Vonatbalesetek

Egy hely, ahol a mindennapi munka során felmerült szakmai kérdéseket lehet kitárgyalni.
Válasz küldése
Avatar
Pinky
lángterelgető
Hozzászólások: 180
Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Skype: Ashmelia
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Pinky » 2018. máj. 05. 9:52

Ma reggel egy HÉV MX/A motorvonat füstölt Batthyány tér II. vágányán. Láttam, hogy vonultak rendesen.. :-)
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5908
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2017. jan. 29. 20:02

"Egy tömegkatasztrófa olyan krízishelyzet, amely más esetekben nem tapasztalható testi és lelki tüneteket válthat ki az emberekből, ezért speciálisan képzett szakértőkre van szükség a túlélők és a hozzátartozók támogatására. A ’90-es években még nem voltak ilyen csoportok, a pörbölyi, a szajoli vagy az éppen 18 évvel ezelőtt történt deutschlandsbergi baleset után a túlélőknek még szinte egyedül kellett megküzdeniük az extrém traumával. A szajoli vonatkatasztrófa egyik túlélője később pszichológus lett, így mind a két oldalt ismerve magyarázta el, hogy mi történik az emberrel egy ilyen krízisben és hogyan lehet felállni belőle."

Az emlékek még sokáig kísérthetnek egy tragédia után
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5908
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2015. márc. 03. 0:27

Imi írta:A tó felöli oldalon is ott van, a kőhöz erősítve.
Igaz. Akkor már csak az a kérdés, mit keresett ott a kocsi, volt-e a behajtásra engedélye, és miért titkolózik a rendőrség.
Imi
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 544
Csatlakozott: 2004. máj. 21. 7:38

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Imi » 2015. márc. 02. 23:29

A tó felöli oldalon is ott van, a kőhöz erősítve.
„Ha nem sikerül elsőre, akkor az ejtőernyős ugrás nem neked való.”
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5908
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2015. márc. 02. 19:12

Vonattal ütközött egy Fiat Punto Poroszló határában

Érdekes vonala lehet a balesetnek. A képek alapján a kocsi a tó felőli útról érkezett, csakhogy a Google 2012-es utcaképe alapján a vasúti átjáróban csak a 33-as főút felől van andráskereszt.

Tudja valaki, most mi a helyzet?

A sajtóérdeklődést a MÁV lepattintotta, hogy a rendőrség és a közútkezelő az illetékes, a rendőrség pedig ezt írja: "Az eset kapcsán a Füzesabonyi Rendőrkapitányság büntetőeljárás keretében vizsgálja annak minden körülményét. A folyamatban lévő eljárás sikeres befejezése érdekében jelenleg nem áll módunkban bővebb felvilágosítást adni."
Avatar
Pinky
lángterelgető
Hozzászólások: 180
Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Skype: Ashmelia
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Pinky » 2015. jan. 07. 14:42

Dodesz írta:http://jasz.katasztrofavedelem.hu/hirek ... i-tragedia
Fontos emlékezni a tragédiára, de a Wikipédiáról való másolásnál többet várnék el egy szóvivőtől. Mondjuk a mentésben részt vett tűzoltók beszámolóit, hogyan emlékeznek vissza erre a szörnyű esetre, ilyesmik.
Ja, hogy dolgozni is kéne...
Az hagyján, de pontatlan (igen, a WP is pontatlan).
"a mozdony és az első kocsi átlökte a váltót, egyenesen haladt tovább, de a szerelvény többi része már kisiklott."
A mozdony és az első kocsi kitérőben elment, a többi borult/siklott.
-----------------
Egyébként engem érdekelnének a mentésben résztvevők beszámolói. Hogyan, mi módon lehet velük beszélni erről? Itt egy név felmerült, ő még aktív?
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5908
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Szoljon.hu

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2014. dec. 03. 9:36

Szörnyű tragédia: 31 halálos áldozat - helyszíni fotók!

A színvonalon aluli címet leszámítva korrekt cikk. Még tűzoltók is megszólalnak benne.
iroda
tömlőszállító
Hozzászólások: 137
Csatlakozott: 2007. jan. 13. 20:49

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: iroda » 2014. dec. 03. 9:36

dr. Száray Zoltán tábornok úr akkoriban az esemény helyszínére haladéktalanul kivonult. Talán nem ártana megkérdezni a részletekről.
Avatar
Dodesz
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 505
Csatlakozott: 2007. nov. 18. 19:27

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Dodesz » 2014. dec. 02. 21:45

http://jasz.katasztrofavedelem.hu/hirek ... i-tragedia" onclick="window.open(this.href);return false;

Fontos emlékezni a tragédiára, de a Wikipédiáról való másolásnál többet várnék el egy szóvivőtől. Mondjuk a mentésben részt vett tűzoltók beszámolóit, hogyan emlékeznek vissza erre a szörnyű esetre, ilyesmik.

Ja, hogy dolgozni is kéne...
Avatar
Kris FR UK
szikracsapkodó
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2012. aug. 31. 2:38

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Kris FR UK » 2012. aug. 31. 4:03

Emlekszem kb 8 eve megalltam egy sorompo nelkuli vasuti atjaronal, aminek megkergult a lampaja.
Husz perc varakozas utan felhivtam a teruletileg illetekes rendorkapitanysagot, hogy nem jo a lampa.
Azt mondtak hajtsak at rajta, ha meggyozodtem rola, hogy semmi nem jon. Egy ora mulva jottem visszafele es meg mindig piros volt. Rendor persze sehol...
Megint megalltam, telefon....
Mondom, hogy pirosan villog. Meg mindig. Merthogy mar egy oraja szoltam.
A valasz: ha pirosan villog, az meg a jobbik eset, mert mindenki fokozott figyelemmel halad at rajta amig meg nem javitjak. azt viszont o nem tudja megmondani, hogy mikor lesz megjavitva, szabad kocsi meg nincs ami most odamehet, de majd megnezi mit tehet, de a mavot kellene hivnom..

Szerencsere nem tortent baj.
Mit kell ilyen esetben tennie a hatosagnak? Nem kene egy jarort kuldeni, hogy iranyitsa a forgalmat?
Vagy
Avatar
puska bá'
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1774
Csatlakozott: 2005. aug. 11. 16:22

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: puska bá' » 2012. máj. 26. 6:17

Megvárják míg kéjgáz fejlődik és röhögve felszámolják a káresetet......
"lényünkbe rejtve homályosan és mélyen alszik az elmúlt veszedelmek rémülete....."
Pozsár
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1132
Csatlakozott: 2006. dec. 22. 18:08
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Pozsár » 2012. máj. 24. 20:39

Kép
:csodalkozo: Magyarázza meg nekem valaki legyenszives, hogy mi történik ezen a képen.
A tartálykocsit látom, meg a kucorodó tűzoltókat is... csak azt nem értem mit csinálnak, úgy tűzoltóilag... :???:

Ez a képhez tartozó leírás:
"A feltételezés szerint a Záhonyi Vegyi-anyag Átfejtő Telepen autóbenzinnel feltöltött, széles nyomtávú tartályvagon-szerelvény ütközött a normál nyomtávon haladó, ammónium-nitrátot szállító szerelvénnyel. Az ütközés következtében több tartályvagon felborult. Ammónium-nitrát és benzin folyt ki. A benzin belobbant, majd intenzíven égett. A tűz és robbanás veszélyeztette a szomszédos üzemeket és a közforgalmú vasútvonal forgalmát. Többen is megsérültek. Záhony város lakosságának veszélyeztetése a kiterjedt tűz- és robbanásveszély miatt szintén fennállt."

Ehhezképest mi történik a képen!? De most komolyan...
:toprengo: Lehet, hogy helyes az alkalmazott eljárás, csak épp én nem értem a taktikát :radobbent: ...
Vagy nem látok jól, vagy a leírás más, de az is lehet: egyszerűen csak örexem... :eek:

Segítsetek nekem :ideges:
Handbauer Péter
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5908
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2012. máj. 13. 20:02

http://tv2.hu/tenyek/video/felborultak- ... yek-riport" onclick="window.open(this.href);return false;
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3470
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2012. máj. 13. 18:14

Almer írta:http://hvg.hu/itthon/20120512_kisiklott_tehervonat_bag

A műszaki mentés, továbbá a baleset következtében leszakadt felsővezeték áramtalanítása folyamatban van, ez utóbbit a gödöllői tűzoltók végzik - mondta a megyei katasztrófavédelmi szóvivő.

Elég bátrak a tűzoltók, hogy a máv szakemberei nélkül áramtalanítják a felsővezetéket. :tapsolo:
Valahol olvastam:

" 4. Beavatkozás kötöttpályás járművek baleseteinél

4.1. Általános előírások

4.1.1. Jelen fejezetben a sínen haladó járművek baleseteinek felszámolásánál alkalmazandó szabályok kerültek rögzítésre.
4.1.2. A gumikerekes, felsővezetékhez kötött járművek balesetei során a felsővezeték feszültség mentesítése után ezen szakutasítás Közlekedési baleseteknél történő beavatkozás szabályai 2. fejezetében meghatározottak szerint kell végezni a beavatkozást.

4.2. Jelzés

4.2.1. Az R. előírásai mellett lehetőség szerint az alábbiakra terjedjen ki a jelzés fogadása, illetve annak értékelése, valamint az információgyűjtés:
a) amennyiben a jelzés a vasúttól érkezik és vasúti kilométerben határozzák meg a helyszínt, vissza kell kérdezni a helyszín pontos meghatározása érdekében;
b) milyen típusú jármű(vek) szenvedett (szenvedtek) balesetet;
c) vannak-e beszorult személyek, további sérültek;
d) milyen jellegű a szállító jármű (személy, teher, tartányos stb.);
e) mi a rakomány, (éghetősége; veszélyessége; halmazállapota; veszélyt jelző tábla, vagy bárca információi);
f) mit tartalmaznak az okmányok;
g) milyen volt a jármű haladási iránya, valamint a balesetet követően milyen az elhelyezkedése, nyílt pályán, lakott területen kívül történt-e a baleset, történt-e pályaelhagyás, kisiklás, borulás, frontális ütközés;
h) milyenek az időjárási viszonyok;
i) milyen a beavatkozás helyszínének megközelítése.
j) vontató jármű hajtóanyaga (diesel, elektromos, szilárd)
4.2.2. Amennyiben veszélyes árut is szállító vasúti jármű balesetéhez érkezett riasztás, azt a baleset okának és körülményeinek kivizsgálása érdekében a tűzoltóságok ügyeletei minden esetben jelentsék a baleset helye szerint illetékes MKI ügyeletének.

4.3. Vonulás

4.3.1. Az R. előírásai mellett a vonulás az alábbiak figyelembevételével történjen:
a) vonulás megkezdése előtt, vagy közben (amennyiben vasúton történt a káreset), intézkedni kell a vasúti balesetelhárító egységek helyszínre történő riasztásáról is;
b) vonulás során a helyszín megközelítésével kapcsolatban további információkat kell kérni (torlódás, útlezárás), szükség szerint a vonuló egységek parancsnoka határozzon meg másik vonulási útvonalat.

4.4. Felderítés

4.4.1. Az R. előírásai mellett a felderítés az alábbiakra terjedjen ki:
a) a feszültségmentesítés végrehajtására (feszültség alatti felső vezetéket, elektromos egységet 2 méteren belül tilos megközelíteni);
b) a személymentés végrehajtásának szükségességére, a bajba jutottak számára, a mentés módjára;
c) a látható jelenségek (anyagkifolyás, szétszóródás) alapján a várható következményekre (pl. tűz- vagy robbanásveszély lehetőségét);
d) a járműveken, tartányokon van-e elhelyezve veszélyes anyag jelenlétére utaló tábla vagy bárca;
e) forgalom leállítására, elterelésének lehetőségeire, szükség szerint a terület lezárására;
f) elektromos és más légvezeték, híd, közúti felüljáró, aluljáró védelmére;
g) biztonságos megközelítési, ill. működési távolságra;
h) jármű, rakomány elmozdulásának lehetőségére.

4.5. Beavatkozás előkészítése

4.5.1. Az R. előírásai mellett a beavatkozás előkészítése során nagy figyelmet kell fordítani az alábbiakra:
a) intézkedni kell a főmenetirányító értesítésére és meg kell határozni számára a kért segítséget (feszültségmentesítés, szakember helyszínre rendelése, baleset-elhárító egység, vegyi beavatkozó egység, vasúti daru, stb).
b) intézkedéseket kell tenni a mentési terület biztosítására (szükség esetén a helyszínt zárt területté kell nyilvánítani);

4.6. Beavatkozás

4.6.1. Az R. előírásai figyelembe vételével.
4.6.2. Különös figyelemmel és körültekintéssel kell eljárni a sérült jármű(vek)ben a roncsok között lévő személyek felkutatásánál, mentésénél, figyelembe kell venni az orvos, illetőleg a mentők véleményét.
4.6.3. A beavatkozást csak a felsővezeték áramtalanítása, földelése (hitelt érdemlő módon történő igazolása) után lehet megkezdeni.
4.6.4. Mentés megkezdése előtt a szerelvény vezetőjével is kapcsolatba kell lépni, tőle információkat kell kérni.
4.6.5. Tömeges balesetnél meg kell határozni a mentés végrehajtásának sorrendjét, gondoskodni kell a balesetet szenvedettek segítségnyújtási, ellátási helyének kijelöléséről.
4.6.6. Tömeges balesetnél a kárhelyet, helyszíneket lezárt területté kell nyilvánítani.
4.6.7. Meg kell akadályozni az anyagok további kifolyását, szétszóródását.
4.6.8. Már kifolyt, kiszóródott anyagok továbbterjedését, csatornába, közműalagútba, aknába való jutását körülhatárolással, árkolással, letakarással meg kell akadályozni.
4.6.9. A felborult járművek felállítását, biztonságba helyezését a szakemberek véleményének figyelembevételével, illetve közreműködésükkel kell végrehajtani.
4.6.10. A sérült járművek szétválasztását, lehetőleg el kell végezni.
4.6.11. Szükség esetén a helyszínre érkezett vasúti balesetelhárító egységet a munkálatokba be kell vonni.

4.7. Utómunkálatok

4.7.1. Az R. előírásai mellett az utómunkálat során nagy figyelmet kell fordítni az alábbiakra:
a) a sérültek kiemelése után a járműve(ke)t a vasúti pályáról, átjáróból el kell távolítani, a forgalmi akadályt megszűntetésében közre kell működni."

Ezt is valahol olvastam:

" 129. A tűz helyszínén, közvetlen környezetében a beavatkozók és az ott tartózkodók testi épségének megóvása érdekében gondoskodni kell az elektromos vezetékek, szerelvények, készülékek, berendezések, helyiségek stb. elektromos leválasztásáról, illetve feszültségmentesítéséről.
130. A villamos berendezések tüzeit a feszültségmentesítés egyértelmű végrehajtását követően az általános szabályok szerint kell oltani.
131. A feszültségmentesítést, illetve 400 V névleges feszültség felett az elektromos leválasztást csak kezelő szakszemély végezheti.
132. A tűzoltásvezető utasítása alapján 400 V névleges feszültségig az elektromos leválasztást tűzoltó is végrehajthatja, ha ezen feladat végrehajtására szakértelemmel, megfelelő gyakorlattal és a szükséges védőfelszereléssel rendelkezik.
133. Minden olyan villamos berendezést és (vagy) berendezésrészt, amelynél a feszültség alá helyezés műveletsorából már egyet elvégeztek, feszültség alatt állónak kell tekinteni mindaddig, amíg a feszültségmentesítést a kezelő szakszemély el nem végezte.
134. A feszültségmentesítés elvégzéséről a tűzoltásvezetőnek a kezelő szakszemélytől írásbeli nyilatkozatot kell kérni. A végrehajtás tényét a tűzoltásvezetőnek a tűzoltásban résztvevők tudomására kell hoznia, véletlen feszültség alá helyezés megakadályozása érdekében pedig gondoskodni kell a kapcsolók őrzéséről.

Tűzoltás kisfeszültségű berendezéseken
135. Kisfeszültségű (50-1000 V) berendezés tüzének oltása, illetve közvetlen környezetében a tűz terjedésének megakadályozása az elektromos leválasztás végrehajtása után - villamos biztonságtechnikai szempontból - kellő körültekintéssel kell megkezdeni.
136. Feszültség alatt levő berendezés (pl. szabadvezeték) megközelítése esetében a biztonsági távolság
136.1 szigetelt vezeték esetén 0,3 méter,
136.2 csupasz vezeték esetén 0,9 méter.
137. Életveszély elhárításának, valamint a tűz továbbterjedésének megakadályozása érdekében a feszültség alatti berendezés tüze száraz, biztonságos helyről, kötött sugár alkalmazása esetén 10 m, porlasztott vízsugárral - kizárólag a ködsugárcső „köd” állásában 5 m szabadon belátható távolságról oltható. Az oltás befejezése után a feszültség alatti villamos berendezést és nedves környezetét tilos megközelíteni.

Tűzoltás nagyfeszültségű berendezéseken
138. Nagyfeszültségű berendezés területére (1000 V felett) - az illetékes szakszemélyzet jelenlétében - csak a tűz oltásában közvetlenül részt vevők léphetnek be.
139. Nagyfeszültség alatt levő berendezés megközelítésének biztonsági távolsága 8 méter. Ezt a biztonsági távolságot a kilengett vezetékek és berendezések legkedvezőtlenebb helyzetében is meg kell tartani.
140. A leszakadt, földfelszínen fekvő vezetékektől, valamint azzal érintkező áramvezető tárgytól 15 méter biztonsági távolságot kell megtartani.
141. A tűz közvetlen környezetében levő villamos berendezéseket a hálózatról le kell választani.
142. A leválasztott villamos berendezés tüzének oltása során figyelembe kell venni, hogy a porcelán szigetelők vízsugárral való érintkezésekor „szétrobbanhatnak”.
143. Halaszthatatlan esetben a feszültség alatti berendezés tüze száraz, biztonságos helyről
143.1 kötött vízsugárral legfeljebb 400 kV névleges feszültségig 14 méter,
143.2 porlasztott vízsugárral legfeljebb 120 kV névleges feszültségig kizárólag a ködsugárcső „köd” állásában 8 méter szabadon belátható távolságról oltható.
144. Léghab alkalmazása esetén le kell választani a hálózatról a szomszédos, nem égő berendezéseket is.
145. Ködös, zivataros időben, valamint amikor a sűrű füst miatt a szabad látótávolság a megengedett oltási biztonsági távolságnál kisebb, a feszültség alatti berendezés tüzét vízzel vagy habbal tilos oltani.
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.
Almer
hamutipró
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2009. nov. 16. 8:58

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Almer » 2012. máj. 13. 17:22

http://hvg.hu/itthon/20120512_kisiklott_tehervonat_bag" onclick="window.open(this.href);return false;

A műszaki mentés, továbbá a baleset következtében leszakadt felsővezeték áramtalanítása folyamatban van, ez utóbbit a gödöllői tűzoltók végzik - mondta a megyei katasztrófavédelmi szóvivő.

Elég bátrak a tűzoltók, hogy a máv szakemberei nélkül áramtalanítják a felsővezetéket. :tapsolo:
ujsagos
tömlőszállító
Hozzászólások: 110
Csatlakozott: 2010. jan. 06. 12:56

Re: Tűzoltókommunikáció

Hozzászólás Szerző: ujsagos » 2012. máj. 13. 7:39

http://www.hir24.hu/baleset-bunugy/2012 ... t-baleset/" onclick="window.open(this.href);return false;

Helyszíni tudósítónk tájékoztatása szerint a bagi vasútállomáson nyolc ember jelezte, hogy rosszul érzi magát, könnyezett a szemük és kapart a torkuk.

Kerül anyag a szabadba vagy nem? A vegyi felderítő szolgálat mért káros anyagot vagy nem?
fajó
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1564
Csatlakozott: 2010. máj. 16. 20:56
Tartózkodási hely: Balaton északi part

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: fajó » 2012. feb. 18. 22:01

"Tartsatok lépést a fejlődéssel, és amit elvállaltatok, azt tisztességgel végezzétek is el, mert csak ez által tudtok megbecsülést szerezni. " Idézet: Farkas József ny. tű. alezredes úrtól a Tűzoltó Iskola Műszaki Tanszék volt Főtanárától.
Avatar
Cruise
slagmester
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2010. jan. 29. 14:10

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Cruise » 2011. márc. 31. 18:26

rcfan írta:Egy kérdés: tud valaki konkrét adatokat arról, hogy hány közlekedési baleset történt hazánkban 2010-ben:

- fényjelzős átjáróban?
- félkarú sorompós átjáróban?
Pontos adatokkal sajnos nem rendelkezem, 10 perces keresés eredményeként a következőket találtam: 2010-ben 15 halálos 14 súlyos és 5 könnyű sérüléssel járó vasúti járművel történő ütközés történt.

:arrow: http://www.baleset-megelozes.eu/pics/ks ... ka2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ebből "vasúti baleset" címszóra történő keresés eredményeként a lánglovagok adatbázisában 16-ról találtam információt.

Ezek közül viszont kiemelnék négyet:

1. amikor elütötték a mozdonyvezetőt: http://www.langlovagok.hu/kepek/5478_mo ... -kozeleben" onclick="window.open(this.href);return false; :csodalkozo:

2. amikor áthajtottak a félsorompón: http://www.langlovagok.hu/kepek/5583_vo ... ostohegyen" onclick="window.open(this.href);return false; :csodalkozo: :csodalkozo: (neki vajon milyen biztonsági rendszert kellene építeni?)

3. amikor nekihajtottak a szerelvény oldalának: http://www.langlovagok.hu/kepek/5411_mo ... -hataraban" onclick="window.open(this.href);return false; :csodalkozo: :csodalkozo: :csodalkozo: (az ő részére mi lenne megfelelő :-? )

4. amikor a vonat 25 km/h-val száguldott: http://www.langlovagok.hu/kepek/4169_vo ... -hataraban" onclick="window.open(this.href);return false; :csodalkozo: :csodalkozo: :csodalkozo: :csodalkozo: (neki :-? :-? )
A leírtak az én véleményemet tükrözik, nem kapcsolhatóak és nem tükrözik sem a langlovagok.hu sem más szervezet vagy személy véleményét! További közlésükhöz nem járulok hozzá!

Cruise
rcfan
vízpocsékoló
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011. márc. 30. 23:24

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: rcfan » 2011. márc. 31. 16:36

Egy kérdés: tud valaki konkrét adatokat arról, hogy hány közlekedési baleset történt hazánkban 2010-ben:

- fényjelzős átjáróban?
- félkarú sorompós átjáróban?
szössz
lángterelgető
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2010. máj. 20. 1:39

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: szössz » 2011. márc. 31. 12:42

Sőt tovább megyek a gyalogosok is szűnjenek meg létezni, mert hogy képzelik, hogy át akarnak menni a zebrán. A tűzoltó, a mentő, a rendőr mit képzel magáról, hogy nem adja meg az elsőbbséget.........., NEKTEK........, és itt vannak azok a csúnya vasutasok, akik nem állnak meg, ha jöttök TI.........., Esetleg azon is elgondolkozhatnátok, hogy pont a Ti vezetési stílusotok miatt szív mindenki és a KRESZ-t nem azért találták ki, hogy az oktatónak is legyen munkahelye, hanem a biztonságos közlekedés elősegítése érdekében.
A gazdasági oldalról való rákényszerítésről pedig annyit, hogy tényleg nagyon szuper a MÁV oldaláról megközelítve, mikor egy ilyen baleset során jelentős anyagi kára keletkezik, de hát tudjuk (legalábbis szerinted) nekik nem érdekük, hogy kevesebb legyen a baleset, mert nincs elég gondjuk-bajuk a kiöregedett, leharcolt járművekkel.
szössz
lángterelgető
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2010. máj. 20. 1:39

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: szössz » 2011. márc. 31. 10:36

rcfan írta:Ma ismét egy halálos baleset történt. Ismét fényjelzős "bohócnál".
Mikor lesz végre rákényszerítve a MÁV, hogy erőfölény ide, erőfölény oda, de normális vasúti átjáró kiépítését (kiépíttetését) szorgalmazza?

Véleményem szerint ez csak akkor következhet be, ha kijönne egy olyan közlekedési rendelet, amely szerint a csak fényjelzővel vagy csak "andráskereszttel" biztosított közúti átjárónál 30 km/h-ra köteles a vonat is lelassítani.

Ha akar a MÁV pályavasút normálisabb tempójú (30...80 km/h) pályát, akkor félkar is kötelező legyen és szemafor előtte 1 km-rel, ha netán nem működne a félkarú cucc, akkor lassítson a vonatvezető.

Amíg nincs gazdasági oldalról a MÁV rákényszerítve, addig a közlekedésben résztvevő többi fél szív. És a gyakorlatban nem mindig felelőtlenségből kifolyólag.
Csatlakozván az előttem szólóhoz, súgok egy kicsit, a pályák állapota miatt a Bz-k több helyen is csak 30 km/h -al közlekednek, másrészről pedig a hozzád hasonlóknak fel kellene már mérni, hogy a vonat nem tud csak úgy pikk-pakk megállni, nem azért, mert a mozdonyvezető az erejét fitogtatja, hanem pusztán a fizika törvényei miatt.
Avatar
Cruise
slagmester
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2010. jan. 29. 14:10

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Cruise » 2011. márc. 31. 8:33

rcfan írta:Ma ismét egy halálos baleset történt. Ismét fényjelzős "bohócnál".
Mikor lesz végre rákényszerítve a MÁV, hogy erőfölény ide, erőfölény oda, de normális vasúti átjáró kiépítését (kiépíttetését) szorgalmazza?

Véleményem szerint ez csak akkor következhet be, ha kijönne egy olyan közlekedési rendelet, amely szerint a csak fényjelzővel vagy csak "andráskereszttel" biztosított közúti átjárónál 30 km/h-ra köteles a vonat is lelassítani.

Ha akar a MÁV pályavasút normálisabb tempójú (30...80 km/h) pályát, akkor félkar is kötelező legyen és szemafor előtte 1 km-rel, ha netán nem működne a félkarú cucc, akkor lassítson a vonatvezető.

Amíg nincs gazdasági oldalról a MÁV rákényszerítve, addig a közlekedésben résztvevő többi fél szív. És a gyakorlatban nem mindig felelőtlenségből kifolyólag.
Kiscsillagom te ezt egyedül találtad ki vagy valaki segített? :tapsolo: :tapsolo: :radobbent: :radobbent:

Egy olyan közlekedési helyzetben, ahol a megkülönböztetett jelzést használó járműnek sincs elsőbbsége mi alapján lenne bárki másnak? :csodalkozo:

"normálisabb tempójú (30...80 km/h)" :-D :-D

Súgok:
1. BZ motorvonat legnagyobb sebesség 70 km/h :elvarazsolt:
2. normális tempó 140-200 km/h (nem itthon)

"közúti átjárónál 30 km/h-ra köteles a vonat is lelassítani."
Szerinted ez javítana a helyzeten? Elárulom: NEM. (ÓÓ csak harminccal jön, simán átférek) Többszörösére emelkedne az ilyen balesetek száma!

"Amíg nincs gazdasági oldalról a MÁV rákényszerítve, addig a közlekedésben résztvevő többi fél szív."
Persze az én adómból fizessenek azért, mert valakik nem képesek megérteni ha piros a lámpa ne menjen a vonat elé. :tapsolo: :radobbent:

"És a gyakorlatban nem mindig felelőtlenségből kifolyólag."
Nem kezdünk mondatot "és"-sel! Ha nem a felelőtlenség, akkor mi lehet a probléma a gyakorlatban a legtöbb ilyen esemény folyamán?
A leírtak az én véleményemet tükrözik, nem kapcsolhatóak és nem tükrözik sem a langlovagok.hu sem más szervezet vagy személy véleményét! További közlésükhöz nem járulok hozzá!

Cruise
rcfan
vízpocsékoló
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011. márc. 30. 23:24

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: rcfan » 2011. márc. 30. 23:37

Ma ismét egy halálos baleset történt. Ismét fényjelzős "bohócnál".
Mikor lesz végre rákényszerítve a MÁV, hogy erőfölény ide, erőfölény oda, de normális vasúti átjáró kiépítését (kiépíttetését) szorgalmazza?

Véleményem szerint ez csak akkor következhet be, ha kijönne egy olyan közlekedési rendelet, amely szerint a csak fényjelzővel vagy csak "andráskereszttel" biztosított közúti átjárónál 30 km/h-ra köteles a vonat is lelassítani.

Ha akar a MÁV pályavasút normálisabb tempójú (30...80 km/h) pályát, akkor félkar is kötelező legyen és szemafor előtte 1 km-rel, ha netán nem működne a félkarú cucc, akkor lassítson a vonatvezető.

Amíg nincs gazdasági oldalról a MÁV rákényszerítve, addig a közlekedésben résztvevő többi fél szív. És a gyakorlatban nem mindig felelőtlenségből kifolyólag.
Avatar
Pinky
lángterelgető
Hozzászólások: 180
Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Skype: Ashmelia
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Pinky » 2011. jan. 14. 3:10

dedy írta:Igaz megint emberéletet követelt a MÁV nemtörődömsége
Miért a MÁV feladata rendbe tenni a csatlakozó közúthálózat forgalomtechnikáját?
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"
Válasz küldése