Tűzoltók közúti balesetei

Egy hely, ahol a mindennapi munka során felmerült szakmai kérdéseket lehet kitárgyalni.
Válasz küldése
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3473
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2012. dec. 06. 20:44

A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.
Pozsár
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1132
Csatlakozott: 2006. dec. 22. 18:08
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Pozsár » 2012. szept. 14. 20:10

Nincs is ezzel mit dicsekedni... szomorú dolgok ezek. :sad:
De azt nem gondolom, hogy nagy a titkolódzás, legalább két helyen olvastam róla...
Handbauer Péter
angel911
kapacsmester
Hozzászólások: 255
Csatlakozott: 2007. jún. 01. 22:47

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: angel911 » 2012. szept. 14. 19:28

http://zalaihirlap.hu/fooldal-BUnUgyek_ ... borult_fel" onclick="window.open(this.href);return false;

Nem verik nagydobra! :csendesen:
Fél lelkünk maradt, úgy összeforrtunk. Félhomály csak delelő napunk. De akárhogy kínoz is a sorsunk, már mi nem változhatunk. Goethe, Johann Wolfgang von
pumpa
csizmás kandúr
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2004. feb. 25. 17:03

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: pumpa » 2012. júl. 24. 7:56

Jó, legyen! Mármint mostantól ezt a szolgálatot is nevezzék a hírekben tűzoltónak és a járművüket tűzoltóautónak.
De akkor ezután minden hírben nevezzék következetesen annak :csendesen:
Akkor is, ha bevetésben van, merthogy ilyenkor akkurátusan hivatalos nevén nevezték, szinte kínosan ügyelve az elkülönítő megnevezésre.

Egyébként szívből üdvözlöm őket és járművüket a tűzoltóság táborában. Sőt, örülök neki, hogy az egységes szervezet íj módon is szorosabban forr egybe. Bár ehhez több hónapra volt szükség...
Mostanra a hírekben sincs elkülönülés. Helyes.

ui: mielőtt bárki azt hinné, hogy ironizálok, téved! Valóban így gondolom, örömöm valódi.
:csendesen:
Avatar
Harley
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2248
Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Harley » 2012. júl. 23. 19:56

http://www.hirado.hu/Hirek/2012/07/23/1 ... _foto.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Nem egészen tűzoltóautó volt.
Avatar
atyus
tűzkőről pattant
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2004. ápr. 08. 11:36
Tartózkodási hely: Szeghalom

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: atyus » 2012. júl. 17. 10:51

Gondolatok

Nem ismertem, nem tudom Ő kivolt, lehet, hogy találkoztunk iskolában vagy versenyen,
nem emlékezem rá, nem tudom Ő kivolt, de munkáját, hívatását jól ismerem!

Ismerem az ébredő város zaját, hallom a nyüzsgő embereket hogyan beszélik a tegnap történteket.
Milyen volt az égő ház, a baleset, hallották a robbanást, beszélik és találgatnak, mi történhetett.
Én tudom, ott voltam, most őket figyelem, közbeszólnék, de inkább hallgatok, ez a dolgom.

Mikor felszereltem azt mondták, magyarázták, bár ez a munka (élet) veszélyes, baj az nem történik.
Egy-egy törött boka, néha egy térd, semmi baj úgyis szükség van mindig egy jó híradósra.
Egy felrobbant palack, egy borult fecskendő ez mind elkerülhető lett volna ha………………

Néha előfordul, hogy valaki kimerült vagy sok füstöt szívott és rosszul lett, ez vele jár. Aztán ki kellett
hozni egy társunkat, 21 csavar a bokába és nyugdíj. Aztán az erdőből, az árvíznél és ki tudja hol. Ma
mikor már tudom mit vállaltam régen, büszkén vállalom.

A társaim tűzoltók nem tudom milyen emberek otthon, nem tudom miként élnek csak azt, hogy mi
hajtja őket, mi a szolgálat, és mitől jó tűzoltók. Azt mondják a tűzoltók hősök. A baj csak az a hősök
nem születnek, csak meghalnak.

Tudjuk, a járműveinknek van sok hibája, a felszereléseinknél vannak jobbak, a célszerszámaink
elmaradottak, a képzés változó, a fizetés meg ……… De mi felvesszük a szolgálatot, és megtesszük
amit lehet, néha még sokkal többet is megteszünk másokért, mindenkiért.

Nem ismertem őt, mégis úgy érzem örökre megjegyeztem. A szívemből egy darabot magával vitt, és
e darab helyét emléke tölti be.

Szeretném beleordítani a világba azt ami fáj. Szeretném ordítani ébresztő, de hang nem jön ki a
torkomon. Emberek nem látjátok egy TŰZOLTÓ meghalt!! Ismét meghalt egy tűzoltó!
Némán figyelem az embereket ki mit szól, a tűzoltók csendben magukba fojtják, nem beszélnek
sokat, mert hát ilyen nincs, nem létezik. Mások a civilek, nekik már a másik nap nagyobb hírt ad a
tévé és már nem is emlékezik.

Nem az elismerés hajt, nem azért lettem tűzoltó, hogy kitüntessenek. Tanítottak és tanultam, és ma
már ott tudok segíteni ahonnan mindenki elszalad. Esküben fogadtam „az életem árán” (mert a mi
eskünk még így szólt) és ehhez mindig hű leszek.

„Senki sem különálló sziget; minden ember a kontinens része, a szárazföld egy darabja; ha egy
göröngyöt mos el a tenger, Európa lesz kevesebb, éppúgy, mintha egy hegyfokot mosna el,
vagy barátaid házát, vagy a te birtokod; minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az
emberiséggel; ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang: érted szól!” ( John Donne )

Szerdai nap volt, jól telt, vidáman. 17.30 és csak úgy megnéztem a neten a híreket. Mintha vihar tört
volna ki bennem. Felborult, megsérült, meghalt……visszhangzottak bennem a szavak. Miért ? Miért ?

Hibázott valaki? Kit kérdezzek, kit merjek kérdezni? Aztán teltek az órák, a napok és már a hetek,
senki nem mond semmit. A temetésre készülök, ott akarok lenni. Azt szeretném, hogy minden
tűzoltó ott legyen és együtt vegyünk végső búcsút. Hány MKI indít autót, hány parancsnokság érzi
kötelességének , hogy búcsúzzon és búcsúztasson.

A szerek ki állnak - e az utcára18-án. Mondjuk 12.00 –kor 1 percre szirénázva ? Felvállaljuk,
összefogunk, legalább ebben ?

Nem tudom, csak remélem!
2012.07.16.

Egyed Lajos tű. szds
Atyus
fajó
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1564
Csatlakozott: 2010. máj. 16. 20:56
Tartózkodási hely: Balaton északi part

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: fajó » 2012. júl. 16. 22:44

Barni írta:Tü3 traktor váltóval egyik sem ment többet 60-nál, egyik sem borult fel, viszont mindegyik célba ért.
Ez így ebben a formában nem igaz, noha komolyabb sérülés nem történt, de azután lett "lebutitva"
"Tartsatok lépést a fejlődéssel, és amit elvállaltatok, azt tisztességgel végezzétek is el, mert csak ez által tudtok megbecsülést szerezni. " Idézet: Farkas József ny. tű. alezredes úrtól a Tűzoltó Iskola Műszaki Tanszék volt Főtanárától.
Hudsonhawk05
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012. júl. 14. 13:35
Skype: chrisskross05

Re: Gyászjelentés

Hozzászólás Szerző: Hudsonhawk05 » 2012. júl. 14. 14:00

Tisztelt Kollégák!
Először is részvétem az elhunyt tűzoltó családjának. :( Látom van hozzászólás bőven a balesettel kapcsolatban.(Szegediek)!!! Én 11 évig voltam tűzoltó, de most nemzetköziben kamionozok. Tudjátok TI, milyen rossz a közlekedési morál az EU.-ban? 40 t-ás szerelvénnyel járom Európát, s megmondom, hogy sokszor csak a technikának köszönhetem, hogy még vezethetek.Ez nem vicc!!!
Vissza a balesethez. Lehet bántani a sofőrt, de mondom én be kell ülni a helyére és onnan kell beszélni. Mindenki hibázik, sajnos ez van. Igen kellene öv, de hova szereled be.? A légző elé, vagy mögé??? A nyugatiakról csak annyit, hogy nagyon keveset vonulnak, s könnyű úgy, hogy minden fecskendőjük jó állapotban van.Nem úgy, mint otthon, hogy a legkisebb dologra is mozdulni kell másodpercek alatt!!! Nekünk a mercik (1124;1234) ezek papír nehezéknek jók lennének. A felső vezetőktől is kérdezem: miért nem jók a tárcsa fékek a fecsikre, miért nem lehet elfogadni a beavatkozók véleményét, kifogásaikat, miért kell a (befolyt pénzt nézni és nem a biztonságot), mert ,mint tudjuk, azért ilyenek a fecskendők, mert vkiknek, jó haszna vált belőle. Miért kell ezer+ezer fajta fecskendőnek lennie???Meddig kell elveszteni a bajtársakat??? Az a baj a VEZETÉSSEL, hogy mindig meg kell halnia vkinek azért, hogy vmit lépjenek??? MIÉRT?
Ne a sofőrt bántsátok, a vezetést!!! Kellene vezetés technikai tréningeket csinálni, nyugaton működik! És nem a friss jogsist felültetni elsőnek. Miért nem lehet, csak úgy, mint anno, hogy hozza vissza vonulás után a fecskendőt? Tanuljon bele, hogy milyen, hogy reagál a fék, a kaszni stb...
Ne haragudjatok, hogy ennyit írtam, de én meg tehetem, mert, (sajnos) már nem vagyok tűzoltó. De még szeretnék.
Még egyszer részvétem ,s mihamarabb épüljön fel minden sérült kolléga!
A sofőröknek annyit, mindenkit hazavárnak, figyeljetek, nem kell száguldozni! inkább 5 perccel később, mint soha!!! OK?
Köszi, hogy vigyáztok ránk, de magatokra is kell!!! Üdvözlettel: API
Pozsár
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1132
Csatlakozott: 2006. dec. 22. 18:08
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Pozsár » 2012. júl. 08. 19:38

Ó, hát igen. Ez valóban jóra sikeredett széria...
Handbauer Péter
Avatar
Barni
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 618
Csatlakozott: 2002. okt. 19. 15:35
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Barni » 2012. júl. 08. 19:15

Tü3 traktor váltóval egyik sem ment többet 60-nál, egyik sem borult fel, viszont mindegyik célba ért.
Rakéta
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012. ápr. 14. 0:03

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Rakéta » 2012. júl. 08. 10:34

Részvétem az elhunyt családjának. A többieknek gyors felépülést kívánok.

Az ilyen képeket látva mindig eszembe jut egy videó, ami megmutatja, mi a különbség egy jó, és egy annak mondott tűzoltó jármű között. Sajnos a hazai tűzoltó járműpark igen nagy százalékát az utóbbi kategóriába lehet sorolni. Aki utazott már ilyen járművekben az jól tudja, nagyon sokszor kell kompromisszumokat kötni egy-egy vonulás során, mert a járművek fizikai képességei jócskán az elvárások alatt vannak.
Nem az a célom, hogy reklámozzam ezt a céget! Akinek van 10 perce nézze meg a videót, különösen 5,45 után látszik a különbség!
http://www.youtube.com/watch?v=yqkxjYOZ ... re=related
Avatar
seawasp
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2011. jún. 24. 9:22
Tartózkodási hely: Australia

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: seawasp » 2012. júl. 07. 9:31

"A Mercedes típusú fecskendős 6 fős legénysége avartüzet oltott Baksnál: már visszafelé tartottak, amikor tisztázatlan körülmények között Ópusztaszer után, a sokak által csak halálkanyarnak nevezett balos ívnél járművük megbillent, keresztbe fordult az úton, többször átpördült, és az árokba borult."
Ezt mint volt gépkocsivezető, és szer. pk. emberi hibának látom, és a szer gépkocsivezetője, és szer. pk. is leírhatja, mit tettek meg a baleset elkerülése érdekében? :-(
Lehet hivatkozni mindenre, de ott az emberi hiányosság, amit csak egyszer lehet megtenni! :-(

A gépkocsivezetés mindig veszélyes üzem volt, és aki ezt elfeledi, a fizikai tudás hiánya a börtönbe juttathat!

Nekem szerencsém volt, mert úgy lettem parázstaposó, hogy előtte 9 évig a városi forgalomban csuklóst vezettem hivatásszerűen! Ezt tudást használtam fel a TÜ-1 vezetésekor, és sosem volt gondom! Akkor szomorodtak el a legények, miután megkaptam a szer-pk. beót, és onnan kezdve megint nem volt egy gyakorlott sofőrünk a volán mögött!

Ezt a tudást kell majd a jövőben - és felelősséget! - kidolgozni, mert minden egyes halállal csak ront a megítélésen, az ilyen negatív reklám! :-(
birolcs
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010. feb. 20. 11:21

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: birolcs » 2012. júl. 06. 15:38

Üzenem bizonyos embereknek (okosoknak), hogy 1234 NEM 2000-es. Mielőtt bármit is írsz illetve gondolsz tájékozódj.
Nyugodj Békében Kolléga!!!
A többieknek pedig gyógyulást!!!!
öreg 1-es
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012. júl. 05. 20:58

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: öreg 1-es » 2012. júl. 05. 21:08

Én megvizsgáltatnám azokat a csodálatos lengőzárakat is, amik egy kis kaszni csavarodásra nem csak kinyílnak, de legtöbbször inkább be se záródnak.
Exc
tűzkőről pattant
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2010. márc. 09. 12:44

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Exc » 2012. júl. 05. 17:52

steerb írta:Többen írják, írjátok azt, hogy nincs ebben a típusban öv, nem ismerem a MB RB 2000 típust de nem akarom elhinni, 1: akkor nem is lehetne műszakiztatni KRESZ szerint kötelező felszerelés és kötelező használni még a sofőrnek is, 2: én egy kis tűzoltóságon vagyok gkv nekünk S. Bronto 2000 van ami 2 évvel korábbi típus és abban is van 6 db biztonsági öv.
3: pedig jobb, ha elhiszed, mert van még bőven biztonsági öv nélküli fecsi. és nem csak 2000-esek között.
Avatar
backdraft
slagmester
Hozzászólások: 397
Csatlakozott: 2003. dec. 04. 21:14
Tartózkodási hely: Budapest

Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: backdraft » 2012. júl. 05. 14:37

Az USA-ban ez heves vitákat szül...
Tőlünk nyugatabbra is kötelező a biztonsági öv...

Miért nincs?!

Pár hete ugattam valakinek, hogy figyelje meg, lesz ebből baj...

Nem akartam, hogy igazam legyen! :-(
Így soha ne legyen! :-(
Üdv: Backdraft
steerb
vízpocsékoló
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012. márc. 20. 9:55

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: steerb » 2012. júl. 05. 14:36

Részvétem a halott tűzoltó családjának, mielőbbi felépülés és sok lelki erőt kívánok a sérült és érintett bajtársaknak . Többen írják, írjátok azt, hogy nincs ebben a típusban öv, nem ismerem a MB RB 2000 típust de nem akarom elhinni, 1: akkor nem is lehetne műszakiztatni KRESZ szerint kötelező felszerelés és kötelező használni még a sofőrnek is, 2: én egy kis tűzoltóságon vagyok gkv nekünk S. Bronto 2000 van ami 2 évvel korábbi típus és abban is van 6 db biztonsági öv. A baleset elkerüléséről annyit, hogy ezek az autók nem versenyautók, de a vonulási időt nem mindig olyan egyszerű betartani, a bajbajutott állampolgár azt várja, hogy minél előbb segítséget kapjon és az adrenalint sem mindig olyan egyszerű kordában tartani. Persze ezek nem mentségek főleg nem jelen esetben hiszen már bevonulás során történt a baleset. Nem nagyon hallottam még olyan szerrő vagy fecskendőről aminek ne lenne valamilyen típus hibája vagy gyerekbetegsége ezeket figyelem előtt tartva kell közlekedni.
A baleset mindenkivel megtörténhet főleg ilyen szélsőséges időjárási viszonyok között.
Nyugodt és balesetmentes szolgálatot kívánok mindenkinek.
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3473
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2012. júl. 05. 12:33

Harley!

szüzojtóó írására válaszoltam!

Ő írta: "2 évig szűz jogsival vezettem Ategót és érdekes nm borult fel.Miért? Mert nem vállaltam túl magam"
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.
Avatar
Harley
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2248
Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Harley » 2012. júl. 05. 12:27

Big Gabi! Tudomásom szerint nem Atego borult fel. Az általad hivatkozott cikkekkel semmi összefüggésben nincs a mostani eset.

Véleményem szerint most inkább a biztonsági öv létjogosultsága az, ami nagyon erősen felmerül. Nem tegnap halt meg először úgy tűzoltó, hogy az ablakon kiesett és ráborult a fecskendő.
pöttyös
tűzkőről pattant
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2006. feb. 21. 19:48

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: pöttyös » 2012. júl. 05. 12:21

Szűzojtóó méltán büszke, hogy eddig mindig épségben odaért, ahova ért. Van nekem is néhány okos gk vezető kollégám, akik úgy hiszik, velük sosem fordulhat elő semmi baj, mert ők óvatosak. Évről évre kevesebben vannak, mert a kerék forog. Ma én, holnap te. A baj nem jelentkezik be előre és ezen a körültekintés és visszafogottság csak segít, de nem alkot védőpáncélt. Én azt mondom, lehet, hogy felborul, mert nem úgy jött össze valami, de ne eshessen rá a bent ülőkre a vas, mert nincs semmi, ami meg fog. Németeknél minden fecsiben van öv és használják is. A merci nem német? A Rosenbauer majdnem német. Igen is a pályázat tartalmazza ezt a pár ezer Ft-os tételt. Mindenkit várnak haza.
Exc
tűzkőről pattant
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2010. márc. 09. 12:44

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Exc » 2012. júl. 05. 11:03

Persze, elő lehet majd venni a sofőrt sok mindenért. De az egy dolog, amikor felborul a fecskendő és meghal benne valaki. És van egy másik dolog, amikor felborul a fecskendő, kiesik belőle valaki és meghal. És a kettő dolog nagyon nem ugyanaz. Ez utóbbiért a sofőrön kívül másnak is felelnie kell.

Persze, sisak legyen rajtad. Az majd megvéd a több tonnányi vastól is. Meg legyen kmsz-nek új verda, csilli-villi stb. Biztos nagy szükség volt rá, nem kétlem. A biztonsági öv viszont nem fontos kellék, meg az, hogy az egyes fecskendőket gumipókok tartják egyben szintén lényegtelen.
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3473
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2012. júl. 05. 8:41

szüzojtóó!

Nem foglalkozva a vezetés technikával, kizárólag a járműre vonatkoztatva:

"MTI: A tűzoltó szakszervezet kivizsgáltatná, valóban balesetveszélyesek-e egyes tűzoltóautók

2008. május 15. csütörtök, 01:00

Független szakértővel vizsgáltatná meg a tűzoltóság járműveit a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete, mert több sofőr is jelezte nekik: egyes járművek balesetveszélyesek, túl könnyen felborulnak. Kormos Csaba, a szakszervezet ügyvivője az MTI-nek elmondta: a szakszervezetnél többen is jelezték, hogy probléma van egy bizonyos típusú tűzoltóautóval - hivatalosan tűzoltó fecskendővel - és egy bizonyos típusú műszaki mentő autóval...

Az instabil járműveket három éve adták át, azóta három baleset is történt, ketten pedig életüket vesztették ezekben a balesetekben - mondta. Emlékeztetett rá: Szolnokon egyszerűen "eldőltek" a járművel a tűzoltók, abban a balesetben személyis sérülés nem történt. 2006 februárjában Jászberényben viszont már meghalt egy tűzoltó, amikor csekély sebességnél felborult a tűzoltóautó és rázuhant. Egy hónappal ezelőtt pedig Kaposvár külterületén egy kanyarban szintén kis sebességnél borult fel egy tűzoltóautó, és rázuhant egy személyautóra, a sofőr szörnyethalt.

Az autók nagy igénybevételnek vannak kitéve, állandó a túlterhelésük, a súlypontjuk magasan van, miközben speciális manővereket kellene végezniük. Véleményünk szerint egyáltalán nem garantált, hogy az autók ezzel a jelenlegi szerkezettel meg tudnak felelni ezeknek a feladatoknak - tette hozzá. Mint mondta, egyes műszaki mentő autóknak azonban az a bajuk, hogy kicsi a súlyuk, viszont nagyon erős a rugózásuk, emiatt - mint mondta - az autó "nagyon pattog".

Én magam is vezetek ilyen autót, és az a tapasztalatom, hogy már 20-30 kilométeres óránkénti sebességnél is olyanokat pattog az autó, mint egy gumilabda, ez pedig rendkívül balesetveszélyes - tette hozzá.

A szakszervezet ügyvivője felhívta a figyelmet arra, hogy a tapasztalatok alapján csak idő kérdése, mikor borul fel a következő jármű. A szakszervezet szerint a kritikus tűzoltóautókból nyolc, a műszaki mentést végző járművekből 5-10 lehet az országban. A szakszervezetnél több sofőr is jelezte a problémát.

A mi célunk, hogy ne forduljon elő még egy halálos baleset, ezért független szakértő bevonásával kívánjuk megállapítani, hogy valóban balesetveszélyesek-e ezek a járművek. Azt akarjuk elérni, hogy a járművek biztonságosak legyenek, a vonulós tűzoltók pedig munkájuk során ne legyenek kitéve feleslegesen veszélynek - mondta.

Gombos Krisztina – MTI"

http://www.htfsz.hu/hirarchivum/74-hire ... zoltoautok" onclick="window.open(this.href);return false;


"Ismét tűzoltó autó borult!

2008. november 03. hétfő, 01:00

Az elmúlt csütörtökön visszaérkezett, és beállították a sántosi balesetben megsérült kaposvári tűzoltófecskendőt. A javítás alatt elvégzett munkát nem szeretném minősíteni. A kollégák a szer visszaérkezése után 15 órát dolgoztak azon, hogy a kimaradt, eltűnt rögzítő elemeket pótolják. Az autóra visszakerült az a gumiról lefordult felni, amin csúszott az oldalára borult 15 tonnás autó...

Rövid idő alatt a közel 10 ilyen fecskendőből ez a harmadik, amely rémisztően hasonló körülmények között szenvedett balesetet. A pályázatot elnyerő cég szerint a sofőrök tapasztalatlansága miatt van ez. Szerintük az autók tudják azokat a paramétereket, amiket kell tudniuk – ezt nem is vitatjuk. Teherautóknak biztosan kiválóak, azonban mi nem a megszokott körülmények között használjuk ezeket a technikákat.

Hallottam már olyan véleményt, hogy a jelenlegi sebességkorlátozást tovább csökkentenék. Mennyire? Valóban ez a megoldás? Véleményem szerint olyan szereket kéne rendszeresíteni, amelyekkel a mentésre vonuló tűzoltók oda is érnek. Mit fog mondani az állampolgár, akinek ég a háza, és lassabban tudunk menni? A lekorlátozó könnyen lenne, nem ő találkozik a károsulttal, nem őt hibáztatnák, hanem a kiérkező kollégákat. Nem szabadna, hogy akadálya legyen ennek a Közbeszerzési Törvény, mennyiben az nem alkalmazható speciális feladatokat ellátó járművekre. Mindig a nyugatot hozzák fel példának, hát erre ott is van példa, csak ezt is utánozni kellene.

A debreceni balesetben a fecskendőt vezető sofőr kamionozott mielőtt tűzoltó lett, és szabadnapjain jelenleg is teherautót vezet. A tűzoltók két szerkocsival vonultak egy Nyíradony közelében lévő tarlótűzhöz. Az elöl haladó jármű egy jobbos kanyarban, a nedves úttesten eddig tisztázatlan ok miatt kisodródott, és az oldalára borult, miközben egy szemből érkező személyautó elejének is nekiütközött. A hat fős legénység közül hárman sérültek meg az elsődleges vizsgálatok szerint könnyebben, de csak két tűzoltót kellett kórházba szállítani.

A HTFSZ várja annak a független szakértői bizottságnak a jegyzőkönyvét, akik tesztelték ezeket az autókat. Ezt szakszervezetünk kezdeményezte, és finanszírozta meg. A dolog pikantériája, hogy épp ez debreceni autó volt a tesztalany.

Számunkra elfogadhatatlan, hogy rajtunk kívülálló okok miatt kollégák, vagy ártatlan polgárok sérüljenek meg!

Árok Kornél területi ügyvivő"

http://www.htfsz.hu/hirarchivum/80-hire ... uto-borult" onclick="window.open(this.href);return false;


" A szerkocsi-balesetek tapasztalatairól tárgyaltak...

2009. január 29. csütörtök, 01:00

Az elmúlt években történt tűzoltó szerkocsik balesetei nyugtalanságot keltettek a tűzoltó gépkocsivezetők körében, ezért a HTFSZ javaslatára az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) Mogyoródi úti székhelyén előkészítő tanácskozást tartottak. A január 29-i egyeztetésen dr. Tatár Attila tűo. altábornagy és az igazgatóság illetékes vezetői, valamint Kajsza Zoltán HTFSZ elnök, Kormos Csaba területi ügyvivő, illetve az önkéntes és létesítményi tűzoltószövetségek (HÖTOSZ, LÖTOSZ) képviselői vettek részt. Persze ott voltak a gyártók és forgalmazók – a német Daimler Ag, és a Rosenbauer cégek – magas rangú vezetői is...
Az előkészítő megbeszélés résztvevői megegyeztek egy széleskörű, március első napjaiban tartandó konferencia megtartásában. A gyártók képviselői felajánlották, hogy a fiatal gépjárművezetőinket - a gyári specialisták által - a konferencia idején tartandó továbbképzésben részesítik, vagyis: az extrém helyzetekre képezik majd ki az osztrák kollégák a magyar lánglovagokat.

Sz.R. - K.N.F."

http://www.htfsz.hu/hirarchivum/36-hire ... targyaltak" onclick="window.open(this.href);return false;


" Újra Atego

2009. augusztus 05. szerda, 01:00

2008 tavaszán a HTFSZ elindította az úgynevezett „Atego-ügyet”, melynek előzménye az Atego fecskendők sorozatos balesete volt, melyekben sajnos halálos áldozatok is voltak. A tűzoltó gépjárműveket vezetők sokat panaszkodtak erre a típusra. Szakszervezetünk felkérte független szakértőként az Atego AT1 4000 fecskendő, és Atego 1328 műszaki mentő vizsgálatra a TÜV Nord Kft-t...
A vizsgálatokra a TÜV Nord Kft. telephelyén, és több más helyszínen (Budapesten, Écsen, Rába ringen) került sor. Az eredmény többféle vizsgálat alapján született meg. A gépjárművek rugózása nagyon kemény, ami pattogást okozhat rossz útviszonyok között. Felvettük a kapcsolatot a Mercedes magyarországi képviselőjével és az OKF-fel. Közös döntés alapján, létrejött egy konferencia, ahol a szakma részvételével elemezték a TÜV Nord Kft. által készített vizsgálati eredményt. Ennek eredményeképpen a Mercedes, a Rosenbauer, valamint az OKF szervezésében vezetéstechnikai tréninget tartott a tűzoltó gépkocsivezetőknek a tököli reptéren. Ami sikeresen lezajlott, körülbelül 130 tűzoltó részvételével. A tréning után az egri műszaki mentő gépjárművet elszállították Németországba, a Mercedes gyárba tesztelésre és a probléma megtalálására és kijavítására. A szeren rugókötegeket cseréltek a hátsó tengelyen, majd a gépjárművet visszaszállították Egerbe. A Mercedes gyár véleményt kért az egri gépkocsivezetőktől a gépjármű menettulajdonságának változásáról. Ezek a vélemények (melyek nagyon pozitívak) el lettek küldve az OKF-re. A továbbiakban várjuk az intézkedést a problémás Atego fecskendők és műszaki mentők javításáról, a menetstabilitási probléma megoldásáról. Reméljük, hogy a szerek problémáinak kiküszöbölésével kevesebb baleset lesz az utakon a jövőben.

Kormos Csaba, területi ügyvivő"

http://www.htfsz.hu/hirarchivum/43-hire ... ujra-atego" onclick="window.open(this.href);return false;


" Atego

2010. február 15. hétfő, 12:32

Atego javítások
Tudomásunk szerint az OKF kiértesítette az érintett parancsnokságokat az Atego javításokkal kapcsolatban.
Információink szerin a Mohács HÖT Atego fecskendőjének a rugóköteg cseréje megtörtént. A tesztelés folyamatban van. Valószínűleg egy lengéscsillapító csere is szükséges lesz. Ez várhatóan március elején megtörténik és akkor fogunk tudni több információval szolgálni a fecskendő menettulajdonságáról.
További tájékoztatás Kormos Csaba HTFSZ területi ügyvivőtől. 06709779551
Itt is meg szeretnénk köszönni a Mercedes-Benz Hungária Kft.-nek az együttműködést és a segítő szándékot."

http://www.htfsz.hu/hirarchivum/83-hire ... /472-atego" onclick="window.open(this.href);return false;
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.
szüzojtóó
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012. júl. 05. 7:46

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: szüzojtóó » 2012. júl. 05. 8:03

Részvétem a halott tűzoltó családjának,és jobbulást kívánok a sérülteknek.Az a probléma h sok hivatásos tűzoltó öntelt,túlbecsüli a képességeit a gépjármű vezetést illetően.2 évig szűz jogsival vezettem Ategót és érdekes nm borult fel.Miért? Mert nem vállaltam túl magam.Avarhoz nm csapattam 100 al ott rohadjon meg az avartűz a 100 milliós fecskendőt nm érdemes kockáztatni elég volt a 70-80 is bőven.Baleset,lakástűznél érdemes odalépni ,de nem ökör módon.90 -el is odaérsz.Az autók borulása nem az autó hibája hanem az emberé.Vissza kell venni a nagyképűségből,mert hiába hiszed azt h te fullosan vezetsz a borulások amik az országban voltak,vannak nem ezt tükrözik.A gázpedált nyomni bárki tudja,csak használd az agyadat is. [***Moderálva***]
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Moderátor 2012. júl. 05. 12:14-kor.
Ok: A hozzászólás utolsó mondata alpáriság miatt törölve.
pöttyös
tűzkőről pattant
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2006. feb. 21. 19:48

Re: Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: pöttyös » 2012. júl. 05. 7:31

Mélységesen felháborít, hogy az elmúlt 6 év és ki tudja hány felborult fecskendő után még mindig előfordulhat, hogy valaki meghal, mert nincs biztonsági öv, vagy a legénység nem használja, mert olyan égő bekapcsolni. Vezetőink nagyon kreatívan kötelezővé tették, hogy még a wc-n is legyen rajtam a sisak, de a 16 - 20 Tonnától lássuk be, nem fog megvédeni. Had legyek elfogult érintettségem okán és legyek olyan demagóg, hogy megállapítsam, ennek a srácnak a halála is elodázott intézkedések miatt következett be. Tisztelt vezérkar! Ugye értik már, hogy mi is volna az igazán fontos teendő? Most viszont elő lehet venni a sofőrt, akár ki is lehet rúgni. el lehet ítélni és a probléma meg is van oldva. Mi lesz az ítélet? Nem a látási és útviszonyoknak stb. vezetett. A bíróságnak van erre 1 formanyomtatványa és sohasem fogja érdekelni, hogy mik is a valódi okok, hogy ma egy bajtársunk már nincs közöttünk többet. A sofőrnek sok lelki erőt, a sérülteknek mielőbbi gyógyulást és a családnak őszinte részvétet kívánok. UI. Sipi minden nap velem van. Aláírásként: a 2006-os Jászberényi Atego borulás sofőrje.
Válasz küldése