* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2018. máj. 21. 1:38

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 3341 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 134  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 10:09 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 6:55
Hozzászólások: 394
Offline
laji-kuss írta:
Kedves Péter!
Ezt: A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.
a mondatomat azért írtam, mert nem hiszem, hogy az évek óta ott lévő szökőkutat most kellett felfedezze a tűzoltóság!
Nem volt módja senkinek, hogy gyalog vagy kerékpárral bejárja ezt az igen kis kerületet, hogy mikor és merre menne járművével (azt hiszem az alacsony színvonalú értelmezések miatt ide kell írjam, hogy a szerkocsira, emelőkosarasra gondolok és nem a kerékpárra...), ha riasztása lenne?

Már az építkezésnél, a mostani városi építkezéseknél is fel kéne tenni valakinek a testületben a kérdést: mi lesz másként, ha elkészül? Ezt a kérdésfeltevőt nem látom!
Más példa: ha lezárnak egy hidat, akkor is csak a vonuláson derül ki a gépkocsivezetőnek, hogy odaérve nem lehet átmenni rajta? Semmi együttműködés a BKK-val? a tervezőkkel? az üzemeltetőkkel? csak üldögélés az elefántcsonttgoronyban? majd nézve az új dolgokra mint az a borjú az új kapura?
Sajnos láttam más esetet is: a villamossínen ment a kéklámpás (rendőr) és elérte azt a helyet ahol a sineket cserélték...tovább ment.

Szóval az elismertségért meg kell dolgozni, az elismertséget kemény munkával meg kell tartani.

Azt hiszem írtam már egy esetemről az USA-ban: a rendőr odajött hozzám és a nevemen szólítva elmondta, hogy EZ AZ Ő KÖRZETE. Megkért, hogy menjek máshová, ott ne álljak meg a kocsival, mert az egy veszélyes környék. No Ő "nem ment volna rá a szökőkútra", azt is tudja, hogy melyik ember mit csinl, nemhogy azt, hogy ő merre közelekedhet...

van különbség?, tetszik érteni már a kölönbséget??? A tűzoltóknak is van körzetük ahol MINDEN őket és a lakosokat érintő dologról tudniuk kell a maguk és a köz érdekében. Ki tudjon ilyenről, ha nem ők??


Hál istennek van köztünk egy polihisztor és az érdekünkben, szemezget és publikál és publikál!

Vizuális vagyok elképzeltem a kerékpáros bejárást! Egyszerűen az eszem megáll az ötleteken. Van még ilyen baromság a tarsolyodban?

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 13. 9:25 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 22:14
Hozzászólások: 225
Offline
Kedves Péter!
Ezt: A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.
a mondatomat azért írtam, mert nem hiszem, hogy az évek óta ott lévő szökőkutat most kellett felfedezze a tűzoltóság!
Nem volt módja senkinek, hogy gyalog vagy kerékpárral bejárja ezt az igen kis kerületet, hogy mikor és merre menne járművével (azt hiszem az alacsony színvonalú értelmezések miatt ide kell írjam, hogy a szerkocsira, emelőkosarasra gondolok és nem a kerékpárra...), ha riasztása lenne?

Már az építkezésnél, a mostani városi építkezéseknél is fel kéne tenni valakinek a testületben a kérdést: mi lesz másként, ha elkészül? Ezt a kérdésfeltevőt nem látom!
Más példa: ha lezárnak egy hidat, akkor is csak a vonuláson derül ki a gépkocsivezetőnek, hogy odaérve nem lehet átmenni rajta? Semmi együttműködés a BKK-val? a tervezőkkel? az üzemeltetőkkel? csak üldögélés az elefántcsonttgoronyban? majd nézve az új dolgokra mint az a borjú az új kapura?
Sajnos láttam más esetet is: a villamossínen ment a kéklámpás (rendőr) és elérte azt a helyet ahol a sineket cserélték...tovább ment.

Szóval az elismertségért meg kell dolgozni, az elismertséget kemény munkával meg kell tartani.

Azt hiszem írtam már egy esetemről az USA-ban: a rendőr odajött hozzám és a nevemen szólítva elmondta, hogy EZ AZ Ő KÖRZETE. Megkért, hogy menjek máshová, ott ne álljak meg a kocsival, mert az egy veszélyes környék. No Ő "nem ment volna rá a szökőkútra", azt is tudja, hogy melyik ember mit csinl, nemhogy azt, hogy ő merre közelekedhet...

van különbség?, tetszik érteni már a kölönbséget??? A tűzoltóknak is van körzetük ahol MINDEN őket és a lakosokat érintő dologról tudniuk kell a maguk és a köz érdekében. Ki tudjon ilyenről, ha nem ők??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 23:39 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2006. dec. 22. 18:08
Hozzászólások: 1131
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
laji-kuss írta:
A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.
:megbocsato:
Olvasva az előzményeket, már majdnem magamévá tettem a gondolataid. Legalábbis, ami a vízszállító derékszögére írtál... Sőt, meggyőztél. :csendesen:
Csakhogy
Ez a szökőkutas ügy egészen más kategória. Hogy lehet, hogy nem látod? 8-)
Nem látod, hiszen a fenti idézet generális értékű bölcseletet fűzted hozzá :toprengo:

Ez teszi gyanússá a dolgot. :csendesen: Asszem, te erősen elfogult vagy tűzoltó ügyben a tűzoltók rovására. :tilos:
Igazad is van esetenként, de úgy látszik neked teljesen mindegy, hogy mi is a konkrét ügy.

Lehet, személyes érintettséged lehet egy fatális nagy piros vas találkában... sajnálom, ha így van. Őszintén együtt érzek veled, de lásd be, ez nem jogosultság arra, hogy a tüó gjvez csak mazsola lehet a szemedben. Minden, csak nem hozzáértő, s főleg nem szakember...

Kár. Mert jól megmondod ugyan, de így ez csak beszólás. S ki figyel így rád?

ui:
Írod:
laji-kuss írta:
A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.
Nagyon érdekelne, ha ezt konkréten is elemeznéd a szökőkutas eset boncolásával. Komolyan kérem.

_________________
Handbauer Péter


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 22:18 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 6:55
Hozzászólások: 394
Offline
laji-kuss írta:
Rendben van, hogy egyes szakmai csoportok védik a mundér becsületét, DE!
Nem kéne annyira, hogy egy MSZMP-FIDESZ taggyűtéshez kezdjen hasonlítani. Nem kéne minden hibázót elvtelenül védeni. A mi elvtársunk nem hibázhat, a mi elvtársunk be nem ismeri a hibáját, várjuk meg a vizsgálat végét. A csoportot fogja lejáratni ez a hozzáállás.

Például a repülőbaleseteknél rögtön ott a gyakorlati idő megjelenítése. A balesetvizsgálat után megjelenik a pontos esetleírás. Itt semmi!!, az időben elvész a felelősség.
Még példa: a mindig részeg ember kap lehetőséget. "Megszondázzák". Az első itt megjelenő védekező hozzászólás az, hogy várjuk meg a vizsgálat eredményét, addig fehér bárány. Másnap okoz egy szép kis balesetet. Annak is várjuk meg a vizsgálati eredményét. Mehet tovább, stb.
Régebben már írtam, hogy a megtett km-ekhez képest a tűzoltóknál aránytalanul sok a baleset. Adrenalin és más kifogások nélkül rendkívül rossz fényt vet a testületre. Itt vérprofinak kell lenni. Az önismeret, az önkorlátozás példamutatása hiányzik.
A szélkakas is a kibúvót keresi. A Félelem bérét látta, DE mégsem az a jelenet jut az eszébe amikor ráijesztenek a vezetőre és az tesz, vagy nem tesz robbanást okozó manővert, hanem valami gyermeteg módon a hibázást igazoló jelenetet emleget.

Szóval aki az Operában akar énekelni, annak kicsit jobban kellene tudnia énekelni, mint Fásy Ádám. HA nem tud valaki csak Fásy módra ("beszédhangon") nyekeregni, akkor nincs mese, be sem szabad tennie a lábát a pódiumra!
A nézőknek pedig kötelességük, hogy kifütyüljék, ha mégiscsak oda merészkedne, ha mégsem lenne annyi kontroll a szereplőválógatókban, hogy időben elzavarják.

A Lágymányosinál ki van téve a 30-as tábla amúgy. Nem azért mert pihenőövezet, hanem mert ott a "betonhoz ragadt" autóknak sem javasolnak többet a 90 fokos kisívű, beláthatatlan kanyar miatt.
Mit képzelt, hogy néhány köbméter vízzel rá nem vonatkozik a fizika? 30-cal menve ha lelép az az ismeretlen szellemgyalogos, akkor is meg tudott volna állni néhány méteren belül. Fel nem borult volna semmi esetre sem.
Sokan mondhatnák, hogy "nagyon kellhetett a helyszínen az a néhány köbméter víz" ami miatt sietni kellett, de nem mondom, mert itt sem és egyetlen balesetnél, tűzoltói eseményhez vonulásnál sem lehet motiváció, veszélyeztető motiváció a küldetéstudat!

A közlekedés fizikáját nem változtatja meg semmiféle más vészhelyzet legyűrésének küldetéstudata! Hány milliárd kell ennek az egyszerű gondolatnak a befogadásához?


Korábban is vitatkoztunk, baleset kapcsán. Ha jól emlékszem még nem ültél vonuló Tűzoltó autóban, pláne feladattal.
Már évekkel ezelőtt is osztottad az észt és azóta is teszed szüntelen, eredmény?
Nagyon okos jól érvelő barátom vedd fel az OKF Fönökével a kapcsolatot aztán oszd annak az észt!
Hogy egy filmből mit tartok én vagy te fontosnak az ebben az esetben lényegtelen, csak kukacoskodás! Sőt ebből kiindulni és ráhúzni a tűzoltókra baromság.

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 19:00 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 22:14
Hozzászólások: 225
Offline
elemigolyo írta:
Amikor Rogán kerületében a tűzoltók teljességgel helyt állnak, azt elfelejtik közölni.Lehet, hogy azt kellene megvizsgálni, hogy egyáltalán szabályos-e az a "kút" OTT!!!!!Egyébként nem értem mit kell ezen egyáltalán :radobbent: kiakadni....... :???: :???:


A helyi ismerettel rendelkező, erre a területre vezényelt tűzoltókat ki tiltotta el, hogy ezt a helytelen építményt megismerjék. Ki tiltotta meg, hogy bejárással felhívják a figyelmet ELŐRE, hogy milyen veszélyes helyzetbe kerültek a környező épületek a közlekedési területből kivett szökőkúti terület miatt??
A szakember arról ismerszik meg, hogy előre látja a veszélyes helyeket, eseményeket és mindent megtesz az elkerülésére.

Lehet ide írni, hogy ki és mikor szólt és kinek arról, hogy lehetetlenné tették az életmentést ezen a területen a szökőkút építésével! Ekkor meg lesz a felelős akivel Arogán(s)tóni kötekedhet. most a labda ott van a tűzoltóknál. Ki és miért nem szólt senkinek, hogy a felelősségi területén veszélyes helyzetet teremtettek a kerület bólogató jánosai.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 18:51 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 22:14
Hozzászólások: 225
Offline
Rendben van, hogy egyes szakmai csoportok védik a mundér becsületét, DE!
Nem kéne annyira, hogy egy MSZMP-FIDESZ taggyűtéshez kezdjen hasonlítani. Nem kéne minden hibázót elvtelenül védeni. A mi elvtársunk nem hibázhat, a mi elvtársunk be nem ismeri a hibáját, várjuk meg a vizsgálat végét. A csoportot fogja lejáratni ez a hozzáállás.

Például a repülőbaleseteknél rögtön ott a gyakorlati idő megjelenítése. A balesetvizsgálat után megjelenik a pontos esetleírás. Itt semmi!!, az időben elvész a felelősség.
Még példa: a mindig részeg ember kap lehetőséget. "Megszondázzák". Az első itt megjelenő védekező hozzászólás az, hogy várjuk meg a vizsgálat eredményét, addig fehér bárány. Másnap okoz egy szép kis balesetet. Annak is várjuk meg a vizsgálati eredményét. Mehet tovább, stb.
Régebben már írtam, hogy a megtett km-ekhez képest a tűzoltóknál aránytalanul sok a baleset. Adrenalin és más kifogások nélkül rendkívül rossz fényt vet a testületre. Itt vérprofinak kell lenni. Az önismeret, az önkorlátozás példamutatása hiányzik.
A szélkakas is a kibúvót keresi. A Félelem bérét látta, DE mégsem az a jelenet jut az eszébe amikor ráijesztenek a vezetőre és az tesz, vagy nem tesz robbanást okozó manővert, hanem valami gyermeteg módon a hibázást igazoló jelenetet emleget.

Szóval aki az Operában akar énekelni, annak kicsit jobban kellene tudnia énekelni, mint Fásy Ádám. HA nem tud valaki csak Fásy módra ("beszédhangon") nyekeregni, akkor nincs mese, be sem szabad tennie a lábát a pódiumra!
A nézőknek pedig kötelességük, hogy kifütyüljék, ha mégiscsak oda merészkedne, ha mégsem lenne annyi kontroll a szereplőválógatókban, hogy időben elzavarják.

A Lágymányosinál ki van téve a 30-as tábla amúgy. Nem azért mert pihenőövezet, hanem mert ott a "betonhoz ragadt" autóknak sem javasolnak többet a 90 fokos kisívű, beláthatatlan kanyar miatt.
Mit képzelt, hogy néhány köbméter vízzel rá nem vonatkozik a fizika? 30-cal menve ha lelép az az ismeretlen szellemgyalogos, akkor is meg tudott volna állni néhány méteren belül. Fel nem borult volna semmi esetre sem.
Sokan mondhatnák, hogy "nagyon kellhetett a helyszínen az a néhány köbméter víz" ami miatt sietni kellett, de nem mondom, mert itt sem és egyetlen balesetnél, tűzoltói eseményhez vonulásnál sem lehet motiváció, veszélyeztető motiváció a küldetéstudat!

A közlekedés fizikáját nem változtatja meg semmiféle más vészhelyzet legyűrésének küldetéstudata! Hány milliárd kell ennek az egyszerű gondolatnak a befogadásához?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 16:14 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 6:55
Hozzászólások: 394
Offline
szélkakas írta:
laji-kuss írta:
Gabi bácsi!


Akinek nem megy a vezetés, akinek nincs gyakorlata az ne a más kárán tanuljon. NE ÜLJÖN BE közel 100 milliós járművekbe vezetőként!
Kezdje Barkassal, IFA-val, stb és, ha bizonyított, akkor mehet a kéklámpással.

Az hogy valaki tűzoltó lesz, az nem jelenti azt, hogy van vezetési gyakorlata, azt sem hogy a vezetési gyakorlatot a vonulás során kell megszerezze. Gépkocsivezetőből van több. Aki ott jó az legyen tűzoltó és ott gépkocsivezető.
Jelenleg fordítva ülnek a lovon a tűzoltóéknál: valamelyik tűzoltó legyen gépkocsivezető is. Ez mindenkire veszélyes és költséges, valamint a szervezetet lejárató gyakorlat!

A Lágymányosi hídnál tükröt törő olvasta/látta-e a Félelem bérét? Tudta-e, hogy mivel jár egy oktalan kormánymozdulat? Vagy csak jó ötletként előadta a borulás után a vizionált gyalogos esetét? Nem volt mersze azt mondani, hogy a derékszög kanyarból nem volt számára kijárat azzal a sebességgel amivel haladt?



laji-kuss!

Nem tudom mitől, kitől vagy ilyen tapasztalt és okos. Nem is érdekel!
Ültem mind két oldalon eleget. De én sem merem ennyire osztani az észt csak úgy látatlanba. Láttam olyan gyalogost-okat nem is egyet aki a kék lámpa, sziréna ellenére a szerre ránézve úgy döntött, hogy Ő- Ők bizony átmegy-mennek még ellőtted és közel voltak nagyon sőt még annál is közelebb mert látszott a meglepetés majd a rémület a szemükben, hogy ez egy nagy autó és nehezen tud lassítani és megállni. Utólag az ilyet, rekonstruálni szinte lehetetlen!
Hogy értsd, ha kellet határon vezettem a szert, mindegy milyet hál istennek soha nem volt balesetem helyzet annál több, DE mindig voltak körülöttem akik sok mindenre felhívták a figyelmemet még ha én láttam, észleltem akkor is. Aztán a másik oldalon ülve megtettem én is ha kellet a figyelmeztetést, esetleg tiltást is. De ha egy gkv. egyedül vonul ami korábban igen csak ritka volt, pszichikai teher a megfelelés, a külső hatások érvényesülnek talán még hatványozottan is könnyen elvesztheti az önkontrollt és nincs aki figyelmeztesse.
Tapasztalt Gkv-t emlegetsz sajnos ott tartanak, hogy tapasztalt beosztott Tűzoltó sincs nem hogy gkv, a többiről nem is beszélve. Lassan az országban sem lesz C_E kategóriás sofőr, erről esetleg hallottál? Talán a Holdon vagy a Marson élsz ?


laji-kuss!
Csak a teljesség kedvéért.
Az általad emlegetett filmben van olyan rész is ahol kifejezetten gyorsan kell menni, ezért még buherálni is kell a korlátozót!

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 16:01 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 25. 6:55
Hozzászólások: 394
Offline
laji-kuss írta:
Gabi bácsi!


Akinek nem megy a vezetés, akinek nincs gyakorlata az ne a más kárán tanuljon. NE ÜLJÖN BE közel 100 milliós járművekbe vezetőként!
Kezdje Barkassal, IFA-val, stb és, ha bizonyított, akkor mehet a kéklámpással.

Az hogy valaki tűzoltó lesz, az nem jelenti azt, hogy van vezetési gyakorlata, azt sem hogy a vezetési gyakorlatot a vonulás során kell megszerezze. Gépkocsivezetőből van több. Aki ott jó az legyen tűzoltó és ott gépkocsivezető.
Jelenleg fordítva ülnek a lovon a tűzoltóéknál: valamelyik tűzoltó legyen gépkocsivezető is. Ez mindenkire veszélyes és költséges, valamint a szervezetet lejárató gyakorlat!

A Lágymányosi hídnál tükröt törő olvasta/látta-e a Félelem bérét? Tudta-e, hogy mivel jár egy oktalan kormánymozdulat? Vagy csak jó ötletként előadta a borulás után a vizionált gyalogos esetét? Nem volt mersze azt mondani, hogy a derékszög kanyarból nem volt számára kijárat azzal a sebességgel amivel haladt?



laji-kuss!

Nem tudom mitől, kitől vagy ilyen tapasztalt és okos. Nem is érdekel!
Ültem mind két oldalon eleget. De én sem merem ennyire osztani az észt csak úgy látatlanba. Láttam olyan gyalogost-okat nem is egyet aki a kék lámpa, sziréna ellenére a szerre ránézve úgy döntött, hogy Ő- Ők bizony átmegy-mennek még ellőtted és közel voltak nagyon sőt még annál is közelebb mert látszott a meglepetés majd a rémület a szemükben, hogy ez egy nagy autó és nehezen tud lassítani és megállni. Utólag az ilyet, rekonstruálni szinte lehetetlen!
Hogy értsd, ha kellet határon vezettem a szert, mindegy milyet hál istennek soha nem volt balesetem helyzet annál több, DE mindig voltak körülöttem akik sok mindenre felhívták a figyelmemet még ha én láttam, észleltem akkor is. Aztán a másik oldalon ülve megtettem én is ha kellet a figyelmeztetést, esetleg tiltást is. De ha egy gkv. egyedül vonul ami korábban igen csak ritka volt, pszichikai teher a megfelelés, a külső hatások érvényesülnek talán még hatványozottan is könnyen elvesztheti az önkontrollt és nincs aki figyelmeztesse.
Tapasztalt Gkv-t emlegetsz sajnos ott tartanak, hogy tapasztalt beosztott Tűzoltó sincs nem hogy gkv, a többiről nem is beszélve. Lassan az országban sem lesz C_E kategóriás sofőr, erről esetleg hallottál? Talán a Holdon vagy a Marson élsz ?

_________________
    „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 14:14 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 22:14
Hozzászólások: 225
Offline
Gabi bácsi!

A hozzászólásaimból, de a hozzáállásomból is meg kjell értened, hogy egy hülye gyereknek nem fogom azt mondani, hogy járj csak az egyetemre, mert hátha csoda történik...
Akinek nem megy a vezetés, akinek nincs gyakorlata az ne a más kárán tanuljon. NE ÜLJÖN BE közel 100 milliós járművekbe vezetőként!
Kezdje Barkassal, IFA-val, stb és, ha bizonyított, akkor mehet a kéklámpással.

Az hogy valaki tűzoltó lesz, az nem jelenti azt, hogy van vezetési gyakorlata, azt sem hogy a vezetési gyakorlatot a vonulás során kell megszerezze. Gépkocsivezetőből van több. Aki ott jó az legyen tűzoltó és ott gépkocsivezető.
Jelenleg fordítva ülnek a lovon a tűzoltóéknál: valamelyik tűzoltó legyen gépkocsivezető is. Ez mindenkire veszélyes és költséges, valamint a szervezetet lejárató gyakorlat!

Még szerencse, hogy nem az atomerőműben dolgozik takarítóként: egyszer elvállalná az üzemfelügyeletet is az ilyen önkontroll nélküli személy! Vagy még egy példa: Gabi bácsi örömmel vennéd, ha a doki helyett a műtősnő operálna meg, mert ő szeretné ezt csinálni?
A Lágymányosi hídnál tükröt törő olvasta/látta-e a Félelem bérét? Tudta-e, hogy mivel jár egy oktalan kormánymozdulat? Vagy csak jó ötletként előadta a borulás után a vizionált gyalogos esetét? Nem volt mersze azt mondani, hogy a derékszög kanyarból nem volt számára kijárat azzal a sebességgel amivel haladt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 12. 9:23 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2008. szept. 04. 19:55
Hozzászólások: 642
Tartózkodási hely: D.M.C.V.
Offline
Amikor Rogán kerületében a tűzoltók teljességgel helyt állnak, azt elfelejtik közölni.Lehet, hogy azt kellene megvizsgálni, hogy egyáltalán szabályos-e az a "kút" OTT!!!!!Egyébként nem értem mit kell ezen egyáltalán :radobbent: kiakadni....... :???: :???:

_________________
Ha haragszol is rá, de bajban van, akkor is segíteni fogsz rajta. by:elemigolyo...


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 08. 14:18 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 22:14
Hozzászólások: 225
Offline
"Az általad felvázolt plusz költségek a gyakorlatban nincsenek."

Hát ez az: a kezdetben mindenki azt hiszi, hogy a "gyakorlatban" az általa gondolt eljárás a helyes, pedig nem... Az "elméleti" kötelezettséget a gyakorlat meg kell valósítsa. A felvételkészítés és tárolás, felhasználás igencsak szabályozott. Adott esetben a felvétel elvesztése, avatatlan kézbe kerülése is eljárást indíthat valaki ellen, tehát kell legyen valaki, van valaki, akinek van pl. bérköltsége is, munkaköri leírása is, stb.

Rossz példa, de példa: pirosnál gyakorlatban lehet jobbra fordulni ha nem jön senki keresztirányban, de elméletben nem. Az esély a lefülelésre kicsi, de ha rajtakapnak, akkor a bünti elkerülhetetlen...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 08. 9:55 
tűzkőről pattant

Csatlakozott: 2010. márc. 09. 12:44
Hozzászólások: 65
Offline
Harley írta:
A fedélzeti kamera és egy kamera nem ugyanaz. A fedélzeti kamerák lényege, hogy a gyorsulást-lassulást ki tudja mutatni...
http://www.langlovagok.hu/tuzor/47_vedd-magad-e-tanuval


Igen-igen meg a sebességet, irányjelző használatát stb., amik általában a kevésbé fontosak. Az elsőbbség megadását, meg nem adását, piros lámpán áthajtást, akadályoztatást, veszélyeztetést egy sima kamera is felveszi. És ez pont elég. Mi több ez a lényeg. Legalábbis lényegesebb mint hogy mekkorát gyorsul vagy lassul az autó.

Úgyhogy én azt javaslom, akinek van a birtokában egy egyszerű felvevő, az ne várjon csodákra, és használja, amije van. Sokat segíthet az is, ha úgy hozza a szükség.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 08. 9:01 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28
Hozzászólások: 289
Offline
A hivatásos önkormányzati tűzoltóságok egy része korábban használt kamerát, és vannak köztestületi tűzoltóságok, melyek ma is élnek a lehetőséggel. Az általad felvázolt plusz költségek a gyakorlatban nincsenek.

Amúgy korábban házon belül is volt már felvetés a kamera szükségességére:
http://www.vedelem.hu/letoltes/tanulmany/tan304.pdf


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 08. 8:50 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 22:14
Hozzászólások: 225
Offline
"A katasztrófavédelemnek is nagyon megérné a kamera. "

Nem értetted. Azt írtam, hogy a legkevésbé a katasztrófavédelemnek éri meg a beszerzés. Mint olvashattad jelentős az üzemeéltetési költsége!
Az esetleges baleset esetén a pártatlan és objektív balesetvizsgálatban, tényfeltárásban bíznia kell egy költségvetési szervnek.

Arra tértem ki, hogy baleset esetén a legtöbb esetben mindkét fél a másikat hibáztatja. Akinek volt (saját) kamera a kocsijában, annak megvan az a lehetősége, hogy az eset után félrevonul, visszanézi az eseményt és az ott látottak alapján magába száll és eldönti, hogy a vallomását milyen módon teszi meg.

Dönthet úgy is a látottak alapján, hogy bocsánatot kér és kitölt egy betétlapot, mert látja, hogy ő miatta következett be a baleset.
Dönthet úgy is, hogy a másik félnek is megmutatja és egyezkednek.
Dönthet úgy is, hogy kitörli és várja a vizsgálatot. Dönthet bárhogy, de arról leginkább, hogy a bizonyítási eljárásban részt vesz-e a felvétele.

Ha nem az övé a készülék, a felvétel, akkor az egy "fekete doboz" és a munkáltatója a tulajdonosa.

A munkáltatói tulajdonlás akkor a költségek aránytalanul nagyok. Szóval munkaadóként nem vállalkoznék a fenntartására.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 08. 8:16 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28
Hozzászólások: 289
Offline
laji-kuss írta:
Megérte, hogy vegyek egy kamerát 10 ezerért... a gépkocsivezetőknek is megéri, hogy a saját kocsijukból áttegyék a munkaidejük alatt a vonulós járművükbe, ha már állandót nem vesznek összedobva a váltótársak.

A katasztrófavédelemnek is nagyon megérné a kamera. Ha a sofőr a hibás, a kártérítésének mértéke elenyésző a valódi kárhoz képest. Mivel a tűzoltóautón nincs casco, ezért nagyon sokba fáj egy összetört, vagy éppen totálkárosra összetört tűzoltóautó a szervezetnek. Így minden eszközt meg kell ragadni annak bizonyítására, hogy a sofőr vétlen volt, és a másik kötelező biztosítója állja a cechet. Nagyon megérné a beruházás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 07. 22:30 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2010. máj. 24. 19:37
Hozzászólások: 121
Offline
Nagyon necces, hogy az a csodakút szabálytalanul, tűzoltási felvonulási területre épült! Tanulmányozva a helyszínt kiviláglik hogy egy magasból mentő biztonságos működtetését egyértelműen veszélyezteti a szökőkút törékeny talaja!!!
Javaslom a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóságnak, hogy ezzel kezdjék a vizsgálatot!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 07. 20:24 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22
Hozzászólások: 2233
Offline
A sofőr részéről kártérítési felelősség fel sem merülhet, mert nem szándékosan hajtott a secret kútra. A tűzoltóautónak remélhetőleg van kötelező biztosítása, majd a biztosító kifizeti Rogán eltört játékát.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 07. 18:32 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Hozzászólások: 5863
Offline
Rogán a tűzoltókat hibáztatja


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 07. 18:23 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2007. aug. 12. 22:14
Hozzászólások: 225
Offline
Fedélzeti kamera ügyben:

Ha a munkáltató szereli be, akkor kötelezettséget is vesz a nyakába munkaerő igénnyel együtt. Az eszközökön kívül valakinek a felvételeket is kezelnie kell a különféle ide vonatkozó előírások szerint. A szükséges összeg több 100 milliós tétel lesz a feldolgozó, felvételeket kezelő új munkatársak munkabéreivel együtt...

Ha a gépkocsivezető, vagy az adott csoport vesz 10 eFt/db összegért egy - egy felszerelést a járműveikbe, akkor a végösszeg az eredményhez képest elenyésző.
Manapság a közlekedés olyan, hogy egy gépkocsivezetőnek nincs olyan kicsi a fizetése, hogy ne érje meg neki. (így értendő: akkor is megéri, ha az egyszeri beruházás eléri, meghaladja az egyhavi fizetésének a tizedét) Egyetlen balesetvizsgálat, veszélyes helyzet is megéri a beszerzését.

A saját eszköznek megvan az az "előnye", hogy a vezető saját hibájából bekövetkezett esetben akár zsebre is teheti, nem mutatja be a maga ellen terhelő felvételet, míg a kincstárinál az eljáráshoz fel tudják használni, a beleegyezése nélkül, akár a vesztére is...

Saját tapasztalatom: a kocsimnak nekiütközött egy másik jármű. Azonnal készítettem egy képet az esetről. Az úttesten volt egy úthiba, ez azonosította később a pontos helyszínt. E kép nélkül a rendőri torzított jegyzőkönyv miatt, és a másik járművezető hamis tanuja miatt három hónap jogosítványbevonással és 90 ezer ft bírsággal lettem volna terhelve a torzított helyszínrajzot felvevő rendőrkapitányság határozata szerint...
Így a több mint egy évi bírói eljárás után felmentettek a vétkesség és a 150 ezer ft-os per- és szakértői költség alól.

Megérte, hogy vegyek egy kamerát 10 ezerért... a gépkocsivezetőknek is megéri, hogy a saját kocsijukból áttegyék a munkaidejük alatt a vonulós járművükbe, ha már állandót nem vesznek összedobva a váltótársak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 07. 18:12 
tűzkőről pattant

Csatlakozott: 2010. márc. 09. 12:44
Hozzászólások: 65
Offline
Arról nem is beszélve, hogy a fentebb linkelt cikkben rogán tóni enyhén szólva ferdít, azaz hazudik. Mi a hogy egész nyáron nem üzemelhet a szökőkút? Szerintem a nyárból hátralévő 3 hét aligha tekinthető egész nyárnak. Ráadásul a rogán által említett rendkívüli kánikula is max. 3 napig tart még ki. Mindegy. Politikustól mit várjon az ember? Részletkérdés. A másik érdekesség, hogy miről akar ez tárgyalni? Szabályrendszert akar kialakítani? Csak halkan megsúgom, hogy létezik már egy szabályrendszer: kresz. Afölött nem igen állhat egyetlen rogán által áhított szabályrendszer sem. Szóval meg kell vizsgálni, hogy kreszt megszegte-e a kolléga!? Szerintem nem! Az egyetlen szabálytalan dolgot rogánék követték el azzal, hogy nem helyeztek el figyelmeztető táblát a térre, ahova a fecsi szabályosan hajtott be. Ezen rágódjon inkább, mintsem másokra akarja kenni a saját hülyeségét!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 07. 15:14 
tűzkőről pattant

Csatlakozott: 2010. márc. 09. 12:44
Hozzászólások: 65
Offline
Lánglovagok írta:


Mi az an..áról akar egyeztetni ez? Arról, hogy mindenféle vizsgálat lezárta előtt telehisztizi a sajtót a hülye kacsaúsztatója miatt és sértegeti (figyelmetlennek és felelőtlennek nevezi) a tűzoltó kollégát?

Úgy tudom, hogy helyismerettel nem rendelkező kolléga hajtott a szökőkútba, de szerintem ennek nincs jelentősége. Az a szaros (egyébként nem nagy szám) szökőkút éppen a talaj szintjébe van elhelyezve. Ha nem megy a víz és este van (mint jelen esetben) a kutya sem veszi észre, hogy ott valami vízicsoda van elrejtve. Semmiféle figyelmeztető tábla. Ja persze, a közforgalomtól el van zárva oszlopokkal, de egy vonuló tűzoltóautó aligha tekinthető közforgalomnak. Így ha behajthat a térre, akkor illet volna valamiféle figyelmeztetést elhelyezni. De a FELELŐTLEN és FIGYELMETLEN rogán antal, a v. kerületi vezetéssel egyetemben erre nem voltak felkészülve. Javaslom, hogy üljenek le és saját kis köröcskéjükben erről egyeztessenek saját magukkal!!!! Ja és persze a tűzoltó kollégától nyilvános bocsánatkérést! A sértegetésért és a baleset miatt is, amit a földbe rejtett kacsaúsztatójuk okozott


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 07. 14:29 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Hozzászólások: 5863
Offline
Belehajtott a szökőkútba a tűzoltóautó - egyeztetne az ügyről Rogán


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 07. 12:13 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22
Hozzászólások: 2233
Offline
A fedélzeti kamera és egy kamera nem ugyanaz. A fedélzeti kamerák lényege, hogy a gyorsulást-lassulást ki tudja mutatni.

Ezt érdemes elolvasni. Az E-tanú ugyan már nem kapható, meg már elavultnak is számít, de a működés lényege a fontos:
http://www.langlovagok.hu/tuzor/47_vedd-magad-e-tanuval


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 07. 12:09 
tűzkőről pattant

Csatlakozott: 2010. márc. 09. 12:44
Hozzászólások: 65
Offline
Manapság az okos telefonok idejében csak egy gombnyomás, telót a szélvédő mögé (még állvány sem kell) és már megy is a felvétel. Én is ezt csinálom, akár kék lámpával vonulunk, akár anélkül. Mindent felveszek.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tűzoltók közúti balesetei
HozzászólásElküldve: 2013. aug. 07. 11:45 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Hozzászólások: 5863
Offline
Nem védi kamera a tűzoltósofőröket


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3341 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 134  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.