Vonatbalesetek

Egy hely, ahol a mindennapi munka során felmerült szakmai kérdéseket lehet kitárgyalni.
Válasz küldése
Pozsár
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1132
Csatlakozott: 2006. dec. 22. 17:08
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Vonatbalesetek

Hozzászólás Szerző: Pozsár » 2008. aug. 04. 15:28

Tud valaki valamilyen szakmai beszámoló félét adni a dombovári (kurdi) vonatbaleset műszaki mentéséről?

Kedves Gyurma!
Ha tudsz valami poblikálhatót, oszd meg velünk kérlek!
hátha éppen szoliba voltál...
Handbauer Péter
Avatar
Pinky
lángterelgető
Hozzászólások: 180
Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Skype: Ashmelia
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Vonatbaleset

Hozzászólás Szerző: Pinky » 2008. ápr. 25. 7:18

Vonaulós GG írta:Olvasgattam és egy kicsit keresgettem.

Olvastam hogyha 1 ilyen szerelvény 60-80 km/h sebességel gyorsvonali pályán közlekedik és valamelyik jótét lélek rámerészkedik a sinekre!!! Annak isten óvja életet mert tuti nemmarad belőle semmi ,ugyanis 2-2.5km a féktáv!
Egy, azaz 1 kilométernél hosszabb általános fékút nincs Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy a fékberendezés hatásosságának olyan szinten kell lennie, hogy a vonat _minden_ körülmények között megállítható legyen 1000 méteren (ha adott sebességről nem lehet ekkora távon megállítani, akkor csökkenteni kell a sebességet; napi gyakorlat ez is).

A jelenlegi legnagyobb alkalmazható sebesség Magyarországon 160 km/h, egyébként ez a felső határa a vasúti átjárók üzemeltethetőségének is, azaz nagysebességű pályán (v>160 km/h), pl. 161 km/h esetén már nem lehet szintbeli kereszteződés. (120-160-as tartományban is már külön előírások vannak, az már ún. emelt sebességű pálya.)
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"
Avatar
Pinky
lángterelgető
Hozzászólások: 180
Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Skype: Ashmelia
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pinky » 2008. ápr. 25. 7:11

Omega írta:Nem semmi... és lehet tudni, hogy mitől volt?
A fotók és a helyszíni zsemle alapján az okos szakik a csapszeget fordítva tették a helyére: elvileg felül a feje, alulról meg átszúrod egy sasszegel. :) Nos, kicsi a hely, minden olajsáros, inkább alulról tolta fel a csapszeget és felül dugta át a sasszeget. :((( A sasszeg kicsúszott, állításkor a csapszeg kiesett, a többit ismerjük. :((((
Sajnos a teljes átszelési kitérőnek (angol váltónak) mindkét oldalán négy-négy csúcssínje van, és csak a két szélső tényleges helyzetét érzékelik a kütyük folyamatosan, a középső kettőt semmi nem figyeli. :( És mit ad Isten? Ez pont a középső kettő egyike volt. :((((
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"
Avatar
LP foto
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 872
Csatlakozott: 2007. jún. 08. 14:05
Skype: lpfoto1
Tartózkodási hely: Valahol elöl egy fényképezőgéppel
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: LP foto » 2008. ápr. 17. 10:44

Kellett róla beszélgetni:

Vonattal ütközött a teherautó

Ennek sosincs vége... :-(
PRESS 184

Csak egészség legyen, meg fényerő!
Avatar
Jedy
tömlőszállító
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Kapcsolat:

Re: Vonatbaleset

Hozzászólás Szerző: Jedy » 2008. ápr. 17. 9:16

Na most jön a legjava valmamelyik nap volt itt egy V-63 tipusú villanymozdony szolgálati tömege 116/118 tonna és kapcsoljatok hozzá 50 vagon gázolajat és kvencsolajat meg fűtőolajat szállító szerelvéyt cirka 2500 tonna.

Teljesen igazad van csak egy pontositás: nem kell ahhoz 50 kocsi 18-20 is kiteszi a 2000-2500 T-t.
ze11er
vízpocsékoló
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008. ápr. 16. 20:31

Re: ???

Hozzászólás Szerző: ze11er » 2008. ápr. 16. 21:32

Gabi bácsi írta:Tekintettel a vonat eredményességére, és arra a megannyi jelre ami villog, fényvisszaver, zörög a kerekek alatt, nem kellene azonnal hosszú időre elvenni ilyen esetekben a vezetői engedélyt? Hiszen csak idő kérdése, hogy az illető mikor öl meg valakit.
Én nem (csak) a jogsit venném el. A járművet kéne lefoglalni néhány hónapra. Jogsi (műanyag lapocska) nélkül lehet járművet vezetni, de jármű nélkül jóval kisebb a visszaeső elkövetés esélye. Rögtön kevesebb marha miatt kéne romokat takarítani.
Avatar
Gabi bácsi
tűzkakas-idomár
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2005. márc. 10. 9:46
Tartózkodási hely: Budapest

???

Hozzászólás Szerző: Gabi bácsi » 2008. ápr. 14. 18:02

Akkor is csodálkozom a vasúti átjárón való áthajtáson, amikor belátható a kereszteződés. De olyat is láttam, amikor egyik oldalról teljesen beláthatatlan átjárón hajtott át egy Skoda Octavia közel 40-nel, elhajtva az előtte már sorban várakozó 7-8 autó mellett. Ez már maga az orosz rulett.

Tekintettel a vonat eredményességére, és arra a megannyi jelre ami villog, fényvisszaver, zörög a kerekek alatt, nem kellene azonnal hosszú időre elvenni ilyen esetekben a vezetői engedélyt? Hiszen csak idő kérdése, hogy az illető mikor öl meg valakit.
Gabi bácsi

Aki tanul, az hülye, aki nem, az is marad.
Avatar
Figyelo
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 611
Csatlakozott: 2006. júl. 13. 20:03
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: Figyelo » 2008. ápr. 10. 20:45

Avatar
Figyelo
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 611
Csatlakozott: 2006. júl. 13. 20:03
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: Figyelo » 2008. ápr. 10. 20:37

Április 09-én, délelőtt 11 órakor a 6-os út kővágószőlősi elágazásától nem messze lévő vasúti átkelőnél egy földet szállító teherautó és egy tehervonat karambolozott.
Az ütközés következtében a teherautó sofőrje kizuhant a járműből és szörnyethalt. Az ütközés erejére jellemző, hogy leszakadt a teherautó platója, rakománya a sínekre borult. A mozdonyban és az első vagonokban is jelentős kár keletkezett.

Pécstuó
Vonaulós GG
tömlőszállító
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2006. aug. 09. 20:35
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Vonatbaleset

Hozzászólás Szerző: Vonaulós GG » 2008. feb. 27. 23:45

Olvasgattam és egy kicsit keresgettem.

Egy átlagos két kocsibol álló vonat+mozdony mint a Tiszaújváros-Miskolc vonalon közlekedik kb 500tonna ha ez 60km/h sebességel közlekedik még a vészfékezés estén is legalább 500-800m féktáv kell.

Na most jön a legjava valmamelyik nap volt itt egy V-63 tipusú villanymozdony szolgálati tömege 116/118 tonna és kapcsoljatok hozzá 50 vagon gázolajat és kvencsolajat meg fűtőolajat szállító szerelvéyt cirka 2500 tonna.

Ezt megállítani még 40km/h sebességnél is majdnem 1 km a féktáv és iszonyatos pusztítást véhez.
Olvastam hogyha 1 ilyen szerelvény 60-80 km/h sebességel gyorsvonali pályán közlekedik és valamelyik jótét lélek rámerészkedik a sinekre!!! Annak isten óvja életet mert tuti nemmarad belőle semmi ,ugyanis 2-2.5km a féktáv!

Mindenki gondolkodhat,hogy hiába a tűzoltók hiába minden. És mégis van aki rámerészkedik! Az megis érdemli.

És még annyit sem fog tudni mondani hogy "Itt a vonat".
// GaGa //
Városi védőszentek!
Tiszaújvárosi HÖT
Tiszaújvárosi TMM
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5938
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2008. feb. 12. 18:02

Avatar
TRUCKMAN
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2006. dec. 08. 17:06
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRUCKMAN » 2007. nov. 12. 8:31

srac írta:Hát igen türelmetlen autós és kamionos társaink néha nagyon nem gondolkodnak. Párszor kaptam már dudálást hátulról, mert nem voltam hajlandó a sínekre hajtani amikor az elöttem haladó még átment de én már nem fértem volna be mögé. Ez mondjuk "sima" lámpánál is megvan, de az kevésbé veszélyes lenne.
Persze mikor elkezd lecsukódni a sorompó abbahaggyák a dudálást is ;) Ilyenkor el szoktam gondolkodni azon, hogy vajon mit csinálna a sineken, ha nem lettem volna elötte...

Egyébként egyszer én is majdnem a vonat elé hajtottam... Közel 60 órás munkahét végén indultam haza a melóból és az út egy igen kis forgalmú mellékvágányon át vezetett, ahol csúcsforgalomban óránként jár a vonat valamelyik irányba. Persze se sorompó se lámpa. Szerencsére a vonat szokásához híven dudált még időben és így felébredve felfogtam, hogy tán körül kellene nézni vagy valami ilyesmi és még bőven időben megálltam.
Viszont azokat tényleg nem tudom megérteni, akik a lecsukótt sorompót kikerülve is megpróbálják amikor már látótávon belül van a vonat...

Igazad van srac! A vasúti átjárót kurva nehéz észrevenni! Csak ott van egyből, és kész! :-P
"Azzal, hogy siet, perceket nyerhet, de mindent elveszíthet!"
srac
tűzkőről pattant
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2007. okt. 29. 0:14

Hozzászólás Szerző: srac » 2007. nov. 09. 20:47

Hát igen türelmetlen autós és kamionos társaink néha nagyon nem gondolkodnak. Párszor kaptam már dudálást hátulról, mert nem voltam hajlandó a sínekre hajtani amikor az elöttem haladó még átment de én már nem fértem volna be mögé. Ez mondjuk "sima" lámpánál is megvan, de az kevésbé veszélyes lenne.
Persze mikor elkezd lecsukódni a sorompó abbahaggyák a dudálást is ;) Ilyenkor el szoktam gondolkodni azon, hogy vajon mit csinálna a sineken, ha nem lettem volna elötte...

Egyébként egyszer én is majdnem a vonat elé hajtottam... Közel 60 órás munkahét végén indultam haza a melóból és az út egy igen kis forgalmú mellékvágányon át vezetett, ahol csúcsforgalomban óránként jár a vonat valamelyik irányba. Persze se sorompó se lámpa. Szerencsére a vonat szokásához híven dudált még időben és így felébredve felfogtam, hogy tán körül kellene nézni vagy valami ilyesmi és még bőven időben megálltam.
Viszont azokat tényleg nem tudom megérteni, akik a lecsukótt sorompót kikerülve is megpróbálják amikor már látótávon belül van a vonat...
Avatar
TRUCKMAN
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2006. dec. 08. 17:06
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: vonatbaleset.

Hozzászólás Szerző: TRUCKMAN » 2007. nov. 09. 16:52

Vonaulós GG írta:Ezt nézzétek meg és akkor szerintem elmegy a kedve az embernek attól hogy piros ellenére sinre merje dugni az orrát.
Ajánlom ezt a kis filmet elrettentésnek:http://www.youtube.com/watch?v=zRKb6Xv2jGA
Ehhez hasonló volt a Sóstói 2003.mas buszbaleset is. Annyi külömbséggel, hogy az nem csak egy teszt volt! 8-) A vonatbaleseteket 100%-ban emberi mulasztás (körültekintés hiánya) okozza. Magam is látok olyanokat, hogy alig várja, vagy nem várja, azt hogy fehér legyen a jelzés, és már startol is. Vagy ott a másik eset, mikor babakocsit toló édes anyuka, mitsem törődve a piros jelzéssel, csakúgy átmegy, mert meglátja a buszt, amit el kell érnie, és a 10 percel későbbi már nem jó neki, vagy rámtapadva egy konzervdoboz, még bejön utánnam a kereszteződésbe, nekem meg meg kell állnom forgalmi ok végett a sorompót elhagyva, de ő nem tud belőle még kihajtani, áll a közepén, és közben csukódik a sorompó le! Folytathatnám, de sose lenne vége! És sosem lesz vége! Ne feledjük! A csihuhu sosem hibás, és mindíg ő az erősebb! 8-)
"Azzal, hogy siet, perceket nyerhet, de mindent elveszíthet!"
Avatar
Frankye1
parázspörgető
Hozzászólások: 410
Csatlakozott: 2007. feb. 07. 14:51
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Frankye1 » 2007. nov. 09. 13:59

Ez igen-igen durva! :eek: :eek: :eek:

A magam részéről minden, autót vezető embernek egyszer (hetente) kötelezővé tenném, bár vélhetőleg egy idő után ehhez is hozzászoknának... :sad:
"Felelős vagy azért, amit megszelídítettél..." "Igazán csak a szívével lát az ember. Ami igazán fontos, az a szemnek láthatatlan..."
www.frankye.extra.hu
Vonaulós GG
tömlőszállító
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2006. aug. 09. 20:35
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

vonatbaleset.

Hozzászólás Szerző: Vonaulós GG » 2007. nov. 09. 13:05

Ezt nézzétek meg és akkor szerintem elmegy a kedve az embernek attól hogy piros ellenére sinre merje dugni az orrát.
Ajánlom ezt a kis filmet elrettentésnek:http://www.youtube.com/watch?v=zRKb6Xv2jGA
// GaGa //
Városi védőszentek!
Tiszaújvárosi HÖT
Tiszaújvárosi TMM
Avatar
Jedy
tömlőszállító
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Jedy » 2007. szept. 15. 20:12

Pinky írta:
Jedy írta:VBO-nak biztos van róla képe:)
Addig láthatod a Fradis gépet :)
Na jó, de én nem ismerek vbo-st... :( (Én meg (még) nem vagyok az...)
Te, esetleg? :):)


Nem vagyok én sem VBO-s, hála istennek, amiket meg ismerek azokat sem barátilag...:D
Vonaulós GG
tömlőszállító
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2006. aug. 09. 20:35
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Vonaulós GG » 2007. szept. 14. 19:23

Hát attól még hogy merész és átmegy a tilos jelzésen ok. Saját felelősége+! De ha a vonaton utaznak vagy 50-en és megsérülnek az már gondatlanságból elkövetett sullyos veszélyeztetés! És hát megvallom biztosan utaztak azon a vonton! A soför meg majd odafent gondolkodhat hogy mit tett !
// GaGa //
Városi védőszentek!
Tiszaújvárosi HÖT
Tiszaújvárosi TMM
Avatar
SzMiki
csizmás kandúr
Hozzászólások: 229
Csatlakozott: 2007. máj. 22. 13:30
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: SzMiki » 2007. szept. 14. 16:12

Érthetetlen, hogyan lehetnek ilyen ostobák emberek, hogy egy belátható, nyílt pályán elémennek a Bz-nek...... gondolom ez is egy "majd én megmutatom" eset volt. Olvastam valahol, hogy érdekes módon a jól belátható helyeken több a baleset, mint a hegyvidékes részeken.
Üdv: SzMiki
Vonaulós GG
tömlőszállító
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2006. aug. 09. 20:35
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

vonatbaleset

Hozzászólás Szerző: Vonaulós GG » 2007. szept. 14. 13:16

Megint volt egy baleset Hadju Bihar megyében. egy motorvonat elé hajtott egy személygépkocsi.
http://www.langlovagok.hu/html/hirek/7714.shtml
// GaGa //
Városi védőszentek!
Tiszaújvárosi HÖT
Tiszaújvárosi TMM
Avatar
Frankye1
parázspörgető
Hozzászólások: 410
Csatlakozott: 2007. feb. 07. 14:51
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Frankye1 » 2007. szept. 09. 15:47

Omega írta:Nem semmi... és lehet tudni, hogy mitől volt?

Örülök, hogy nem esett bajod (és senkinek sem).
Nem tudom, a viszgálat mit fog majd megállapítani, de a magánvéleményem - mint némileg hozzáértőé - az, hogy a váltó "megnyílt" a vonat alatt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ahelyett, hogy a váltóban lévő síneket fixen rögzítené egymáshoz egy "vasdarab", az elmozdul, és így a váltó sem erre, sem arra nem áll fixen, hanem a kerekek quasi szabadon "választanak", merre menjenek... (Nagyon leegyszerűsítve a dolgot, erről van szó.)
Hogy ennek mi volt az oka? Lehetett anyagfáradás, vagy -hiba, de akár karbantartás hiánya is.

Köszönöm az együttérzést. Még most is remeg a gyomrom, ha az eszembe jut. Nem tudom, holnap reggel, melóba menet hogy fogom magam érezni ott...
"Felelős vagy azért, amit megszelídítettél..." "Igazán csak a szívével lát az ember. Ami igazán fontos, az a szemnek láthatatlan..."
www.frankye.extra.hu
Avatar
Omega
tömlőszállító
Hozzászólások: 139
Csatlakozott: 2004. márc. 12. 9:26
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: Omega » 2007. szept. 09. 15:40

Nem semmi... és lehet tudni, hogy mitől volt?

Örülök, hogy nem esett bajod (és senkinek sem).
Avatar
Frankye1
parázspörgető
Hozzászólások: 410
Csatlakozott: 2007. feb. 07. 14:51
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Frankye1 » 2007. szept. 09. 15:28

A pénteki, Keletis balesetről néhány érdekesség:
http://www.frankye.extra.hu/baleset/keletibaleset.htm
A szöveg végén, a linken néhány kép is látható...
További képek:
http://index.hu/gal/?dir=0709/bulvar/kisiklott/
"Felelős vagy azért, amit megszelídítettél..." "Igazán csak a szívével lát az ember. Ami igazán fontos, az a szemnek láthatatlan..."
www.frankye.extra.hu
gtibcsi
lángterelgető
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2006. okt. 26. 11:14

Hozzászólás Szerző: gtibcsi » 2007. aug. 31. 14:49

A héten Debrecen mellett történt vonatbalesetben qrva nagy szerencséjük volt az utasoknak meg a személyzetnek, hogy nem történt nagyobb tragédia úgy tudom öten sérültek meg !? Meg persze a Debreceniek gyorsan nagy erőkkel a helyszínre értek .
Avatar
Pinky
lángterelgető
Hozzászólások: 180
Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Skype: Ashmelia
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pinky » 2007. aug. 29. 13:06

Jedy írta:VBO-nak biztos van róla képe:)
Addig láthatod a Fradis gépet :)
Na jó, de én nem ismerek vbo-st... :( (Én meg (még) nem vagyok az...)
Te, esetleg? :):)
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"
Válasz küldése