Tűzoltók közúti balesetei

Egy hely, ahol a mindennapi munka során felmerült szakmai kérdéseket lehet kitárgyalni.
Válasz küldése
Avatar
GABYNENJE
szikracsapkodó
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2003. márc. 02. 8:45

Hozzászólás Szerző: GABYNENJE » 2003. aug. 23. 19:21

sZIASZTOK ! :?

Úgy látom a steyr fékrendszere igen nagy indulatokat vált ki. A fék lehet
hogy ( majdnem biztos ) nem megfelelö méretezésű egy vonulós szernek.
Ha már ilyen autókat sikerült beszerezni - emlékezzetek, hogy örültünk nekik az ifák után ! - és kiderült a probléma, a vezetőinknek fel kellene vállalni azt a kellemetlen, anyagilag súlyos döntést, hogy a nem biztonságos szereket ki kell vonni a készenlétből, bármennyire is fáj.
A balesetekről elnézést, de aki nem vonult még életében az nem tudja mik meg nem történnek az utakon vonulás közben !
GABYNENJE
Avatar
Barni
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 618
Csatlakozott: 2002. okt. 19. 15:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Barni » 2003. aug. 23. 18:37

Most láttam a hiradóban.
Ez nagyon durva volt!
Tiszta horror!
Avatar
Barni
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 618
Csatlakozott: 2002. okt. 19. 15:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Barni » 2003. aug. 23. 18:29

cv írta:Volt egy topik ahol a balesetekről volt szó és akkor már többen említettük "kellemes" élményeinket a Steyr fékjével. Gondoljátok el:

XIII/2 busszal ütközött - Steyr

R1 felborult - Steyr

Paks/2 balesete - Steyr

... (remélem nem lesz folytatás)
Amire még én is emlékszem:

XIV/1 felborult - Steyr Bronto

Szolnoki halálos baleset - Steyr Bronto
zsolt
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2003. aug. 23. 15:09

tüzoltó balesetek közúton

Hozzászólás Szerző: zsolt » 2003. aug. 23. 15:19

láttam egy régi magyar filmet vagy 25 éves abban volt egy tüzeset és a nagy piros autót egy kis piros személyautó vezette fel most is elkéne ez a rendszer :?
Avatar
DÖTE
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1309
Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: DÖTE » 2003. aug. 23. 14:53

Üdv!

Ott voltam, tehát nem a távolból fejtegetek véleményt. A fékek szó szerint izzottak. Hűteni kellett a védősugárnak lehúzott gyorsbeavatkozóval. Nagyon nagy az esély, hogy az autó a hunyó.

CV: amíg a Bronto-k és a 4000-es Steyerek szolgálatban vanna, addig azt hiszem nem ez volt az utolsó.

Üdv!

DÖTE
Avatar
Kapacs
vízpocsékoló
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2003. aug. 15. 8:05
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Kapacs » 2003. aug. 23. 14:28

Sziasztok

- Vonulás közben elmegy a fék, kézifék beránt kocsi meg áll. Szerencsém volt.
- Kijelentem.
- Műhelybe kerül.
- A fékpad azt mutatja minden rendben.
- Jó ez !!!!!Vonulhatsz.


Valami történik és kiderül, hogy fékhiba volt, de reggel átvetted a kocsit tiéd a balhé, ha a hiba nem bizonyítható nem tudsz vezetni megint te vagy a hunyó.

Tudom, hogy a kéklámpa nem jelent semmiféle előnyt a közlekedésben, sőt a feladataid sokszorosára szaporodnak, nem kellene még ezt azzal tetézni, hogy a kocsi féke 100 fékezésből egyszer nem fog.

Az előadáson azt hallod nem kell rohanni. De a riasztás úgy szól, hogy lakás ég esetleg van bent valaki - amiről nem tudjuk, hogy később vaklármának bizonyul - vagy veszélyes anyag ömlik a vízbe akkor nem sietsz ?

Részvétem az áldozat családjának.

Gaby
Gaby
cv
tömlőszállító
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2003. máj. 07. 10:04
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: cv » 2003. aug. 23. 13:46

Volt egy topik ahol a balesetekről volt szó és akkor már többen említettük "kellemes" élményeinket a Steyr fékjével. Gondoljátok el:

XIII/2 busszal ütközött - Steyr

R1 felborult - Steyr

Paks/2 balesete - Steyr

... (remélem nem lesz folytatás)
Avatar
civil guard
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 703
Csatlakozott: 2003. júl. 01. 14:22
Tartózkodási hely: Budapest

tüó. balesetek

Hozzászólás Szerző: civil guard » 2003. aug. 23. 13:32

szasztok


Sajnálattal olvastam az ujjabb balesetről ami tüó. autóval történt de lenne ezzel kapcsolatban kérdésem , észre vételem a felső vezetés köreiben nem tünik fel senkinek ,hogy a balesetek mindegyike szinte ugyan olyan tip. szerrel tőrténik vagy ha tudják ,hogy a Bronto fékrendszere nem üzembiztos akkor ,hogy merik készenléti szerként használni ,riasztani hisz ezzel nem csak a rajta lévő vonulós álományt veszélyeztetik hanem ártatlan civilek életét is . Nem vagyok tüó. de nagyon sok gk vezetőtöl halottam panaszt a fékrendszerre és ha ez tényleg igy van akkor ez nem más mint Foglalkozázisi körében elkövetett szándékos veszélyeztetés ami büntetendő . De persze legyszerűbb az emberi mulasztást firtatni és a gk. vezetőket kitenni tórtúrának és esetleg börtönbe juttatni őket.

Bocs ha esetleg a véleményem valakit sért , felháborít de én igy érzem ezt a dolgot civil ként .
civil guard

"aki jót tesz, annak semmi joga nincs hálát követelni"
tűzvarázsló
vízpocsékoló
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2002. dec. 28. 14:40

Hozzászólás Szerző: tűzvarázsló » 2003. aug. 23. 13:24

A baleset okára, körülményeire úgyis az alapos vizsgálat derít fényt - nem mi fogjuk a távolból megfejteni, mi történt. Gondoljunk inkább kegyelettel az áldozatra és együttérzéssel a vonulós kollégákra! Különösen a sofőrre, mert feltehetőleg nagyon meghurcolják majd. És arról se feledkezzünk meg, hogy a XV. kerületiek borulásánál is a fékre panaszkodtak...
okoskodó
pernyekergető
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2002. okt. 31. 0:06
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: okoskodó » 2003. aug. 23. 11:23

Még egy, két Gondolat!

A baleseteket általában „békésen” autókázó civil emberek okozzák, szenvedik el. Viszont az ilyen esetekben elvárja mindenki a Mentőktől, Tűzoltóktól, Rendőrségtől, hogy gyorsan kiérjen a helyszínre. Ez természetes is, csak azt nem értem ha történik vonulás, eset szerű közlekedés közben egy baleset, miért kell a szervezetet rögtön lejáratni, -mind ha sörözni mentek volna kék lámpával-.

Szeretném ha valaki utána nézne a statisztikáknak, és azt itt közzé tenné. Gondolok éves vonulási KM-re riasztások számára és a baleseti arányra. Az lenne a jó ha ebben a mentősők-é is benne lenne.

Azért mert védem a mundér becsületét, természetesen azt az elvet vallom, senki ne haljon meg az utakon más hibájából. Ez mindenkinek tragédia az áldozatnak, hozzátartozóknak. Sőt még annak is aki mondjuk sértetlenül megúszta de a felelősség őt terheli. Még egy tévhitet szeretnék eloszlatni- ha valaki megkülönböztető jelzés használva halálos balesetet okoz azt ugyan úgy kivizsgálják mint másnál. - Meg még tán rosszabbul is ár mint a civil (Ügyészségi Nyomozó Hivatal) - Nem mentesül a felelősség alól. Igen, igen! lehet Baracskára megy pár évre, mint Jóska Pista vagy bárki más.

Okoskodó
okoskodó
pernyekergető
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2002. okt. 31. 0:06
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: okoskodó » 2003. aug. 23. 10:43

Kedves Firefikció!!!
Ez így butaság! A mentőknél mindenkinek van PÁV-ja mégis sok a baleset.
Talán most már inkább a civil autóst kéne PÁV-ra küldeni. Még egy kis bibi nem a III. az előírás hanem az I. a többi stimmel.

Gondolom okos hozzászólásodból - életedben nem vezettél még megkül.jármüvet. Próbáld ki akkor majd megérted miért vannak ezek a balesetek.

Üdv. okoskodó
fire5
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2003. aug. 23. 10:17

Hozzászólás Szerző: fire5 » 2003. aug. 23. 10:29

Szerintem nem a PÁV-os kérdést kell feszegetni hanem a gyakorlat hiányát.A Sofőr rutintalanságát.Nagyon sokan azt hiszik a kéklámpa sziréna mindentől megvéd.
Avatar
DÖTE
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1309
Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: DÖTE » 2003. aug. 23. 10:24

Szevasztok!

Ott voltam. Elsőként értünk a helyszínre totál stresszben. Mi lehet velük, kik voltak rajta? Nekik semmi bajuk az a szerencsétlen akire ráborultak pedig rosszkor vol, rossz helyen. Sajnálom őket. Kegyetlen volt a látvány. A büszke szer az oldalára dőlve, darabokban. A fülke még tartotta magát, de a végén ő is elhagyta hordozó alvázát. A vízágyú egy ház ajtaja fölött fúrodott a fagerendába.
Súlyos sérült nincs, csak halott. És néhány lelkileg kikészölt ember. 2 tűzoltó, egy feleség, egy teljes család.
Meddig kell még várni, hogy ezek az ócska Bronto-k tartalékba kerüljenek, majd végleg eltűnjenek. Nin cs belőlük olyan sok. Hány embernek kell még meghalnia vagy súlyos megsérülnie? Valaki mondja már meg! Rettegve ülnek fel a Brontokra beosztott kollégák a szerre, mert tudják, hogy nincs fék! Megszoktuk, ha belelépünk megáll az autó. A Bronto kétszer megáll. De harmadszorra már nem.

Bocsánat, ha túl ömlengzős voltam és hosszú!

Vigyázzatok magatokra tűzoltók! Benneteket is hazavár valaki reggel!

Üdv!

DÖTE
firefikció
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2003. aug. 23. 8:56

Hozzászólás Szerző: firefikció » 2003. aug. 23. 9:11

A korábbi -- nem csak tűzoltójármű balesetekre gondolok -- megkűlönböztető jelzéseket használó járművek balesetei kapcsán született mindenféle PÁV-os és megkülönbőztető jelzést használó járművezetőkre vonatkozó előírások kapcsán megjegyzem, hogy jó lenne ha azok most már gyakorlatban is működnének.
Megérdeklődtem a helyi kisvárosi rendőrkapitányságon ahol gyakorlatilag havonta összetörnek egy egy rendőrségi személygépkocsit, hogy ők hogy is állnak a PÁV-III kérdésel. A nem hivatalos válasz az hogy náluk csupánkét motorkerékpáros járőr felel meg maradéktalanul az előírtaknak.
Ezek után feltétlezem, hogy az országban a megkülönbőztető jelzést használó szervezetek körében zőmében hasonló a helyzet.
tűzvarázsló
vízpocsékoló
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2002. dec. 28. 14:40

Hozzászólás Szerző: tűzvarázsló » 2003. aug. 22. 22:49

Sajnos a legfrissebb hírek szerint halott van! :cry: Az egyik elsodort autó sofőrje.
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5929
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Tűzoltók közúti balesetei

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2003. aug. 22. 20:26

Sajnos egyre többször szólnak a híradások tűzoltóautók baleseteiről.

Július 16-án a XI. kerület fecskendője gázolt halálra egy szabálytalanul közlekedő gyalogost, augusztus 19-én a Roham1 borult fel.

Ma este Dunaföldvárnál történt súlyos baleset: egy vonuló tűzoltóautó felborult, és hat másik személygépkocsit tört össze. Az esetnek súlyos sérültje is van.
Válasz küldése