Légi balesetek

Egy hely, ahol a mindennapi munka során felmerült szakmai kérdéseket lehet kitárgyalni.
Avatar
Tiszthelyettes
csizmás kandúr
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2005. jan. 13. 12:09
Tartózkodási hely: Buda

Hozzászólás Szerző: Tiszthelyettes » 2006. feb. 04. 21:27

Az Rtl ma esti híradója az önzetlen Hejcei civil segítőktöl tudositott :shock: :-x :-x
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5924
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Index

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2006. feb. 04. 13:36

Avatar
BM KOK
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 669
Csatlakozott: 2002. nov. 20. 15:48
Tartózkodási hely: KOK
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: BM KOK » 2006. jan. 25. 13:49

Értékelés...
Milyen tanulságokkal szolgált a hejcei katasztrófa?
http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=167943
nagyfehérr
vízpocsékoló
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2006. jan. 24. 16:16
Tartózkodási hely: Encs

Légibalesetek

Hozzászólás Szerző: nagyfehérr » 2006. jan. 25. 0:02

T. civil quard, nazda!

Holnap délelött e-mailban elküldöm a beavatkozásról azt a részt, amiben személyesen is részt vettem.

üdv

nagyfehér
Avatar
civil guard
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 703
Csatlakozott: 2003. júl. 01. 14:22
Tartózkodási hely: Budapest

re

Hozzászólás Szerző: civil guard » 2006. jan. 24. 21:14

Nagyfehérr!
Engem is érdekelne.
civil guard

"aki jót tesz, annak semmi joga nincs hálát követelni"
nazda
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1779
Csatlakozott: 2004. feb. 07. 23:40

Hozzászólás Szerző: nazda » 2006. jan. 24. 20:43

Kedves nagyfehérr!

Ha nem jelent gondot, csak annyit lécci, hogy 'Hogyan is élted meg az egészet, a riasztástól, a bevonulásig!" ?
(Ez nem jelentés írására kötelezés! ;-) )

Üdv!
nazda !
nagyfehérr
vízpocsékoló
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2006. jan. 24. 16:16
Tartózkodási hely: Encs

Légibalesetek

Hozzászólás Szerző: nagyfehérr » 2006. jan. 24. 16:34

T. nazda !

A "beavatkozó" csapat tagja voltam. Ha még mindig van kérdésed az esettel kapcsolatban, akkor szivesen válaszolok, amennyiben tudok!

Üdv

nagyfehér
nazda
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1779
Csatlakozott: 2004. feb. 07. 23:40

Hozzászólás Szerző: nazda » 2006. jan. 24. 12:53

Kedves Kollegák!

Engedjetek meg egy véleményt a juti vonatkozásában, bár már-már lassan súrolja a téma egy másik topic témáját is!
A lényeg, hogy volt mit adni és volt/van aki kapott/kaphatott! Arról nem is beszélve, hogy a helyszínen volt és melózott is. (bocs, hírügyesek!)

Nálunk egyébként akkor működött a legjobban a hasonló jutizási procedúra, amikor úgy intéztük el a dolgot, hogy: "Ma én, holnap te!" aránytartóan.

Azért szívesen olvasnék egy-két gondolatot/tapasztalatot bárkitől, a beavatkozó csapatból!

Üdv!
nazda !
Avatar
szolg.pk.
lángterelgető
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2005. jan. 26. 10:16

Hozzászólás Szerző: szolg.pk. » 2006. jan. 24. 8:44

T. tiszthelyettes!
Igazad van az arányokra is figyelni kellene, de hadd kérdezzek valamit. A 3 soför nem a fecskendő mellett töltötte el a mentés idejét? A tudomásom szerint, meg sem lehetett közelíteni a helyszínt.
A jutalmazások az ilyen esetekben nagyon sokszor váltanak ki ellenérzéseket, teljesen jogosan. Nem hiszem, hogy megkérdezték volna a szolgálatparancsnokokat kit javasolnak.
Avatar
Tiszthelyettes
csizmás kandúr
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2005. jan. 13. 12:09
Tartózkodási hely: Buda

Hozzászólás Szerző: Tiszthelyettes » 2006. jan. 24. 8:12

T másodperc
A képzavar töb szinten is felfedezhetö én nem voltam ott a mentésnél de voltam már sok hasonlónál. Akkor sem értem hogy mlért kell 7 parancsnokot és csak 3 beosztottat jutalmazni igaz volt még 3 soför is. Biztossan sokat dolgoztak a parancsnokok is de szerintem az irányitásbol elég lett volna 1, 2 pk jutalmazása.
Avatar
masodperc
tömlőszállító
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2004. márc. 02. 15:24

Hozzászólás Szerző: masodperc » 2006. jan. 23. 22:15

A BM honlapja:

"Dr. Lamperth Mónika belügyminiszter 2006. 06. 23-án, az Országgyűlés Munkácsy termében, jutalmat adott át a Hejce község térségében balesetet szenvedett szlovák katonai repülőgép felkutatásában és mentésében résztvevőknek. Az eseményen – Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelenlétében – 6 rendőr, 3 határőr és 13 katasztrófavédelmi dolgozó vehetett át jutalmat...."

És tűzoltókat nem is tüntettek ki? :shock:

De az OKF-nél is képzavar van:

"Dr. Lamperth Mónika belügyminiszter a 2006. január 19-én, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Hejce község térségében balesetet szenvedett szlovák katonai repülőgép felkutatása és mentése során tanúsított kiemelkedő szakmai tevékenysége, áldozatkész magatartása elismeréséül – rendőr, határőr bajtársai között – miniszteri dicséretben és jutalomban részesítette a katasztrófavédelem soraiból:

Balogh Zsolt tű. századost, a Szendrői HÖT szolgálatparancsnokát,
Dókus Szilárd tű. főtörzsőrmestert, a sátoraljaújhelyi HÖT beosztott tűzoltóját,
Fincziczki Zsolt tű. főtörzsőrmestert, a Szerencsi HÖT beosztott tűzoltóját,
Kotelkó Pált, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság főelőadóját,
Kovács János tű. hadnagyot, a Kazincbarcikai HÖT szolgálatparancsnok-helyettesét,
Kovács Sándor tű. alezredest, az Encsi HÖT parancsnokát,
Ladányi Lóránt pv. századost, az encsi polgári védelmi kirendeltség vezetőjét,
Molnár János tű. főtörzsőrmestert, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság gépkocsivezetőjét,
Nácsa Bálint tű. főtörzszászlóst, a szerencsi HÖT szolgálatparancsnokát,
Pandák Róbert tű. főtörzsőrmestert, a sátoraljaújhelyi HÖT gépkocsivezetőjét,
Salák Sándor tű. főtörzsőrmestert, az Encsi HÖT beosztott tűzoltóját,
Szemán János tű. főtörzsőrmestert, a Szendrői HÖT gépkocsivezetőjét,
Tóth József tű. századost, az Encsi HÖT szolgálatparancsnokát. "
"Nem félek a holnaptól, mert láttam a tegnapot és szeretem a mát!"
Avatar
Harley
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2249
Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22

Hozzászólás Szerző: Harley » 2006. jan. 21. 23:54

A terepjárós specmentősök most nem jöttek volna jól?
Avatar
BM KOK
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 669
Csatlakozott: 2002. nov. 20. 15:48
Tartózkodási hely: KOK
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: BM KOK » 2006. jan. 21. 21:29

"Ilyen terepen esély sem volt az eredményes beavatkozásra" ....
így jellemezte a mentés körülményeit Tatár Attila, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vezetője.

http://www.nol.hu/cikk/391521/
http://www.nol.hu/cikk/391522/
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5924
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Népszabadság

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2006. jan. 21. 9:56

L_Jani
Szerkesztő
Hozzászólások: 729
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 19:42
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: L_Jani » 2006. jan. 20. 17:41

Hihetetlen, hogy mennyire gördülékenyen működött az együttműködés a két ország mentést végző szervei között! :tapsolo:
A repülő lezuhanása után rögtön értesítették a magyar légiirányítókat, akik azonnal engedélyt adtak egy néhány kilóméterre levegőben lévő szlovák helikopternek a határ átlépésére, és a felderítés megkezdésére. Néhány perc múlva más szlovák helikopterek is gond nélkül léphették át a határt és kapcsolódhattak be a mentésbe.
A Szlovákiából érkező mentők, tűzoltók és katonai járművek soron kívüli zöld utat kaptak a határátlépéskor.
Az egyetlen túlélőt nem a távolabb lévő magyar kórházba, hanem a közelebb lévő Kassára szállították. A magyar mentőautónak a határőrök szintén külön sávban biztosítottak utat, a határ túloldalán pedig egy szlovák kéklámpás felvezető autó várta, és kísérte (vezette) a kórházig.
Avatar
Tiszthelyettes
csizmás kandúr
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2005. jan. 13. 12:09
Tartózkodási hely: Buda

Hozzászólás Szerző: Tiszthelyettes » 2006. jan. 20. 9:13

A tudositásokbol egy dolog kiderült az hogy nem ugy csinálták ahogy begyakorolták.
Pikta
lángterelgető
Hozzászólások: 162
Csatlakozott: 2005. máj. 02. 19:19
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pikta » 2005. okt. 23. 10:04

Csapatmunka !!!
Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. okt. 01. 18:43

Hát kedves Big Gabi ennek a cikknek sem lehet sok alapja, szerintem.
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3473
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2005. szept. 27. 9:34

Avatar
civil guard
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 703
Csatlakozott: 2003. júl. 01. 14:22
Tartózkodási hely: Budapest

re

Hozzászólás Szerző: civil guard » 2005. szept. 25. 20:09

Az esti hiradóban mutatták a keresést miszerint tegnap megtalálták a gépet de partra vontatási kisérlet közben leszakadt a kötélről és azóta nem találják a gép roncsát. Nyilatkozott a pilóta is és elismerte , hogy ő a hibás a balesetért.
civil guard

"aki jót tesz, annak semmi joga nincs hálát követelni"
Avatar
Tiszthelyettes
csizmás kandúr
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2005. jan. 13. 12:09
Tartózkodási hely: Buda

Hozzászólás Szerző: Tiszthelyettes » 2005. szept. 25. 18:20

Tegnap a dunába esett egy civil repülőgép és még mindig a vizbe van, állitolag elsodorta mielöt kiemelték volna, tud valaki valami közelebit?
Pikta
lángterelgető
Hozzászólások: 162
Csatlakozott: 2005. máj. 02. 19:19
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pikta » 2005. szept. 05. 9:04

Csapatmunka !!!
Avatar
szemlits
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 631
Csatlakozott: 2004. júl. 28. 22:57

Hozzászólás Szerző: szemlits » 2005. szept. 02. 10:55

Nem egyszerű kérdés megítélni,hogy mi lehet a KA-26-osokkal. :sad:
Inkább sokrétű...
A Ka-26 mint olyan az 50-es évek technikája (pl. azok a konstrukciójú motorok,amit használnak még Berlin felett harcoltak),tehát abbol a korszakból valók,amikor még a megbízhatósági/baleseti statisztikák igen "harmatgyengék" voltak. Ezt a szovjetek ún. bulletinekkel (a gyártó által előírt javítás,átépítés) próbálták javítani (ha jól tudom erre a típusra valami 300 bulletin jött ki). Erre a rizikófaktorra rájött,hogy a rendszerváltás után az alkatrészellátás nagyon nehézzé vált,ekkor jött a "kannibalizmus",mert feleslegesen sok gép maradt a TSZ-es időkböl és igy szépen "egybeépítették" őket. Ehhez jön még,hogy a helikopterek általában bonyolúltabban és nehezebben üzemeltethetők mint a merevszárnyú repülőgépek,sőt a kamov még ún. koaxiál rotorosak,ami még bonyolítja a szerkezetüket.
Plusz a mezőgazdasági repülés alapvetően veszélyes,mert sok az ún. veszélyes üzemmód (pl. földközeli repülés,amikor a pilótának egy kisebb műszaki hibánaál sincs ideje "rendezni" a gépet,mert lehet,hogy a földbecsapódik).
Összefoglalva: alapvetően veszélyes tevékenység olyan repülőeszközökkel,ami erre a célra már nem megfelelő.
Várható volt,hogyelőbb utóbb bekövetkezik! :-(
Az általam képviselt vélemény, magánvélemény, nem tükrözi annak a szervezetnek a hivatalos álláspontját, aminek a tagja vagyok!
Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. szept. 02. 9:09

Azt azért előre leszögezném, nem vagyok szakértő, de az szinte biztos, hogy ez csupán a véletlenek tragikus összjátéka. A típus egy nagyon bevállt szerkezet. Az emberi hiba, mulasztás, tévedés e téren viszont sokba kerül. Az ugye elképzelhetetlen, hogy egy széria, különböző repülési múlttal a háta mögött egyszerre mondja fel a szolgálatot? :shock:
Avatar
gafz
vörös kakas réme
Hozzászólások: 493
Csatlakozott: 2003. máj. 02. 6:21
Tartózkodási hely: Pest megye
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gafz » 2005. aug. 30. 19:28

http://www.origo.hu/itthon/20050830lezuhant.html

Ez ha jól számolom idén a negyedik. Nincs valaki véletlenül jólértesülve, mi van a Ka-26-osokkal? Eddig nem potyogtak ilyen tömegben...
Dohányozzunk sokat, előzzük meg a tüdőrákot szívinfarktussal!!!
Sz@r ez az élet,mi meg csak kóstolgatjuk...
Válasz küldése