* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. nov. 25. 13:34

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 3329 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 16. 14:40 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Pécs HÖT
Offline
Tisztelt Moderátor!
Köszi, de már máshol megtaláltam amit kerestem.

ui.: az emlékezetem volt az amely megcsalt!
Tisztelettel: Pozsárka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 16. 13:24 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Pécs HÖT
Offline
Nagyra Becsült Moderátor!
Kérdezem nem tünt el véletlenül egy hozzászólás e témában?

lásd: one (szept. 10.) írására reagálta Almera.
Megcsal az emlékezetem, avagy mégiscsak volt valami...?

Várom mihamarabbi válaszod!!!
Tisztelettel: Pozsárka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 15. 14:30 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 24. 15:10
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Siklós
Offline
krampusz: "a gyár képviselője azt állította, túl gyorsan hajtunk"
Hát ez elég rossz duma a részéről. De ha az ő háza ég, akkor nem tudnál neki elég gyorsan hajtani.

Mindenkinek könnyebb másra mutogatni, mint azt mondani "mi hibáztunk". Mesterem szokta mondani: "a kifogás az olyan, mint a segg: van mindenkinek" :D
Ez is példa arra, hogy kényelmesebb a sofőrt elővenni. És emiatt jó, ha van PÁV I-ed, érvényesC jogsid, meg minden ami kell, hogy legalább ezzel ne hagyj magadon támadási felületet, ha egyszer - ne adj' Isten - te borítasz fel egy autót.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: tüzoltók közuti balasetei
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 13. 21:02 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27
Hozzászólások: 859
Offline
Helló!

Lehet hogy megoldást jelentene a tüó. autókra a RETARDER feszerelése?
Anno miért kellett buszokra is felszerelni, mert nem volt kielégitő a fék./Ausztria hegyek/. Ha jól tudom nem is engedték be az országba egy idő után akinek nem volt ilyen.
Nálunk is csak be kellene látni a nagyoknak hogy ez tényleg nem OK így, és változtatni rajta. Csak olcsobb ezt felszerelni mint totálkáros autókat javítani, jobb esetben. És miért nem hisznek nekünk hogy nem igazán 100%-os a FÉK?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: fék
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 13. 5:06 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. szept. 13. 4:36
Hozzászólások: 4362
Tartózkodási hely: bp
Offline
Üdvözlök mindenkit ezen a fórumon!
A Steyr fékek hiányosságai már új korukban jelentkeztek, legalábbis a Fővárosban. A gyár képviselője azt állította, hogy túl gyorsan hajtunk. (?) Teljesen mindegy, hogy milyen pótalkatrészeket használnak fel, attól még a fék nem igazán megfelelő! Nem igazán érdekel, hogy a műszer mit mutat, ha egyszer nem tudok megállni! Egyébként, ha mondjuk egy pörköltet főzök, egy esetleges műszerrel meg lehet állapítani, hogy az íze megfelel? A GYAKORLATBAN kell a féket kipróbálni, még akkor is, ha a padon nincs hiba! Ami a vezetési stílust illeti: Volt már dolgom Tü 2-essel, Tü 3-assal, Ifával, Tü 11-essel, Barkasszal, Simon SS 400-assal, sőt, vezettem Steyrt is. A Tü 2-es után ennek volt a legmegbízhatatlanabb a fékrendszere! A tűzoltó sofőröknél fontos, hogy oda kell érni gyorsan! De az a fontos, hogy odaérjünk! Mert segíteni csak akkor tudunk. Tehát az óvatosság bizony nagyon fontos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A PÁV-ról: A Tűzoltóságra vonatkozó, egyelőre érvényben lévő rendeletek, amelyek felmentést adnak: KM.BM:9/1988.12.20, 8/1992.01.23, BM: 14/1993.05.21, 48/1997.08.26, Magyar Közlöny: 1997.08.26.74.
Ha tehát valakit érdekel a téma, a fenti számokon utána nézhet.
Kösz a figyelmet!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: tűzotók közuti balesetei
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 12. 21:16 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27
Hozzászólások: 859
Offline
Sziasztok!

Én úgylátom már többen rájöttünk hogy az elmult tüo.baleseteknél mi lehetett a kiváltó ok. Pedig szerintem egyikünk sem gépjármű igazságügyi szakértő.
Elnézést ha rosszúl fogalmaztam az előzőekben, a "boltos"járatnál csak arra gondoltam ha csak az a célja hogy bevásároljunk és kész. De szerintem létezik több fajta szermozgás/laktanya elhagyás/ amiket össze lehet kötni vez.gyakkal, melyeknél nincs előírva hogy a lehetőleg a legrövidebb úton és a leghamarabban végre kell hajtani./kellemest a hasznossal/
A PAV-I-nél is írtam hogy ez nem azt jelenti hogy az illető profi vezető, természetesen léteznek olyanok akiknek nem kell több ezer km hogy ráérezzenek a tudományra. Ismét TISZTELET a kivételeknek akinek nem inge nem veszi föl.
Szeritem nem szabadna sajnálni a pénz üzemanyagra ebben az esetben sem./mindig a vonulósokon próbálnak spórólni a kényelmes fotelből/.
Az egy nagyon becsülni való dolog hogy mi mindent megteszünk a cél érdekében./de csak annyit tegyünk amennyit a tudásunk és a technika enged/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 12. 19:12 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2003. szept. 12. 19:05
Hozzászólások: 1
Offline
[color=red][/color] Én "még" nem vagyok tűzoltó, de szoktam bejárni a parancsnokságra a fiúkhoz dumálni és szeretném idézni az egyik t.őrm. mondatát "a sofőr aki vonul a mostani technikával már akkor megmentett 5 ember életet amikor kiértek a kárhelyszinre" és ez sajnos szomorú hogy igy van. És sajnos ha nem érnek oda az sok esetben nem a sofőr hibája, sokkal inkább .... erről ennyit. :cry:


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 12. 13:32 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 24. 15:10
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Siklós
Offline
Barni írta:
cv írta:
Volt egy topik ahol a balesetekről volt szó és akkor már többen említettük "kellemes" élményeinket a Steyr fékjével. Gondoljátok el:

XIII/2 busszal ütközött - Steyr

R1 felborult - Steyr

Paks/2 balesete - Steyr

... (remélem nem lesz folytatás)


Amire még én is emlékszem:

XIV/1 felborult - Steyr Bronto

Szolnoki halálos baleset - Steyr Bronto


Barni, rosszul emlékszel: a 2001 május 30.-i szolnoki halálos balesetben nem Steyr Bronto ütközött, hanem egy 2000-es merci. (Szolnokiak nem olvassák ezt az oldalt :?: )
Bocs, hogy kijavítalak, de az, hogy nem Bronto szenvedte a balesetet, az végeredményben a BRONTO-k - amúgy sem fényes - statisztikáját rontja: ennél az esetnél ugyanis nem fékhiba volt az elsődleges baj, hanem hogy a Susuki vezetője nem adta meg az elsőbbséget és oldalról vágódott a mercibe, aminek kiszakadt az elő futóműve, irányíthatalanná vát és felcsavarodott a villanyrendőr oszlopára. :cry:
Ha egy olyan kereszteződésbe (amiben ez a baleset történt) belemész 90-100 km/h sebességgel és látod, hogy nem kaptad meg az elsőbbséget, akkor lehet, hogy egy motorral sem fogsz tudni megállni, nemhogy vízzel teli fecskendővel.
( :arrow: Az esetről van cikk és kép a Tűzvolnaban 105 magazin legelső, májusi számában. Akinek nincs meg, azok kedvéért a tartalmából: a szolnokiak 2003 március 27.-én koszorúval emlékeztek a halottakra, a susuki vezetőjére és FEJES MIHÁLY ftörm-re, aki a sofőr volt. A másik öt sérült közül egy továbbra is vonul, hárman híradósok, egy pedig nem lehet többet tűzoltó) :cry:


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 11. 5:52 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2002. dec. 01. 18:49
Hozzászólások: 2179
Tartózkodási hely: Várpalota
Offline
Sziasztok!
A helyzet nem egyszerű.
Adott 3 dolog: a technika, a gjm.vezető és a szer parancsnoka.
A technikát (gépjárművek) egészen egyszerűen csak megfelelő paraméterek esetében szabadna forgalomba engedni (főleg nálunk). Ez sokszor sérül vagy azért mert eredetileg "génhibás" szegény vagy azért, mert egyszerűen nincs más (nálunk is van tartalékban egy erősen elhasználódott TŰ-1.1-es, és nem érzem jól magam, ha rá kell ültetni embereket - egyébként papírja szerint "tökéletes").
A gjm.vezetők tekintetében sok igazság van a lentebb leírtakban, de igazán nehéz már kipróbált embert készen kapni. Marad a vezetési gyakorlat, amit óhatatlanul összekapcsol mindenki az egyéb teendőkkel, de mi ezzel a probléma? Én azt szoktam mérvadónak tekinteni, hogy biztonságban érzem-e magam mellete vagy sem. Csináltam már ilyen felmérést az állomány körében is (ez alapján rangsorolták a gjm.vezetőket).
Az eseményhez való sietés témája megintcsak sikamlós. Elvileg persze elfogadható, hogy olajfolthoz, szárazfű égéséhez, áramtalanításhoz egy balesetnél stb. nem kell úgy sietni, mint pl. egy lakástűzhöz, beszorult sérülthöz, de azért ez sem szentírás (a tűz bemehet az erdőbe, az áramtalanítás késlekedése miatt lehet tűz stb.,stb.) Ráadásul akik várnak bennünket, azok igencsak számolják a perceket. Mindemellett természetesen az a lényeg, hogy oda is érjünk.
Itt a nagy szerepe a szer parancsnokának. Mert ő tisztában van (remélhetőleg) a szer állapotával, hiszen vonul vele eleget, ismeri (remélhetőleg) a gjm.vezetőt is, hiszen vonul vele eleget, és az övé a felelősség is, hogy odaérjenek a lehető legrövidebb idő alatt, de biztonságban.
ui.: a PAV-I. nálunk nem kötelező, de valaki magyarázza már el, hogy mitől lesz jobb gjm.vezető az, aki ezt el is végezte (mondjuk helyesen válaszolt arra, hogy "Sajtból van-e a Hold?", illetve fantasztikus gyorsasággal érintette meg a bal gombot a jobb fülére érkező hangjelzés után stb.) Ezzel persze nem a PAV-I szükségességét vonom kétségbe úgy általában, csak volt még itt egy kis hely... :wink:


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: tüzoltók közuti balesetei
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 10. 20:49 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27
Hozzászólások: 859
Offline
Helló mindenki!

100%-osan egyetértek az előttem szólókkal de én még hozzáfűznék egy két gondolatot.
Tudomásom szerint a kresz feketén -fehéren leírja hogy megkülömböztető jelzésű járműveket csak PÁV-I vizsgával lehet vezetni.Mondjuk ez nem azt jelenti hogy akinek meg van az mindenki tud is. Csak azt akarom ezzel mondani hogy a tüzik többségénél ez nem követelmény /nem tudom a jogszabály alól melyik parancsnok adhat felmentést/.Neki mindegy mert nem őt veszik elő majd hanem a gk.vezetőt.
Szerintem a parancsnokoknak is át kellene látni ezt dolgot, és ha kell akkor más nem annyira fontos dolog terhére is minél több vez.gyak-ot ami lehet egyben helyismeret is. Főleg ha a szolg.pk. illetve a szerpk.is szorgalmazza hogy rá férne a gk.vezetőre egy kis gyakorlat. Mivel lehet hogy ők jobban ismerik a besztotjuk tudását. Azért mert valaki nagy góré nem biztos hogy ismer minden beot.
Megértem a létszám problémát is és remélem előbb vagy utóbb ezt gondunkat is orvosolni tudják.
Addig pedig figyeljünk oda még jobban mert ennél a cégnél vonulós szinten semmit nem lehet felületesen csinálni. ÍRÓASZTAL mellet egy kicsit más a helyzet/ott szabad/.
Esetleg még az segíthetne ha a TV-ben, médiákban többet foglalkoznának a megkülömböztető jelzéseit használó gépjárművekkel való találkozáskor hogyan mit kellene csinálni./úgylátom nálunk nagy ívben tojnak ránk hiába szól mögötte a sziréna, egyrésze pedig nem tudja mit csináljon/
Jó volna ha egyszer az illetékes nagyjaink is olvasnák az írásainkat mert nem kell 6 diploma amikor józan paraszti ész elég hogy rájöjenek a lényegre./bocs nem akartam senkit megsérteni/ Nem midig kell agyon iskolázott fejjel gondolkodni mikor minden olyan egyszerű.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 08. 19:17 
tűzkakas-idomár

Csatlakozott: 2002. dec. 10. 3:57
Hozzászólások: 301
Offline
Pedig a bevásárló járat a vez gyak...

Nem emlékszem rá, hogy kimondottan vezgyak lett volna tartva. Drága a gázolaj... De olyan szokott lenni, hogy az "új" sofőr mint beosztott ül a szeren, és ha bevonulás van, akkor vezet. Csak riasztás ne jőjjön...

Magas követelményeket csak ott tudnak állítani a jelentkező elé, ahol túljelentkezés van. Márpedig ezt nem mindenhol mondhatják el.

Igen, a fontosabb az odaérés. Az is igaz, hogy a tűzoltósofőrök mentalitásában még benne van az a több évtizedes hagyomány, hogy az a jó soför, aki hamar odaér. Csakhogy ez nem erre a nagy forgalomra lett kitalálva.

Igazából nehéz jól eltalálni a megfelelő vonulási sebességet. Ugyanis az elöljáróság akárcsak a káresetek többi részének az elemzésekor, itt is utólag okos. Miért mentek ilyen gyorsan? Miért nem tartották be a vonulási időt? És tudjátok a szakadéknak sajnos még senki sem tudta megmagyarázni, hogy nem szép.

Az biztos, hogy nagyon résen kell lenni a sofőröknek. Nem szívesen lennék sofőr.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 08. 16:40 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 24. 15:10
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Siklós
Offline
[quote="Dunaföldvár ÖTE"]Almera, Pozsárka!

"...mint bennünket keljen kiszedni."

Na ja, meg azt ne kelljen átélnie senkinek, hogy azt a halottat szeded ki a roncsból, aki gyakorlatilag miattad halt meg... :(


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 08. 16:35 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 24. 15:10
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Siklós
Offline
Sziasztok!

One, itt, Siklóson szóba sem állnak a jelentkezővel, ha nincs már meg a C-jogsija meg x vezetési gyakorlata.

Másik: mennyivel kellene üzembiztosabbnak lennie egy új 4000-es mercinek, mint egy 23 éves IFÁ-nak, ami egy kisvárosban évente kétszer (ha) vonul, addig gyökeret ver a szetárban :?:

Emlékszem még szokra az időkre, amikor az elavult, megbízhatatlan technika hátráltatta a mentést... Hú, mintha csak ma lett volna! :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 08. 16:27 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Almera, Pozsárka!

Nagy igazságokat írtok mindketten. Bár tényleg mindenki tisztában lenne ezekkel. Nálunk nincs PAV I. mindenkinek, de a pk. gyakran elmondja, hogy inkább érjünk oda 5 perccel később, mint bennünket keljen kiszedni.
Nyugodt szolit mindenkinek! Vigyázzatok magatokra!
Üdv!

DÖTE


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 08. 11:24 
lángterelgető

Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58
Hozzászólások: 199
Offline
Pozsárka!
Bár olvasná a hozzászólásod minden tűzoltó Záhonytól Lentiig! Ugyanis ez az abszolút igazság ezügyben!! Nálunk minden gkv-nak PÁV-I-ese van, tervezetten és dokumentáltan csináljuk a vezetési gyakorlatokat, időközönként külső előadó KRESZ-t oktat, a parancsnokunk pedig gyakran figyelmeztet arra, hogy a legfontosabb: ODAÉRNI! Nem kell felborítani a fecskendőt a sietség miatt egy árokparti avartűzhöz menet!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 08. 10:06 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Pécs HÖT
Offline
Kedves Mindenki!
Kedves cv!

Úgy látszik, hogy ez a probléma örök. Meg volt már 1869-ben, de nagyapám idejében is létezett. A lényege mára sem változott... :?
DE van egy örök IGAZSÁG!!!
Avartűzhöz, Dunán úszó olajfolthoz, letört és járda fölött lógó faághoz, lakástűzhöz, vaklármához egyaránt vonul a tűzoltó. Mégsem szabad(na) meghalnia senkinek sem avartűzhöz, olajfolthoz faághoz, lakástűzhöz, vaklármához való vonulás miatt!!! :!:
Nem lehet nem figyelembe venni, hogy vonulni, JÓL vonulni az egyik legnehezebb bolog a tűzoltói munka során! A gép (jármű) adott, az út adott, a sok lökött közlekedő (a forgalom) adott... Nem tudunk (meghatározó) befolyással lenni rá!
Amit viszont MI tudunk tenni: alapos szerkarbantartás (üzembiztos autó), tartalommal megtöltött vezgyak (bevásárló járat, az autokázás nem az), szinten tartott (alapos) KRESZ ismeret, Rend a fejekben (megfelelő szolgálati felfogás: a kárhelyre ki KELL érkezni!!!). Kulcsember a gkvez és a szerpk.
No, kb ennyi (kissé tömörítve).

Jól tudom, hogy a tűzoltó füle ezt hallani nem szereti, pedig NINCS alternatíva egyikünk számára sem!!! :twisted:

Megvallom: én is így voltam heves fiatal tűzoltóként (jól emlékszem rá)...
Mára a lelkiismeretem nem hagy mást mondani: nincs alternatíva, bármire is hivatkozunk...

ui: olvasva a véleményeket egyre inkább azt hiszem, hogy ez is csak egy "Kasszandra - levél"... :cry:
Üdv mindenkinek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 07. 23:42 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2003. máj. 07. 10:04
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Igaza van one-nak

Csakhogy: van X szerem és X+1 gkv-m, állomány táblában X+2 vagy X+3. Jelzem fölfelé a szabadságolásnál, betegállománynál jelentkező problémámat. Kapok egy újonc tűzoltót akinek megvan az alapfokúja, és van C jogsija. (Ha akármilyen PÁV-ja van az már öröm a köbön.) Ha szerencsém van akkor korábban vagy másodállásban használta-használja a C jogsit, és van civil rutinja. Ez már alapnak azért valami. Ha nincs szerencsém akkor a vizsga óta nem vezetett.
És mit tudok csinálni?
Járatom szorgalmasan vez. gyak.-ra. Normál körülmények mellett ráérez a szerre és alakul a helyismeret. De kéklámpa-szirénás vez. gyak. nincs! (saját fejem vesztése terhe mellett vagy vállalok ilyet vagy nem - inkább nem)
Jön egy kölföldi nyaralás aztán egy betegállomány és a tapasztalatlan gkv kell, hogy vezessen.
Aki mellette ül szerparancsnok nem vétkes és nem bátor hanem kényszerhelyzetben van.

(Ja, és a friss gkv jelöltből azért tűzoltót is kellene faragni, ne csak vezetni és szivattyút kezelni tudjon.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Tűzoltók közuti balesetei
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 04. 21:59 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27
Hozzászólások: 859
Offline
Sziasztok!

Én úgy látom hogy a többség csak a fecskendőket hibáztatja a balhékért. Ezzel teljesen egyetértek én is mint azt az első cikkemben leírtam,/sajnos nem 100%-ban erre az igénybevételre készültek, lehet hogy a felépítmény igen de a fékek biztosan nem/ DE nem szabad elfelejteni hogy ez csak a dolgok egyik fele a másik fele pedig az aki éppen vezetí a fecskendőt. Akinek esetleg tudni kellene majdnem profi módon vezetni. Ismernie kellene jobban az autója tulajdonságait mire képes, kanyarban hogy viselkedik stb. persze ezt különböző út és időjárási viszonyok mellet. Szerintem ezeket csak több éves gyakorlattal lehet elsajátítani. Ami nem azt teszi hogy van egy 5 éves hivatásos jogsim de nem vezettem ezalatt csak pár száz km-t hanem minimum hat számjegyű a levezetett km-k száma. Ez már csak azért is érdekes mert hogy mer valaki is rá bízni egy kezdőre egy több tizmilliót érő autót. Ebben szerintem vétkes az is aki felvesz soffőrnek egy kezdőt és az is aki mint pk. beűl mellé /vagy az bátor/.TISZTELET A KIVÉTELEKNEK: Lehet hogy nem nálunk kellene megtanulni vezetni hanem ITT MÁR tudni kell. /kellene/. Csak ezkben a dolgokban is olyan emberek döntenek akik csak azt tudják hogy melyik oldalon kell beszálni egy autóba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 03. 21:38 
kapacsmester

Csatlakozott: 2003. szept. 03. 21:14
Hozzászólások: 280
Offline
Sziasztok!

Ma reggel kivittük a Brontót a helyi volnához, fékvizsgálatra. Nekünk is voltak már gondjaink a fékkel, a sofőrök többször panaszjodtak rá. Mivelhogy pár fékezés után elmegy a fékhatás. Ma reggel mentünk egy kicsit vele, hogy üzemmelegen legyen a fékpróba. Bár új fékek vannak rajta, de mikor a soför padlóféket nyomott, nem kellett kapaszkodni benne. Ezaz!!! Majd most kiadja!!! - Gondoltuk mi...

Nem adta ki. A fék átment a próbán. Ahogyan én nézegettem, a műszer a fékek közötti eltérést mutatta inkább, az meg belül volt a 20%-on. (Ez szerintem azt jelenti, hogy egyformán sz*rok) De a lassú pörgetés miatt nem adta ki azokat a fékhatásbeli hiányosságokat, amiket annyian, annyi helyen tapasztalunk.

Ha jól emlékszem a honvédségnél a telephelyen fel volt festve egy rajt vonal, és egy ahonnan fékeznie kellett. Ezek után be volt jelölve, hogy milyen típusú gépjárműnek meddig kell megállnia. Amelyik nem teljesítette, az nem jöhetett ki a telephelyről (elvileg).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 02. 23:24 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 22. 12:07
Hozzászólások: 688
Offline
Ez marha jó. A végén kiderül hogy még akkor is kockára van téve a tűzoltók élete "mégjobban" ha utaznak. Mert végülis így is veszélyben van, valaki nem ad elsőbbséget aztán vége. De hogy így? Én pl nem gondoltam volna hogy a 4000-es merci-nek rossz a féke. Meg az sem fordult meg a fejembe hogy nem biztonságosak az autók utazás szempontjából. Hm, hát nem tudom azért jó lenne ha már egyszer "Segítünk a bajban" a közeljövőben nem borulna fel tűzoltó autó, vagy út közbe ne sokaljon be a fék :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :roll:


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 02. 9:24 
lángterelgető

Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58
Hozzászólások: 199
Offline
Én "nagyobb " fékgondról is hallottam 4000-es mercinél! csak a sofőr lélekjelenléte meg egy 2 méteres domb, amibe belehajtott akadályozta meg a tragédiát!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 02. 9:13 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Sziasztok!

A 4000-es mercikről én is hallottam kisebb fék gondokat. De ugye a 4000-es Steyreket is viszik ellenőrizni? Azokra sem szívesen ül a soförők jó része.

Üdv!

DÖTE


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. szept. 01. 20:46 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2002. dec. 01. 18:49
Hozzászólások: 2179
Tartózkodási hely: Várpalota
Offline
Sziasztok!
Én megnézetném a 4000-es merciket is fékügyben, mert bár nem olyan rossz a helyzet, mint a Brontóknál, de a 2000-es fékéhez képest csapnivaló.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 31. 20:22 
pernyekergető

Csatlakozott: 2003. jan. 07. 21:37
Hozzászólások: 35
Offline
Igen kedces CV Barátom. Arról a KJÜ-ről beszélek és a KJÜ felelőségéről beszélek. Minden és hangsúlyozom MINDEN tűzoltó gépjárműbalesetért elsődelgesen a KJÜ-t teszem felelőssé, függetlenül attól, hogy ők szervizelik, vagy nem, a gépjárművet. Nekik lenne lesődleges feladatuk a konstrukciós hibák megállapítása, nekik kellene jelezni, ha két gyanúsan hasonló baleset történik, hogy hátha mégsem a csak a gépjárművezető hibázott.
Persze ők azok akik gyorsan elkenik a szart és a felelőséget lerázzák magukról, holott azért lettek létrehozva. Csak úgylátszik Mélykúti úr ezt már elfelejtette. Ő nagyszerűen megelégszik az új gépjárművek átadásában való aktív és bizonyára rendkívül kifizetődő közreműködéssel. Naná, hogy nem fog egy hangot sem hallatni, konstrukciós vagy egyéb más hibáról beszélni, hiszen hálás azoknak, akik utaztatták, akik olykor-olykor meglepik kis ajándékokkal, megtömik egy kicsit a pénztárcáját, vagy elősegítik velencei-tavi ingatlanvásárlását.
Hát ennyit a KJÜ-ről.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 31. 17:30 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2003. máj. 07. 10:04
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Arról a KJÜ-ről beszélsz ahol egy sima redőnyjavítás minimun kettő hónap? Ahová nem akarjuk elvinni a fecskendőt mert hónapokat tölt ott pár órás munkák miatt (és inkább mi próbáljuk megoldani)?

A KJÜ-t inkább hagyjuk. Megérnének az ottani tapasztalatok is egy topikot!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3329 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.