* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2018. máj. 25. 16:33

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. aug. 22. 21:33 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Hozzászólások: 180
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Sziasztok!

Most kaptam a hírt, hogy Tiszatenyőnél egy szili (1206) vált a tűz martalékává. :(
Mit lehet tudni róla? Nagyon nagy a baj? Van róla fotó esetleg? (vsz: 7403)


:-(((

_________________
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08. 11:36 
parázspörgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Maglód
Offline
Aha! Így már világos. Köszönöm!

_________________
"Felelős vagy azért, amit megszelídítettél..." "Igazán csak a szívével lát az ember. Ami igazán fontos, az a szemnek láthatatlan..."
www.frankye.extra.hu


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 06. 14:51 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Hozzászólások: 816
Tartózkodási hely: Pécs
Offline
A sérült végtagjának egy része be volt szorulva a szerelvény egyik kereke alá. Ahhoz hogy a szerelvény elmozduljon valamerre a vasut kárhelyparancsnokának az engedélye kelett. Annyit gurult odébb a szerelvény, hogy a sérültet ki lehessen a vagon alól emelni. Pofon egyszerü a dolog, de ehhez kell(ett) egy illetékes, aki erre engedélyt ad. Hogy ez mekkora idő kiesést jelent(ett), már más kérdés.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 06. 14:46 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Hozzászólások: 816
Tartózkodási hely: Pécs
Offline
A sérült végtagjának egy része be volt szorulva a szerelvény egyik kereke alá. Ahhoz hogy a szerelvény elmozduljon valamerre a vasut kárhelyparancsnokának az engedélye kelett. Annyit gurult odébb a szerelvény, hogy a sérültet ki lehessen a vagon alól emelni. Pofon egyszerü a dolog, de ehhez kell(ett) egy illetékes, aki erre engedélyt ad. Hogy ez mekkora idő kiesést jelent(ett), már más kérdés.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 06. 9:50 
parázspörgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Maglód
Offline
Bozso írta:
maestro írta:
... Végül +oldódótt a probléma elég egyszerű módon.

Ja, nem emelték, hanem lökték! :-D


:-? :-? :-? Biztos bennem van a hiba, de nem értem... Kifejtenéd kicsit bővebben? :-? :-? :-?

_________________
"Felelős vagy azért, amit megszelídítettél..." "Igazán csak a szívével lát az ember. Ami igazán fontos, az a szemnek láthatatlan..."
www.frankye.extra.hu


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04. 14:10 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Hozzászólások: 816
Tartózkodási hely: Pécs
Offline
Jaja majdnem 8-) [/url]


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04. 13:46 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. dec. 14. 15:44
Hozzászólások: 627
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
maestro írta:
... Végül +oldódótt a probléma elég egyszerű módon.

Ja, nem emelték, hanem lökték! :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04. 8:57 
parázspörgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Maglód
Offline
maestro írta:
Volt közös gyak. A Zalaegerszegi tűzoltókkal, és a MÁV-al közösen. Vagonokat emelgettek a daruk, elég rendesen.

A közös gyakorlat...


Igen, arról volt tudomásom, hogy egy ilyen gyakorlat volt, amihez a "mi" (vasúti) katasztrófa-elhárítóink tőlünk (személyszállítás) kértek roncs kocsit. Csak azt nem tudtam, hogy ebben a gyakorlatban részt vettek a "polgári" (nem vasúti) elhárítók is... Kösz az infót, Maestro!

Az a pécsi éles bevetés (vagy "majdnem-bevetés" érdekes lehetett! Már csak azért is, mert írod:
maestro írta:
...Le kellett volna bontani a felső vezetéket hogy ne akadjon bele...

(Megj.: Érdekelne, a vasúti daru hogyan emelt, ha maradt a "pókháló"...) Vagy van valami tudomásod arról, hogyan is oldódott meg végül? Mert:
maestro írta:
...Végül +oldódótt a probléma elég egyszerű módon...


Köszönjük az információkat!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 02. 0:06 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Hozzászólások: 816
Tartózkodási hely: Pécs
Offline
Tavaly tavasszal volt egy vasúti esemény. Le lett riasztva a Pécs/bázis daru is többek között.
Nem lett bevetve, több ok miatt. 1.: Nem tudta a helyszint megközelíteni. 2.: Le kellett volna bontani a felső vezetéket hogy ne akadjon bele. 3.: A kárhely parancsnok (a vasút szakembere) másképp határozott. Mert vasúti balhénál ő a főnök (ha még ezt sokan vitatják is, de így van). Végül +oldódótt a probléma elég egyszerű módon.

A másik:
Volt közös gyak. A Zalaegerszegi tűzoltókkal, és a MÁV-al közösen. Vagonokat emelgettek a daruk, elég rendesen.

A közös gyakorlat


Szoval vannak közös beavatkozások élesben is...


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 01. 22:12 
tömlőszállító
Avatar

Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Offline
Komojan Szergely? :))))))Bocsa...Az összevonás meg tuti.Naponta jönnek a bobók a fütőbe, pedig nem fradis gépek


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 01. 8:00 
parázspörgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Maglód
Offline
Pinky!
Bocs, hogy félreértettelek! Így már világos, mi volt a kérdés.
Csatlakozva Jedy ft.-hoz: én sem tudok róla, hogy a tűzoltóság mentett volna a MÁV-nál, de majd az illetékes (belsős) szakemberek elmondják.
A fűtőházak összevonásáról nem hallottam (eddig), de engem itt már szinte semmi nem lep meg. :-x

(Egyébként meg: Szergely => Szergej kérdésben: :-D \:D/


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 31. 21:38 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Hozzászólások: 180
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Jedy írta:
Mikor a Szergely belebucskázott (...). Tűzoltókat műszaki menteni még láttam eddig sehol a Mávnál,de nem kizárt.
Üdv:Jedy


Szergej!!!! :-)

_________________
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 31. 20:37 
tömlőszállító
Avatar

Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Offline
A Rákosi és a Nyugati fűtőház megszünik.ezt megelőzően már Fradiban van a műszaki mentő( unimog),daruval még nem futottam össze, bár nem sokat megyek keresztül a fütő területén. Asszem 120 tonnás daruink vannak, de lehet nagyobb ez passz.Mikor a Szergely belebucskázott a fordítókorongba(képeket majd linkelem) akkor az emelte onnan ki. Mikor Győr -Hegyes Között a magszállító kiborult akkor kettő ment oda. Tűzoltókat műszaki menteni még láttam eddig sehol a Mávnál,de nem kizárt.
Üdv:Jedy


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 31. 12:59 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Hozzászólások: 180
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Jaj, nem erre gondoltam, de köszi.. :)
Bár állítólag a rákosi daru átköltözik Ferencvárosba.. :(
(Van talán Celldömölkön, Székesfehérváron, Szolnokon még daru. De 125 tonnás asszem kevés van....)

Konkrétan arra gondoltam, hogy a siklott járművet a vasutasok hidraulikával emelik vissza, a tűzoltók pedig a személygépkocsi-emelőhöz hasonlatos emelőt használnak, amit pumpálni kell... :)
Legalábbis mintha így tűnt volna a fotókon, mert tömlők nem mentek keresztbe-kasul, az bizti. :)

_________________
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 31. 7:45 
parázspörgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Maglód
Offline
Jedy:
Előre is nagyon köszönöm!

Pinky írta:
...MÁV tudtommal ilyen téren jobban felszerelt, mint a Fővárosi Tűzoltóság,...


Azt nem tudom, hogy a FTP mennyire felszerelt e téren, de az biztos, hogy az emeléseket rendszerint a MÁV a saját eszközeivel végzi. Több, nagy teljesítményű daruval is rendelkezik a cég, pl. Bp.-en Rákoson áll egy nagydaru. Ennél folyamatos (24 órás) készenlét van, ha vonulniuk kell. Ehhez rendelkezésükre áll egy gép (dízelmozdony) folyamatosan, teletankolva, mozdonyvezetővel, meg az összes kiegészítő cuccos...
De több, vidéki nagyvárosban is van emelő-eszköz.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 30. 21:15 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Hozzászólások: 180
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Drága, kedves, aranyos tűzoltó bácsik! :)
Tudtommal jártok emelni mindenfelé, ahol vasúti járművek vannak: villamosokat, mozdonyokat, HÉV-eket.
Ekkor az ügyeletes állomány vonul ki vagy szabadnapból mentek? Ez csak egyszer van, aztán emlékezz rá vagy pedig sűrűbben (pl. három havonta) gyakoroltatják?
Titeket csak gázolásnál vetnek be vagy máskor is, pl. sikláskor? Vagy minden közlekedési társaságnak (BKV, MÁV, GySEV, DKV, SzKT, (Debrecent nem tudom, sorry :( )) van saját, teljes körű műszaki mentőszere (MÁV tudtommal ilyen téren jobban felszerelt, mint a Fővárosi Tűzoltóság, a BKV is tud emelni)?
Ezt a főfőnök is gyakorolja (mármint a vonulósok közül) vagy csak a legújabbak (alapfokú?)?
És pl. Combinót minden fővárosi tűzoltó emel vagy csak az, akinél jár?

Bocsi, ha nagyon butának tűnök, de soha nem voltam tűzoltó! :):)
(A Nap szívja a hajam, lassan kívül is szőke leszek.. :S)

Jedy:
Sohasem lehessen azt tudni! ;-)

_________________
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 30. 19:49 
tömlőszállító
Avatar

Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Offline
Ha lesz még szívesen feltötltöm és belinkelem!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 30. 19:23 
parázspörgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Maglód
Offline
Jedy írta:
Itt egy pár kép A sógoroktól.......
Kisgéppel tolatták a taut, mikor az elszabadult és 18km szabadonfutás után kisiklott és letarolt egy kiserdőt.
reméllem jók lettek:)


Tényleg rendesen letarolta a kiserdőt! :shock: :shock:
Igen, nagyon jók lettek! Thx értük!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 30. 19:21 
parázspörgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Maglód
Offline
Pinky írta:
Ezen mozdony az Österreiche Bundesbahn (pontosabban ÖBB Holding AG tulajdonában levő ÖBB-Traktion GmbH) tulajdona, a Raab-Ödenburg-Ebenfurther Eisenbahn AG (GySEVÖ pedig bérelte tőle, ez magyarázza az oldalán a matricát.
Jól tudom? :-)


A képek alapján jól tudod!
Az ÖBB-s mivoltról árulkodik a vörös alapszín-festés, a GYSEV bérlést pedig jól jelzi a matrica az oldalán.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: ...belső nézetből...
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 30. 19:18 
parázspörgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Maglód
Offline
Hát, elég bizarr! Brrr.... :eek:


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 30. 15:43 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Hozzászólások: 5863
Offline
Vonatbaleset belső nézetből


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 30. 7:17 
tömlőszállító
Avatar

Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Offline
Csak nem kolega vagy Pinky? Mert csak erre tudok következtetni abból amiket irsz! :)


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 28. 23:09 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Hozzászólások: 180
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Gondoltam ám! ;-)

_________________
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 28. 19:15 
tömlőszállító
Avatar

Csatlakozott: 2006. szept. 19. 19:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest VIII. ker
Offline
Szai! Nem én fotóztam, másodkézből kaptam őket....jól tudod:)


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. máj. 28. 14:16 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Hozzászólások: 180
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Szia! Te fotóztad őket? :)

És tegyük hozzá még, hogy kifolyt kb. kétezer liter transzformátorolaj.. - írta valamelyik német oldal... :(

Ezen mozdony az Österreiche Bundesbahn (pontosabban ÖBB Holding AG tulajdonában levő ÖBB-Traktion GmbH) tulajdona, a Raab-Ödenburg-Ebenfurther Eisenbahn AG (GySEVÖ pedig bérelte tőle, ez magyarázza az oldalán a matricát.
Jól tudom? :-)

_________________
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.