* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2018. jún. 20. 7:52

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 63 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. feb. 03. 23:19 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
Országgyűlési biztos rendőrségi vizsgálata:

http://appserver.obh.hu/ugyek/letolt?id ... 676.113367

_________________
A kádárista állam felszámolása nélkül nem lehet igazi jövőképet, valódi alternatívát kínálni - sem jobboldalit, sem baloldalit. Mindaddig minden politikai szlogen csak fedőnév az állam fosztogatási lehetőségek kiaknázására.
Babarczi Eszter


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 13. 11:20 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
Köszi!

Elolvastam és kiderült, hogy nem ezt, hanem a másikat keresem ( közérdekű információk).


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 12. 13:13 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Hozzászólások: 5870
Offline
http://web.b-m.hu/proba/bmtvtev.nsf/tipus
Baloldalt a keresőmezőbe be kell írni, hogy tájékoztatási, és első helyen dobja ki.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 12. 11:51 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
Keresem a 6/1996. BM utasítást (BK 6.),
a belügyi szervek tájékoztatási tevékenységéről.

Vagy az alábbi tartalmú, című BM utasítást.

Államháztartási információk közzétételi kötelezettsége

Az államháztartási információk közé tartozó közérdekű adatok körét, a közzététel módját, határidejét, az adatfelelősöket és az adatközlőket külön belügyminiszteri utasítás határozza meg.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 02. 17:27 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3462
Offline
Ellene szavazott 20 fő !

15 fő SZDSZ.
5 fö MSZP.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 02. 14:55 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2003. júl. 11. 13:16
Hozzászólások: 545
Tartózkodási hely: Budaörs
Offline
Tisztelt Urak!

A katasztrófavédelmi tv. kétharmados törvény, tehát a megszavazásához az MSZP is kellett, de még az is lehet, hogy megszavazta az SZDSZ is.
Utána tud valaki nézni, hogy ki szavazott ellene?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 02. 12:42 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3462
Offline
kormosorrú !

Igen, igazad van!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 02. 12:24 
tűzkőről pattant

Csatlakozott: 2004. júl. 30. 12:25
Hozzászólások: 74
Offline
Big Gabi!

A Kóródi Mária által elmondott parlament beszéd minden betűjével egyetértek!
Ugyanakkor ez a beszéd igazolja azt az állitásomat, hogy teljesen ki vagyunk szolgáltatva a politikának.
A beszéd elhangzásakor az SZDSZ ellenzékben volt. Ma kormányzó párt.
Mit tett a 99-es beszédben felsorolt gondok orvoslására? Pedig most tehetne ezt-azt!

Főti!

Nagyon jó a kérdés, én is érdeklődve várom a válaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 02. 12:18 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3462
Offline
T. f0ti !

Olvasatomban azt jelenti, hogy a Kat.tv. megalkotása során a jogalkotó a Tü.tv. 47.§(2) bekezdés n) pontját nem vette figyelembe!
Itt is leírom:
Az Alkotmánybíróság 27/2002.(VI.28.) AB határozata II/2. pontja szerint:

A jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvénynek a vizsgálatba bevont rendelkezése: "15.§ (1) A végrehajtási jogszabály alkotására adott felhatalmazásban meg kell határozni a felhatalmazás jogosultját, tárgyát és kereteit. A felhetalmazás jogosultja a jogi szabályozásra másnak további felhatalmazást nem adhat."
Kérdés mi a tevékenység szabályai és a tűzvédelmi és műszaki mentési feladatok végrehajtásának szakmai követelményei közötti különbség?!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 02. 11:14 
hamutipró

Csatlakozott: 2004. szept. 10. 11:23
Hozzászólások: 97
Offline
Kormosorrú! Tök igazad van, de én is, mint itt mindenki a kat.véd.-ről írtam. A tűzoltóság kezében most sincs hatalom. Nem irányít, nem felügyel, nem engedélyez, nem tilt, nem határoz meg követelményeket. A hatalom nem a helyszíni bírság és a szabálysértési feljelentés lehetőségénél kezdődik.
Segítsetek, mit lehet ez alatt érteni:
1999.évi LXXIV.tv.26.§. A központi szerv a BM OKF, amely önállóan gazd......... A főigazgatóaz alárendeltjei, az önkormányzati, a létesítményi, az önkéntes tűzoltóságok szakmai feladatainak végrehajtása érdekében:
b) meghatározza a ..., a tűzvédelmi és műszaki mentési,... feladatok végrehajtásának szakmai követelményeit,...

_________________
föti


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 02. 7:57 
tűzkőről pattant

Csatlakozott: 2004. júl. 30. 12:25
Hozzászólások: 74
Offline
Főti!

Valóban nem fogadom el, ugyanis a tűzoltóság bármely beosztása szolgálat és nem hatalom.
Aki ezt hatalomnak fogja fel, az gondolkozzon el az esküje szövegén!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 01. 18:05 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3462
Offline
Almera !

Olvastam: "és a tűzoltásnál lényegesen bonyolultabb feladatvégrehajtást igényelnek. "
Gondolom városi Pk.úr a leírt jogositványaival élt, amikor kért és kapott segitséget. 2000. január 01-e előtt is voltak "NAGY" tűzek és járulékos munkák!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 01. 11:33 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
1996. évi XXXI. törvény

a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról

Az országos parancsnok tevékenysége

25. §

26. §

A megyei tűzoltóparancsnok tevékenysége

27. §

1999. évi LXXIV. törvény

a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről és a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről


A központi szerv

26. § A központi szerv a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, amely önállóan gazdálkodó teljes jogkörrel rendelkező költségvetési szerv. A főigazgató az alárendeltjei, az önkormányzati, a létesítményi, az önkéntes tűzoltóságok szakmai feladatainak végrehajtása érdekében:
a) ellátja az ágazati jogszabályokban számára meghatározott feladatokat,

Hatályukat vesztő rendelkezések

58. § E törvény hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:
a) a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 97. §-a (1) bekezdésének f) pontja,
b) a polgári védelemről szóló 1996. évi XXXVII. törvény 2. §-a (1) bekezdésének f) pontja, a 7. §-a (2) bekezdésének b)–f) pontja, a 8. §-ának (2) bekezdése, a 14–15. §-ai,
c) a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről, valamint a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 24. §-ának g) pontja, 25–27. §-ai, 30. §-ának (2)–(5) bekezdése, 41. §-ának (1) bekezdése.


A Tütv. szerint nincs tűzvédelmi feladata a TOP-nak és a megyéknek ezért alacsonyabb szintű jogszabály sem tartalmazhat ilyet, felhatalmazás hiányában. Fuccs a hatósági jogkörnek és a TV-nek! Szerintem a 2. fokú tűzvéd. szakhatóságnak sincs jogalapja.

A további tűzoltóság feletti felügyeleti jogkört is a Tütv.-nek kellene tartalmaznia a jogalkotásról szóló tv. alapján, azt egy másik tv.-ben nem lehet szabályozni!

1987. évi XI. TÖRVÉNY
a jogalkotásról

II. fejezet
A jogszabályok megalkotása
Általános rendelkezések
18. § (3) Az azonos vagy hasonló életviszonyokat általában ugyanabban a jogszabályban, illetőleg azonos vagy hasonló módon kell szabályozni. A szabályozás nem lehet párhuzamos vagy indokolatlanul többszintű.

Bocsi, ha kicsit hosszú lettem.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. nov. 01. 9:51 
hamutipró

Csatlakozott: 2004. szept. 10. 11:23
Hozzászólások: 97
Offline
Firemann! Tökéletesen gondolkodsz az ő fejükkel! Én is erre jutottam, amikor olvastam. Bár most K... nagy a csönd, szerintem meg fogják csinálni a kat.véd. kirendeltségeket is.Bár Kormosorrú nem fogadja el, de ez megint csak a hatalom növelése, munka nyet.
Még a szakképzésben is van buli, gondolom hamarosan rendezik majd a tüzv.szakvizsga kérdését is.

_________________
föti


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 31. 21:19 
lángterelgető

Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58
Hozzászólások: 199
Offline
Big Gabi!
Mi történt Zalaegerszegen?
Kiváncsi lennék.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 31. 9:06 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3462
Offline
Folytatva mondat második részével!

1./ Személyzeti és munkáltatói hatáskörök nem jogszerü gyakorlása !

2./ Tűzoltás vezetésének átvétele !

Jogutódlás kérdése !
Senki nem vitatkozik azon, hogy az OKF jogutódja a TOP-nak ! A kérdés mely alanyi és tárgyi vonatkozásokban !
Zalaegerszegi történet !
A Tü.tv. és a tüzoltási szabályzat rendelkezik tűzoltás vezetőjének jogairól és kötelességeiről ! Ezekben az ÁNTSZ-től a rendőrségig az RST-ben meghatározott tűzoltóságokat és azon kivülieket a TV igényelheti , a munka összehangolására ott van megyei ügyelet


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 30. 10:27 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
Köszi Gabi!

Nem kell kikeresnem azt a fránya szót. Persze lehetne magyarul, érthetően is beszélni, viszont akkor mindenki elsőre megértené és annak nincs semmi értelme. :wink:

Egy felülről építkező szervezet vezetője mondá, hogy az alulról érkező kritika néhány ember szándékos kavarása.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 30. 10:10 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3462
Offline
" Nehéz volna olyan példát citálni, amely a katasztrófavédelemnek a szubszidiaritás elvével ellenkező vagy a tűzoltóság munkájába oktalanul beavatkozó gyakorlatát igazolná."

Szubszidiaritás: A szubszidiaritás elve azt mondja ki, hogy a különbőző döntéseket mindig a lehető legalacsonyabb szinten, az érintettekhez a lehető legközelebb kell meghozni, és csak akkor kell magasabb szinten foglalkozni egy problémával, ha az alacsonyabb szinten nem oldható meg kellő hatékonysággal.

Ez a gyakorlatban igazolódik?!!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 29. 22:24 
lángterelgető

Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58
Hozzászólások: 199
Offline
Big Gabi!
Te tényleg NAGY vagy!
Almera


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 29. 19:32 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. feb. 07. 23:40
Hozzászólások: 1779
Offline
Szia Big Gabi !

Köszönöm az értékes infót!

Üdv ! 8)

_________________
nazda !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 29. 18:34 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3462
Offline
kormosorrú !
Kezdjük a vélemény nyilvánítást a Kat. tv. parlamenti vitáján elhagzottakkal!! ( ülésnap 1999. március 22.)

Felszólalás adatai
56. ülésnap, 42. felszólalás
Felszólaló Dr. Kóródi Mária (SZDSZ)

Beosztás
Bizottsági előadó Önkormányzati bizottság
Felszólalás oka bizottság kisebbségi véleményének ismertetése
Felszólalás ideje 3:52


Felszólalások: << 42 >> Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. KÓRÓDI MÁRIA, az önkormányzati és rendészeti bizottság alelnöke, a bizottság kisebbségi véleményének ismertetője: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Miniszter Úr! A kisebbség a bizottsági ülésen támogatott minden olyan törekvést, amely törekvés hatékonyabbá, szervezettebbé, áttekinthetőbbé teszi a katasztrófák elleni védekezést, azok megelőzését, a károk minél nagyobb fokú enyhítését.
Nem támogatta viszont ezt a javaslatot, hiszen ez a javaslat mindezen elvárásoknak ellentmond. Ez a javaslat véleményünk szerint szakmailag megalapozatlan, szervezetileg áttekinthetetlen, jogtechnikailag hibát hibára halmozó, és éppen ezért nemcsak hogy nem hatékony, de tényleges katasztrófahelyzetben egyszerűen használhatatlan.
Valójában egyetlen törekvést véltünk felfedezni ebben a törvényjavaslatban, ez az egyetlen törekvés az, hogy összevonja a tűzoltóságot és a polgári védelmet. Valójában nem értette a bizottság kisebbsége, hogy miért ez a nagy sietség, miért ilyen sürgős, miért nem tudunk egy valóban jó összevonást, egy jól előkészített szervezeti változást előkészíteni.
Valószínűleg nem véletlen, hogy ilyen rossz ez a törvényjavaslat, hiszen a bizottság ülésén egyértelműen kiderült, hogy sem a szakmai, sem az önkormányzati, sem a védekezési feladatokat ellátó egyéb szervek véleményét nem kérték ki, illetőleg nem vették figyelembe.
(15.00)
A javaslat jogi szempontból áttekintve, jogi olvasmányként végignézve - elnézést a kifejezésért, de a bizottság ülésén is elhangzott - olyan fércmű, hogy még az is kétséges, hogy olyan jogász látta, aki kodifikációra is képes. Teljesen érthetetlen, hogy miért kívánja a javaslat előterjesztője egyetlen törvényben szabályozni a szervezeti összevonást - ami tulajdonképpen nem más, mint a Belügyminisztériumban és a kormányban végrehajtandó szervezeti változás - az ipari katasztrófákra vonatkozó rendelkezésekkel. Ezek a rendelkezések ugyanis valójában valódi nagy gazdasági és védelmi programot jelentenek, és nem egyszerű szervezeti kérdéseket. Ráadásul az ipari katasztrófákra vonatkozó részek nem is lépnek hatályba bizonytalan ideig, amíg az egyezményt ki nem hirdetjük.
Tisztelt Miniszter Úr! A kisebbség nem ellenzi a védelmi szervezetek jól átgondolt, megalapozott, a feladatokhoz illeszkedő összevonását, ha tudjuk, hogy milyen hatás várható ettől az összevonástól, és ha azt is tudjuk, hogy mennyibe kerül. E javaslatból azonban csak azt látjuk, hogy most felborítja az eddig kialakult, alulról építkező, jól működő rendszert bizonytalan szervezeti érdekek miatt. Az erők összefogása helyett úgy hajt végre irányításkoncentrálást, hogy megkettőzi a feladatellátókat, beépítve ezzel rengeteg szervezeti feszültséget.
Ahogy most is, a bizottság ülésén is a kormány képviselője tolmácsolta a miniszter úr üzenetét, hogy hajlandó egyeztetésre, hiszen ez a törvény egyébként is kétharmados. Azt javasoljuk a miniszter úrnak és a minisztériumnak, hogy az egyeztetés előtt elemezzék megfelelő időben az elmúlt időszak katasztrófaeseményeinek tapasztalatait, az előkészítő munkálatok során szerezzék be az érintettek véleményét, készítsenek hatás- és költségelemzéseket; mindezek ismeretében az egyeztetésre sor kerülhet. A javaslatot azonban jelen formájában általános vitára teljességgel alkalmatlannak tartjuk.
Köszönöm a figyelmüket. (Taps az SZDSZ és az MSZP padsoraiban.)


Felszólalás adatai
56. ülésnap, 60. felszólalás
Felszólaló Dr. Kóródi Mária (SZDSZ)

Beosztás
Bizottsági előadó
Felszólalás oka vezérszónoki felszólalás
Felszólalás ideje 12:09


Felszólalások: << 60 >> Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. KÓRÓDI MÁRIA, az SZDSZ képviselőcsoportja részéről: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Képviselőtársaim! Miniszter Úr! Az előttem szólóval ellentétben sokkal inkább különösnek tartom, hogy éppen most, amikor igazán megszenvedjük a természet csapásait, egy olyan törvényjavaslatot terjeszt a kormány - hirtelen gyorsasággal - a parlament elé, amely javaslat egyáltalán nem elemzi a védekezés tapasztalatait. Nem tekinti át az események tükrében, hogy a mostani védekezés alatt mi működött jól, mi hiányzott, hol, mit, hogyan szükséges és indokolt változtatni. Azt is rendkívül különösnek tartom, hogy amikor a védelmi szervezetek teljes erőbedobással küszködnek a gátakon, olyan javaslat tárgyalását kezdjük meg a parlamentben, amely javaslat indokolatlan feszültségeket gerjeszt e szervezetek vezetésében.
Mi indokolhatja ezt a nagy sietséget? Miért kell egy szakmailag megalapozatlan, szervezetileg, feladat- és hatáskörében áttekinthetetlen, jogtechnikailag hibát hibára halmozó javaslatot éppen egy ilyen, fontosabb feladatokat igénylő időszakban előterjeszteni? Hacsak az nem indokolja, hogy visszaélnek azzal a hittel, amit éppen az előttem felszólaló képviselőtársam is tanúsított, hogy katasztrófa idején minden javaslat átmegy, amelyről azt mondják, hogy segít az elhárításban. Sajnos ma már nem különös az, hogy ezzel a laikus hittel folyamatosan visszaélnek.
A katasztrófák elleni védekezés nemzeti ügy, megszervezése és irányítása állami feladat. E feladatának az állam akkor tesz eleget, ha hatékony szervezeteket állít fel és működtet a megelőzés, a felkészülés és az elhárítás időszakában egyaránt, és mindezek mellé rendeli a szükséges és lehetséges anyagi eszközöket és a szabályokat.
Ez a törvény nem erről szól! Egyetlen és láthatóan erőszakolt célja a tűzoltóság és a polgári védelem egyes szerveinek, szervezeteinek összevonása. Ez az összevonás 1993-ban már megtörtént az MDF kormánya alatt, majd 1995-ben, alkotmánybírósági döntés nyomán, a szétválásuk is megtörtént. Most ismét az 1993-as állapotot akarják visszahozni. A szabaddemokraták frakciója támogat minden olyan javaslatot és törekvést, szervezeti összevonást, amely valóban növeli a hatékonyságot és nem növeli indokolatlanul a költségeket.
Örömmel fogadjuk, ha a kormányon belüli együttműködésnek is a jelenleginél hatékonyabb formáját találják meg a koordinációs bizottságban. Nem tartjuk ugyanis szerencsésnek, ha katasztrófák idején a különböző minisztériumok vezetői, a miniszterek külön-külön tesznek áttekinthetetlen ígéreteket, hoznak áttekinthetetlen intézkedéseket. De ez a javaslat nem erről szól, hanem arról, hogy felborítja az eddig kialakult, alulról építkező és jól működő védelmi rendszert, miközben ténylegesen adós marad a védekezés irányítási rendszerének pontos és szakszerű meghatározásával. Pedig a katasztrófák elleni hatékony védekezés több mint másfél évtizede folyamatosan foglalkoztatja a magyar kormányzati és szakmai köröket egyaránt. 1994-ben törvényjavaslat is készült.
E mostani előterjesztésben az eddig felhalmozott ismereteket teljességgel figyelmen kívül hagyták. A javaslat kidolgozásába nem vonták be sem a tűzoltóság, sem a polgári védelem aktív szakembereit, az önkormányzatokról és más érintettekről már nem is beszélve. Talán ennek is köszönhető, hogy már az értelmező rendelkezések is olyan értelmetlenek, hogy nem tudjuk meg belőlük, mi számít katasztrófának vagy veszélynek - vagy éppen katasztrófaveszélynek. Például amikor a törvényjavaslat meghatározza a katasztrófahelyzetet, azt mondja: "Katasztrófahelyzet: olyan mértékű katasztrófaveszély, illetőleg bekövetkezett katasztrófa, amikor az arra felhatalmazott állami szerv vezetője a katasztrófa veszélye bekövetkezésének tényét megállapította és a szükséges intézkedéseket elrendelte." Azt gondolom, ebből a meghatározásból sok minden kiderül: az, hogy valaki valamit megállapíthat - de hogy ez a megállapítás milyen alapokon történik, az nem derül ki. És ezt a törvényt kell alkalmazni "katasztrófahelyzetben, illetve a katasztrófa megelőzése érdekében a Magyar Köztársaság területén végzett katasztrófaveszélyes tevékenységre, továbbá akkor, ha a katasztrófa károsító hatása ellen Magyarországon fel kell lépni." Ezek azok a megfogalmazások, amelyek nemcsak hogy szűkítik a katasztrófa fogalmát, hanem olyan bonyolult módon közelítik meg, hogy feltehetőleg senki nem tudja megérteni, valójában mi is az a jogi tárgykör, amelyről ez a törvényjavaslat rendelkezik.
Az értelmező rendelkezéseken túl is a törvény tartalmaz sajátos és egyáltalán nem követendő, joginak tűnő megoldásokat, amelyekkel az alkalmazás során - különösen, ha katasztrófahelyzetben kell alkalmazni ezt a törvényjavaslatot - nem lehet mit kezdeni.
A javaslat II. fejezete címében a katasztrófák elleni védekezés irányításáról szól. De csak a címében szól valódi irányításról! A feladatok, intézkedések és szervek, szervezetek áttekinthetetlenül sorjáznak egymás után. Jó néhányról azt sem lehet tudni, hogy micsoda! Azt pedig végképp nem, hogy hogyan működik, milyen tartalommal, kik a tagjai és mi a feladat maga. Ahol kiderül, mint például a 12. -ban, hogy az egyes ágazati minisztereknek milyen védekezési munkabizottságokat kell vezetni, ott azonban az nem derül ki, hogy ha szükséges az együttműködés, az egységes irányítás, az kinek lesz a feladata. Érthetetlen, hogy a 16. és 17. miért vonja el a feladatot a megyei közgyűlés elnökétől és a főpolgármestertől, és miért teszi át a védelmi bizottsághoz, ezzel is lassítva a döntés meghozatalát, hatékonyságát és a döntéshez fűződő felelősséget.
A törvényjavaslat III. fejezete a belügyminiszter irányítása alá tartozó, a katasztrófavédelem végrehajtását végző szervekről és feladataikról szól. Ez egyrészt érthető, hiszen a Belügyminisztérium irányítása alá tartozik a polgári védelem és a tűzoltóság, másrészt azonban, ha egységes rendszerről beszélünk, más minisztériumok alá is tartoznak katasztrófavédelemben közreműködő szervek. A javaslatnak ez a leggyengébb és a leginkább összelapátolt része.
A 24. (1) bekezdése egyszerűen értelmetlen: próbálják meg, hogy ha ebben a szakaszban máshová teszik a vesszőt, akkor egészen másról szól a szakasz! S mivel pedig vessző egyáltalán nincs benne, ezért aztán nem lehet megtudni, hogy az országos és megyei szintű parancsnokságokból, összevont államigazgatási feladatot ellátó rendvédelmi szervek, vagy pedig az országos és megyei szintű parancsnokságokból összevont, államigazgatási feladatot is ellátó rendvédelmi szervek jönnek létre.

(16.10)
A javaslatnak ez a fejezete is tulajdonképpen teljesen a központi szerv vezetőjére és főigazgatóságára mint költségvetési szervre találódott ki, és indokolatlanul nagy hatáskörrel, nem létező, illetve nem értelmezhető fogalmakat használva. Az egész törvényjavaslat logikája olyan, hogy mindig felülről építkezik, mindig a legfelső pontot hozza be először. Itt is először a központi szerv vezetőjének feladatát határozza meg, és csak ezt követően határozza meg magát a szervet, szervezetet; valójában soha nem lehet tudni, hogy miről beszél a törvényjavaslat, mert a "szerv" és a "szervezet" fogalmát rendszeresen összekeveri.
A IV. fejezet szól a súlyos ipari balesetek megelőzéséről és elhárításáról. Ez a kérdés rendkívül fontos, hiszen a modern ipari társadalmak technológiai fejlettsége, a termelésben felhasznált anyagok, energiák hatóképességének növekedése egyre sérülékenyebbé és kiszolgáltatottabbá teszi az emberi közösségeket. Ugyanakkor e kérdés rendkívüli módon hat a gazdasági versenyben is. A gazdasági verseny kiéleződése súlyos érdekellentéteket, sőt konfliktusokat keletkeztet a termelő-szolgáltató tevékenységet folytatók és a társadalom közösségei között. Számos példát hozhatunk fel arra, hogy a felelőtlenül végzett gazdasági tevékenység milyen következményekkel járhat.
Szóval, rendkívül fontos egy átfogó jogi szabályozás, de e szabályozásnak nem itt, nem ebben a törvényben van a helye. Különösen nem úgy, hogy a javaslatnak ezt a részét sem egyeztették a szakmai szervekkel, és senkivel, aki ebben a kérdésben érdemileg hozzá tudott volna tenni valamit a törvényjavaslathoz. Ráadásul tudnunk kell, hogy a törvényjavaslatnak ez a része nem lép hatályba. Nem úgy nem lép hatályba, hogy majd egy későbbi időpontban hatályba lép - nem tudjuk, hogy mikor lép hatályba: akkor, amikor a nemzetközi egyezmény, irányelv kihirdetésre kerül. Valójában tehát van idő és lenne lehetőség, hogy valódi egyeztetést folytassanak le ebben a kérdéskörben, és hogy megfelelő előkészítettség után hozzák a parlament elé.
Tisztelt Miniszter Úr! A törvényjavaslat rossz és rosszkor került benyújtásra. Célszerű lenne megvárni, míg az Országgyűlés elfogadja az új biztonsági és védelempolitikai alapelveket, valamint a nemzetbiztonsági stratégiát, amely alapján világosan átlátható lesz a biztonság eléréséhez szükséges feladat- és feltételrendszer, amelynek része a katasztrófák elleni védekezés is.
A miniszter úrnak arra a javaslatára, hogy folytassunk egyeztetést, örömmel állunk rendelkezésre, de tisztelettel azt kérjük, hogy először a minisztérium szíveskedjék kielemezni mindazokat az eseményeket, amelyek a mostani katasztrófák elhárítása során ebből a szempontból értékelhetőek. Tisztelettel kérjük, hogy készítsenek a jogalkotásról szóló törvényjavaslatnak is megfelelően társadalmi és gazdasági hatáselemzést, állapítsák meg a költségeket, ezt rendeljék a törvényjavaslat mellé, és mindezek ismeretében az egyeztetésre sort tudunk keríteni. Ilyen egyeztetés után remélhetőleg valóban olyan katasztrófavédelmi törvénye születik ennek az országnak, amely alkalmas arra, hogy a katasztrófák idején az emberek érdekében a megfelelő intézkedéseket, a megfelelő szervezetek szintjén el tudjuk látni.
Köszönöm a figyelmüket. (Taps az SZDSZ és az MSZP padsoraiban.)


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 29. 13:15 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
Föti!

Kimaradt, hogy az ellentétet - Tatár Úr szerint - csak néhány önkormányzati tűzoltó gerjeszti. Kat.véd. ebben sem "hibás".

A legjobb rész az, hogy az önk. tüó. kapja vissza a tűzvéd. hat. jogkört. Így másodfokú tűz.véd. hatóság lenne a kat.véd. is csak ez már lemaradt. S innentől kezdve nem felügyeleti szerv lenne, hanem irányító szerv.

Én örülök, hogy kibújt a szög a zsákból. Ez a nyilatkozat sem növelte az ellentéteket :evil: :twisted: .


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 29. 12:40 
hamutipró

Csatlakozott: 2004. szept. 10. 11:23
Hozzászólások: 97
Offline
A katasztrófavédelmet..."érő bírálatok egy jó része is az árnyalatlan képzeletalkotás következménye." "A katasztrófavédelem kontra tűzvédelem egy mesterkélt vagy tudatosan gerjesztett ellentét, amelynek ...nem terem élvezhető gyümölcse. Tövét így meddő fáradozás táplálni."
A téma le van zárva. :oops:

_________________
föti


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 29. 9:32 
tűzkőről pattant

Csatlakozott: 2004. júl. 30. 12:25
Hozzászólások: 74
Offline
Uraim!

A pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve!
Viszont találtam egy pontot, amiben minden tűzoltó - szolgálati helyétől függetlenül - egyetért!
Ez a pont pedig az, hogy a katasztrófavédelem nem úgy működik ahogy kellene.
Ha pedig nem úgy működik, akkor meg kellene változtatni.
Beszéljük meg, mi az ami rossz, és - ez nagyon fontos - tegyünk rá javaslatokat: hogyan tovább!
Ne általánosságokat, konkrétumokat.
Ha lehet, demokratikusan, de okosan és átgondoltan, tényeket felsorakoztatva lehetőleg érzelmek nélkül!
Azt hiszem, hogy amit leirtam nem lehetetlen, bár közel áll hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. okt. 29. 8:34 
lángterelgető

Csatlakozott: 2003. ápr. 15. 8:58
Hozzászólások: 199
Offline
Kormosorrú!
Ünnepélyesen kijelentem, hogy minden tűzoltóról, minden körülmények közt maximális jószándékot feltételeztem mindenkor! A Főigazgatótól az őrmesterig. De sokadszor megismétlem: ez a szervezet normális országokban messze nem így működik, ilyen pazarló / pénzt és felkészültséget/ és jórészt látszattevékenységet folytató módon. A bürokrácia amúgy öngerjesztő, s szerintem ez történik amikor pl. arról jön fax hogy vigyázat mert levegőből és gyalog a RÓKÁKAT veszettség ellen OLTJÁK! stb.stb. Ez a "szakma?"
Almera


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 63 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.