* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. aug. 18. 10:39

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 300 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 07. 17:25 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Pomáz
Offline
Tisztelt Kollégák!
Elnézést kérek, de hosszú leszek.
A központi segélykérés kialakításának elvi problémájával sokat foglalkoztam, aki régen van a szakmában, annak említem a gyulai állampolgársági biztosi vizsgálatot megindítását talán 2002-ben, ami egy általam írt jelentésnek volt köszönhető. Aztán több vizsgálat több jelentés és a 112 kezdett javulni. DE jó sosem lett.
2010-ben született egy politikai döntés a 112 megvalósításáról. Előtte is történtek intézkedések, döntések, hiszen ezt a folyamatot elő kellett készíteni, de a 2010-es politikai döntést határkőnek vélem több okból is. Egyrészt ekkortól datálható, hogy megfelelő pénzeszköz is hozzárendelésre került, másrészről ekkortól látszott az erős politikai akarat a megvalósítás mellett. Tehát eddig sikertörténet. Ami 2010 után bekövetkezett, az viszont mégis rémálom lett. :radobbent:
Elsős sorban a „hogyan hajtsuk végre” témakört említeném. Ameddig korábban több szakember elmondhatta a véleményét – ezáltal kicsit gyermekének is érezhette a 112-t – addig 2010 után a gőgös arrogancia, valamint a titkosítás volt tapasztalható a területen. Úgy gondolom, hogy ez nagy hiba volt, hiszen egy csomó jószándékú szakembert abban a pillanatban a 112 ellen fordított, másrészről a sok hivatalból okos, frissen kinevezett senkik, akiknek rendszerszinten a problémára sem rálátásuk, sem tapasztalatuk nem volt, döntési, vagy döntés közeli pozícióba kerültek. :piroman:
Van egy tanulmányom a 112 problémáról – szigorúan csak a tűzoltó vonalról – amit lelkesen keresek, de sajnos eddig nem leltem meg, ami a mai helyzetet előrevetíti. De nem adtam fel a keresését, meg lesz, mert minden ilyen anyagom meg van valahol.
Tehát néhány gondolat abból az anyagból.
1. A 112-re szükség van, szükség volt és szükség lesz. Ahol az unión belül 500 millió állampolgár utazgat föl és alá, kell egységes segélykérő szám. Hogy ez fizikailag hol van, az nem releváns, bár Budapest kihagyásán meglepődtem. :shock:
2. a mentők – tűzoltók – rendőrök segélykérési rendszere más-más. A legkomolyabban a tűzoltók veszik, majd a mentők, legvégül a rendőrök. Ez azért van, mert a tűzoltóságnak egy jól bevált, jól átgondolt és kifinomult struktúrája alakult ki és jelzések viszonylag homogének voltak, tűz, műszaki mentés, azaz javarészt olyan események, amelyekre azonnal ugrani kellett, valamint minden szervezetnél megjelent a helyi szintű híradó ügyeletesi státus, ami az utóbbi években (a HÖT időkben) létszámgazdálkodási problémák miatt valóban felhígult.
A mentőknél már megjelentek az egyéb egészségügyi probléma miatti segélykérések, melyik az ügyeletes kórház, házi orvos mentőt kér 6 órás szállításra, betegszállítás koordinálása, valamint a tényleges életveszély –eü. probléma miatti segítségkérés. A telefonügyelet először mentőállomás szinten volt, de nem önálló telefonügyeletessel, hanem a kivonuló vette a hívást, majd kivonult, a telefon meg átirányítódott általában megyei szintre, majd megyei szintű mentőirányítás működött.
A rendőrségnél a 107-et telefont diszpécser szolgálatra használták. A tanuk keresése, eltűnt személy keresése, a kékfény utáni bejelentések fogadása, stb. a tényleges segélykérés háttérbe szorult, a kapitányság szintű diszpécser ÜTI-ként működött.
3. A 112 a legtöbb tagállamban kiegészítő sürgősségi hívószám, azaz a nemzeti hívószámok megmaradtak és azok működtek. Az uniós csatlakozással is azt vállaltuk, hogy a 112-t a segélyhívó rendszerek nemzeti struktúrájához igazítjuk. Ezek a nemzeti segélykérő struktúrák hosszú évek alatt kiépült és begyakorolt, jól , kiforrt rendszerek voltak. Erre jött a Bakondi :hazudos: és szétrúgta a tűzoltóság teljes rendszerét, a Pintér művek meg a rendőrségen csinált amit csinált. :csendesen:
4. A 112 működtetésére a rendőrség szemet vetett. Ez még az első Orbán kormány alatt volt. Ekkor dőlt el, hogy mely szervezet felügyelje a rendszert. Hogy ez szakmai döntés volt-e vagy politikai, azt nem tudom. :radobbent:
5. Az elmúlt 10-20 évben az emberek telefonálási szokásai nagyot változtak. A mobilról indított segélyhívások a megyékre ment be és nem a legközelebbi tűzoltóságra, de innen átkapcsolták a területileg illetékes tűzoltóságra, a jelzőt a helyismerettel rendelkező kérdezte ki. :idea:
6. Történt egy felmérés valamikor 2008-2010 között, a segélykérésekről és akkor állapították meg, hogy 60% már a megyékre ment mobilról és csak a 40 % jött a 105-ön közvetlenül a tűzoltóságra.
7. 2010 után az a döntés született, hogy 40%-tól elveszik a helyi segélykérés lehetőségét és ezt központosítják. :satani: Ez hiba volt. Egyrészt, még nem alakult ki a működéséhez a struktúra, de még a rendszer sem találódott ki. Az erőből való politizálás szép példája volt , hogy elnémult a 105 Pomázon és átcsörgött Szentendrére, majd elnémult ott is és becsörgött Pest megyébe, amely akkor költözött a Mogyoródi útra és még nem volt megcsinálva a híradó helyiség sem. Amikor megkérdeztem, hogy miért nem akkor viszik el a 105-öt, ha kész a fogadóközpont, akkor egy felsőbb utasításról hablatyoltak, tehát szakmai indoka nem volt. Aztán jött az az időszak, hogy minden ment a megyére, majd onnan átadták a városnak, majd onnan riasztották az ÖTP-t. Ekkor volt az a halásos lakástűz Pomázon, amikor Pomáz díszpolgárának a felesége bent égett a házába, mert a tűzoltók a település másik végébe mentek. Ekkor már a rendszerhiba kimutatható volt! Ezután jött a 112 és a Pajzs, a maga megörökölt rendszerhibáival.
8. A 112 rendszernek szerintem még kellene 10 év párhuzamos futtatás a hagyományos segélykérő rendszerrel. Egyrészt azért, mert aki segítséget kér, nagyobb bizalommal fordul egy megszemélyesíthető valakihez, akit ismer. A helyi emberek fél szavakból is megértik egymást, nem beszélve a helyi tájszólásról (egy szombathelyi operátor a Tóalmást értheti Tolmácsnak, de egy nagykátai biztosan nem.), a helyi dűlő és tanyanevekről, a helyi jellegzetességekről, amely információk csak a helyieknek jelentenek valamit. (105. csörög: Gyertek gyorsan ég a Májas tanyája! és a tűzoltók nem mentek rossz címre. :tilos: ) A másik probléma, hogy egy tűznél amikor tömegével jönnek a jelzések, a helyi híradóban információ dömping van. Most nincs, mert csak az első telefonszám szerepel a riasztási lapon, pedig lehet, hogy a második és a tizedik ember adott pontos információt, ezek az infók számunkra elvesznek. :-?
9. A segélyhívások működése. Ha csak tűzoltó kell (mert tűz van), a 105-nek kellene működni és a legközelebbi tűzoltóügyeleten csörögni, vagy ide átkapcsolni (ki van építve). A tv-ben elmondtam, hogy miért, hol nyerünk időt. A 105-nek úgy kellene működni, hogy az 5. csengés után, vagy 30 sec. után vagy … átcsörög megyei szintre, vagy a 112-re. Erre azért van szükség, mert 1 ügyeletesnek csak 2 keze és 2 füle van. Tűznél meg jönnek a jelzések dögivel és a sem foglaltat, sem nem fogadott hívást nem szabad csinálni a segélykérésből. A társadalmat nem lehet egyszerre megtanítani segítséget kérni, mert 60 év alatt sem sikerült megannyi tűzvédelmi és munkavédelmi oktatáson. Igen is lesznek Mari nénik, meg Pista bácsik, akiknek helyi ember kell, aki lefordítja, hogy mit is szeretne. A jelenlegi rendszer pont tőlük a 40%-tól veszi el a jó segélykérés lehetőségét. (Hogy jutunk el Önhöz? Gondolom autóval. :radobbent: ) Őz azok, akik nem mobiloznak, hanem a jó öreg vezetékes telefonon beütik a 3 számjegyet, ha bajban vannak. Aztán szép lassan elfogynak és a 112 meg olyan remekül fog működni, hogy nem lesz szükség a helyi jelzésfogadásra. Ez pedig akkor következik be, amikor nem szólal meg a telefon a helyi tűzoltóságon és nem akkor, amikor valamelyik főmajom :gunyos: úgy dönt. (Csak zárójelben jelzem, hogy minden tűzoltóságon van híradóügyelet, mindenhol van 112 végpont, mindenhol volt 105 vonal, tehát még pénzbe sem kerülne, hisz ki van építve, hogy működjön, egy döntés kérdése)
10. A 112 kell. Mikor kell ? Ha nem tudom eldönteni, hogy kitől kérjek segítséget, ki az illetékes, több szerv segítségére van szükség, vagy a helyben hívott szervezet nem válaszol. Ezzel talán megválaszoltam a tömeges jelzésre való kérdést is, egyszerűen átcsörög és kész. De a felsorolt siófoki példa azért sántít, mert ha tömeges van és a tűzoltók már kint vannak, hiába jön be egy 38. jelzés, hogy éppen ráborult egy fa, nem lesz aki odamenjen, mert mindenki szanaszét dolgozik. A jelzést lehet, hogy remekül fel lehet venne. És? Egyébként volt villám árvizünk, viharunk, nagy tüzünk, hajótüzünk, lezuhant repülőnk és tudtuk kezelni a jelzéseket. Sőt büszkén mondhatom, hogy a téves jelzések és a vaklármák száma is 5-7% között mozgott, most meg üti a 30%-ot.
Végezetül. Rendszerhibáról beszélek, ami nem egy telefonos segélykérő rendszer, hanem a rendszert alkotó gép-ember-szoftver,- szervezeti struktúra-infrastruktúra-stb stb összessége. De semmi esetre sem az a minimálbéren kereső operátor, aki elért, vagy rosszul vesz fel egy címet. Az a rendszer, ahol az ember, gép, szoftver stb hibázhat, vagy csak rosszul lett kitalálva az alapja, azt rendszerhibának nevezem. A tévesztés lehetősége mindig benne van, de nem mindegy hogy házat, utcát, települést, vagy megyét tévesztek.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 07. 7:57 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22
Hozzászólások: 2167
Offline
Amikor emberéletről van szó, minden perc számít – Átirányítják a segélyhívásokat

Nocsak, a mentők sem ujjonganak?

Tényleg megszűnik a mentők 104-es száma? Mit kell hívni, ha baj van?

„Sok hívás SIM-kártya nélküli telefonról érkezik, de nem árt tudni, hogy a hívásfogadó központban ezeknek a helye is pontosan látszik egy térképen.”

Ezt az orbitális hazugságot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 03. 14:31 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
Raktáros írta:
Giro írta:
Raktáros írta:
Nyolc bejelentés volt egy 25-30 perces időszakban. Közel egymáshoz volt két baleset (25 és 27km-nél). Az ilyen esetekben szokásos probléma játszódott le, hogy az autópályán pontosan kellett beazonosítani az eseteket. Erre minden irányítás nagyon kényes, a gyakorlatban viszont a bejelentők szinte soha nem tudják megadni a kmkövet, de nem csak a 112-es operátornak, hanem bármelyik irányítónak sem, egyszerűen nem tudják hol vannak pontosan. Bevallom, én sem figyelem hol járok, úgyhogy én sem tudnám. Az első eset kapcsán egyébként a bejelentések nagyon eltértek a sérült járművek és a személyek számát illetően (2 jármű 1 sérült, 3 jármű 3 sérült egy halott). Senki nem számolt be beszorult sérültről vagy tűzről.
A 27km-nél anyagi káros baleset volt, tűz vagy üzemanyag folyás nélkül.
Ilyen esetben a katasztrófavédelem nem kér értesítést!

Jobb lett volna, ha mint 4 évig vonulós tűzoltó megállsz (mindkét esetnél), és szakszerűen tudtál volna jelzést adni.
A legnagyobb probléma ugyanis még mindig a jelzésleadással van, meg azzal, hogy a kikérdező a kommunikációt jól végezze, vezesse! Ugyanis olyan csapdahelyzetek vannak, amiket tudatos odafigyeléssel lehet csak elkerülni.


Nos ha mint ahogy mondod 8 bejelentés volt csupán abból 3 én voltam. Először jeleztem az első balesetet elmondtam hogy épp újraélesztenek valakit az operátor visszakérdezett a km-re akkor elmondtam neki hogy most érek a következő km-hez és igy tudom hogy 25-ös km. Utána hivtam vissza hogy szerintem kellene tűzoltó is. A harmadik hivással pedig a buszos koccanást jeleztem ahol szintén pontosan elmondtam a km szelvényt és hogy rendőri intézkedés kell mert a középső sávban van a háromból.. Ez az utolsó volt 17:50-kor. 17:58-kor a rendőrség hivott vissza pontosítani a helyszint és 18:01-kor a tüzoltóság szintén ezért.
A második hivásnál először rákérdeztem hogy tüzoltók vonulnak-e. 10-20 másodperc telt ell mire azt tudta mondani nem. Egyrészt miért nincs egy olyan monitor előttük ami jelzik kik vonulnak oda, mindenkinek egyértelműbb lenne.

Való igaz meg kellett volna állni de nem tudtam (nem fogok magyarázkodni miért okom volt rá és már segítettek mások) . Pontosan ezért telefonáltam mert elég sokat olvasgattam erről hogy a bejelentők nem tudják hányas kilométer kőnél járnak.
Ott a WAZE ahol mikor valamilyen eseményt küld be az ember azonnal rögzíti a GPS koordinátákat például ha ezt valakik a 112-nél látnák akkor egyszerűbb lenne a helyszint is beazonosítani.
De az a 11 perc elég sok idő főleg ha beszorult sérültről van szó.


A 112-ből mindannyiszor az általad azonosított helyszínt kapták meg a szervek. Nyilván ők is a többszörös jelzések miatt nem érezték tisztának a helyzetet, ezért próbáltak tisztán látni. Mint írtam, a 25km-nél történt esetnél sok ellentmondásos információ volt, mind a helyszínt, mind a sérültek számát illetően, márpedig az ugye nem mindegy. Te egy újraélesztésről tudtál, azt már a halott sérültön végezték akkor. De volt még három sérült azon kívül. De ez is csak sokadik kérdésre derült ki.

Nem cseszegetlek a meg nem állás miatt, csak a következő a helyzet: ha azt mondod, hogy most haladtam el a helyszín mellett, akkor azzal azt fejezed ki, hogy csak egy pillanatra láttad az eseményt, nem tudsz pontos információt adni. Ilyen fura a kommunikáció, illetve annak értelmezése. 8-)
Az operátor megnézte, hogy az adatlapok közül volt-e valamelyiken értesítés a katvéd felé, ehhez kellett neki a 10-20mp.
A 112-es operátor nem kap információt a vonuló állományról semelyik szerv irányából, ilyen döntés született. Annyit tud, hogy a szervek az esettel már foglalkoznak.
A 112-es rendszer zárt, semmilyen információs csatorna nincs nyitva, így a Waze vagy más rendszerek sem érhetők el. Nem is lenne ideje az operátornak ezt nézni. A tevékenység irányítások úgy tudom el vannak látva információval hivatalos helyekről (autópálya felügyelet, útinform). A 112-re beérkező bejelentésekre egy területen belül rá tud keresni.
GPS jelet nem küld át a telefonod, ha a 112-t hívod. Csak annak a toronynak a lefedettsége ellenőrizhető, amire a híváskor kapcsolódott a telefon. Ez viszont egy nagyobb terület, még az autópálya irány sem állapítható meg. Majd ha a járművekbe épíített helymeghatározó rendszerek (e-call) küldenek infót, akkor tud azzal a rendszer dolgozni. A rendszer tudja fogadni a gps koordinátákat, tehát ha valaki megáll, van olyan mobil alkalmazása, ami a helyzetét megadja, akkor azt bediktálva az operátor be tudja azt vinni a rendszerbe, és ezzel tud dolgozni.

Beszorult sérültet nem jelentett senki rajtad kívül egyik eset kapcsán sem, ezért nem volt értesítés a katvéd felé!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 03. 10:27 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 13:44
Hozzászólások: 2
Offline
Giro írta:
Raktáros írta:
Nyolc bejelentés volt egy 25-30 perces időszakban. Közel egymáshoz volt két baleset (25 és 27km-nél). Az ilyen esetekben szokásos probléma játszódott le, hogy az autópályán pontosan kellett beazonosítani az eseteket. Erre minden irányítás nagyon kényes, a gyakorlatban viszont a bejelentők szinte soha nem tudják megadni a kmkövet, de nem csak a 112-es operátornak, hanem bármelyik irányítónak sem, egyszerűen nem tudják hol vannak pontosan. Bevallom, én sem figyelem hol járok, úgyhogy én sem tudnám. Az első eset kapcsán egyébként a bejelentések nagyon eltértek a sérült járművek és a személyek számát illetően (2 jármű 1 sérült, 3 jármű 3 sérült egy halott). Senki nem számolt be beszorult sérültről vagy tűzről.
A 27km-nél anyagi káros baleset volt, tűz vagy üzemanyag folyás nélkül.
Ilyen esetben a katasztrófavédelem nem kér értesítést!

Jobb lett volna, ha mint 4 évig vonulós tűzoltó megállsz (mindkét esetnél), és szakszerűen tudtál volna jelzést adni.
A legnagyobb probléma ugyanis még mindig a jelzésleadással van, meg azzal, hogy a kikérdező a kommunikációt jól végezze, vezesse! Ugyanis olyan csapdahelyzetek vannak, amiket tudatos odafigyeléssel lehet csak elkerülni.


Nos ha mint ahogy mondod 8 bejelentés volt csupán abból 3 én voltam. Először jeleztem az első balesetet elmondtam hogy épp újraélesztenek valakit az operátor visszakérdezett a km-re akkor elmondtam neki hogy most érek a következő km-hez és igy tudom hogy 25-ös km. Utána hivtam vissza hogy szerintem kellene tűzoltó is. A harmadik hivással pedig a buszos koccanást jeleztem ahol szintén pontosan elmondtam a km szelvényt és hogy rendőri intézkedés kell mert a középső sávban van a háromból.. Ez az utolsó volt 17:50-kor. 17:58-kor a rendőrség hivott vissza pontosítani a helyszint és 18:01-kor a tüzoltóság szintén ezért.
A második hivásnál először rákérdeztem hogy tüzoltók vonulnak-e. 10-20 másodperc telt ell mire azt tudta mondani nem. Egyrészt miért nincs egy olyan monitor előttük ami jelzik kik vonulnak oda, mindenkinek egyértelműbb lenne.

Való igaz meg kellett volna állni de nem tudtam (nem fogok magyarázkodni miért okom volt rá és már segítettek mások) . Pontosan ezért telefonáltam mert elég sokat olvasgattam erről hogy a bejelentők nem tudják hányas kilométer kőnél járnak.
Ott a WAZE ahol mikor valamilyen eseményt küld be az ember azonnal rögzíti a GPS koordinátákat például ha ezt valakik a 112-nél látnák akkor egyszerűbb lenne a helyszint is beazonosítani.
De az a 11 perc elég sok idő főleg ha beszorult sérültről van szó.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 03. 10:14 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
iroda írta:
A vitához
-személyeskedésben nem vagyok partner
-ez a fórum nem a részletes szakmai elképzelések ismertetésének helye
-a fórum abban tud komoly segítséget szolgáltatni, hogy bizonyos dolgok értékelését, esetleges módosítását, pontosítását a szakmai szervezetek széles körben egyeztetve elvégezzék
-a bajba jutottak részére nyújtott segítség kérése nem általános politikai kérdés, hanem a segítségnyújtásra kialakított szervezetek szakmai állásfoglalásának függvénye
Lehetne folytatni, de ennyi.


- Nem gondolom, hogy személyeskedtem volna. Smile-t kiraktam, ahol esetleg ez félreérthető lett volna. Én cirka 25 éve fórumozok, van 'gyakorlatom' az ilyen kommunikációban. Az 'Ennyi!' annyit jelent, hogy valaki érvelés nélkül lép ki egy vitából, vagyis erőből, az erősebbnek vélt pozíciójából próbálja a véleményét átvinni.
- A fórumon egyértelmű minősítések hangzanak el (ki kell dobni ez egész 112-t, stb.), ezek akkor minden szakmai alap nélküli, indulati alapú vélemények tehát. Helyenként az oldal hírei is pontatlan információkon alapulnak vagy éppen olyanokat osztanak meg. Én próbálnék információkat nyújtani, hogy lássatok a felszín alá, lássátok a dolgokat a másik oldalról. Ha nem találok partnert, akkor persze ennek nem sok értelme van. Értékelni pontos információk birtokában lehet. Ahogy írod, szakmai szervezetek, szakértők kell megvizsgáljanak dolgokat.
- Nem vagyok politikus. Egy szakterületen dolgozom, a politika nem érdekel, én is elszenvedem a politikai alapon hozott döntéseket, mind e rendszer, mind az egész ország viszonylatában. Szakmai álláspontja van az OKF-nek, az ORFK-nak, az OMSZ-nek, amiket mások itt és másutt is vitatnak. Most akkor mi van? Lehet vitázni a fenti szervezetek szakmai véleményével, vagy nem? Én úgy vélem, hogy véleménye mindenkinek lehet egy ilyen témában, hiszen bármelyikünknek bármikor szüksége lehet segítségre. De egy korrekt véleményalkotáshoz, helyzetértékeléshez, módosítási javaslatok felvetéséhez nem árt tényeket ismerni. A döntés felelőssége viszont a kinevezett döntéshozóké, ezen nem lehet változtatni. Abban kell bízni, hogy ők szakmai alapú és lelkiismeretes döntést hoznak.

Sajnos nem lehet egy 'Ennyi'-vel lezárni a dolgokat, mert az itteni véleményeket mások is olvassák, és bennük érzelmeket váltanak ki, ami adott esetben befolyásolja a munkájukat! Ebbe bele kellene gondolni. Gondolom fura lenne, ha egy tűzoltó azt olvasná az újságban, hogy egy polgár arra panaszkodik, hogy véleménye szerint szakszerűtlenül, rosszul oltották a házát. Miközben a polgár 100m-ről látott csak mindent.

Kérem, hogy folytassunk vitát, vessetek fel problémákat, melyekről beszélni kell/lehet. Konkrét ügyekről ez nehéz, adatvédelmi okok miatt. Általánosan már sokkal több mindenről lehetne beszélni. Természetesen a helyzetünknél fogva más oldalról látjuk a dolgokat, de pont emiatt közösen sokkal teljesebb képet fognánk át.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 03. 9:00 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2007. jan. 13. 20:49
Hozzászólások: 135
Offline
A vitához
-személyeskedésben nem vagyok partner
-ez a fórum nem a részletes szakmai elképzelések ismertetésének helye
-a fórum abban tud komoly segítséget szolgáltatni, hogy bizonyos dolgok értékelését, esetleges módosítását, pontosítását a szakmai szervezetek széles körben egyeztetve elvégezzék
-a bajba jutottak részére nyújtott segítség kérése nem általános politikai kérdés, hanem a segítségnyújtásra kialakított szervezetek szakmai állásfoglalásának függvénye
Lehetne folytatni, de ennyi.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 20:54 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
Big Gabi írta:
Giro írta:
„Egy példa akkor: vihar, tömeges esemény, ezáltal tömegesen érkező jelzések feltépett tetőkről, lakásban-pincében álló vízről, kidőlt fák, villámcsapott épületek. Mondjuk 300 jelzés egy óra alatt, a helyszín Siófok. A 138. jelző legyen autós, akire rádőlt a fa, kimászni nem tud, fejsérülése van. Mikor kerül ő sorra, és akkor milyen állapotban lesz?”

Ha és amennyiben javasolhatom az FKI igazgatóját és az országos tűzoltósági főfelügyelőt meghallgatni, arról, hogy ezt a problémát miként oldotta meg az FTP!

Giro írta:
„Vagy azzal, hogy nincs áram a laktanyában, mert a trafóállomásba is villám csapott.”

Én úgy tudom, hogy a(tűzoltó) laktanyák rendelkeznek önálló áramellátó berendezéssel!


Konstruktív hozzáállást várok, nem azt, hogy másra toljuk a választ. Mert ez a módszer felőletek nézve sem elfogadható! A helyszín pedig Siófok, nem a főváros. :-P

Az áramellátó mennyi ideig képes működésben tartani a laktanyát? Vagy fogalmazzuk át a kérdést úgy, hogy mi történik akkor, ha a laktanya elérhetetlen távközlésileg. Hova kerül a hívás ilyen esetekben?

És én most nem csak a 112 előtti állapot szerint kérdezem a megoldást, hanem a még az előttire időre, mikor a hívás helyéhez legközelebbi beavatkozó fogadta a jelzést, hiszen többek szerint az a legideálisabb.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 18:53 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3408
Offline
Giro írta:
„Egy példa akkor: vihar, tömeges esemény, ezáltal tömegesen érkező jelzések feltépett tetőkről, lakásban-pincében álló vízről, kidőlt fák, villámcsapott épületek. Mondjuk 300 jelzés egy óra alatt, a helyszín Siófok. A 138. jelző legyen autós, akire rádőlt a fa, kimászni nem tud, fejsérülése van. Mikor kerül ő sorra, és akkor milyen állapotban lesz?”

Ha és amennyiben javasolhatom az FKI igazgatóját és az országos tűzoltósági főfelügyelőt meghallgatni, arról, hogy ezt a problémát miként oldotta meg az FTP!

Giro írta:
„Vagy azzal, hogy nincs áram a laktanyában, mert a trafóállomásba is villám csapott.”

Én úgy tudom, hogy a(tűzoltó) laktanyák rendelkeznek önálló áramellátó berendezéssel!

_________________
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 18:37 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
iroda írta:
Lehet ezen a 112 számról vitázni, védeni, támadni.
Határozott véleményem sok évi tapasztalat és külföldi gyakorlat ismerete alapján, hogy ez a mostani rendszer nem a legjobb.
Ennél van jobb, ami nem befolyásolja ilyen mértékben a végrehajtó szerveket azzal, hogy elveszik egy csomó értékes idő az élet, egészség és egyéb értékek veszélyeztetésével, a beavatkozás hatékonyságának negatív befolyásolásával.
Az időtényező pedig minden szakmai értékelésben meghatározó tényező mind a tűzoltó ,mind a mentő szervezetek szolgálatában.
Ennyi.


Nézd, ex katedra kijelentésekkel nehéz vitába szállni! Az, hogy "Ennyi", az nem érv egy szakmai vitában.
De honnan van ismereted a mostani rendszerről, honnan tudod mit tud, mit nem tud? Illetve milyen sok évi tapasztalat és külföldi gyakorlat van mögötted? Értékes ember lehetnél ebben a rendszerben, ha használható ötletekkel segítenéd, amik máshol beválltak.
Kérnélek, hogy vázolj fel, egy általad működésileg jó rendszert!

Az időtényezőben igazad van.
Egy példa akkor: vihar, tömeges esemény, ezáltal tömegesen érkező jelzések feltépett tetőkről, lakásban-pincében álló vízről, kidőlt fák, villámcsapott épületek. Mondjuk 300 jelzés egy óra alatt, a helyszín Siófok. A 138. jelző legyen autós, akire rádőlt a fa, kimászni nem tud, fejsérülése van. Mikor kerül ő sorra, és akkor milyen állapotban lesz?
Megspékelheted a dolgot azzal, hogy román nyelven beszél csak a bejelentő.
Vagy azzal, hogy nincs áram a laktanyában, mert a trafóállomásba is villám csapott.
A példa nem erőltetett, nemrég volt több hasonló esemény.

Apropó időtényező: ez nagyban a bejelentőtől függ! Mennyire lehet kikérdezni, mennyire összeszedett, stb. Mit csinálsz egy olyannal, aki először két sérültről beszél, aztán két sérültről és egy halottról, aztán már három sérültről és egy halottról. Az autópályán van, és nem tudja hányas kmkőnél, csak hogy melyik autópályán haladt és milyen irányban.
Mennyi ennek a kikérdezésnek a 'normaideje', ami elfogadható?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 16:52 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2007. jan. 13. 20:49
Hozzászólások: 135
Offline
Lehet ezen a 112 számról vitázni, védeni, támadni.
Határozott véleményem sok évi tapasztalat és külföldi gyakorlat ismerete alapján, hogy ez a mostani rendszer nem a legjobb.
Ennél van jobb, ami nem befolyásolja ilyen mértékben a végrehajtó szerveket azzal, hogy elveszik egy csomó értékes idő az élet, egészség és egyéb értékek veszélyeztetésével, a beavatkozás hatékonyságának negatív befolyásolásával.
Az időtényező pedig minden szakmai értékelésben meghatározó tényező mind a tűzoltó ,mind a mentő szervezetek szolgálatában.
Ennyi.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 15:38 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
Petikeeeee írta:
Mondjuk az sokat elmond erről a kiváló és mindennél jobb rendszerről, ha az egész kikérdezést folyton az elejétől kell kezdeni. Szerintem kéne még a 112 fölé is vagy 18 db lépcső, akkor lenne a legkiválóbb a világon.


Nem kell újrakezdeni. Honnan jön ez az elképzelés?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 12:15 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
ATV-ből: http://www.atv.hu/videok/video-20170802 ... lykeresben

Ismét pontatlanok az infók, illetve István úgy állítja be, mintha a 105 112-re irányítása óta lenne csak a központi irányításból származó probléma, azaz a helyismeret hiánya.
Mert ugye jól tudom, hogy a katvédnél volt már előbb az az átszervezés, amikortól is a megyei hírközpontba mentek a hívások, és nem közvetlenül a beavatkozáshoz legközelebbi egységhez közvetlenül.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 12:07 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
Raktáros írta:
Sziasztok!

Szombaton (07.29) történt a halálos kimenetelű baleset az M0-on.
Mikorra odaértem már jó páran segítettek valaki próbálta újjáéleszteni az egyik sérültet. Továbbhaladtam közben hivtam a 112-t az operátornak elmondtam mi történt aki szerint már többen jelezte de kérte pontosítsam a helyszínt. Elmondtam neki hogy a 25-ös km-nél történt.Rendeben megköszönte majd közölte a szervek mennek a helyszinre. Ahogy letettük beugrott hogy kellene tűzoltó is, visszahivtam öket kérdeztem megy-e tűzoltó kis várakozás után közölte nem.Kértem riassza le őket is.
11 perc múlva hívtak vissza tűzoltóként mutatkozott be (36112) és kérdezte hova is vonuljanak. Ismét elmondtam. Visszakérdeztem még csak most mennek? Nem már elindultak állította. Válaszként közöltem vele szerintem Szigetszentmiklósnak lenne a legközelebb.Ez rájuk tartozik.
DE az a 11 perc nem hagy nyugodni. :ideges: :ideges:


Nyolc bejelentés volt egy 25-30 perces időszakban. Közel egymáshoz volt két baleset (25 és 27km-nél). Az ilyen esetekben szokásos probléma játszódott le, hogy az autópályán pontosan kellett beazonosítani az eseteket. Erre minden irányítás nagyon kényes, a gyakorlatban viszont a bejelentők szinte soha nem tudják megadni a kmkövet, de nem csak a 112-es operátornak, hanem bármelyik irányítónak sem, egyszerűen nem tudják hol vannak pontosan. Bevallom, én sem figyelem hol járok, úgyhogy én sem tudnám. Az első eset kapcsán egyébként a bejelentések nagyon eltértek a sérült járművek és a személyek számát illetően (2 jármű 1 sérült, 3 jármű 3 sérült egy halott). Senki nem számolt be beszorult sérültről vagy tűzről.
A 27km-nél anyagi káros baleset volt, tűz vagy üzemanyag folyás nélkül.
Ilyen esetben a katasztrófavédelem nem kér értesítést!

Jobb lett volna, ha mint 4 évig vonulós tűzoltó megállsz (mindkét esetnél), és szakszerűen tudtál volna jelzést adni.
A legnagyobb probléma ugyanis még mindig a jelzésleadással van, meg azzal, hogy a kikérdező a kommunikációt jól végezze, vezesse! Ugyanis olyan csapdahelyzetek vannak, amiket tudatos odafigyeléssel lehet csak elkerülni.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 20:43 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3408
Offline
Egy példa!

Ez év elején a „beteg” arca bénulási jeleket mutatott!

A labdázás persze beindult, az ügyeletes orvos a tünetek elmondását követően, azonnal a mentők értesítését javasolta! A mentők „diszpécsere”, és itt az érdekesség, azonnal kérte a „beteget” a telefonhoz! Néhány percnyi beszélgetés után, a „diszpécser” egyértelműen kijelentette, nem agyvérzés, nem sztrók! Az ügyelet vizsgálatát javasolta.

Mint később kiderült, a mentők diszpécserének volt igaza!

A kérdés, Miskolcon és Szombathelyen kik a szakmai ismerettel rendelkezők, bármelyik szervet figyelembe véve?

_________________
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 14:06 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
gakocsis írta:
Gondolkodtam, hogy írjak e egy ilyen szakmai fórumba, de miért ne..

Talán fel kellene nőni ahhoz mindenkinek, hogy ne egymásba rugdossatok. Volt az életemnek egy olyan szakasza, amikor a 112 egyik vonalánál ültem. Gyanítom ti nem nagyon beszélgettek azokkal az emberekkel, akiknek a munkáját, teljesítményét egy egy ilyen cikk megítéli.

A rendszer rossz. Szerintem ezen nincs is értelme vitatkozni, minden érintett órákig, napokig tudja , tudná sorolni a problémákat. Megoldást kellene találni. Úgy tűnik a politikai döntés megszületett egy ügyben, amit ismerve a hazai helyzeteket nem nagyon fognak megváltoztatni.

A gond ott van, hogy :
- Alkalmatlan rendszert erőltetnek rá egy szervezetre.
- Nincs konszenzus még arról sem, hogy mi a szervezet pontos feladata. Előszűrés? Pontos kikérdezés? (ezek nem ütik egymást?)
- Kívülről úgy ítéltek meg egy rendszert, hogy nem ismeritek milyen szabályok szerint működik.

Az operátorok "helyzetébe" akiknek az adatlapokat köszönhetitek egy percre is belegondoltatok?
- Ismeritek milyen nyomás alatt vannak?
- van e időlimitjük a hívás befejezésére?
- van e technikai, informatikai segítségük a pontos kiértékeléshez?
- hány hívást kezelnek egy nap, készenléti szervekre lebontva?
- és ezeknek milyen a megoszlása?
- Tudjátok, hogy milyen munkaszervezésben dolgoznak?
- Tudjátok MIT LÁTNAK A KÉPERNYŐN? Mi alapján döntik el, hogy a hívást hova kapcsolják?
(extrém eset, de ha a más városból jelent be eseményt, akkor milyen módszerrel lehet azt megoldani, hogy ne a telefonhívás szerinti illetékességű állomás kapja meg a hívást, hanem az, amelyik valóban illetékes?)

Tudom, hogy ezek egyike sem ment fel senkit akkor ha emberéletről van szó. A legnagyobb teher éppen ezért az a lelkiismeret, aminek köszönhetően bizony számtalan operátor úgy végzi a munkáját hogy a lelkiismeretére és nem a szóban (sosem írásban) kiadott utasításoknak megfelelően cselekszik.

Rengetek olyan szakmai szabály van, ami sérül nap mint nap. Évek óta, sok fórumon hangoztattam már, hogy az ESR projekt központjai egy speciális feladatot (igazából három teljesen eltérő feladatot ellátó) contact centerek. Ezt nehéz elfogadni, de meg kell érteni, hogy az eredeti tervben, európai példákban olyan intézmény szerepelt,ahol a három szakterület legjobb tulajdonságait magas fokon űző szakértőket kívántak bevonni.
Helyette a bérminimumot fizető, a munkaügyi statisztikákat javító vízfejek lettek, ahol még a dolgozók státusa sem tisztázott, az ORFK munkavállalói, de se nem közfeladatot ellátó személyek, se nem közalkalmazottak, köztisztviselők (csak megjegyzem a takarítónők az ORFK-tól, a MENTŐKÖN át a KATASZTRÓFAVÉDELEMIG bezárólag közalkalmazottak.

A központokban a munkaszervezési tapasztalatlanságok miatt óriási méretű a fluktuáció. Két év alatt közel 60 %-a cserélődött le az első lépcsőben felvett operátoroknak.

Nincs kialakítva az a középvezetői réteg, aki gyorsan, és dinamikusan tudná kezelni az olyan váratlan eseményeket amik az informatika rendszer hiányosságai miatt előfordulhatnak.

És ezek nem azoknak az operátoroknak a hibái, akikkel napi szinten kapcsolatban kellene lennetek. Ennek a szervezetnek egy élő organikus részként kellene működni, napi kapcsolatban az operátorokkal, rendőrökkel, mentősökkel, katasztrófavédőkkel..

Ismerjétek meg egymást, és segítsétek, ne romboljátok az emberi kapcsolatokat.

A lánglovagok szerkesztőinek pedig egy javaslat, írjanak egy tényfeltáró cikket, üljenek be egy 24 órás időszakra a központok valamelyikébe, ismerjék meg azokat a protokollokat amiket követni kell, és ez alapján ítéltessenek majd meg az operátorok.


Némileg meglepő módon itt is sok a fals információ! Csak párat hozok fel:
1. "- Tudjátok MIT LÁTNAK A KÉPERNYŐN? Mi alapján döntik el, hogy a hívást hova kapcsolják?
(extrém eset, de ha a más városból jelent be eseményt, akkor milyen módszerrel lehet azt megoldani, hogy ne a telefonhívás szerinti illetékességű állomás kapja meg a hívást, hanem az, amelyik valóban illetékes?)"
Ha az illető valaha dolgozott operátorként, és ilyen problémája volt, akkor igen komoly rendszerhasználati gondjai lehettek.

2. "...európai példákban olyan intézmény szerepelt,ahol a három szakterület legjobb tulajdonságait magas fokon űző szakértőket kívántak bevonni. "
Dehogy, soha nem volt ilyen koncepció! Az igaz, hogy van olyan megvalósítás, ahol az irányítás szakemberei és a hívásfogadó egy helyen ül, de ez Mo-n soha nem volt cél.

3."...ahol még a dolgozók státusa sem tisztázott, az ORFK munkavállalói, de se nem közfeladatot ellátó személyek, se nem közalkalmazottak, köztisztviselők (csak megjegyzem a takarítónők az ORFK-tól, a MENTŐKÖN át a KATASZTRÓFAVÉDELEMIG bezárólag közalkalmazottak."
Az operátorok ezzel szemben munkavállalók, mint sok más ORFK-s. Hozzáteszem nem közfoglalkoztatottak, mint azt már olvastam máshol, nem kevés pejoratív éllel.

Természetesen a rendszer nem hibátlan, illetve minden rendszer javítható, fejleszthető. De ehhez dolgozni kell rajta, és minél több a résztvevő, ez annál keményebb meló, mert eltérő érdekeket kell adott esetben a lehetőségeken belül kielégíteni.

Az elsőre jó ötletnek tűnik, hogy a szerkesztő üljön be 24 órára, és ismerkedjen az ottani munkával, csak kérdés, hogy mit engednek majd abból leírni. Ugyanis a titkolódzás elég nagy a rendszer körül, ami szerény véleményem szerint nem feltétlenül okos dolog. Mert ez alapvetően mindig táptalaja a félinformációknak, és a félreértéseknek-félremagyarázásoknak.
Például


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 13:46 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
dreszi írta:
Teljesen egyetértek azzal, hogy a felelőst el kell bocsátani. Tehát a belügyminisztert, nem az operátort.


Nézzétek, tőlem elbocsáthatják bármelyik minisztert! DE!
Továbbra is lesz emberi hiba. Továbbra is lesz, amikor két ember hibázik, sőt továbbra is lesz olyan, amikor három ember hibázik. Mint jelen esetben is, csak a negyediknek tűnt fel a hiba.
Mindenki hibázhat, a minisztertől a bejelenlentőig, a jelzőig. Mert erre is van példa.
Ettől még egy rendszer lehet jó, igazából csak annyit lehet megállapítani róla, hogy mennyi hibát visel el, meddig képes tolerálni az emberi faktort.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 12:51 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
Még egy: az átjelzések is mennek az adatlapi kapcsolatok esetén. Tehát egy mentős tud kérni tűzoltót, ha a kikérdezésnél úgy értékeli hogy ez szükséges.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 12:47 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
Mondjuk tömeges események miatt, vagy mert több szerv is érintett egy eset kapcsán.

Mondjuk van egy vihar, utána tömegesen jönnek a bejelentések? Hogy lehet ezt kezelni? Hogy aki 28.-nak telefonál, és éppen neki sürgős lenne a segítség, mert egy rádőlt fa alatt fekszik, de azért nem veszik fel a hívását, mert a tűzoltó épp azt magyarázza az 1-27 jelzőnek, hogy nincs annyi szivattyújuk, hogy mindenhova eljusson.

Vagy miért várjon egy balesetes sérült a mentős kapcsolásra, ha közben valakinek egy sima egészségügyi panasza van?

Tudod, nem fekete-fehér és igen-nem a játék!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 12:27 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28
Hozzászólások: 263
Offline
Giro írta:
dreszi írta:
Giro egy kérdésre válaszolj kérlek: De miért?


Bocs, mire irányul a kérdés?

Mi értelme van a mentőket és tűzoltókat behúzni a 112-be úgy, hogy a jelzésfogadást teljes mértékben elveszik tőlük? Nem a kormányzati sablondumákra vagyok kíváncsi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 12:15 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
dreszi írta:
Giro egy kérdésre válaszolj kérlek: De miért?


Bocs, mire irányul a kérdés?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 12:14 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
Harley írta:
Giro írta:
1. Nem kapcsol hangot, adatlapot sem küld.

Ez lesz szép baleset.

Giro írta:
2. Csak adatlapot küld, hangot nem kapcsol.

A BM szerint ilyen nincs.


Kérem szépen, olvassunk már! Írtam, hogy ezek az elméleti lehetőségek.
1. eset pl. ha nem szól bele senki, gyerek szórakozik, stb. Küldje az adatlapot? Ne! Kapcsoljon hangot? Ne!
2. eset mentős irányba valóban nincs.

Az egésszel egy dologra céloztam: 4 féle technikai lehetőség, 3 szerv felé, ez ügye 12 féle kezelés. Plusz még a többes hangkapcsolatok esetei.
Érthető, hogy ez kezelés szempontjából milyen bonyolultságot jelent? Mert úgy látom a hozzászólásokból, hogy itt fekete-fehér, igen-nem eseteket ismernek csak hozzászólók, miközben az élet ennél lényegsen bonyolultabb.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 12:06 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
dreszi írta:
A pomázi parancsnoknak azért kicsit ellentmondanék. Pont Bakondi volt az, aki kitartóan keresztbe tett a 112-nek és a TIK-be való költözésnek.


Van olyan ország, ahol az összes szerv és a hívásfogadó is egy helyen van. És működik!
Nem ördögtől való elképzelés tehát a TIK-be költözés.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 11:37 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28
Hozzászólások: 263
Offline
Giro egy kérdésre válaszolj kérlek: De miért?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 11:26 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22
Hozzászólások: 2167
Offline
Giro írta:
1. Nem kapcsol hangot, adatlapot sem küld.

Ez lesz szép baleset.

Giro írta:
2. Csak adatlapot küld, hangot nem kapcsol.

A BM szerint ilyen nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 11:25 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 46
Offline
dreszi írta:
Néhány érdekes részlet a tűzoltó-mentő integráció diplomamunkából:
http://www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/ ... eres&ID=46

Ausztria: 112 központ 6 tartományban van.

Dánia: 39 helyen van 112 központ és minden régióban működtetnek mentésirányítási központokat.

Portugália: A segélykérő hívásokat 4 központi és 22 területi helyen fogadják, attól függően, hogy a 112-őt, vagy a nemzeti segélykérő vonalon érkezik-e a jelzés.


Valóban érdemes elolvasni a szakdolgozatot. De nem (csak) azért, hogy a decentralizált 112-re találjunk érveket. Sokkal fontosabb a mentős-tűzoltó együttműködés az ellátásssal kapcsolatban, tehát hogy legyen mentős képzettségű is egy szeren.
A 112-es központok és a mentésirányítások kiépítése, kapcsolata nagyon sokféle lehet. mindegyik variációban működhet jól és rosszul.

Egyet minden esetre érdemes figyelembe venni. A szervek elérhetetlensége 'politikai kérdés' (alkalmas arra, hogy hisztériát, fejetlenséget, káoszt okozzon), nem fordulhat elő, hogy nem kapcsolható egy 104, 105, 107, vagy akár a 112. Perpillanat tudásom szerint a 112 a legbiztonságosabb ebből a szempontból. Aztán ha elérhető, akkor mennyi idő alatt veszik fel az adott számon.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 300 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.