* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. szept. 24. 23:12

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 92 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. ápr. 16. 1:00 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2003. nov. 21. 0:16
Hozzászólások: 528
Tartózkodási hely: Magyarország
Offline
Sziasztok!

Egy kicsit hanyagoltam a Fórumot, bocsánat ezért! Most itt vagyok és beszélgessünk csak egy kicsit a KRESZ-ről!

Szomorúan nyugtáztam legújabb "felméréseim" alapján, hogy az emberek azon része, aki ismeri a közlekedési szabályokat az nem tartja be, de többen vannak azok akik nem is ismerik és eszük ágába sincs ez irányú ismereteiket bővíteni és akkor a vezetéstechnikáról, defenzív vezetésről... nem is beszéltem!

Nagy szükség lenne a rendszeres KRESZ-vizsgára! Ami tudom többletköltségeket róna az államra, az állampolgároknak többlet feladatot jelenten, de egyben bevételi forrás is, munkahelyteremtés..., de hagyjuk ezt az oldalát, hisz ez nem a mi dolgunk, nem közgazdászok vagyunk!

A közlekedési szabályok rendszeres szinten tartását célzó oktatás, de főként a vizsgáztatás valamelyest biztosítaná a naprakész ismereteket és ami már végképp utópisztikus vezetési gyakorlati képzés és vizsgáztatás szavatolná a biztonságosabb közlekedést!

Az embereknek fogalmuk sincs a szabályokról! Teljes a meglepettség a homály egy-egy figyelmeztetés során! Nem is hallottak a szabályok nagy részéről, pedig valaha (mondjuk 2-3 éve) sikeres vizsgát tettek belőle!?

Akkor most mi van? Hozzá nem értő emberek garázdálkodnak egy veszélyes tevékenységet végezve???

Az orvosi alkalmassági vizsgálatokról már jobb, ha nem is beszélünk! Amikor a "társadalom krémje" nem tudja ésszel felérni felnőtt, értelmiségiként, hogy mások életével, egzisztenciájával játszik, hiszen akár okozóként, akár részesként rossz dolog szerepelni egy olyan balesetben, ami az öregségből következő tényezőre vezethető vissza balesetet kiváltó ok terén!?!
És a legszebb az, hogy sokszor nem csupán a nemtörődöm, felelőtlen hozzáállás eme viselkedés mozgatója, hanem némi aprópénztől teljesen elfelejtik, hogy tulajdonképpen mekkora felelőség is az övék és, hogy csókolom ez is egy hivatás... (lenne, de orvos és orvos között is nagy a különbség)!

PÉLDA: Néhány darab tojásért Józsi bácsi továbbra is vezethet 70 év felett, ami erősen meglátszik az öregen! Majd egy szituációban valami ok folytán (rossz érzékszervek, lassú reflexek...) egy szép, forró nyári napon az elsőbbséget nem biztosítva egy egyébként is "Állj, elsőbbség adás kötelező" jelzőtáblával védett úton, a megkülönböztető fény- és hangjelzéseit szabályosan és engedéllyel használó kolléga elé hajt (...) az öreg életét veszti. Egy halott ez önmagában szörnyű, de igazán a gépkocsit vezető kollégának a tragédia elszámolni a lelkiismeretével, mert őt az a meghurcolás során és mellesleg az sem vigasztalja, hogy ő szabályosan közlekedett és az "öreg bealudt"... :( Szomorú! És az orvos felelőségét ilyen esetekben miért nem vizsgálják??? Miért csak rajtunk ugrálnak? Velünk mindent szabad? Jó esetben nem azért Mi járunk a helyszínekre, az esetekhez, mert nekünk nem jutott "jobb" munka, valahol, valami irodában...!?!?

Jól elkanyarodtam a témától, de kikívánkozott belőlem a szakma védelmében ez a néhány gondolat!

Üdvözlettel!

KisCsiga 8-)

_________________
"to SERVE and PROTECT"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 15. 8:35 
tűzkőről pattant
Avatar

Csatlakozott: 2005. ápr. 20. 16:40
Hozzászólások: 63
Offline
Szia KisCsiga!
Bocsánatkérésed elfogadva, de miért is? Utólag elolvasva a hozászólásom, amely felháborodást keltett, belátom, részletesebben kellett volna kifejtenem, hogy ne legyen kétértelmű. Felháborodásod jogos volt, hisz Te a koma-sógor-jóbarát viszonyt értetted mondandóm hátterében, ellenben velem, aki a vonulás közben szabályt szegő társszervekre gondolt. Az pedig, amit említettél, hogy szolgálaton kívül ki, mit tesz, annyiban is nyomasztó, hogy nem azt fogják mondani, XY már megint mit csinált, hanem azt, hogy a "rendőrök". Hidd el, amennyiben ezek a dolgok XY pk.-jához eljutnak intézkedéseket fog tenni.

Üdv: Karlos


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 14. 23:58 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2003. nov. 21. 0:16
Hozzászólások: 528
Tartózkodási hely: Magyarország
Offline
Szia Karlos!

Köszönöm higgadt és értelmes válaszodat! Most szeretnék bocsánatot kérni, mert lehet, hogy kissé elvetettem a súlykot!?! BOCSÁNAT!

Szóval csak ez a "sógór, koma, jóbarát..." című történet nem tetszik, valamint az hogy a szolgálaton kívüli rendőrök mi mindent meg nem engednek maguknak... hallani sok érdekes és egyben elkeserítő dolgot! Tudom nem minden igaz, amit mondanak, de ha a fele...!? Mivel nem zörög a haraszt...!

Én sem vagyok szent, ahogy egyikünk sem az! Eltérő értékrenddel rendelkezünk és eszerint éljük életünket, végezzük munkánkat! DE a jóizlésnek is van határa! Ezt ne lépjük át és akkor nincsen semmi baj! Az olyan dolgok mutatnak túl e határon, amit nem mernénk nagynyílvánosság előtt, vagy a családunk, barátaink előtt felvállalni!

Köszönöm!

Üdv: KisCsiga

_________________
"to SERVE and PROTECT"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 14. 13:09 
tűzkőről pattant
Avatar

Csatlakozott: 2005. ápr. 20. 16:40
Hozzászólások: 63
Offline
Még az elején leszögezem nem személy(ed) elleni támadás!

Éppen ide van a kutya elásva! Ezért nincsenek rendben az állami objektumok munkavédelmileg, tűzvédelmileg..., mert ilyen szívélyes, "jófej" srácok dolgoznak mindenütt és elnézik a szabálysértéseket, bűncselekményeket, meg mindent, mert hát haver, meg ismerem, meg fizet, de jó sokat, vagy talán nem bánt, nem okoz kellemetlenséget... De jó is nekünk!
Ne büntessünk meg senkit! Ja és ha nekem egy emberölés "bagatel dolog", akkor mivan? Akkor a körzetemben szabad a csók???

Igazad van, KisCsiga, mindent nem lehet elnézni. Bűncselekményt főleg nem, mert azzal én is bűncselekményt követnék el, ott feljelentési kötelezettségem van.
Szabs. észlelése esetén a rendőr figyelmeztethet, bírságolhet, feljelentést tehet. Az általam említett "társszervnek elnézzük" címszó alatt a következőt értem: az ott dolgozók valamiért vonulnak, céljuk az, hogy minél előbb a helyszínre érjenek, megkezdjék az élet,-és vagyonmentést. Ezt a haladást nem akadályozhatja meg, de még csak nem is késleltetheti egy súlykorlátozás tábla (erre értettem a bagatel dolgot), főleg nem egy 5-10 perces rendőri intézkedés. Ebben az egy esetben tekintek csak el az intézkedéstől, a többi esetben nem. Az pedig, hogy valaki fizet, és ezért nem történiki intézkedés, az súlyosan bűncselekmény, és ezt maximálisan elítélem.
Köszi a hozzászólásod, mert lehet, hogy az enyém félreérthető volt, de ezen kiegészítésemmel bízom abban , hogy így már egyértelmű, hogy mit is szerettem volna leírni.

A megk. jelzésre visszatérve, mint azt leírtam: KRESZ 49. § (2) A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja.
A közúti jelzések a 6.§-tól a 20/A.§-ig terjednek, vagyis az összes jelzőtábla. A súlykorlátozás a 14. § (1) bek. l) pontja, tehát a "megszeghető" szabályok körébe tartozik.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 14. 6:29 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22
Hozzászólások: 2178
Offline
A KRESZ alapján a szélesség- és magasságkorlátozás alól nem ad felmentést a kéklámpa. A súlykorlátozás alól igen. És ez teljesen logikus is, mivel egy híd nem dől össze, ha néhány tonnával nehezebb tűzoltóautó megy rá, hiszen a terhelés nem egy autóra van kiszámítva, s jelentősen túlbiztosított is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 14. 5:26 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. szept. 13. 4:36
Hozzászólások: 4362
Tartózkodási hely: bp
Offline
Kedves Karlos!

A megkülönböztető jelzés használata NEM ad felmentést a fizikai korlátozások alól (magasság, szélesség, súly)! Ennek az az oka, hogy az utak nem lesznek szélesebbek, az aluljárók nem lesznek magasabbak és pl a hidak nem növelik meg a teherbírásukat a kék lámpa és a sziréna miatt.

Az való igaz, hogy az út tulajdonosa, kezelője adhat felmentést a súlykorlátozás alól. És csak az alól. Már ha ad!

Az ilyen korlátozásnak több oka lehet: vagy forgalomszervezési, vagy vagy valóban nem tud többet az út. Ezt viszont egy gkv. menet közben nem tudja megállapítani és nem is vizsgálhatja.

Két esetben lehet ezeket a korlátozásokat elkerülni:

1) KPM útvonal engedéllyel (Ez egy kissé megnehezíti a vonulást, mivel konkrét útvonalra adják ki és minden esetben újat kell kérni, megjelölve az indulási és cél állomást)

2) Az út kezelője (pl az önkormányzat) ad felmentést, a tiltó tábla alatt elhelyezett kiegészítő táblával. Esetünkben: Kivéve tűzoltóság. Ebből viszont kevés van.

Van egy harmadik lehetőség is, mint a kommunális járművek esetében (pl BKV, szemetes), de ennek a jogi hátterével CSAK ANNYIRA VAGYOK TISZTÁBAN, HOGY A TŰZOLTÓ GÉPJÁRMŰVEK NEM AZOK!

Kedves Karlos!

Nem a bírságtól félek, mert a mi közlekedésünk esetében minden alkalommal bizonyítani tudjuk, hogy parancsra, utasításra tesszük ezt. A törvény értelmében a szabályok megszegésére adott parancsot végre kell hajtani, a szabályszegésért a parancs kiadója felel. (Bár az nem tisztázott, hogy pl a büntetőpontot ki kapja) Ha meg anyagi vonzata van az ügynek, engem fognak fizetésre kötelezni. És hogy pikáns legyen az ügy: polgári peres úton visszakaphatom. Csak a parancsnokomat kell perelni! Ez aztán életszerű!

A gond ott van, ha valóban beszakad az úttest, leszakad a híd, akkor valaki, valakik megsérülhetnek. Arról nem is beszélve, hogy ilyen esetben a kár összege jelentős. Márpedig ilyenkor felelőst keresnek és többnyire a tűzoltó áll a kéjrúd rossz oldalán. Ezt bizonyítják az elmúlt idők bírói ítéletei.

Közel húsz éve vagyok tűzoltó és tapasztalom (bár nem mindig), hogy a két szervezet között jó a kapcsolat. De ez nem erről szól, hanem a jogi következményekről.

Szia!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 14. 0:13 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2003. nov. 21. 0:16
Hozzászólások: 528
Tartózkodási hely: Magyarország
Offline
Sziasztok!

Idézet:
(Csak halkan jegyezném meg: vonuláson kívüli közlekedéskor, még ha nincs is engedélyetek, leégne a bőr a képemről, ha egy társszerv tagját kéne ilyen bagatel dolog miatt bírságolnom.)


Még az elején leszögezem nem személy(ed) elleni támadás!

Éppen ide van a kutya elásva! Ezért nincsenek rendben az állami objektumok munkavédelmileg, tűzvédelmileg..., mert ilyen szívélyes, "jófej" srácok dolgoznak mindenütt és elnézik a szabálysértéseket, bűncselekményeket, meg mindent, mert hát haver, meg ismerem, meg fizet, de jó sokat, vagy talán nem bánt, nem okoz kellemetlenséget... De jó is nekünk!

Ne büntessünk meg senkit! Ja és ha nekem egy emberölés "bagatel dolog", akkor mivan? Akkor a körzetemben szabad a csók???

Te Atya-Úúúúúr Isten!!! Hogy milyen emberek vannak!?!?!?

JELIGE: Legyünk JÓFEJEK!

Üdv!

UI: "Jó fej, jó fej, jó fej...be kéne rúgni... az ilyet!"

_________________
"to SERVE and PROTECT"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 11. 11:04 
tűzkőről pattant
Avatar

Csatlakozott: 2005. ápr. 20. 16:40
Hozzászólások: 63
Offline
krampusz írta:
Akkor térjünk vissza a Kresz-hez:

A közúti súly (tömeg) korlátozást mikor lehet figyelmen kívül hagyni?

Egy példa: Bp. IX Vágóhíd utca, 12 tonna (ha jól emlékszem). Itt található a IX Tp és a sportkombinát. Ezen a helyen a tűzoltóknak közlekedni KELL.

Viszont kevés szer van 13 tonna alatt. Ilyenkor mi van?


A súlykorlátozás alól rögtön mentesülsz a megk. jelzés használatakor. KRESZ 49. § (2) A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja.

(Csak halkan jegyezném meg: vonuláson kívüli közlekedéskor, még ha nincs is engedélyetek, leégne a bőr a képemről, ha egy társszerv tagját kéne ilyen bagatel dolog miatt bírságolnom.)


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 11. 10:04 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2003. nov. 21. 0:16
Hozzászólások: 528
Tartózkodási hely: Magyarország
Offline
Sziasztok!

A közút kezelője adhat felmentést az ilyen jellegű korlátozások alól, hiszen ő állapítja meg, hogy az út hosszú életének mi a záloga. A Tűzoltok, vagyis a mentésben részt vevők kaphatnak ilyet! Gondolom ez a probléma már megoldás nyert!

A Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság valahogy csask szót tud érteni az őt működtető Onkormányzattal!? :-D Szerintem abban az esetben, ha semmi nem indokolja az ennél nagyobb tömegű járművek közlekedését, akkor nem lesz semmi gond!

Ja és Magyarországon az ukrán mentőmegállításhoz, vagy hasonló esetre sem volt példa és mostanában nem is várható! egyenlőre rendőreink örülnek, ha az alapintézkedésekkel megküzdenek, a se pénz, se paripa, se fegyver...

Az út állagának megóvása fontos, mondhati társadalmi érdek, de abban is biztos vagyok, hogy nem a Tűzoltók teszik tönkre sem az utat, sem pedig hazánkat! Rengeteg túlsúlyos tehergépkocsi rohangál kishazánk útjain, amelyek nem kicsit vannak túlpakolva... a Rendőrség a Közlekedési Felügyelettel karöltve néha-néha látszatintézkedésekbe bonyolódik, de érdemi előrelépést még nem tapasztaltam! Mindig - mint minden esetben - gazdasági érdekre hivatkoznak, hogy nagyon kell nekünk az az út, vagy szálloda... és a KRESZ és társai, például a munkavédelmi, tűzvédelmi, stb. jogszabályok háttérbe szorulnak, sőt nyílvánosan sárbatipródnak!

Ennyi!

Üdv: KisCsiga 8-)

_________________
"to SERVE and PROTECT"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 11. 4:50 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. szept. 13. 4:36
Hozzászólások: 4362
Tartózkodási hely: bp
Offline
Akkor térjünk vissza a Kresz-hez:

A közúti súly (tömeg) korlátozást mikor lehet figyelmen kívül hagyni?

Egy példa: Bp. IX Vágóhíd utca, 12 tonna (ha jól emlékszem). Itt található a IX Tp és a sportkombinát. Ezen a helyen a tűzoltóknak közlekedni KELL.

Viszont kevés szer van 13 tonna alatt. Ilyenkor mi van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 10. 21:25 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2003. nov. 21. 0:16
Hozzászólások: 528
Tartózkodási hely: Magyarország
Offline
Miféle hozzászólásokkal akadt meg ezen általam nyitott nagyszerű topik?!

_________________
"to SERVE and PROTECT"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 18. 18:33 
tűzkőről pattant
Avatar

Csatlakozott: 2004. nov. 14. 9:18
Hozzászólások: 71
Offline
:oops: ezt tényleg oda tették. És ilyet még én sem láttam.4 elektródás.
De azért, mert nem tudunk valamiről attól még létezik. :csendesen:

_________________
Vagy igen, vagy nem, de az biztos .


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 17. 23:41 
vörös kakas réme
Avatar

Csatlakozott: 2003. máj. 02. 6:21
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Pest megye
Offline
esély írta:
Megnéztem a papírokat , ez egy kétüregü szerkentyű, amit valóban a mellkasba ültettek be.
Csak arra leszek kváncsi, hogy hogyan fogják ezt holnap beszabályozni :roll:


Azt "megnézném", ha a telepet is a mellkasba ültették volna be, az nem elképzelhetetlen, hogy az elektródák pozicionálása mellkas megnyitását igényli...

_________________
Dohányozzunk sokat, előzzük meg a tüdőrákot szívinfarktussal!!!
Sz@r ez az élet,mi meg csak kóstolgatjuk...


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 17. 18:49 
tűzkőről pattant
Avatar

Csatlakozott: 2004. nov. 14. 9:18
Hozzászólások: 71
Offline
Megnéztem a papírokat , ez egy kétüregü szerkentyű, amit valóban a mellkasba ültettek be.
Csak arra leszek kváncsi, hogy hogyan fogják ezt holnap beszabályozni :roll:

_________________
Vagy igen, vagy nem, de az biztos .


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 17. 15:24 
tűzkőről pattant
Avatar

Csatlakozott: 2004. nov. 14. 9:18
Hozzászólások: 71
Offline
No figyi ! a beteg papírjait nem láttam, de holnap megy a DOTE-ra majd akkor megnézem, hogy hol az a pacemaker :oops: Annyit tudunk róla, hogy 4 elektródás, és slussz.
A rend őrei meg olyanok amilyenek........némelyik a jó istennek képzeli magát :wink:

_________________
Vagy igen, vagy nem, de az biztos .


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 17. 13:49 
kapacsmester
Avatar

Csatlakozott: 2004. okt. 04. 13:25
Hozzászólások: 295
Offline
Persze, az előző példában fél egy az éjfél után fél órával volt... hulla fáradtan munka után mentünk vacsorázni.. Drága vacsi volt :)


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 17. 13:47 
kapacsmester
Avatar

Csatlakozott: 2004. okt. 04. 13:25
Hozzászólások: 295
Offline
Sajnos, azt kell mondjam, hogy a rend dőre őrei is hiányos tudással rendelkeznek, vagy csak nem tartják be a szabályokat. Az ok, hogy kéklámpával szabadabban mozognak, de mindíg úgy viselkednek, mintha menne a nénó. Simán átmennek záróvonalon, piroson, parkolnak járdán, zebrán, a kocsim előtt a tilosban, bemennek palacsintázni úgy hogy nem lehet kifordulni az autótól. Őket ki dorgálja meg?
Hogyan tsizteljem a közlekedésit, aki fél egykor a St.Jupát előtt beáll a várakozni tilos tábla mögé, és a tömött sorban álló autók közül csak engem szúr ki, mert én ott vagyok. A többire nem tesz cédulát, ő maga is a tilosban áll, de engem levesz 10.000 Ft-ra. Nem azt mondj, mikor kiszállok, hoghy menjen még 5 métert, mert én is tilosban parkolok, hanem megvág... hogyan tiszteljem az ilyet?
A járdán állva trafipaxolnak, és még elküldték a fenébe az xy. kerület polgármesterét. A sebességmérés nem arról kellene szóljon, hogy minél nagyobb legyen a kasza rajta, hanem hogy betartsák a szabályt... ha elbújik a bokorba, akkor nem ez lesz az eredmény.

Egy este két rendőr homlokegyenest ellenkező véleményt mondott nekem egy szabályról, az egyik azt mondta, nem kell engedély egy ismerős autójának vezetéséhez, a másik majdnem megbüntetett.

Persze, nem általánosítok, vannak rossz és jó példák is, de a negatívumokra jobban emléxik azt ember.

Fényképész


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 17. 1:16 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2003. nov. 21. 0:16
Hozzászólások: 528
Tartózkodási hely: Magyarország
Offline
Sziasztok!

Látom nagy elánnal fórumoztok az övhasználat hiányáról. Jómagam is szomorúan tapasztalom, hogy a személygépkocsivezetők nagyobb hányada nem csatolja be... és a másik szomorú tény, hogy a Rendőrség nem sok semmit tesz annak érdekében, hogy ez ne így legyen, méh ha a balesetek súlyosságát ezáltal csökkenteni lehetne...

Tudom létszámhiány és -stop, meg nem fizetettség, képzetlenség... de akkor KI???

Valóban, ha minden KRESZ-szabályt betartanánk, akkor lenne csak igazi káosz, megbénulna a közlekedés. De azért valaki elkezdhetné rendbetenni a dolgokat!?! Mondjuk a Rendőrség betartatná a KRESZ-szabályokat, akkor az állampolgári felháborodottság kikényszeríteni az önkormányzatoktól, forgalomszervezőktől a helyes és használható, esetleg felhasználó-, mondhatnám polgárbarát közlekedési lehetőségeket (pl.: váraskozóhelyek, sebességhatárok...)

Mára ennyi!

Üdv Mindenkinek!

KisCsiga


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 16. 23:09 
vörös kakas réme
Avatar

Csatlakozott: 2003. máj. 02. 6:21
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Pest megye
Offline
esély írta:
De olyan is van, hogy a mellkasba ültetik be.


Ekkor meglehetősen érdekes a telepcsere... Ezenkívül sok értelmét sem látom. Még az ICD telepét sem ültetik a mellkasba...

_________________
Dohányozzunk sokat, előzzük meg a tüdőrákot szívinfarktussal!!!
Sz@r ez az élet,mi meg csak kóstolgatjuk...


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 16. 18:35 
tűzkőről pattant
Avatar

Csatlakozott: 2004. nov. 14. 9:18
Hozzászólások: 71
Offline
És azt sem vetted észre, hogy " vannak kivételek is " :oops:
De olyan is van, hogy a mellkasba ültetik be .
28 év alatt láttam már sokfélét, és sok helyen :oops: mármint pacemakert :wink:

_________________
Vagy igen, vagy nem, de az biztos .


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 16. 10:56 
vörös kakas réme
Avatar

Csatlakozott: 2003. máj. 02. 6:21
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Pest megye
Offline
esély írta:
mert az okosabbja kezével kicsit elemeli a mellkasától az övet.


Huh, ezt nem is vettem észre, ekkor pluszban eltörhetnek az ujjai... :fal:

_________________
Dohányozzunk sokat, előzzük meg a tüdőrákot szívinfarktussal!!!
Sz@r ez az élet,mi meg csak kóstolgatjuk...


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 16. 10:53 
vörös kakas réme
Avatar

Csatlakozott: 2003. máj. 02. 6:21
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Pest megye
Offline
esély írta:
Egy pészmékeres beteget sem akadályot a biztonsági öv, mert az okosabbja kezével kicsit elemeli a mellkasától az övet. És javarész az öv -ha a jobb oldalon ül, a jobb mellkasfélen halad keresztül, tehát a pészmékert nem is nyomhatja, mivel azt a bal mellkasfélben ültetik be, persze vannak kivételek is.
Én mindenesetre igyekszem a beteget a jobb oldalra ültetni :wink:


Helyreigazítás: A pacemaker lehet jobb és bal oldalon egyaránt (sőt néha a has bőre alatt is). Egyig esetben sem megy el az öv a generátor felett, akármelyik oldalon is ül a "beteg". Ütközésnél az elektróda sérülhet (pl. kimozdul), de ehez nagy erő kell, ilyenkor már az ember "koppan" a szélvédőn és műszerfalon, ami nagyobb gáz, és a PM ekkor is ugyanúgy sérülhet.

_________________
Dohányozzunk sokat, előzzük meg a tüdőrákot szívinfarktussal!!!
Sz@r ez az élet,mi meg csak kóstolgatjuk...


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 16. 6:16 
tűzkőről pattant
Avatar

Csatlakozott: 2004. nov. 14. 9:18
Hozzászólások: 71
Offline
Ezeket én is így tudtam !
De a rendőr akkor sem köti be magát :oops: .
Egy pészmékeres beteget sem akadályot a biztonsági öv, mert az okosabbja kezével kicsit elemeli a mellkasától az övet. És javarész az öv -ha a jobb oldalon ül, a jobb mellkasfélen halad keresztül, tehát a pészmékert nem is nyomhatja, mivel azt a bal mellkasfélben ültetik be, persze vannak kivételek is.
Én mindenesetre igyekszem a beteget a jobb oldalra ültetni :wink: .
De vannak betgszállító személygépkocsik, ahol a beteg meg a vezető egyedül van az autóban. Vagyis mint a taxiban. és a beteg lehet agresszív is. Akkor ez a taxi fogalmába tartozik, vagyis a gépész ne kösse be magát?? :oops:

_________________
Vagy igen, vagy nem, de az biztos .


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 16. 0:29 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2003. máj. 07. 10:04
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Mint gépjármű vezető szakoktató bátorkodnék egy idézettel hozzászólni a biztonsági öv kérdéshez:

"Olyan gépkocsival, amelynek meghatározott üléseit biztonsági övvel kell felszerelni, továbbá olyan gépkocsival, amelynek hátsó üléseit biztonsági övvel szerelték fel, csak abban az esetben szabad közlekedni, ha a biztonsági övvel felszerelt ülésen utazó személy becsatolt biztonsági övvel van rögzítve. A személygépkocsi hátsó ülésén utazó, 12. életévét még be nem töltött és 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket biztonsági gyermekülésben kell rögzíteni.

a) Nem kell becsatolni a biztonsági övet:
aa) a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének;
ab) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;
ac) a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza;
ad) a járművezetés oktatása és az azt követő gyakorlati vizsga során az oktatónak.


b) A személygépkocsi hátsó ülésén utazó 12. életévét még be nem töltött és 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket nem kell biztonsági gyermekülésben rögzíteni, ha:
ba) a biztonsági gyermekülés beszerelésére a személygépkocsi gyári kialakítása alapján nem alkalmas;
bb) a gyermek az üléshez beszerelt biztonsági övvel megfelelően, biztonságosan rögzíthető;
bc) a 46. § (2) bekezdése alapján és a szállított személyek számából következően egy ülőhelyen két gyermek foglal helyet;
bd) az egyidőben szállítani kívánt gyermekek száma miatt a biztonsági gyermekülésben történő rögzítés nem oldható meg;
be) a szállítás taxi üzemmódban használt taxi gépkocsival, személygépkocsis személyszállítást végző gépkocsival, rendvédelmi szervek gépkocsijával vagy a mentőgépkocsi betegellátó terében történik.

A személygépkocsi elsõ ülésén 150 cm-nél alacsonyabb gyermek csak akkor szállítható, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel, és a gyermeket biztonsági gyermekülésben helyezték el."


1. Fentiek alapján a rendőrnek, kismamának be kell magát kötnie.
2. Hátramenetben hátra is kell nézni, a tükör nem elég, a hátrafordulást az öv akadályozná.
3. A taxisnak az esetleges támadás elől való menekülés miatt nem kell.
4. A mentő egyértelmű.
5. Az oktatónak ha be kell avatkozni esetleg akadályozhatja az öv. (bár engem még sosem akadályozott.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 15. 20:49 
tűzkőről pattant
Avatar

Csatlakozott: 2004. nov. 14. 9:18
Hozzászólások: 71
Offline
Felőlem mindenki úgy dönt, ahogy dönt !
De nálam mindenki beköti magát, mert amint betette a fenekét az autóba én felelek érte !!!
De ezt a butaságot egy főrendőrtől halottam, aki kioktatott, amikor összevitatkoztam vele :oops:

_________________
Vagy igen, vagy nem, de az biztos .


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 92 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.