* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. szept. 22. 1:12

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 546 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 28. 17:23 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
Módosító javaslat
-őrzési pótlék havonta 5 %''

"Indokolás

A törvényjavaslat jelenlegi szövege csak a rendőrség és a tűzoltóság tagjainak a részére biztosít további . illetőleg megemelt illetménypótlékot. a büntetés-végrehajtás állomány részére nem ."...

Lehet, hogy valamiről még nem értesültünk és nekünk is van egy
Tóth Andrásunk?!
A BV-seknek, akik a múlthéten Dobogókőn jelen voltak, miniszterük
50 %-ot jelentett be!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 27. 19:15 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
Nazda!
Az idézet a jelenleg hatályos Hszt-ből van, módosításáról nem tudok, tehát a lehetőség adott.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 27. 16:35 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. feb. 07. 23:40
Hozzászólások: 1779
Offline
Big Gabi írta:
zsottty!

A szolgálati nyugdíj

182. § (1) A hivatásos állomány tagja szolgálati nyugdíjra jogosult 25 év tényleges szolgálati viszonyban eltöltött szolgálati idő után.
(2) A hivatásos állomány tagja szolgálati nyugdíjra jogosult 25 év tényleges szolgálati viszonyban eltöltött szolgálati idő előtt is, ha a hivatásos szolgálat 52. §-ban meghatározott felső korhatárának elérésekor tényleges szolgálati viszonyban legalább 10 évet eltöltött, és rendelkezik a társadalombiztosítási szabályok szerint számított 25 év szolgálati idővel.
(3) A szolgálati nyugdíjat teljes összegében kell folyósítani, ha a szolgálati viszony a felső korhatár elérésekor szűnt meg.
(4) A felső korhatár elérése előtt is teljes összegben kell folyósítani a szolgálati nyugdíjat, ha a hivatásos állomány tagja
a) 25 év tényleges szolgálati viszonyban töltött idővel rendelkezik és szolgálati viszonya a törvény 56. § (1) bekezdés a)–c) pontja, az 56. § (2) bekezdés c) pontja, illetőleg egészségi, pszichikai, fizikai alkalmatlanság miatt szűnt meg,
....

... és még ez a lehetőség is adott, ugye? ;-)
Vagy később már nem? :shock:

_________________
nazda !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 27. 10:47 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
Annyi kiegészítés: az első pontban megfogalmazott rendelkezés nem a 25 évhez van kötve.
25 éves szolgálati viszony megléte esetén és a felső korhatár előtti nyugállományba vonulásra a 2. és 3. pont rendelkezéseit kell alkalmazni. Ez a lehetőség eddig is megvolt, tehát nem a módosítás teszi lehetővé.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 27. 10:22 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
Egyszerűen fogalmazva: igen!

1.)A szolgálati nyugdíjat teljes összegében kell folyósítani, ha a szolgálati viszony a felső korhatár elérésekor szűnt meg. Ez 57 élet év!
2.)25 év tényleges szolgálati viszonyban eltöltött idővel rendelkezik, és szolgálati viszonya megszűnésekor az 50. életévét már betöltötte, a szolgálati nyugdíjat teljes összegében kell folyósítani.
3.)Ha a hivatásos állomány 25 év szolgálati viszonyban eltöltött idővel rendelkező tagjának a szolgálati viszonyát az 50. életéve betöltése előtt közös megegyezéssel szüntetik meg, részére a szolgálati nyugdíj 50%-a folyósítható az 50. életéve betöltéséig.

Ez a három lehetőség áll fent, 25 év szolgálati viszony esetén, azok részére akik nyugállományba szándékoznak menni!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 26. 21:19 
slagmester

Csatlakozott: 2005. feb. 07. 18:20
Hozzászólások: 381
Offline
Kedves Big Gabi.


Lehet hogy szőrszálhasogató vagyok de most igen vagy nem? Amit leírtál azt én értem de tudod nálunk is vannak kétkedők mint mindenhol. A kollégákat nem tudom meggyőzni azzal amit írtál, bár szerintem egyértelmű. De azért én köszönöm.

Bajtársi üdvözlettel: Zsottty.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 26. 18:28 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
zsottty!

A jelenlegi módosítási javaslatban:
11. §
A Hszt. 182. §-a (4) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A felső korhatár elérése előtt is teljes összegben kell folyósítani a szolgálati
nyugdíjat, ha a hivatásos állomány tagja]
„a) 25 év tényleges szolgálati viszonyban töltött idővel rendelkezik és szolgálati
viszonya a törvény 56.§-a (1) bekezdésének a)-d) pontja, 56.§-a (2) bekezdésének c)pontja, illetőleg egészségi, pszichikai, fizikai alkalmatlanság miatt szűnt meg.”

56.§ (1) bekezdés
a) az Országgyűlés, a Kormány, a költségvetési fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetője vagy – a Kormány által meghatározott létszámhatárig – az önkormányzati képviselő-testület döntése alapján a fegyveres szervnél létszámcsökkentést kell végrehajtani, és emiatt további szolgálatára nincs lehetőség;
b) átszervezés következtében szolgálati beosztása megszűnt;
c) szolgálati nyugellátásra szerzett jogosultságot és az eredeti beosztásában szolgálati érdekből tovább nem foglalkoztatható, a számára felajánlott legalább azonos szintű beosztást pedig nem fogadta el;
d) berendelés, más szervhez vezénylés, illetve nemzetközi szervezetnél végzett tevékenység megszűnése után részére végzettségének, képzettségének és rendfokozatának megfelelő beosztás nem biztosítható és rendelkezési állományba sem helyezhető.
(2) bekezdés/módosul/
c) a vezetői kinevezését a 245/D. § (1) bekezdése szerint visszavonták és a 245/D. § (6) bekezdésében meghatározottak szerinti – részére felajánlott – beosztást nem fogadta el.

módosítás
„c) a vezetői kinevezés visszavonását követően a 245/D. § (2) bekezdése szerinti
beosztás nem biztosítható, vagy ha az ott meghatározott feltételeknek megfelelő
beosztást nem fogadta el.”

A szolgálati nyugdíj

182. § (1) A hivatásos állomány tagja szolgálati nyugdíjra jogosult 25 év tényleges szolgálati viszonyban eltöltött szolgálati idő után.
(2) A hivatásos állomány tagja szolgálati nyugdíjra jogosult 25 év tényleges szolgálati viszonyban eltöltött szolgálati idő előtt is, ha a hivatásos szolgálat 52. §-ban meghatározott felső korhatárának elérésekor tényleges szolgálati viszonyban legalább 10 évet eltöltött, és rendelkezik a társadalombiztosítási szabályok szerint számított 25 év szolgálati idővel.
(3) A szolgálati nyugdíjat teljes összegében kell folyósítani, ha a szolgálati viszony a felső korhatár elérésekor szűnt meg.
(4) A felső korhatár elérése előtt is teljes összegben kell folyósítani a szolgálati nyugdíjat, ha a hivatásos állomány tagja
a) 25 év tényleges szolgálati viszonyban töltött idővel rendelkezik és szolgálati viszonya a törvény 56. § (1) bekezdés a)–c) pontja, az 56. § (2) bekezdés c) pontja, illetőleg egészségi, pszichikai, fizikai alkalmatlanság miatt szűnt meg,
b) 25 év tényleges szolgálati viszonyban eltöltött idővel rendelkezik, és szolgálati viszonya megszűnésekor az 50. életévét már betöltötte, vagy munkaképességének csökkenése az 50%-ot elérte, de nem rokkant.
(5) Ha a hivatásos állomány 25 év szolgálati viszonyban eltöltött idővel rendelkező tagjának a szolgálati viszonyát az 50. életéve betöltése előtt közös megegyezéssel szüntetik meg, részére a szolgálati nyugdíj 50%-a folyósítható az 50. életéve betöltéséig, illetve munkaképessége csökkenése 50%-os mértékének eléréséig. Ettől kezdve a szolgálati nyugdíjat a (4) bekezdés b) pontja szerint kell folyósítani.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 26. 17:00 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2002. nov. 20. 15:48
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: KOK
Offline
Nekünk nincs egy Tóth Andrásunk?!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 26. 14:37 
slagmester

Csatlakozott: 2005. feb. 07. 18:20
Hozzászólások: 381
Offline
Szevasztok!


Érdeklődnék. Lehet valaki tudja, igaz-e a hír, hogy a törvénymódosításban az is benne foglaltatik miszerint 25-év tényleges szolgálati idő után, szolgálati nyugdíjba vonulhatnak a tűzoltók. Előre is köszönöm válaszotokat.


Bajtársi üdvözlettel: Zsottty.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 26. 9:51 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
Indokolás

"A törvényjavaslat 15 . §-a a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996 . évi XLIII . törvény hatálya alá tartozó egyes szervek tekintetében bevezeti a közterületi pótlékot. A szabályozás azonban nem teljes körű, azokból a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok kimaradtak, noha az ő tekintetükben is indokolt e pótlék bevezetése, mivel a polgári nemzetbiztonsági szolgálatoknál is vannak olyan műveleti területek (figyelők, környezettanulmányozók), amelyek a rendvédelmi szervekkel együtt, vagy azok megrendelésére végzik szolgálati feladataikat és a munkakörülményeik is a fent említett szervek tevékenységéhez hasonló ."

Igen a szabályozás nem teljes körű!

A Tűzoltóság, a Vám és Péntügyőrség, a Polgári Védelem is rendelkezik olyan szolgálati területtel, amelyek szolgálati feladataikat hasonló munkakörülmények között végzik mint a Rendőrség és a Határőrség!
A következő módosító javaslat a Büntetés Végrehajtásnál az őrizeti pótlék lesz, az illetmény alap 50%-ban!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 26. 9:23 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
módosító javaslat
módosító javaslat


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 24. 8:24 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2002. nov. 20. 15:48
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: KOK
Offline
Gabi!

Úgy legyen! (persze nem a naívságodat illetően, hanem az, hogy a beleegyezés esetén túlóra fizetés történjen.)

Kösz a választ.
BM KOK


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 23. 17:35 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
T.BM KOK!

" és mi van akkor, ha nem egyezik bele...?"

Csak az alábbit tudom válaszolni, de Magyarország a mi hazánk és tudjuk, hogy nem minden a törvényesség keretében zajlik!

"a) a munkáltató nem írhatja elő a munkavállaló számára, hogy egy hétnapos időszak alatt 48 óránál többet dolgozzon, amelyet átlagként számítanak ki a 16. cikk b) pontjában említett referencia-időszakra tekintettel, kivéve ha a munkavállaló előzetesen beleegyezett az ilyen munkavégzésbe;
b) a munkavállalót munkáltatója nem hozhatja hátrányos helyzetbe azért, mert a munkavállaló nem egyezik bele az ilyen munkavégzésbe;"

"Mi van abban az esetben, ha az állomány tagja írásbeli megállapodás szerint beleegyezik a túlmunkába"
A fentiek alapján csak az lehetséges, hogy a túlórát kifizeti!
( Lehet, hogy naivságom íratja ezt!?)


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 23. 10:25 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
Miért ne egyezne bele??!

Nem saját maga ellensége! Még véletlenül rá fogná valaki ( pl: pk), hogy miatta nem adható ki a szolgálat. Egyébként van a tűzoltónak hivatástudata.

Ezért értelmetlen így a törvény.

Ha beleegyezik ott lesz ahol most van. Semmi nem változik.

_________________
A kádárista állam felszámolása nélkül nem lehet igazi jövőképet, valódi alternatívát kínálni - sem jobboldalit, sem baloldalit. Mindaddig minden politikai szlogen csak fedőnév az állam fosztogatási lehetőségek kiaknázására.
Babarczi Eszter


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 23. 8:11 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2002. nov. 20. 15:48
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: KOK
Offline
Big Gabi írta:
Módosító javaslat

2) A szolgálatteljesítési idõ kizárólag [b]a felek írásbeli megállapodása alapján haladhatja meg a heti 48 órát.[/b]

Indokolás:

A munkaidõ szervezés egyes szempontjairól szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2003/88/EKirányelvének (továbbiakban : irányelv)
6 . cikke értelmében a heti munkaidõ, a túlórát is beleértve, a referencia idõszak átlagában nem haladhatja meg a heti 48 órát

A javasolt módosítás megteremtené az összhangot az irányelv ismertetett rendelkezéseivel, garanciát jelentve arra vonatkozóan, hogy a hivatásos állomány tagja a 2008-ig tartó átmeneti idõszak alatt a heti 48 órát meghaladó munkavégzésbe elõzetesen beleegyezik .
.

.


Tudatlan vagyok, ezért kérdezek :???: :

Mi van abban az esetben, ha az állomány tagja írásbeli megállapodás szerint beleegyezik a túlmunkába, és mi van akkor, ha nem egyezik bele...?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 22. 19:27 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
Módosító javaslatban megnevezett cikkek:

6. cikk

Maximális heti munkaidő
A tagállamok meghozzák a szükséges intézkedéseket annakbiztosítására, hogy a munkavállalók biztonságának és egészségének védelmével összhangban:
a) a heti munkaidő időtartamát törvényi, rendeleti vagy közigazgatási rendelkezések, kollektív szerződések vagy a szociális partnerek által megkötött megállapodások útján korlátozzák;
b) hétnapos időtartamokban az átlagos munkaidő, a túlórát is beleértve, ne haladja meg a 48 órát.

16. cikk

Referencia-időszakok
b) a 6. cikk alkalmazásában (maximális heti munkaidő) a referencia-időszak nem haladhatja meg a négy hónapot.

17. cikk

Eltérések
(3) E cikk (2) bekezdésével összhangban, a 3., 4., 5.,8., és16. cikktől el lehet térni:
c) olyan tevékenységek esetében, ahol folyamatos szolgálatra vagy termelésre van szükség, különösen a következők esetében:
iii. sajtó, rádió, televízió, filmgyártás, postai és távközlési szolgáltatások, mentő, tűzoltó és polgári védelmi szolgálatok;

19. cikk

A referencia-időszakoktól való eltérések korlátai
A 17. cikk (3) bekezdésében, valamint a 18. cikkben biztosított, a 16. cikk b) pontjától való eltérési lehetőség nem vezethet hat hónapnál hosszabb referencia-időszak kialakulásához.

A tagállamoknak azonban lehetőségük van arra, hogy a munkavállalók biztonság- és egészségvédelmével kapcsolatos általános elvek betartása mellett objektív vagy műszaki okok vagy a munka megszervezésével kapcsolatos okok miatt lehetővé tegyék, hogy kollektív szerződések vagy a szociális partnerek által kötött megállapodások a referencia-időszakot legfeljebb 12 hónapban rögzítsék.

2003. november 23-ig a Tanács, a Bizottságnak egy értékelő jelentéssel együtt beterjesztett javaslata alapján, felülvizsgálja e cikk rendelkezéseit és határoz a meghozandó intézkedésekről.

22. cikk

Vegyes rendelkezések
(1) A tagállamnak lehetősége van arra, hogy ne alkalmazza a 6. cikket, de csak a munkavállalók biztonság- és egészségvédelméről szóló általános elvek tiszteletben tartása mellett, feltéve, hogy meghozza a szükséges intézkedéseket a következők biztosítása érdekében:
a) a munkáltató nem írhatja elő a munkavállaló számára, hogy egy hétnapos időszak alatt 48 óránál többet dolgozzon, amelyet átlagként számítanak ki a 16. cikk b) pontjában említett referencia-időszakra tekintettel, kivéve ha a munkavállaló előzetesen beleegyezett az ilyen munkavégzésbe;
b) a munkavállalót munkáltatója nem hozhatja hátrányos helyzetbe azért, mert a munkavállaló nem egyezik bele az ilyen munkavégzésbe;
c) a munkáltató naprakész nyilvántartást vezet az ilyen munkát végző valamennyi munkavállalóról,
d) a nyilvántartásokat az illetékes hatóságok rendelkezésére bocsátják, amelyek a munkavállalók biztonságával és/vagy egészségével kapcsolatos okok alapján megtilthatják vagy korlátozhatják a maximális heti munkaidő túllépését;
e) a munkáltató kérésre tájékoztatja az illetékes hatóságokat azokról az esetekről, amikor a munkavállalók beleegyeztek abba, hogy hétnapos időtartam alatt 48 órát meghaladó munkát végezzenek, amelyet átlagként számítanak ki a 16. cikk b) pontjában említett referencia-időszakra nézve.
2003. november 23-ig a Tanács, a Bizottságnak egy értékelő jelentéssel együtt beterjesztett javaslata alapján, felülvizsgálja e cikk rendelkezéseit és határoz a meghozandó intézkedésekről.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 22. 19:01 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
Módosító javaslat

2) A szolgálatteljesítési idő kizárólag a felek írásbeli megállapodása alapján haladhatja meg a heti 48 órát.

Indokolás:

A munkaidő szervezés egyes szempontjairól szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2003/88/EKirányelvének (továbbiakban : irányelv)
6 . cikke értelmében a heti munkaidő, a túlórát is beleértve, a referencia időszak átlagában nem haladhatja meg a heti 48 órát

A javasolt módosítás megteremtené az összhangot az irányelv ismertetett rendelkezéseivel, garanciát jelentve arra vonatkozóan, hogy a hivatásos állomány tagja a 2008-ig tartó átmeneti időszak alatt a heti 48 órát meghaladó munkavégzésbe előzetesen beleegyezik .
.

.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 22. 18:59 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
A második módosító javaslat említi az indoklásban, hogy a túlórával együtt nem lehet több heti 48-nál a szolgálati idő!
Ténylegesen a módosításba pedig nem kerül bele! :-?

_________________
A kádárista állam felszámolása nélkül nem lehet igazi jövőképet, valódi alternatívát kínálni - sem jobboldalit, sem baloldalit. Mindaddig minden politikai szlogen csak fedőnév az állam fosztogatási lehetőségek kiaknázására.
Babarczi Eszter


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 22. 18:42 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
Rendészeti bizottság
Foglalkoztatási bizottság
módosító javaslat
módosító javaslat


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 16. 21:55 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
A munkaidő-illetmény mindenképpen megáll! \:D/

Az emelés kicsit nehezebb, mondhatják, hogy a tűzoltókhoz képest le voltak maradva. A kommentárokkal együtt tálalva viszont a pofátlanság határát súrolja. :hanyinger:

_________________
A kádárista állam felszámolása nélkül nem lehet igazi jövőképet, valódi alternatívát kínálni - sem jobboldalit, sem baloldalit. Mindaddig minden politikai szlogen csak fedőnév az állam fosztogatási lehetőségek kiaknázására.
Babarczi Eszter


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 16. 20:26 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
piroman írta:
Szabadság!
Hm...A mai magyar valóság mellet az alábbi csak írott mamlasz marad... :cool:
Demokária...


Az Alkotmánybíróság egyértelműen szögezte le, hogy ha összehasonlítható helyzetben lévő személyek között tesz a jogalkotó olyan különbséget, amely jogsérelmet okoz, illetőleg az egyenlő méltóság alkotmányos követelményét sérti, ez alkotmányellenes megkülönböztetésnek minősül (50/1996. (X.30.) AB határozat)
Márpedig az a tény, hogy a Hszt. két rendvédelmi szervnek egyértelműen állapít meg közterületi (határrendészeti) pótlékot, […továbbá a rendőrség és a határőrség állományának átlagot meghaladó mértékű illetményemelésben történő részesítése érdekében a két szervezet esetében új pótlékelem kerül bevezetésre…],
ugyankor hasonló nehéz körülmények között szolgálatot teljesítő, végrehajtási faladatokat ellátó hivatásos állomány esetében, azt nem szándékozik biztosítani, mindenképpen alkotmányellenes megkülönböztetés lenne.
Ugyanez vonatkozik a munkaidőre is!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 15. 10:47 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2005. máj. 17. 10:35
Hozzászólások: 225
Offline
Szabadság!
Hm...A mai magyar valóság mellet az alábbi csak írott mamlasz marad... :cool:
Demokária...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 14. 19:13 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
Megjegyzés nélkül!

Másolat!

A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG
BELÜGYMINISZTERE


Tisztelt Munkatársaim! Tisztelt Hölgyeim/Uram!

Tájékoztatom, hogy az Országgyűlés módosította a Munka Törvénykönyvét, mellyel nemcsak összességében kedvezőbb helyzetbe hozta a munkavállalókat, de egyben eleget tett a Magyarországgal szemben megfogalmazott Európai Uniós követelményeknek.
Az utóbbi időben sok olyan téves információ látott napvilágot, amely joggal aggasztja a munkavállalókat. Ezért is tartjuk fontosnak tájékoztatni Önt a tényekről.
A Munka Törvénykönyvének módosítása nyomán 2001. június 1-jétől:

- az általános rendben foglalkoztatottak esetében a törvényes munkaidő heti 40 óra marad,
- a munkavállalókat továbbra is heti két pihenőnap illeti meg, melyek közül az egyiknek vasárnapra kell esnie. Azoknak, akik eddig is pihentek szombaton, ezután sem kell dolgozniuk ezen a napon [ MT 124.§ (1) bekezdés ],
- az elrendelhető heti munkaidő – túlmunkával együtt értendő – leghosszabb mértéke 72 óráról 48 órára csökken,
- az új rendelkezés – a torz információkkal ellentétben – nem vezeti be az „ ingyenes többletmunkát „. A javaslat a munka díjazása körében az „ egyenlő munkáért egyenlő bér „ elvét és a hátrányos megkülönböztetés tilalmát írja elő [ MT 142/A.§ ],
- az új szabályok korlátozzák a munkavégzést a munkaszüneti napokon, ezért nagymértékben elősegítik a nemzeti és vallási ünnepeink tiszteletben tartását,
- a jövőben – a munkavállaló védelmében – az átirányítás időtartamát a más hasonló intézkedések ( kiküldetés, kirendelés ) időtartamával együtt kell számolni és ezek együttes korlátozását rendeli el a törvény [ 83/A.§ (4) bekezdés ]. Ez az idő az eddigi 6 hónapról 5 hónapra mérséklődik,
- a fiatal munkavállalókra, a nőkre és a kisgyermekes dolgozókra vonatkozó új szabályok bevezetése növeli a munkavállalói biztonságot és a családok védelmét.
Minden az általános szabályoktól eltérő munkaidő-beosztás csak a szakszervezetek jóváhagyásával, kollektív szerződésben vezethető be.

Reméljük, hogy tájékoztatásunk kielégíti és megnyugtatja! Kérjük, hogy fennmaradó kérdéseivel forduljon közvetlen vezetőjéhez, akitől minden részletre kiterjedő felvilágosítást kaphat!

Köszönjük figyelmét! Munkájához további jó egészséget kívánunk!

Budapest,2001. május „ „

Üdvözlettel:
Dr. Pintér Sándor


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 14. 18:20 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3413
Offline
[url=http://europa.eu.int/eur-lex/hu/dd/docs/1996/31996L0082-HU.doc]A TANÁCS 1996. december 9-i 96/82/EK IRÁNYELVE
a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek veszélyeinek ellenőrzéséről
[/url]
[url=http://europa.eu.int/eur-lex/hu/dd/docs/2003/32003L0105-HU.doc]AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2003/105/EK IRÁNYELVE
(2003. december 16.)
a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek veszélyeinek ellenőrzéséről szóló 96/82/EK tanácsi irányelv módosításáról
[/url]
[url=http://europa.eu.int/eur-lex/hu/dd/docs/1993/31993L0104-HU.doc]A TANÁCS 93/104/EK IRÁNYELVE
(1993. november 23.)
a munkaidő-szervezés egyes szempontjairól
[/url]
[url=http://europa.eu.int/eur-lex/hu/dd/docs/2003/32003L0088-HU.doc]AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2003/88/EK IRÁNYELVE

(2003. november 4.)

a munkaidő-szervezés egyes szempontjairól
[/url]
A katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről és a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről szóló 1999. évi LXXIV. törvény módosításáról

18. §
a) a Tanács 96/82/EK irányelve (1996. december 9.) a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek veszélyeinek ellenőrzéséről;
b) az Európai Parlament és a Tanács 2003/105/EK irányelve (2003. december 16.) a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek veszélyeinek ellenőrzéséről szóló 96/82/EK tanácsi irányelv módosításáról, 1.cikk (1) bekezdés, 1. cikk (2) bekezdés b)
pont, 1. cikk (4) bekezdés, 1. cikk (7) és (8) bekezdésben foglaltaknak való megfelelést szolgálja.

Általános indokolás

Magyarország a jogharmonizációs kötelezettségének eleget téve az Európai Unió Tanácsának 1996. december 9-ei, a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetekveszélyeinek ellenőrzéséről szóló 96/82/EK Irányelvét (a továbbiakban: Seveso II.Irányelv) a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről és a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről szóló 1999. évi LXXIV.törvény (a továbbiakban: Kat.) IV. fejezetének rendelkezéseibe építette be. E fejezet a veszélyes ipari üzemek, veszélyes létesítmények építési engedélyezési, használatbavételi engedélyezési és a veszélyes tevékenység megkezdésének engedélyezéséhez fűződő hatósági hatásköröket és a hatósági eljárást szabályozza.A közelmúltban bekövetkezett nemzetközi vonatkozású súlyos ipari balesetek (Nagyvárad-Románia, Enschede-Hollandia, Toulouse-Franciaország) tanulságait levonva2003. decemberében az Európai Parlament és a Tanács módosította a Seveso II. Irányelv rendelkezéseit. A módosításról szóló 2003/105/EK Irányelv (hatályba lépett: 2003.december 31-én) a tagállamok számára 2005. július 1-jéig biztosított határidőt azon törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezések hatályba léptetéséhez, amelyek szükségesek ahhoz, hogy az Irányelvnek megfeleljenek. A megtett intézkedésekről tájékoztatni kell a Bizottságot, valamint az Irányelv által szabályozott területen elfogadott nemzeti jogi főbb rendelkezéseket is közölni kell

Részletes indokolás


A 18. §-hoz
A jogharmonizációs záradék az Irányelvnek történő pontos megfeleltetést támasztja alá.

DR Nagy Sándor az MSZP képviselőcsoportja részéről 2000. december 13-án a 2001. évi XVI. törvény parlamenti vitájában az alábbiakat mondta:
(Parlament.hu)
183. ülésnap (2000.12.13. )
Felszólalás adatai:
Dr. Nagy Sándor (MSZP)
vezérszónoki felszólalás
részlet:

„Tisztelt Barátaim! Kétség nem fér hozzá, hogy a jelenlegi törvényalkotás vagy ha úgy tetszik, módosítás szükségessége megalapozott. Senki nem vitatja, hogy az úgynevezett kilenc irányelvnek megfelelő változtatást végre kell hajtani, bár azért megjegyzem, hogy ez a kilenc hat plusz három. Úgy kell érteni, hogy a kormány 2000-re vállalt kötelezettséget hat irányelvben foglaltakkal kapcsolatos jogharmonizációs teendőkre, és háromra - és ebbe a háromba tartozik ez a bizonyos alapvetően vitatott: a munkaidő megszervezésével kapcsolatos szabálygyűjtemény is - azt a kötelezettséget vállalta, hogy az európai uniós csatlakozás időpontjáig alkotja meg a szabályokat. Ez nem lényegtelen azzal kapcsolatban, amiről itt most beszélünk”

„az európai uniós csatlakozás időpontjáig” „ és háromra - és ebbe a háromba tartozik ez a bizonyos alapvetően vitatott: a munkaidő megszervezésével kapcsolatos szabálygyűjtemény is - azt a kötelezettséget vállalta,”
A három irányelv egyike a:
A TANÁCS 93/104/EK IRÁNYELVE
(1993. november 23.)
a munkaidő-szervezés egyes szempontjairól

Tessenek választ adni, az egyik irányelv az kötelező végrehajtással bír, a másik csak ajánlás és nem bír végrehajtási kötelezettséggel?
Az irányelv (directive) a Tanács vagy a Bizottság által kiadott jogszabály. Általában valamennyi tagállam számára előír bizonyos kötelezettséget, elérendő célokat, de a teljesítés módját a tagország belső jogszabályalkotására bízza. Az irányelvek szabályait a tagállamoknak be kell építeniük a nemzeti jogrendjükbe. Ez azt jelenti, hogy az irányelvnek megfelelő jogszabályt kell alkotni, vagy pedig a nemzeti jogszabályokat módosításokkal hozzá kell igazítani a közösségi normákhoz.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. nov. 11. 20:34 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
Természetesen azonnal elhisszük az OKF képviselőjének állítását mihelyt az OKF vagy a BM honlapján a hiteles megállapodás megjelenik!! 8-)

Addig viszont csak duma az egész. A saját szavahihetőségüket rontják csak tovább,ami nálam már konvergál a végtelenben a 0-hoz. \:D/

_________________
A kádárista állam felszámolása nélkül nem lehet igazi jövőképet, valódi alternatívát kínálni - sem jobboldalit, sem baloldalit. Mindaddig minden politikai szlogen csak fedőnév az állam fosztogatási lehetőségek kiaknázására.
Babarczi Eszter


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 546 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.