Tűzoltók közúti balesetei

Egy hely, ahol a mindennapi munka során felmerült szakmai kérdéseket lehet kitárgyalni.
Válasz küldése
Avatar
DÖTE
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1309
Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: DÖTE » 2003. dec. 17. 10:11

Pedig a hátukon/hátunkon tűzoltóság felirat virít nagy betükkel. És az egyenruhán is, amiben átvették a jutalmat.

Gyurma!

Csont igazad van. Sajnos tényleg ez a rohadt nagy helyzet. Műmájerek nyomulnak olyan verdákban amiről mi csak álmodunk, és lesz***ák nagy ívben, hogy mögötte villogsz, szirénázol.

Fireman!

ÖTE kérdésben asszem nagyon igazad van. Szegény ember vízzel főz.

Üdv!

DÖTE
Avatar
gyurma
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2003. júl. 08. 10:29
Tartózkodási hely: Kurd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gyurma » 2003. dec. 16. 21:07

Szevasz Fireman!
Tökéletesen igazad van, de talán majd csak megfordul a fejükben a fenti embereknek, hogy sokat ér a tűzoltó, mellesleg az Ifákat nagyon király módon be lehet csövezni, Nálunk az Öténél ez folyamatban van.
fireman
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2110
Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: fireman » 2003. dec. 16. 20:57

Egyetértek mindenkivel, de a saját házunk táján is szét kellene nézni!
Pirosra festjük a teherautót, kék lámpa, sziréna és kész a tűzoltószer.
Nagyobb közlekedési kockázat, veszélyes munkakör (a vonulás is kockázatos). Sok pénzért kiképzett, nagy tapasztalattal rendelkező tűzoltók ülnek a szerben és semmi plusz védelem nincs beépítve (bukócső, erősített lökhárító, biztonsági öv, stb). Nem is csodálkozom mikor a legénységi részben a mercin még fűtés sincs (gyárilag).
Ha bekövetkezik a baj legalább a szer nyújthatna olyan védelmet, hogy a gyűrődési zóna ne a szer pk háta mögött érjen végett.
Kérdem, hogy a jogalkotó miért tartotta fontosnak, hogy vonuláskor a sisak a fejünkön legyen (és nem lehet levenni) ? Az nem bukósisak, teljesen más vizsgálatoknak kell, hogy megfeleljen.
Avatar
gyurma
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2003. júl. 08. 10:29
Tartózkodási hely: Kurd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gyurma » 2003. dec. 16. 20:29

Szevasztok!

Sajnos a közlekedési morálunk ott tart, ahol tart. Vonulásaink alkalmával Mi is tapasztaltunk számtalan furcsa esetet. Apuka nagy értékű autójával megy a fitnessz generációs májer gyerek, mögötte a fecsi, visít minden még Mi is, de hát a kis k....g nem hallja, mert majd szét esik a papa autója, mert úgy dübörög az icc máj lájf!
Sokat járok a fővárosban és elnézem, hogy a kollégák mit kinlódnak a forgalomban, láttam rámenős ( a szó legszorosabb értelmében)
sofőröket is, akik abból űznek sportot, hogy tudják megakasztani a vonulás lendületét. Mácsai Antal Úr Írt a közelmúltban a Tűzvonalban című folyóiratban egy levelet, érdwemes elolvasni. Az a magyar valóság. Csak sajnos az a baj, hogy a közvélemény többsége, még mindig azt hiszi, hogy a Bm. szervek ezerrel és meg gondolatlanul vonulnak. Sok esetben megáll az ember kék fénnyel, csak, hogy ne kelljen fellökni a mazsolát aki életében most lát először tűzoltó autót. Én nagyon jól tudom, ha jön mögöttem Valaki hujjogóval meg kék fénnyel, jobbra le, helyet csinálni Nekik! Ja és ha lehet akkor segíteni a többieknek, hogy ugyanezt meg tudják tenni.
Avatar
DÖTE
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1309
Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: DÖTE » 2003. dec. 16. 16:08

Meszler!

Szerintem mostanában egy kicsit elfáradt Szt. Flórián, mert elég sok baleset történik velünk, tűzoltókkal.
Reméljük kipihente magát és mostmár újra rajtunk tartja a szemét!

Üdv!

DÖTE
Avatar
meszler
lángterelgető
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2003. júl. 24. 15:10
Skype: csabicsekk
Tartózkodási hely: Siklós
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: meszler » 2003. dec. 16. 15:59

Nem tudom, milyenek a fiúk sérülései, de szintén jobbulást kívánok nekik!

Gondolom, ez betett, így karácsony előtt, bízzunk benne, hogy addigra mindenki felépül.

Flóri velünk van! :wink:
Avatar
bszisz
szikracsapkodó
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2002. szept. 17. 21:21
Tartózkodási hely: Zala
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: bszisz » 2003. dec. 16. 10:30

Őszintén sajnálom a fiúkat de GYURMÁNAK üzenem hogy még 1-2 civil autós mindig nem nőtt fel arra szintre hogy jogositvánnyal a kezvében autóba üljön. Pont a napokban beszéltem egy ismerősömmel, aki most fog vizsgázni vezetésből és persze egyből rákérdeztem a megkülömböztetett jelzést használó autókról mit tanultak. Hát elkeserítő a válasz, amit mondott. Ngyon keveset foglalkoztak vele és előreláthatólag gyakorlati órákon sem fognak vele sokkal többet.
Ebben a belesetben is ha a fiuk nem használtak volna hujjogót, akkor is nekik lett volna elsőbbségük.

Mindenki vigyázzon magára és a bajtársaira, kollégáira!!!

Jobbulást fiuk!!!
süti
vízpocsékoló
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2003. dec. 15. 17:44
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: süti » 2003. dec. 16. 8:53

Jobulást kivánunk nekik.Mindenki vigyázzon magára pláne a mostani cs

úszó utakon. Tudjátok mindenkit várnak otthon. üdv .süti
süti őrmester
Avatar
DÖTE
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1309
Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: DÖTE » 2003. dec. 15. 20:18

Gyurma!

köszi az infót. Megnyugtatott bennünket egy kicsit!
Mindenki vigyázzon magára mert egy tűzoltó nem pótolható!

Üdv!

DÖTE
Avatar
gyurma
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2003. júl. 08. 10:29
Tartózkodási hely: Kurd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gyurma » 2003. dec. 15. 19:55

Szevasztok! A dombóvári kollégáktól tudom, hogy a srácok jobban vannak, a legsúlyosabb sérült is ma már olvasgatott. Ennyit tudtam meg csak Én is. Személyesen is ismerem a srácokat, de egyikük száma sincsen meg sajnos. Mélyen le vagyunk döbbenve, nem Ők voltak a hibásak, ezt ki sem lehetett volna kerülni.
süti
vízpocsékoló
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2003. dec. 15. 17:44
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: süti » 2003. dec. 15. 17:51

Még mindig érdekel minket a Kaposvári kolegák állapota.Ha tud valaki valamit irjon.Ne a hiradoból keljen megtudni mindent. Üdv: süti[/code]
süti őrmester
Avatar
DÖTE
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1309
Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: DÖTE » 2003. dec. 15. 10:26

Még mindig érdekelne, hogy mi van a kaposvári kollégákkal! Ha valaki tud, kérem adjon infót!

Üdv!

DÖTE
Avatar
Bozso
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 627
Csatlakozott: 2003. dec. 14. 15:44
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bozso » 2003. dec. 14. 16:07

Szervusztok!
Én a magam részéről 13 éve vagyok mentős, de talán nem sokára kollégák leszünk. :wink: Minket úgy tanítottak, hogy még a "karácsonyfával" sem lehet áthágni a következő tiltást: rendőr, sorompó, súly-, magasság és szélesség korlátozás. Feltételezem, ez nálatok máskép van, hiszen még a legkisebb járművetek is nehezebb, mint a mi rohamkocsink.
Viszont az is igaz, hogy kb. 1 éve, amikor átadták a Ferihegyre menő gyorsforgalmi utat a felújitás után, a külső végére felszereltek a magassság korlátozó, kis csúszást engedélyező vascsövet keresztbe. Ki volt az első, aki beszorult alá? Egy tűzoltó kosaras, amit a XVIII-XIX.-esek bányásztak ki a cső alól. Tehát igaz, hogy sokszor érthetetlenek (és a feladat elvégzése céljából betarthatatlanok) a rendelkezések, de néha MI sem figyelünk oda eléggé. Uff, én szóltam! :-)))
Avatar
DÖTE
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1309
Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: DÖTE » 2003. dec. 14. 15:19

Valaki mondja már meg mi jön még???

És ha van valaki Somogy megyéből vagy Kaposvárról az ossza meg velünk mi van a srácokkal!

Köszönöm!

Üdv!

DÖTE
krampusz
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 4362
Csatlakozott: 2003. szept. 13. 4:36
Tartózkodási hely: bp
Kapcsolat:

kresz

Hozzászólás Szerző: krampusz » 2003. nov. 24. 5:30

Kedves Harley!
Kösz az idézetet, mint gkv. "hallottam már róla". Egyrészt a jogosítvány megszerzésével összefüggő hercehuca idején, másrészt továbbképzéseken, a napi foglalkozásokon. Az is igaz viszont, hogy az ismereteket nem árt felfrissíteni. Ezért nagyon köszönöm a Válaszod! A hozzászólásod kettő részből áll, nézzük az első részt:
Az idézett Kresz paragrafus korrekt, jól érthető. Csupán a kérdésre nem ad teljes választ. Mert az említett helyeken NEM csak a megkülönböztető jelzések használatával vagyunk kénytelenek közlekedni. Ha pedig nem használjuk, akkor kutyaközönséges teherautó a tűzoltóautó is. Vagyis vonatkozik a tűzoltóautóra a TILTÁS! Még bizony abban az esetben is, ha a korlátozás csupán forgalomszervezési okokat szolgál. A táblák kihelyezésének okát nincs jogunk vizsgálni. Igen, józan paraszti ésszel meg lehet állapítani, hogy a szer elfér, vagy nem az adott helyen! De mérnök legyen a talpán, aki előzetes vizsgálat nélkül képes megállapítani egy úttest, vagy egy híd tényleges teherbírását. Ezért vannak a táblák. Ha pedig a táblát figyelmen kívül hagytuk, a felelősséget már át is vállaltuk. Egy fecskendőnk alatt már szakadt be út. Mivel nem volt tábla, nem tették fel a kérdést: hát nem láttad?!
Az idézett § jó és érthető. De mikor is használhatunk megkülönböztető jelzéseket? Nem a belátásunk szerint. (Erről meg egy másik § rendelkezik.) Az egyszerű közlekedésnél, vagy gyakorlatoknál NEM áll fenn " az állampolgárok élet és vagyonbiztonságát veszélyeztető" tényező. A budai várban is tartanak gyakorlatokat, bejárást. Az pedig a középkor óta óta köztudomású, hogy tele van kazamatákkal, barlangokkal. Ma pedig Kresz-táblákkal. Talán nem ok nélkül. A magam részéről nem a balhét, hanem a megoldást keresem. Szerintem a súlykorlátozó táblák alá ki kell írni: Kivéve Tűzoltóság! Ennyire egyszerű a megoldás !!! Csak hát ezért tenni kellene!
A válaszod második részéről:
Egyetértek Veled! A hídról mentés valóban felvet ilyen kérdéseket. Bár az igaz, hogy ott használjuk a megkülönböztető jelzéseket, de a hidak szerkezeti állapota kérdéses. Pár éve olvastam (napilapban) a Szabadság-hídról, hogy a szerkezete életveszélyes. A legtöbben oda másznak fel.
A figyelmedet és türelmedet köszönöm.
Krampusz
Avatar
Harley
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2237
Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22

KRESZ

Hozzászólás Szerző: Harley » 2003. nov. 19. 13:11

49. § 2) A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.

Ezek szerint megkülönböztető jelzéssel sem lehet olyan híd alá behajtani, ami alatt nem férsz át, sőt olyan hídra sem mehetsz rá, ami bemondja az unalmast a fecskendő alatt. Viszont nem kell attól tartani, hogy egy néhány tonnával nehezebb fecskendő alatt összeomlik egy közúti híd, hiszen sok-sok autó megy át egyszerre rajta, amelynek össztömege jóval alatta van a teherbírásnak. Érdekes viszont, amikor felmászik valaki a Turulra, "túlsúlyos" tűzoltóautók tömkelege árasztja el a hidat. Igaz, akkor meg a gépjárműforgalmat leállítják, így a híd szerkezete bírja a strapát.
krampusz
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 4362
Csatlakozott: 2003. szept. 13. 4:36
Tartózkodási hely: bp
Kapcsolat:

kérdés

Hozzászólás Szerző: krampusz » 2003. nov. 06. 5:35

A közlekedési morál valóban kissé alacsony.
De mi a helyzet velünk?
Közútjaink tele vannak korlátozó táblákkal. Pl. sebesség, szélesség és súlykorlátozó táblákra gondolok. A megkülönböztető jelzések használata ugyan felmentést adhat, de nem minden alól. Épeszű ember nem hajt be oda, ahol nem fér el (magasság, szélesség). De mi a helyzet a súlykorlátozással?
Ilyen táblákkal tele vannak a városok, a kiegészítö táblákon pedig olvasható a kivétel. De a kivételek között nem szokott szerepelni (vagy nem minden esetben)a Tűzoltóság. Kárelhárításnál még talán elmegy, ha behajtok (bár a hidak, utak teherbírása kérdéses lehet), de mi a helyzet az egyszerű közlekedéssel, vagy a gyakorlatokkal? Ilyen alkalommal ugyanis egyszerű tehergépjármű a tűzoltóautó is. No és ha baj van?
Hallottam olyan véleményt, hogy a Tűzoltóságokra ez nem vonatkozik. Azt is mondták, hogy van egy "elvi" engedély, amely felmentést ad.
Ilyen NEM létezik!
Aki már közlekedett Budapesten, az látta, hogy a városban az általános súlykorlátozás 6 tonna. Ennél pedig nagyobbak a fecskendőink. Bár a célforgalmat néha engedélyezik, de az átmenő forgalmat nem.
Mi történik, ha baleset következik be és a károsult mondjuk a bizalmi elvre hivatkozik, mely szerint ekkora járművekre nem kell számítani (Pl. egy Simont előz, amely 15 méter) azon az útvonalon? Vagy mi van akkor, ha kárt okozunk az úttestben, vagy a hidban? "Amíg nincs baj, addig nincs baj" No és ha van?
Ebben az esetben próbáljunk csak védekezni azzal, hogy parancsot kaptunk! A parancsban, vagy utasításban CSAK arról volt szó, hogy rövid idő alatt jussunk el "A" pontról "B" pontra, arról szó nem volt, hogy megszegjük a közlekedési szabályokat! De sajnos, Budapesten csak az Árpád-híd, vagy a Lágymányosi híd járható szabályosan ekkora járművekkel. A fel, illetve a levezető utakról nem is beszélve. No és van olyan parancsnokság is, ahol magába az utcába nem szabadna behajtani.
A kérdésem: a fent leírtak alapján hogyan tudok szabályosan közlekedni?
Krampusz
storz
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2003. szept. 10. 10:45

Hozzászólás Szerző: storz » 2003. nov. 04. 16:08

A Tolna megyei katasztrófavédelmi igazgató a paksi Brontó balesetéről elemzést készített. Ennek kivonatát olvashatjátok a novemberi Tűzvonalban. Ez jó dolog, hogy itt olvashatunk róla. Sok mindent elemez ami figyelemre méltó bár általánosságok is vannak az anyagban. Ettől függetlenül én szívesen végigolvasnám a teljes elemzést ha tudnám, hol lehet hozzáférni. Nem tudja valaki?
storz
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2003. szept. 10. 10:45

Hozzászólás Szerző: storz » 2003. okt. 30. 9:29

Igaz, hogy itthon még nagyon messze vagyunk a 2x2 sávos utaktól de ettől függetlenül még lehetne jobb a közlekedési morál. Néha az az érzésem, a közlekedési kúltúránk inkább romlik mint javul. Rossz úthálózat párosul olyan közlekedési résztvevőkkel, akik esetenként felelőtlenül vezetik a járműveiket. Néhány ilyen pszichiátriai eset potenciális veszélyforrás a túlzsúfolt útjainkon. A pontrendszer meg nem ér semmit. Olyan mintha Coldrex-el akarnánk kezelni a pestist.
Avatar
joki
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2003. okt. 23. 2:40
Tartózkodási hely: Vancouver / B.C. / Kanada

Hozzászólás Szerző: joki » 2003. okt. 23. 3:10

Udvozlok Mindenkit!
Eloszor irok ebbe a topikba, de hosszu ido ota olvasgatom a kulonbozo eszreveteleket. Jomagam nem vagyok tuzolto - csak egy szereny civil. Ami miatt megis klaviaturat ragadok az nem mas mint az elottem szolo megjegyzese a honi kozlekedesi morralrol a szirenazo jarmuvekkel szemben. Elore bocsajtom, hogy en Vancouverben elek British Columbiaban es a tapasztalataimat szeretnem megosztani a Veletek - ugye nem a baj a tegezodes - az itteni kozuti szabalyokrol es viselkedesrol a megkulonbozteto jelzeseket hasznalo jarmuvek eseten. Ez elso legfontosabb kitetel: a kulonbseg eg es fold! Ha egy vonulo gepjarmuvet hallunk vagy latunk azonnal le kell huzodni az ut szelere es meg kell(!) allni. Nem csak lassitani, vagy manoverezkedni. Allni kell akarhol is vagy! Ha nem teszed meg akkor a vezeto (vagy a mellete ulo kollega) bediktalja a gepjarmuved rendszamat es az autod tipusat es szamithatsz ra, hogy par kilometer mulva az utanad vagtato 200 loeros rendorauto szirenazva lekapcsol es helyben elveszik a jogsitad vagy minimum 2000 dollaros buntetest akasztanak a nyakadba (az en havi keresetem kb 2000 dollar), de ez az osszeg csak az alja buntetesi tetelnek a teteje a csillagos eg. Plusz beideznek a kapitanysagra ahol mellekbunteteseket is kapsz, nem is keveset. Az utrol valo lehuzodas nem nehez mivel itt meg a mellekutak is 2x2 savosak, tehet nem nehez megoldani a feladatot. Ami meg fontos: en soha nem lattam arra utalo jelet, hogy barki is kekeckedni mert volna egy mentoautoval vagy tuzoltoval. Mindenki betartja a szabalyokat. Ha elveszik a jogositvanyoadat akkor ujra mehetsz vizsgazni ami nem keves penz es a sikeres vizsga eseten ki kell tenned egy matricat az autodra - egy nagy "N" betut (New) - hogy ismet uj vagy az utakon. Ennek az a hatranya, hogy az "N" betuvel kozlekedo jarmuveket nem lehet egyedul vezetni, csak olyan ulhet melleted akinek mar van jogositvanya. Ha elfelejtened kitenni a matricat es egy kozuti ellenorzesen ez kiderulne akkor ujra ugrik a jogsid, mitobb egy vagy tobb evre elleszel tiltva a vezetestol. Nem rossz ugye? Persze tudom ehhez kell a 2x2 savos uthalozat, es szukseges az is hogy mindig legyen szabad rendoauto aki intezkedni tud a renitensekkel szemben, de a lenyeg az, hogy mukodik a dolog es a mentok, tuzoltok hamarabb ernek az eset szinhelyere. Es ahol idot nyernek ott eletet mentenek. Azt hiszem ezzel mindenki egyet ert. A munkatokhoz kivanok jo egeszseget es sok esemenytelen napot!

joki
Avatar
DÖTE
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1309
Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: DÖTE » 2003. okt. 17. 8:58

P/20: a balesethez ki ment még? Sajnálatos, hogy ma Magyarországon ennyire a béka segge alatt van a közlekedési morál. Nem csoda, hogy ennyi sérült és halott van az utakon. Meg tudtátok oldani a gondot a helyszínen?

Üdv!

DÖTE
P/20
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 542
Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Tartózkodási hely: Pomáz
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: P/20 » 2003. okt. 17. 8:29

Tegnap koccanásos balesetünk volt vonulás közben az I. fecsivel. A 11-es úton történt halálos 4-es karambolhoz vonultunk (személyek beszorulva).
Pomázon egy lámpás kereszteződésben mindkét piros volt a jelzés, 60-70 m-es kocsisor mindkét irányból állt. I-es megkülönböztető fény és hangjelztéssel + légkűrt + fényszóró előzi az álló sort a felezővonalon talán 20 km/órás sebességgel. Mikor belement a kereszteződésbe jobbról nem jött senki (balról egyirányú, onnan nem is jöhetett), a pámpa még piros volt. Akkor váltott. A sor elején álló fekete BMW saját sávjában el akart húzni a gjf előtt, azaz jobbról próbálta előzni, a gkv látta a tükörből és balra rántott egy kicsit a kormányon, hogy az ütközést kerülje. A fecskendő bal első fellépője a szembe sávban szabályosan álló Dácia bal elejét összetörte. Fecskendő fére állt, a BMW kikerülte és elhajtott. Személyi sérülés nem történt, anyagi kár a gépjárművön 240 forint (festékspry), a Dáciában 50-60 ezer.
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

tüzoltók közuti balesetei

Hozzászólás Szerző: one » 2003. szept. 30. 19:59

Kedves Danka János!

Lehet hogy nem jól írtam én sem arra gondoltam hogy ez politikai kérdés, de szerintem ha végig vezetjük a sort akkor a végén a politikusok állnak.
Szerintem övék az utolsó döntő szó amikor beszerzés van.
De ez már nem csak ebbe a topicba tartozik.
Teljes mértékben egyetértek veled.
Storz-nak az utolso pár sora is figyelemre méltó, csak remélem hogy többen mér régóta igy cselekednek, nem pedig most kaptak észbe mikor volt egy pár szerencsétlen eset./Sajnos szerintem ez egy magyar dolog hogy itt mindig későn kapnak észbe/. Pedeg a képlet nagyon egyszerű: lelkiismeretesen kellene MINDENKINEK a saját munkáját végeznie. Mégha a pénz nem is olyan sok.
Mi csak próbálkozunk hogy ne söpörjék a szőnyeg alá a dolgokat! Mert nem hiszem hogy csak rajtunk múlnak.
storz
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2003. szept. 10. 10:45

Hozzászólás Szerző: storz » 2003. szept. 30. 16:47

Úgy látom ismét felpezsdült a vita a téma kapcsán.
A szóban forgó Steyr-ek 1992-96-ig jöttek be az országba kb. 40 db. Brontó, és talán ugyanennyi Rosenbauer. A beszerzés közbeszerzési eljárás útján történt és tudtommal mind a három kategóriában ( könnyű, közép, félnehéz) 2-2 győztest hirdettek. A győztesek termékei közül lehetett választani "enyhe" TOP-os ráhatás mellett.
Az akkori győztesek:
Könnyű: Rosenbauer és Brontó (utóbbiból csak egyet vett Szeged)
közép: Brontó és Csepel Metz (utóbbiból szintén ha 1 db lett véve)
Félnehéz: Rosenbauer és Csepel Metz
Ez volt egyébként az utolsó tender eredmény ahol legalább valamennyire választhatott a vásárló tűzoltóság.
A felelősség kérdéséről: Sajnos akár tetszik, akár nem a közutakon közlekedő járművek állapotáért elsősorban annak tulajdonosa vagy átadott tulajdon esetén az üzemeltető felel. Ez megoszlik ha a tulaj vagy üzemeltető nem a jármű vezetője is egyben. A felelősség az igazolt és dokumentált karbantartást vagy javítást végzőre is kiterjeszthető mulasztás esetén. A gyártó pedig csak független szakértői vizsgálattal alátámasztott gyártási vagy konstrukciós hiba esetén tartozik felelősséggel. Ez utóbbit igazolni hosszadalmas folyamat.
Hogy mit lehet tenni ezután?
-Figyeljünk oda a szer állapotára!
-Gyakoroljunk vele amikor csak lehet!
-Úgy "siessünk" vonulás közben, hogy biztos legyen a megérkezés!
-Merjünk rászólni arra aki nem az előzőek szerint jár el!
Higgyétek el: EZ MÁR NEM SEMMI!
Danka János
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2180
Csatlakozott: 2002. dec. 01. 18:49
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: Danka János » 2003. szept. 28. 21:41

Sziasztok!
Kedves Krampusz!
Amit leírtam, az az, ahogyan szerintem működnie kellene a dolognak. Amennyiben ez az esetek/parancsnokságok többségében csak elmélet marad, akkor az baj.
A Nógrádi-féle eset nem jó példa szerintem, mert ott a miniszter adott egy utasítást a gjm.vezetőnek (kéklámpa, minél gyorsabb odaérés), de onnantól a sofőr dolga, hogy úgy vezessen, hogy oda is érjenek. Nálunk a szeren van egy parancsnok, aki elöl ülve "befolyásolhatja" a gjm.vezetőt (ettől még persze nem ő vezet).
A másik példádról: az esetet természetesen nem ismerem, de lehet, hogy "hunyó" volt a TV is. A mi munkánk veszélyes üzem, egy sor dolog nem látható előre, de vannak dolgok, amikre lehet és kell is gondolni. Elsősorban persze mindenki magára vigyázzon, hiszen még egy oly jól felkészült TV sem lehet ott mindenki mellett.
Kedves one!
Én itt (hála Istennek) nem látok semmit, ami politikára utalna. Látom viszont a sunnyogás, a felelősség alóli kibúvás keresésének jeleit. Ez tényleg egy alapvető emberi tulajdonság. A dolognak viszont nem arról kell feltétlenül szólnia, hogy találjunk 1 bűnbakot, törjük ki a nyakát, aztán majd minden rendben fog menni. Ezek a sajnálatos balesetek egyébként sem egyszereplős esetek voltak.
Válasz küldése