* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. szept. 20. 11:03

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 3327 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 130, 131, 132, 133, 134  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 28. 14:36 
lángterelgető

Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58
Hozzászólások: 199
Offline
Pozsárka!
Te sokat tudsz.... Nagyon sok témában egyetértek Veled , így ebben is! Sok szerencsét a munkában!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 28. 13:01 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Pécs HÖT
Offline
Sziasztok mindenkinek!

Minden szavatok igaz!

Teljesen nyilvánvaló, hogy végre valakinek – erre hivatott: országos jogkörű felettes szerv – lépnie kell! Az is egyértelmű, hogy az ősidők TÜ-1-esek fékpróbáztatása egy vicc… (volt).
Talán most jól fognak történni a dolgok, talán jó kezekben van az ügy…

A konkrét eseményektől elvonatkoztatva, de az ügynél maradva nem állhatom meg, hogy ne írjam le:

Egy tűzoltó autó hétköznapi értelemben mindig is és most is különleges autónak tekintendő. Hisz olyan nagyméretű teherautó, amely mindig full-ra rakott. Olyan tartálykocsi, ami mindig töltött. Olyan kisbusz, amelyben mindig utaznak. Plussz olyan jármű, amely szinte mindig teljes grafttal hajt, mert versenyt fut az idővel… Egyszóval páratlanul egyedi jármű ki és felhasználását tekintve.

Nincs a világon olyan autó, amely mindezen kihívásnak mindenkor és minden körülmények között meg tud felelni!
Magát a járművet nézve legfontosabb egység a fékrendszer. Lehet ez a legspécibb, a legextrább (stb.) DE MINDIG van a teljesítő képességnek határa! Előbb vagy utóbb eljön az a pont (idő) amikor már nincs tovább!
Ez típus független igazság!
A gépet a sofőr uralja és a szerparancsnok. Rajtuk múlik, hogy a gép ne jusson soha el a teljesítőképesség határán túlra!!!
Nincs olyan nagy tűz, nincs az a tűzoltási nyereség, hogy a vonuló szer állományát (tűzoltóit) kockára tenni kellene!!!

Fiúk! Hát vigyázzatok magatokra, vigyázzatok egymásra!! (Ez még egy imát is megér…)

Üdvözlettel: Pozsárka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 27. 9:24 
lángterelgető

Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58
Hozzászólások: 199
Offline
APU SZDS!
Minden szavad igaz, igazolom!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 27. 8:56 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2003. aug. 27. 8:16
Hozzászólások: 58
Tartózkodási hely: Vasvár ÖT
Offline
Üdvözlök mindenkit!
Most regisztráltam magamat bár egy ideje olvasom a hozzászólásokat.

A Brontók balesete kapcsán megjegyezném , hogy a fékrendszerrel már
a legelején gond volt.Egy intenzív max 10km-es kanyargós tehát fékezős
vonulás után nagyon furcsa dolgokat müvelt csak megállni nem akart a
jármü. Az éves müszaki vízsga rendszeres részévé vált a fékrendszer
szinte teljes felújítása.Fékdob szabályozás, esetleg csere, ferodol betétek
cseréje.Az ABS is megkérdőjelezhető!

Aki emlékezik a TÜ-1 sek pécsi teljeskőrü TOP álltal felügyelt felújítására.
Mely a fékrendszer tervdokumentáció nélküli átalakítását is magában
foglalta.Addig a fékkel kapcsolatos panaszok süket fülekre találtak míg,
tüzotók nem haltak meg sajnálatos balesetekben pl. szombathelyi Tü-1
és a pápai ügyintézö gk. karambolja egy halott szolg. pk.(Pápa "A"csop).
Az azt követö rendörségi vízsgálat és több felkért müszaki szakértö
feltárta a mulasztást.Bírósági tárgyalások és elmarasztalások
követekeztek.
Amit az akkori TOP intézkedett mesébe illő volt.A fékek 500km utáni hází
vízsgálata fékmunkahenger szár elmozdulásának centivel történő mérése.
Ha nagy volt az elmozdulás azzonal állítani kellett rajta.A fékhatás mérés
közuton 40km/óra sebességre felgyorsulás után satu fék és a fékút
mérése.

Az nem vár csodát csak bízik abban, hogy valakinek megjön a józan
esze!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 26. 15:52 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2003. aug. 26. 10:07
Hozzászólások: 3
Offline
Bocs! :oops: Nem úgy gondoltam hogy nem hiszem, inkább nem merem elhinni!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ninó
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 26. 15:23 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2003. aug. 26. 10:07
Hozzászólások: 3
Offline
Firefickó!

Persze, hogy nincs rá szükség, hiszen a tűzoltóságoknál dolgozóknak sisncs rá szükségük kivéve ha használják is megkülönböztető jelzést. Azt viszont nem hiszem ahogy a rendőrségi járőrautót olyan vezeti megkülönböztető jelzést használva akinek nincs erre jogosító vizsgája.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 25. 18:42 
lángterelgető

Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58
Hozzászólások: 199
Offline
Az a szomorú, ha Kínában felrobban egy petárdaraktár, a felettesek soronkívüli ellenőrzést írnak elő, míg a Brontók baleseteit évek óta szó nélkül elnézik. Még S. Ferenc volt a szolnoki pk. amikor már minden fórumon elmondta a Brontók fékhibás voltát!!!!!!! Ki fog intézkedni, és MIKOR???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 25. 16:10 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2003. aug. 25. 16:04
Hozzászólások: 3
Offline
GABYNENJE!
A mentőknél esetszerűen közlekedő autót csak PÁV I-el vezethetnek! (Ebből voltak most a gubancok, amikor köteleztek mindenkit a megismétlésére! Akinek nem sikerült, nem vezethet csak szállítókocsit.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Ninó
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 25. 12:19 
csizmás kandúr
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 09. 8:22
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: BUDAPEST
Offline
Firefickó,

megkülönböztető jelzést használó autóhoz PÁV I. kell és nem III.

Továbbá rosszul kérdezted/tájékoztattak a kisváros rendőrkapitányságán.
A rendőrség hivatásos állományú tagjainak megkülönböztető jelzést használó szolgálati gépjármű vezetéséhez NINCS szükségük PÁV I-re!

("Csak" egy "ügyintézői" papír kell, hogy egyáltalán vezethessen.)

_________________
Üdv:

P9R


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 24. 0:31 
pernyekergető

Csatlakozott: 2003. aug. 24. 0:26
Hozzászólások: 22
Offline
sziasztok!

Csak annyit szolnek hozza, hogy sajnalom az artatlan civil csaladjat es sajna ebben mi is hunyok vagyunk mert amig nem mernek gkv-ek kiallni es azt mondani "ezzel a szerrel nem vonulok" addig ilyen balesetek lesznek+ a helyi pk. is tamogathatnak ezt...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 19:26 
szikracsapkodó
Avatar

Csatlakozott: 2003. márc. 02. 8:45
Hozzászólások: 14
Offline
Ja igen ! A PÁV vizsgálattal kapcsolatban: szerintem a tűzoltóságon és a mentőszolgálatnál dolgoznak az ország legjobb gépészei, ahhoz képest mennyi vonulás van, és mennyi szerencsétlen béna, fegyelmezetlen autós közlekedik az utakon, csoda, hogy csak ennyi karambol történik.
A mentősöknél sincs mindenkinek PÁV vizsgája, nem ezen múlik, ki milyen jó sofőr ! :!: :!: :!: :!: :!:

_________________
GABYNENJE


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 19:21 
szikracsapkodó
Avatar

Csatlakozott: 2003. márc. 02. 8:45
Hozzászólások: 14
Offline
sZIASZTOK ! :?

Úgy látom a steyr fékrendszere igen nagy indulatokat vált ki. A fék lehet
hogy ( majdnem biztos ) nem megfelelö méretezésű egy vonulós szernek.
Ha már ilyen autókat sikerült beszerezni - emlékezzetek, hogy örültünk nekik az ifák után ! - és kiderült a probléma, a vezetőinknek fel kellene vállalni azt a kellemetlen, anyagilag súlyos döntést, hogy a nem biztonságos szereket ki kell vonni a készenlétből, bármennyire is fáj.
A balesetekről elnézést, de aki nem vonult még életében az nem tudja mik meg nem történnek az utakon vonulás közben !

_________________
GABYNENJE


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 18:37 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2002. okt. 19. 15:35
Hozzászólások: 618
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Most láttam a hiradóban.
Ez nagyon durva volt!
Tiszta horror!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 18:29 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2002. okt. 19. 15:35
Hozzászólások: 618
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
cv írta:
Volt egy topik ahol a balesetekről volt szó és akkor már többen említettük "kellemes" élményeinket a Steyr fékjével. Gondoljátok el:

XIII/2 busszal ütközött - Steyr

R1 felborult - Steyr

Paks/2 balesete - Steyr

... (remélem nem lesz folytatás)


Amire még én is emlékszem:

XIV/1 felborult - Steyr Bronto

Szolnoki halálos baleset - Steyr Bronto


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: tüzoltó balesetek közúton
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 15:19 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2003. aug. 23. 15:09
Hozzászólások: 1
Offline
láttam egy régi magyar filmet vagy 25 éves abban volt egy tüzeset és a nagy piros autót egy kis piros személyautó vezette fel most is elkéne ez a rendszer :?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 14:53 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Üdv!

Ott voltam, tehát nem a távolból fejtegetek véleményt. A fékek szó szerint izzottak. Hűteni kellett a védősugárnak lehúzott gyorsbeavatkozóval. Nagyon nagy az esély, hogy az autó a hunyó.

CV: amíg a Bronto-k és a 4000-es Steyerek szolgálatban vanna, addig azt hiszem nem ez volt az utolsó.

Üdv!

DÖTE


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 14:28 
vízpocsékoló
Avatar

Csatlakozott: 2003. aug. 15. 8:05
Hozzászólások: 2
Offline
Sziasztok

- Vonulás közben elmegy a fék, kézifék beránt kocsi meg áll. Szerencsém volt.
- Kijelentem.
- Műhelybe kerül.
- A fékpad azt mutatja minden rendben.
- Jó ez !!!!!Vonulhatsz.


Valami történik és kiderül, hogy fékhiba volt, de reggel átvetted a kocsit tiéd a balhé, ha a hiba nem bizonyítható nem tudsz vezetni megint te vagy a hunyó.

Tudom, hogy a kéklámpa nem jelent semmiféle előnyt a közlekedésben, sőt a feladataid sokszorosára szaporodnak, nem kellene még ezt azzal tetézni, hogy a kocsi féke 100 fékezésből egyszer nem fog.

Az előadáson azt hallod nem kell rohanni. De a riasztás úgy szól, hogy lakás ég esetleg van bent valaki - amiről nem tudjuk, hogy később vaklármának bizonyul - vagy veszélyes anyag ömlik a vízbe akkor nem sietsz ?

Részvétem az áldozat családjának.

Gaby

_________________
Gaby


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 13:46 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2003. máj. 07. 10:04
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Volt egy topik ahol a balesetekről volt szó és akkor már többen említettük "kellemes" élményeinket a Steyr fékjével. Gondoljátok el:

XIII/2 busszal ütközött - Steyr

R1 felborult - Steyr

Paks/2 balesete - Steyr

... (remélem nem lesz folytatás)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: tüó. balesetek
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 13:32 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 01. 14:22
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
szasztok


Sajnálattal olvastam az ujjabb balesetről ami tüó. autóval történt de lenne ezzel kapcsolatban kérdésem , észre vételem a felső vezetés köreiben nem tünik fel senkinek ,hogy a balesetek mindegyike szinte ugyan olyan tip. szerrel tőrténik vagy ha tudják ,hogy a Bronto fékrendszere nem üzembiztos akkor ,hogy merik készenléti szerként használni ,riasztani hisz ezzel nem csak a rajta lévő vonulós álományt veszélyeztetik hanem ártatlan civilek életét is . Nem vagyok tüó. de nagyon sok gk vezetőtöl halottam panaszt a fékrendszerre és ha ez tényleg igy van akkor ez nem más mint Foglalkozázisi körében elkövetett szándékos veszélyeztetés ami büntetendő . De persze legyszerűbb az emberi mulasztást firtatni és a gk. vezetőket kitenni tórtúrának és esetleg börtönbe juttatni őket.

Bocs ha esetleg a véleményem valakit sért , felháborít de én igy érzem ezt a dolgot civil ként .

_________________
civil guard

"aki jót tesz, annak semmi joga nincs hálát követelni"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 13:24 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2002. dec. 28. 14:40
Hozzászólások: 8
Offline
A baleset okára, körülményeire úgyis az alapos vizsgálat derít fényt - nem mi fogjuk a távolból megfejteni, mi történt. Gondoljunk inkább kegyelettel az áldozatra és együttérzéssel a vonulós kollégákra! Különösen a sofőrre, mert feltehetőleg nagyon meghurcolják majd. És arról se feledkezzünk meg, hogy a XV. kerületiek borulásánál is a fékre panaszkodtak...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 11:23 
pernyekergető

Csatlakozott: 2002. okt. 31. 0:06
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Még egy, két Gondolat!

A baleseteket általában „békésen” autókázó civil emberek okozzák, szenvedik el. Viszont az ilyen esetekben elvárja mindenki a Mentőktől, Tűzoltóktól, Rendőrségtől, hogy gyorsan kiérjen a helyszínre. Ez természetes is, csak azt nem értem ha történik vonulás, eset szerű közlekedés közben egy baleset, miért kell a szervezetet rögtön lejáratni, -mind ha sörözni mentek volna kék lámpával-.

Szeretném ha valaki utána nézne a statisztikáknak, és azt itt közzé tenné. Gondolok éves vonulási KM-re riasztások számára és a baleseti arányra. Az lenne a jó ha ebben a mentősők-é is benne lenne.

Azért mert védem a mundér becsületét, természetesen azt az elvet vallom, senki ne haljon meg az utakon más hibájából. Ez mindenkinek tragédia az áldozatnak, hozzátartozóknak. Sőt még annak is aki mondjuk sértetlenül megúszta de a felelősség őt terheli. Még egy tévhitet szeretnék eloszlatni- ha valaki megkülönböztető jelzés használva halálos balesetet okoz azt ugyan úgy kivizsgálják mint másnál. - Meg még tán rosszabbul is ár mint a civil (Ügyészségi Nyomozó Hivatal) - Nem mentesül a felelősség alól. Igen, igen! lehet Baracskára megy pár évre, mint Jóska Pista vagy bárki más.

Okoskodó


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 10:43 
pernyekergető

Csatlakozott: 2002. okt. 31. 0:06
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Kedves Firefikció!!!
Ez így butaság! A mentőknél mindenkinek van PÁV-ja mégis sok a baleset.
Talán most már inkább a civil autóst kéne PÁV-ra küldeni. Még egy kis bibi nem a III. az előírás hanem az I. a többi stimmel.

Gondolom okos hozzászólásodból - életedben nem vezettél még megkül.jármüvet. Próbáld ki akkor majd megérted miért vannak ezek a balesetek.

Üdv. okoskodó


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 10:29 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2003. aug. 23. 10:17
Hozzászólások: 1
Offline
Szerintem nem a PÁV-os kérdést kell feszegetni hanem a gyakorlat hiányát.A Sofőr rutintalanságát.Nagyon sokan azt hiszik a kéklámpa sziréna mindentől megvéd.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 10:24 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Szevasztok!

Ott voltam. Elsőként értünk a helyszínre totál stresszben. Mi lehet velük, kik voltak rajta? Nekik semmi bajuk az a szerencsétlen akire ráborultak pedig rosszkor vol, rossz helyen. Sajnálom őket. Kegyetlen volt a látvány. A büszke szer az oldalára dőlve, darabokban. A fülke még tartotta magát, de a végén ő is elhagyta hordozó alvázát. A vízágyú egy ház ajtaja fölött fúrodott a fagerendába.
Súlyos sérült nincs, csak halott. És néhány lelkileg kikészölt ember. 2 tűzoltó, egy feleség, egy teljes család.
Meddig kell még várni, hogy ezek az ócska Bronto-k tartalékba kerüljenek, majd végleg eltűnjenek. Nin cs belőlük olyan sok. Hány embernek kell még meghalnia vagy súlyos megsérülnie? Valaki mondja már meg! Rettegve ülnek fel a Brontokra beosztott kollégák a szerre, mert tudják, hogy nincs fék! Megszoktuk, ha belelépünk megáll az autó. A Bronto kétszer megáll. De harmadszorra már nem.

Bocsánat, ha túl ömlengzős voltam és hosszú!

Vigyázzatok magatokra tűzoltók! Benneteket is hazavár valaki reggel!

Üdv!

DÖTE


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. aug. 23. 9:11 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2003. aug. 23. 8:56
Hozzászólások: 1
Offline
A korábbi -- nem csak tűzoltójármű balesetekre gondolok -- megkűlönböztető jelzéseket használó járművek balesetei kapcsán született mindenféle PÁV-os és megkülönbőztető jelzést használó járművezetőkre vonatkozó előírások kapcsán megjegyzem, hogy jó lenne ha azok most már gyakorlatban is működnének.
Megérdeklődtem a helyi kisvárosi rendőrkapitányságon ahol gyakorlatilag havonta összetörnek egy egy rendőrségi személygépkocsit, hogy ők hogy is állnak a PÁV-III kérdésel. A nem hivatalos válasz az hogy náluk csupánkét motorkerékpáros járőr felel meg maradéktalanul az előírtaknak.
Ezek után feltétlezem, hogy az országban a megkülönbőztető jelzést használó szervezetek körében zőmében hasonló a helyzet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3327 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 130, 131, 132, 133, 134  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.