A biztonsági öv jelentősége

Tűzmegelőzéssel és balesetmegelőzéssel kapcsolatos témák.
Válasz küldése
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. márc. 10. 13:31

Ki lehet számolni a lendületét, és a fékútját...
Na jah.
De gondolj bele ha pl 1500 méterre van a vasalo, mikor áthuz az auto, akkor semmi gond. De nagyon sok esetben olyan minimális a kettő közötti távolság, hogy nincs olyan Isten, aki megállitsa. Nem beszélve arról, ha ivben van az átjáró, és nem egyenes szakaszon.
A napokba beszélgettem egy emberrel, aszondi, ha ilyen van, csak egyet tehet a mozdonyvezető: hamar nekiáll imádkozni, hogy csak álmodik....
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. márc. 10. 13:26

Fényképész írta:
maestro írta:Ma kezdek egy ilen kis spot ot csinálni, ha igaz, elég durva lessz. Nem csak simán lesz összehozva, hála a Pécsi igazgatóságnak, engedélyt kaptam, hogy kamerával beszabaduljak egy interszity vezérlőállásába.
Hová készül az a spot? Tv, vagy iskolák?
A kérdés jo.
Netre, a helyi (Pécsi) tv be, és aki igényt tart rá. Tulképpen annak örülnénk, ha suliba is kerülne, nem csk itt pécsett, hanem ahol csak lehet.
Elvileg két fajta lesz, egy rövidebb, és egy hosszabb.
nazda
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1779
Csatlakozott: 2004. feb. 07. 22:40

Hozzászólás Szerző: nazda » 2005. márc. 10. 13:14

Sziasztok !
Ezek után kapcsoljuk be azt a bizonyos övet, vagy sem? :wink:
nazda !
Avatar
Fényképész
kapacsmester
Hozzászólások: 295
Csatlakozott: 2004. okt. 04. 13:25
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Fényképész » 2005. márc. 10. 13:05

maestro írta:Ma kezdek egy ilen kis spot ot csinálni, ha igaz, elég durva lessz. Nem csak simán lesz összehozva, hála a Pécsi igazgatóságnak, engedélyt kaptam, hogy kamerával beszabaduljak egy interszity vezérlőállásába.
Hová készül az a spot? Tv, vagy iskolák?
FényKépÉsz
Avatar
Atiska
kapacsmester
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2005. feb. 23. 8:43

Hozzászólás Szerző: Atiska » 2005. márc. 10. 12:50

maestro írta:
Jah 100 km-es sebességnél kb 1500-1600 méter a teljes megállásig..
80-nál csak kb 1200-1400.
Szal nem érdemes vele kötekedni....
Sziasztok. Egy tisztességesen megpakolt hoszzútehervonat elérheti az 1600 - 2000 tonnát. és 80-al közlekedik. Ki lehet számolni a lendületét, és a fékútját... közelíti vagy meg is haladja a 2000 métert. AZ IC-k pedig egyes szakaszokon már 160-al repesztenek végig, onnan is elég nagy a féktávolság, figyelembe véve, hogy egy V43 típusú villanymozdony önmagában 86 tonna... :shock:

A másik: Én sem tartom be ezeket a felesleges sebességkorlátozásokat, de eleve rettenetes vacakok a vasúti átjárók, szóval már ezért illenék kicsit lassítani (60-70). Másrészt nem árt figyelembe venni, hogy egy személyautó illetve egy mozdony mennyi és milyen keménységű acélt tartalmaz... Lévén a mozdony gyakorlatilag tiszta acél, az autóknak meg legjobb setben is csak az alváza/önhordó karosszériája az...
És ami szerintem a legtöbb baj forrása: az ütközőbak a vonatokon pontosan az autó ablakának magaságában van. Egyrészt az autó itt a legvédtelenebb, másrészt rettentesen kellemetlen ha az embert fejbe üti egy ilyen acélszörnyeteg... :? Úgy is modhatnám hogy meglehetősen kicsi a túlélés esélye. Ha a bak alacsonyabban vagy magasabban lenne, lehet hogy kevesebb halálos vagy súlyos sérüléses baleset elnne, mert az ajtó azért mégis nagyobb védettséget nyújt, mint az ablak... Szerintem.

További probléma: Ha a vonat kisiklik és elég szerencsétlenül mozdul akkor letépi a felsővezetéket, ami egyrészt életveszélyes, másrészt megnehezíti a vonat elvontatását a tetthelyről. (villamosított vonalakon csak az állomásokon használnak néhány dieselmozdonyt azt is csak tolatásra ezért sok idő, mire sikerülhet egy mozdonyt előkeríteni)
Mindenkinek eseménymentes szolgálatot kívánok!
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. márc. 10. 12:41

A felvilágosításról, megelőzésről meg semmi.
Ma kezdek egy ilen kis spot ot csinálni, ha igaz, elég durva lessz. Nem csak simán lesz összehozva, hála a Pécsi igazgatóságnak, engedélyt kaptam, hogy kamerával beszabaduljak egy interszity vezérlőállásába. Tényleg vhogy elképesztő, hogy semmi megelőző anyagot nem lehet látni, ami erről szólna, és nem csak pár sor, hogy ejnye bejnye ne menj át a piroson.

A másik szomoru dolog, napokat tanyáztunk fénysorompók tövében, kukkolva, hol mi a helyzet. Egyszerüen elképesztő, milyen autók mentek át. Itt nem a tipusra gondolok....

Na az is igaz, sokan azt hiszik, velük nem történhet meg.... csak akkor döbbennek rá, hogy igen, ha megtörténik a baj.
Avatar
Fényképész
kapacsmester
Hozzászólások: 295
Csatlakozott: 2004. okt. 04. 13:25
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Fényképész » 2005. márc. 10. 10:51

Fontos, amit Gabi bácsi ír!
Nem gondolják, hogy ez velük is megtörténik. Ebben segít pl. ez az oldal is, hogy lásd, hogy fiatal, egészséges emberek, csinos lányok, aranyos kisgyerekek, szerető nagymamák halnak meg a balesetekben, akiknek vannak rokonai, barátai, szerettei. És bizony sokszor csak a szerencsén múlik az, hogy nem valamelyik hozzánk közel álló szerepel a hírekban, vagy akár mi magunk is.

A felvilágosításról, megelőzésről meg semmi. Még ha azt monhatnám, hogy a benzinbe fizetett horribilis adókat elhasználják útépítésre, de nem... lehetne abból filmet/konyvet/plakátot/honlapot/, bármit csinálni, ami segítene, hogy a fiatal, tapsztalatlan vezetők is tudják, mit is kockáztatnak. :x
FényKépÉsz
Avatar
Gabi bácsi
tűzkakas-idomár
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2005. márc. 10. 9:46
Tartózkodási hely: Budapest

Vonat tömege

Hozzászólás Szerző: Gabi bácsi » 2005. márc. 10. 10:17

Kedves Petike1!

A hozzászólásodban leírt szerelvény üresen is biztosan meghaladja az 500 tonnát, mivel az általad említet 80-120 tonna csak maga a mozdony jellemző tömege. Ennél nagyobb baj, amit Maestro ír, hogy nehéz megállítani. Ezért hívjuk egyszerűen csak "vasalónak" a vonatot.

De miért van az, hogy mindenki megdöbbenve hallgatta a nálunk vasúti balesetben elhunyt 33 német túrista híreit, miközben másnap is több embert láttam átmenni a vasúti jelző pirosán? Naponta hallani halottakról és súlyos, maradandó sérültekről, és legalábbis Budapesten !sokaknak! mégsem sikerül irányjelezni, megállni a pirosnál, vagy a megengedett sebességgel autózni.
Mintahogy az ágyban is mindig újra meg újra elalszanak égő cigarettával.
Még mindig a kelleténél többen gondolják azt, hogy velük ezek a borzalmak nem történhetnek meg! És akikkel megesett azok szintén ezt gondolták!
Gabi bácsi

Aki tanul, az hülye, aki nem, az is marad.
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. márc. 09. 22:41

.... 90-120 tonna. Na, ha az megindul....... az isten irgalmazzon. Mindenkinek üzenhető: a vasúti átjáró nem játék.
Jah 100 km-es sebességnél kb 1500-1600 méter a teljes megállásig..
80-nál csak kb 1200-1400.
Szal nem érdemes vele kötekedni....
Petike1
vízpocsékoló
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2005. márc. 09. 21:43
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Petike1 » 2005. márc. 09. 22:01

Ja és még valamit. Aki esetleg nem tudná, egy autó jó esetben 1.5 tonna, de a könnyebbek 900 kg körül vannak. Egy vonat pedig....... egy Diesel -elektromos mozdony mondjuk 20 kocsival felkötve ...ez a szerelvény körülbelül mintegy .... 90-120 tonna. Na, ha az megindul....... az isten irgalmazzon. Mindenkinek üzenhető: a vasúti átjáró nem játék.
:D
Petike1
vízpocsékoló
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2005. márc. 09. 21:43
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Petike1 » 2005. márc. 09. 21:53

Sziasztok!

Feltételezem hogy ha már valaki ide eltalált, akkor van valami fogalma a közlekedésről. A vasúti átjáróról csak annyit hogy azt mindenki maga érzi hogy rá mi vonatkozik, azon belül hogy szabad a fehér jelzésnél menni. Aki hülye, előbb-utóbb úgyis meghal, de sajnos az is, aki vétlen. Vonat esetében ez kissé módosul: a hülye átmegy, de nem ér át, mert a vonat jön és tarol. Szerintem semmilyen körülmények között nem szabad csak úgy átszakítani a vasúti átjárón,, csak megfelelő körültekintés után. Tehát vélemyényem szerint a villogó fehér fény jelentsen CSAK továbbra is annyit, hogy MŰKÖDIK a fényjelző berendezés...... Megállsz, vagy 2-re lelassítasz, benézel, és ha tiszta, akkor adsz gázt. Nemde?
Avatar
Omega
tömlőszállító
Hozzászólások: 139
Csatlakozott: 2004. márc. 12. 9:26
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: Omega » 2005. feb. 26. 12:36

Az én véleményem meg az, hogy a városunkban levő 6 darab vasúti átjáróból 1 olyan van, ami biztonsággal keresztezhető fehér jelzéskor, megállás nélkül harmiccal... és a harminc az pont az, amiről se megállni, se gyorsulni nem könnyű, ha balhé van. Szerintem. Ki ne lépj az utcára bukósisak nélkül, ki9 tudja, mikor zuhan a fejedre egy sunyi tetőcserép. :lol:

A másik pedig, úgy mellékesen írom... az első vasútkeresztezést jelző táblánál már harminccal kell menni... otromba baromság. Így volna jó: első tábla 50, második 40, harmadik 30km/h lakotterületen, azon kívül pedig sorra 80-60-40...
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Hozzászólás Szerző: one » 2005. feb. 23. 20:01

Lehet hogy kicsit értetlen vagyok.
De az én olvasatomban a fehér villogó fény a TOVÁBHALADÁST teszi lehetővé ill. engedélyezi a 39.§(1) betartása mellet. Természetesen az más kérdés hogy ki tartja be ezt./én sem/
De tanítják minden kresz oktatáson azt is hogy: mire kell számítani egyirányú utcában, szemből érkező kéklámpás autóra. stb.
Szóval álltalában tudat alatt mindig számolnunk kellene ilyennel, már csak azért is hogy ne érjen minket váratlanul egy ilyen jármű felbukkanása.
Ez az én véleményem.
Danka János
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2180
Csatlakozott: 2002. dec. 01. 17:49
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: Danka János » 2005. feb. 23. 17:26

39. § (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármű vezetője köteles a jármű sebességét a vasúti átjáró előtt elhelyezett - 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerint - veszélyt jelző táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni.

Ha jó lesz tőlem is. :wink:
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Hozzászólás Szerző: one » 2005. feb. 23. 15:11

Omega
Bocsi de leírnád még azt hogy mit takar a 39.§(1) bekezdése.
Köszi
Avatar
Omega
tömlőszállító
Hozzászólások: 139
Csatlakozott: 2004. márc. 12. 9:26
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: Omega » 2005. feb. 23. 12:08

nazda írta:Szia Omega!
Egy ici-picit haragszom rád! :wink: Gas2-t alig tudtuk/tam valami borzasztó cselekedettől megmenteni, erre Te, ismét egy világot rombolsz össze benne!
Mi lesz ebből? :roll:
Szia! :) Mi lenne? Ordas flame, és oldalakon át tartó anyázás? :D Az biztos nem. :)
Ez a száraz tény. ;)

( :twisted: )
nazda
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1779
Csatlakozott: 2004. feb. 07. 22:40

Hozzászólás Szerző: nazda » 2005. feb. 23. 11:12

Omega írta:...A KRESZ erre vonatkozó része pár éve módosult.
A vilogó fehér határozottan azt jelenti, hogy szabad menni (, s csak mellékesen jelenti azt is, hogy működik a készülék.)...
Szia Omega!
Egy ici-picit haragszom rád! :wink: Gas2-t alig tudtuk/tam valami borzasztó cselekedettől megmenteni, erre Te, ismét egy világot rombolsz össze benne!
Mi lesz ebből? :roll:
nazda !
Avatar
Omega
tömlőszállító
Hozzászólások: 139
Csatlakozott: 2004. márc. 12. 9:26
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: Omega » 2005. feb. 23. 9:45

nazda írta:... figyelmen kívül hagynád a vonatra vonatkozó tilos jelzést és letarolnál egy szabad jelzésen (bocs, "működő", tehát nem tilos) áthaladó szgk-t.
A KRESZ erre vonatkozó része pár éve módosult.
A vilogó fehér határozottan azt jelenti, hogy szabad menni (, s csak mellékesen jelenti azt is, hogy működik a készülék.)
Vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések (vissza a tartalomjegyzékhez)
19. § (1) A vasúti átjáró biztosítására szolgáló jelzőberendezések: a fénysorompó, a félsorompó és a teljes sorompó.
(2) A fénysorompó a vasúti jármű közeledését és áthaladását két egymás mellett levő, felváltva villogó piros fénnyel jelzi; egyébként a készülék villogó fehér fényt ad.
(3) A félsorompó a vasúti jármű közeledésekor és áthaladásának ideje alatt az úttest menetirány szerinti jobb oldalát - piros-fehér színű - sorompórúddal lezárja. A félsorompóval együtt fénysorompó is működik.
(4) A teljes sorompó a vasúti jármű közeledésekor és áthaladásának ideje alatt az utat, illetőleg az úttestet teljes szélességében - piros-fehér színű sorompórúddal lezárja. A teljes sorompót kiegészítheti olyan berendezés, amely
a) a sorompó lezárásának a megkezdését és záródását hangjelzéssel jelzi;
b) a sorompó lezárásának a megkezdését; valamint záródását és zárva tartását (a teljes felnyitásig) két egymás mellett levő felváltva villogó piros fénnyel jelzi.
(5) A félsorompó és a teljes sorompó sorompórúdján piros fényvisszaverő, illetőleg piros fényt adó lámpa van.
(6) A továbbhaladás tilalmát jelzi, ha
a) az - egyedül vagy félsorompóval együtt alkalmazott - fénysorompó villogó piros fényjelzést ad;
b) a fél-, illetőleg a teljes sorompó rúdja mozgásban vagy lezárt állapotban van;
c) a teljes sorompót kiegészítő berendezés [(4) bek.] hang- vagy fényjelzést ad.
(7) Az (1) bekezdésben említett berendezések üzemzavarát jelzi, ha
a) a fénysorompón sem a piros, sem a fehér fény nem világít;
b) a félsorompó rúdja nyitott vagy félig nyitott állapotban van és a fénysorompón sem a piros, sem a fehér fény nem világít;
c) a sorompórudak eltérő állásban vagy félig nyitott helyzetben vannak.
(8) A továbbhaladást - a 39. § (1) bekezdésében foglaltak megtartása mellett - engedélyezi
a) a fénysorompó villogó fehér fényjelzése,
b) a teljes sorompó rúdjainak nyitott helyzete, feltéve hogy a sorompót kiegészítő hang- vagy fényjelző berendezés jelzést nem ad.
Avatar
Atiska
kapacsmester
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2005. feb. 23. 8:43

Hozzászólás Szerző: Atiska » 2005. feb. 23. 9:04

Tiszteletem mindenkinek!

A biztonsági öves kérdéshez annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a szakértők véleménye szerint a közúti balesetek halálos áldozatainak és a súlyos sérülteknek a száma kb. 50 százalékkal csökkenthető lenne, ha minenki bekötné az övét. :shock:

Lásd legutóbb Kulcsár Anita - a szakértői vélemény egyértelmű. :(

Én egy kis forgalmú faluban lakom, de ha 300 métert kell mennem a mellékúton a faluban akkor is bekötöm magam, mert ez már olyan rutinná vált, hogy beülök, és bekapcsolom az övet. Még nem volt rá szükség, remélem nem is lesz, de az ördög nem alszik. :twisted:

Sokan azt mondják, hogy azért nem kapcsolják be az övetmert ők tudnak vezetni és nem szanvednek balestet... - nos erről annyit, hogy ők lehet hogy tudnak, de van aki nem és mi van ha vétlenül szemből eltrafálja az emberünket egy 25 tonnás nyergesvontató, vagy akár csak egy személyautó? Akár tud vezetni akár nem, szép ballisztikus pályán elhagyja az autót a szélvédőn keresztül, és ha nem az ütközésbe, akkor jó eséllyel a földet érésbe rokkan ,vagy hal bele.

Az ügyvédes-paragrafusos témához: minden esteben akár csak egy koccanásnál is érdemes rendőrt hívni ha a felelősség nem állítható meg egyértelműen vagy nagyobb kár keletkezett mint néhány ezer forint. Már láttam olyat h azért nem fizetett a biztosító a szabályosan kitöltött biztosítási ív ellenére sem, mert nem volt rendőrségio helyszínelési jegyzőköny és szakértői vélemény és stb... . A Rendőrség által elvégzett helyszínelés eredményét minden biztosító köteles elfogadni, mert az hivatalos szakértői vélemény, tehát én - ha anyagilag nagyobb értékről van szó - bíróságon megtámadtam volna a "független" szakértő véleményét. - nem vagyok jogász de azt hiszem ezt a pert meg lehetett volna nyerni jó eséllyel. :D :lol:

Mindenkinek eseménymentes szolgálatot kívánok!
nazda
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1779
Csatlakozott: 2004. feb. 07. 22:40

Hozzászólás Szerző: nazda » 2005. feb. 22. 18:21

Szia Tűzzománc!
Az ügyész meg a jogszabályokat kedveli... A jogszabályok meg a tűzoltót nem igazán kedvelik (lásd: megkül. járművek balesetei)... Innentől kezdve Sheja legutóbbi véleményét el kell fogadni!
Részemről már meg is szünt a binbódzó vágy! (Az ilyenirányú... :wink: )
nazda !
Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. feb. 22. 17:34

Vágyat nem érzek utánuk, csak gondoltam megkérdezem, mi lenne ha?
Arról nem beszélve, hogy a tűzoltó kedveli a tűzoltót és akkor talán nem hurcolnák meg ok nélkül a gkv- et.
sheja
kapacsmester
Hozzászólások: 260
Csatlakozott: 2004. dec. 15. 18:53

Hozzászólás Szerző: sheja » 2005. feb. 22. 16:12

Kedves Tűzzománc ne vágyj rá, sokkal keményebbek a "saját" ügyészeink.
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5940
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2005. feb. 22. 16:06

02.22. Közlemény Kulcsár Anita balesete ügyében.... (Székesfehérvár - Fejér megye)

A 2005. január 19-én történt tragikus végű közlekedési baleset ügyében kirendelt szakértők írásban benyújtották szakvéleményüket. Mint emlékezetes 19-én 09.20 perc körüli időben a Dunaferr női kézilabda csapat játékosa, a női kézilabda válogatott tagja haladása közben a Velencét Pusztaszabolccsal összekötő úton a hókásás úttesten elhagyta az útpályát és fának ütközve állt meg. Kulcsár Anita a balesetben elszenvedett sérüléseibe a helyszínen belehalt. A VW Golf az ütközés után kigyulladt, teljes egészében kiégett.

A baleset ügyében kirendelt szakértők, szakvéleményünkben a balesettel kapcsolatban az alábbi tényszerű megállapításokat tették :

A baleset bekövetkezéséért esetleges műszaki hiba okozó szerepe kizárható. A gépkocsi sebessége a baleset előtt, a balra tartó mozgás kezdetén 85-90 km/h volt. A 90-100 méteres úton a balra tartó gépkocsi legfeljebb motorfékkel lassult. A VW Golf a fának 65-70 km/sebességgel ütközött.
A szakértői vizsgálat megállapítja, hogy a gépkocsi folyamatos, kis szögű balra tartására, a letérésre, annak okára közlekedés szakértői eszközökkel válasz nem adható. A hókásás úton közvetlenül a letérés előtti megcsúszásra, stabilitás vesztésre, annak esetleges korrigálására utaló nyom nem volt. A letérés legvalószínűbb oka, vezetéstechnikai hibában keresendő.

Az igazságügyi szakértő a számított ütközési adatok, az igazságügyi orvos szakértő által megállapított sérülések, a jármű felépítése és az ütközési kísérletek alapján közlekedési szakértői kompetenciájába tartozóan megállapította, hogy a bekötött biztonsági öv esetén a halálos eredmény kialakulása nem lett volna valószínű, mert a korszerű gépkocsinál a biztonsági öv, az övfeszítő és a légzsák együttesen meggátolta volna a test előrezuhanását, a halálos sérülés kialakulását. Olyan sérülés nem volt a vezetőn, mely szabályszerűen bekötött öv mellett, a fellépő lassulás mellett is kialakulhatott volna. A sportoló közvetlen halálát az ütközés során elszenvedett koponyasérülés okozta.
Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. feb. 22. 13:03

Nem bántásképpen, de úgy tudtam gas2 soha nem téved! :wink:
Igaz a hölgy is csak egyszer tévedett, igaz a sorompó előtt, mert nem állt meg.
Jut eszembe, ma már több tűzoltó van, mint katona, akkor miért nincs Tűzoltó Ügyészség, ti. a katonai ügyészség mintájára :shock: .
Avatar
Pozsárka
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 586
Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Tartózkodási hely: Pécs HÖT

Hozzászólás Szerző: Pozsárka » 2005. feb. 22. 8:54

Kedves gas2!

"... ügyvédet kellene fogadnom ahhoz, hogy bizonyított legyen hogy a károsult bekötött biztonsági övvel nem károsodott volna olyan nagy mértékben ..." /idézet Tőled/

Utána érdeklődtem. Igazd van! :evil: (sajnos, sőt döbbenet, de így van)
Bizonyítási kényszered (kényszerünk) van...
No coment. :ideges:
Válasz küldése