* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. nov. 18. 6:37

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 380 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 15:23 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2007. jan. 13. 20:49
Hozzászólások: 137
Offline
Sokat rágódtam azon, hogy van –e értelme a 112-höz valamit is hozzáfűzni.
Még egyszer és utoljára, amit írtam
- ez a fórum nem a részletes szakmai elképzelések ismertetésének helye
- a fórum abban tud komoly segítséget szolgáltatni, hogy bizonyos dolgok értékelését, esetleges módosítását, pontosítását a szakmai szervezetek széles körben egyeztetve elvégezzék
- a bajba jutottak részére nyújtott segítség kérése nem általános politikai kérdés, hanem a segítségnyújtásra kialakított szervezetek szakmai állásfoglalásának függvénye

Kicsit részletesebben. A 112 rendszer működik, de korszerűsítésének, módosításának színtere, nem az általam tisztelt Lánglovagok fóruma, hanem egy önálló, a szakmát, hivatást gyakorló szakértői csoport komoly munkájának eredménye. Ezt a politikai hatalmat gyakorló, döntést hozó és meghatározó személyek és szervek ideális esetben figyelembe kell, hogy vegyenek. Feladatuk az, hogy a szakértői javaslat megvalósításához, időben ütemezve biztosítsák a jogi, pénzügyi és egyéb feltételeket. Nemzetközi szinten számos ilyen példa van. Tehát nem általános, hanem egészen egyedi, szakértői vizsgálat eredményén alapuló politikai döntés.
A csúsztatás lehetősége abban rejlik, hogy a politikai hatalmat gyakorló személyek és szervek a részükre szimpatikus körből "szakértőket" választanak maguknak és ráadásul meg is rendelik a döntésüket indokoló eredményt. Bizonyos feltételek mellett, amelyeket itt nem szükséges részletezni, találnak is ilyeneket, ami bonyolulttá teszi a nem igazán hatékonyan működő rendszereket. Ez a rendszer működik, de csak addig, amíg olyan esemény nem következik be, amely tragikus következményekkel jár és a részletes, elfogulatlan elemzés a rendszer hibáiról lerántja a leplet és az korlátozás nélkül nyilvánosságra kerül. A rendszerhibák feltárása, jó esetben a nyilvánosság vitathatatlan hatására, hivatalos következtetések levonásával jár. Mindezek után a jogi és politikai felelősség megállapítását követő állapot viszont mostanság kiszámíthatatlan.
Végül. ha valami nem ízlik, hiába ragaszkodnak erővel ahhoz, hogy delikátesz, csemege, attól még nem lesz az.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 13:02 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
OFF
Amúgy az EDR rendszer szerintem jó gondolat volt és szükséges.
Csak ez is tipikusan nem úgy kellene működjön, mint ahogy most. Technikailag annyira nem értek hozzá, hogy azt mondjam, használhatóvá lehetne tenni a (valós) igényeiteknek megfelelően. De felteszem működhetne úgy is, hiszen máshol is van ilyen rendszer.
ON


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 12:54 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
Elnézést, de tényleg nem érem utol magam a válaszadással. Majd igyekszem...

Szinte 100%-ig egyetértek az összefoglalásoddal, amit írtál. Én sem vagyok senki, sem beosztás, sem rendfokozat... Szakmai alapon igyekszem végezni a dolgom, és átérzem ennek a feladatnak a nagyságrendjét, súlyát. Nem bírom csak úgy egy irattartóba lefűzni a dolgaimat nap végén, bulldog módjára hajtom a problémákra a megoldást, másnap ugyanott kinyílik az irattartóm. Ne hogy azt gondold, hogy ez feltétlenül népszerű!
De látok sok belefáradt (szak)embert, aki már feladta, hogy sikerülhet elérnie valamit, és ez a legrosszabb!

Azt azért ne feledjétek, hogy a 112 még nálatok is gyengébb! Tehát belerúgni gyakorlatilag bárki belerúghat. És mivel itt már személyre lebontva működik a felelősségrevonás, bizony nem kellemes ilyen környezetben dolgozni. Már csak lelkileg is nehéz, hogy valaki sehonnan nem érez támogatást. Talán átjött azon a kevés kommunikáción keresztül is (merthogy az szigorúan tiltva van), hogy milyen nehéz azoknak a dolga, akik felveszik a telefont. Ők elszenvedik mindazon döntések másod-harmad rendű vonatkozásait, amit a döntéshozók szakmai hozzánemértése, vagy éppen a szervezetek vagy személyek közti rivalizálása okoz. Mert nem jó hogy két BM szervezet nem partnere egymásnak. Nem jó hogy irigyek egymás eredményeire, hogy az a fontos hogy gyűrjék maguk alá a másikat.

Nem tudom hogyan lehetne segíteni a katvéden belüli helyzeten. Úgy biztos nem fog sikerülni, hogy a 112 torkának ugrotok. Ha kellő távolságból ránézel erre, akkor ez az oszd meg és uralkodj elv érvényesülése, amiből majd a harmadik fél jön ki jól!
Az összes eddigi sajtós megnyilvánulás célpontja gyakorlatilag a 112 lett. Nem az jött le, hogy a rossz belső szervezés az ok. Csak kérdés, hogy jó cél-e, hogy az emberek bizalmatlanul nézzenek a 112-re? Szerintem nem. Mindenkiből lehet bejelentő, jelző, és akkor neki teljes bizalommal kell felvennie a telefont, mert vagy saját maga vagy más van akkora bajban, amiből más segítségével tud csak kimászni.
Ráadásul sok múlik a jelzőn, a jelzésen. Majdnem annyi, mind amennyi a jelzést fogadón!
Én már most látom, hogy mennyivel hatékonyabb lenne a dolog, ha az oktatásba az elsősegélynyújtáson kívül ez is téma lenne.
Látom, hogy az a koncepció, ami szerintem nem valósult meg, hogy a 112 munkája alapvetően egy nagy koncentrációt igénylő, képzett kommunikációs háttér ismeretekkel végzett munka (hozzátéve olyanokat, mint idegen nyelvtudás, ország és helyismeret), előtérbe kellene hogy kerüljön. Kvázi egy szakma, ami sok részterület szintéziséből jön létre!
Ehhez viszont szinte semmilyen feltétel nem adott most. Ezekről senki nem tud (aki nem él a rendszeren belül), pedig ez az ami házon belüli probléma, és vissza kellene térni oda, hogy ezzel foglalkozzanak. Mivel a belső problémákról senki nem tud és nem beszél, még(kevésbé próbálj orvosolni!), ezért az összes probléma egy-egy eset kapcsán kerül elő (lásd Tóalmás), vagy éppen folyamatosan nehezíti más munkáját (lásd tűzoltók).

Innen nézve elkeserítő a helyzet, bár igazából az ország sok hasonló területéről szerintem hasonlót lehet elmondani. Na de ez meg már politika...


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 12:05 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Pomáz
Offline
Kedves Giro! Több hozzászólásodban szerintem kimondtad az egész probléma lényegét. Hogy nekem még nem válaszoltál, azt betudom a sok általam felvetett problémakörnek és a mellékesen küldött anyagoknak. Most nem is ezekről, hanem amiről beszéltek, ahhoz szólnék.
Régen volt egy kialakult rendszer, ami működött. Hogy ez jól működött-e, vagy nem, ezt nem tudjuk megítélni, de tárgyilagosan meg kell mondani, hogy bizony voltak nagyon komoly problémák benne. Erre született egy új rendszer, amiből azok, akik az előzőnek a hibáit ismerték ki lettek hagyva. Be lett vezetve egy csomó dolog, amit nem értünk és amit nem értünk ahhoz bizalmatlanok vagyunk és amihez bizalmatlanok vagyunk azoknál hajlamosak vagyunk általánosítani és egyszerűsíteni: ugye én megmondtam és lám a 112 a hibás. Ez legalább olyan egyszerűsítés, mint a tűzoltó berkekben, hogy a Renault az egy rakás szar. Ha belegondolunk, a Renault egy világmárka és azért csak nem lehet olyan szar és ha elkezdjük egyesével vizsgálni, hogy miért is szar, kiderül, hogy azért mert a megrendelő gyengébb motorral kérte, a feszítővágót a jobb egybe tette és nem a bal egybe, az utólag beszerelt motorfűtés meg kigyullad. És ettől a Renault szar. A 112 rendszere - beleértve a jelzés felvételtől a káreseti kommunikációig szar. Mert általánosítunk. És ebben valóban benne van a minden szervezeti átalakítási probléma! 8 milliárdért bevezetésre került a EDR rendszer. Miért? Mert kellett a titkosított, korszerű kommunikációs rendszer, hiszen minden újságírónak, meg a boldognak és a boldogtalannak az oldalán lógott a rendőrségi frekvenciát is fogó URH rádió. Most a 8 milliárdos EDR rendszerben a rádióforgalmazásunk visszasüllyedt a nyolcvanas évek szintjére, a technika le van butítva és továbbra sem működik, hogy egy kárestnél együtt dolgozó szervezetek tudjanak egymással beszélni. Tehát a 112 a tűzoltóknál nem a hívásfogadást jelenti, hanem egy jelenséget bakondistól, edr-estől, a tűzoltók szopatásán át. Persze, hogy nem így kellene lenni, de így van. Az sem igaz, hogy saját vonalunkon nem próbálkoztunk. De sikerült egy olyan kontraszelektált rendszert kialakítani, hogy érdemi információáramlás nulla, gondolkodás nulla, az egész rendszer működése le van fojtva, ami kerek azt vinni kell, ami szögletes azt gurítani és a régen a rendőrség által irigyelt tűzoltósági rendszer, most messze a rendőrség után kullog, mert merev, rugalmatlan, a napi élet kihívásait nem tudja kezelni és embertelen és kegyetlen. Nem csak befele, kifele is. (Elcseszte a riasztást az operátor? Koncoljuk fel!) És azok akik ebbe benne vannak és napi szinten csinálják és nem akarnak sem megyei igazgatók, sem okf munkatársak lenni, csak azt akarják, hogy ez a szar jól működjön és mindenhol csak falak, falak, falak, meg a megmagyarázzuk, hogy mit miért nem lehet, na akkor jön, hogy forduljunk a közvéleményhez, vagy üzenjünk a sajtónk keresztül valamelyik főhülyének, hogy valami nem jó. Ha ezt nem kezdem el szellőztetni, ma nincs ez a párbeszéd sem.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 12:03 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
dreszi írta:
Giro írta:
dreszi írta:
Valaki hibás azért, hogy ezzel a rakás sz*r VPN-nel kényszerültek a műveletirányítók a TIK-be, és csak úgy érik el, amikor éppen elérik a saját hálózatukat, illetve az internetet. Mert ugyebár a műveletirányításnak nem a punci.hu miatt kell internet, csak ezt egyesek odafenn nem értik meg.

Ezért pedig nem a műveletirányítók a hibásak.

És ez csak egy gond a sok közül. Szakmailag totális nonszensz a TIK-be költözés.


A VPN nem hibás, ezt értsd meg! Akkor a baj azzal van, hogy nem stabil az internet kapcsolat.
Namármost egy ilyen szervezet ne épüljön az internet elérésre, erről ez a véleményem. Tessék redundáns bérelt vonalat használni, vagy csatlakozni ahhoz a védett rendszerhez, amely az országban kiszolgálja ezeket a szerveket. Ezt megvalósítnai nyilván az OKF megfelelő szerveinek feladata... Hogy úgy mondjam a technikai feltételeket biztosítani kell! Ez olyan mint a tűzoltó védőfelszerelése: KELL, hogy tudjon dolgozni, és hatékony tudjon lenni.

Az a kérdés, hogy konkrétan a gondról tudnak-e, esetleg ez valami helyi sajátosság és máshol jól működik az interneten keresztüli bejelentkezés, tud a problémáról az OKF informatika, eljutott hozzájuk az információ?

Igen. Tud.

1. Leszarják
2. Rendőrségre mutogatnak


No, akkor itt kiválóan működik a szembenállás (meg az egymásra mutogatás) a szervezetek között.
Amúgy a rendőrség technikailag messze alulellátott (alapvetően egy évekig alulfinaszírozott óriás, ami minden pénzt elnyel, ahogy én látom). A katvéd informatikailag, hírközlésileg jobban szervezett és ellátott - szerintem.

A TIK-ekben úgy tudom a katvéd saját eszközökkel dolgozik, minimális amit igénybe vesznek a rendőrségtől. Ez viszont ellentmond annak, hogy a rendőrség lenne a hunyó. Legalábbis a saját internet kijáratot a katvéd csuklóból meg tudná oldani, ha akarná. Én a helyedben minden nap panaszkodnék a helpdesknek, hogy milyen szar az a VPN-es kapcsolat, mert leszakad az internet... Néha ez hatásos módszer! ;-)


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 11:51 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
Harley írta:
Az a kérdésem lenne, ha a mentőknél ez az alapadatos felvétel lesz, a tűzoltóknál miért nem lehetne?


Technikailag megoldható lenne. De!
Kicsit fordítva közelíteném meg ezt először.
A mentőknél NEM LEHET máshogy kikérdezni! Más egészségügyi problémája személyes adat körbe tartozó kérdés (lehet hogy röhelyes, de így van), másrészt az eü-s kikérdezéshez megfelelő képzettség és tudás kell (mentős irányító nem lehet akárki, több éves gyakorlat után lehet oda beülni).
Most akkor egyenesből nézve a dolgot:
A tűzoltós kikérdezés egy érdekes kérdéssor szerint megy végbe, melynek a végén a Pajzsban a szerek kijelölésre kerülnek (ezt a folyamatot preferálták a katvéd felől), és már csak a bőgő tehén gombra kell rákönyökölni. Az katvédes irányító is ezt a kérdéssort használja, hiszen a Pajzsban is ez a metódus.
Aztán ott van, hogy az irányításban hányan vannak szolgálatban és hogy milyen munkát végeznek. A kikérdezéssel az irányításról akartak terhet levenni, hiszen ott nem 6-8-10 ember ül a tűzoltóságok esetén (én úgy tudom az irányításban két személy vesz részt egyszerre). Több egyidejű jelzés esetén nincs is aki kommunikáljon a 3-4. bejelentővel. Ha csak alapadatok mennének, akkor szinte elveszne az információ (hiszen az hogy tűz van nem sokat mond! milyen tűz, mekkora, stb. az igazán fontos kérdés), az első két esetet irányítónak kellene visszahívni a 3-4. jelzőt, ami csak késedelemmel működne.

Figyelembe kell venni, hogy másik szerv is érintett lehet. Akkor a hívó (hang)átadásával, és az alapadatokkal más szervek elesnek attól, hogy információhoz jussanak. Tehát egy tűzzel (üzemanyag folyással) járó személyi sérüléses balasetnél fontos, hogy
1. a mentős kapjon információt a bejelentőtől és azt kikérdezze a sérültek állapotáról, esetleg folyamatosan tartsa a kapcsolatot vele (újraélesztés)
2. a tűzoltó megkapja az adatlapról azt az információt, hogy égő jármű van
3. a rendőr meg hogy menni kell helyszínt biztosítani
Gyakorlatilag hangban az 1. és 2. kerül kapcsolásra.

Tudom, nem minden eset ilyen bonyolult, ám azt elég nehéz lenne megcsinálni, hogy a folyamatot menet közben dinamikusan lehessen változtatni. A szervek közti átjelzéstől mindenki idegenkedik, gondolom ennek oka van, leginkább a késedelem. Az a szakdolgozat, ami ide is beidézésre kerül, nagyon jól kimutatta ezt, mennyire nem hatékony, ha az átjelzésre kell várni.

Ugye a rendszerben a hívás fogadásától kezdve minden tevékenyssg megvan időponttal rögzítve, a statisztikai elemzés nagyon jól működhetne a Pajzsból.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 11:39 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28
Hozzászólások: 269
Offline
Giro írta:
dreszi írta:
Valaki hibás azért, hogy ezzel a rakás sz*r VPN-nel kényszerültek a műveletirányítók a TIK-be, és csak úgy érik el, amikor éppen elérik a saját hálózatukat, illetve az internetet. Mert ugyebár a műveletirányításnak nem a punci.hu miatt kell internet, csak ezt egyesek odafenn nem értik meg.

Ezért pedig nem a műveletirányítók a hibásak.

És ez csak egy gond a sok közül. Szakmailag totális nonszensz a TIK-be költözés.


A VPN nem hibás, ezt értsd meg! Akkor a baj azzal van, hogy nem stabil az internet kapcsolat.
Namármost egy ilyen szervezet ne épüljön az internet elérésre, erről ez a véleményem. Tessék redundáns bérelt vonalat használni, vagy csatlakozni ahhoz a védett rendszerhez, amely az országban kiszolgálja ezeket a szerveket. Ezt megvalósítnai nyilván az OKF megfelelő szerveinek feladata... Hogy úgy mondjam a technikai feltételeket biztosítani kell! Ez olyan mint a tűzoltó védőfelszerelése: KELL, hogy tudjon dolgozni, és hatékony tudjon lenni.

Az a kérdés, hogy konkrétan a gondról tudnak-e, esetleg ez valami helyi sajátosság és máshol jól működik az interneten keresztüli bejelentkezés, tud a problémáról az OKF informatika, eljutott hozzájuk az információ?

Igen. Tud.

1. Leszarják
2. Rendőrségre mutogatnak


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 11:05 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
dreszi írta:
Valaki hibás azért, hogy ezzel a rakás sz*r VPN-nel kényszerültek a műveletirányítók a TIK-be, és csak úgy érik el, amikor éppen elérik a saját hálózatukat, illetve az internetet. Mert ugyebár a műveletirányításnak nem a punci.hu miatt kell internet, csak ezt egyesek odafenn nem értik meg.

Ezért pedig nem a műveletirányítók a hibásak.

És ez csak egy gond a sok közül. Szakmailag totális nonszensz a TIK-be költözés.


A VPN nem hibás, ezt értsd meg! Akkor a baj azzal van, hogy nem stabil az internet kapcsolat.
Namármost egy ilyen szervezet ne épüljön az internet elérésre, erről ez a véleményem. Tessék redundáns bérelt vonalat használni, vagy csatlakozni ahhoz a védett rendszerhez, amely az országban kiszolgálja ezeket a szerveket. Ezt megvalósítnai nyilván az OKF megfelelő szerveinek feladata... Hogy úgy mondjam a technikai feltételeket biztosítani kell! Ez olyan mint a tűzoltó védőfelszerelése: KELL, hogy tudjon dolgozni, és hatékony tudjon lenni.

Az a kérdés, hogy konkrétan a gondról tudnak-e, esetleg ez valami helyi sajátosság és máshol jól működik az interneten keresztüli bejelentkezés, tud a problémáról az OKF informatika, eljutott hozzájuk az információ?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 10:59 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22
Hozzászólások: 2193
Offline
Az a kérdésem lenne, ha a mentőknél ez az alapadatos felvétel lesz, a tűzoltóknál miért nem lehetne?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 10:53 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
A hívásfogadóknak a katvéd felé 3percen belül kell az adatlapot átadni (ebbe a jelző teljes kikérdezése értendő), illetve a hangot kapcsolni.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 10:50 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28
Hozzászólások: 269
Offline
Valaki hibás azért, hogy ezzel a rakás sz*r VPN-nel kényszerültek a műveletirányítók a TIK-be, és csak úgy érik el, amikor éppen elérik a saját hálózatukat, illetve az internetet. Mert ugyebár a műveletirányításnak nem a punci.hu miatt kell internet, csak ezt egyesek odafenn nem értik meg.

Ezért pedig nem a műveletirányítók a hibásak.

És ez csak egy gond a sok közül. Szakmailag totális nonszensz a TIK-be költözés.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 10:47 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
dreszi írta:
Giro írta:
dreszi írta:
Giro írta:
dreszi!
Az összeköltözésről még: a katvéd azzal bekapcsolódott abba a távközlési hálózatba, amit közösen használnak a szervek és a hívásfogadó központok. Ez nem a BM szám, vagy az EDR, hanem egy különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.

Van ahol VPN van, hogy egyáltalán legyen internet. Ez ám a különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.


Nem tudom milyen VPN-ről beszélsz! A hívásfogadókban saját telekommunikáció van (többet nem akarok róla, mert nem publikus). VPN nincs! Mint ahogy internet elérés sincs a hívásfogadókban, ez egy teljesen szeparált hálózat. Az összeköltözés óta ezt használják az irányítók hangkapcsolásakor.
Ha láttál is VPN-t a megyei irányítóknál, akkor annak semmi köze a 112-es rendszerhez.

Ebből látszik, hogy gőzöd sincsen, mi folyik a végeken, hogy cseszték szét a műveletirányítást a TIK-be költözéssel, hogy lehetetlenítik el a munkájukat.


Te meg úgy látom nem tudod mi a VPN. A VirtualPrivateNetwork arra szolgál, hogy egy védett, titkosított kapcsolattal belépj egy hálózatba, általában az internet irányából. Mivel maga az internet nyílt-nyilvános hálózatnak minősül, ezért a kapcsolat egy azonosítás után épül fel, a forgalom pedig titkosított. Szükséges egy aktív hálózati eszköz, ami a kapcsolat ilyen módját támogatja. Ezzel a megoldással semmi gond nincs, belépés után a meghatározott jogokkal dolgozhat a felhasználó. Ha lassú az internet kapcsolat (alacsony a sávszélesség), akkor ezt érzékeli a felhasználó, de ezen a mai világban egyszerűen lehet segíteni.
De van más megoldás is, ha nem jó a VPN-es megoldás (ennek tipikusan ugyanis az eseti kapcsolat felépítés a területe, bár amióta nem forgalmi díjas az internet, ennek sincs nagy jelentősége). Mondjuk ha két aktív hálózati eszköz van a két oldalon, amit egy bérelt vonal köt össze (azaz a két pont között 'direktben' van kihúzva a kábel), ekkor a VPN kapcsolat tartalék szokott lenni.
Tehát a TIK-be telepített irányítók VPN kapcsolattal lógnak az OKF belső hálózatán, ez a helyzet (mert mint írtam, a 112 felé nincs VPN) ? Ez miért is baj? Tessék sávszélességet bővíteni, direkt kapcsolatot kiépíteni - a technikai megoldások ismertek, csak akarni kell! És főleg miért a 112 ezért a hibás? Értem én, hogy valakibe bele kell rúgnotok, és az lehetőleg egy nálatok gyengébb legyen, hogy eredményesen lehessen ezt csinálni, csak értelmét nem látom!
Hiszen ettől változni semmi nem fog, csak lejáratjátok magatokat. Felesleges feszültséget kelteni a hívásfogadók és az irányítók között, hiszen ennek levét a segítségre szorulók isszák meg. Nem kevés arroganciát tapasztaltam esetenként a tűzoltók felől, igaz volt rá példa az elejént a rendőrségi irányítók köréből is. Mondjam azt, kiválóan működött az oszd meg és uralkodj elv?

Az irányítóknál elhelyezett telefonkészülék alkalmas arra, hogy másik irányítással beszéljetek (katvéd és rendőr is), alkalmas konferenciabeszélgetésre. Szerintem egyszer sem használták még ezeket a lehetőségeket.

Az is elfogadott, hogy az irányítások egy helyre vannak telepítve, nem ördögtől való gondolat ez. A munkafolyamatokat kell e szerint alakítani, egyrészt nem szabad egy másik (régi) struktúrában gondolkodni (hogy azt hogy lehet az új helyzetbe beleerőszakolni), másrészt jól ki kell dolgozni az újat. Ezek a dolgok a belső javaslatok figyelembe vételével jobban szoktak sikerülni, mint ha valamelyik főosztályvezető, sokcsillagos ember találja ki.
Úgy látom, hogy nálatok a belső átszervezés okoz feszültséget. Ez baj, csak ezt akkor a helyén kell kezelni, és nem a 112-re tolni, hogy ő tehet mindenért, a legfőbb rossz ez a mostani rendszerben. Nektek a 112 nélkül is rossz (ezek szerint)!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 10:08 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
Harley írta:
Giro írta:
Lánglovagok írta:


"Ez gyakorlatilag azt jeleni, hogy az operátoroknak a segélyhívás fogadásakor semmilyen információjuk nincs arra vonatkozóan, hogy egyáltalán milyen típusú bejelentésre számíthatnak. Pedig bizonyos helyzetekben nagy segítség lenne, hiszen egy felfokozott lelkiállapotban lévő, vagy utolsó erejével telefonáló bejelentő kikérdezését, illetőleg a segélykérés megfelelő szervezetnek való továbbítását segítheti."

Szerkesztő Úr, tévedés! Nem segítség, hogy ki milyen számot hív. Egy sokkos ember épp hogy kevéssé tudja mit hívjon (tapasztalat), ezért is vannak azok a táblák, amiket ki kell(ett) tenni: 104- Mentők, 105 - Tűzoltók, 107 - Rendőrség.

Engem raboltak már ki. Tudtam, hogy a 107-et hívjam, tudtam a kerületet, a szomszéd utca nevét, de azt, hogy éppen hol állok, melyik utcában, nem tudtam kimondani. Viszont megadtam a kisközért helyiek által közismert nevét.

De konkrétan ehhez, én azt tudnám elképzelni, amit sokan csak a filmekbe látnak. Valaki felhívja a segélyhívót, és csak annyit mond, segítség, majd megszakad. Akkor most infarktus, leszúrták, vagy a kigyulladt lakásában rekedt?

A 112-nél a saját tapasztalatom, hogy nagyon a gyorsaságra mennek. Mintha ostorral hajtanák őket. De az ész nélküli gyorsaság, mert egyszerűen meg se akarják érteni a pontos címet, és az odataláláshoz a támpontokat tovább sem adják.


Az eljárási rend - amit a rendőrség megkövetel a hívásfogadóktól - a helyszín pontos megadását írja elő. Ez persze a gyakorlatban nem mindig vitelezhető ki pontosan. Mivel az irányítás Bp-en kerületi szinten van, a jó kerületet kell eltalálni, különben késik az irányítás. Az operátoroknak viszont több lehetősége van, de szerintem nem mindig használják ezt ki: tudja címhez, de tudja földrajzi helyhez is kötni az eseményt. Utóbbi esetében megjegyzésként kell/lehet a címet pontosítani. Azt, hogy ezt nem szokták alkalmazni, az esetleg onnan jöhet, hogy sok esetben az irányítók panaszkodnak a nem pontos cím miatt (noha mint írod, a bejelentő maga sem képes azt megadni). Ha egy esemény folyamatban van, életveszély áll fennn, akkor azt azonnal kapcsolni kell. Rablás, szeméyl elleni támadás esetén ez állhat a sietség mögött. Hiszen az elfogás akkor a legeredményesebb, minél gyorsabban van ott a járőr. Hogy a te esetedben mit rögzített, mit adott át adatlapon az operátor azt csak a konkrét eset vizsgálata tudná kideríteni.

A néma hívás, vagy az, amikor csak egy szó, utalás, esetleg a háttérzaj áll rendelkezésre, akkor az operátor dolga az, hogy megpróbáljon kapcsolatba lépni a hívóval. Tehát próbál hallózni, megszakadás esetén visszahívni. Hiszen előfordul, hogy valaki eszméletvesztés után magához tér, vagy közelben levők meghallják a hívást felfigyelnek rá. Volt már erre precedens. Egy segítség! felkiálltás sajnos sokat nem mond el a helyzetről. Ha van háttérzaj, és sejthetően nem szórakozik valaki (azt kell mondjam 99,9999% ilyen eset ezen hívástípusok kapcsán), akkor a rendőrség felé lehet egy ilyen esetet továbbítani, de a helyszín hiányában ők hova menjenek? Nyilván nem indulnak el, hanem próbálják a bejelentőt visszahívni.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 12. 7:57 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22
Hozzászólások: 2193
Offline
Giro írta:
Lánglovagok írta:


"Ez gyakorlatilag azt jeleni, hogy az operátoroknak a segélyhívás fogadásakor semmilyen információjuk nincs arra vonatkozóan, hogy egyáltalán milyen típusú bejelentésre számíthatnak. Pedig bizonyos helyzetekben nagy segítség lenne, hiszen egy felfokozott lelkiállapotban lévő, vagy utolsó erejével telefonáló bejelentő kikérdezését, illetőleg a segélykérés megfelelő szervezetnek való továbbítását segítheti."

Szerkesztő Úr, tévedés! Nem segítség, hogy ki milyen számot hív. Egy sokkos ember épp hogy kevéssé tudja mit hívjon (tapasztalat), ezért is vannak azok a táblák, amiket ki kell(ett) tenni: 104- Mentők, 105 - Tűzoltók, 107 - Rendőrség.

Engem raboltak már ki. Tudtam, hogy a 107-et hívjam, tudtam a kerületet, a szomszéd utca nevét, de azt, hogy éppen hol állok, melyik utcában, nem tudtam kimondani. Viszont megadtam a kisközért helyiek által közismert nevét.

De konkrétan ehhez, én azt tudnám elképzelni, amit sokan csak a filmekbe látnak. Valaki felhívja a segélyhívót, és csak annyit mond, segítség, majd megszakad. Akkor most infarktus, leszúrták, vagy a kigyulladt lakásában rekedt?

A 112-nél a saját tapasztalatom, hogy nagyon a gyorsaságra mennek. Mintha ostorral hajtanák őket. De az ész nélküli gyorsaság, mert egyszerűen meg se akarják érteni a pontos címet, és az odataláláshoz a támpontokat tovább sem adják.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 22:52 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28
Hozzászólások: 269
Offline
Giro írta:
dreszi írta:
Giro írta:
dreszi!
Az összeköltözésről még: a katvéd azzal bekapcsolódott abba a távközlési hálózatba, amit közösen használnak a szervek és a hívásfogadó központok. Ez nem a BM szám, vagy az EDR, hanem egy különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.

Van ahol VPN van, hogy egyáltalán legyen internet. Ez ám a különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.


Nem tudom milyen VPN-ről beszélsz! A hívásfogadókban saját telekommunikáció van (többet nem akarok róla, mert nem publikus). VPN nincs! Mint ahogy internet elérés sincs a hívásfogadókban, ez egy teljesen szeparált hálózat. Az összeköltözés óta ezt használják az irányítók hangkapcsolásakor.
Ha láttál is VPN-t a megyei irányítóknál, akkor annak semmi köze a 112-es rendszerhez.

Ebből látszik, hogy gőzöd sincsen, mi folyik a végeken, hogy cseszték szét a műveletirányítást a TIK-be költözéssel, hogy lehetetlenítik el a munkájukat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 22:37 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
"De akkor azt mondom, hogy Tolmácsot csak egy Nógrád megyei műveletirányító érthetett, egy Pest megyei aligha, mert azt sem tudja, hogy van ilyen település. "

Akkor vedd hozzá, hogy nem csak elértette! Hiszen látta is leírva, sőt a térképen is!
A hívásfogadó pedig a mobiltorony lefedettségén kívül kellett lássa a települést, mégsem lett neki gyanús a dolog.

Ennyi emberi hibát semmilyen rendszer nem visel el!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 22:27 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
"1. Elfogadom és van is benne logika, csak meglepődtem. Az ország lakosságának durván a 20%-a bp-i, ha közép-magyarországot nézem , akkor ez 30-40 % is lehet. A káreseteket tekintve ugyan ezek az arányok. Az idegenforgalomnál lényegesen erősebb ez a szám és ide terelődik a megmaradt ipar, a közlekedés és a szállítmányozás, hisz minden jelentős (szállítási) utunk innen indul, vagy ide érkezik. A nagyváros a mentés (jelzésfogadástól a beavatkozásig) szempontjából inkább speciális, mint átlagos. A redundás működést egy 3 fele osztott országban is ki lehet alakítani, de végül is nem kardinális a kérdés, nem is minősítettem, csak azt mondtam, hogy meglepődtem rajta. Hogy Magyarországra hány „alarm centrumra” vagy „Notrufr112-re” van szükség, azon lehet polemizálni, gondolom erre voltak tanulmányok. Hogy ez kettő, 19, vagy 165, ezen is lehet polemizálni a redundás működést ki lehet alakítani. "

Azért ahhoz nagyon komoly technika van beépítve, hogy ezt 165 példányban meg lehessen csinálni! Csak az, hogy egy híváshoz az egyéb információk is megérkezzenek, kell egy eszközpark. A másik meg ezek fenntartása, felügyelete, karbantartása. Ez mind pénz, és azért ésszerűen kell gondolkodni.
A hely redundanciáján kívül, még figyelembe kell venni a rendszeren belüli redundanciákat is.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 22:16 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
Lánglovagok írta:


"Ez gyakorlatilag azt jeleni, hogy az operátoroknak a segélyhívás fogadásakor semmilyen információjuk nincs arra vonatkozóan, hogy egyáltalán milyen típusú bejelentésre számíthatnak. Pedig bizonyos helyzetekben nagy segítség lenne, hiszen egy felfokozott lelkiállapotban lévő, vagy utolsó erejével telefonáló bejelentő kikérdezését, illetőleg a segélykérés megfelelő szervezetnek való továbbítását segítheti."

Szerkesztő Úr, tévedés! Nem segítség, hogy ki milyen számot hív. Egy sokkos ember épp hogy kevéssé tudja mit hívjon (tapasztalat), ezért is vannak azok a táblák, amiket ki kell(ett) tenni: 104- Mentők, 105 - Tűzoltók, 107 - Rendőrség.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 22:12 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
dreszi írta:
Giro írta:
dreszi!
Az összeköltözésről még: a katvéd azzal bekapcsolódott abba a távközlési hálózatba, amit közösen használnak a szervek és a hívásfogadó központok. Ez nem a BM szám, vagy az EDR, hanem egy különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.

Van ahol VPN van, hogy egyáltalán legyen internet. Ez ám a különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.


Nem tudom milyen VPN-ről beszélsz! A hívásfogadókban saját telekommunikáció van (többet nem akarok róla, mert nem publikus). VPN nincs! Mint ahogy internet elérés sincs a hívásfogadókban, ez egy teljesen szeparált hálózat. Az összeköltözés óta ezt használják az irányítók hangkapcsolásakor.
Ha láttál is VPN-t a megyei irányítóknál, akkor annak semmi köze a 112-es rendszerhez.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 19:48 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Hozzászólások: 5755
Offline
Nem szűnik meg a 105-ös segélyhívó


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 16:43 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28
Hozzászólások: 269
Offline
Giro írta:
dreszi!
Az összeköltözésről még: a katvéd azzal bekapcsolódott abba a távközlési hálózatba, amit közösen használnak a szervek és a hívásfogadó központok. Ez nem a BM szám, vagy az EDR, hanem egy különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.

Van ahol VPN van, hogy egyáltalán legyen internet. Ez ám a különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 10:55 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
dreszi!
Az összeköltözésről még: a katvéd azzal bekapcsolódott abba a távközlési hálózatba, amit közösen használnak a szervek és a hívásfogadó központok. Ez nem a BM szám, vagy az EDR, hanem egy különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 10:50 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
A tegnapi vihar okozott fejtörést Va-Zala-GYMS megyében a katvédnek. Kicsit sok bejelentést kaptak. A 112-vel ezek most mind rögzítve lettek, adatlapon elérhetők, és ahogy az erőforrások engedik, szépen fel lehet dolgozni őket.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 10:36 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
"a belső kommunikációs csatornák nem működnek. Most is kénytelen vagyok a sajtón keresztül üzenni …"

Ez baj. A BM-ben nem fognak meghátrálni azért, mert a sajtóban valami megjelenik. Inkbább görcsbe rándul a gyomruk, és elkaparják a problémát. Ezt nektek belülről kell megváltoztatni, szakértői anyagok útján.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 10:26 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 82
Offline
A hívásfogadás, azaz a 112 rendszere szempontjából ez mindegy. Az biztos, hogy a hely a kapitányságokon úgy lett kialakítva, hogy oda várták a tűzoltókat.
A szervek közös irányítása szempontjából nem. Ugye vannak helyzetek, amikor eszkalálni kell a problémát, ilyen egy havária, egy ipari baleset. Ekkor a védelmi bizottságtól kezdve mindenki előkerül. Gyanítom, hogy ebből az okból kifolyólag született a döntés.

De visszafelé is feltehető a kérdés: miért kell a laktanyában ülni egy irányítónak ahhoz, hogy a szerek jól végezzék a dolgukat?

És a mentésirányítással miért ne lehetne egy helyen mondjuk a tűzoltóság? Mert bennem ez is felvetődik, csakúgy, mint hogy mentős képzettségű miért nincs a kocsikon? Ezt az a szakdolgozat is nagyon jól feltárta.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 380 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.