* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. júl. 24. 8:40

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 78 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 15:42 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Fórumozók!

Mindenkinek köszönöm, hogy az elmúlt órákban sok, közöttük igen fontos szakmai kérdésre válaszolhattam. Remélem, hogy a fórum látogatói úgy érzik, többet tudnak a katasztrófavédelemben történt változásokról, magáról a szervezetről, a tervekről, mint négy órával ezelőtt.
Úgy gondolom, hogy az interjú végeztével is lesz lehetőségem a kérdéseikre válaszolni.

Addig is valamennyi olvasónak és kérdezőnek boldog, békés karácsonyt, erőben és egészségben gazdag újesztendőt kívánok!

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok
országos tűzoltósági főfelügyelő


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 15:39 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt marfisz!

Ide az van írva, hogy felújított.
http://www.bmheros.hu/index.php?option= ... &Itemid=36


A cikkben hivatkozott gépjárműfecskendő felújítását az OKF nem kezdeményezte, arra megrendelést nem adott.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 15:38 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Gyaur!

Kérdezném a főfelügyelő urat, tud-e valamit a régen beharangozott életpálya modellről?
( dolgozzunk amíg élünk?) Ha már a korkedvezményes nyugdíjlehetőséget megvonták, bár a kötelezettségeket megnövelték. Ön szerint az idősebb állományt mivel tudják maradásra bírni?
A hivatás tudat már kevés , a közértbe nem adnak érte semmit.

A nyugdíjszabályok megváltozásával a szolgálatteljesítés felső korhatára 65 év lett. A hivatásos állomány tagja a rá érvényes nyugdíjkorhatár előtt öt évvel kérheti, hogy rendelkezési állományba kerüljön, amennyiben rendelkezik 30 év hivatásos szolgálati viszonnyal. A tervezett életpályamodell bevezetésének pontosan az a célja, hogy a hivatásos pálya kezdete és a felső korhatár elérése közötti években olyan képzésben részesüljön a dolgozó, ami lehetővé teszi a szervezeten, illetve a rendészeti szervek és a közszférán belüli mozgását. Az új életpályamodellnek csak az egyik része a képzési rendszer megváltoztatása (modulrendszerű szakképzés, Nemzeti Közszolgálati Egyetem), az új karrierrendszer kidolgozása most zajlik.


Más mi a véleménye 7-8 hónapig tartó különleges szerek javításáról? pl. XIII/ Emelő
Tudni kell, hogy a régebbi szerek esetében nagyon nehéz a meghibásodott alkatrészek pótlása. Ez igaz a különlegesszerekre is. 2012 előtt sok esetben nem történt meg az éves szakszerviz, hiányos volt a megelőző jellegű technikai kiszolgálás, így sok a meghibásodás, a javítás pedig költségigényes. A BM OKF természetesen nagy hangsúlyt fektet arra, hogy csökkentse a rendszerben lévő járművek átlagéletkorát.


Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 15:27 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt szotyimag!
Hogyan történik a "fehér foltok lefedése" mikor a 18 új tűzoltó őrsből, ahogy már említették, 15 b eddig is működött a fennmaradó háromból pedig egyről biztosan tudom, hogy még a telek sincs meg ahova építhetnék? Ez az "őrs" egy Tűzoltó laktanya kettes szertárában működik(ez a területileg illetékes laktanya) és az új, év elején átadott az őrsre szánt fecskendőt 16 éve használták ugyanitt kettes fecskendőként és ezt a fecskendőt most átvezényelték egy másik városba? Hát ennyire szava hihető az okf? A kis betű direkt! Az őr a Tahi és a város ahol a "fecskendője" van Vác!

Az őrsprogram jelenlegi szakasza 2014. év végén zárul. A szükséges átalakításokat, építkezéseket ebben az időintervallumban tervezzük elvégezni. Az őrsök számára szükséges technika egy részét a rendelkezésre álló eszközök átcsoportosításával, más részét új technika beállításával biztosítjuk.


Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 15:24 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Big Gabi!

Dr. Cziva Oszkár tű. ezredes, Fővárosi Tűzoltóparancsnokság Tűzoltási, Mentési és Katasztrófaelhárítási Főosztály volt vezetője, 2005. december 06-ai online interjúban a következőket írta:
„ Nagyon fontos kérdés egy szervezet megítélésében, hogy azok az állampolgárok, akik védelmét ellátjuk, hogyan ítélik meg a szervezet reagálóképességét. Ez lehet alulreagálás illetve túlreagálás. Nyilván a népsűrűségből adódóan, a forgalmi akadályok leküzdéséből adódó, közlekedési nehézségekből adódóan a fővárosból riasztott szerek sok esetben túlreagáltnak tűnhetnek azon tűzoltók számára, akik sajnos nem rendelkeznek ilyen lehetőségekkel. Riasztásaink során gyakorlatilag kizárt a szubjektív megítélés, a riasztandó szereket egy erő gazdálkodási és riasztási rendszer segítségével a számítógéprendszere ajánlja fel. Természetesen ezeket az adatokat mi vittük fel a gépre, tehát a mi döntésünk értelmében működik ilyen vagy olyan módon a rendszer. Szeretném hangsúlyozni, hogy Budapest ma már egy túlzsúfolt világváros, akinek a riasztási rendszerét Bécshez, Berlinhez, Prágához kell viszonyítani. Egy-egy esemény felszámolására célszerű több irányból gépjárműveket elindítani, mert a nagyméretű gépjárművekkel a túlzsúfolt utcákban egyáltalán nem biztos, hogy a legközelebbről induló gépjármű elsőnek érkezik meg. Mindezeket figyelembe véve úgy vélem, hogy a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság riasztási rendszere megfelelő, nem túlreagált.”

Kérdésem:
Mi az az ok, amely indokolta a riasztandó szerek számának változtatását, csökkentését?
Változott a népsűrűség?
Megszűntek a forgalmi akadályok?
Talán Budapest ma már nem túlzsúfolt világváros?
Ma már nem célszerű több irányból gépjárműveket elindítani?
Változtak a domborzati viszonyok?
Kevesebb veszélyes üzem lett?
Stb.

A katasztrófavédelemről szóló törvény 2012. január elsejével létrehozta a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóságot, amely jogutódja a Fővárosi Tűzoltó-parancsnokságnak, a Fővárosi Polgári Védelmi Igazgatóságnak, valamint a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóságnak.
Az új szervezet hivatott ellátni az elődszervezetek feladatait, tehát a tűzvédelem és polgári védelem, valamint a törvény által újként meghatározott iparbiztonsági szakterület feladatait. A törvényi felhatalmazás alapján az egységes szervezetben lehetőség nyílt a meglévő erők és eszközök átcsoportosítására, optimalizálására, ami hatékonyabb, gazdaságosabb működést tesz lehetővé az állampolgárok védelme érdekében.
A fővárosban a készenléti gépjárművek száma és elosztása (ún. diszlokációja) lényegében több évtizede változatlan volt, miközben az ellátott területet – Budapest és a kijelölt 19 Budapest környéki település – illetően számos változás történt, új lakóövezetek alakultak, ipari üzemek szűntek meg, stb. Emellett Pest megyében új tűzoltólaktanyákat (Szigetszentmiklós, Érd) adtak át. Mindez időszerűvé tette a diszlokáció újragondolását. A hatásvizsgálat kitért többek között az egyes laktanyákban készenlétben tartott gépjárműfecskendők vonulási számára, az ellátott szektor nagyságára, a vonulási időre, a beavatkozások gyakoriságára, az ellátott szektor más irányból történő megközelítésére. Ennek alapján a ritkán vonuló egységeknél (XXI, XXII. kerület) megszüntették a kettes fecskendőt, míg más laktanyáknál (II., XIV. ker.) hat fővel készenlétben áll a kettes fecskendő. Az egyidejűleg készenlétben tartott gépjárműfecskendők száma a korábbi 33-ról 29-re változott, miközben a hatfős gépjárműfecskendők száma 13-ról 16-ra nőtt. Az egy gépjárműfecskendős laktanyák léte egyébiránt nem újdonság, hiszen évek óta így működik a Budavári és a Békásmegyeri Őrs is.
Az őrsprogram folytatásával tervek között szerepel (az első ilyen őrsöt a Békásmegyeri lakótelepen adták át 2005-ben) a diszlokáció, a lefedettség további javítása. Négy őrs létesítését tervezzük (II/A., XVI.,XVIII:, XXIII. kerületekben). Ezek előkészítése különböző fázisban van, így pl. a II. kerületi Pesthidegkúton az építési telket és a terveztetést is biztosítja az önkormányzat, a XVI. kerületben is tárgyalások folynak a telekingatlanról. Fontos tudni, hogy az új őrsök a jelenlegi erők és eszközök jobb elosztását szolgálják majd, úgymond „helybe visszük a védelmet”.


Dr.CO " Véleményem szerint határozottan külön kell választani a tűzoltók képzését (szervező) a polgár védelmi szakemberek képzésétől. A katasztrófavédelmi képzés nem lehet önálló képzés, szerintem az alapszakmákra épülve kiegészítő képzésnek kell tekinteni."

Kérdésem:
Ön egyetért azzal, hogy külön kell választani a tűzoltók képzését (szervező) a polgár védelmi szakemberek képzésétől, és a katasztrófavédelmi képzés nem lehet önálló képzés, az alapszakmákra épülve kiegészítő képzésnek kell tekinteni?

A rendészeti szervező szakképzésben a tűzoltó, a katasztrófa- és polgári védelmi képzések jelenleg is különválnak. A szakmai ismeretek mélyebb elsajátítása volt a cél azzal, hogy 2008-ban a régebben egységes katasztrófa- és tűzvédelmi szervező képzést ismét önálló szakirányokra bontottuk. Az új OKJ-ban 2013. január 1-től a rendészeti szervező szakképzés már három önálló szakmairánnyal rendelkezik: tűzvédelmi, katasztrófavédelmi, valamint iparbiztonsági. A szakmairányokon az adott szakterület tananyagát mélységében sajátítják el a képzésben résztvevők.


Dr. Tatár Attila tű. altábornagy,OKF volt főigazgatója, 2006. szeptember 26-ai online interjúban a következőket írta:

„A felmenő rendszerű állami tűzoltó képzésnek van létjogosultsága, és a képzés rendszere így is van kialakítva. 2003. január 01. óta létezik a – már az új, OKJ-s szakképzési rendszernek is megfelelő – képzési rendszerünk, melynek fő helyszíne és akkreditált vizsgaközpontja a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ. Az egyes képzések szakmai és vizsgakövetelményei a 16/2003. (IV.18.) BM rendelettel kerültek kiadásra.
A képzések vertikális (egymásra épülő) rendszerében az alapfok: tűzoltó szakképzés (608 óra, kb. 4 hónap), középfok: katasztrófa- és tűzvédelmi technikus (1050 óra, kb. 10 hónap), felsőfok: katasztrófa- és tűzvédelmi szervező (tiszt) (810 óra, kb. 10 hónap).
A képzések horizontális (elágazásos) rendszere szerint tűzoltó szakképesítés megléte esetén: különböző kisgépkezelői tanfolyamok, tűzoltó technikusi képesítés megléte esetén: létrás, kosaras gépjárműkezelői, darukezelői, porral, habbal-oltó, valamint tűzoltógépjármű kezelői, vegyi, műszaki mentő, konténer kezelői tanfolyamok, stb.
A különböző beosztások betöltéséhez lehetőség van továbbá néhány különleges (horizontális) rész-szakképesítés megszerzésére, mint például tűzvizsgálói, tűzoltásvezetői, stb.
A képzések gyakorlatiassá tétele jelenleg csak az oktatási központ saját, valamint esetenként kölcsönzött technikai eszközein, majd „élesben” a képzési időszak gyakorlati részében tűzoltóságokra kihelyezett formában valósul meg. Nagy igény lenne egy Európai színvonalú gyakorlópálya és kiképző komplexum megvalósítására, mely létrehozásának lehetőségét régóta vizsgáljuk. Az ehhez szükséges anyagi fedezet megteremtésére keressük a forrásokat.”

Kérdésem:
Mi volt ezzel a képzési rendszerrel a probléma, mi indokolta a változtatást?
2006. évben íródott, hogy már régóta vizsgálják - eltelt 6 év - egy Európai színvonalú gyakorlópálya és kiképző komplexum megvalósításának, létrehozásának lehetőségét, hol tart ma ez a vizsgálat, mikorra épül fel egy Európai színvonalú gyakorlópálya és kiképző komplexum?

Az egységes rendvédelmi moduláris képzési rendszert a 1282/2010 (XII.15) kormányhatározat vezette be. Ez a kormányhatározat kötelezővé tette, hogy a rendvédelmi szervekhez hivatásos állományba kerülőknek el kell végezni az egységes rendvédelmi alapozó modult. Ennek célja, hogy átjárhatóságot biztosítson az egyes rendvédelmi szervek között. Az új képzési rendszer a rendvédelmi életpályamodell egyes elemeihez illeszkedik.

A kiképző komplexum megépítése napirenden van, eddig a döntés előkészítését segítő tanulmány terve készült el, a megvalósítását az EU 2014-2020 közötti költségvetési időszakában tervezzük.

dr.TA " Az Ön által említett „nagyobb parancsnokságok” az un. Regionális Műszaki Mentő Bázisok (RMMB), melyek 2000-től európai mintára kerültek kialakítása, jelentős Uniós, PHARE és kormányzati támogatással. Céljuk a kiemelkedő, összetett események kezeléséhez szükséges technikai és személyi háttér biztosítása. Az országban (a megyeszékhelyi HÖT-öknél és a fővárosnál) működő összesen kilenc RMMB a jelentős technikai fejlesztésen túl, mintegy 140 fős tűzoltói létszámemelést is eredményezett az érintett parancsnokságoknál.”

Kérdésem:
Tervezik-e a Regionális Műszaki Mentő Bázisok szereinek és felszereléseinek bővítését?

Az Regionális Műszaki Mentő Bázisok eszközeinek és felszerelésének bővítése, fejlesztése folyamatos, a középtávú fejlesztési tervekben szereplő feladat. Feladatkörük is bővül, így az eszközök kihasználtsága is javulni fog. A változásoknak megfelelő fejlesztések már 2013-ban megkezdődnek.


A fővárosban, 2011. évben az abba bevont parancsnoki állomány előtt ismert volt, hogy a készenléti szolgálat létszámát csökkenteni fogják, ennek ellenére 2011. év végén alapfokú tanfolyamot indítottak, az újoncok 2012. március 30-án tették le esküjüket! (Az áthelyezett és felmentett tűzoltók között gyakorlott gépkocsivezetők is voltak!)
„Az újonc tűzoltók közül huszonegy kolléga a fog a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság állományában szolgálatot teljesíteni.”
http://fovaros.katasztrofavedelem.hu/in ... hirid=2286
Külső szemlélőnek ez azt jelenti, hogy ha ezt a tanfolyamot nem indítják, akkor 21 fővel kevesebb tűzoltót kellett volna áthelyezni illetve felmenteni!
Kérdésem:
Ön, mint országos tűzoltósági főfelügyelő, ezzel egyetértett?

A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság jogelődje, a Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság 2011. november 21-én 40 fővel indította a 8. számú alapfokú tűzoltóképző tanfolyamot, amelyen 35 fővárosi, és öt egyéb tűzoltó-parancsnokság állományába tartozó kolléga vett részt. A 35 főből 34 fő rendelkezett C kategóriájú gépjárművezetői jogosítvánnyal. Az eskütételre 2012. március 30-án került sor. A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság létszámából 2011. október 12-én a készenléti állományt illetően 130-an hiányoztak, ez a szám 2012 áprilisára, az átszervezés kezdetére összesen 156 főre nőtt.
Az alapfokú tűzoltóképző tanfolyam 2011 novemberi indulását egyrészt a nagyfokú létszámhiány indokolta, ami már szolgálatszervezési problémákat okozott. Másrészt ekkor volt utoljára lehetőség arra, hogy az igazgatóság a régi rendszer szerint indíthasson és bonyolíthasson ilyen tanfolyamot. Egyébként a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ is szorgalmazta a tanfolyam indítását, mert az új rendszerű egységes moduláris képzés indításának időpontja bizonytalan volt, tehát nem tudták, hogy mikor lehet legközelebb beiskolázni. A tapasztalatok azt bizonyítják, hogy jól döntöttek, hiszen az új rendszerű moduláris képzés 2012. szeptember 3-án indult és figyelembe véve az öthónapos képzési időt, a frissen végzett kollégák csak 2013 februárjában állnak majd szolgálatba.
Az alapfokú tűzoltóképző tanfolyam indításáról 2011 nyarán kellett dönteni, ekkor még nem volt ismert, hogy a 2012 áprilisi átszervezéskor hogyan alakul a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság létszáma, tekintve, hogy a BM OKF főigazgatójának 21/2012. számú intézkedése a szervezeti módosítással összefüggő feladatok végrehajtására 2012. február 10-én került napvilágra.

Varga Ferenc tű. ezredes, a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság parancsnokaként, 2011. február. 28.-ai online interjúban a következőket írta:
„ A Fővárosi Tűzoltóparancsnokság rendszeresített létszámát a 32/2009. (XI.30.) ÖM rendelet határozza meg, amely szerint a készenléti állomány létszáma 1387 fő, az irányító, ügyviteli létszám 227 fő, a tűzmegelőzési létszám pedig 78 fő, összesen 1692 fő. Az a bizonyos kiszolgáló létszám, ami említ, a 227 főből kerül ki, természetesen ez a rendszeresített létszám tartalmazza a tűzvizsgálati, közalkalmazotti és a teljes vezetői állományt is. A Fővárosi Tűzoltóparancsnokság struktúrájának átalakítása jelenleg zajlik, melynek célja a készenléti állomány megerősítése, ennek érdekében szükség van a fent említett jogszabály módosítására.”

Varga Ferenc tű. ezredes, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatójaként, 2012. március 30.-ai sajtótájékoztatóján a következőket nyilatkozta:
„ Varga Ferenc azt hangsúlyozta: az átszervezés kifejezetten szakmai alapon történt. A létszám, a technika elosztásánál hatásvizsgálatokat kezdeményeztek és a működési mutató alapján szerveződtek, így a főváros biztonsága semmiben nem fog gyengülni, sőt, megerősítették azokat a parancsnokságokat, amelyek ellátják a környező 20 település tűzvédelmét – tette hozzá.”

„ Az igazgató közlése szerint január elsejétől a státushelyek 1932-ről 1430-ra csökkentek”

Kérdésem:
Mi történt 2011. február 28.-a és 2012. március 30.-a között, hogy a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság strukturális átalakításának azon célja, amelynek a készenléti állomány megerősítése lett volna, úgy teljesült, hogy több mint 300 fő státusa megszűnt?
A kevesebb a több?
Kevesebbel hatékonyabb a védelem?

A Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság 2011 április 1-jei hatállyal átszervezést hajtott végre, amelynek keretében csökkentette a központi szervezeti egység létszámát, így például a korábbi 10 főosztály száma négyre csökkent. 137 státuszt csoportosítottak át a területi szervezeti egységekhez, 19 vezetői beosztás szűnt meg a 77-ből, stb.

Az átszervezés fontos célja olyan szervezeti struktúra kialakítása volt, amely a 2012-es állami irányítás alá vonás során a lehető legkisebb korrekciót igényli.

2012. január elsejétől az elődszervezetek összevonásával a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság státusainak száma 1932-re nőtt, majd az április 1-től hatályos állománytáblázat alapján 1431-re csökkent. A jelenlegi állománytáblázat 1460 státuszt tartalmaz.

A készenléti állomány státuszhelyeinek csökkentése több okra vezethető vissza. Egyrészt a három szervezetben meglévő párhuzamosságok megszűntetésére, másrészt a diszlokáció felülvizsgálata és a szerállomány táblázatának változásaira. A különleges szolgálatokat (búvár, különleges mentő-, kutyás, doktor-szolgálat) integrálták az általános feladatokat ellátó készenléti állományba, illetve párhuzamosítással oldották meg a készenlétet. Említést érdemel a tervezett Pilisvörösvári Őrs helyzete, amelynek állománya papíron a Pest-megyei igazgatóság állományában van, de ténylegesen továbbra is a fővárosi igazgatóságon teljesít szolgálatot.

Fentieket összegezve, úgy gondolom, hogy az FKI átszervezés során kialakított szervezete 2012-ben kiállta próbát, megfelelt a vele szemben támasztott követelményeknek, az erőforrások optimális kihasználásával, a költséghatékonyság figyelembe vételével működtethető.


A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság honlapján olvasható:
„ Tizenegy újonc fővárosi tűzoltó vehette át kinevezési okmányát és szolgálati jelvényét igazgatóságunkon Varga Ferenc tűzoltó ezredestől, az FKI igazgatójától a három hónapos egységes rendvédelmi szakképzés sikeres elvégzését követően.”
http://fovaros.katasztrofavedelem.hu/in ... hirid=2554

Nekem ebből a hírből vagy közleményből, az jött le, hogy:
„ a három hónapos egységes rendvédelmi szakképzés sikeres elvégzését követően.”

Ez azt jelenti, hogy ez a képzés szeptember elején indult, figyelembe véve a felvételi időszakot is, augusztus eleje vagy július közepe óta tudják, hogy létszámra van szükség!
Ebben a négy, négy és fél hónapban, többen azok közül, akiknek az átszervezés következtében megszűnt a státusza, felmondásukat töltötték!! Akiknek a jogviszonya az 1996. évi XLIII. törvény 56.§ (1) bekezdés b) pontja alapján felmentéssel került megszüntetésre.
(56.§ (1) b) átszervezés következtében szolgálati beosztása megszűnt, és a számára felajánlott, a végzettségének és képzettségének megfelelő más beosztást nem fogadta el;)
Azt feltételezhetjük, hogy egyik oldalról kiképzett, tapasztalattal rendelkező tűzoltóknak felmondtak, – gondolom a létszám, a technika elosztásánál kezdeményezett hatásvizsgálatok eredményeként - mondván a beosztott tűzoltói státusza megszűnt, másik oldalról beosztott tűzoltói státuszra tűzoltókat képeztetnek ki!

Tizenegy tűzoltónak lehetett volna azt mondani, hogy kellesz, maradj, nem kell elmenned!!!

Tíz éves tűzoltói múlttal a háta mögött, augusztus közepén túl, találkoztam olyan tűzoltóval, akinek néhány napja volt még a felmondási idejéből, könnyekkel a szemében, fájdalommal a lelkében mondta, az utolsó napig reménykedem, hogy nem kell leszerelnem! Hagyták leszerelni!

Ön egyetért azzal, hogy nem a felmentés alatt lévő tűzoltókat tartják meg és ezzel a tapasztalatot is, hanem újoncokat állítanak szolgálatba?

Amennyiben felmentési idő alatt a felmentés alatt álló végzettségének, képzettségének megfelelő létszámhely üresedik, a munkáltató felajánlhatja azt az érintettnek, azonban ő ezt nem köteles elfogadni. Több ilyen esetről is van tudomásom.

Levél részlet „A kerület tűzvédelmével kapcsolatos figyelemfelhívó levelét köszönettel vettem és megkerestem a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetőjét, aki válaszlevelében az alábbiakról tájékoztatott:”

„A XXII. kerületben a középmagas és magas (10 és 15 emeletes) épületek száma csekély. A kertvárosi jelleg magasból mentő gépjármű állomásoztatását nem indokolja, amit igazolnak az elmúlt évek káreseményeinek beavatkozás elemzései is. Ezeket az adottságokat a beavatkozáshoz szükséges tűzoltói erő-eszköz igény meghatározásakor figyelembe vettük, amely alapján a XI. kerületből vonuló magasból mentő ( vonulási idő 1km = 1 perc) a védelmet megfelelően biztosítja.”

(Sok évvel ezelőtt, az RST számolt országúti vonulás esetében 1km = 1 perccel)

Néhány héttel ezelőtt a sajtóban a következőt lehetet olvasni:
„ Az október 12-i csepeli szén-monoxid mérgezéshez például a riasztásról számított 6 percen belül kiértek a tűzoltók, ami európai szinten és Magyarország más területeihez viszonyítva kiváló teljesítmény, hangsúlyozta válaszában az FKI.”

Tehát, egy gépjárműfecskendő 3,3 km-t 6 perc alatt tett meg(1km = 1,81 perc), a teljesítménye európai szinten és Magyarország más területeihez viszonyítva kiváló!

Kérdésem:
A beavatkozáshoz szükséges tűzoltói erő-eszköz igény meghatározásakor a vonulási idő 1km = 1 perc számolása a valóságot takarja?

Ahogy ön is fogalmazott, az egység hat percen belül ért ki a helyszínre, beleértve a kétperces riasztási időt is, így a 3,3 km útszakaszt négy perc alatt tette meg, tehát a kilométerenkénti egy perces számítási metodika a valóságot tükrözi.

Tűzvizsgálattal kapcsolatos kérdésem: Ön szerint a tűzvizsgálat a tűzvédelem egyik önálló ága, ezt önálló tevékenység keretében kellene végezni?
A tűzvizsgálat valóban a tűzvédelem önálló ága, mint ahogy a vonatkozó törvény azt meghatározza.
A tűzvizsgálat tűzoltási tapasztalatokra alapuló szakaszát (helyszíni szemle) a tűzoltósági felügyelő és a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat hajtja végre, míg az eljárás további részét a tűzvédelmi és eljárásjogi tapasztalatokkal rendelkező hatósági osztályokon dolgozó kollégák folytatják le.

Tűzet azok vizsgáljanak, akik profik az égéselmélet területén, magas színvonalú megelőzési és eljárási ismeretekkel rendelkeznek?
Igen, egyetértek ezzel a megállapítással. A hatályos szabályozókban a tűzvizsgálat végzésére vonatkozó követelmények ezt erősítik.

A tűzvizsgáló kezéből csakis olyan anyag kerülhet ki, amely megvédhető a Bíróság előtt?
Erre eddig is törekedtünk, minden hatósági eljárást úgy kell lefolytatni, hogy az a hatályos jogszabályi előírásoknak megfeleljen. Néhány esetben az ügyfelek fellebbezése miatt bíróság elé is kerültek ügyek, döntésünket – mind szakmailag, mind eljárásjogilag – meg tudtuk védeni.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 15:08 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt old campaigner!

Jelen állás szerint hány db gépjárműfecskendővel és különleges szerrel kevesebb áll készenlétben naponta országos szinten és fővárosi viszonylatban
Hány életmentésre is szakosodott készenléti gépjárművet párhuzamosítottak (pendliztetnek) más járművekkel az átszervezés óta?

Az őrs-program befejezésével 2014 végére 241 darab gépjárműfecskendő fog készenlétben állni, ami jelentős bővítést jelent a készenlétben tartott technika vonatkozásában.

Ugyanez a kérdés a létszám tekintetében, hány fő tűzoltóval kevesebb lát el készenléti szolgálatot országosan és fővárosi szinten?
Az átszervezés óta hány készenléti tűzoltói státusz szűnt meg országos és fővárosi szinten?
Az átszervezéskor és azóta hány fő kapott tűzoltói kinevezésről parancsot? A katasztrófavédelem megújult rendszerében jelenleg hány olyan tűzoltó van, akinek nincs meg a képesítési követelményben előírt szakmai végzettsége?

A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló törvény 2012. január 1-jei hatálybalépésével a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok a katasztrófavédelem szervezetébe integrálódtak. A szervezet rendszeresített létszámhelyeinek száma így meghaladja a tizenegyezret. A szervezet átalakítása során végrehajtott átszervezések során nem csökkent a kárelhárításban résztvevő állomány létszáma. Az országban két-három hivatásos tűzoltó-parancsnokságról érkezett jelentés arról, hogy néhányan kérték a hivatásos szolgálati jogviszonyuk megszűntetését külföldi munkavállalás miatt. Ez a szervezet összlétszámához képest elenyésző, lokális jelenség. Ugyanakkor egyre többször előfordul, hogy a korábban leszerelt, külföldről visszatérő kolléga kéri ismételt állományba vételét.

Az állomány fluktuációja az elmúlt évekhez képest lelassult, ennek egyik oka a nyugdíjazási feltételek megváltozása, amelynek következtében a hivatásos állomány tagja 25 év szolgálati viszony után már nem tud szolgálati nyugállományba vonulni. De a leszerelők számát az is csökkentette, hogy az elmúlt időszakban a kormány döntése alapján kifizettük a 2004. május 1. és 2007. december 31. között elmaradt tűzoltó túlmunkadíjakat, mintegy 6,3 milliárd forintot.

Az állomány megtartását segítő további intézkedés a 2012. évi adó- és járulékváltozások ellentételezésére szolgáló kompenzáció, amelyet a kormány kiterjesztett a hivatásos állományra is, továbbá a tiszthelyettesi állománynak 2012. januárjától járó havi 14 ezer forintos kiegészítő juttatás.

A fentiek alapján elmondható, hogy a szervezetnél nincs jelentős fluktuáció, havonta, országosan 10-15 ember kéri jogviszonya megszüntetését a végrehajtó állományból. Ugyanakkor a tiszthelyettesek utánpótlását és felkészítését biztosítja a rendvédelmi szervek hivatásos állományát érintően bevezetett új, modulrendszerű képzési szisztéma. Jelenleg 201-en vesznek részt ilyen képzésen, ők 2012 december 1-jei hatállyal hivatásos – készenléti – állományba kerültek. 2013 márciusában újabb kétszáz fő kezdi meg ilyen irányú tanulmányait.

A Tűzvédelmi Tanácsadó Testület jelentése szerint a megyei műveletirányításoknál a személyi állomány nagy részének szakmai végzettsége sincs. Ez hogy lehet? Kik ezek az emberek és honnan kerültek oda, milyen testületnél teljesítettek eddig szolgálatot?
A megyei műveletirányítás kiépítése a katasztrófavédelmi szervezet-és feladatrendszer átalakításával egyidőben történt. Szakmai végzettségnek a legalább középfokú állami és középfokú szakmai képzettséget írtuk elő. Mivel a műveletirányítók nagy része a hivatásos tűzoltóságok híradóügyeletéről, illetve beosztotti állományából került ki, a középfokú szakmai végzettség nem minden esetben van meg. A jövő félévtől a Katasztrófavédelmi Oktatási Központtal közösen műveletirányító szaktanfolyamot indítunk, hogy a középfokú végzettség megszerzéséig is hozzájussanak a számukra szükséges ismeretekhez: ezek alapvetően tűzoltói vonatkozásúak, de megtörténik a polgári védelmi és iparbiztonsági ismeretek átadása is.

Hová lettek a kiképzett, gyakorlattal rendelkező régi tűzoltók?
Sajnálatos módon az elmúlt öt év alatt a nagy gyakorlattal, tapasztalattal rendelkező tűzoltók közül sokan elhagyták a testületet és közülük többen szolgálati nyugállományba vonultak.

Mi szükség volt a pajzs bevezetésére, elkölteni 143 milliót a megyei ügyeletek kialakítására, ha jövőre úgyis bevezetik az egységes 112 segélyhívást, amikoris az ország 2 pontján civil személyek fogják fogadni a segélyhívásokat, majd a felvett jelzéseket ugyanezek a civilek továbbítják a megyei (fővárosi) rendőrségekre beköltözött tűzoltósági ügyeletekre. Ott a tűzoltó ügyeletesek kiadják a riasztást azokra az esetekre, melynek a jelzőjével nem is beszéltek. Ez egyben azt is jelenti, hogy a műveletirányítás (híradó) teljesen elszakad a tűzoltói visszacsatolásoktól, kapcsolatoktól (pl.: a szolgálatparancsnokkal való kapcsolat). Ezzel több évtizedes, jól működő rendszer megy tönkre.
Ezzel kapcsolatban rengeteg kérdés merül fel, melyekre jelenleg még nem született megnyugtató válasz:
- mekkora késedelmet fog szenvedni-e plusz lépcső beiktatásával a riasztás? A civilek beiktatása minimum a duplájára, ha nem a háromszorosára fogja növelni a riasztásig eltelt időt. Az illetékesek tisztában vannak-e ennek veszélyeivel?
- Hogy fognak a miskolci (szombathelyi) civilek megbirkózni azokkal a jelzésekkel, melyek valódi helyismeretet igényelnek? Ez Miskolcról (Szombathelyről) menni fog??
- Különösen annak fényében van-e értelme az átköltözésnek hogy ha esetleg a civil jelzésfelvétel becsődöl és a rendszer átáll majd "továbbkapcsolásos" szisztémára? Nem lenne praktikusabb megvárni a rendőrségre költözéssel az első hónapok tapasztalatait a civil jelzésfelvétel terén?
- Eddig a műveleirányításnak (hírközpontnak) minden szavával, minden másodpercével el kellett számolni egy-egy eset kapcsán. Eddig a híradóban ahhoz, hogy valaki önálló munkát végezhessen, minimum egy évnek el kellett telnie. Ez az elv, ez a szakmai alap nem borul-e fel a civilek beiktatásával? Hozzátehetjük azt is: nem biztos, hogy örömteli, ha tudná az ember, hogy civilek információval rendelkeznek üresen álló lakásokról, melyből pl. a mentő elszállította az idős személyt. stb.
- Mennyi vaklárma és téves jelzés növekedés várható az új rendszertől, melyekből a városi híradós naponta akár ötöt, tízet is kiszűrt?
- Hogyan lehet hatékonyabbá tenni a rendszert a 112-vel, amelyben a pajzs bevezetése előtt a bejelentés kezdetétől számítva egy összetett káreset esetén is legkésőbb 2 perc múlva már "szólt a csengő"?
Ezek a kérdések, és ezek csak a legfontosabbak, melyek minden megyei ügyeletet érintenek, de pl. a fővárosi műveletirányítást ahol évente 10-11ezer riasztás van meg különösen.
Az összes műveletirányítási dolgozó köszönettel várja választ!


A 112-es rendszer kiépítése, illetve fejlesztése európai uniós követelmény, ezzel kapcsolatban nem megfelelőségi eljárás folyik az országgal szemben. A rendszer katasztrófavédelmi ágának kialakításához meg kellett teremteni a fogadó állapotot, vagyis a megyei szintű műveletirányítást. Ehhez kellett kidolgozni a PAJZS rendszert, amely a megyei műveletirányító döntéshozatalát nagyban segíti. A PAJZS rendszer a hatályos szakmai szabályozók alapján egy elektronikus adatbázisból ajánlást ad a műveletirányítónak. A rendszer kiépítésével nem lehetett megvárni a rendszer jövő év végéig történő kiépülését. Egyébként a PAJZS egészét az OKF-en dolgozták ki és valósították meg a kollégák, így annak anyagi vonzata minimális. A megyei igazgatóságokon kiépített műveletirányítási ügyelet továbbra is alkalmas arra, hogy a megyében kialakuló katasztrófák esetén az operatív törzs működési helyeként funkcionáljon, így tehát a PAJZS kialakítása semmiképpen nem volt felesleges. A 112-es rendszer kiépítése éppen a szándékosan megtévesztő jelzések kiszűrésére lesz alkalmas, így a tűzoltóságokhoz valóban csak a beavatkozást igénylő jelzések kerülnek. A rendszer kiépítése során figyelmet fordítunk arra, hogy lehetőség legyen konferenciabeszélgetésre, abba a műveletirányító belehallgathat, így a bejelentővel létrejöhet a kapcsolat. A hívásfogadókat az érintett szervezetek képezik majd.

Az okf honlapja szerint zajlik a "fehér foltok" felszámolását célzó őrsprogram, melynek köszönhetően a fehér foltokon élők a korábbinál jóval gyorsabban jutnak segítséghez baj esetén. Idén eddig 18 őrs kezdte meg működését. A 18-ból viszont 15-ben eddig is volt készenléti szolgálatot ellátó hivatásos vagy köztestületi tűzoltóság! Miért fényezi magát az okf hazugságokkal?
Az őrsprogram keretében valóban létrehoztunk őrsöket készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos tűzoltóságokból és önkormányzati tűzoltóságokból is. Azonban figyelembe kell venni, hogy az önkormányzati tűzoltóságokból létrehozott őrsök jelentős mértékben javították az adott térség mentő tűzvédelmét. Az őrsprogram megindításakor számos gazdasági tényezőt is figyelembe kell venni, így az első évben olyan településeken kezdte meg működését őrs, ahol adottak voltak az infrastrukturális feltételek.


Ön szerint a jelenlegi Hszt. tervezetben mi az életpálya program?
A rendészeti életpályamodell alapján a modulrendszerű képzés biztosítja a kiszámítható előmeneteli rendszert. Ennek érdekében folyamatos továbbképzési lehetőségek biztosítják a rendfokozati, munkaköri előrejutás lehetőségét.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 15:01 
szikracsapkodó

Csatlakozott: 2012. nov. 14. 14:45
Hozzászólások: 19
Offline
Tistelettel válaszára mi is tudjuk kinek mi a feladata de ezzel semrie nem megyünk mert ahová egy kis pénz kell az felülírja a jogszabályt és a törvényeket szóval itt tartunk!
Tisztában vagyok nem írhatja a valós tényállást mert akkor szárnyai nőnek!
Legalább ön megpróbált válaszolni és ez érték
önnek üdvözlet, a sárga háromszögnek kitartást 2014 ig


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:58 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2009. jún. 22. 20:31
Hozzászólások: 355
Tartózkodási hely: Függőben
Offline
Tiszteletem!

Ide az van írva, hogy felújított.

http://www.bmheros.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=342&Itemid=36


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:57 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2006. feb. 18. 12:19
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Kérdezném a főfelügyelő urat, tud-e valamit a régen beharangozott életpálya modellről?
( dolgozzunk amíg élünk?) Ha már a korkedvezményes nyugdíjlehetőséget megvonták, bár a kötelezettségeket megnövelték. Ön szerint az idősebb állományt mivel tudják maradásra bírni?
A hivatás tudat már kevés , a közértbe nem adnak érte semmit.

Más mi a véleménye 7-8 hónapig tartó különleges szerek javításáról? pl. XIII/ Emelő

_________________
Az idegbaj öröklődő betegség, én is a gyerekeimtől kaptam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:52 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Agyas!

Van olyan kérdés, amiben megelőztek, mert az engem is nagyon érdekelne, hogy a gépjárműfecskendőket miért viszik ki külföldre. De nekem ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy amit tett ígéretet az egyesületek fele abból miért nem lett semmi? Ugyanis én még emlékszem arra a kijelentésére, hogy a felesleges gépjárműfecskendőket vagy tűzoltó autókat visszahívják és egy Heros-os áttekintés után pályázat útján kiosztják az egyesületeknek.
Az év folyamán két, gazdaságosan fel nem újítható IFA W50 típusú tűzoltójárművet ajándékoztunk romániai és ukrán területeken lévő, magyar ajkú települések védelmét felvállaló tűzoltó szervezeteknek, hogy ez miért fontos, gondolom, senki sem kérőjelezi meg. A BM OKF a középtávú fejlesztési programjában közel száz darab gépjárműfecskendő és mintegy harminc darab vízszállító cseréjét tervezi, ennek nyomán lehetőség nyílik arra, hogy igény esetén a lecserélt járművek egyesületekhez kerüljenek.

Mikor még volt sorkatonai szolgálat lehetett kérni polgári szolgálatot, azoknak az embereknek, akik vallási okok miatt nem kívántak fegyvert fogni a kezükbe. Ők akár a polgári szolgálatot a tűzoltóságon is letölthették. Most hogy egyeztethető össze hogy a tűzoltónak fegyvert kell fognia ahhoz, hogy tűzoltó legyen? Vagy akkor egy orvos nem is lehet tűzoltó, vagy egy hívő ember, vallási, felekezeti identitása már nem számít?
Az egységes rendvédelmi alapozó modult a 1282/2010 (XII.15.) kormányhatározat vezette be. Alapvető célja, hogy átjárhatóságot biztosítson az egyes rendvédelmi szervek között. Ezt a modult csak a hivatásos tűzoltóknak kell teljesíteniük, a létesítményi, önkormányzati tűzoltóságok, valamint az önkéntes tűzoltó egyesületek tagjainak nem. E tűzoltóságoknak tehát tagja lehet olyan személy is, aki vallási, felekezeti, vagy egyéb okokból nem kíván fegyvert fogni.

Most hogy a tűzoltókat összeolvasztották a rendőrökkel kinézetben, várható hogy a mentők is erre a sorsa jutnak?
Úgy gondolom, attól, hogy rendőrök és tűzoltók egy épületben dolgoznak nem beszélhetünk összeolvasztásról.

Ki dönti el, hogy egy káresethez a közelben lévő egyesületet értesítik vagy nem?
Hogy van az, hogy megfelelő képzetséggel rendelkező egyesület nem kap jelzést, az együttműködési megállapodásban foglaltak településeire? Mikor önök szerint ők lennének, az elsődleges beavatkozok.

Az önkéntes tűzoltó egyesületek riasztása, értesítése a megyei műveletirányítás feladata, amelyet jelenleg csak manuálisan tudnak megoldani. Folyamatban van az sms-riasztási rendszer kiépítése, amely a PAJZS rendszerből automatikusan riasztja az adott egyesületet.

A híradós képzések során, oktatják vagy nem a híradósokat arról, hogy az adott településen milyen egyesület van, milyen felszereléssel?
A megyei műveletirányítók hely-és szervezetismerete nagyon fontos. Ennek érdekében az OKF képzési útmutatót adott ki a megyei igazgatóságoknak, amelynek megyei főügyeleti osztályvezetőjének feladata a képzés irányítása, felügyelete. Folyamatban van az sms-riasztási rendszer kiépítése, amely a PAJZS rendszerből automatikusan riasztja az adott egyesületet.

Tapasztalataim azt mutatják, hogy az éppen a bent ülő emberke kedvén múlik, hogy kapjon a környéken lévő egyesület jelzést vagy ne. Továbbá van, hogy figyelnek arra is hogy annyival később kapjon az egyesület jelzést hogy nehogy elsődleges beavatkozó legyen. Várható ennek a szabályzása?

Megnéztem a rájátszás című műsorban az ön nyilatkozatát. Miért állítják, hogy ezzel a riasztási rendszerrel nincs gond? Hiszen józan paraszti ésszel is egyértelmű hogy ha minél több lépcső van beiktatva a riasztásba, akkor az több időt vesz igénybe és nagyobb a hibalehetőség. Ha csak a 112 lép érvénybe, akkor lesz olyan település ahol a helyi egyesület a jelzésben a 4-dik lépcső lesz. Miért kellett elvenni a köztestületektől a 105-öt, és beiktatni egy lépcsőt a riasztásba?
A megyei műveletirányítás kialakítása a katasztrófavédelmi rendszer hatékonyságának növelése érdekében történt, annak természetesen más elemei is vannak, így például az őrsprogram. Nem a riasztási normaidő a meghatározó, hanem a kiérkezési, hiszen a lakosságot az érdekli. Bizonyos esetekben előfordul, hogy a jelzéstől a riasztás végrehajtásáig több idő telik el, azonban a magasabb riasztási fokozatoknál a szükséges erők előbb kiérkeznek a kárhelyre. A rendszer teljes kiépítése jelenleg zajlik, a gyorsaság természetesen kiemelt szempont. A 105-öt nemcsak az önkormányzati tűzoltóságoktól, hanem a hivatásos tűzoltóságoktól is elvettük, és megyei szintre emeltük a műveletirányítást.

Az OKF több ajánlást tett arra, hogy az egyesületek hogyan működhetnek szakmailag magasabb színvonalon. Mára az ajánlásból, követelés lett. Megnövekedet az adminisztrációs munka az egyesületeknél, megbeszélésekre kell járni. Egyre több felülvizsgálatot kérnek. Ezeknek a szakmai követelményeknek a betartásához a finanszírozását mikor kívánják megoldani?
Az eszközök felülvizsgálata a biztonságos munkavégzést célozza. Különösen igaz ez a tűzoltói szakfelszerelésekre. A vonatkozó főigazgatói utasítás értelmében a hivatásos tűzoltó-parancsnokságok feladata, hogy lehetőségeikhez mérten, saját vizsgáló eszközeik felhasználásával segítsék az önkéntes tűzoltó egyesületek eszközeinek felülvizsgálatát.

Ön szerint mi ösztönzi az egyesületeket, hogy együttműködési megállapodást kössenek az illetékes HTP-vel? Mert a pályázat az már nem. Ugyanis hiába van szép ruha, szép sisak, ha a gépjárműfecskendőnek nincs műszakija. Tudom, hogy volt ilyen a pályázatban, csak éppen a tankoló kártyát nem adják hozzá.
Az önkéntes tűzoltó egyesületek alapszabályukban vállalták a tűzoltási és műszaki mentési tevékenységet. Az egységes katasztrófavédelem célja a helyben szerveződő beavatkozó egységek támogatása és szakmai segítése. Ebbe a körbe természetesen beletartoznak az egyesületek is. A hivatásos tűzoltó-parancsnoksággal kötött együttműködési megállapodás biztosítja azt a szakmai irányítást és felügyeletet, ami az önkéntes tűzoltó egyesületek szakszerű beavatkozásához szükséges.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:47 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt carman66!

A polgármesterünk azzal jött haza egy értekezletről, hogy jövőre megszűntetik az önkéntes tűzoltó egyesületeket, vagy az önkéntes tűzoltóságokat. Ennek a hírnek van-e alapja?
A hírnek nincs alapja

Az önkéntes tűzoltó egyesületek ennyire nyomorult helyzetben még sosem voltak, mint az Önök regnálása alatt. A riasztásokat nem kapjuk és úgy tűnik hogy nincs is rá hajlandóság, holott már működő sms-es riasztási rendszereket építettek ki a megyénkben és országosan is van működő modell, amit a lötosz fejlesztett. Ezeket miért nem használják?
Folyamatban van az sms-riasztási rendszer kiépítése, amely a PAJZS rendszerből automatikusan riasztja az önkéntes tűzoltó egyesületet. Az egyesületek jelenlegi helyzete nem újkeletű, sőt éppen mi vagyunk, akik javítani akarunk és fogunk is. A megyei műveletirányítás jelenleg is tudja riasztani az önkéntes tűzoltó egyesületeket, de a technikai feltételek hiánya miatt ez csak manuálisan történhet.

A 2012-es pályázattal amit műveltek, az gusztustalan volt! Lesz normális támogatásra kiírva pályázat, vagy marad egy a felszerelés átadásos rendszer? Ide kapcsolódik, hogy jármű javításra a megpályázott összeg fölötti javítási költséget az ÖTE-nek kell kifizetnie, a javítási költség, meg háromszorosa, ha nem több, mint amennyiben itt helyben került volna. Most mi az önök célja? A leszegényített ÖTE-k további szipolyozása, hogy az önök cége el legyen tartva, vagy esetleg, hogy helyben működjön valamilyen tűzoltóság?
A 2012. évi pályázati rendszer célja az állami támogatás szakirányú (katasztrófavédelmi) felhasználásának biztosítása volt az elmúlt évek negatív tapasztalataiból kiindulva. Mindennapos volt korábban, hogy a megnyert / megítélt állami támogatást a pályázatban megjelölttől eltérő célokra használták fel. A pályázati forrás teljes összegét megkapták az egyesületek.

Miért fáj önöknek, hogy a településen működnek az ÖTE-k, miért irtják őket tűzzel –vassal? (Ha nem érteni, akkor a lakosság előtt nevetségessé tenni egy szervezetet) Ha az állami egységek mindig előbb érkeznek, az önkéntesnek meg nem szólnak, Ön szerint hány tag fogja húzni az igát?
Nem tudom, hogy Önök fele milyen az idő, de ha én kinézek az ablakon, azt látom, hogy minden jeges. Ilyen útviszonyok között a tűzoltójármű sem tud közlekedni. (Ld. Kaposvári tűzoltók). Ha most tűz lenne a faluban, mire megérkezne (ha egyáltalán megérkezne) a segítség, az biztos, hogy porig égne minden. Ez ellen csak úgy lehet segíteni, mint az osztrákok, a szlovének, vagy a horvátok teszik. Minden településnek kiépítik, vagy kiépítették az önkéntes tűzoltóságokat. Felszerelték őket, ha ilyen idő van, 10 percen belül akkor is beavatkoznak. Miért megyünk az európai trend és a józan ész ellen ebben is.


A PAJZS rendszerben minden hivatásos és önkormányzati tűzoltóság, valamint tűzoltóőrs benne van. Dolgozunk azon, hogy az önkéntes tűzoltó egyesületeket is riasztani tudjuk a PAJZS rendszeren keresztül SMS formájában. Mivel az egyesületek nem kötelezettek vonulásra, arra nem számíthatunk, hogy tud-e vonulni vagy sem egy adott kárhelyre.
Folyamatban van továbbá az önkéntes tűzoltó egyesületek önálló beavatkozását célzó szabályzás elkészítése, ezzel is tovább lehet erősíteni az egyesületek szakmai munkáját és javítani társadalmi megítélésüket. Továbbra is szükségét érzem a helyben szerveződő, az adott települést jól ismerő, tűzoltói beavatkozásra alkalmas tűzoltó egyesületek meglétének.

Igaz-e az a történet, hogy Ön még az FKI-n nem engedte be az OKF ellenőreit ? Most mit tenne, ha valamelyik tűzoltóság venné ugyan ezt a bátorságot? Ön szerint ez nem kettősmérce?
A megváltozott jogszabályi háttér következtében a felügyeleti jogkör irányítói jogkörré alakult. Az ellenőrzés feltételei részletesen szabályozottak, melyet mind az ellenőrzőnek, mind az ellenőrzöttnek be kell tartani.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:36 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Exc!

Kérdezném a főfelügyelő urat, hogy szerinte havi 5000 szaros forintért megéri!? Ő vállalná ennyiért? Vagy akár más felelősségteljes beosztást ennyiért? A szakma (ide értve mindenféle irányítói és parancsnoki beosztást is kiskutyáktól egészen a nagy halakig) legfelelősségteljesebb beosztása a gkv. beosztás. Mégis havonta 5 ronggyal szúrják ki a szemüket. Pedig többet vállalnak, mint amennyit kapnak érte. Legyen az I-es macskamentés, vagy V-ös raktártűz ugyanakkora a felelősségük. Legyen az kék lámpás vonulás vagy csak bolyongás a városban, sokak élete vagy testi épsége függ rajtuk, az anyagi felelősségről nem is beszélve. Nem közvetve, közvetlenül!!! Éjjel, álmából keltve, a gkv-nak nem adatik meg, hogy majd a vonulás 10-20 perce alatt ébredezzen és csipáját törölgesse, hogy a káresetnél valamennyire már éber legyen. Akár éjjel, akár nappal másfél - két perc alatt a toppon kell lenniük a gkv-knak és közben a szakma talán legnagyobb odafigyelését és koncentrációját igénylő feladatát kell ellátniuk. Nincs is még egy ilyen beosztás a szakmán belül. Mégis mindezt aprópénzért.

Azt nem is merem kérdezni, hogy tervezik-e a gkv.-k nagyobb anyagi megbecsülését, mert nyilván nem! De azt megkérdezem, hogy a főfelügyelő úr szerint elviekben nem érdemelne-e egy ilyen felelős beosztás nagyobb anyagi megbecsülést?


Egyetértek azzal, hogy a tűzoltói hivatás az erkölcsi megbecsülésen, a társadalmi elismertségen túl anyagi megélhetést is kell, hogy biztosítson. Ez természetesen függvénye a mindenkori gazdasági lehetőségeknek. 2012 januárjától a tiszthelyettesek havi 14 ezer forintos kiegészítő juttatásban részesülnek, amit jövőre is megkapnak a kollégák.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:34 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Telefonos!

Terveznek-e a közeljövőben a 105-ös telefont indokolatlanul hívogatók ellen valamilyen megoldást? Elégé leterheli a művelet irányítást ha megcsörren a 105, de mire fölvennéd, a hívás megszakad. Pár perc múlva ismét csörög a telefon, de az ismeretlen hívó pár másodperc után megint lerakja. Visszahívod a rejtélyes telefonálót, de az nem veszi fel. Pár perc múlva újra hívnak: a szám ugyanaz, a hívás ugyanúgy megszakad, vagy beleordítanak és lehülyéznek. A tízedik hívás után már izgatottabban nyúlsz a telefonhoz: ki ez az ember, és mit akar? Legyintesz: majd megunja és abbahagyja. De nem unja meg.
A mobilszolgáltató, a rendőrség tehetetlen. Az ilyen jellegű telefonhívások a 105 vonalat leterhelik, így az esetlegesen bajban lévők később kapnak segítséget.


A problémát a kérdésben érintett hatóságok és szervek felé jeleztük, a vonatkozó jogszabályok módosítását kezdeményeztük. Nekünk is nagyon fontos, hogy a lehető legkevesebb ilyen eset forduljon elő, és valóban azok a hívások fussanak be, amelyek mögött valódi segítségkérés áll.

A 112-es rendszer éppen ezt a problémát fogja megszüntetni, ugyanis a szándékosan megtévesztő jelzéseket a hívásfogadó központok kiszűrik, a tűzoltósághoz csak a vonulást igénylő esetek kerülnek. A számok beazonosítása megoldható lesz, így a hívásfogadó központok megtehetik a szükséges feljelentéseket, amelyeket a rendőrség kötelessége lesz kivizsgálni.

Egyébként a beazonosítható jelzővel szemben ma is megtesszük a hatályos jogszabályok által biztosított lépéseket. A tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 8. § (4) bekezdésének b) pontja szerint ugyanis köteles a tűzoltással, műszaki mentéssel és ezek jelzésével kapcsolatosan keletkezett költségek megtérítésére az, aki a tűzoltásra vagy a műszaki mentésre vonatkozóan szándékosan megtévesztő jelzést adott.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:32 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Tűzlány!

Meddig gondolja még feszíteni a húrt Pomázzal? Mit szólna hozzá, ha egyszer csak azt mondanák, ennyi, és megszűnnének? Mi lenne a Dunakanyar tűzvédelmével?

Pomáz Önkormányzati Tűzoltó-parancsnokság elsődleges műveleti körzetébe öt település tartozik. A legközelebbi hivatásos egység Szentendrei Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság, ami négy kilométerre van Pomáztól.

Nyugtasson meg, hogy semmi köze egymáshoz Leidinger István szakmai megnyilvánulásának a lakosság érdekében és ezután rövidesen a pomázi egyesületre kiszabott piacfelügyeleti bírságnak.

Valamennyi piacfelügyeleti eljárás során a vonatkozó szabályok szerint járunk el.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:31 
szikracsapkodó

Csatlakozott: 2008. márc. 07. 11:21
Hozzászólások: 15
Offline
T Bérczi úr!

Hogyan történik a "fehér foltok lefedése" mikor a 18 új tűzoltó őrsből, ahogy már említették, 15 b eddig is működött a fennmaradó háromból pedig egyről biztosan tudom, hogy még a telek sincs meg ahova építhetnék? Ez az "őrs" egy Tűzoltó laktanya kettes szertárában működik(ez a területileg illetékes laktanya) és az új, év elején átadott az őrsre szánt fecskendőt 16 éve használták ugyanitt kettes fecskendőként és ezt a fecskendőt most átvezényelték egy másik városba? Hát ennyire szava hihető az okf? A kis betű direkt! Az őr a Tahi és a város ahol a "fecskendője" van Vác!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:23 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt BK-328!

Miért nincs a PAJZS rendszerben a legtöbb önkéntes tűzoltóőrs?
Miért van az hogy az önkéntes később kapja meg a jelzést,és amikor elindul akkor már a fő egység úton van PL: kukatűzhöz holott a fő egység kb 11km-re van a tűztől míg az önkéntes ott van a közelben?


A PAJZS rendszerben minden hivatásos és önkormányzati tűzoltóság, valamint tűzoltóőrs benne van. Dolgozunk azon, hogy az önkéntes tűzoltó egyesületeket is riasztani tudjuk a PAJZS rendszeren keresztül SMS formájában. Mivel az egyesületek nem kötelezettek vonulásra, arra nem számíthatunk, hogy tud-e vonulni vagy sem egy adott kárhelyre.
Várhatóan még idén elkészül a műveletirányítást végző kollégák munkáját segítő modul, amelynek köszönhetően a településsel együttműködést kötő önkéntes tűzoltó egyesület SMS formájában értesítést kap, amennyiben az érintett településen káresemény van.

Miért nincsen az önkéntesnek IGAZOLVÁNYA?
A katasztrófavédelmi törvény elfogadásával lehetőség nyílt a nem hivatásos állományú tűzoltó regisztrációjára és igazolvánnyal történő ellátására. Ennek alapján kapnak igazolványt azok az önkormányzati, önkéntes és létesítményi tűzoltók is, akik a magyarországi mentő tűzvédelemben dolgoznak. Ezzel ismét megoldunk egy évek óta meglévő, országos problémát. Eddig majdnem ötezer igazolvány elkészült, a regisztráció és a fényképek elkészítése a területileg illetékes katasztrófavédelmi igazgatóságokon történik.

Miért nézik az önkénteseket semmibe egyes hivatásosok.
A mentő tűzvédelemben továbbra is számítunk az önkéntesek munkájára, ezt erősíti a vonatkozó főigazgatói intézkedés is, ami a hivatásososok és az önkéntesek közötti közös szakmai munka alapjait teremti meg. Azt pedig, hogy a katasztrófavédelem számít az önkéntesekre, mutatják azok a lépések, amelyekkel a lehető legjobban igyekszünk bevonni a beavatkozást vállaló egyesületeket a mentő tűzvédelmi feladatokba, akár önállóan is eljárva. Ezt segíti a pályázati rendszer átalakítása, amelynek során felszerelésekkel és képzésekkel segítjük abban, hogy alkalmassá váljanak a tényleges beavatkozásra. Ahhoz, hogy kézzel fogható eredmény szülessen, helyben is tenni kell, hiszen a település biztonságát ez szolgálja a legjobban.

Miért van az hogy a drága EDR nehezen vagy nem működik erősebb viharban illetve olyan épületben ahol régi vasbeton szerkezet van a régi rádió meg működik
A rádiós technológia, valamint a használt frekvencia alapvetően más, mint a korábbi analóg URH rádió rendszerek esetében.

Miért van az hogy az önkéntes már lassan a saját pénzén veszi meg a felszerelést mondván, hogy az önkormányzatoktól megvonját a támogatást így az öte sem jut elég pénzhez hogy megvegye a felszerelést

Az önkéntes tűzoltó egyesület társadalmi szervezet, amely feladatait önként vállalta. Működését központi pályázati forrásból, a helyi önkormányzat támogatásából, valamint gazdasági tevékenységből származó bevételekből finanszírozza.

Miért nem vezetik be az osztrák öték rendszerét, ha riasztás van akkor valami megkülönböztető jelzéssel az örshöz tudnak menni és elengedik őket, akkor is, ha dugó van.
Én kerékpárral járok mert gyorsabb és közel is van a szertár és annyira már ismernek ha megyek tudják hogy baj van és félreállnak a járdán hogy elengedjenek,nem úgy mint aki kocsival megy.


Ennek bevezetését nem tervezzük.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:10 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Kopasz105!

Az áprilisi átszervezésekkel kapcsolatban kérdezném hogy milyen szakmai indokok alapján döntöttek úgy hogy 6, 10,16,18 éve becsülettel szolgáló tűzoltók nem kaptak státuszt ellenben több véglegesítés nélküli újonc kapott megbízást. (ez egy szolgálati csoportból) Hogy lehet hogy senki nem figyelt arra hogy a tapasztalt tűzoltókat próbálják megtartani mikor minden híradásban arra panaszkodnak hogy a legnagyobb gond a tapasztalat hiánya,olyannyira hogy a nyugdíjasokat akarták vissza hívni. Jómagam 17 éves baleset mentes vezetéssel Budapesti lakosként nem kaptam az egész fővárosban egyetlen beosztást sem. Mikor fogják vizsgálni hogy az átszervezések mögött milyen javaslatok és döntések születtek,természetesen szakmai szempontokat figyelembe véve.

A szervezet-átalakításhoz kapcsolódó személyzeti döntések meghozatala az állományilletékes vezető hatásköre. Minden ilyen döntésnél figyelembe kell venni a illető végzettségét, képzettségét, addig megszerzett gyakorlatát, tapasztalatát Az átszervezés során valamennyi készenléti állományban dolgozó, ún. vonulós tűzoltó számára ajánlott beosztást a munkáltató, illetve ha ez helyben nem sikerült, kereste annak lehetőségét, hogy más igazgatóságon folytathassa tovább a munkáját.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:08 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Dodesz!

Miért kényszerítették rá a pályázatnál az önkéntes tűzoltó egyesületekre, hogy a Heroshoz menjenek javításra. Távolságban, árban és minőségben sem versenyképesek. A Gazdasági Versenyhivatal könnyedén elmeszelné az OKF-et ezért.
A pályázat keretén belül csak az egyik válaszható lehetőség volt a gépjárműjavítás, amelyet a BM Heros Zrt-én keresztül vehettek igénybe az önkéntes tűzoltó egyesületek. A BM Heros Zrt. által elvégzett javítások minőségét, azt, hogy szakmailag megfelelően történik, a BM OKF ellenőrizni és felügyelni tudja, szemben az egyéb szolgáltatóknál elvégeztetett szolgáltatásokkal. Nem szabad elfelejteni, hogy a BM OKF a felelős azért, hogy az állami támogatás felhasználása szakmai szempontból is megfelelően történjen.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:05 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt egykerdezo!

Az OKF álláspontja szerint erősíteni kell az Önkéntes Tűzoltó Egyesületeket. A mai helyzetben nemcsak anyagilag, de felszereltségben is lenne mit pótolni.
Ehhez képest ismereteim -és az OKF honlapja szerint is- az OKF 7 év alatt több esetben is elajándékozott felújított gépjárműfecskendőt, vízszállítót külföldre. Ezeket miért nem Magyarországon belül adják oda? Ennyire nincs ezekre egyetlen egyesületben sem szükség?????


Az év folyamán két, gazdaságosan fel nem újítható IFA W50 típusú tűzoltójárművet ajándékoztunk romániai és ukrán területeken lévő, magyar ajkú települések védelmét felvállaló tűzoltó szervezeteknek, hogy ez miért fontos, gondolom, senki sem kérőjelezi meg. A BM OKF a középtávú fejlesztési programjában közel száz darab gépjárműfecskendő és mintegy harminc darab vízszállító cseréjét tervezi, ennek nyomán lehetőség nyílik arra, hogy igény esetén a lecserélt járművek egyesületekhez kerüljenek.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 14:04 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Zsebi!

2011-ben hány hivatásos tűzoltó szerelt le vagy ment nyugdíjba? Ez a szám hogy alakult idén (nyilván rendelkezési állományt értve a nyugdíj helyett), és 2006-2010 közötti években (az összehasonlíthatóság miatt beleértve az igazgatóságokat és a hivatásos önkormányzati tűzoltóságokat). A tömeges leszerelés okát miben látják? Esetleg nem csak a Hszt. változása, a kedvezmények megvonása áll mögötte?
2006-2010. között 2484 ember hivatásos szolgálati viszonya szűnt meg, ebből közel kétezren egészségügyi, pszichikai állapotuk miatt váltak hivatásos szolgálatra alkalmatlanná. A hivatásos önkormányzati tűzoltóságok és a katasztrófavédelem közel 9 ezer fős állományát alapul véve ez évente 5-8 százalékos fluktuációt jelent.
2011-ben 501 ember hivatásos állományú jogviszonya szűnt meg, ebből 289-en szolgálati nyugállományba kerültek. A fentiek alapján a szervezet nem számol jelentős fluktuációval. A rendvédelmi szervek hivatásos állományát érintően bevezették az új, modulrendszerű képzési rendszert, ami a továbbiakban biztosítani tudja az állomány utánpótlását és felkészítését.
Az elmúlt évekhez képest lelassult az állomány fluktuációja, ennek egyik oka a nyugdíjazási feltételek megváltozása, amelynek következtében a hivatásos állomány tagja 25 év szolgálati viszony után már nem tud szolgálati nyugállományba vonulni. De csökkent a leszerelők száma amiatt is, hogy az elmúlt időszakban a kormány döntése alapján kifizették a 2004. május 1. és 2007. december 31. között elmaradt tűzoltó túlmunkadíjakat, mintegy 6,3 milliárd forintot.

2012. április 29-én egy fővárosi gépjárműfecskendő kereke vonulás közben leesett, a kecskeméti vízszállítóé tengelyestül kiszakadt. Miért következett be, van-e felelős? A jövőben is bármikor számíthatunk hasonlóra?
A fővárosi gépjárműfecskendő kerékanyái a gépjárművezetők nem megfelelő minőségű napi műszaki felülvizsgálata és egy korábban elvégzett hibás javítási technológia miatt lazult meg, illetve esett le (a kerék nem esett le!), vagyis az eset emberi mulasztásra vezethető vissza. A kecskeméti vízszállító - amely kora miatt tartalék szerként kizárólag az említett esemény nagysága miatt lett bevetve - tengelysérülését a nagyfokú elhasználódás, elöregedés, valamint a nehéz terepviszonyok okozták. A váratlanul jelentkező technikai meghibásodások, valamint a gépkocsivezetők hibájából bekövetkező balesetek megelőzésére minden eddiginél jelentősebb hangsúlyt fektetünk. Ezt szolgálja az állomány képzése, az egységes technológiájú technikai kiszolgálási rendszer kialakítása és működtetése. A rendkívüli meghibásodásokat és a keletkezett káreseményeket a BM OKF egyedileg vizsgálja, eredményétől függően megtesszük a szükséges intézkedéseket a károkozókkal szemben.

Igaz-e, hogy a főigazgató visszakozott, és már lehet ÖTE-ben, szövetségben vezető tisztségviselő hivatásos tűzoltó?
A kérdés hátteréül szolgáló, az önkéntes tűzoltó egyesületek támogatásának, tűzoltó szakmai irányításának és felügyeletének katasztrófavédelmi feladatairól szóló főigazgatói utasítás – amely a Hivatalos Értesítő 2012. évi 11. számában BM OKF utasításként jelent meg, és 2012. február 17-én lépett hatályba – szövege kiadása óta nem módosult, így visszakozásról semmi esetre sem beszélhetünk.

A tisztségviseléssel kapcsolatos összeférhetetlenségi szabályokat a normaszöveg megfelelő értelmezésével kell megállapítani, így a vezető tisztségviselés az alábbiak szerint történhet:

Az utasítás szerint a hivatásos állományú tag a szakmai tevékenység ellátásában, tűzoltásban a továbbiakban is teljes joggal részt vehet, tűzoltásvezető lehet, tehát betölthet olyan pozíciót, amelynek során nincs befolyása az egyesület gazdálkodására, nem kezeli az egyesület vagyonát.

Az egyesületek alapszabálya szerint vezető tisztségviselőnek minősül az elnökség elnöke és tagjai. Az elnökség hatáskörébe tartozik többek között a költségvetés kidolgozása, az éves beszámoló és a közhasznúsági jelentés elkészítése.

Tekintettel arra, hogy a katasztrófavédelem minden szintje (országos, területi, helyi) ellenőrzési jogot gyakorol az önkéntes tűzoltó egyesület felett, nyilvánvalóan nem engedhető meg, hogy a hivatásos állomány tagjaként ugyanaz a személy ellenőrizze az önkéntes tűzoltó egyesületet, aki egyben az önkéntes tűzoltó egyesület egyik vezető tisztségviselője is.

A kizárás hátterében az áll, hogy összeegyeztethetetlennek tartjuk, hogy a támogatásokat odaítélő, ellenőrzésben minden szinten résztvevő hivatásos állomány az önkéntes tűzoltó egyesületben vezető tisztséget töltsön be. Ezzel a rendelkezéssel elkerülhetőek azok a helyzetek, hogy a fenti tevékenységekben érintett állománytagoknak esetleg saját döntésükkel kelljen szembekerülniük.

Amennyiben azonban az önkéntes tűzoltó egyesületre vonatkozóan, vele összefüggésben a hivatásos állomány tagjának munkaköréből vagy beosztásából semmiféle szakmai irányítási, felügyeleti vagy ellenőrzési kötelem nem ered, úgy a vezető tisztség viselése nem kizárt.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 13:50 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Rókafaki!

Van-e a katasztrófavédelem járművein kötelező gépjármű-felelősség biztosítás? Ha igen, melyik biztosítónál? Ha nem, akkor szükség esetén ki rendezi a kárt?

A hivatásos katasztrófavédelmi szerv valamennyi üzemben tartott járműve rendelkezik kötelező felelősségbiztosítással, jelenleg az Allianz Hungária Biztosító Zrt-nél.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 13:48 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt Harley!

Jelenleg hány megyében van önálló státuszon szóvivő?

Mi alapján választják ki a szóvivőket? Nem gondolja, hogy olyanok is ki vannak jelenleg kinevezve, akiknek nincs közük a kommunikációhoz vagy a tűzoltó szakmához, esetleg egyikhez sem, ezen a téren nincs előképzettségük, gyakorlatuk, ráadásul beszélni sem tudnak a kamera előtt? Véleményem szerint csinos nőnek lenni nem elég egy ilyen beosztásnál.

Hogyan gondolják a veszélyhelyzeti kommunikációt, ha a szóvivők nagy részének lehetősége sincs kimenni a kárhelyszínre, vagy pedig nem is érzi annak fontosságát?


A lakosság megfelelő, pontos, hiteles tájékoztatása érdekében valamennyi igazgatóságon van szóvivői létszámhely. Országos tűzoltósági főfelügyelőként azonban nem az én hatásköröm a katasztrófavédelem szóvivőinek kiválasztása, humán helyzetének ismertetése, vagy akár kommunikációs képességeik minősítése. Ezzel együtt úgy gondolom, hogy valamennyien rátermettségük okán kerültek ebbe a beosztásba.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 13:44 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt firemedic!

Érdeklődni szeretnék, hogy milyen képzettséggel lehet bekerülni a katasztrófavédelemhez dolgozni? 40órás tűzoltótanfolyamom és egészségügyi végzettségem megvan már. A közszolgálati egyetemen gondolkozom, hogy elkezdem, de ha nincs rá nagy szükség akkor inkább dolgoznék. A tűzoltó alaptanfolyam is szükséges lehet?

A hivatásos katasztrófavédelmi szervek hivatásos állományába az nevezhető ki, aki a beosztásnak meghatározott iskolai végzettséggel, szakképzettséggel rendelkezik, valamint a hivatásos szolgálatra egészségi, pszichikai és fizikai szempontból alkalmas, továbbá akinek életvitele nem kifogásolható. A tiszti rendfokozathoz kötött beosztás betöltéséhez egyetemi vagy főiskolai, a zászlósi és tiszthelyettesi rendfokozathoz kötött beosztás betöltéséhez pedig középiskolai, illetőleg középfokú végzettség szükséges.

A hivatásos katasztrófavédelmi szervek készenléti jellegű szolgálatot ellátó állománya tagjainak (beosztott tűzoltó) szakmai követelménye az alapszintű szakmai végzettségét adó Tűzoltó II. rész szakképesítés elvégzése. Bemeneti feltétele a középfokú állami iskolai végzettség megléte.

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Katasztrófavédelmi Intézet új katasztrófavédelem szakán és szakirányain (katasztrófavédelmi műveleti, tűzvédelmi és mentésirányítási, valamint iparbiztonsági szakirány) megszerzett végzettség lehetőséget ad arra, hogy a katasztrófavédelem szakmai területein (polgári védelem, tűzvédelem, iparbiztonság) hivatásos tiszti beosztásba kinevezhető legyen.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 13:39 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt stadt!

Mikor és hány darab könnyített védősisakot biztosít a sofőröknek az OKF?
Korábbi válaszomban említettem, hogy a közelmúltban rendszeresített „A” típusú tűzoltó bevetési sisakok beszerzése folyamatban van. Egy típusú sisak lesz. 2013. első negyedévében 1644 darabot szállítanak le és osztanak ki a tűzoltó gépjárművezetőknek, még 2013-ban valamennyi érintett kollégánkat tervezzük valamennyi érintett kollégánk ellátását.

Miért jó, hogy a sisakon csak egy szám lehet? A szolgálati hely rövidítésének feltüntetése nem csak hagyomány, hanem fontos információ a beavatkozás során.
A sisakon alkalmazandó jelölések szabályozásának kidolgozása folyamatban van.

A védősisakra vonatkozó állásfoglalását mikor vonja vissza?
Amennyiben egyéb biztonsági megoldások hatékony védelmet nyújtanak az állomány részére.

Ki a felelős, ha a sofőr nem hord védősisakot (mert nincs olyan, amely a vezetésre alkalmas), és baleset során fejsérülést szenved?
Az egyéni védőeszközök meghatározása a munkáltató kötelezettsége, a munkavállalónak az előírt egyéni védőeszközöket használnia, illetve viselnie kell.

Ki a felelős, ha a sofőr a vezetésre alkalmatlan védősisakot használja, és ezért szenved balesetet, vagy egy baleset során a sisak okozza neki a sérülést?
A baleseteket minden esetben ki kell vizsgálni és a felelősség megállapítása annak alapján történik.


Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Online interjú Bérczi Lászlóval
HozzászólásElküldve: 2012. dec. 13. 13:34 
VIP
Avatar

Csatlakozott: 2012. dec. 06. 7:48
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tisztelt simplyhero!

Nagyon jó ötletnek tartom hogy a tűzoltók mindig viseljék a tűzoltó sisakot mikor a fecskendőre űlnek. Ezzel nem csak a biztonságuk növekszik de a biodiverzitás számára is esélyt biztosítunk avval hogy a kárelhárítás közben leizzadt kollegák fejbőre és a sisak bőr borítása közötti gombásodás akadálymentesen folyhat.

A továbbiakban tervezik-e esetleg hogy a legénység számára is beépítésre kerüljenek a biztonsági övek amelyek megléte egyébként ma a legelemibb közlekedési előírás minden gépjárműre és mellyel az olyan sérülési veszélyek is hatékonyan megelőzhetőek mint pédául a mai, miszerint a tűzoltó kollégák kiestek az autóból?

Az 1997 után gyártott tűzoltó gépjárművek első ülései, a 2006 után gyártottakban pedig már a hátsó ülések is kétpontos biztonsági övvel vannak felszerelve.
A KRESZ előírásai szerint a járművezetőknek és az utasoknak is kötelező használniuk a biztonsági övet minden olyan ülésen, amelyet azzal felszereltek.

Jelenleg zajlik annak vizsgálata, hogy lehet-e utólag biztonsági övet beépíteni. Az érvényes jogszabályi előírások szerint azokban a járművekben, amelyekben gyárilag kialakították a biztonsági öv helyét, lehetőség van az utólagos beépítésre.

Üdvözlettel:
Bérczi László tű. dandártábornok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 78 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.