Mentők

Mentők, rendőrök, mindenki, akinek kéklámpája van, vagy életet ment.
Válasz küldése
fajó
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1564
Csatlakozott: 2010. máj. 16. 20:56
Tartózkodási hely: Balaton északi part

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: fajó » 2012. jan. 31. 13:12

Hali!
Mi az első benyomás az új gk-ról?
Hogy oldódik meg a B, C, kat. jogsi kérdése?
Üdvözlettel!
"Tartsatok lépést a fejlődéssel, és amit elvállaltatok, azt tisztességgel végezzétek is el, mert csak ez által tudtok megbecsülést szerezni. " Idézet: Farkas József ny. tű. alezredes úrtól a Tűzoltó Iskola Műszaki Tanszék volt Főtanárától.
Avatar
KrisztianBp
tömlőszállító
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2009. jún. 23. 18:37
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: KrisztianBp » 2011. dec. 31. 19:55

Olvasom ezt a KOKIR-t, és magam sem értem az egészet, na ettől még .......... majd utána kérdezek, most már felcsigáztál ! :-D

BUÉK MINDENKINEK !
Avatar
KrisztianBp
tömlőszállító
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2009. jún. 23. 18:37
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: KrisztianBp » 2011. dec. 31. 19:50

Ezt a fényképezősdit én is hallottam valamikor, na de mégse lett belőle semmi. Legalábbis ahova ismerősöm is viszi, megkérdeztem, azt mondta, még soha nem volt ilyesmi, pedig ő meg szokta várni végig a kocsit.
Igaz, ott is ismerős van, na de más kocsikat se látott fényképezni.

Haver a kezembe nyomja azt a kis matricát mindig, én meg persze elfelejtem felragasztani a rendszámtáblára, aztán meg el is vesztem. :-D
Úgyhogy ezen valamit változtatni kellene, mert túl kicsi + a frász se jegyzi meg, hogy azt is kéne...

De ezt csak arra írtam példaként, hogy valóban MINDEN megoldható, csak akarni kell !!

Most nézem, hogy azok a jelek "hazudós"-t jelentenek. Haha. Erre szoktam azt mondani, hogy az ilyen dolgokra jobb is, ha így gondolják sokan 8-) 8-)
Addig nincs probléma. És persze jókat mosolygok magamban az emberek naivságán.
SzikraTáviró
csizmás kandúr
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. dec. 20. 22:37
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: SzikraTáviró » 2011. dec. 31. 9:56

KrisztianBp írta:Le lehet korlátozni a gjmű. [/i]megengedett legnagyobb össztömegét 3499-re (kg-ban), mivel vizsgáztatás előtt vannak, ez megtehető!

Igen, az a szomorú, hogy Magyarországon valóban tulképpen BÁRMI megtehető.
Végül is igzad van, én is úgy szoktam a kocsit vizsgáztatni, hogy csak a forgalmit viszi el az ismerős, de a kocsi nem kell hozzá. Pont ezt ne lehetne megoldani?

:hazudos: :hazudos: :hazudos: :hazudos: :hazudos: :hazudos: :hazudos: :hazudos: :hazudos:

KÖKIR
Avatar
KrisztianBp
tömlőszállító
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2009. jún. 23. 18:37
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: KrisztianBp » 2011. dec. 30. 23:54

Le lehet korlátozni a gjmű. [/i]megengedett legnagyobb össztömegét 3499-re (kg-ban), mivel vizsgáztatás előtt vannak, ez megtehető!

Igen, az a szomorú, hogy Magyarországon valóban tulképpen BÁRMI megtehető.
Végül is igzad van, én is úgy szoktam a kocsit vizsgáztatni, hogy csak a forgalmit viszi el az ismerős, de a kocsi nem kell hozzá.
Pont ezt ne lehetne megoldani?
Avatar
KrisztianBp
tömlőszállító
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2009. jún. 23. 18:37
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: KrisztianBp » 2011. dec. 30. 21:24

John Lemon írta:
fajó írta: No és akkor sok gkv-nek miért is van C-je? /mert esetleg csak így tudja másodállásban a kevés jövedelmét kiegészíteni/
Azért, mert ettől függetlenül már korábban megcsinálta. Amióta szó van arról, hogy szükség lesz C. kategóriára az OMSZ-nál, azóta hülye lenne bárki is saját kontójára megcsinálni :-)
Dícséretes gondolkodásmód!
C'Mon
szikracsapkodó
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011. jan. 10. 23:10

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: C'Mon » 2011. dec. 30. 20:36

John Lemon írta:
fajó írta: No és akkor sok gkv-nek miért is van C-je? /mert esetleg csak így tudja másodállásban a kevés jövedelmét kiegészíteni/
Azért, mert ettől függetlenül már korábban megcsinálta. Amióta szó van arról, hogy szükség lesz C. kategóriára az OMSZ-nál, azóta hülye lenne bárki is saját kontójára megcsinálni :-)
Ismerve az OMSZ-t, nem hiszem, hogy nagyon szorgalmaznák, hogy támogassák. Inkább átrendezik a személyi állományt egy pár állomáson azért, hogy legyen autónként 6-7 sofőr, mint milliókat költsenek a tanfolyamokra. Nálunk túljelentkezés van az esetkocsin sofőrből. Van is sértődés, hogy nem mindenki ülhet rajta. Simán elképzelem, hogy ilyen máshol is van és egy szóra aláírja az áthelyezését egy olyan állomásra, ahol ülhet "nagy" autón. Akinek meg nem lesz "C"-s jogsija az jár a KIM-mel vagy a "szállítóval" (ma már mentőgépkocsinak hívják). Olyan úgysem lesz, hogy az összes mentőre C jogsi kell majd. Kb 150-200 autó lesz országosan. (vagy még annyi sem, de ehhez úgyis kell még pár évet várni)
Avatar
John Lemon
lángterelgető
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2007. márc. 11. 22:55
Tartózkodási hely: Budapest XI.

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: John Lemon » 2011. dec. 30. 17:17

fajó írta: No és akkor sok gkv-nek miért is van C-je? /mert esetleg csak így tudja másodállásban a kevés jövedelmét kiegészíteni/
Azért, mert ettől függetlenül már korábban megcsinálta. Amióta szó van arról, hogy szükség lesz C. kategóriára az OMSZ-nál, azóta hülye lenne bárki is saját kontójára megcsinálni :-)
Contra vim mortis non est medicamen - Halál ellen nincs orvosság
Mors non legit, sed homo!
fajó
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1564
Csatlakozott: 2010. máj. 16. 20:56
Tartózkodási hely: Balaton északi part

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: fajó » 2011. dec. 30. 12:12

KrisztianBp írta:Ez annyira magyar gondolkodás, de a végén még menni is fog (nálunk ugyan mi az ami nem megy?).
Beütik a 3500-at, aztán hogy nincs meg hozzá a kellő vezetési tudás? Kit érdekel?
Lényeg, hogy papír szerint 3500. Pont. Elintézve.

De akkor tovább is fejleszthetjük a módszert! Kamion is vezethető B-s jogsival!
Miért is ne? Csak 3500-at kell oda is beírni! Ennyi.
Ki volt az a barom, aki kitalálta a kategóriákat, meg miért?
Azért nem ennyire egyszerű!
Amennyiben 90 km/ó felett akartok menni, akkor ki kell iktatni a sebességszabályozót!
Ez ugye jó lenne, meg természetesen alkalom adtán kell is. Mondjuk megnézném mikor mennétek 150-el a fővárosban? Mert ugye a "végsebessége 153 km/ó?
De a lényege nem ez, hanem tudjatok haladni akár odafelé, akár az ellátó kórház felé menet, nem?
Mint elmondták, a beállítás előtt vezetési tréningen vesztek részt! Így legyen!!
Azért annyira hogy ezután meg kamiont is lehet vezetni B-s jogsival, hát nem kellene talán elrugaszkodni!
Hogy számodra is érthető legyen ;-)
Le lehet korlátozni a gjmű. [/i]megengedett legnagyobb össztömegét 3499-re (kg-ban), mivel vizsgáztatás előtt vannak, ez megtehető!
C'Mon írta:..... Kb. 2 éve lehet tudni arról, hogy az új Este/Roham kocsik már túllépik a 3500-at. Miért nem végezték el eddig a tanfolyamot? (Tőlem senki sem kérdezi, hogy van-e pénzem arra, hogy a fizetős kreditpontos továbbképzésre elmenjek)....
John Lemon írta: Azért, mert azt az ígértet kapták, hogy az OMSZ fizeti részükre a C. katgóriát. Hogy miért nem a dolgozó?........ Azért, mert a mentőgépkocsi-vezetők felvételi követelménye huszon-harminc vagy több évig csak B. kategóriát írt elő. Aki viszont akkor megfelelt a követelménynek, azt később nem lehet kirúgni a munkahelyéről azért, mert a munkáltató új követelményt állít és új dolgozót már csak így vesz fel.....


No és akkor sok gkv-nek miért is van C-je? /mert esetleg csak így tudja másodállásban a kevés jövedelmét kiegészíteni/
Az egyéb továbbképzésekre /kredites/ is el kell menni, pedig az "csak a pályán maradáshoz" szükségeltetik!?
Félre ne értsetek! Nem ellenetek beszélek, írok, csak próbálok egy-két alternatívát felvetni szerény adottságaimhoz mérten.

Az érdekvédelmetek nem próbál egyeztetni vezetőséggel?

Tudom most még egyéb gondotok is van velük, legyen nálatok a labda!
A lehető legjobban gyertek ki mindkét esetből!
"Tartsatok lépést a fejlődéssel, és amit elvállaltatok, azt tisztességgel végezzétek is el, mert csak ez által tudtok megbecsülést szerezni. " Idézet: Farkas József ny. tű. alezredes úrtól a Tűzoltó Iskola Műszaki Tanszék volt Főtanárától.
Avatar
John Lemon
lángterelgető
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2007. márc. 11. 22:55
Tartózkodási hely: Budapest XI.

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: John Lemon » 2011. dec. 29. 22:35

C'Mon írta:Kb. 2 éve lehet tudni arról, hogy az új Este/Roham kocsik már túllépik a 3500-at. Miért nem végezték el eddig a tanfolyamot?
Azért, mert azt az ígértet kapták, hogy az OMSZ fizeti részükre a C. katgóriát. Hogy miért nem a dolgozó? Azért, mert a mentőgépkocsi-vezetők felvételi követelménye huszon-harminc vagy több évig csak B. kategóriát írt elő. Aki viszont akkor megfelelt a követelménynek, azt később nem lehet kirúgni a munkahelyéről azért, mert a munkáltató új követelményt állít és új dolgozót már csak így vesz fel. Ha eddig megfeleltek ezek az emberek B. kategóriával, akkor vagy a munkáltató fizeti részükre az új kategóriát, vagy leülnek esetkocsira. Ezzel az OMSZ viszont vállalja, hogy a friss belépőt - aki már C-s jogsival is rendelkezik - felülteti a rohamkocsira. A kocsit tudja ugyan vezetni, de hogy mit tud majd hozzátenni az esetellátáshoz, az már kérdéses.
Contra vim mortis non est medicamen - Halál ellen nincs orvosság
Mors non legit, sed homo!
C'Mon
szikracsapkodó
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011. jan. 10. 23:10

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: C'Mon » 2011. dec. 29. 19:27

Nekem olyan érzésem van, hogy azok az emberek elégedetlenkednek és nyilatkoznak különböző sajtónak(persze titokban, név nélkül.....) akik eddig ilyen nagy autóval jártak és most kénytelenek lesznek erről a megtiszteltetésről lemondani, mert nincs meg a jogsijuk hozzá. Sajnálom Őket, meg nem is.... Kb. 2 éve lehet tudni arról, hogy az új Este/Roham kocsik már túllépik a 3500-at. Miért nem végezték el eddig a tanfolyamot? (Tőlem senki sem kérdezi, hogy van-e pénzem arra, hogy a fizetős kreditpontos továbbképzésre elmenjek) Van állomás, ahol 5 sofőrnek van "C"-s jogsija, van ahol mindenkinek. (nálunk így van 20/20) Biztos, hogy lesz olyan, aki szívesen átmegy egy másik állomásra (főleg a Fővárosban), azért, hogy egy ilyen autón dolgozhasson. (mert eddig nem volt rá lehetősége, mert a főnöke nem szimpatizált vele eléggé)
Avatar
KrisztianBp
tömlőszállító
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2009. jún. 23. 18:37
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: KrisztianBp » 2011. dec. 29. 18:19

Ez annyira magyar gondolkodás, de a végén még menni is fog (nálunk ugyan mi az ami nem megy?).
Beütik a 3500-at, aztán hogy nincs meg hozzá a kellő vezetési tudás? Kit érdekel?
Lényeg, hogy papír szerint 3500. Pont. Elintézve.

De akkor tovább is fejleszthetjük a módszert! Kamion is vezethető B-s jogsival!
Miért is ne? Csak 3500-at kell oda is beírni! Ennyi.
Ki volt az a barom, aki kitalálta a kategóriákat, meg miért?
fajó
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1564
Csatlakozott: 2010. máj. 16. 20:56
Tartózkodási hely: Balaton északi part

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: fajó » 2011. dec. 29. 14:03

John Lemon írta:
fajó írta:
Ja hogy így meg már a megengedett össztömege 3,7 tonna?
Ha a 90-es limit kikötését meg tudják oldani, akkor majd erre is kitalálnak valamit az okosok!
Már ki is találták: ezt a kocsit csak C. kategóriás vezetői engedéllyel lehet majd vezetni, ami azt jelenti - a mi állomásunkat tekintve - hogy ha 20 emberből csak 5 rendelkezik ezzel, akkor azok az emberek sok szabadnapra és szabadságra nem számíthatnak az elkövetkezendő időben. Ha meg véletlenül az egyik gépkocsivezető beteg lesz, akkor az a kocsi arra a napra leáll :tapsolo:
Az új járművek vizsgáztatás előtt állnak, tehát a megengedett össztömeget maximalizálni lehet 3500kg-ban, csak akarni kell, s már továbbra is elegendő a "B" jogsi! Azt kellene beüttetni a forgalmiba!
A Tűó autóknál a 90 feletti sebességre a megkül. jelzés bekapcsolásával van lehetőség! Mármint amelyikbe már beleszerelték. /Sebességkorlátozó kiiktatása ideiglenesen/
/A tacho-t pedig központi (bm) utasításra ki lehetett, kellett kötni, mivel annak használata reánk NEM vonatkozott! (legalábbis legutolsó infóm szerint, azóta lehet hogy változott)/
"Tartsatok lépést a fejlődéssel, és amit elvállaltatok, azt tisztességgel végezzétek is el, mert csak ez által tudtok megbecsülést szerezni. " Idézet: Farkas József ny. tű. alezredes úrtól a Tűzoltó Iskola Műszaki Tanszék volt Főtanárától.
Avatar
John Lemon
lángterelgető
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2007. márc. 11. 22:55
Tartózkodási hely: Budapest XI.

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: John Lemon » 2011. dec. 29. 9:21

KrisztianBp írta:Nem extrákról meg a 3,7 t-ról van szó. Meg nem is fejlődésről.
Ez a hátsó kerekes meghajtás NAGYON DURVA !!
Nem igazán értem, hogy miért kell kiakadni a hátsókerekes meghajtáson. A Sprinterek is hátsókerekesek és tudunk vele közlekedni. Nem mondom, hogy nem lenne jobb a fronthajtás, gondolhattak volna erre a beszerzéskor, de nem újdonság nálunk a hátsókerekes gépjármű.
Contra vim mortis non est medicamen - Halál ellen nincs orvosság
Mors non legit, sed homo!
Avatar
John Lemon
lángterelgető
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2007. márc. 11. 22:55
Tartózkodási hely: Budapest XI.

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: John Lemon » 2011. dec. 29. 9:17

fajó írta:A több felszerelés meg nagyobb autóban fér el, nem?
De! Csak sajnos az új autóval nem jön több felszerelés. Ami eddig volt, az elfért a régi kocsiban is :-)
Ja hogy így meg már a megengedett össztömege 3,7 tonna?
Ha a 90-es limit kikötését meg tudják oldani, akkor majd erre is kitalálnak valamit az okosok!
Már ki is találták: ezt a kocsit csak C. kategóriás vezetői engedéllyel lehet majd vezetni, ami azt jelenti - a mi állomásunkat tekintve - hogy ha 20 emberből csak 5 rendelkezik ezzel, akkor azok az emberek sok szabadnapra és szabadságra nem számíthatnak az elkövetkezendő időben. Ha meg véletlenül az egyik gépkocsivezető beteg lesz, akkor az a kocsi arra a napra leáll :tapsolo:
Mi Tűzoltók (saját vélemény) örülnénk, ha végre - különleges szereken kívül - eleve erre a célra kifejlesztett autókat (szereket) szereztek-szereznének be! Nem innen-onnan összevett alvázat, ráépített felépítménnyel, oszt belerakott felszerelésekkel!
Mi, mentők szintén örülnénk, ha egyszer végre valódi mentőautók lennének és nem teherautóból átépített kocsikat kapnánk ;-)
A vezetéstechnikai tréningen, viszont remélhetőleg kellően el fogjátok sajátítani az új járgányok vezethetőségét, hogy aztán éles helyzetben a lehető legkevesebbszer kelljen velük menteni menni!
Vezetéstechnikai tréning? 8 évvel ezelőtt voltam utoljára. És nem azért, mert nincs kedvem menni, hanem azért, mert nincs rá pénz. Évente alig pár ember tud menni mentőállomásonként. Jó lenne, ha keveset kellene velük menni...!

De tulajdonképpen nem is kell semmilyen tréning, hiszen egy 12 órás műszakban, Budapesten 6-8 feladat elvégzése kellő rutint fog adni a gépkocsivezetőnek :-D
Contra vim mortis non est medicamen - Halál ellen nincs orvosság
Mors non legit, sed homo!
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5907
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Magyar Nemzet

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2011. dec. 29. 8:30

Avatar
KrisztianBp
tömlőszállító
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2009. jún. 23. 18:37
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: KrisztianBp » 2011. dec. 28. 13:10

Nem extrákról meg a 3,7 t-ról van szó. Meg nem is fejlődésről.
Ez a hátsó kerekes meghajtás NAGYON DURVA !!
fajó
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1564
Csatlakozott: 2010. máj. 16. 20:56
Tartózkodási hely: Balaton északi part

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: fajó » 2011. dec. 26. 20:42

C'Mon írta:

http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... esize.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... esize.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Aki ezeket az extrákat kevesli, az nem normális....! Inkább irigy!

(remélem sikerül kinagyítani a linken látható listát)
És mennyire sírnátok ha Nysa-val kellene robogni, ráadásul a 3 sebességessel nyári diagonál virslikkel? Semmi sem jó, vagy nem akartok tanulni, fejlődni!
A több felszerelés meg nagyobb autóban fér el, nem?
Ja hogy így meg már a megengedett össztömege 3,7 tonna?
Ha a 90-es limit kikötését meg tudják oldani, akkor majd erre is kitalálnak valamit az okosok!

Mi Tűzoltók (saját vélemény) örülnénk, ha végre - különleges szereken kívül - eleve erre a célra kifejlesztett autókat (szereket) szereztek-szereznének be! Nem innen-onnan összevett alvázat, ráépített felépítménnyel, oszt belerakott felszerelésekkel!

A vezetéstechnikai tréningen, viszont remélhetőleg kellően el fogjátok sajátítani az új járgányok vezethetőségét, hogy aztán éles helyzetben a lehető legkevesebbszer kelljen velük menteni menni!
"Tartsatok lépést a fejlődéssel, és amit elvállaltatok, azt tisztességgel végezzétek is el, mert csak ez által tudtok megbecsülést szerezni. " Idézet: Farkas József ny. tű. alezredes úrtól a Tűzoltó Iskola Műszaki Tanszék volt Főtanárától.
C'Mon
szikracsapkodó
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011. jan. 10. 23:10

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: C'Mon » 2011. dec. 25. 23:07


http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... esize.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... esize.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Aki ezeket az extrákat kevesli, az nem normális....! Inkább irigy!

(remélem sikerül kinagyítani a linken látható listát)
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5907
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Index

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2011. dec. 21. 16:26

Avatar
Z foto
tűzkakas-idomár
Hozzászólások: 306
Csatlakozott: 2009. okt. 23. 18:36
Tartózkodási hely: Budapest - Pest megye

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: Z foto » 2011. dec. 13. 15:27

Inkább legyen "kukáskocsi" színe, mint hogy legyen benne 6-800 ezer kilométer. :-D
Avatar
Harley
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2244
Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: Harley » 2011. dec. 13. 13:38

http://www.mentok.hu/index.php?id=bemut ... sat&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

A jövőben még kevésbé fognak elsőbbséget adni a szirénázó mentőknek. Nem fogják érteni az emberek, hogy az útkarbantartók hova sietnek.
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3470
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2011. okt. 29. 9:00

A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5907
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Re: Mentők

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2011. okt. 26. 22:07

Szavazás a mentők logójáról:
http://www.mentok.hu/index.php?id=logo_ ... _hu&type=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Válasz küldése