EGIS-tűz

Egy hely, ahol a mindennapi munka során felmerült szakmai kérdéseket lehet kitárgyalni.
Avatar
Dwyn
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1658
Csatlakozott: 2006. aug. 18. 9:04

Hozzászólás Szerző: Dwyn » 2007. márc. 12. 9:10

Sok nevet meg kellene említeni akik hihetetlenül szinvonalasan dolgoztak. Én és a csapatom azon a napon tartalékban voltunk, de büszke vagyok minden kollégámra akik ott helytálltak.
:tapsolo: :tapsolo: :tapsolo:
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5895
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2007. márc. 10. 22:04

Avatar
Frankye1
parázspörgető
Hozzászólások: 410
Csatlakozott: 2007. feb. 07. 15:51
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

EGIS tűz

Hozzászólás Szerző: Frankye1 » 2007. márc. 06. 10:27

Nem tudom, melyiktek emlékszik rá, anno, több, mint 20 éve volt egy jókora katasztrófa, az akkori Szovjetunióban. Ma is úgy emlegetik, mint "A" Csernobil...
Én ezt testközelből éltem át, ui. akkor voltam katona.
A "médiák" a kor szellemének megfelelően először tagadták ezerrel, hogy bármi is történt volna. (Utólag, visszatekintve, a tények ismeretében, "érdekes", hogy "véletlenül" éppen akkor rendeltek el harckészültségi gyakorlatot... :mad: )
Aztán kijelentették, hogy a SZU-ban, Csernobil városában volt egy "kisebb" (sic!) atomerőmű-baleset.
Aztán bejelentették, hogy bár volt baleset, de nem került sugárzó anyag a levegőbe.
Aztán később bejelentették, hogy a sugárzás szintje az egészségügyi határérték alatt maradt.
Majd később többször hangsúlyozták, hogy a sugárzás szintje csökkent.

Eszembe jutott, hogy hurrá, de jó, felrobban egy atomerőmű, és csökkenti a sugárzás szintjét! Ezek után vétek, hogy nem robbantjuk fel az összeset! :???:

Amiért mindezt leírtam, az az, hogy az EGIS tűznél is bejelentették (nem tudom, ki volt, a személyre nem figyeltem, csak arra, amit mond), hogy nem került káros anyag a levegőbe...
Ha néhány napon belül azt fogják bejelenteni "illetékes elvtársak", hogy a levegőben lébő károsanyag mennyisége csökkent, akkor már mind tudni fogjuk, hogy valójában mi is történt...

Egyébként pedig engem is felháborít - többek között - az, hogy a megsérült tűzoltóknak ki kellett fizetniük a vizitdíjnak csúfolt "betegségadót"! Persze, erről nem a kórház személyzete, nem az ügyeletes orvos, stb. tehet, hisz Ők csak végrehajtják a rendeletben leírtakat (ha nem így tennének, Őket vonnák felelősségre!), hanem a rendelet kidolgozója!
És ne mondja nekem senki, hogy a törvényalkotó sem gondolhat mindenre! Mert amíg Nektek az a dolgotok, hogy tüzet oltsatok, az orvosnak, hogy gyógyítson, neki meg az, hogy olyan rendeletet (törvényt, stb.) alkosson, ami megfelel a kívánalmaknak! És őt még az idő sem sürgeti, nem történik semmi, ha egy-két héttel/hónappal később jelenik meg az ominozus rendelkezés, nem úgy, mint ha Ti késtek a kárhelyről, vagy az orvos, ha nem kezeli időben a beteget!!!! :-x :-x Nem kis fizetésért csak az a dolga, hogy jó rendelkezést hozzon, de erre sem alkalmas! Őt nem vonják ezért felelősségre?! Mert a tűzoltót, ha nem megfelelően teszi a dolgát, akkor úgy bíróság elé rángatják (felelősségre vonják), hogy megemlegeti!
Nesze neked, demokrácia! :-x
foti
slagmester
Hozzászólások: 392
Csatlakozott: 2006. jan. 09. 10:09

egis

Hozzászólás Szerző: foti » 2007. márc. 05. 13:29

Szerintem sokkal életszerűbb, a tapasztalatok alapján hihetőbb, ha azt mondják, hogy a rendelkezésükre álló eszközökkel, szondákkal mérhető veszélyes anyag nincs a levegőben. Persze ez korántsem lenne teljeskörű, és megnyugtató, ismerve általában a felszereltségüket, amiről nem ők tehetnek. De a felelőtlen kijelentéseknek tragédia lehet a vége.
föti
fireman
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2110
Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: fireman » 2007. márc. 05. 9:32

Bozso írta:ismert mérgező anyag nem észlelhető a kárhelyen a levegőben!
Erről már beszéltük! Így általánosan nem sokat mond.
Egy vegyi üzemben helyiségenként más és más anyag található. Konkrétan, az anyag ismeretében lehet keresni, de találomra sohasem sikerül kimutatni.
Akik mértek mondják el miként csinálták az anyag meghatározását!
A kádárista állam felszámolása nélkül nem lehet igazi jövőképet, valódi alternatívát kínálni - sem jobboldalit, sem baloldalit. Mindaddig minden politikai szlogen csak fedőnév az állam fosztogatási lehetőségek kiaknázására.
Babarczi Eszter
Avatar
Bozso
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 627
Csatlakozott: 2003. dec. 14. 15:44
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bozso » 2007. márc. 04. 23:10

Nekem8-nak
Légy szíves, olvasd el a másik topikba írt hozzászólásomat, kcsit hosszú, azért nem írom be még1x. Egyébként a VFCS mért a kárhelyen, és rádión jelentette a TCS 30-nak, hogy ismert mérgező anyag nem észlelhető a kárhelyen a levegőben! Hogy az oltás folyamán az oltóanyag vagy az abban feloldodó helyszíni vegyületekkel mi a helyzet, arról nyilatkozni nem hallottam.
nl
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 737
Csatlakozott: 2006. júl. 13. 13:19

Hozzászólás Szerző: nl » 2007. márc. 04. 21:54

1. Kiss Xavér.
Kicsit össze kutyultad a dolgokat. Javaslom át tanulmányozni az ftp risztási rendjét az ftp. /18/2003 sz. / intézkedése.

2. Előző irásomban kérdeztem, vajon a szóvivő az első vonalból, közvetlenül a tűzoltás vezetőjétől SZEMÉLYESEN szerezte információit? Ha jól tudom akkor müködnie kell az információ áramlásnak a vezető állomás és a tűzoltás vezetője között, amit Ő is halhat. Esetlegesen ez nem müködött, én ezt nem tudom. De szerintem akkor sem az a megoldás hogy még egy ember odamegy előre kérdzősködni, hiszen rengeteg dolguk van a fiúknak, figyeljenek még rá is.

3. Biztosan itt sem került veszélyes anyag a levegőbe, mint a XV. kerületi esetnél. Végül is akkor igen csak szép nagy sőtét felhők hömpőlyögtek felfelé, ami nem volt veszélyes. Persze ha ott mérik ahol nincs?
Avatar
nekem8
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2006. dec. 01. 21:59

Hozzászólás Szerző: nekem8 » 2007. márc. 04. 21:33

kiss xaver írta:T Nekem 8!

Én is nagyon sajnálom az én általam ismert kollégákat akik megsérültek az ÉGIS tűznél.
8-) De tudni kell, hogy BT szolgálat nem elsőként fog ki érkezni az eseményhez, hanem zömmel az illetékes tűzőrség, a szolg. pk-val az élen. Ez a legveszélyesbb időszak, mert infót kell összeszedni ami legtöbb esetben nem könnyű, közben pedig a beavatkozási kényszer miatt veszélybe kerülhet az elsőnek beavatkozó állomány!!!!!!!!!!! :???:
Tehát a BT csak később tud fellépni a biztonság érdekében.

Ennyi! Ez már a szakma és nem okoskodás! :-D

Üdv: Kis tűzoltó
Már bocsi de ha a BT-nek nem az elsők közt kell a helyszínreérnie akkor szted mikorrra a tűzvizsgálatvégére kell odaérniük...
Asszem Bozso írta azt h a 24est és 26ost a laktanyától vitték ill. mentek be a kórházba...
Nekem van egy olyan feltételezésem(de nyugodtan helyesbítsen az aki pontosan tudja hogy mi történt velük) hogy ha valami nagyobb bajuk lett volna akkor ugyebár a helyszínen látják el őket...mivel nem így volt talán nemárt feltételeznem hogy esetleg valamit beszívtak a levegőből, de ha beszívtak belőle?! akkor feltételezem hogy nem használt légzőt, de kérlek erősítsetek meg, hogy nem így történt...

Igen?!?! és arra mit mondasz, ha azt mondanám neked, hogy a BT nemtudta elvégezni a feladatát, mert más feladatra kapott utasítást a helyszínen lévő felsőbb vezetéstől...
„Manus manum lavat! – Kéz kezet mos!”
Alea iacta est. - A kocka el van vetve.
Avatar
Dwyn
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1658
Csatlakozott: 2006. aug. 18. 9:04

Hozzászólás Szerző: Dwyn » 2007. márc. 04. 18:46

Katasztrófális!

Elolvatam, előtte is, több helyen fedi a dolgot. Ne csak a katasztrófa kezdetű mondatokat értelmezd, ami benne van az irott anyagban az mind a katasztrófa helyzethez tartozik és akkor megint vastagon az az ő ő asztaluk lenne. Na ja az is igaz, hogy a vörös vihar jelzést könnyebb kiadni mint péntek este riadóztatni.

Megérzés!

Igazad van. Sehonnan, de amit te leirtál az csak tervezet és nem az aznapi intézkedés. Mondj egyetlen olyan OKF-es beavatkozó teamet aki 1 órán belül ott volt. Nem volt ott semmilyen Katasztrófavédelmi riadó, ha lett volna akkor dokumentálva lenne nem gondolod? Ha meg dokumentálva volt, akkor a sajtó felé ezt közölnie KELL.

A második részével egyetértek.
Avatar
katasztrofális
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2003. júl. 11. 13:16
Tartózkodási hely: Budaörs

Hozzászólás Szerző: katasztrofális » 2007. márc. 04. 16:30

Dwyn: Olvasd át még egyszer figyelmesen a Big Gabi által idézetteket.
Ebből kiderül, hogy az említett eseménynek (EGIS-tűz) semmi köze sem volt a katasztrófához.
megérzés
tömlőszállító
Hozzászólások: 128
Csatlakozott: 2006. jan. 27. 1:35
Tartózkodási hely: Zalalövő

Hozzászólás Szerző: megérzés » 2007. márc. 04. 14:41

Bejelentés alapján hármas riasztás lett elrendelve!
Azonnal vonult a VFCS!
Ha már ennyire kényesek vagyunk a tűzoltó és katasztrófavédelmi megnevezésre, akkor tisztázni kellene hova tartoznak. Ők ilyen esetben nem csak az FTP. vel kommunikálnak, hanem a Katasztrófavédelmi főügyelettel.

Honnan tudod, hogy nem intézkedtek?
Honnan tudod, hogy nem voltak már lezsírozva a BKV buszok a kitelepítése?
Honnan tudod, hogy nem lettek riasztva az illetékes PV. szakemberek, akik más kerületek iskoláiban megszervezi az elszállásolást?
Egy vegyi balesetnél nem (csak) a gyár területén vannak a polgárvédelmi feladatok!

Nem tisztem meggyanúsítani senkit, nem is akarok pereskedni egy gyógyszergyárral! Talán tisztességesebb lett volna egy korrekt bejelentés, amiben pontosan tudják milyen veszélyek leselkednek a kiérkező egységekre, és a lakosságra! Nem rajtuk múlott, hogy nem volt egy akkora robbanás amiben, …………leírni sem akarom!
Avatar
Dwyn
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1658
Csatlakozott: 2006. aug. 18. 9:04

Hozzászólás Szerző: Dwyn » 2007. márc. 04. 13:21

Ugye! 8-)
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3468
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2007. márc. 04. 13:12

1999.évi LXXIV.tv ( Kattv.)

Értelmező rendelkezések

3. § E törvény alkalmazásában:
a) Belső védelmi terv: a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek kialakulásának megelőzését, a balesetek elhárítását, következményeinek mérséklését szolgáló intézkedések megtételét, az értesítési, riasztási, felkészítési feladatok veszélyes ipari üzemen, veszélyes létesítményen belüli végrehajtásának rendjét, feltételeit szabályozó üzemeltetői okmány.
b) Biztonsági elemzés: az üzemeltető által készített dokumentum, amely tartalmazza a veszélyes ipari üzem üzemeltetőjének a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek megelőzésére vonatkozó általános célkitűzéseit, továbbá annak az irányítási, vezetési és műszaki eszközrendszernek a bemutatását, amely biztosítja mind az ember, mind a környezet magas szintű védelmét, valamint annak bizonyítását, hogy az üzemeltető a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleseti veszélyeket azonosította, illetőleg a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek kockázatát elemezte és értékelte. A dokumentumnak elegendő információt kell szolgáltatnia a hatósági, szakhatósági vélemények kialakításához.
c) Biztonsági jelentés: az üzemeltető által készített dokumentum, amely annak bizonyítására szolgál, hogy rendelkezik a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleseteket megelőző politikával és az annak végrehajtását szolgáló biztonsági irányítási rendszerrel, a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleseti veszélyeket azonosította, illetőleg a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek kockázatát elemezte és értékelte, a megelőzésükre a szükséges intézkedéseket megtette, kellő mértékű a létesítményeinek biztonsága, megbízhatósága. Rendelkezik működőképes belső védelmi tervvel. A jelentésnek elegendő információt kell szolgáltatnia a külső védelmi tervek elkészítéséhez és a hatósági, szakhatósági vélemények kialakításához.
d) Nemzetközi segítségnyújtás: külföldi államoknak az ENSZ-hez, a NATO-hoz, illetőleg nemzetközi szerződés alapján a Kormányhoz közvetlenül továbbított, illetve a regionális határmenti egyezmények segítségnyújtási igénye alapján katasztrófák következményeinek felszámolásához nyújtott anyagok és információk átadása, illetve a mentéshez és a katasztrófa következményeinek a felszámolásához kiküldött eszközök és személyi állomány biztosítása.
e) Katasztrófa: a szükséghelyzet vagy a veszélyhelyzet kihirdetésére alkalmas, illetőleg a minősített helyzetek kihirdetését el nem érő mértékű olyan állapot vagy helyzet (pl. természeti, biológiai eredetű, tűz okozta), amely emberek életét, egészségét, anyagi értékeiket, a lakosság alapvető ellátását, a természeti környezetet, a természeti értékeket olyan módon vagy mértékben veszélyezteti, károsítja, hogy a kár megelőzése, elhárítása vagy a következmények felszámolása meghaladja az erre rendelt szervezetek előírt együttműködési rendben történő védekezési lehetőségeit és különleges intézkedések bevezetését, valamint az önkormányzatok és az állami szervek folyamatos és szigorúan összehangolt együttműködését, illetve nemzetközi segítség igénybevételét igényli.
f) Katasztrófahelyzet: olyan mértékű katasztrófaveszély, illetőleg bekövetkezett katasztrófa, amikor az arra felhatalmazott állami szerv vezetője a katasztrófa veszélyének, bekövetkezésének tényét megállapította, és a szükséges intézkedéseket elrendelte.
g) Katasztrófavédelmi terv: a katasztrófa veszélye, illetve a katasztrófa esetére a mentésre, valamint a károk enyhítésére vonatkozó rendszabályok bevezetésére és a katasztrófavédelemben részt vevők feladataira vonatkozó terv.
h) Katasztrófasegély: a katasztrófák következményeinek felszámolása érdekében a katasztrófa sújtotta területen az alapvető életfeltételeknek a központi költségvetésben létrehozott tartalékából történő biztosítása.
i) Katasztrófa sújtotta terület: az a terület, ahol a katasztrófa károsító hatása érvényesül, és ezt a Kormány kinyilvánítja.
j) Katasztrófavédelem: a különböző katasztrófák elleni védekezésben azon tervezési, szervezési, összehangolási, végrehajtási, irányítási, létesítési, működtetési, tájékoztatási, riasztási adatközlési és ellenőrzési tevékenységek összessége, amelyek a katasztrófa kialakulásának megelőzését, közvetlen veszélyek elhárítását, az előidéző okok megszüntetését, a károsító hatásuk csökkentését, a lakosság élet- és anyagi javainak védelmét, a katasztrófa sújtotta területen az alapvető életfeltételek biztosítását, valamint a mentés végrehajtását, továbbá a helyreállítás feltételeinek megteremtését szolgálják.
k) Katasztrófaveszély: olyan folyamat vagy állapot (pl. természeti, biológiai eredetű, tűz okozta), amely közvetlenül és súlyosan veszélyezteti az emberi egészséget, környezetet, az élet- és vagyonbiztonságot, ha okszerűen lehet számolni a katasztrófa bekövetkezésének valószínűségével.
l) Katasztrófaveszélyes tevékenység: olyan emberi cselekvés vagy mulasztás, amely katasztrófát vagy annak közvetlen veszélyét idézheti elő.
m) Kockázat: egy adott területen adott időtartamon belül, meghatározott körülmények között jelentkező egészség-, illetve környezetkárosító hatás valószínűsége.
n) Külső védelmi terv: a veszélyes létesítmény környezetében élő lakosság mentése, az anyagi javakban, a környezetben bekövetkező károk enyhítése érdekében a végrehajtandó rendszabályok bevezetésére, a végrehajtó szervezetre, a vezetésre, az adatszolgáltatásra vonatkozó terv.
o) Megelőzés: minden olyan tevékenység vagy rendszabály alkalmazása, amely a katasztrófát előidéző okokat megszünteti vagy minimálisra csökkenti, a károsító hatás valószínűségét a lehető legkisebbre korlátozza.
ö) Működő veszélyes ipari üzem jelentős bővítése: a veszélyes ipari üzemben jelen lévő veszélyes anyagok tervezett mennyisége a legutóbb beadott biztonsági jelentésben, illetve biztonsági elemzésben meghatározott mennyiséget legalább 25%-kal meghaladja.
p) Rendkívüli esemény: a veszélyes ipari üzemben a rendeltetésszerű működés során, illetőleg a technológiai folyamatokban bekövetkező olyan nem várt esemény, amely azonnali beavatkozást igényel és magában hordozza a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset kialakulásának lehetőségét.
q) Védendő adat: az üzemeltető által meghatározott üzleti titok, illetőleg az üzem külső támadás elleni biztonságára vonatkozó lényeges adat.
r) Súlyos káresemény: az emberek életét, egészségét és környezetét, anyagi értékeit súlyosan veszélyeztető vagy károsító olyan esemény, amelynek következményei az erre szervezett erőkkel elháríthatók, felszámolhatók és nem igénylik a katasztrófa esetére vonatkozó különleges intézkedések bevezetését.
s) Üzemeltető: bármely természetes vagy jogi személy, illetőleg jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely veszélyes ipari üzemet vagy veszélyes létesítményt működtet vagy alapszabály, alapító okirat, illetve szerződés alapján döntő befolyást gyakorol a veszélyes ipari üzem működésére.
t) Veszély: valamely veszélyes anyag természetes tulajdonsága vagy olyan körülmény, amely káros hatással lehet az emberi egészségre vagy a környezetre.
u) Veszélyes anyag: e törvény végrehajtását szolgáló kormányrendeletben meghatározott ismérveknek megfelelő anyag, keverék vagy készítmény, amely mint nyersanyag, termék, melléktermék, maradék vagy köztes termék van jelen, beleértve azokat az anyagokat is, amelyekről feltételezhető, hogy egy baleset bekövetkezésekor létrejöhetnek.
ü) Veszélyességi övezet: a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos ipari baleset lehetséges következményeinek csökkentése érdekében a veszélyes ipari üzem környezetében a hatóság által kijelölt, az egyéni sérülés kockázatához igazodó terület.
v) Veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset: olyan mértékű veszélyes anyag kibocsátásával, tűzzel vagy robbanással járó rendkívüli esemény, amely a veszélyes ipari üzem működése során befolyásolhatatlan folyamatként megy végbe és amely az üzemen belül, illetőleg azon kívül közvetlenül vagy lassan hatóan súlyosan veszélyezteti vagy károsítja az emberi egészséget, illetőleg a környezetet.
w) Veszélyes ipari üzem: egy adott üzemeltető irányítása alatt álló azon terület egésze, ahol egy vagy több veszélyes létesítményben – ideértve a közös vagy kapcsolódó infrastruktúrát is – veszélyes anyagok vannak jelen a törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott küszöbértéket elérő mennyiségben (tekintet nélkül az üzem tevékenységének ipari, mezőgazdasági vagy egyéb besorolására).
x) Veszélyes létesítmény: olyan, a veszélyes ipari üzem területén lévő technológiai, illetőleg termelésszervezési okokból elkülönülő területrész, ahol egy vagy több berendezésben (technológiai rendszerben) veszélyes anyagok előállítása, felhasználása, szállítása vagy tárolása történik. Magában foglal minden olyan felszerelést, szerkezetet, csővezetéket, gépi berendezést, eszközt, iparvágányt, kikötőt, a létesítményt szolgáló rakpartot, kikötőgátat, raktárt vagy hasonló – úszó vagy egyéb – felépítményt, amely a létesítmény működéséhez szükséges.
y) Veszélyes tevékenység: olyan ipari, biológiai (mezőgazdasági), kémiai eljárások felhasználásával végzett tevékenység, amely ellenőrizhetetlenné válása esetén tömeges méretekben veszélyezteti, illetve károsítja az emberi egészséget, a környezetet, az élet- és vagyonbiztonságot.
z) Veszélyhelyzet: a Pvt. 2. §-ának (2) bekezdésében meghatározott helyzet.
zs) Dominóhatás: a veszélyes létesítményben bekövetkező olyan baleset, amely a közelben lévő más, veszélyes ipari üzemre átterjedve a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek valószínűségét és lehetőségét megnöveli vagy a bekövetkezett veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset következményeit súlyosbítja.
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.
Avatar
Dwyn
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1658
Csatlakozott: 2006. aug. 18. 9:04

Hozzászólás Szerző: Dwyn » 2007. márc. 04. 12:45

Sziasztok Úrak!

Szeretném tisztázni az urakkal, hogy mi a katasztrófa kritériuma, mielőtt túllépnétek a "mit tett az OKF?" kérdéskörön.

Az értelmező szótárban ezt lehet olvasni a katasztrófáról, mint magyarázat.
„A katasztrófa rendszerint hirtelen bekövetkező, megdöbbentő arányú szerencsét-lenség, nagyarányú, sok embert érintő baleset, természeti csapás"

Kővágó György megfogalmazása szerint azonban:
„A katasztrófa hirtelen kialakult végzetes esemény, illetve tömeges, szörnyű szerencsétlenség következtében, a lakosság tulajdonát, egészségét és életét veszélyeztető szükségállapot, amely annyira kiterjedt, hogy csak különleges helyi vagy helyi jellegen túlmenő intézkedésekkel hárítható el. Következményeinek fennállásához képest rövid ideig tart.”

Tehát egy teljesen helyi jellegű probléma is katasztrófának nyilvánítható már akkor is ha az embereket nagy számban fenyegethet, függetlenül attól, hogy ez később igazolt veszély vagy ártalmatlan minősitést takar.

"A katasztrófák tipizálása, besorolása sokféle lehet de az alapok mindenhol ugyanazok.
A katasztrófák típusai a veszély forrása szerint lehet:
-Természeti:
Klimatikus: hóviharok, viharok, aszály.
Hidrológiai: áradások, belvizek.
Geológiai: tömegmozgások, sárfolyások, földrengések, vulkanikus.
Biológiai: járványok, sáskajárás, erdő- és bozóttüzek.
-Technológiai: közlekedési baleset, technológiai meghibásodás, ipari robbanás és tűz, nukleáris baleset."

Tehát az EGIS tűz bizony VASTAGON katasztrófavédelmi intézkedések sorozatát igényelte volna és nem csak Dobson Tibor helyszinre küldését, ami valjuk meg mint intézkedés olyan mint halottnak a csók.

Ha a kiterjedését nézzük, a szakirodalom szerint akkor is katasztrófahelyzet volt.
"Intenzitás és kiterjedés szerint megkülönböztethetünk:
-Abszolút katasztrófát (pl. földrengés, szökőár, háború)
Jellemzői: globális nagyságrendű, nem sokat lehet ellene tenni, az okozott kár helyrehozása csak nemzetközi összefogással lehetséges.
-Közepes katasztrófát (pl. gátszakadás, földcsuszamlás, nukleáris baleset)
Jellemzői: kiterjedt, rendkívüli intenzitással pusztító csapás, a helyreállítás helyi erőkkel nem, csak a külön erre a célra létrehozott országos hatáskörű szervezetekkel oldható meg.
-Relatív katasztrófát (pl. közlekedési szerencsétlenség, üzemvész).
Jellemzői: kisebb területet érintő, komoly károkat okozó esemény, elhárítása megoldható helyi erőkkel.
"

Tehát a katasztrófa törvény alapján és a tipizálásnak megfelelően bizony az OKF-nek lépnie kellett volna. Hálistennek mint kiderült nem volt olyan anyag ami komoly veszélyt jelenthetett volna, DE EZ CSAK UTÓLAG derült ki. Ahogy én látom, ez megint lehetett volna egy augusztusi blamázs az OKF-nek, de mivel a fiúk gyorsak voltak és az anyagok szerencsére nem voltak végzetesek. Nem történt baj.
Már csak az érdekelne, hogy ha egy nyilvánvalóan a katasztrófa minősítést kiérdemlő esetnél nem érzékelhető a Katasztrófavédelem intézkedése, sőt még nyilatkozat sincs jóformán, akkor itt most ki is hibázott???? BENDE-CZIVA-TCS1/2/3, BIZTONSÁGI TISZT, A KINTLÉVŐ ELLOMÁNY NEM! A fiúk Brilliroztak!
Mindenki tudja a választ azt hiszem. A X. kerületi lakosoknak meg térdre és imára.

Az idézetek:
Dr. Barlai Róbert- Kővágó György: Válság- (katasztrófa) kommunikáció. Petit Real Könyvkiadó, Budapest

Nyugodt szolit. 8-)
kiss xaver
pernyekergető
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2006. szept. 22. 22:18

Hozzászólás Szerző: kiss xaver » 2007. márc. 04. 11:34

T. megérzés!

Az elsőnek kiérkezőnek akár már távolsági felderités vagy helyszíni alapján az elsőnek kiérkezőnek (24 vagy TCS-nek stb) kell mínősiteni! :shock:

Szerintem jót írtam!!!!!!!!!!!!!! :-P


Nagy hozzá szóló vagy, de nem mered a neved kirakni!? :roll:

Kis tűzoltó
kiss xaver
pernyekergető
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2006. szept. 22. 22:18

Hozzászólás Szerző: kiss xaver » 2007. márc. 04. 11:26

T Nekem 8!

Én is nagyon sajnálom az én általam ismert kollégákat akik megsérültek az ÉGIS tűznél.
8-) De tudni kell, hogy BT szolgálat nem elsőként fog ki érkezni az eseményhez, hanem zömmel az illetékes tűzőrség, a szolg. pk-val az élen. Ez a legveszélyesbb időszak, mert infót kell összeszedni ami legtöbb esetben nem könnyű, közben pedig a beavatkozási kényszer miatt veszélybe kerülhet az elsőnek beavatkozó állomány!!!!!!!!!!! :???:
Tehát a BT csak később tud fellépni a biztonság érdekében.

Ennyi! Ez már a szakma és nem okoskodás! :-D

Üdv: Kis tűzoltó
megérzés
tömlőszállító
Hozzászólások: 128
Csatlakozott: 2006. jan. 27. 1:35
Tartózkodási hely: Zalalövő

Hozzászólás Szerző: megérzés » 2007. márc. 04. 11:22

"A riasztási a fokozatot pedig az FTP hírközpontja végzi a jelzés értékelése alapján! "

Nagy szakember lehetsz! Ha ezt leírtad!

Mert ebben az esetben a kiérkező tűzoltásvezető (TCS-1) emelte a fokozatot hármasról ötösre, amit a hírközpont köteles végrehajtani!
kiss xaver
pernyekergető
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2006. szept. 22. 22:18

Hozzászólás Szerző: kiss xaver » 2007. márc. 04. 11:16

T mindenki!

Az ÉGIS tűznél Molnár Péter nagyon jól kezelte a "MÉDIÁT"! :-P

Szakszerüen és profin fogalmazott! Ennyit a munkájáról.
:-D
A kritika rossz indulatoságot feltételez egyes fórumozóktól?!!!!! :cry:

Üdv: Kis tűzoltó
kiss xaver
pernyekergető
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2006. szept. 22. 22:18

Hozzászólás Szerző: kiss xaver » 2007. márc. 04. 11:11

T. FOTI!
A feltett kérdéseid elárulja, hogy nem vagy tűzoltó, mert nem ismered a tűzoltás és műszaki mentés átvételének a szabályait. :sad:

Lényeg az FTP-én azért vannak szolgálatnál rendszesitve a szolg.pk, TCS, és az TMKFO vezetői és és az FTP parancsnoka, hogy átvegye az írányítást ha szükséges!!!!!!!!!!!

Tehát az OKF-nek nincs szerepe, mert nem országos esemény volt az ÉGIS!

A riasztási a fokozatot pedig az FTP hírközpontja végzi a jelzés értékelése alapján!

Javaslom, hogy ne lövöldözz vaktába? :???:

Üdv: Kis tűzoltó
foti
slagmester
Hozzászólások: 392
Csatlakozott: 2006. jan. 09. 10:09

egis

Hozzászólás Szerző: foti » 2007. márc. 04. 10:51

Azért ezen az egises inforádiós adaptáción nem kellene olyan gyorsan túllépni. Apropo! Hanyas fokozat is volt? Az okf-et milyen szinten riasztották. Átvette a tűzoltás vezetését? Volt az egisnek vállalati tűzoltósága?
föti
J.A.F.O
vízpocsékoló
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2007. márc. 04. 0:38

Hozzászólás Szerző: J.A.F.O » 2007. márc. 04. 1:26

Üdv mindenkinek. Csak nézelődőként, érdeklődőként voltam a helyszínen, illetve képeket akartam készíteni. Nem vagyok/voltam/leszek tűzoltó, ettől függetlenül minden elismerésem a tiétek. Már igen régóta látogatom a site-ot, olvasgatom a számomra érdekes/érthető fórumokat. Mivel tegnap személyesen láttam, mit, és hogyan tett, mondott a szóvivőtök, úgy érzem, hogy van értelme hogy kívülállóként elmondjam a véleményemet.
A szóvivőtök megítélésem szerint vérprofin dolgozott. Folyamatosan igyekezett a média képviselőinek minden információ-igényét az adott keretek között kielégíteni. Ezt lehet majomkodásnak nevezni, csak nincs értelme. Az Ő (a Szóvivő) munkájának a fontosságát mi sem bizonyítja jobban, mint a Lánglovagokon megjelent videó. Lehet, hogy a médiások tetvek, mindent, és mindennek az ellenkezőjét is el lehet mondani róluk, de az emberek rajtuk keresztül informálódnak. Ezen nem lehet vitatkozni, ez tény. Ezért az újságírókat a lehetó legtöbb, legpontosabb, és legfrissebb inrormációval kell ellátnia. Ha nem teszi, más forrásból próbálnak meg tájékozódni, következtetni, és annak az lesz a vége, hogy "az Aktívban is bemondták, hogy mindenki meghalt, a többiek megsebesültek, azonnal monnyák meg, hogy most akkor velem mi lesz!". Az meg senkinek sem jó.
A szóvivő értetek is van. Neki a lehető legjobb képet kell kialakítani a Tűzoltókról. Meglátásom szerint egyszerű kommunikációs okokból is "talpig tűzoltóban" kell(ene) lennie minden egyes alkalommal, még akkor is, ha ezt semmi más nem indokolja. Mert a tévében, újságban őt látják. És bizony az számít, hogy az emberek mit látnak. A mentős szóvivő is minden egyes alkalomal az egyen-mentős kabátjában van. Mert ha nem így tenne, senki nem tudná rögtön, első pillantásra, ki ő, és miért tépi a száját. Tehát legyen csak rajta a vonulós cucc, meg a légző. Hogy a népek tudják, lássák, hogy ezek a tűzoltófiúk bizony dolgoznak, nem csak verik egész nap a laktanyában a f..blattot.
Higgyétek el, enkem, mint külső, laikus szemlélőnek a szóvivőtök akkor és ott hiteles és profi volt. És neki ez a dolga, tehát jól végezte a munkáját.
A fizetésén meg ne verje magát senki, mert simán felvehetnének a helyébe egy médiamajmot (lásd LRI, Malév, TESCO, stb), aki aztán vastag filccel megírt számla ellenében tájékoztatná a nagyérdeműt, tartaná a kapcsolatot az újságírókkal. És a büdös életbe egy fecskendőt sem venne a kezébe, nemhogy légzőt akasztana a hátára. Aztán lehetne azon hőbörögni.
Más. Én azt hittem, hogy ilyet csak amerikai filmekben láthatok, amikor a helyi rendőrrség vitatkozik az FBI-jal, hogy kié is a hulla, és vitatoznak, hogy én láttam meg előbb, akkor én nyomozok. És bizony én tegnap fültanúja voltam annak, amikor a szóvivő a katasztrófavédelmisekkel (tán személyesen Dobson Tiborral) kellett, hogy vitatkozzon, hogy miért nem ők vannak ott, miért nem ők tájékoztatnak, és különben is ez miért nem az ő tüzük. És a szóvivőtök ezt is (viszonylag) higgadtan, és határozottan lerendezte, elmagyarázta, hogy itten bizony egy szál katasztrófavédelmis sincsen, aki jelen van, az a polgárivédelem, és köszönik, megoldják. Ez nekem hihetetlen volt. Akkor a tűzoltóknak körbe kell jelölniük a saját tüzüket? Mindenki letolja az overallt, és a területhatáron vizel egyet? Furcsa...

Na mindegy, a lényeg, hogy mindenkinek gratulálok aki ott volt, és a legjobbakat kívánom, lhetettvolna nagyobb gebasz is a dologból.

Jjjja, vizitdíj. Persze nekem megintcsak könnyű okosnak lenni, de ez még egy nagyon új dolog, lehet, hogy kicsit megértőbbnek kellene lenni az orvosokkal is, mert nem tudnak minden helyzetben csuklóból mindent. Sőt, a szabályalkotók sem tudnak mindenre előre gondolni. Ilyenkor kell okosan, ügyesen, határozottan jelezni, hogy ezt bizony nem így kéne (és esetleg elmondani, hogy is kéne). Azzal hamarabb meg lehetne oldani a problémákat. Persze azt nem mondom, hogy nem durranna el az agyam, ha ez velem történne meg, de mondom, kívülről pofázva cizelláltabban látszódnak a dolgok.
Bocs a szómenésért, de kikívánkozott, és akkor ki kellett engedni, mert még szövődményei lesznek!
J.A.F.O
Avatar
nekem8
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2006. dec. 01. 21:59

Hozzászólás Szerző: nekem8 » 2007. márc. 03. 23:16

Igazatok van, de sztem MP akkor is helyesebben járt el mint némely más tüó aki a fecskendőnél tartózkodott....persze függetlenítve attól, hogy kellett-e neki rohangálni avagy sem....
„Manus manum lavat! – Kéz kezet mos!”
Alea iacta est. - A kocka el van vetve.
BOXER
kapacsmester
Hozzászólások: 288
Csatlakozott: 2003. márc. 25. 18:58

Hozzászólás Szerző: BOXER » 2007. márc. 03. 23:05

Tisztelt Dwyn és a többiek!
MI az OKF-nek SEMILYEN részlege nem vagyunk, mi az adott város Hivatásos Önkormányzati TŰZOLTÓI vagyunk!!!
üdv: Boxer
Avatar
Dwyn
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1658
Csatlakozott: 2006. aug. 18. 9:04

Hozzászólás Szerző: Dwyn » 2007. márc. 03. 22:44

Igaza van nl-nek. A zónán kívül volt az a felvétel.


TISZTELT MENTHY MARIANN!

KÉREM GYAKOROLJA VELEM EZT A MONDATOT!

"A helyszínen lévő TŰZOLTÓSÁG szakembereivel eloltották a tüzet"
"A helyszínen lévő TŰZOLTÓSÁG szakembereivel eloltották a tüzet"
"A helyszínen lévő TŰZOLTÓSÁG szakembereivel eloltották a tüzet"
"A helyszínen lévő TŰZOLTÓSÁG szakembereivel eloltották a tüzet"
"A helyszínen lévő TŰZOLTÓSÁG szakembereivel eloltották a tüzet"

Na látja. igy már igaz. Ugyanis az OKF-nek szinte csak mi vagyunk az azonnal bevethető részlege. Köszönöm az együttműködést! :-)
nl
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 737
Csatlakozott: 2006. júl. 13. 13:19

Hozzászólás Szerző: nl » 2007. márc. 03. 21:41

A sérülteknek mielőbbi felépülést.ű

Szégyen ez vizitdíjas dolog!!!!!!!!! Így finoman fogalmazva.

Gondolkodjunk.
Biztos hogy az információért oda kell menni és zavarni munka közben a dolgozó embereket. Volt nekik elég gondjuk. Azt hiszem hogy előbbre való volt a tüzoltása mint pár mondatot közölni a szóvivővel.
Elvileg a tüzoltás vezetőjének minden fontos információt, mozzanatot közölnie kellene a hkp-val, vagy nem így van. Mármost ha ez megtörtént akkor a területen/zónán/ kívülről nyugodtan lehet telefonálgatni/105/ és beszerezni a médiának szánt híreket, és nem kell felesleges dolgokat csinálni. Csak azt ne mondjátok hogy bement , felvette a légzőt, és azon keresztűl faggatta ki a illetékes személyt. Biztosan lehet érteni egymás szavát az álarcban.
Válasz küldése