Légi balesetek

Egy hely, ahol a mindennapi munka során felmerült szakmai kérdéseket lehet kitárgyalni.
Avatar
mikahock
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 893
Csatlakozott: 2005. jan. 17. 10:10
Tartózkodási hely: Abádszalók
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: mikahock » 2005. aug. 13. 12:42

"A gumi kopjon, ne a lelked!"
"Életünk olyan, amilyenné gondolataink teszik."
Avatar
gyurma
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2003. júl. 08. 10:29
Tartózkodási hely: Kurd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gyurma » 2005. aug. 01. 16:39

Köszönöm!
A TOLERANCIA EGYENESEN ARÁNYOS AZ INTELIGENCIA HÁNYADOSSAL!
Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. aug. 01. 16:38

Gyurmának és a pilóta családjának is őszinte együttérzésem a bekövetkezett tragédia miatt.
Avatar
mikahock
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 893
Csatlakozott: 2005. jan. 17. 10:10
Tartózkodási hely: Abádszalók
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: mikahock » 2005. aug. 01. 10:47

Ez szörnyű, érthetetlen és megmagyarázhatatlan.....
Hát az! :-(
A pilótát személyesen is ismertem, mondhatom barátok voltunk, .......voltunk!
Gyurma őszintén részvétem!
Avatar
gyurma
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2003. júl. 08. 10:29
Tartózkodási hely: Kurd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gyurma » 2005. aug. 01. 10:25

A koaxális rotor elrendezés mintapéldánya a Ka-26!
A pilótát személyesen is ismertem, mondhatom barátok voltunk, .......voltunk!
Lebegjen a lelke felettünk, békességet neki!
A TOLERANCIA EGYENESEN ARÁNYOS AZ INTELIGENCIA HÁNYADOSSAL!
Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. júl. 31. 17:09

Ez szörnyű, érthetetlen és megmagyarázhatatlan...... :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Avatar
Mazsola
kapacsmester
Hozzászólások: 280
Csatlakozott: 2005. ápr. 23. 23:07

Hozzászólás Szerző: Mazsola » 2005. júl. 31. 12:34

Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. júl. 31. 9:37

A 26- os a világ egyik legjobb permetező gépe, a dupla és ellentétesen forgó rotorlapátok a levelek fonákját is beszórják a növényvédő szerrel. :-D
Avatar
Bozso
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 627
Csatlakozott: 2003. dec. 14. 14:44
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bozso » 2005. júl. 30. 17:42

gafz írta:
tűzzománc írta:Természetesen ez nem Ka-26, hanem , ha jól emlékszem Ka - 36. :shock:
A régebbi Ka-27 az újabb Ka-32 (mármint a haditengerészeti Ka movok)

A Ka-26 legnagyobb hátránya, hogy gyenge a hajtóműteljesítménye, a világ egyetlen hadseregében rendszeresítették csak: a Magyarban... Lehet, hogy olcsón üzemeltethető, jól fordul, de ahol erő kéne, ott gáz van...
Ez igaz, viszont a két ellentétesen forgó főrotor és az így kiváltott farokrotor igazi műszaki újdonság volt, hiszen a helik legsebezhetőbb pontja az ellennyomatékot biztosító farokrotor. Az még kézifegyverekkel is támadható.
Avatar
gafz
vörös kakas réme
Hozzászólások: 493
Csatlakozott: 2003. máj. 02. 6:21
Tartózkodási hely: Pest megye
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gafz » 2005. júl. 30. 8:54

tűzzománc írta:Természetesen ez nem Ka-26, hanem , ha jól emlékszem Ka - 36. :shock:
A régebbi Ka-27 az újabb Ka-32 (mármint a haditengerészeti Ka movok)

A Ka-26 legnagyobb hátránya, hogy gyenge a hajtóműteljesítménye, a világ egyetlen hadseregében rendszeresítették csak: a Magyarban... Lehet, hogy olcsón üzemeltethető, jól fordul, de ahol erő kéne, ott gáz van...
Dohányozzunk sokat, előzzük meg a tüdőrákot szívinfarktussal!!!
Sz@r ez az élet,mi meg csak kóstolgatjuk...
Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. júl. 30. 2:12

Természetesen ez nem Ka-26, hanem , ha jól emlékszem Ka - 36. :shock:
Avatar
policecars
tömlőszállító
Hozzászólások: 130
Csatlakozott: 2003. dec. 31. 5:34
Tartózkodási hely: Tamási
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: policecars » 2005. júl. 29. 20:01

Ka26 haditengerészeti változat? Lemaradtam vmiről? :-D Bocs az offért.
Avatar
gafz
vörös kakas réme
Hozzászólások: 493
Csatlakozott: 2003. máj. 02. 6:21
Tartózkodási hely: Pest megye
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gafz » 2005. júl. 29. 12:53

tűzzománc írta:A mezőgazdasági célra kialakított változata egyenesen verhetetlen, a haditengerészeti változata ugyancsak.
Az idő sem járt el felette, de ne feledjük a karbantartás fontosságát és az emberi tényezők elsődlegességét.
Haditengerészeti változat :-D

A második mondattal egyetértek.
Dohányozzunk sokat, előzzük meg a tüdőrákot szívinfarktussal!!!
Sz@r ez az élet,mi meg csak kóstolgatjuk...
Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. júl. 25. 11:15

Sajnálatos esemény, de azóta, mint tudjuk lezuhant mégegy , az előzővel megegyező tipusú helikopter. A pilótája is meghalt. Bár magam nem vagyok pilóta a repüléshez sem értek csak szeretem a gépeket, mégis ezt az utóbbi hozzászólást - T. Gafz - megcáfolnám. A KA- 26 os gépek a maguk nemében szuper jelzővel és csak legekben érdemes nyilatkozni. Fénykorában a világon az egyik legjobb konstrukcióként említette a repülős társadalom. A mezőgazdasági célra kialakított változata egyenesen verhetetlen, a haditengerészeti változata ugyancsak.
Az idő sem járt el felette, de ne feledjük a karbantartás fontosságát és az emberi tényezők elsődlegességét.
Avatar
gafz
vörös kakas réme
Hozzászólások: 493
Csatlakozott: 2003. máj. 02. 6:21
Tartózkodási hely: Pest megye
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gafz » 2005. júl. 21. 13:46

A Ka-26 még fénykorában is elég csotrogánynak számított...
Dohányozzunk sokat, előzzük meg a tüdőrákot szívinfarktussal!!!
Sz@r ez az élet,mi meg csak kóstolgatjuk...
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. júl. 21. 11:43

Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. júl. 21. 11:39

Jah a danubius hire szerint vmi mezogazdasagi helikopter felszallas kozben esett le, a radio (az okf illetekesetol kapott hir) szerint tuz vagy ilen nem keletkezett.
Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. júl. 21. 10:24

A legújabb hírek szerint Makó térségében lezuhant egy helikopter, pilótája túlélte a balesetet, közelebbit nem hoztak nyilvánosságra.
Avatar
Omega
tömlőszállító
Hozzászólások: 139
Csatlakozott: 2004. márc. 12. 9:26
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: Omega » 2005. jan. 03. 17:50

Talán nem offtopic... :lol:
Galambmentő tűzoltók
2005. január 3, hétfő - [9:47]
Egy beszorult galambot szabadítottak ki a tűzoltóknak vasárnap Baján. A madár a Széchenyi utca egyik emeletes házának második szintjén került bajba, beszorult az ablak és a redőny közé. A galambon végül a tűzoltók segítettek, és az ijedségen kívül komolyabb baja nem esett – közölte a Bács-Kiskun Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság. (Objektív Hírügynökség)


Kép
P/20
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 542
Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Tartózkodási hely: Pomáz
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: P/20 » 2004. júl. 09. 17:58

Tűzőr megkaptam az emailt, de nem volt gépem. Nem készítettem el a folymatábrát, mert hiányoztam Varga Laci ezen órájáról, de nem is nekem kellene. Javasoltam, hogy kéne ilyent csinálni, de csak az tudja, aki előtt ott van az egész gyakorlat és nem csak egy része, mint én előttem.
A TCS2 akarta átvenni a tűzoltás vezetését, de nekik nem adtam át, mert nincs hozzá joguk. A megye szerintem átvehette volna, mert itt nem a tűzoltás volt a feladat, az csak egy kis része volt, de mire a jól ismert 10-es úton kiértek, pont befejeztük a gyakorlatot. Éles esetben, mikor lezuhant a helikopter vagy 3 éve, a második naptól a keresést a 10-es irányította (koordinálta)
tűzőr
pernyekergető
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2003. jan. 07. 20:37

Hozzászólás Szerző: tűzőr » 2004. jún. 29. 22:30

Nem csomádi, csobánkai.
Tud valaki valamit a P/20-ról? A privált üzeneteim olvasotlanok maradnak.
Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiista!!!!!!!! Ébresztő!
tűzőr
pernyekergető
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2003. jan. 07. 20:37

Hozzászólás Szerző: tűzőr » 2004. jún. 29. 22:26

Kedves Katasztrofális!
Van egy bm rendelet, melyet valószínű ismersz, a légijármű balesetekkel kapcsolatban szab feladatokat. 30/98-as talán? Úgy emlékszem, hogy ebben a légijármű balesetekkel kapcsolatban a főigazagtó úr vagy az általa megbított a mentést összehangoló központ vezetője. Én erre gondoltam, hogy nem veszi át a megyei kvi, vagy az okf az irányítást, mert itt minden a tv nyakában volt. A tűzoltás tűzoltói feladat. De a személykeresés nem tűzoltási-tűzoltói feladat. A jelentésből számomra legalább is ez derült ki. Azt nagyon jól fogalamztad meg, hogy van még mit fejlődni ezen a téren. Csak kérdés, hogy akar-e fejlődni az, aki döntéshozó?
A napokban láttam a hiradóban, hogy bármilyen repülőt lelőhetnek a magyar légtérben, ha terroristagyanus. Tehát senki nem lehet biztonságban és semmi nem zárja ki, hogy ez a csomádi gyakorlat élesként előforduljon. Akkor viszont nagy bajok lesznek...
Avatar
katasztrofális
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2003. júl. 11. 13:16
Tartózkodási hely: Budaörs

Hozzászólás Szerző: katasztrofális » 2004. jún. 29. 16:11

Kedves Tűzőr!
Az igazi gond nem a helyesírásoddal van. (Azzal ugyanis a fórumon az emberek döntő többsége nem foglalkozik.)
Miért kellett volna az OKF-nek, vagy a megyének a tűzoltás vezetését átvenni?
Javaslom, hogy egy kicsit mélyedjél az adott témára vonatkozó jogszabályokban, egyéb szabályozásokban.
A gyakorlat egyébként valóban megmutatta, van még mit fejlődni egy hasonló esemény kezelésével kapcsolatban.
tűzőr
pernyekergető
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2003. jan. 07. 20:37

Hozzászólás Szerző: tűzőr » 2004. jún. 26. 23:10

bocs, angol billentyűzetem van.
tűzőr
pernyekergető
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2003. jan. 07. 20:37

Légi balesetek

Hozzászólás Szerző: tűzőr » 2004. jún. 26. 23:08

Syerencsére ritkén van, de P/20. ráirányította a figyelmet, hogy óriási gondok vannak ezen a téren is. Talán meglrne egy önálló topicot.
Pista, ha olvasod, engem két dolog érdekelne: Miért nem vették át a tűzoltás vezetését tőled a megyei, vagy az OKF kiérkezett tagjai?
Elkészítetted-e a folyamatábrát a gyakorlatról, mert ha igen érdekelne.
Üdv!
Válasz küldése