* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2018. feb. 23. 7:54

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 3332 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 134  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. okt. 18. 18:23 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 19:21
Hozzászólások: 5828
Offline
Feje tetejére borult egy tűzoltóautó Diósdon - képek


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. okt. 18. 16:40 
tűzkakas-idomár
Avatar

Csatlakozott: 2009. okt. 23. 17:36
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Budapest - Pest megye
Offline
http://pest.katasztrofavedelem.hu/hirek ... balesetben

Jobbulást Mindenkinek!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. okt. 16. 12:56 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 19:21
Hozzászólások: 5828
Offline
Ítélet a halálos tűzoltóbaleset ügyében


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. okt. 13. 19:54 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2002. okt. 19. 14:35
Hozzászólások: 618
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Ilyen is van.
http://www.youtube.com/watch?v=lkHLkUGwhgU


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. okt. 06. 17:56 
tűzkakas-idomár
Avatar

Csatlakozott: 2005. márc. 10. 9:46
Hozzászólások: 326
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Jobbulást mindenkinek!

_________________
Gabi bácsi

Aki tanul, az hülye, aki nem, az is marad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. szept. 28. 16:16 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 5:55
Hozzászólások: 394
Offline
szélkakas írta:
"Tűzoltóautó karambolozott a pécsi belvárosban, egy lánglovag beszorult az autóba"


forrás:
http://www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bu ... oba-517966

képek: http://www.bama.hu/galeria/baranya/kek- ... lvar/66514

mielőbbi gyógyulást, mindenkinek!

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. szept. 28. 13:58 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 5:55
Hozzászólások: 394
Offline
"Tűzoltóautó karambolozott a pécsi belvárosban, egy lánglovag beszorult az autóba"


forrás:
http://www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bu ... oba-517966

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 21. 22:20 
tűzkakas-idomár
Avatar

Csatlakozott: 2005. márc. 10. 9:46
Hozzászólások: 326
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Tudom, hogy ez a topik a tűzoltók baleseteiről szól, és azt is elfogadom, hogy a szer fékje nem olyan jó, mint másik járműveké. Azért ne felejtsük el, hogy régen koránt sem voltak a maihoz hasonló fékek, és mégsem volt sokkal több baleset. A választ nem lehet megtalálni csak a tűzoltóknál, vagy csak a Brontónál.
Nézzük meg például, hogy hányan nem irányjeleznek, vagy tekergetik a rádiót figyelés helyett, gondot okozva ezzel másoknak. Nem föltétlenül balesetre gondolok, csak arra, hogy indokolatlanul elvonják, lefoglalják mások figyelmét.

Elengedhetetlen a jó technika, de mindig ott az ember is. Arra gondolok, hogy a mai közlekedésben sikk lett elfeledkezni a másikról, de sok balesetnek ez a valódi oka, mert ez csapatjáték. És ez az, ami szinte sosem szerepel a vizsgálat végén az okok között.

Persze lehet beszélni nem működő fékekről, és sok másról, de mindenki gondolkozzon el azon, hogy hányszor okoz - aprónak tűnő - kellemetlenséget másnak. Magyarországon "mindenki nagyon jól vezet", legalábbis a többség ezt hiszi. Ha megnéztük őszintén, hogy hogy vezetünk, akkor jöhet a technika, meg minden más. Ami ma az utakon van, egyáltalán nem csökkenti a balesetek esélyét. Kevesebb valamivel a számuk, mert nőttek az üzemanyagárak, meg a rendőrség is keményített. De a morál változása nélkül nem lesz sokkal kevesebb.

Nagyon sajnálom az elhunytat, és a családját is.
Nem kevésbé a tűzoltót és családját. Sokszor találkoztam balesetek résztvevőivel, illetve rokonaikkal. Nagyon nehéz, az okozónak sokszor rosszabb, mint az áldozat hozzátartozóinak. Még akkor is, ha valójában nem tehet a balesetről, mert bár ritka, de lehet kizárólag műszaki oka is a tragédiának. (Legtöbbször még műszaki ok mellett is van emberi rész.)

És kívánom, hogy a Brontók mielőbb kicserélődjenek!

A technika olyan, amilyen. De ezt tudjuk...
Fiúk! Vigyázzatok magatokra, és a csapatra, mert ez könnyebben elérhető, mint az azonnali csere!

_________________
Gabi bácsi

Aki tanul, az hülye, aki nem, az is marad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 19. 18:51 
tűzkőről pattant

Csatlakozott: 2010. márc. 09. 11:44
Hozzászólások: 65
Offline
laji-kuss írta:
Kedves Péter!
Ezt: A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.
a mondatomat azért írtam, mert nem hiszem, hogy az évek óta ott lévő szökőkutat most kellett felfedezze a tűzoltóság!
Nem volt módja senkinek, hogy gyalog vagy kerékpárral bejárja ezt az igen kis kerületet, hogy mikor és merre menne járművével (azt hiszem az alacsony színvonalú értelmezések miatt ide kell írjam, hogy a szerkocsira, emelőkosarasra gondolok és nem a kerékpárra...), ha riasztása lenne?


A szakember azért másról is megismerszik. Pl. arról, hogy mielőtt beleszól valamibe, körültekintően utánanéz a dolgoknak, mert könnyen hülyének nézhetik. Te erről már elkéstél, de ez legyen a te bajod.

Viszont a szökőkutat nem a tűzoltóságnak kell felfedeznie, hanem annak aki a lovat hajtja. Ez pedig bárki lehet (mint jelen esetben is), nem csupán az a 2-3 helyismerettel rendelkező emberke. Vagy tényleg úgy gondolod, hogy az fki összes gkv-jével meg kellene ismertetni a főváros összes zegzugos mellékutcáját? Mert arra a hét 168 órája is kevés lenne, nemcsak a szolgálat 24 órája.

Másrészt látni ugyanolyan fontos, mint látszani. Hiába az egyik, ha a másik nem adott. Rogán tóninak nem volt fontos látszani, így járt a szaros szökőkútjával (egyé

Nem tudom, hogy te hol éltél az elmúlt pár hónapban, évben. De mikor műhelybe is úgy kell bekönyörögnie magát az embernek, mert wc papírra sem telik, nemhogy gázolajra, akkor a vezetési gyakorlatok és helyismereti foglalkozások teljesen esélytelenek. És akkor a kérdésedre itt a válasz: nem, nincs módja, hogy az ember megismerje a működési körzetét, csak tapasztalás révén. Ez az eset pont ilyen volt. A másik ilyen amikor nagy véletlenül rájövünk 1-2 utcanév változásra. Ha magunktól nem jövünk rá, akkor napestig kereshetünk egy pár címet, mert a több mint 10 éves térképek, amik rendelkezésre állnak nem éppen naprakészek.

Bár úgy tudom, hogy lett egy látszat intézkedés hozva, amivel rogán tóni száját befogják. Pontosan a 8-nak és az 5-nek engedélyezték (v. elrendelték - nem tudom) a vezetési gyakorlatokat, helyismereteket. Na de kérem. Ilyen eset bárhol, bármikor megtörténhet. Akkor a többi kerület részére miért nem adják ugyanezt a lehetőséget? Megvárjuk még újabb 'baj' történik és majd akkor? Költői a kérdés, hiszen csak egy kirakat intézkedés. Csak érdekes. Arról nem beszélve, hogy arra a szökőkútra, illetve oda nem biztos, hogy csak a helyi erőknek fog vezetni az útjuk (mint ez esetben sem), hanem számtalan másiknak is, amelyeknek nem csak az elvi, hanem a gyakorlati lehetősége sincs megismerni a helyszínt. Hacsak tényleg komolyan nem vesszük az ötletedet és az összes gkv-t a szabadnapjukon drótszamárra ültetjük és 48 órán keresztül kerékpároztatjuk őket. Mert bizony a londoni taxis is így ismeri meg londont. Na de ez csak rajta múlik. Itt pedig erről szó sem lehet.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 18:43 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 21:14
Hozzászólások: 225
Offline
szélkakas írta:
laji-kuss írta:

Kéne egy londoni taxis szintű ismeret innen nézve, szélkakas oldaláról pedig egy kényelmes füles fotel.
Úgy látom megint egy kisebbséggel kerültem vitába, a többség talán érzi, hogy többet kéne tudjon a körzetéről.


Ha személyesen ismernél nem sértegetnél ilyennel, még hogy kényelemes füles fotel!
Tudod mit sugárzik belőled a fontoskodó rosszindulat, de az jön mint tehénből az a bizonyos nem értéktelen végtermék.


Légy biztos benne: az itt leírtak és a töketlenséged miatt nem tartanálak sokra ha ismernélek is...

Ez van, gyakran a tükörben jobbnak látja a magát az érintett. "Történelmi jogcímeire" hivatkozik és nem veszi észre, hogy az elvárt alatt teljesít(ett).
Na pá, légy boldog az egyszerűségedben, a sérthetetlenségedben. Az utolsó penetráns mondatod lezárta az érintkezési lehetőséget még e fórumon is veled.

Azért a többi nyolcezer olvashatja és kiállhat a szakmája mellett. Ne kelljen már a kirúgottnak (ÁK) megvédenie őket! Szóval kintről nézve megint egyre rosszabbul néz ki ez a tisztességben megélt több száz éves szervezet. A tűzoltó munkájának nagy része a megelőzés kell(ene) legyen, ott pedig a visszavonulás látszik csak. A krómdíszek fényesítése, a tömlő felcsévélése is fontos, de csak a lakossági kapcsolat, a fent leírtak, a megelőzés után.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 16:09 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 5:55
Hozzászólások: 394
Offline
laji-kuss írta:

Kéne egy londoni taxis szintű ismeret innen nézve, szélkakas oldaláról pedig egy kényelmes füles fotel.
Úgy látom megint egy kisebbséggel kerültem vitába, a többség talán érzi, hogy többet kéne tudjon a körzetéről.


Ha személyesen ismernél nem sértegetnél ilyennel, még hogy kényelemes füles fotel!
Tudod mit sugárzik belőled a fontoskodó rosszindulat, de az jön mint tehénből az a bizonyos nem értéktelen végtermék.

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 14:35 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 21:14
Hozzászólások: 225
Offline
http://hvg.hu/ingatlan/20130812_Fotok_i ... ott_Vaci_u

Bevonták a katasztrófavédelmet a kialakításba?
Tartanak majd bejárást az építkezés különböző fázisaiban?
Kezdeményeztek, tanácsoltak valamit is a tűzoltók?

Netán elég lesz azt megállapítani és rácsodálkozni az első riasztáskor, hogy a burkolat nem bírja a járműveiket, a padoktól, szobroktól, kocsmaasztaloktól nem férnek el?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 13:46 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 21:14
Hozzászólások: 225
Offline
Az elmúlt hónapokban kicsit felcsillant a remény bennem.
ÁK és az új bevetési ruha kapcsán.
Jellemző azért, hogy a testület kivetette magából - szó nélkül!!! - ÁK-t.
Reméltem, hogy ha a bőrükre megy tesznek valamit, de nem. A legtöbb szava a semmittevésnek van még mindig.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 13:43 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 21:14
Hozzászólások: 225
Offline
Ma 13-a van, talán ezért: Fidel Castro ma 87 éves...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 13:41 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 21:14
Hozzászólások: 225
Offline
szélkakas írta:
laji-kuss írta:
Kedves Péter!
Ezt: A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.
a mondatomat azért írtam, mert nem hiszem, hogy az évek óta ott lévő szökőkutat most kellett felfedezze a tűzoltóság!
Nem volt módja senkinek, hogy gyalog vagy kerékpárral bejárja ezt az igen kis kerületet, hogy mikor és merre menne járművével (azt hiszem az alacsony színvonalú értelmezések miatt ide kell írjam, hogy a szerkocsira, emelőkosarasra gondolok és nem a kerékpárra...), ha riasztása lenne?

Már az építkezésnél, a mostani városi építkezéseknél is fel kéne tenni valakinek a testületben a kérdést: mi lesz másként, ha elkészül? Ezt a kérdésfeltevőt nem látom!
Más példa: ha lezárnak egy hidat, akkor is csak a vonuláson derül ki a gépkocsivezetőnek, hogy odaérve nem lehet átmenni rajta? Semmi együttműködés a BKK-val? a tervezőkkel? az üzemeltetőkkel? csak üldögélés az elefántcsonttgoronyban? majd nézve az új dolgokra mint az a borjú az új kapura?
Sajnos láttam más esetet is: a villamossínen ment a kéklámpás (rendőr) és elérte azt a helyet ahol a sineket cserélték...tovább ment.

Szóval az elismertségért meg kell dolgozni, az elismertséget kemény munkával meg kell tartani.

Azt hiszem írtam már egy esetemről az USA-ban: a rendőr odajött hozzám és a nevemen szólítva elmondta, hogy EZ AZ Ő KÖRZETE. Megkért, hogy menjek máshová, ott ne álljak meg a kocsival, mert az egy veszélyes környék. No Ő "nem ment volna rá a szökőkútra", azt is tudja, hogy melyik ember mit csinl, nemhogy azt, hogy ő merre közelekedhet...

van különbség?, tetszik érteni már a kölönbséget??? A tűzoltóknak is van körzetük ahol MINDEN őket és a lakosokat érintő dologról tudniuk kell a maguk és a köz érdekében. Ki tudjon ilyenről, ha nem ők??


Hál istennek van köztünk egy polihisztor és az érdekünkben, szemezget és publikál és publikál!

Vizuális vagyok elképzeltem a kerékpáros bejárást! Egyszerűen az eszem megáll az ötleteken. Van még ilyen baromság a tarsolyodban?



Snassz lenne, igaz?

Pedig a tűzoltás történelme nem abból állt, hogy vártuk a riasztást és felszálltunk a szerkocsira...
Szóval jobb bent a feneket növeszteni, mint a megelőzés miatt a területet bejárni. Van min változtatni... Majd a GPS megmutatja, hogy merre is van a laktanya melletti utcai riasztási cím. Azért remélem nem ennyire siralmas az állomány nagy része :(

Kéne egy londoni taxis szintű ismeret innen nézve, szélkakas oldaláról pedig egy kényelmes füles fotel.
Úgy látom megint egy kisebbséggel kerültem vitába, a többség talán érzi, hogy többet kéne tudjon a körzetéről.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 9:15 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 5:55
Hozzászólások: 394
Offline
laji-kuss írta:
A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.



A LAIKUS-S meg erről!
laji-kuss írta:
Nem volt módja senkinek, hogy gyalog vagy kerékpárral bejárja ezt az igen kis kerületet, hogy mikor és merre menne járművével (azt hiszem az alacsony színvonalú értelmezések miatt ide kell írjam, hogy a szerkocsira, emelőkosarasra gondolok és nem a kerékpárra...), ha riasztása lenne?




_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 9:09 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 5:55
Hozzászólások: 394
Offline
laji-kuss írta:
Kedves Péter!
Ezt: A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.
a mondatomat azért írtam, mert nem hiszem, hogy az évek óta ott lévő szökőkutat most kellett felfedezze a tűzoltóság!
Nem volt módja senkinek, hogy gyalog vagy kerékpárral bejárja ezt az igen kis kerületet, hogy mikor és merre menne járművével (azt hiszem az alacsony színvonalú értelmezések miatt ide kell írjam, hogy a szerkocsira, emelőkosarasra gondolok és nem a kerékpárra...), ha riasztása lenne?

Már az építkezésnél, a mostani városi építkezéseknél is fel kéne tenni valakinek a testületben a kérdést: mi lesz másként, ha elkészül? Ezt a kérdésfeltevőt nem látom!
Más példa: ha lezárnak egy hidat, akkor is csak a vonuláson derül ki a gépkocsivezetőnek, hogy odaérve nem lehet átmenni rajta? Semmi együttműködés a BKK-val? a tervezőkkel? az üzemeltetőkkel? csak üldögélés az elefántcsonttgoronyban? majd nézve az új dolgokra mint az a borjú az új kapura?
Sajnos láttam más esetet is: a villamossínen ment a kéklámpás (rendőr) és elérte azt a helyet ahol a sineket cserélték...tovább ment.

Szóval az elismertségért meg kell dolgozni, az elismertséget kemény munkával meg kell tartani.

Azt hiszem írtam már egy esetemről az USA-ban: a rendőr odajött hozzám és a nevemen szólítva elmondta, hogy EZ AZ Ő KÖRZETE. Megkért, hogy menjek máshová, ott ne álljak meg a kocsival, mert az egy veszélyes környék. No Ő "nem ment volna rá a szökőkútra", azt is tudja, hogy melyik ember mit csinl, nemhogy azt, hogy ő merre közelekedhet...

van különbség?, tetszik érteni már a kölönbséget??? A tűzoltóknak is van körzetük ahol MINDEN őket és a lakosokat érintő dologról tudniuk kell a maguk és a köz érdekében. Ki tudjon ilyenről, ha nem ők??


Hál istennek van köztünk egy polihisztor és az érdekünkben, szemezget és publikál és publikál!

Vizuális vagyok elképzeltem a kerékpáros bejárást! Egyszerűen az eszem megáll az ötleteken. Van még ilyen baromság a tarsolyodban?

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 8:25 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 21:14
Hozzászólások: 225
Offline
Kedves Péter!
Ezt: A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.
a mondatomat azért írtam, mert nem hiszem, hogy az évek óta ott lévő szökőkutat most kellett felfedezze a tűzoltóság!
Nem volt módja senkinek, hogy gyalog vagy kerékpárral bejárja ezt az igen kis kerületet, hogy mikor és merre menne járművével (azt hiszem az alacsony színvonalú értelmezések miatt ide kell írjam, hogy a szerkocsira, emelőkosarasra gondolok és nem a kerékpárra...), ha riasztása lenne?

Már az építkezésnél, a mostani városi építkezéseknél is fel kéne tenni valakinek a testületben a kérdést: mi lesz másként, ha elkészül? Ezt a kérdésfeltevőt nem látom!
Más példa: ha lezárnak egy hidat, akkor is csak a vonuláson derül ki a gépkocsivezetőnek, hogy odaérve nem lehet átmenni rajta? Semmi együttműködés a BKK-val? a tervezőkkel? az üzemeltetőkkel? csak üldögélés az elefántcsonttgoronyban? majd nézve az új dolgokra mint az a borjú az új kapura?
Sajnos láttam más esetet is: a villamossínen ment a kéklámpás (rendőr) és elérte azt a helyet ahol a sineket cserélték...tovább ment.

Szóval az elismertségért meg kell dolgozni, az elismertséget kemény munkával meg kell tartani.

Azt hiszem írtam már egy esetemről az USA-ban: a rendőr odajött hozzám és a nevemen szólítva elmondta, hogy EZ AZ Ő KÖRZETE. Megkért, hogy menjek máshová, ott ne álljak meg a kocsival, mert az egy veszélyes környék. No Ő "nem ment volna rá a szökőkútra", azt is tudja, hogy melyik ember mit csinl, nemhogy azt, hogy ő merre közelekedhet...

van különbség?, tetszik érteni már a kölönbséget??? A tűzoltóknak is van körzetük ahol MINDEN őket és a lakosokat érintő dologról tudniuk kell a maguk és a köz érdekében. Ki tudjon ilyenről, ha nem ők??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 22:39 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2006. dec. 22. 17:08
Hozzászólások: 1131
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
laji-kuss írta:
A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.
:megbocsato:
Olvasva az előzményeket, már majdnem magamévá tettem a gondolataid. Legalábbis, ami a vízszállító derékszögére írtál... Sőt, meggyőztél. :csendesen:
Csakhogy
Ez a szökőkutas ügy egészen más kategória. Hogy lehet, hogy nem látod? 8-)
Nem látod, hiszen a fenti idézet generális értékű bölcseletet fűzted hozzá :toprengo:

Ez teszi gyanússá a dolgot. :csendesen: Asszem, te erősen elfogult vagy tűzoltó ügyben a tűzoltók rovására. :tilos:
Igazad is van esetenként, de úgy látszik neked teljesen mindegy, hogy mi is a konkrét ügy.

Lehet, személyes érintettséged lehet egy fatális nagy piros vas találkában... sajnálom, ha így van. Őszintén együtt érzek veled, de lásd be, ez nem jogosultság arra, hogy a tüó gjvez csak mazsola lehet a szemedben. Minden, csak nem hozzáértő, s főleg nem szakember...

Kár. Mert jól megmondod ugyan, de így ez csak beszólás. S ki figyel így rád?

ui:
Írod:
laji-kuss írta:
A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.
Nagyon érdekelne, ha ezt konkréten is elemeznéd a szökőkutas eset boncolásával. Komolyan kérem.

_________________
Handbauer Péter


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 21:18 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 5:55
Hozzászólások: 394
Offline
laji-kuss írta:
Rendben van, hogy egyes szakmai csoportok védik a mundér becsületét, DE!
Nem kéne annyira, hogy egy MSZMP-FIDESZ taggyűtéshez kezdjen hasonlítani. Nem kéne minden hibázót elvtelenül védeni. A mi elvtársunk nem hibázhat, a mi elvtársunk be nem ismeri a hibáját, várjuk meg a vizsgálat végét. A csoportot fogja lejáratni ez a hozzáállás.

Például a repülőbaleseteknél rögtön ott a gyakorlati idő megjelenítése. A balesetvizsgálat után megjelenik a pontos esetleírás. Itt semmi!!, az időben elvész a felelősség.
Még példa: a mindig részeg ember kap lehetőséget. "Megszondázzák". Az első itt megjelenő védekező hozzászólás az, hogy várjuk meg a vizsgálat eredményét, addig fehér bárány. Másnap okoz egy szép kis balesetet. Annak is várjuk meg a vizsgálati eredményét. Mehet tovább, stb.
Régebben már írtam, hogy a megtett km-ekhez képest a tűzoltóknál aránytalanul sok a baleset. Adrenalin és más kifogások nélkül rendkívül rossz fényt vet a testületre. Itt vérprofinak kell lenni. Az önismeret, az önkorlátozás példamutatása hiányzik.
A szélkakas is a kibúvót keresi. A Félelem bérét látta, DE mégsem az a jelenet jut az eszébe amikor ráijesztenek a vezetőre és az tesz, vagy nem tesz robbanást okozó manővert, hanem valami gyermeteg módon a hibázást igazoló jelenetet emleget.

Szóval aki az Operában akar énekelni, annak kicsit jobban kellene tudnia énekelni, mint Fásy Ádám. HA nem tud valaki csak Fásy módra ("beszédhangon") nyekeregni, akkor nincs mese, be sem szabad tennie a lábát a pódiumra!
A nézőknek pedig kötelességük, hogy kifütyüljék, ha mégiscsak oda merészkedne, ha mégsem lenne annyi kontroll a szereplőválógatókban, hogy időben elzavarják.

A Lágymányosinál ki van téve a 30-as tábla amúgy. Nem azért mert pihenőövezet, hanem mert ott a "betonhoz ragadt" autóknak sem javasolnak többet a 90 fokos kisívű, beláthatatlan kanyar miatt.
Mit képzelt, hogy néhány köbméter vízzel rá nem vonatkozik a fizika? 30-cal menve ha lelép az az ismeretlen szellemgyalogos, akkor is meg tudott volna állni néhány méteren belül. Fel nem borult volna semmi esetre sem.
Sokan mondhatnák, hogy "nagyon kellhetett a helyszínen az a néhány köbméter víz" ami miatt sietni kellett, de nem mondom, mert itt sem és egyetlen balesetnél, tűzoltói eseményhez vonulásnál sem lehet motiváció, veszélyeztető motiváció a küldetéstudat!

A közlekedés fizikáját nem változtatja meg semmiféle más vészhelyzet legyűrésének küldetéstudata! Hány milliárd kell ennek az egyszerű gondolatnak a befogadásához?


Korábban is vitatkoztunk, baleset kapcsán. Ha jól emlékszem még nem ültél vonuló Tűzoltó autóban, pláne feladattal.
Már évekkel ezelőtt is osztottad az észt és azóta is teszed szüntelen, eredmény?
Nagyon okos jól érvelő barátom vedd fel az OKF Fönökével a kapcsolatot aztán oszd annak az észt!
Hogy egy filmből mit tartok én vagy te fontosnak az ebben az esetben lényegtelen, csak kukacoskodás! Sőt ebből kiindulni és ráhúzni a tűzoltókra baromság.

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 18:00 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 21:14
Hozzászólások: 225
Offline
elemigolyo írta:
Amikor Rogán kerületében a tűzoltók teljességgel helyt állnak, azt elfelejtik közölni.Lehet, hogy azt kellene megvizsgálni, hogy egyáltalán szabályos-e az a "kút" OTT!!!!!Egyébként nem értem mit kell ezen egyáltalán :radobbent: kiakadni....... :???: :???:


A helyi ismerettel rendelkező, erre a területre vezényelt tűzoltókat ki tiltotta el, hogy ezt a helytelen építményt megismerjék. Ki tiltotta meg, hogy bejárással felhívják a figyelmet ELŐRE, hogy milyen veszélyes helyzetbe kerültek a környező épületek a közlekedési területből kivett szökőkúti terület miatt??
A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.

Lehet ide írni, hogy ki és mikor szólt és kinek arról, hogy lehetetlenné tették az életmentést ezen a területen a szökőkút építésével! Ekkor meg lesz a felelős akivel Arogán(s)tóni kötekedhet. most a labda ott van a tűzoltóknál. Ki és miért nem szólt senkinek, hogy a felelősségi területén veszélyes helyzetet teremtettek a kerület bólogató jánosai.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 17:51 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 21:14
Hozzászólások: 225
Offline
Rendben van, hogy egyes szakmai csoportok védik a mundér becsületét, DE!
Nem kéne annyira, hogy egy MSZMP-FIDESZ taggyűtéshez kezdjen hasonlítani. Nem kéne minden hibázót elvtelenül védeni. A mi elvtársunk nem hibázhat, a mi elvtársunk be nem ismeri a hibáját, várjuk meg a vizsgálat végét. A csoportot fogja lejáratni ez a hozzáállás.

Például a repülőbaleseteknél rögtön ott a gyakorlati idő megjelenítése. A balesetvizsgálat után megjelenik a pontos esetleírás. Itt semmi!!, az időben elvész a felelősség.
Még példa: a mindig részeg ember kap lehetőséget. "Megszondázzák". Az első itt megjelenő védekező hozzászólás az, hogy várjuk meg a vizsgálat eredményét, addig fehér bárány. Másnap okoz egy szép kis balesetet. Annak is várjuk meg a vizsgálati eredményét. Mehet tovább, stb.
Régebben már írtam, hogy a megtett km-ekhez képest a tűzoltóknál aránytalanul sok a baleset. Adrenalin és más kifogások nélkül rendkívül rossz fényt vet a testületre. Itt vérprofinak kell lenni. Az önismeret, az önkorlátozás példamutatása hiányzik.
A szélkakas is a kibúvót keresi. A Félelem bérét látta, DE mégsem az a jelenet jut az eszébe amikor ráijesztenek a vezetőre és az tesz, vagy nem tesz robbanást okozó manővert, hanem valami gyermeteg módon a hibázást igazoló jelenetet emleget.

Szóval aki az Operában akar énekelni, annak kicsit jobban kellene tudnia énekelni, mint Fásy Ádám. HA nem tud valaki csak Fásy módra ("beszédhangon") nyekeregni, akkor nincs mese, be sem szabad tennie a lábát a pódiumra!
A nézőknek pedig kötelességük, hogy kifütyüljék, ha mégiscsak oda merészkedne, ha mégsem lenne annyi kontroll a szereplőválógatókban, hogy időben elzavarják.

A Lágymányosinál ki van téve a 30-as tábla amúgy. Nem azért mert pihenőövezet, hanem mert ott a "betonhoz ragadt" autóknak sem javasolnak többet a 90 fokos kisívű, beláthatatlan kanyar miatt.
Mit képzelt, hogy néhány köbméter vízzel rá nem vonatkozik a fizika? 30-cal menve ha lelép az az ismeretlen szellemgyalogos, akkor is meg tudott volna állni néhány méteren belül. Fel nem borult volna semmi esetre sem.
Sokan mondhatnák, hogy "nagyon kellhetett a helyszínen az a néhány köbméter víz" ami miatt sietni kellett, de nem mondom, mert itt sem és egyetlen balesetnél, tűzoltói eseményhez vonulásnál sem lehet motiváció, veszélyeztető motiváció a küldetéstudat!

A közlekedés fizikáját nem változtatja meg semmiféle más vészhelyzet legyűrésének küldetéstudata! Hány milliárd kell ennek az egyszerű gondolatnak a befogadásához?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 15:14 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 5:55
Hozzászólások: 394
Offline
szélkakas írta:
laji-kuss írta:
Gabi bácsi!


Akinek nem megy a vezetés, akinek nincs gyakorlata az ne a más kárán tanuljon. NE ÜLJÖN BE közel 100 milliós járművekbe vezetőként!
Kezdje Barkassal, IFA-val, stb és, ha bizonyított, akkor mehet a kéklámpással.

Az hogy valaki tűzoltó lesz, az nem jelenti azt, hogy van vezetési gyakorlata, azt sem hogy a vezetési gyakorlatot a vonulás során kell megszerezze. Gépkocsivezetőből van több. Aki ott jó az legyen tűzoltó és ott gépkocsivezető.
Jelenleg fordítva ülnek a lovon a tűzoltóéknál: valamelyik tűzoltó legyen gépkocsivezető is. Ez mindenkire veszélyes és költséges, valamint a szervezetet lejárató gyakorlat!

A Lágymányosi hídnál tükröt törő olvasta/látta-e a Félelem bérét? Tudta-e, hogy mivel jár egy oktalan kormánymozdulat? Vagy csak jó ötletként előadta a borulás után a vizionált gyalogos esetét? Nem volt mersze azt mondani, hogy a derékszög kanyarból nem volt számára kijárat azzal a sebességgel amivel haladt?



laji-kuss!

Nem tudom mitől, kitől vagy ilyen tapasztalt és okos. Nem is érdekel!
Ültem mind két oldalon eleget. De én sem merem ennyire osztani az észt csak úgy látatlanba. Láttam olyan gyalogost-okat nem is egyet aki a kék lámpa, sziréna ellenére a szerre ránézve úgy döntött, hogy Ő- Ők bizony átmegy-mennek még ellőtted és közel voltak nagyon sőt még annál is közelebb mert látszott a meglepetés majd a rémület a szemükben, hogy ez egy nagy autó és nehezen tud lassítani és megállni. Utólag az ilyet, rekonstruálni szinte lehetetlen!
Hogy értsd, ha kellet határon vezettem a szert, mindegy milyet hál istennek soha nem volt balesetem helyzet annál több, DE mindig voltak körülöttem akik sok mindenre felhívták a figyelmemet még ha én láttam, észleltem akkor is. Aztán a másik oldalon ülve megtettem én is ha kellet a figyelmeztetést, esetleg tiltást is. De ha egy gkv. egyedül vonul ami korábban igen csak ritka volt, pszichikai teher a megfelelés, a külső hatások érvényesülnek talán még hatványozottan is könnyen elvesztheti az önkontrollt és nincs aki figyelmeztesse.
Tapasztalt Gkv-t emlegetsz sajnos ott tartanak, hogy tapasztalt beosztott Tűzoltó sincs nem hogy gkv, a többiről nem is beszélve. Lassan az országban sem lesz C_E kategóriás sofőr, erről esetleg hallottál? Talán a Holdon vagy a Marson élsz ?


laji-kuss!
Csak a teljesség kedvéért.
Az általad emlegetett filmben van olyan rész is ahol kifejezetten gyorsan kell menni, ezért még buherálni is kell a korlátozót!

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 15:01 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 5:55
Hozzászólások: 394
Offline
laji-kuss írta:
Gabi bácsi!


Akinek nem megy a vezetés, akinek nincs gyakorlata az ne a más kárán tanuljon. NE ÜLJÖN BE közel 100 milliós járművekbe vezetőként!
Kezdje Barkassal, IFA-val, stb és, ha bizonyított, akkor mehet a kéklámpással.

Az hogy valaki tűzoltó lesz, az nem jelenti azt, hogy van vezetési gyakorlata, azt sem hogy a vezetési gyakorlatot a vonulás során kell megszerezze. Gépkocsivezetőből van több. Aki ott jó az legyen tűzoltó és ott gépkocsivezető.
Jelenleg fordítva ülnek a lovon a tűzoltóéknál: valamelyik tűzoltó legyen gépkocsivezető is. Ez mindenkire veszélyes és költséges, valamint a szervezetet lejárató gyakorlat!

A Lágymányosi hídnál tükröt törő olvasta/látta-e a Félelem bérét? Tudta-e, hogy mivel jár egy oktalan kormánymozdulat? Vagy csak jó ötletként előadta a borulás után a vizionált gyalogos esetét? Nem volt mersze azt mondani, hogy a derékszög kanyarból nem volt számára kijárat azzal a sebességgel amivel haladt?



laji-kuss!

Nem tudom mitől, kitől vagy ilyen tapasztalt és okos. Nem is érdekel!
Ültem mind két oldalon eleget. De én sem merem ennyire osztani az észt csak úgy látatlanba. Láttam olyan gyalogost-okat nem is egyet aki a kék lámpa, sziréna ellenére a szerre ránézve úgy döntött, hogy Ő- Ők bizony átmegy-mennek még ellőtted és közel voltak nagyon sőt még annál is közelebb mert látszott a meglepetés majd a rémület a szemükben, hogy ez egy nagy autó és nehezen tud lassítani és megállni. Utólag az ilyet, rekonstruálni szinte lehetetlen!
Hogy értsd, ha kellet határon vezettem a szert, mindegy milyet hál istennek soha nem volt balesetem helyzet annál több, DE mindig voltak körülöttem akik sok mindenre felhívták a figyelmemet még ha én láttam, észleltem akkor is. Aztán a másik oldalon ülve megtettem én is ha kellet a figyelmeztetést, esetleg tiltást is. De ha egy gkv. egyedül vonul ami korábban igen csak ritka volt, pszichikai teher a megfelelés, a külső hatások érvényesülnek talán még hatványozottan is könnyen elvesztheti az önkontrollt és nincs aki figyelmeztesse.
Tapasztalt Gkv-t emlegetsz sajnos ott tartanak, hogy tapasztalt beosztott Tűzoltó sincs nem hogy gkv, a többiről nem is beszélve. Lassan az országban sem lesz C_E kategóriás sofőr, erről esetleg hallottál? Talán a Holdon vagy a Marson élsz ?

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 13:14 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 21:14
Hozzászólások: 225
Offline
Gabi bácsi!

A hozzászólásaimból, de a hozzáállásomból is meg kjell értened, hogy egy hülye gyereknek nem fogom azt mondani, hogy járj csak az egyetemre, mert hátha csoda történik...
Akinek nem megy a vezetés, akinek nincs gyakorlata az ne a más kárán tanuljon. NE ÜLJÖN BE közel 100 milliós járművekbe vezetőként!
Kezdje Barkassal, IFA-val, stb és, ha bizonyított, akkor mehet a kéklámpással.

Az hogy valaki tűzoltó lesz, az nem jelenti azt, hogy van vezetési gyakorlata, azt sem hogy a vezetési gyakorlatot a vonulás során kell megszerezze. Gépkocsivezetőből van több. Aki ott jó az legyen tűzoltó és ott gépkocsivezető.
Jelenleg fordítva ülnek a lovon a tűzoltóéknál: valamelyik tűzoltó legyen gépkocsivezető is. Ez mindenkire veszélyes és költséges, valamint a szervezetet lejárató gyakorlat!

Még szerencse, hogy nem az atomerőműben dolgozik takarítóként: egyszer elvállalná az üzemfelügyeletet is az ilyen önkontroll nélküli személy! Vagy még egy példa: Gabi bácsi örömmel vennéd, ha a doki helyett a műtősnő operálna meg, mert ő szeretné ezt csinálni?
A Lágymányosi hídnál tükröt törő olvasta/látta-e a Félelem bérét? Tudta-e, hogy mivel jár egy oktalan kormánymozdulat? Vagy csak jó ötletként előadta a borulás után a vizionált gyalogos esetét? Nem volt mersze azt mondani, hogy a derékszög kanyarból nem volt számára kijárat azzal a sebességgel amivel haladt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3332 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 134  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.