* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. szept. 20. 11:06

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 75 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. feb. 04. 21:27 
csizmás kandúr
Avatar

Csatlakozott: 2005. jan. 13. 12:09
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Buda
Offline
Az Rtl ma esti híradója az önzetlen Hejcei civil segítőktöl tudositott :shock: :-x :-x


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Index
HozzászólásElküldve: 2006. feb. 04. 13:36 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Hozzászólások: 5734
Offline
Hejce nem felejt


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 25. 13:49 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2002. nov. 20. 15:48
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: KOK
Offline
Értékelés...
Milyen tanulságokkal szolgált a hejcei katasztrófa?
http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=167943


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Légibalesetek
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 25. 0:02 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2006. jan. 24. 16:16
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Encs
Offline
T. civil quard, nazda!

Holnap délelött e-mailban elküldöm a beavatkozásról azt a részt, amiben személyesen is részt vettem.

üdv

nagyfehér


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: re
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 24. 21:14 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 01. 14:22
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Nagyfehérr!
Engem is érdekelne.

_________________
civil guard

"aki jót tesz, annak semmi joga nincs hálát követelni"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 24. 20:43 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. feb. 07. 23:40
Hozzászólások: 1779
Offline
Kedves nagyfehérr!

Ha nem jelent gondot, csak annyit lécci, hogy 'Hogyan is élted meg az egészet, a riasztástól, a bevonulásig!" ?
(Ez nem jelentés írására kötelezés! ;-) )

Üdv!

_________________
nazda !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Légibalesetek
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 24. 16:34 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2006. jan. 24. 16:16
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Encs
Offline
T. nazda !

A "beavatkozó" csapat tagja voltam. Ha még mindig van kérdésed az esettel kapcsolatban, akkor szivesen válaszolok, amennyiben tudok!

Üdv

nagyfehér


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 24. 12:53 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. feb. 07. 23:40
Hozzászólások: 1779
Offline
Kedves Kollegák!

Engedjetek meg egy véleményt a juti vonatkozásában, bár már-már lassan súrolja a téma egy másik topic témáját is!
A lényeg, hogy volt mit adni és volt/van aki kapott/kaphatott! Arról nem is beszélve, hogy a helyszínen volt és melózott is. (bocs, hírügyesek!)

Nálunk egyébként akkor működött a legjobban a hasonló jutizási procedúra, amikor úgy intéztük el a dolgot, hogy: "Ma én, holnap te!" aránytartóan.

Azért szívesen olvasnék egy-két gondolatot/tapasztalatot bárkitől, a beavatkozó csapatból!

Üdv!

_________________
nazda !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 24. 8:44 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2005. jan. 26. 10:16
Hozzászólások: 172
Offline
T. tiszthelyettes!
Igazad van az arányokra is figyelni kellene, de hadd kérdezzek valamit. A 3 soför nem a fecskendő mellett töltötte el a mentés idejét? A tudomásom szerint, meg sem lehetett közelíteni a helyszínt.
A jutalmazások az ilyen esetekben nagyon sokszor váltanak ki ellenérzéseket, teljesen jogosan. Nem hiszem, hogy megkérdezték volna a szolgálatparancsnokokat kit javasolnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 24. 8:12 
csizmás kandúr
Avatar

Csatlakozott: 2005. jan. 13. 12:09
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Buda
Offline
T másodperc
A képzavar töb szinten is felfedezhetö én nem voltam ott a mentésnél de voltam már sok hasonlónál. Akkor sem értem hogy mlért kell 7 parancsnokot és csak 3 beosztottat jutalmazni igaz volt még 3 soför is. Biztossan sokat dolgoztak a parancsnokok is de szerintem az irányitásbol elég lett volna 1, 2 pk jutalmazása.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 23. 22:15 
tömlőszállító
Avatar

Csatlakozott: 2004. márc. 02. 15:24
Hozzászólások: 127
Offline
A BM honlapja:

"Dr. Lamperth Mónika belügyminiszter 2006. 06. 23-án, az Országgyűlés Munkácsy termében, jutalmat adott át a Hejce község térségében balesetet szenvedett szlovák katonai repülőgép felkutatásában és mentésében résztvevőknek. Az eseményen – Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelenlétében – 6 rendőr, 3 határőr és 13 katasztrófavédelmi dolgozó vehetett át jutalmat...."

És tűzoltókat nem is tüntettek ki? :shock:

De az OKF-nél is képzavar van:

"Dr. Lamperth Mónika belügyminiszter a 2006. január 19-én, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Hejce község térségében balesetet szenvedett szlovák katonai repülőgép felkutatása és mentése során tanúsított kiemelkedő szakmai tevékenysége, áldozatkész magatartása elismeréséül – rendőr, határőr bajtársai között – miniszteri dicséretben és jutalomban részesítette a katasztrófavédelem soraiból:

Balogh Zsolt tű. századost, a Szendrői HÖT szolgálatparancsnokát,
Dókus Szilárd tű. főtörzsőrmestert, a sátoraljaújhelyi HÖT beosztott tűzoltóját,
Fincziczki Zsolt tű. főtörzsőrmestert, a Szerencsi HÖT beosztott tűzoltóját,
Kotelkó Pált, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság főelőadóját,
Kovács János tű. hadnagyot, a Kazincbarcikai HÖT szolgálatparancsnok-helyettesét,
Kovács Sándor tű. alezredest, az Encsi HÖT parancsnokát,
Ladányi Lóránt pv. századost, az encsi polgári védelmi kirendeltség vezetőjét,
Molnár János tű. főtörzsőrmestert, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság gépkocsivezetőjét,
Nácsa Bálint tű. főtörzszászlóst, a szerencsi HÖT szolgálatparancsnokát,
Pandák Róbert tű. főtörzsőrmestert, a sátoraljaújhelyi HÖT gépkocsivezetőjét,
Salák Sándor tű. főtörzsőrmestert, az Encsi HÖT beosztott tűzoltóját,
Szemán János tű. főtörzsőrmestert, a Szendrői HÖT gépkocsivezetőjét,
Tóth József tű. századost, az Encsi HÖT szolgálatparancsnokát. "

_________________
"Nem félek a holnaptól, mert láttam a tegnapot és szeretem a mát!"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 21. 23:54 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22
Hozzászólások: 2178
Offline
A terepjárós specmentősök most nem jöttek volna jól?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 21. 21:29 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2002. nov. 20. 15:48
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: KOK
Offline
"Ilyen terepen esély sem volt az eredményes beavatkozásra" ....
így jellemezte a mentés körülményeit Tatár Attila, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vezetője.

http://www.nol.hu/cikk/391521/
http://www.nol.hu/cikk/391522/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Népszabadság
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 21. 9:56 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Hozzászólások: 5734
Offline
Éjszaka a Borsó-hegyen


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 20. 17:41 
Szerkesztő

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 19:42
Hozzászólások: 729
Offline
Hihetetlen, hogy mennyire gördülékenyen működött az együttműködés a két ország mentést végző szervei között! :tapsolo:
A repülő lezuhanása után rögtön értesítették a magyar légiirányítókat, akik azonnal engedélyt adtak egy néhány kilóméterre levegőben lévő szlovák helikopternek a határ átlépésére, és a felderítés megkezdésére. Néhány perc múlva más szlovák helikopterek is gond nélkül léphették át a határt és kapcsolódhattak be a mentésbe.
A Szlovákiából érkező mentők, tűzoltók és katonai járművek soron kívüli zöld utat kaptak a határátlépéskor.
Az egyetlen túlélőt nem a távolabb lévő magyar kórházba, hanem a közelebb lévő Kassára szállították. A magyar mentőautónak a határőrök szintén külön sávban biztosítottak utat, a határ túloldalán pedig egy szlovák kéklámpás felvezető autó várta, és kísérte (vezette) a kórházig.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. jan. 20. 9:13 
csizmás kandúr
Avatar

Csatlakozott: 2005. jan. 13. 12:09
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Buda
Offline
A tudositásokbol egy dolog kiderült az hogy nem ugy csinálták ahogy begyakorolták.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. okt. 23. 10:04 
lángterelgető

Csatlakozott: 2005. máj. 02. 19:19
Hozzászólások: 162
Tartózkodási hely: Kaposvár
Offline
Lezuhant egy Boeing 116 utassal

_________________
Csapatmunka !!!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. okt. 01. 18:43 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Hozzászólások: 974
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Hát kedves Big Gabi ennek a cikknek sem lehet sok alapja, szerintem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 27. 9:34 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
Rivalizálás miatt nincsenek meg a repülő roncsai?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: re
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 25. 20:09 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 01. 14:22
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Az esti hiradóban mutatták a keresést miszerint tegnap megtalálták a gépet de partra vontatási kisérlet közben leszakadt a kötélről és azóta nem találják a gép roncsát. Nyilatkozott a pilóta is és elismerte , hogy ő a hibás a balesetért.

_________________
civil guard

"aki jót tesz, annak semmi joga nincs hálát követelni"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 25. 18:20 
csizmás kandúr
Avatar

Csatlakozott: 2005. jan. 13. 12:09
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Buda
Offline
Tegnap a dunába esett egy civil repülőgép és még mindig a vizbe van, állitolag elsodorta mielöt kiemelték volna, tud valaki valami közelebit?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 05. 9:04 
lángterelgető

Csatlakozott: 2005. máj. 02. 19:19
Hozzászólások: 162
Tartózkodási hely: Kaposvár
Offline
http://www.origo.hu/nagyvilag/20050905tuzolto.html

_________________
Csapatmunka !!!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 02. 10:55 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2004. júl. 28. 22:57
Hozzászólások: 630
Offline
Nem egyszerű kérdés megítélni,hogy mi lehet a KA-26-osokkal. :sad:
Inkább sokrétű...
A Ka-26 mint olyan az 50-es évek technikája (pl. azok a konstrukciójú motorok,amit használnak még Berlin felett harcoltak),tehát abbol a korszakból valók,amikor még a megbízhatósági/baleseti statisztikák igen "harmatgyengék" voltak. Ezt a szovjetek ún. bulletinekkel (a gyártó által előírt javítás,átépítés) próbálták javítani (ha jól tudom erre a típusra valami 300 bulletin jött ki). Erre a rizikófaktorra rájött,hogy a rendszerváltás után az alkatrészellátás nagyon nehézzé vált,ekkor jött a "kannibalizmus",mert feleslegesen sok gép maradt a TSZ-es időkböl és igy szépen "egybeépítették" őket. Ehhez jön még,hogy a helikopterek általában bonyolúltabban és nehezebben üzemeltethetők mint a merevszárnyú repülőgépek,sőt a kamov még ún. koaxiál rotorosak,ami még bonyolítja a szerkezetüket.
Plusz a mezőgazdasági repülés alapvetően veszélyes,mert sok az ún. veszélyes üzemmód (pl. földközeli repülés,amikor a pilótának egy kisebb műszaki hibánaál sincs ideje "rendezni" a gépet,mert lehet,hogy a földbecsapódik).
Összefoglalva: alapvetően veszélyes tevékenység olyan repülőeszközökkel,ami erre a célra már nem megfelelő.
Várható volt,hogyelőbb utóbb bekövetkezik! :-(

_________________
Az általam képviselt vélemény, magánvélemény, nem tükrözi annak a szervezetnek a hivatalos álláspontját, aminek a tagja vagyok!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. szept. 02. 9:09 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Hozzászólások: 974
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Azt azért előre leszögezném, nem vagyok szakértő, de az szinte biztos, hogy ez csupán a véletlenek tragikus összjátéka. A típus egy nagyon bevállt szerkezet. Az emberi hiba, mulasztás, tévedés e téren viszont sokba kerül. Az ugye elképzelhetetlen, hogy egy széria, különböző repülési múlttal a háta mögött egyszerre mondja fel a szolgálatot? :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. aug. 30. 19:28 
vörös kakas réme
Avatar

Csatlakozott: 2003. máj. 02. 6:21
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Pest megye
Offline
http://www.origo.hu/itthon/20050830lezuhant.html

Ez ha jól számolom idén a negyedik. Nincs valaki véletlenül jólértesülve, mi van a Ka-26-osokkal? Eddig nem potyogtak ilyen tömegben...

_________________
Dohányozzunk sokat, előzzük meg a tüdőrákot szívinfarktussal!!!
Sz@r ez az élet,mi meg csak kóstolgatjuk...


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 75 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.