Vonatbalesetek

Egy hely, ahol a mindennapi munka során felmerült szakmai kérdéseket lehet kitárgyalni.
Válasz küldése
Avatar
Pinky
lángterelgető
Hozzászólások: 180
Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Skype: Ashmelia
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pinky » 2007. máj. 28. 14:16

Szia! Te fotóztad őket? :)

És tegyük hozzá még, hogy kifolyt kb. kétezer liter transzformátorolaj.. - írta valamelyik német oldal... :(

Ezen mozdony az Österreiche Bundesbahn (pontosabban ÖBB Holding AG tulajdonában levő ÖBB-Traktion GmbH) tulajdona, a Raab-Ödenburg-Ebenfurther Eisenbahn AG (GySEVÖ pedig bérelte tőle, ez magyarázza az oldalán a matricát.
Jól tudom? :-)
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"
Avatar
Jedy
tömlőszállító
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Jedy » 2007. máj. 27. 10:03

Avatar
Pinky
lángterelgető
Hozzászólások: 180
Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Skype: Ashmelia
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pinky » 2007. ápr. 03. 21:17

"A Taurus gép »jól vizsgázott«, ugyanis a fénykép-felvételek tanúsága szerint a személykocsik szinte nem is sérültek meg, az ütközés erejét a mozdony fogta fel!"
Hát, pőre kocsik lógtak a sor végén, így nem csodálom.. Képzeld, ha valami masszívabb hűtőkocsi lett volna az utolsó pár (és mondjuk jól megrakva mind), lehet, hogy a vezér túlélte volna, de hogy (jóval) több sérült lett volna, az is biztos.
(De akkor talán a tehervonat mozdonyvezetője nem kap agyrászkódást és nem esik le a székről.)
"Igaz, hogy szegény mozdonyvezető kollégát ez nem nagyon vigasztalja..."
Egyezik. :-((
Bár nekem nem volt kollégám, érthető okokból.. :-(

"az EÉVB-t (Egyesített Éberségi és Vonatbefolyásoló Berendezés) kiiktatta, majd visszakapcsolta."
Pedig azt hittem, hogy emelt sebességű EVM-120 van rajtuk, bocsi.. :-))))
"(...) és így tudott felgyorsítani jóval nagyobb sebességre. (Könnyen elképzelhető, hogy ez történt, de szegény kollégga már nem tud tiltakozni, ha nem így volt...)"
Van egy teóriám erre, hogy szegény vezér valami futó utas vagy bármi miatt elfelejtette, hogy mi az ábra, hogy lehet előtte tehervonat. Több százszor, több ezerszer elindult már mozdonnyal (akár abból a megállóból is), el tudom képzelni, hogy szinte rutinszerűen csak előretolta a kart (black out). Aztán azt nézte, hogy mennyit késik (azt hiszem, talán 9-11 perc volt neki), közben fel is gyorsult. Ekkor lezárt, és felnézett.......
Persze sajna ezt már tényleg nem fogjuk megtudni.. :-((((
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"
Avatar
Pinky
lángterelgető
Hozzászólások: 180
Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Skype: Ashmelia
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pinky » 2007. ápr. 03. 21:04

Sziasztok, kedves vasutasok és nem vasutasok!

A sorompós témához:
Valaki írta, hogy bírságolni kéne az infrastruktúra tulajdonosát, hogy időben nézzen rá. Nos, az erre írt hír igaz, valóban a műszerész szakik hamar ugranak az ilyen hibákra.
Kicsit a folyamat lelki világáról: A dolog úgy működik, hogy négy drót van a sorompó és a forgalmista között (a nyílt vonali sorompóknál), amiből látja, az összes állapotot. Ha valamelyik csapórúd egy meghatározott időzítés után sem kerül végállásba (akár alsó, akár felső), akkor azt nála egy villogó fény és csengőszó jelzi (pont, mint karácsonykor otthon). Ugyanez történik, ha nem ég az a fény, aminek kéne (azaz ha levezérléskor nem jelenik meg a piros fény, pl. izzókiégés miatt). A rendszer egy SIL 2-es biztonsági szintű technika, ami — elvileg — bármilyen meghibásodás esetén (amivel persze számolni kell) mindig a biztonság felé vezérel. (Azaz olyan nincs, hogy a fedezőjelzőn úgy jelenik meg szabad jelzés, hogy a sorompó nyitva van, bár sztem ez trivi). :-)
(Egyébként érdekes ez az egész biztonságosdi, jópáran kutatták már, hogy mi az a "megfelelően biztonságos" szint, ami már jó. :) )
Szóval ez az egész ketyere a biztosító berendezés témakörébe tartozik, így ugyanazok szerelik, akik a váltókat, jelzőket.
A hiba (zavar) -elhárítási folyamat úgy néz ki, hogy a forgalmi szolgálattevő a csengőszó hallatán megpróbálja a számára rendelkezésre álló eszközökkel helyreállítani ezt (úgy szokás mondani, hogy megpróbálja kikezelni zavarból), és ha nem sikerül, akkor bejenti a területi bizt. ber. diszpécsernek a hibát. Ő ezt nyugtázza (a telefonja egyébként magnós), majd eldönti, hogy ki hová megy, azaz rangsorolja a hibákat. Jellemzően a sorompó mindent visz, azonnal küldi rá a csapatot, akármit csinálnak éppen. Ez úgy történik, hogy felhívja őket (vagy az ügyeleti helyiséget (pl. lakás), akár mobilon). Ők pedig kimennek a kicsi-kocsijukkal és megkísérlik elhárítani a hibát.
Jellemzően viszont nem illik belenyúlni ebbe a kütyübe akkor, ha felé vonat közeledik (azt hiszem, hogy mindenki könnyen belátja, hogy mi történik, ha a sorompó bármi miatt felnyílik......). Szóval lehet, hogy kimennek (mondjuk 25-30 perc alatt kiérnek, mert kék fényük nincs, sárgáról is csak a BKV-HÉV-nél tudok ilyen csapatnál), szobroznak 5-10 percet, majd hozzálátnak az elhárításhoz. Lehet, hogy alkatrész-csere lesz a vége. Ha nincs náluk alkatrész, akkor van nem jó világ, mert akkor biza el kell menni cserelalkatrészért. :-(

A szőnyi témához:
Az, hogy az emelt sebességű EVM-120-at a mozdonyvezető tolatóba majd vissza kapcsolta, önmagában nem okozott balesetet, mert a vezér uram Almásfüzitő felső és Szőny mh. között ennek ellenére tartotta a 35-40 km/h-t, nem "szálguldozott". Szőny mh-ről, amikor elindult, akkor szinte lineárisan gyorsult, majd a csatt előtt kb. 1 másodperccel és 41 méterrel megszűntette a vonóerőt. Remélem, nem látta, hogy mi van előtte. :(
Ezzel a "vonatbefolyássolással" akármit csinál a mozdonyvező, az útarányos éberségellenőrzés azért működik, azaz ha nincs egyéb, akkor 1550 méterenként egy trallázó hang megszólal, mire ő vagy felemeli a lábát a pedálról (és visszateszi), vagy megvárja a kényszerfékezést. :-)
Nos, ő sikeresen, 1 másodpercen belül eltörölt egy ilyen éberségi felhívást, miközben a masina intenzíven gyorsult bele a semmibe. Úgyhogy rosszul nem volt (vagy múló rosszullét).
És azért gondoljuk csak el: a csatt valahol a 998. szelvényben volt, a tehervonat eleje pedig a 1004. szelvényben levő útátjárón állt. Tehát a tehervonat kb. 600 m hosszú (volt). Ahogy a személyvonat meglökte, az ütközőtányérok összenyomódtak, a rugók valamennyi energiát felvettek, de közel sem mindent, így a kocsi arrébbmozdult. Ehhez is erő kellett, de a következő kocsi felé levő ütközőrugókat is összenyomta, és ez így folytatódott a tehervonat mozdonyáig (V43 1333), ami a maga 80 t tömegével úgy meglódult, hogy kitépte az első teherkocsi vonókészülékét! Az a csavarkapocs úgy van méretezve (húzó igénybevételre, bár ez biztos nem új), hogy egy 2000 tonnás vonatot simán elhúz (a legnagyobb terhelés 4800 t, azaz 48000 kN). Azért ez durva már sztem. :-(

Bocsánat, hogy elsőre így letámadtam a topicot (is) eme kisregényemmel, de kikívánkozott.. :$$
Remélem, nem szítok viszályt vele... :$

Viki
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"
Avatar
Frankye1
parázspörgető
Hozzászólások: 410
Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Frankye1 » 2007. feb. 16. 8:20

Jedy írta:Nem megerősített információk szerint 70 km/h volt a euroregio sebessége az ütközéskor....15km/h helyett, ez ugyanis a sötét térközjelzővel történő közlekedés szabálya.A Pálya biztosító berendezése nem üzemelt, látszólagosan hamisfoglalt volt, egyik irányból Hívó jelzéssel(Vmax15km/h), másik irányból szabad az elhaladás jelzéssel(Vmax15km/h) járatták ki a vonatokat. A feketedobozt már kivizsgálták, a tényeket már tudják, majd ha minden igaz közzé is teszik.
Bár még nem tették közzé, volt szerencsém balakukkantani a vizsgálati anyagba. A "feketedoboz" szerint az EURegio vonat 102 km/ó sebességgel közlekedett, míg az előtte haladó tehervonat "csak" 14 km/ó sebességgel. Az ütközési sebesség tehát 102-14=98 km/ó volt. Valószínűleg ez okozta a félreértést.
Csak mintegy mellékesen jegyzem meg: A Taurus gép "jól vizsgázott", ugyanis a fénykép-felvételek tanúsága szerint a személykocsik szinte nem is sérültek meg, az ütközés erejét a mozdony fogta fel! (Igaz, hogy szegény mozdonyvezető kollégát ez nem nagyon vigasztalja... :cry: )
A baleset elsődleges - közvetlen - okaként azt jelölték meg, hogy az elhunyt mozdonyvezető kolléga az EÉVB-t (Egyesített Éberségi és Vonatbefolyásoló Berendezés) kiiktatta, majd visszakapcsolta. Ezzel törölte a kapott vörös jelzést (ez gátolta volna meg, hogy több, mint 15 km/ó sebességgel menjen), és így tudott felgyorsítani jóval nagyobb sebességre. (Könnyen elképzelhető, hogy ez történt, de szegény kollégga már nem tud tiltakozni, ha nem így volt...)
Avatar
Frankye1
parázspörgető
Hozzászólások: 410
Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Frankye1 » 2007. feb. 16. 7:54

Pomáz4 írta:Azért hajtsunk fejet az elhunyt mozdonyvezető tragédiája előtt, Nyugodjék Békében, és Őszinte Részvételemet fejezem ki a mozdonyvezető családjának, barátainak, Kollégáinak!!
A kollégánk családja nevében is köszönöm!
Avatar
Pomáz4
lángterelgető
Hozzászólások: 175
Csatlakozott: 2004. dec. 04. 19:55
Tartózkodási hely: Budapest, Pomáz

Hozzászólás Szerző: Pomáz4 » 2007. feb. 08. 11:06

Azért hajtsunk fejet az elhunyt mozdonyvezető tragédiája előtt, Nyugodjék Békében, és Őszinte Részvételemet fejezem ki a mozdonyvezető családjának, barátainak, Kollégáinak!!
"Sokak életéhez van közünk. Némelyekéhez kevesebb, némelyekéhez nagyon is sok. De nem fogják tudni a nevünket, azt sem, hogy mit tettünk értük. A mi munkánk rejtett és névtelen."
Avatar
Jedy
tömlőszállító
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Jedy » 2007. feb. 07. 19:39

Avatar
Jedy
tömlőszállító
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Jedy » 2007. feb. 07. 19:33

Nem megerősített információk szerint 70 km/h volt a euroregio sebessége az ütközéskor....15km/h helyett, ez ugyanis a sötét térközjelzővel történő közlekedés szabálya.A Pálya biztosító berendezése nem üzemelt, látszólagosan hamisfoglalt volt, egyik irányból Hívó jelzéssel(Vmax15km/h), másik irányból szabad az elhaladás jelzéssel(Vmax15km/h) járatták ki a vonatokat. A feketedobozt már kivizsgálták, a tényeket már tudják, majd ha minden igaz közzé is teszik.
Avatar
Frankye1
parázspörgető
Hozzászólások: 410
Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Szőnyi baleset

Hozzászólás Szerző: Frankye1 » 2007. feb. 07. 15:59

Sziasztok!

Szakmámból adódóan van egy kis rálátásom a vasút belügyeire (a MÁV Személyszállításánál dolgozom). A szőnyi balesetet - sajnoos - ismét személyi mulasztás és pályahiba együttesen okozták.

A múltkor kérdezte egy fórumtárs, hogy a vasúti daru hogyan működik, nos erre szomorú aktualitással találtam egy fotót.Kép
Avatar
Firefighter17
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 580
Csatlakozott: 2006. aug. 14. 17:22

Hozzászólás Szerző: Firefighter17 » 2007. feb. 06. 23:10

Most a kollegák akár reggelig is ottlehetnek a mostani vonatbalesetnél... érdekes lehet, ilyet nem mindennap látni... Szívesen ottlennék és nem a látvány miatt... 8-) :-)
"Minden tűzoltó piromániás különben nem szeretné a munkáját!"
Az eddigi hozzászólásaim a saját veléményemet képezik és semmiféle képpen nem egyeztethető össze a szolgálati helyem álláspontjával!
Avatar
Jedy
tömlőszállító
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Jedy » 2007. feb. 06. 21:58

[quote="Atiska"]Ebből ugyan nem lett baleset de:
Csütörtökön elromlott Csornán a 85-ös főúton lévő vasúti átjáró jelzőrendszere, többször órákra megállt a forgalom. (tilosat mutatott+félsorompó lenn). Aki ismeri a környéket el tudja képzelni micsoda dugó, és sor volt mindkét irányba, gyakorlatilag beállt a város és még joval azon túl is állt a sor. Az idegesebbje, miután vonat a környéken nem volt, fogta magát és félsorompót kikerülve ment a dolgára.
Az addig rendben van h szabálytalan és veszélyes, de a MÁV is hibás, mivel nem javította meg azt a nyavalyás jelzőrendszert, órákra megbénítva a forgalmat az amúgy is túlzsúfolt 85-ös főúton, a csornai dúgókról nem is beszélve, amik sorompó nélkül is mindig kialakulnak csúcsidőben.
Ilyen esetben a MÁVra is milliós bírságot kéne rátenni, lehet akkor többet foglalkoznának a jelzőrendszerrel, és nem kellene szabálytalanul közlekedni, ha az ember nem akarja a fél életét a dugóban tölteni.[/quote]

A Biztosító Berendezési Alosztály köteles (3 órán belül) minnél elöbb a bejelentéstől számítottan a hibához kivonulni és a helyreállítást megkezdeni, a sorompó használhatatlansága esetén az átjáró fedezéséről gondoskodni......."ezek tények nem kötöszködésből irtam ide"
Avatar
Jedy
tömlőszállító
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Jedy » 2007. feb. 06. 21:54

[quote="Atiska"]a min 30 tonna eleg pontatlan.
egy v43 mozdony onsulya 90 tonna koruli. egy megrakott tehervonat elerheti az 1600 tonnat. es 80-al kozlekedik.[/quote]

V 63-as mozdony 116 tonna és továbbíthat 2300 tonnát 0 ezrelékes pályán 80-al...féktáv: hozzávetőlegesen 500-600 méter ez lehet több is...Tehát gondolkodni kell és a 2-3 tonnás autót kell megállítani és nem janizni a sorompónál:(
Avatar
Jedy
tömlőszállító
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Kapcsolat:

Komárom-Almásfüzítő vonatutoléréses baleset

Hozzászólás Szerző: Jedy » 2007. feb. 06. 21:51

http://index.hu/politika/bulvar/von0206h/

Gyászolhatunk megint....:(

Lehet találgatni éppen mi nem volt jó, de egyet le kell szögezni, Amikor baleset történik sosem egy ember a hibás, minimum 2....
Avatar
Atiska
kapacsmester
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2005. feb. 23. 9:43

Hozzászólás Szerző: Atiska » 2006. okt. 22. 18:41

a min 30 tonna eleg pontatlan.
egy v43 mozdony onsulya 90 tonna koruli. egy megrakott tehervonat elerheti az 1600 tonnat. es 80-al kozlekedik.
Mindenkinek eseménymentes szolgálatot kívánok!
Manfi26
vízpocsékoló
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2006. máj. 30. 22:20

Hozzászólás Szerző: Manfi26 » 2006. okt. 22. 8:50

Ki kell hogy javítsalak Titeket, ugyanis a KRESZ (1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet), mint a közlekedés rendszabályairól rendelkező jogszabály a következőket írja:

Vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések

19. §
(8) A továbbhaladást - a 39. § (1) bekezdésében foglaltak megtartása mellett - engedélyezi
a) a fénysorompó villogó fehér fényjelzése,
b) a teljes sorompó rúdjainak nyitott helyzete, feltéve hogy a sorompót kiegészítő hang- vagy fényjelző berendezés jelzést nem ad.

39. §
(1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármű vezetője köteles a jármű sebességét a vasúti átjáró előtt elhelyezett veszélyt jelző táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni.

Sehol nem írják hogy a fehér fény csak a lámpa működését jelezné!

Mindezekkel együtt illik minden esetben körülnézni, mert a vonat min. 30 tonnával nehezebb!!!
Avatar
eszt
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 943
Csatlakozott: 2003. okt. 15. 14:07
Tartózkodási hely: hátul

Hozzászólás Szerző: eszt » 2006. aug. 01. 18:27

Ha hibás volt a berendezés, akkor az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy körültekintőbben kellett volna áthaladniuk a síneken. Ha nem villogott egyáltalán sehogy a jelzőberendezés, akkor meg kellett volna állni, körültekinteni, és úgy továbbhaladni, ha fehéren villog, akkor is lassítani kell, és körül kell nézni. A fehér nem "szabad" jelzés, éppen ezért fehér, és nem zöld. A fehér csak annyit jelent, hogy működik a lámpa.
Persze ez rajtuk már nem segít. Részvétem!
Avatar
gyurma
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2003. júl. 08. 10:29
Tartózkodási hely: Kurd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gyurma » 2006. júl. 30. 9:16

Naon durva amit írtok, pláne a pincehelyi balesettel kapcsolatban!
Had kérdezzem már meg, milyen színnel villogott a jelzőberendezés?
Ugye, hogy pirossal, akkor meg mi a faszt keres egy autó a sínek között!
Lehet, hogy a csapórúd meg volt hibásogva, ez előfordul, de a sorompó vörös jelzése, akkor is azt jelenti, hogy TILOS!
Egy nagyon jó barátom volt tegnap Pincehelyen a forgalmista, és Ő is, valamint a szakértők is azt mondták, hogy a kereszteződést biztosító útátjáró megelelően működött!
Ha valami kérdésetek van, írtam, kérdezzetek, értek ehhez a témához! 8-)
A TOLERANCIA EGYENESEN ARÁNYOS AZ INTELIGENCIA HÁNYADOSSAL!
Avatar
Csizmás
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 714
Csatlakozott: 2004. jan. 28. 14:54

Hozzászólás Szerző: Csizmás » 2006. júl. 30. 1:00

L_Jani írta:Egy hete szombaton az egyik környékbeli vasúti átjáróban nem volt leengedve a sorompó, és mégis jött a vonat. Elhaladt néhány száz métert, majd a sorompó lecsukódott, a fénysorompó átváltott pirosra...

Tanusíthatom! :twisted:
L_Jani
Szerkesztő
Hozzászólások: 729
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 19:42
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: L_Jani » 2006. júl. 29. 22:25

Egy hete szombaton az egyik környékbeli vasúti átjáróban nem volt leengedve a sorompó, és mégis jött a vonat. Elhaladt néhány száz métert, majd a sorompó lecsukódott, a fénysorompó átváltott pirosra...
Pikta
lángterelgető
Hozzászólások: 162
Csatlakozott: 2005. máj. 02. 19:19
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pikta » 2006. júl. 29. 21:32

Autóval ütközött az InterCity Pincehelyen

Sajnos nem voltam messze az esettől :cry:
A szemtanúval beszéltem, az ő elmondása alapján:
"A fénysorompó csapórúdja nem volt leeresztve mikor a vonat az átjáróhoz érkezett, és az eőttük haladó autót elsodorta"
Csapatmunka !!!
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. dec. 29. 0:31

nazda
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1779
Csatlakozott: 2004. feb. 07. 23:40

Hozzászólás Szerző: nazda » 2005. dec. 25. 20:16

Állítólag van olyan passzus a magyar jogban is, hogy 'aki másnak (másoknak) kárt okoz, az, köteles azt megtéríteni!' ...
Tehát, csak egyszerű ;-) jogi kérdés az egész!
nazda !
Avatar
Atiska
kapacsmester
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2005. feb. 23. 9:43

Hozzászólás Szerző: Atiska » 2005. dec. 25. 11:56

Ebből ugyan nem lett baleset de:
Csütörtökön elromlott Csornán a 85-ös főúton lévő vasúti átjáró jelzőrendszere, többször órákra megállt a forgalom. (tilosat mutatott+félsorompó lenn). Aki ismeri a környéket el tudja képzelni micsoda dugó, és sor volt mindkét irányba, gyakorlatilag beállt a város és még joval azon túl is állt a sor. Az idegesebbje, miután vonat a környéken nem volt, fogta magát és félsorompót kikerülve ment a dolgára.
Az addig rendben van h szabálytalan és veszélyes, de a MÁV is hibás, mivel nem javította meg azt a nyavalyás jelzőrendszert, órákra megbénítva a forgalmat az amúgy is túlzsúfolt 85-ös főúton, a csornai dúgókról nem is beszélve, amik sorompó nélkül is mindig kialakulnak csúcsidőben.
Ilyen esetben a MÁVra is milliós bírságot kéne rátenni, lehet akkor többet foglalkoznának a jelzőrendszerrel, és nem kellene szabálytalanul közlekedni, ha az ember nem akarja a fél életét a dugóban tölteni.
Mindenkinek eseménymentes szolgálatot kívánok!
Avatar
szszot
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1580
Csatlakozott: 2005. okt. 02. 17:15
Skype: szszot
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: szszot » 2005. dec. 23. 20:35

Motorvonat nyársalt fel egy furgont Lepsénynél.....
ez az eggyik...
Vonattal ütközött egy Ford Borsod megyében.......
ez a másik...

És ez egy nap alatt...
LEHET HOGY TÉL VAN ÉS HÓ, DE AZÉRT A FIGYELEM NE LANKADJON...

Kellemes karácsonyi ünnepeket kíván az szszöte!

Üdv:szszot
Válasz küldése