Tűzoltók közúti balesetei

Egy hely, ahol a mindennapi munka során felmerült szakmai kérdéseket lehet kitárgyalni.
Válasz küldése
Avatar
DÖTE
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1309
Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: DÖTE » 2003. szept. 08. 16:27

Almera, Pozsárka!

Nagy igazságokat írtok mindketten. Bár tényleg mindenki tisztában lenne ezekkel. Nálunk nincs PAV I. mindenkinek, de a pk. gyakran elmondja, hogy inkább érjünk oda 5 perccel később, mint bennünket keljen kiszedni.
Nyugodt szolit mindenkinek! Vigyázzatok magatokra!
Üdv!

DÖTE
Almera
lángterelgető
Hozzászólások: 199
Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58

Hozzászólás Szerző: Almera » 2003. szept. 08. 11:24

Pozsárka!
Bár olvasná a hozzászólásod minden tűzoltó Záhonytól Lentiig! Ugyanis ez az abszolút igazság ezügyben!! Nálunk minden gkv-nak PÁV-I-ese van, tervezetten és dokumentáltan csináljuk a vezetési gyakorlatokat, időközönként külső előadó KRESZ-t oktat, a parancsnokunk pedig gyakran figyelmeztet arra, hogy a legfontosabb: ODAÉRNI! Nem kell felborítani a fecskendőt a sietség miatt egy árokparti avartűzhöz menet!!!!
Avatar
Pozsárka
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 586
Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Tartózkodási hely: Pécs HÖT

Hozzászólás Szerző: Pozsárka » 2003. szept. 08. 10:06

Kedves Mindenki!
Kedves cv!

Úgy látszik, hogy ez a probléma örök. Meg volt már 1869-ben, de nagyapám idejében is létezett. A lényege mára sem változott... :?
DE van egy örök IGAZSÁG!!!
Avartűzhöz, Dunán úszó olajfolthoz, letört és járda fölött lógó faághoz, lakástűzhöz, vaklármához egyaránt vonul a tűzoltó. Mégsem szabad(na) meghalnia senkinek sem avartűzhöz, olajfolthoz faághoz, lakástűzhöz, vaklármához való vonulás miatt!!! :!:
Nem lehet nem figyelembe venni, hogy vonulni, JÓL vonulni az egyik legnehezebb bolog a tűzoltói munka során! A gép (jármű) adott, az út adott, a sok lökött közlekedő (a forgalom) adott... Nem tudunk (meghatározó) befolyással lenni rá!
Amit viszont MI tudunk tenni: alapos szerkarbantartás (üzembiztos autó), tartalommal megtöltött vezgyak (bevásárló járat, az autokázás nem az), szinten tartott (alapos) KRESZ ismeret, Rend a fejekben (megfelelő szolgálati felfogás: a kárhelyre ki KELL érkezni!!!). Kulcsember a gkvez és a szerpk.
No, kb ennyi (kissé tömörítve).

Jól tudom, hogy a tűzoltó füle ezt hallani nem szereti, pedig NINCS alternatíva egyikünk számára sem!!! :twisted:

Megvallom: én is így voltam heves fiatal tűzoltóként (jól emlékszem rá)...
Mára a lelkiismeretem nem hagy mást mondani: nincs alternatíva, bármire is hivatkozunk...

ui: olvasva a véleményeket egyre inkább azt hiszem, hogy ez is csak egy "Kasszandra - levél"... :cry:
Üdv mindenkinek!
cv
tömlőszállító
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2003. máj. 07. 10:04
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: cv » 2003. szept. 07. 23:42

Igaza van one-nak

Csakhogy: van X szerem és X+1 gkv-m, állomány táblában X+2 vagy X+3. Jelzem fölfelé a szabadságolásnál, betegállománynál jelentkező problémámat. Kapok egy újonc tűzoltót akinek megvan az alapfokúja, és van C jogsija. (Ha akármilyen PÁV-ja van az már öröm a köbön.) Ha szerencsém van akkor korábban vagy másodállásban használta-használja a C jogsit, és van civil rutinja. Ez már alapnak azért valami. Ha nincs szerencsém akkor a vizsga óta nem vezetett.
És mit tudok csinálni?
Járatom szorgalmasan vez. gyak.-ra. Normál körülmények mellett ráérez a szerre és alakul a helyismeret. De kéklámpa-szirénás vez. gyak. nincs! (saját fejem vesztése terhe mellett vagy vállalok ilyet vagy nem - inkább nem)
Jön egy kölföldi nyaralás aztán egy betegállomány és a tapasztalatlan gkv kell, hogy vezessen.
Aki mellette ül szerparancsnok nem vétkes és nem bátor hanem kényszerhelyzetben van.

(Ja, és a friss gkv jelöltből azért tűzoltót is kellene faragni, ne csak vezetni és szivattyút kezelni tudjon.)
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Tűzoltók közuti balesetei

Hozzászólás Szerző: one » 2003. szept. 04. 21:59

Sziasztok!

Én úgy látom hogy a többség csak a fecskendőket hibáztatja a balhékért. Ezzel teljesen egyetértek én is mint azt az első cikkemben leírtam,/sajnos nem 100%-ban erre az igénybevételre készültek, lehet hogy a felépítmény igen de a fékek biztosan nem/ DE nem szabad elfelejteni hogy ez csak a dolgok egyik fele a másik fele pedig az aki éppen vezetí a fecskendőt. Akinek esetleg tudni kellene majdnem profi módon vezetni. Ismernie kellene jobban az autója tulajdonságait mire képes, kanyarban hogy viselkedik stb. persze ezt különböző út és időjárási viszonyok mellet. Szerintem ezeket csak több éves gyakorlattal lehet elsajátítani. Ami nem azt teszi hogy van egy 5 éves hivatásos jogsim de nem vezettem ezalatt csak pár száz km-t hanem minimum hat számjegyű a levezetett km-k száma. Ez már csak azért is érdekes mert hogy mer valaki is rá bízni egy kezdőre egy több tizmilliót érő autót. Ebben szerintem vétkes az is aki felvesz soffőrnek egy kezdőt és az is aki mint pk. beűl mellé /vagy az bátor/.TISZTELET A KIVÉTELEKNEK: Lehet hogy nem nálunk kellene megtanulni vezetni hanem ITT MÁR tudni kell. /kellene/. Csak ezkben a dolgokban is olyan emberek döntenek akik csak azt tudják hogy melyik oldalon kell beszálni egy autóba.
F.Tibi
kapacsmester
Hozzászólások: 280
Csatlakozott: 2003. szept. 03. 21:14
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: F.Tibi » 2003. szept. 03. 21:38

Sziasztok!

Ma reggel kivittük a Brontót a helyi volnához, fékvizsgálatra. Nekünk is voltak már gondjaink a fékkel, a sofőrök többször panaszjodtak rá. Mivelhogy pár fékezés után elmegy a fékhatás. Ma reggel mentünk egy kicsit vele, hogy üzemmelegen legyen a fékpróba. Bár új fékek vannak rajta, de mikor a soför padlóféket nyomott, nem kellett kapaszkodni benne. Ezaz!!! Majd most kiadja!!! - Gondoltuk mi...

Nem adta ki. A fék átment a próbán. Ahogyan én nézegettem, a műszer a fékek közötti eltérést mutatta inkább, az meg belül volt a 20%-on. (Ez szerintem azt jelenti, hogy egyformán sz*rok) De a lassú pörgetés miatt nem adta ki azokat a fékhatásbeli hiányosságokat, amiket annyian, annyi helyen tapasztalunk.

Ha jól emlékszem a honvédségnél a telephelyen fel volt festve egy rajt vonal, és egy ahonnan fékeznie kellett. Ezek után be volt jelölve, hogy milyen típusú gépjárműnek meddig kell megállnia. Amelyik nem teljesítette, az nem jöhetett ki a telephelyről (elvileg).
Avatar
Roland
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 688
Csatlakozott: 2002. aug. 22. 12:07
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Roland » 2003. szept. 02. 23:24

Ez marha jó. A végén kiderül hogy még akkor is kockára van téve a tűzoltók élete "mégjobban" ha utaznak. Mert végülis így is veszélyben van, valaki nem ad elsőbbséget aztán vége. De hogy így? Én pl nem gondoltam volna hogy a 4000-es merci-nek rossz a féke. Meg az sem fordult meg a fejembe hogy nem biztonságosak az autók utazás szempontjából. Hm, hát nem tudom azért jó lenne ha már egyszer "Segítünk a bajban" a közeljövőben nem borulna fel tűzoltó autó, vagy út közbe ne sokaljon be a fék :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :roll:
Almera
lángterelgető
Hozzászólások: 199
Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58

Hozzászólás Szerző: Almera » 2003. szept. 02. 9:24

Én "nagyobb " fékgondról is hallottam 4000-es mercinél! csak a sofőr lélekjelenléte meg egy 2 méteres domb, amibe belehajtott akadályozta meg a tragédiát!!
Avatar
DÖTE
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1309
Csatlakozott: 2002. aug. 12. 16:53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: DÖTE » 2003. szept. 02. 9:13

Sziasztok!

A 4000-es mercikről én is hallottam kisebb fék gondokat. De ugye a 4000-es Steyreket is viszik ellenőrizni? Azokra sem szívesen ül a soförők jó része.

Üdv!

DÖTE
Danka János
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2180
Csatlakozott: 2002. dec. 01. 18:49
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: Danka János » 2003. szept. 01. 20:46

Sziasztok!
Én megnézetném a 4000-es merciket is fékügyben, mert bár nem olyan rossz a helyzet, mint a Brontóknál, de a 2000-es fékéhez képest csapnivaló.
tűzőr
pernyekergető
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2003. jan. 07. 21:37

Hozzászólás Szerző: tűzőr » 2003. aug. 31. 20:22

Igen kedces CV Barátom. Arról a KJÜ-ről beszélek és a KJÜ felelőségéről beszélek. Minden és hangsúlyozom MINDEN tűzoltó gépjárműbalesetért elsődelgesen a KJÜ-t teszem felelőssé, függetlenül attól, hogy ők szervizelik, vagy nem, a gépjárművet. Nekik lenne lesődleges feladatuk a konstrukciós hibák megállapítása, nekik kellene jelezni, ha két gyanúsan hasonló baleset történik, hogy hátha mégsem a csak a gépjárművezető hibázott.
Persze ők azok akik gyorsan elkenik a szart és a felelőséget lerázzák magukról, holott azért lettek létrehozva. Csak úgylátszik Mélykúti úr ezt már elfelejtette. Ő nagyszerűen megelégszik az új gépjárművek átadásában való aktív és bizonyára rendkívül kifizetődő közreműködéssel. Naná, hogy nem fog egy hangot sem hallatni, konstrukciós vagy egyéb más hibáról beszélni, hiszen hálás azoknak, akik utaztatták, akik olykor-olykor meglepik kis ajándékokkal, megtömik egy kicsit a pénztárcáját, vagy elősegítik velencei-tavi ingatlanvásárlását.
Hát ennyit a KJÜ-ről.
cv
tömlőszállító
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2003. máj. 07. 10:04
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: cv » 2003. aug. 31. 17:30

Arról a KJÜ-ről beszélsz ahol egy sima redőnyjavítás minimun kettő hónap? Ahová nem akarjuk elvinni a fecskendőt mert hónapokat tölt ott pár órás munkák miatt (és inkább mi próbáljuk megoldani)?

A KJÜ-t inkább hagyjuk. Megérnének az ottani tapasztalatok is egy topikot!
tűzőr
pernyekergető
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2003. jan. 07. 21:37

Hozzászólás Szerző: tűzőr » 2003. aug. 30. 23:33

Álljunk meg egy pillanatra, amikor a felelősök megállapítását szorgalmazzuk! Igen, hibás a parancsnok, hibás a szolgpk, a gépkocsivezető, az okf illetékesei, a civil járművezetők. DE: Tudjuk-e, hogy gond van ennek a fecskendőnek a fékjével. Tudjuk. Jeleztük-e. Jeleztük. Ne feledjük, hogy épült egy Központi Javító Üzem annak idején az adófizetők pénzéből, a mi pénzünkből, sok sok 100 millió forintért, évente a működtetése sem kevés pénzbe kerül, amit azért hoztak létre, hogy a speciális járművek speciális problémáit kezelje, ne adj isten jelezze az okf, vagy a BM műszaki főosztálya felé és intézkedjenek, vonják be vizsgálatra, tiltsák le a használatát, vagy nem is tudom mit csináljanak. Tudott a KJÜ vezetősége a fékhibáról? Tudott. Hányszor vittünk be gépjárművet fékhibával és hányszor kaptuk ugyan úgy vissza, ahogy előttem szóló mondta, jó ez, vonulhattok vele.
Hát én a felelősöket ott keresném először. Még akkor is, ha a város nem oda vitte javítani a fecskendőt, mert megfizethetetlen, trehány munkát végeznek hónapokig áll ott a gépjármű.
Mélységesen föl vagyok háborodva!!!!!!!!!
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Hozzászólás Szerző: one » 2003. aug. 30. 22:13

Kedves Kollégák!

Eddig csak olvasgattam a fórumot, de most hozzá is szólnék. A Tűó. gépjárművek vezetéséről illetve magáról a Tűó. autóról egy pár mondatot az én szemszögemből hozzáfűznék.
Kezdeném a legelején. PAV I. Úgytudom a tüzoltóságnál elég a PAV II. De a jogszabályban le van írva /megkülömböztető jelzéseit használó járművet csak PAV I. lehet vezetni/ Nem tudom a tűó.-nál ez alól ki adhat felmentést? Ne adj isten egy kisebb kocc egy ügyvéd autójával és nekünk meszeltek is.
Szerintem ide csak többéves rutinnal /NEM csak a jogsi több éves/ szabadna gk. vezetőket alkalmazni. Amit természetesen teherautón szerzett meg, és akkor tudni fogja hogy a BUBU /kipufogófék/ mire való milyen sokat segít. Az én ismereteim szerint a legtöbb kolléga csak akkor vezet amikor szoliban van max esetleg ha autóval jár be dolgozni akkor még az a pár km. Ide az szerintem édes kevés főleg hogy a vez.gyakorlatok abból állnak menjünk ki a boltba kajáért és kész. A rutint nem a RIASZTÁSok alkalmával kell megszerezni.Kellene tényleg egy Tűó.rutin pálya.
MÁS. Esetleg olyan Tűó.autokat szabadna csak vásárolni aminek nem csak a felépítménye tűó. hanem a fékrendszere is ilyen igénybevételre van tervezve /ha kevés akkor fel kell szerelni még RETARDERREL is/lásd anno IKARUSZ buszok mikor nem mehettek ki az osztrák hegyekbe mert potyogtak le. Ott is kevés volt a fék de volt rá megoldás.Sajnos vannak a föv.ban is olyan autók SZÉP pirosak és egy tűzoltóság feirattal tűó.autó lett belőlük /sima széria fékek és felépítmények/ SPÓRÓLÁS a MI BŐRÜNKRE . Szerintem a gyártó biztosan tudna rá féket is tenni csak egy pár forinttal többre kéne az emberek életét becsülni azoknak akik döntenek ebben a kérdésben.Ide lehet hogy kevés az ha tudják hogy hol a kormány az autóban. Mivel nem ők vannak a fecsin.

Elnézést minden olyan kollegától akit ez nem érint, senkit nem szeretnék bántani csak akinek inge az nézzen magába.
Almera
lángterelgető
Hozzászólások: 199
Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58

Hozzászólás Szerző: Almera » 2003. aug. 28. 14:36

Pozsárka!
Te sokat tudsz.... Nagyon sok témában egyetértek Veled , így ebben is! Sok szerencsét a munkában!
Avatar
Pozsárka
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 586
Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Tartózkodási hely: Pécs HÖT

Hozzászólás Szerző: Pozsárka » 2003. aug. 28. 13:01

Sziasztok mindenkinek!

Minden szavatok igaz!

Teljesen nyilvánvaló, hogy végre valakinek – erre hivatott: országos jogkörű felettes szerv – lépnie kell! Az is egyértelmű, hogy az ősidők TÜ-1-esek fékpróbáztatása egy vicc… (volt).
Talán most jól fognak történni a dolgok, talán jó kezekben van az ügy…

A konkrét eseményektől elvonatkoztatva, de az ügynél maradva nem állhatom meg, hogy ne írjam le:

Egy tűzoltó autó hétköznapi értelemben mindig is és most is különleges autónak tekintendő. Hisz olyan nagyméretű teherautó, amely mindig full-ra rakott. Olyan tartálykocsi, ami mindig töltött. Olyan kisbusz, amelyben mindig utaznak. Plussz olyan jármű, amely szinte mindig teljes grafttal hajt, mert versenyt fut az idővel… Egyszóval páratlanul egyedi jármű ki és felhasználását tekintve.

Nincs a világon olyan autó, amely mindezen kihívásnak mindenkor és minden körülmények között meg tud felelni!
Magát a járművet nézve legfontosabb egység a fékrendszer. Lehet ez a legspécibb, a legextrább (stb.) DE MINDIG van a teljesítő képességnek határa! Előbb vagy utóbb eljön az a pont (idő) amikor már nincs tovább!
Ez típus független igazság!
A gépet a sofőr uralja és a szerparancsnok. Rajtuk múlik, hogy a gép ne jusson soha el a teljesítőképesség határán túlra!!!
Nincs olyan nagy tűz, nincs az a tűzoltási nyereség, hogy a vonuló szer állományát (tűzoltóit) kockára tenni kellene!!!

Fiúk! Hát vigyázzatok magatokra, vigyázzatok egymásra!! (Ez még egy imát is megér…)

Üdvözlettel: Pozsárka
Almera
lángterelgető
Hozzászólások: 199
Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58

Hozzászólás Szerző: Almera » 2003. aug. 27. 9:24

APU SZDS!
Minden szavad igaz, igazolom!
apu szds
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2003. aug. 27. 8:16
Tartózkodási hely: Vasvár ÖT

Hozzászólás Szerző: apu szds » 2003. aug. 27. 8:56

Üdvözlök mindenkit!
Most regisztráltam magamat bár egy ideje olvasom a hozzászólásokat.

A Brontók balesete kapcsán megjegyezném , hogy a fékrendszerrel már
a legelején gond volt.Egy intenzív max 10km-es kanyargós tehát fékezős
vonulás után nagyon furcsa dolgokat müvelt csak megállni nem akart a
jármü. Az éves müszaki vízsga rendszeres részévé vált a fékrendszer
szinte teljes felújítása.Fékdob szabályozás, esetleg csere, ferodol betétek
cseréje.Az ABS is megkérdőjelezhető!

Aki emlékezik a TÜ-1 sek pécsi teljeskőrü TOP álltal felügyelt felújítására.
Mely a fékrendszer tervdokumentáció nélküli átalakítását is magában
foglalta.Addig a fékkel kapcsolatos panaszok süket fülekre találtak míg,
tüzotók nem haltak meg sajnálatos balesetekben pl. szombathelyi Tü-1
és a pápai ügyintézö gk. karambolja egy halott szolg. pk.(Pápa "A"csop).
Az azt követö rendörségi vízsgálat és több felkért müszaki szakértö
feltárta a mulasztást.Bírósági tárgyalások és elmarasztalások
követekeztek.
Amit az akkori TOP intézkedett mesébe illő volt.A fékek 500km utáni hází
vízsgálata fékmunkahenger szár elmozdulásának centivel történő mérése.
Ha nagy volt az elmozdulás azzonal állítani kellett rajta.A fékhatás mérés
közuton 40km/óra sebességre felgyorsulás után satu fék és a fékút
mérése.

Az nem vár csodát csak bízik abban, hogy valakinek megjön a józan
esze!
szabókettő
vízpocsékoló
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2003. aug. 26. 10:07

Hozzászólás Szerző: szabókettő » 2003. aug. 26. 15:52

Bocs! :oops: Nem úgy gondoltam hogy nem hiszem, inkább nem merem elhinni!
szabókettő
vízpocsékoló
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2003. aug. 26. 10:07

Re: Ninó

Hozzászólás Szerző: szabókettő » 2003. aug. 26. 15:23

Firefickó!

Persze, hogy nincs rá szükség, hiszen a tűzoltóságoknál dolgozóknak sisncs rá szükségük kivéve ha használják is megkülönböztető jelzést. Azt viszont nem hiszem ahogy a rendőrségi járőrautót olyan vezeti megkülönböztető jelzést használva akinek nincs erre jogosító vizsgája.
Almera
lángterelgető
Hozzászólások: 199
Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58

Hozzászólás Szerző: Almera » 2003. aug. 25. 18:42

Az a szomorú, ha Kínában felrobban egy petárdaraktár, a felettesek soronkívüli ellenőrzést írnak elő, míg a Brontók baleseteit évek óta szó nélkül elnézik. Még S. Ferenc volt a szolnoki pk. amikor már minden fórumon elmondta a Brontók fékhibás voltát!!!!!!! Ki fog intézkedni, és MIKOR???
mami
vízpocsékoló
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2003. aug. 25. 16:04

Hozzászólás Szerző: mami » 2003. aug. 25. 16:10

GABYNENJE!
A mentőknél esetszerűen közlekedő autót csak PÁV I-el vezethetnek! (Ebből voltak most a gubancok, amikor köteleztek mindenkit a megismétlésére! Akinek nem sikerült, nem vezethet csak szállítókocsit.)
Avatar
P9R
csizmás kandúr
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2002. aug. 09. 8:22
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Ninó

Hozzászólás Szerző: P9R » 2003. aug. 25. 12:19

Firefickó,

megkülönböztető jelzést használó autóhoz PÁV I. kell és nem III.

Továbbá rosszul kérdezted/tájékoztattak a kisváros rendőrkapitányságán.
A rendőrség hivatásos állományú tagjainak megkülönböztető jelzést használó szolgálati gépjármű vezetéséhez NINCS szükségük PÁV I-re!

("Csak" egy "ügyintézői" papír kell, hogy egyáltalán vezethessen.)
Üdv:

P9R
pompier
pernyekergető
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2003. aug. 24. 0:26

Hozzászólás Szerző: pompier » 2003. aug. 24. 0:31

sziasztok!

Csak annyit szolnek hozza, hogy sajnalom az artatlan civil csaladjat es sajna ebben mi is hunyok vagyunk mert amig nem mernek gkv-ek kiallni es azt mondani "ezzel a szerrel nem vonulok" addig ilyen balesetek lesznek+ a helyi pk. is tamogathatnak ezt...
Avatar
GABYNENJE
szikracsapkodó
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2003. márc. 02. 8:45

Hozzászólás Szerző: GABYNENJE » 2003. aug. 23. 19:26

Ja igen ! A PÁV vizsgálattal kapcsolatban: szerintem a tűzoltóságon és a mentőszolgálatnál dolgoznak az ország legjobb gépészei, ahhoz képest mennyi vonulás van, és mennyi szerencsétlen béna, fegyelmezetlen autós közlekedik az utakon, csoda, hogy csak ennyi karambol történik.
A mentősöknél sincs mindenkinek PÁV vizsgája, nem ezen múlik, ki milyen jó sofőr ! :!: :!: :!: :!: :!:
GABYNENJE
Válasz küldése