Tűzoltós lapszemle

Rádió, televízió, újságok, könyvek, sajtómunka - tűzoltókkal kapcsolatban.
Válasz küldése
Avatar
meszler
lángterelgető
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2003. júl. 24. 15:10
Skype: csabicsekk
Tartózkodási hely: Siklós
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: meszler » 2004. dec. 02. 13:04

Avatar
backdraft
slagmester
Hozzászólások: 397
Csatlakozott: 2003. dec. 04. 21:14
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: backdraft » 2004. nov. 29. 21:32

Üdv: Backdraft
nazda
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1779
Csatlakozott: 2004. feb. 07. 23:40

Hozzászólás Szerző: nazda » 2004. nov. 29. 8:48

"Tűzoltás Békásmegyeren"
http://www.nol.hu/cikk/342393/
nazda !
nazda
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1779
Csatlakozott: 2004. feb. 07. 23:40

Hozzászólás Szerző: nazda » 2004. nov. 26. 12:27

"A visszavett tűzoltó"
http://www.nol.hu/cikk/342044/

"Újra vezethet a halálos balesetet okozó tűzoltó"
http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=16280#
nazda !
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Magyarország.hu

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. nov. 25. 16:44

Négymilliárdért adtak át tűzoltójárműveket
http://www.magyarorszag.hu/hirek/kozele ... 41125.html
nazda
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1779
Csatlakozott: 2004. feb. 07. 23:40

Hozzászólás Szerző: nazda » 2004. nov. 25. 10:02

"Bérharcra kész tűzoltók"

http://www.nol.hu/cikk/341811/
nazda !
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Origo

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. nov. 24. 22:18

Újra dolgozhat a gázoló tűzoltó
http://www.origo.hu/itthon/20041124ujra.html
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3463
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2004. nov. 20. 13:41

Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Népszabadság

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. nov. 19. 10:43

Távollétért utólag tízmilliárd forint?
http://www.nol.hu/cikk/340670/
Avatar
vizsgáló
vörös kakas réme
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2004. ápr. 25. 19:16

Hozzászólás Szerző: vizsgáló » 2004. nov. 19. 8:22

Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Népszabadság

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. nov. 17. 7:40

Interneten küzdenek elítélt társukért a tűzoltók
http://www.nol.hu/cikk/340174/
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Origo

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. nov. 17. 1:04

Online petíció a gázoló tűzoltóért
http://www.origo.hu/itthon/20041116online.html
Avatar
Barni
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 618
Csatlakozott: 2002. okt. 19. 15:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Barni » 2004. nov. 16. 11:25

Rehabilitálhatják a gázoló tűzoltót
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarh ... 16.&201472
Avatar
BM KOK
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 669
Csatlakozott: 2002. nov. 20. 15:48
Tartózkodási hely: KOK
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: BM KOK » 2004. nov. 15. 8:20

Hátha még nem olvastátok!

http://www.mno.hu/index.mno?cikk=251081 ... alse&norel
=1&PHPSESSID=a4b16a497f2bc87a8ccac03d8abb923e&pass=2
:roll:
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Magyarország.hu

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. nov. 05. 16:39

Katasztrófavédelmi stratéga: Több tűzoltó több tűzoltóságon
http://www.magyarorszag.hu/hirek/kozele ... 41105.html
fireman
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2110
Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: fireman » 2004. nov. 03. 8:15

Csak a tűz eloltása után mentettek.

http://index.hu/politika/bulvar/ajka1102/
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Népszabadság

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. okt. 29. 11:12

Csak vizsgázott kutya menthet?
http://www.nol.hu/cikk/337938/
reptűzoltó
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 7:04

Hozzászólás Szerző: reptűzoltó » 2004. okt. 21. 7:14

Sajtófigyelő
a 2004. október 18-án tartott kényszerhelyzeti gyakorlatról

Megrendezett baleset – sikeres mentés Ferihegyen

Mikrobusszal ütközött a Boeing

Ha katasztrófafilmet nézünk, legyen az vulkánkitöréses vagy meteor-becsapódásos, egy pillanatra biztosan átfut az agyunkon: úristen, mi lenne, ha velünk történne mindez? A Budapest Airport Rt. szervezésében egy teljes kényszerhelyzeti gyakorlat során bemutatták, mi történik, ha a landolás szerencsétlenül végződik.

Hajnali két óra van. Az októberi időjárás már-már téliesnek mondható. Szűnni nem akaró havas eső és köd „boldogítja" a reptér dolgozóit. Közben Ferihegy fölé érkezik egy Boeing 737-es. Nem szokványos utasszállító, fedélzetén csak az ötfős személyzet tartózkodik, ők felelnek a repülőgép által szállított, veszélyes anyagok, orvosi műszerek; életmentő csomagok épségéért. A pilóta megkapja az engedélyt a leszállásra, és a mind rosszabb látási viszonyok ellenére simán leteszi a gépet. Fáradt ő is, és a csapata is, ám ezzel nincs vége, a gépnek műszaki átvizsgálásra tovább kell gurulnia. Az úton hirtelen felbukkan egy mikrobusz, sofőrje mintha nem is látná a Boeinget, egyre nagyobb sebességgel közeledik. A pilóta tehetetlen, elkerülhetetlen az ütközés, amelynek következtében a repülőgép orrfutóműve azonnal becsuklik, a mikrobusz pedig felborul.
Utasai közül négyen azonnal meghalnak, a többiek a gépjárműbe szorulva imádkoznak az életűkért. A mikrobusz üzemanyaga szivárogni kezd, majd szinte azonnal lángra lobban. Az orrára billent repülőgépben lévő veszélyes anyagokat tartalmazó hordók rögzítő hevederjei meglazulnak, a száraz jég és az ammónia a szabadba jut.
Szerencsére a fent leírtak csak egy megrendezett baleset körülményeit mutatják be, de nézzük csak, hogyan történne egy hasonló helyzetben a mentés. A kiérkező tűzoltóegységek a helyszínen tapasztaltak és rádión kapott információk alapján kijelölik az útvonalat, megkezdik a műszaki mentést, ezzel egyidejűleg a tűz oltását. A mentési csoport hordágyak és mentőcsúszda segítségével kijuttatja a gépből a sérült utasokat. A tűzoltók semlegesítik a kiszivárgott, veszélyes anyagot, amelyet a Reptéri Polgári Védelem azonosít és biztosít. Ezt követően a szennyezett rakományt mentesítik, átcsomagolják, majd átrakják a DHL Magyarország Kft. egyik gépébe, amely azonnal továbbítja a rakományt a célállomásra. A polgári védelem megkezdi a szerencsétlenül járt repülőgép elszállítását, megemeli a repülőgép orrát, és előkészíti a vontatásra. A megrendezett balesetet tehát sikeresen oldották meg a szakemberek, de azért remélem, hogy tartósan munka nélkül maradnak.
A Mentésszervezési osztály vezetője Darabánt Sándor avatta be lapunkat a kényszerhelyzeti gyakorlat kulisszatitkaiba.
- Idén tizenegy valódi kényszerleszállás volt a Ferihegyi repülőtéren, ami nem nevezhető soknak. Ugyanakkor ebben az évben összesen 198 különböző riasztásunk volt. Ebbe a sajnos mostanság is „divatos anthrax-riasztások is beletartoznak. A repülőtéri szabályzat előírása szerint kétévente kötelező teljes kényszerhelyzeti gyakorlatot tartani - nyilatkozta az osztályvezető.

(Mai Nap, 2004. október 19., kedd, 8. oldal)

Vészhelyzetet szimuláltak Ferihegyen

Sikerrel zárult a tegnap hajnali veszélyhelyzet-elhárítási gyakorlat a Ferihegyi repülőtéren. A Budapest Airport Rt. és a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatáság által szimulált balesetben egy Boeing 737-es teherszállító repülőgép rossz látási viszonyok között gurult a kifutópályán, és összeütközött egy mikrobusszal. Az öttagú személyzetet szállító gép az orrára billent, veszélyes anyag szivárogott belőle, a busz kigyulladt. A gyakorlatban részt vevő nyolc szakember egy óra alatt elhárította az imitált vészhelyzetet.

(Magyar Nemzet, 2004. október 19., kedd, 17. oldal)

Egy mentő vigyáz Ferihegyre

A távolság, a fővárosi dugók csökkenthetik a túlélési esélyeket

Kisbusz ütközött repülőgéppel azon a gyakorlaton, melyet hétfő hajnalban tartottak Ferihegyen. A gépkocsiban ülő négy bábú "meghalt", a repülőgépen tartózkodó személyzet megsérült - ezt a helyzetet kellett megoldania a repülőtéren dolgozó katasztrófavédelmi, polgári védelmi, légibiztonsági és irányítói személyzetnek.
A gyakorlat vezetői a mentés után tartott sajtótájékoztatón sikeresnek minősítették az akciót, arról azonban nem esett szó, hogy a sérültek ellátása már nem ilyen "sima ügy". Információink szerint ugyanis a repülőtéren az állandó készenlétben álló, majd tucatnyi tűzoltóautó mellett csak egy "belső" mentőautó áll bevetésre készen (a Ferihegyen megforduló nagyobb utasszállító repülőgépeken akár két-háromszáz utas is elfér).
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) járművei "főállásban" Budapest ellátásáért felelősek. Igaz egyik mentőállomásukat a reptér területén működtetik - ez a csapat gyorsan a helyszínre érhet -, a mentőautókat azonban nagyobb katasztrófahelyzetben Budapest utcáiról kell "begyűjteni". Mindez helyszíni készenlét nélkül, közlekedési dugók idején jelentősen csökkentené a szerencsétlenül jártak túlélési esélyeit.
A mentőszolgálat kész kiterjeszteni az együttműködést a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt., és a katasztrófavédelem illetékeseivel. Az OMSZ szóvivője, Győrfi Pál lapunkkal közölte: a repülőterek egészségügyi készenlétét nemzetközi előírások szabályozzák; a mentők nagyobb létszámú repülőtéri jelenlétét az OMSZ kizárólag saját forrásaiból nem biztosíthatja, azonban nyitottak minden olyan megoldásra, mely megkönnyítheti egy esetleges légibaleset áldozatainak mentését.
A nemzetközi tapasztalatok szerint egyébként éles helyzetekben a mentés sikere a gyakorlatozottságtól, illetve a rendelkezésre álló mentőerők mennyiségétől és minőségétől függ - közölte a mentőszolgálat szóvivője.

(Népszabadság, 2004. október 19., kedd, 21. oldal)

Katasztrófa-gyakorlat volt hajnalban Ferihegyen

Halottak, tűz és elszabadult veszélyes anyagok – a lehető legsúlyosabb helyzetet szimulálták. Bár az elmúlt 30 évben nem történt igazán súlyos baleset a repülőtéren.
Ők ketten a forgatókönyv szerint súlyos sérültek. A gyakorlat előtt egy perccel azonban még az a dolguk, hogy tüzet gyújtsanak a felborult mikrobusz mellett, aztán visszamásznak és várják a tűzoltókat, akik majd kimentik őket.
A mikrobusz a köd miatt belerohant a földön egy utasszállító gépbe, felborult és kigyulladt. A repülőtereken ilyenkor minden sokkal gyorsabban történik, mint mondjuk egy városi tűzesetnél. A tűzoltóknak a szabályok szerint 40 másodpercen belül el kell hagyniuk a laktanyát.
Horváth Árpád, igazgató, Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság: Két percen belül az oltóanyag 50 százalékát a repülőtér egész területén ki kell bocsátanunk. Míg a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok a riasztástól számítva 2 percen belül hagyják el a laktanyát.
Az első feladat teljesítve: a mikrobuszból kimentették a sérülteket. A forgatókönyv szerint itt négyen haltak meg.
Az ütközéstől azonban az orrára dőlt a repülőgép és innen az ötfős személyzetet kell kihozni, ráadásul a rakomány veszélyes anyag, azt is el kell vinni. A valóságban ekkora baleset három évtizeddel ezelőtt történt utoljára.
Fórika Ibolya, kommunikációs igazgató, Budapest Airport Rt.: Hasonló nagy balesetről 1975-ben volt tudomásunk, akkor egy nagy köd miatt egy repülőgép az egyik kifutópálya mellé szállt le és akkor történt egy nagyon csúnya baleset.
Végül ebbe a gépbe rakodják át a veszélyes anyagokat, a sérült utasszállítót pedig elvontatják. Egy óra alatt minden feladatot megoldottak, ezért sikeresnek minősítették a gyakorlatot.
Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatokat egyébként minden félévben csinálnak itt a Ferihegyen – ez törvényi kötelezettségük. Megmutatni viszont most először tudjuk Önöknek, mert eddig mindig titokban, a nyilvánosság teljes kizárásával szerveztek ilyeneket.

(TV2: Tények, 2004. október 18., hétfő)

Felborult égő busz a Ferihegyi Repülőtéren,…

…szirénázó tűzoltók és akció. Szerencsére mindez csak annak a helyzetgyakorlatnak a része volt, amit ma hajnalban tartottak a katasztrófavédelem szakemberei. A feladatot egyébként közel egy óra alatt végrehajtották, ami éles helyzetben igen jó időnek számít.
Egy földi repülőgép balesetet szimuláltak a Ferihegyen, a feltételezett helyzet szerint rossz látási viszonyok között egy teherszállító repülőgép egy mikrobusszal ütközött, ennek következtében a repülőgép orrára billent, és veszélyes anyag kezdett el szivárogni a gépből. A gépjármű azonban az ütközéstől is kigyulladt. A gyakorlat célja volt, hogy összehangolják a közreműködő szervezetek tevékenységét.
Fórika Ibolya kommunikációs igazgató, Budapest Airport Rt.: - A Budapest Airport Rt.-nek jogszabályban meghatározott kötelessége, hogy rendszeresen végezzen gyakorlatokat, ezeket évente kétszer szoktuk rendezni. Ennek a gyakorlatnak a legfontosabb célja az volt, hogy összehangolja azoknak a szervezeteknek és repülőtéren működő szerveknek a munkáját, akik egy ilyen kényszerhelyzet felszámolásában részt vesznek.
Elsőként a tűzoltó egységek érkeztek a helyszínre, majd megkezdték a mentést és a tűz oltását. Ezt követően azonban a tűzoltó mentőerők hordágyak segítségével végezték el az utasok mentését.
Horváth Árpád igazgató, Repülőtéri Katasztrófavédelem: Huszonnégy fő tűzoltó illetve nyolc fő polgári védelmis kolléga szervezte illetve végezte a beavatkozást.
A repülőtéri polgári védelem feladata volt egyebek mellett az életmentés és a veszélyes anyag kezelése.
Kovács István, a repülőtéri Polgári Védelmi Parancsnokság vezetője: - A repülőtéri polgári védelemnek az volt elsősorban a szerepe, hogy azt biztosítsuk, hogy a tűzoltó, amikor a tüzet kezdi oltani, akkor a veszélyes anyag szabadba jut, nehogy valami mérgezést kapjon.
A teljes kényszerhelyzeti gyakorlat sikeres volt a nemzetközi repülőtéren, az együttműködő szervezetek egy óra alatt gyorsan és hatékonyan oldották meg a katasztrófavédelmi feladatokat.

(Magyar ATV: Híradó este, 2004. október 18.)

Orrára billent a nagy Boeing

Budapest - Összeütközött egy Boenig-737-es típusú repülőgéppel egy munkásokat szállító mikrobusz tegnap hajnalban a Ferihegyi repülőtér betonján. A veszélyes anyaggal megpakolt hordókat szállító gép 2000 liter kerozinnal a tartályában, az orrára billent. Az autó utasai közül négyen a helyszínen meghaltak, a sérültek a kocsiba szorultak, a szivárgó benzin pedig begyulladt - a repülőteret üzemeltető cég vészhelyzeti gyakorlatának forgatókönyve szerint.

A szimulált földi baleset elhárításában - amely először zajlott a sajtó nyilvánossága előtt - több speciális egység vett részt. Célja az volt, hogy a hasonló éles helyzetek megoldásában résztvevők gyakorlatozhassanak. A fogvacogtató, ködös, hajnali hidegben nyolc tűzoltóautó kék fénnyel, néma szirénákkal érkezett a helyszínre, majd befutottak a mentők és a polgári védelem szakemberei. Komótosan kezdődött meg a lángok oltása és a sérültek mentése.
- A szabályok szerint két perc alatt kell kiérnünk és az oltóanyag ötven százalékát kibocsátanunk a reptér bármely pontján. Tizenegy jármű, köztük négy speciális felszereltségü áll a rendelkezésünkre, de szerencsére Ferihegyen a hetvenes évek óta - akkor egy gép leszaladt a kifutóról és tízfős személyzete meghalt - nem volt szükség említésre méltó katasztrófa elhárításra - mondta Horváth Árpád tűzoltó ezredes.

Fecske Mónika

(Blikk, 2004. október 19., kedd, 7. oldal)

Ferihegy katasztrófahelyzetben

Rossz látási viszonyok miatt egy teherszállító repülőgép mikrobuszon landol, a busz felborul, utasai közül néhányan azonnal meghalnak, sőt a gépjármű kigyullad. Az orrára dőlt teherszállító repülő ráadásul veszélyes anyagot szállított, amely a szabadba kerül. Szerencsére mindez csak gyakorlat. Ferihegyen első ízben mutatták be a sajtó képviselőinek, hogy a repülőtéri egységek mit tennének katasztrófa esetén.

Hajnali egy órakor, dermesztő hidegben kezdődött a repülőtér kényszerhelyzeti gyakorlata, amit felhőszakadás esetén sem halasztottak volna el. Az újságírók már-már jéggé fagyva nézték, amint egy tepsiszerű tárgyban néhányan tüzet gyújtanak a gondosan oldalára fordított mikrobusz mögött. Ezután futott be a repülőtéri egység tizenegy, szemlátomást vadonatúj tűzoltóautója a legmodernebb felszerelésekkel.
Évente kétszer kötelezően összetett gyakorlatot tartunk, a mentés egy-egy elemét pedig még többször próbáljuk el - magyarázta Horváth Árpád, a repülőtéri katasztrófavédelmi igazgatóság első embere. - Szerencsére élesben még nem kellett bevetnünk ezeket az eszközöket. Utoljára a hetvenes években történt egy eset, amikor a repülőgép kicsúszott a betonról, és a tízfős személyzet életét vesztette. Azóta csak kisebb füst vagy futóműhiba miatt riasztottak. Gyakorolni viszont kell, bár tény, hogy egy égő tepsit könnyebb eloltani, mint egy lángoló mikrobuszt.
Leginkább ez volt érezhető a repülőtérre vezényelt tűzoltókon is, akik komótosan szálltak ki a meleg autókból, majd ugyanilyen kényelmesen készültek fel az oltásra. Közben megérkeztek a fantasztikus filmek szkafandereire emlékeztető felszerelésükben a vegyvédelmi szakértők is a veszélyes anyagok eltüntetésére. Élesben bizonyára nem úgy viselkednek, mint akik piknikre készülnek az orra bukott gép mellett. A repülő farán nagy gonddal a csúszdát igazgatták, hogy a bent rekedtek minél kényelmesebben el tudják hagyni a gépet. Később a sérült szerkezet orrát is megemelték: előkészítették a vontatásra.
De hát ez csak egy gyakorlat. Etyekwood ötletgazdái számára mindenesetre nem tanácsos kivárni a következő ilyen próbát, ha látványelemeket óhajtanának kölcsönözni, de tény: a szervezők minden egységet bevetettek, hogy bemutassák a mentés összetettségét, sőt egy mikrobuszt is porrá zúztak a bemutató kedvéért.
- Az életben ritkán fordul elő, hogy ennyi minden történjen egyszerre, - nyugtat meg Horváth Árpád. - Az viszont mindig igaz, hogy a riasztástól számított két percen bélül oda kell érni a három bázis bármelyikéből a repülőtér bármelyik pontjára. Nagyobb gépeknél a fővárosi tűzoltók is segítenek. A gyakorlatokon kívül ellenőrzések is lehetnek: az ellenőr megáll Ferihegy valamelyik termináljának egy pontján és riaszt. Egységeink a legszigorúbb szabályoknak is képesek megfelelni.

(Mai Lap, 2004. október 19., kedd, 6+7. oldal)

Budapest - Gyakorlatoztak

Kényszerhelyzeti gyakorlatot tartott a Ferihegy I terminálon a katasztrófavédelmi hatóság, a polgári védetem és a DHL-Magyarország Kft. hétfőre virradó éjjel. Az éjszakai repülőtéri gyakorlat forgatókönyve szerint a leszálló Boeing-737-es gép gurulás közben egy munkásokat szállító kisbusszal ütközött.
mti

(Metro, 2004. október 19., kedd, 2. oldal)


Kényszerhelyzeti gyakorlatot...

...tartott a Ferihegy 1 terminálon a katasztrófavédelmi hatóság, a polgári védelem és a DHL-Magyarország Kft. tegnapra virradóra.
(mti)

(Magyar Hírlap, 2004. október 19., kedd, 5. oldal)

Vészhelyzet-gyakorlat Ferihegyen

Egy Boeing 737-es repülőgép a ferihegyi nemzetközi repülőtéren összeütközött egy mikrobusszal

Egy Boeing 737-es repülőgép, fedélzetén öt pilótával és légikísérővel, a ferihegyi nemzetközi repülőtéren összeütközött egy mikrobusszal. A gépjármű kigyulladt. Sem halálos, sem súlyos, sem könnyű sérülés nem történt. A baleset ugyanis egy veszélyhelyzet gyakorlat része volt.

Első ízben rendeztek nyilvános kényszer- vagy vészhelyzet gyakorlatot a ferihegyi nemzetközi repülőtéren. A szimulált eseményen egy Boeing 737-es repülőgép - amelyen öten tartózkodtak, pilóták, légikísérők - összeütközött egy mikrobusszal. A baleset során a repülőgép az orrára billent, a mikrobusz pedig kigyulladt. Az ütközéstől a Boeingből veszélyes anyag kezdett szivárogni.
A vészhelyzetekben együttműködő szervezetek egy óra alatt, gyorsan és hatékonyan oldották meg a feladatot.
A Repülőtéri Polgári Védelmi Parancsnokság (RPVP) nyolc szakemberrel vett részt a gyakorlatban. Az életmentéstől a veszélyes anyag okozta katasztrófa elhárításáig, a repülőgép mozgatásáig, összetett feladatot kellett megoldani - mondta Kovács István, az RPVP vezetője a gyakorlatot követően. A lángokat a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság emberei oltották el. Az érintett szervezetek összehangolt tevékenysége bizonyítja, hogy egy esetleges éles helyzetben is képesek lennének a gyors cselekvésre, a katasztrófa elhárítására - mondta Horváth Árpád tűzoltó ezredes, az igazgatóság vezetője.
A szakszolgálatok mellett a gyakorlatban részt vett a DHL Magyarország Kft. reptéri egységének vészhelyzeti csoportja is. A forgatókönyv szerint a DHL Express egyik Airbus A-300 B-4-es teherszállító repülőgépe vitte tovább a sürgős, életmentő orvosi műszereket és gyógyszereket tartalmazó szállítmányt.
Ugyancsak fontos célja volt a gyakorlatnak, hogy az operatív munkát végző egységek együttműködésén kívül, a repülőtéren tevékenykedő szervezetek, hatóságok közötti kommunikációt is vizsgáztassák.
A gyakorlatra - amelyet a 2001. szeptember 11-ét követő biztonsági ajánlásokat figyelembe véve rendeztek meg - a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) kötelezi is tagjait.
Népszava-információ

(Népszava, 2004. október 19., kedd, 16. oldal)

Egy repülőgép és egy mikrobusz összeütközését szimulálták az éjjel a Ferihegyi Repülőtéren, hogy így gyakorolják a katasztrófa-mentést

A kifutón valódi tüzet gyújtottak, és több tucat tűzoltót, valamint mentőst küldtek a helyszínre. A katasztrófavédelmi szakemberek szerint a gyakorlat jól sikerült.
Tűz a Ferihegyi Reptér kifutóján. Az éjjeli gyakorlat forgatókönyve szerint egy 737-es teherszállító gép orra bukott, mert megsérült az első futóműve, amikor leszállás közben egy kisbusznak ütközött.
Horváth Árpád, igazgató, Ferihegyi Katasztrófavédelmi Igazgatóság: a mikrobusznak a vezetője nem tartotta be azokat az előírásokat, amelyek egy repülőtéren érvényesek, és ütközött a repülőgéppel, ezt próbáltuk szimulálni.
A mentésben több tucat tűzoltó és mentős vett részt. Miközben oltották a tüzet, légzőkészülékkel felszerelkezett tűzoltók kutatták át a repülőgép fedélzetét, ahonnan az ötfős személyzet minden tagját kimenekítették.
Olyan sérült is akadt, akit hordágyon kellett kihozniuk. Az is kiderült, hogy a repülő veszélyes anyagokat szállított, így a katasztrófavédelem védő-szkafanderbe bújt szakembereire is szükség volt.
A reptéri vezetők szerint a gyakorlat jól sikerült. Erre az időre egyébként a reptéren leállították a légi közlekedést.

(RTL Klub: Híradó délben, 2004. október 18., hétfő)

Itthon repülőgép-balesetet szimuláltak az éjjel Ferihegyen

A mindössze háromnegyed óráig tartó gyakorlatban tűzoltók, valamint a polgári védelem szakemberei vettek részt. Ez volt az első alkalom, hogy Ferihegyen a nyilvánosság előtt tartottak ilyen mentési gyakorlatot.
A szimulált gyakorlatban egy Boeing-737-es összeütközik egy munkásokat szállító kisbusszal. A szerencsétlenségben a jármű kigyullad és többen meghalnak és megsérülnek.
Erdélyi Zsolt, tűzoltó hadnagy: Abban a kisbuszban nyolc sérült – mint később kiderült a gyakorlat folyamán – négy halott, kettő súlyos sérült, kettő könnyebben sérült volt. A repülőgépben öt utas volt, öt személyzet, abból három könnyebben sérült, kettő pedig a lábán hagyta el a gépet.
A Katasztrófavédelem egyik vezetője szerint a Ferihegyi tűzoltók a leggyorsabbak az országban.
Horváth Árpád, igazgató, Katasztrófavédelmi Főparancsnokság: Ez lényegesen eltér a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok beavatkozási normáitól, hiszen nekik a riasztástól számítva 2 percen belül kell megkezdeni a vonulásukat. Míg nálunk már 2 perc után be kell avatkozni, az oltóanyag 50 százalékát ki kell bocsátani az adott helyre.
A gyakorlatban összesen 24 tűzoltó, 8 polgárvédelmis és 6 egészségügyi szakember vett részt.

(mtv: Híradó délben, 2004. október 18., hétfő)


Sikeres vészhelyzet-kezelési gyakorlatot tartottak hajnalban Ferihegyen

Egy földi repülőbalesetet szimuláltak egy katasztrófavédelmi gyakorlat keretében a szakemberek.
A forgatókönyv szerint egy guruló Boeing teherszállító a rossz látási viszonyok miatt egy mikrobusszal ütközött: a karambol után a repülőből veszélyes anyag szivárgott, a másik jármű pedig kigyulladt.
A tűzoltók, a polgár-védelmisek és a mentésbe bekapcsolódó más egységek egy óra alatt megoldották az összes feladatot, így a gyakorlatot sikeresnek minősítették Ferihegyen.

(Kossuth Rádió: Déli Krónika, 2004. október 18., hétfő)

Úgynevezett kényszerhelyzeti gyakorlatot tartottak hétfőre virradó éjjel a Ferihegyi Repülőtér 1-es terminálján

A jogszabály szerint évente egyszer kell mentési gyakorlatot végezni a repülőtéren.
Horváth Árpád, tűzoltó ezredes: A feltételezés szerint egy Boeing 737-es típusú repülőgép a leszállást követően műszaki átvizsgálásra gurult a műszaki bázisra és közben egy külsős cég munkatársait szállító mikrobusszal ütközött. A repülőgépnek az orr futóműve bebicsaklott, a mikrobusz felborult, üzemanyag szivárgott ki belőle, amely begyulladt. A mikrobusz utasai, 8 utas közül 4-en azonnal meghaltak, a többiek pedig különböző fokú sérüléseket szenvedtek. A repülőgép dőlése miatt a gépen szállított két hordónyi veszélyes anyagot rögzítő hevederek meglazultak és a hordók tartalma kijutott a repülőgép belsejébe, egy ilyen komplex gyakorlatot hajtottunk végre.
- A gyakorlat során sikerült elhárítani a veszélyes helyzeteket? Megnyugtató eredménnyel zárult a gyakorlat?
- Én úgy gondolom a látottak, meg a tapasztaltak alapján, hogy mind a tűzoltó kollégák, mind pedig a polgári védelmi kollégák megfelelően látták el a feladataikat.
- A jogszabály szerint a repülőtéren évente egyszer kell mentési gyakorlatot végezni, idén már többször végeztek, ennek mi az oka?
- Az ICAO, a Nemzetközi Repülésügyi Szervezet ajánlja, hogy évente egy alkalommal szükséges ilyen komplex gyakorlatot végrehajtani. Ami volt korábban, azok csak egy részterületet érintettek.
- Terrorista fenyegetés miatt október elején fokozott szintre emelték a készültséget a ferihegyi repülőtéren. Ennek volt-e köze a gyakorlathoz? Tehát már egy terrortámadás lehetőségét is szimulálták ezzel a gyakorlattal?
- Nem, semmi köze nem volt. Ez előre az éves munkatervünkbe tervezett gyakorlat volt. Tehát amikor ez tervezésre került, akkor még nem voltak ismertek az idő közben bekövetkezett események.
- Mennyibe kerül egy ilyen gyakorlat, milyen költségei vannak?
- Ennek minimális költségei vannak, tulajdonképpen az üzemanyag költséggel kell számolni, egy ilyen 50-100 ezer forintba került ez a gyakorlat. Más egyéb költség pedig nem jelentkezett, hiszen meg tudtuk oldani a repülőgép eszközeivel a gép vontatását és más egyéb ilyen kiegészítő tevékenységet.

(Inforádió, 2004. október 18., hétfő)

Katasztrófavédelmi gyakorlatot tartottak hajnalban Ferihegyen

A tűzoltók, mentők és polgári védelmisek azt szimulálták, hogy egy mikrobusz a leszállópályán egy utasszállító gépbe rohan, a busz kigyullad, a gép pedig az orrára billen. A gyakorlatban ki kellett menekíteni a gép ötfős személyzetét és a mikrobusz utasait is, valamint el kellett vinni a veszélyes anyagokat a repülőről. Ferihegyen félévente tartanak ilyen gyakorlatot, de ez volt az első, ami nyilvános volt, tehát forgathattak a kamerák. Általában titokban szoktak gyakorlatozni. A telefonnál van Horváth Árpád, tűzoltó ezredes, a repülőtéri katasztrófa védelmi igazgatóság igazgatója. Jó reggelt kívánok!
- Horváth Árpád, tűzoltó ezredes, a repülőtéri katasztrófa védelmi igazgatóság igazgatója: Jó reggelt kívánok, üdvözlöm a TV2 nézőit!
- Mennyiben más ez a gyakorlat, mint például egy égő házat oltani?
- Mások a feltételek, mások a körülmények, hiszen itt a repülőgépből elsődleges feladat, hogy kimenekítsük az utasokat, biztonságba helyezzük őket. Az épület tüzet oltó kollégák is hasonló módon járnak el, csak itt a feltételek teljesen másak. Valamint az ICAO, a Nemzetközi Repülésügyi Szervezet elég szigorú normákat határoz meg számunkra. Tehát az egész repülőtér területén két percen belül be kell avatkoznunk az oltóanyagunk 50 százalékával.
- Mennyire lehet felkészülni egy ilyen gyakorlattal a valós helyzetre? Rendszeres tréningekkel készülünk ezekre a helyzetekre. Oktatási tematikánk van, tehát naponta a tűzoltóink számára órarend szerinti beosztással oktatjuk a gyakorlati tudnivalókra, illetve az elméleti tapasztalatokra.
- Köszönjük szépen!

(TV2: Jó reggelt, Magyarország!, 2004. október 18., hétfő)
Egy repülőgép és egy mikrobusz összeütközését szimulálták az éjjel a Ferihegyi Repülőtéren, hogy így gyakorolják a mentést

A kifutón valódi tüzet gyújtottak és rengeteg tűzoltót, valamint mentőst küldtek a helyszínre. A katasztrófavédelmi szakemberek sikeresnek tartják a gyakorlatot.
Tűz a Ferihegyi Reptér kifutóján. Az éjjeli gyakorlat forgatókönyve szerint egy 737-es teherszállítógépet épp műszaki átvizsgálásra vontattak, amikor összeütközött egy munkásokat szállító kisbusszal. A kocsi felborult, a szivárgó benzin kigyulladt. Négy munkás azonnal szörnyethalt, négy sebesült bent rekedt. Több tucat tűzoltó és mentős indult a megmentésükre.
Horváth Árpád, ezredes, Reptéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság: a mikrobusznak a vezetője nem tartotta be azokat az előírásokat, amelyek egy repülőtéren érvényesek, és ütközött ezzel a repülőgéppel, tehát ezt próbáltuk szimulálni.
A repülő orra bukott, mire az első kereke kitört. Ráadásul a gép veszélyes anyagokat szállított, a raktérben elszabadult kéthordónyi szárazjég és ammónia. A személyzetből hárman súlyos mérgezést szenvedtek.
Ilyesmi valójában még sohasem történt a Ferihegyi Reptéren, utoljára 1976-ban volt súlyos baleset, akkor egy gép túlcsúszott a kifutón és heten haltak meg. A repülőtéren éjjel-nappal 24 tűzoltó áll teljes készültségben. Nekik szükség esetén 2 perc alatt kell elérniük a bajba jutott gépet, ugyanis 8-10 perc után már maga a gépváz is égni kezd. Mindig kéznél van az oltáshoz szükséges víz, hab és por is. Az éjszakai gyakorlat fő célja az volt, hogy a különböző egységek gyakorolják az együttműködést, kisebb kommunikációs problémák ellenére a szakemberek elégedettek az eredménnyel.

(RTL Klub: Híradó, 2004. október 18., hétfő)

Siralmas képeket hoztunk Ferihegyről, ahol egy landoló repülő mikrobusszal ütközött össze

Soha ne lássunk ilyet élőben, ez ugyanis megrendezett tragédia volt, a szakemberek arra voltak kíváncsiak, helytáll-e a katasztrófavédelem hasonló helyzetben.
Budapest, Ferihegyi Repülőtér, ma hajnali 1 óra 20 perc. Egy váratlan tragédia a kifutópályán.
A mentésben több tucat tűzoltó és mentős vett részt. Miközben a védő-szkafanderbe öltözött tűzoltók végzik a dolgukat, a légzőkészülékkel felszerelt mentősök a sérülteket szabadítják a ki a roncsok közül.
Horváth Árpád, ezredes, Reptéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság: A legfontosabb teendő minden egyes balesetnél az utasoknak a mentése, tehát az utasoknak az eltávolítása a repülőgépből.
A rossz látási viszonyok között pár perccel ezelőtt egy Boeing repülőgép landolt a kifutópályán. Fedélzetén csak az ötfős legénység tartózkodott. Egy műszaki csapatot szállító mikrobusz a sofőr figyelmetlensége miatt a landoló gép orr-futóművével ütközött. A gép felborult és 2000 liter üzemanyag az aszfaltra ömlött.
Erdélyi Zsolt, hadnagy, vészszolgálati csoportvezető: Amint most az imént láttál, előfordul ilyen baleset is, amikor összeütközik egy földi járművel – most jelen esetben egy kis busszal – a repülőgép gurulás közben. A legtöbb baleset föl- és leszálláskor történik.
Mindez szerencsére csak egy gyakorlat, egy repülőgép-baleset szimulálása. Ma hajnalban a Ferihegyi Reptéren 40 tűzoltó és katasztrófavédelmi szakember képességeit mérték fel. Ezek az emberek így készülnek fel a legrosszabbra, már persze ha arra fel lehet. Ők mégis gyakorolnak, mert a szimuláció bármikor éles helyzetté válhat.
Horváth Árpád: Ez egy művi kitaláció, tehát próbáltuk mindazon szituációkat összeszedni, ami egy ilyen repülőgép-baleset során előfordulhat, hogy ezt komplexitásában gyakorolhassuk.
Ez az asszony egy valódi túlélő: leszállás közben, 25 évvel ezelőtt férjével, Romániában egy repülőgép-katasztrófát vészeltek át szerencsésen. Életük első és majdnem utolsó utazása volt, amikor repülőgépük Bukarest felett 46 utassal a fedélzetén máig tisztázatlan okokból lezuhant.
Dr. Pázmány Annamária: Körülbelül ott ültem annál az ablaknál a szárny előtt, ahol amikor kinéztünk – mert éppen azt mondták hogy most fogunk leszállni – sehol egy fény nem volt és egyszer csak hatalmas rázkódást éreztünk és amikor kinéztem akkor ez a szárny lángolt.
Az orvos-házaspár több mint negyed évszázad elteltével is tisztán emlékszik a zuhanás minden pillanatára. Életüket akkor az mentette meg, hogy nem oda ültek ahová eredetileg a beszállókártyájuk szólt.
Ma már szinte hetente történik súlyos baleset utasszállító gépekkel a világ repterein. Szerencsére a Ferihegyi a biztonságos repülőterek közé tartozik. A tűzoltók és a katasztrófavédelem emberei kéthavonta tartanak hasonló gyakorlatokat. A reptéri vezetők szerint ez a mentés is jól sikerült, ők persze bíznak abban, hogy sohasem kell élesben kipróbálni a tudásukat.

(RTL Klub: Fókusz, 2004. október 18., hétfő)

Teljes kényszerhelyzeti gyakorlatot rendeztek…

…a Ferihegyi Repülőtéren. A valódi balesetet szimuláló helyzet célja a mentésben résztvevők munkájának összehangolása volt. Törvény szabályozza, hogy a repülőtér mentőalakulatainak évente legalább egyszer nagyobb gyakorlatot kell tartani. A kisebb mentési műveleteket hetente végrehajtják.
Ezeken a felvételeken jól látható, hogy miután a kifutópályán egy repülőgép összeütközött egy mikrobusszal, a gépjármű kigyulladt, a gép pedig az orrára bukott. A katasztrófavédelem, a tűzoltók és a polgári védelem azonnal a sérültek segítségére sietett. Nem valós helyzetet láthattunk és nem is egy jól kitalált katasztrófafilm forgatása zajlott a Ferihegyi Repülőtéren. A repülőtéri katasztrófavédelmi igazgatóság gyakorlatozott egy jól megtervezett szituáció segítéségével.
Horváth Árpád igazgató, Repülőtéri Katasztrófavédelem: - Tulajdonképpen a katasztrófafilmekben azért el vannak túlozva, fel vannak nagyítva a különböző mozzanatok, tehát itt inkább életszerűen próbáltuk ezt kitalálni, úgyhogy inkább ez eltérő azért a katasztrófafilmektől. Talán egy-két hasonlóság fölfedezhető.
A szigorú nemzetközi beavatkozási normáknak megfelelően a Ferihegyi Repülőtéren a balesettől számított két percen belül az oldóanyag ötven százalékát ki kell bocsátani. A katasztrófa elhárításáért felelős szolgálatok jövőre ezer liter víz szállítására alkalmas jármű beszerzését tervezik. Ezzel a beruházással a Ferihegyi Repülőtér a legmagasabb nemzetközi biztonsági követelményeknek is megfelel majd.

(Hír TV: Híradó, 2004. október 18.)

A nap története

Kényszerhelyzeti gyakorlatot tartott a Ferihegy 1. terminálon a katasztrófavédelmi hatóság, a polgári védelem hétfőre virradó éjjel. A gyakorlat forgatókönyve szerint a leszálló Boeing 737-es gép gurulás közben egy munkásokat szállító kisbusszal ütközött. A jármű kigyulladt, utasai közül négyen meghaltak, a repülőn szállított veszélyes anyagot tartalmazó hordók szivárogni kezdtek.
Természetesen nincs okom kételkedni a gyakorlatban részt vett szakemberek felkészültségében, mégsem győzött meg igazán mindaz, amit a kifutón láttam. Miközben sokadmagammal dideregve figyeltem az alakulatok mozgását, kicsit olyan érzésem volt, mint egy harcművészeti bemutatón. Elmondom hogy értem. A mester néma csendben a reflektorok kereszttűzébe lép, meditál egy keveset, majd élére vasalt hófehér ruhájában elkezdi a gyakorlatot lassan, nagyon lassan. Hullanak a képzelt ellenfelek, az évek alatt finomra hangolt mozdulatok olajozottan követik egymást. A fekete öv meg néhány dan árnyékában mindenki tudja, ő nagyon gyors, mozdulatait követni sem lehetne, ha tényleg támadás érné. Ez a mostani azonban csak bemutató, átmozgatás, melyből kiderül, a míves mozdulatok hatékonysága a végtagok tökéletes összhangjában rejlik. Lehet, hogy az a baj, hogy nem értek hozzá? Mi újságírók a baleset bekövetkezte után érkeztünk a helyszínre. A Boeing már orrabukott, a kisbusz bennrekedt utasaival az oldalán feküdt. Felcsaptak a lángok, a sötétben feltűntek az első fémrudak. Megjöttek a tűzoltók a Ferihegy Airport elit egységének szerkocsijai. Fényesre vikszelt haboltók, komótos rendben. Csatasorban, fényárban, egy ember olt, 10 másodperc alatt a tűznek nyoma sem. Mentősök jönnek, mentenek. A tűzoltók is. Lassan bandukolnak a vadiúj hordágyak, kollégáimmal számolni igyekeztem a sérülteket. Sokan lettünk egyszerre, eltévesztettem. Néhányan már a háttérben a gép személyzetét mentik, biztos sikerül. Sárga vegyimentők az X-Aktákból megfékezik a szivárgó veszélyes anyagot, mentesítenek. Ólomléptűek a holdról. Izgatottságnak nyoma sincs. Hiába, természetesen profik. Megtudom, a gép orvosi műszereket, segédeszközöket szállított. Ezeket átrakodják a világ egyik vezető légi expressz cégének kisegítő gépére. Aztán talpra a kisbusz után a Boeinget, a gyakorlat eredményes. A mentőcsapatok, tartva a forgatókönyvet, 50 perc alatt úrrá lettek valamennyi katasztrófahelyzeten. Én így láttam többedmagammal dideregve a kifutón. Aztán egy forró teát, meg az értékelést követően már egészen másként.
Horváth Ernő tűzoltó ezredes: Ez egy kitalált szituáció volt. Minél több olyan momentumot szerettünk volna gyakorolni, amelyek az életben előfordulhatnak. Talán ezeknek az egymásra épültsége az volt egy kicsit ilyen mesterkélt, de pont annak érdekében tettük ezt, hogy minél több mozzanat gyakorlásra kerüljön.
Erdélyi Zsolt tűzoltó hadnagy, oltásvezető: Több részre lehet bontani. Itt volt egy veszélyes anyaggal történő kezelés, volt egy behatolás a gépbe és amint lehetett látni, a feltételezés szerint felborult és összeütközött a jelzett gép és orr futóra bukott és a teherautóban 8 sérültet, abból négy halottat találtak. Tehát az eset jellege, tehát az, hogy komplex, több irányba kell gondolkodni, több felé kell megosztani a csapatot és a bonyolultságát is ez jelenti.
Dr. Glopencza Pál főorvos: A mentés során tulajdonképpen a tömeges baleset ellátásának szempontjai szerint jártunk el, ami azt jelenti, hogy első körben a tűzoltók kihozzák a sérülteket és egy ún. osztályozó helyre hozzák. Az osztályozás egy nagyon lényeges folyamat. Tehát a súlyos, könnyű sérülteket osztályozni, az osztályozás után megfelelően ellátni. Ez történt most az egészségügyi sátorban. A jelenlévő mentőegység parancsnokának a vezetésével.
Horváth Ernő: A nemzetközi repülésügyi szervezet elég szigorú normákat határoz meg. Gyakorlatilag két perc alatt be kell avatkoznunk az egész repülőtér területén. Míg a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok két perc alatt hagyják el a laktanyát a riasztástól számítva.
Erdélyi Zsolt: Plusz áldozatot semmiképpen nem hozok. Minden lehetőséget megteremtek és igyekszem biztosítani, hogy a bent rekedt utasokat kimentsük, de nem mindenáron. Tehát azt el kell tudni dönteni, bízom benne, hogy sikerül.
Dr. Golopencza Pál: A feladat összetett. Először is tudnunk kell, hogy a repülőgépen, amelyen a káresemény történt, volt-e veszélyes anyag. Ha igen, akkor ezzel külön számolnunk kell. Amivel mindig számolnak a mentők a baleseti sérültek, tehát törés, lányrész sérülések, illetve égési sérülés, ha tűz keletkezik a repülőgépen. Tehát az alap a traumatológia és az égés. Ha ezen túlmenően veszélyes anyag van, akkor mérgezésre is fel kell készülni.
Horváth Ernő: Jelen esetben 24 fő volt a tűzoltóság részéről, 8 a polgári védelemtől, illetve 6 fő az egészségügyi szolgálattól. Természetesen ez abban az esetben, ha egy komolyabb repülőgép baleset bekövetkezik, akkor kevés, de vannak lehetőségeink arra, hogy a fővárosi tűzoltóságtól, illetve a fővárosi polgári védelmi igazgatóságtól riasszunk még le eszközöket, illetve embereket abban az esetben, ha ez szükségessé válik.
Erdélyi Zsolt: A világ összes repülőtéri tűzoltóságánál nagyhabos autók vannak, speciális szerkezetek tulajdonképpen kint a civil életben a fővárosi, illetve megyei, városi tűzoltó parancsnokságokon nem lehet látni. Ezek nagy kategóriás tűzoltó gépjárművek, amit lát a hátam mögött, ami egy hónapja jött hozzám.
Dr. Golopencza Pál: A legutolsó, aminek tevékeny részese voltam kb. 3 évvel ezelőtt, a Malév egyik Boeing 737-ese hajtómű tűz miatt kényszerleszállni kényszerült 92 utassal a fedélzetén. Ehhez kellett nekünk megfelelő számú kocsit összeszedni és értesíteni a kórházakat. Szerencsére nem volt sérült és a gép szerencsésen földetért.
Sietve leszögezem, nem kívánom, hogy ilyen vagy ehhez hasonló helyzetre élesben kelljen szembenézniük azoknak, akik tegnap hajnalban részt vettek a gyakorlaton. A mentősöknek, tűzoltóknak, polgári védelmiseknek az a jó, természetesen velünk egy, ha nem történik az égvilágon semmi. Ha a legnagyobb katasztrófa, hogy úgy 30 újságíró összefagy a betonon és ha ezt a vészhelyzetet néhány liter forró teával kezelni lehet lassan, kényelmesen.

(Duna TV: Indul a nap, 2004. október 19., kedd)
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Index

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. okt. 19. 16:32

Agyoncsapták a macskát tűzoltók
http://index.hu/politika/bulvar/killercat101/
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Magyar Rádió

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. okt. 17. 18:09

Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Blikk

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. okt. 12. 8:42

Rossz címre mentek a tűzoltók, kiégett a kocsi
http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=14710
fireman
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2110
Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: fireman » 2004. okt. 11. 17:52

Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Blikk

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. okt. 11. 7:28

Sztárkutyákkal dolgozik a tűzoltónő
http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=14671
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Népszabadság

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. okt. 06. 7:11

Véletlen robbantás
http://www.nol.hu/cikk/335428/
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5878
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Magyar Hírlap

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2004. okt. 04. 7:24

Mancs kutya is kiszorulhat a mentésből
http://www.magyarhirlap.hu/Archivum_cik ... v=1&next=0
Válasz küldése