* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. dec. 14. 8:12

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 413 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 22:16 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
Lánglovagok írta:


"Ez gyakorlatilag azt jeleni, hogy az operátoroknak a segélyhívás fogadásakor semmilyen információjuk nincs arra vonatkozóan, hogy egyáltalán milyen típusú bejelentésre számíthatnak. Pedig bizonyos helyzetekben nagy segítség lenne, hiszen egy felfokozott lelkiállapotban lévő, vagy utolsó erejével telefonáló bejelentő kikérdezését, illetőleg a segélykérés megfelelő szervezetnek való továbbítását segítheti."

Szerkesztő Úr, tévedés! Nem segítség, hogy ki milyen számot hív. Egy sokkos ember épp hogy kevéssé tudja mit hívjon (tapasztalat), ezért is vannak azok a táblák, amiket ki kell(ett) tenni: 104- Mentők, 105 - Tűzoltók, 107 - Rendőrség.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 22:12 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
dreszi írta:
Giro írta:
dreszi!
Az összeköltözésről még: a katvéd azzal bekapcsolódott abba a távközlési hálózatba, amit közösen használnak a szervek és a hívásfogadó központok. Ez nem a BM szám, vagy az EDR, hanem egy különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.

Van ahol VPN van, hogy egyáltalán legyen internet. Ez ám a különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.


Nem tudom milyen VPN-ről beszélsz! A hívásfogadókban saját telekommunikáció van (többet nem akarok róla, mert nem publikus). VPN nincs! Mint ahogy internet elérés sincs a hívásfogadókban, ez egy teljesen szeparált hálózat. Az összeköltözés óta ezt használják az irányítók hangkapcsolásakor.
Ha láttál is VPN-t a megyei irányítóknál, akkor annak semmi köze a 112-es rendszerhez.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 19:48 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Hozzászólások: 5778
Offline
Nem szűnik meg a 105-ös segélyhívó


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 16:43 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28
Hozzászólások: 277
Offline
Giro írta:
dreszi!
Az összeköltözésről még: a katvéd azzal bekapcsolódott abba a távközlési hálózatba, amit közösen használnak a szervek és a hívásfogadó központok. Ez nem a BM szám, vagy az EDR, hanem egy különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.

Van ahol VPN van, hogy egyáltalán legyen internet. Ez ám a különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 10:55 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
dreszi!
Az összeköltözésről még: a katvéd azzal bekapcsolódott abba a távközlési hálózatba, amit közösen használnak a szervek és a hívásfogadó központok. Ez nem a BM szám, vagy az EDR, hanem egy különálló védett, biztonságos, redundáns kapcsolat.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 10:50 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
A tegnapi vihar okozott fejtörést Va-Zala-GYMS megyében a katvédnek. Kicsit sok bejelentést kaptak. A 112-vel ezek most mind rögzítve lettek, adatlapon elérhetők, és ahogy az erőforrások engedik, szépen fel lehet dolgozni őket.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 10:36 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
"a belső kommunikációs csatornák nem működnek. Most is kénytelen vagyok a sajtón keresztül üzenni …"

Ez baj. A BM-ben nem fognak meghátrálni azért, mert a sajtóban valami megjelenik. Inkbább görcsbe rándul a gyomruk, és elkaparják a problémát. Ezt nektek belülről kell megváltoztatni, szakértői anyagok útján.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 10:26 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
A hívásfogadás, azaz a 112 rendszere szempontjából ez mindegy. Az biztos, hogy a hely a kapitányságokon úgy lett kialakítva, hogy oda várták a tűzoltókat.
A szervek közös irányítása szempontjából nem. Ugye vannak helyzetek, amikor eszkalálni kell a problémát, ilyen egy havária, egy ipari baleset. Ekkor a védelmi bizottságtól kezdve mindenki előkerül. Gyanítom, hogy ebből az okból kifolyólag született a döntés.

De visszafelé is feltehető a kérdés: miért kell a laktanyában ülni egy irányítónak ahhoz, hogy a szerek jól végezzék a dolgukat?

És a mentésirányítással miért ne lehetne egy helyen mondjuk a tűzoltóság? Mert bennem ez is felvetődik, csakúgy, mint hogy mentős képzettségű miért nincs a kocsikon? Ezt az a szakdolgozat is nagyon jól feltárta.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 11. 10:17 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Pomáz
Offline
1. Elfogadom és van is benne logika, csak meglepődtem. Az ország lakosságának durván a 20%-a bp-i, ha közép-magyarországot nézem , akkor ez 30-40 % is lehet. A káreseteket tekintve ugyan ezek az arányok. Az idegenforgalomnál lényegesen erősebb ez a szám és ide terelődik a megmaradt ipar, a közlekedés és a szállítmányozás, hisz minden jelentős (szállítási) utunk innen indul, vagy ide érkezik. A nagyváros a mentés (jelzésfogadástól a beavatkozásig) szempontjából inkább speciális, mint átlagos. A redundás működést egy 3 fele osztott országban is ki lehet alakítani, de végül is nem kardinális a kérdés, nem is minősítettem, csak azt mondtam, hogy meglepődtem rajta. Hogy Magyarországra hány „alarm centrumra” vagy „Notrufr112-re” van szükség, azon lehet polemizálni, gondolom erre voltak tanulmányok. Hogy ez kettő, 19, vagy 165, ezen is lehet polemizálni a redundás működést ki lehet alakítani.
2. De bizony a háttérbe szorult. Én nem a 112-ről írok, hanem a korábbi időszakot elemeztem és a készenléti szervek működés-jelzésfelvételét közelítettem. A 107 a városi kapitányságok on csöngött. Most vegyük ki a nagyvárost, egy egyszerű kisvárosi kapitányságot nézzünk. Nagyon jelentős ügyfélforgalmi kommunikáció, aztán betették még a betörésvédelmi rendszereket is, aztán a 107 volt amit mindenki megtalált minden bajával, de jól le is írod, hogy nagyon magas volt az intézkedést igénylő hívások száma, ezért amivel foglalkozni kellett , arra sokkal kevesebb erőforrás jutott. Valóban. A 112 bevezetésével azok megyei kapitánysági szinten végződtek és pont ez volt a 127. ügy, amivel foglakozni kellett. A napi rutin mellé, hogy milyen autó, mondd a rendszámát és a színét és mondom a tulajdonosát, meg hogy körözik-e, egyszercsak megjelent egy olyan információ, hogy az autó ég. A rendőr meg nem tudott vele mit kezdeni. Milyen autó, mi a rendszáma, mi a színe, közben meg leégett az egész. Aztán megtanulták, ha azt mondják, hogy ég, azt gyorsán át kell kapcsolni és szabadulni tőle. Tehát igen is fenntartom, hogy a rendőrségnél a segélykérések háttérbe szorultak az egyéb feladatok mellett. De nem is ez a lényeg, hanem szerintem az, hogy nem tudok arról, hogy ezt kielemezték volna, hanem tipizálva lett. És még egy fontos idetartozó: A tűzoltóságnál sosem volt műveletirányító. Az irányításmindig a kárestnél történt, a híradó ügyeletes azért volt, mert a kárestnél nem lehetett dokumentálni az eseményt, ha kellett valakit kirendelni, azt a helyszíni tűzoltás vezető rendelte ki a híradóügyelet útján.( Nem jól mondom, egyszer volt 1999. június 30-án, amikor előző nap kiöntött a Dera patak és másnap sok gépjármű, sok szivattyúval indultak a házakat, pincéket szivattyúzni. Ekkor én is beültem a híradóba és irányítottuk a műveletet, hogy melyik egység, hol és mikor szivattyúzzon. ) A művelet irányítás rendőrségi találmány és azon alapul, hogy a rendőrutók szanaszét járőröznek, bejön egy újabb esemény akkor a legközelebbit oda tudjuk irányítani. Amikor ezt a bakonditól hallottam tűzoltóval, az ablakon akartam kiugrani. Mert a tűzoltóautónak az a dolga, hogy otthon álljon a garázsba és ne járőrözzön.
3. Valóban, én is így látom. Erre írtam, hogy ha ebbe érdembe bevonják a tűzoltókat és nem erőből ráerőltetik, akkor a tűzoltók is másként állnak hozzá. Itt rémtörténet volt az átállás. Egy független szervezet készített egy jelentést, amiben leírta, hogy a segélykérési rendszer és a belső kommunikáció a leggyalázatosabb a katasztrófavédelemnél a sok fölösleges áttétel miatt. Elküldöm ezt az anyagot, érdemes áttanulmányozni. És innen kellett volna a 112-nek felállni. Én is szeretném elhinni, hogy a segélykérés egy szakma. Ezért alakítottuk úgy a rendszerünket, hogy a híradóügyelet a kulcspozíció a tűzoltóságon és ők voltak főállásban és nem a vonulós tűzoltók, meg a parancsnok, meg a gépkocsivezető, mega tűzoltásvezető. A híradós. És akikről én beszélek, mint híradósok, azok már 20 éve napi szinten csinálták a jelzésfelvételt meg a híradós dolgokat, szabad napjukon meg mint vonulós önkéntes tűzoltók, kit voltak a területen és csinálták azt. Erre írtam, hogy a ismertek minden bokrot. Erre jött a Katvéder nagyúr …
4. Szerintem is.
5. Sosem állítottam. Az emberek telefonálási szokásával változtak. Hogy a mobil hívás miért nem helybe ment, erről annak idején volt polemizálás, de nem volt jelentősége, mert vagy felvette a jelzést és riasztási közleményem van címszóval átadta, vagy simán kikapcsolta a jelzőt. Nem mondanám, hogy a tűzoltóság látta ezt így jónak, inkább technikailag alakult ez ki. A tűzoltóság úgy látta jónak, hogy ha 165 körzetre van osztva az ország, akkor 156 végpontja legyen a 105-nek és a körzeten belül a legközelebbi tűzoltóságra fussanak a jelzések. Ez technikailag nem volt probléma. A mobilnál inkább technikai probléma volt.
És itt a lényeg, amit leírtál: „Egyébként a 112 szempontjából technikailag nem lenne akadálya lentebbi szintre kapcsolni a hívást és küldeni az adatlapot. Csak az a koncepció, hogy helyben a beavatkozást végezzék, az irányítás, eszkaláció, döntések, pedig magasabb szinten menjen. Nyilván erre születtek tanulmányok a szervezetn belül, és ismeritek ezeket!”
Nem születtek, Katvéder nagyúr úgy látta jónak a fene nagy tűzoltói tapasztalatával. Meg a környezetének, amely más rendszert nem ismert. A Főváros egységes és megyei szintű irányítás maradt ellentétben az ország többi 164 tűzoltóságával. Keress rá a műegyetemi tűz vizsgálati anyagára, amely gyönyörűen leírja, hogy többek között a műveletirányítás hibázott, pontosabban lefagyott a rendszer és ezért hibákat követett el, másrészt a jelzés felvételénél hibázott, a csak a fővárosban használt faábra nem volt alkalmas. Ezt a két megbukott rendszert húzták rá az egész országra. Nem a 112. A hozzáértő katvédelem. Mert irányítani akartak. Bakondi kis zászlócskákat akart tologatni a hadműveleti helyiségben, mert neki ezt tanították. És a tűzoltóknak a 112-vel kapcsolatban a legjobban az fáj, hogy tudjuk, hogy a rendszer ennél többet tud és tudna ez jól is működni, de le van fojtva.
8. Káta/24 visszajelzi a Kátának: Jelentem, a jelzett helyen gáz ég. A Káta értette és nyugtázta, hogy gázűz van. A Pest nem értette. Vezetékes, vagy palackos gáz? Nem gáááz, gáz, ávár á kurvá életbe! Ez egy kis megtörtént tűzoltó adoma. De akkor azt mondom, hogy Tolmácsot csak egy Nógrád megyei műveletirányító érthetett, egy Pest megyei aligha, mert azt sem tudja, hogy van ilyen település.
A tűzoltóságon önálló státus volt a híradó ügyelet. Évtizedekig csinálta. Most temettük Papp Pista barátomat, aki a Pest megyei ügyelet egyik emblematikus alakja volt. Hosszú évek tapasztalatával, de említhetném Kálmán főtörzset is, Morgoncot. Ők híradósok voltak. Volt helyismeretük.
Minden tűzjelzéssel kapcsolatos probléma a 112-höz köthető, mert szeretünk általánosítani. A katasztrófavlédelmi rendszer úgy szar, ahogy van szoktuk mondani,pedig annak is vannak jó elemei , de globálba fogalmazunk. Sok mindent varrunk a 112 nyakába, pedig az eddigiekből is egyértelmű, hogy sok helyen vezetői döntés, lefojtás akadályozza a rendszer működését. Szerintem a célunk azonos, viszont ezen változtatni csak úgy lehet, hogy a hibákat nyilvánosságra hozzuk, mert nálunk a belső kommunikációs csatornák nem működnek. Most is kénytelen vagyok a sajtón keresztül üzenni …


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 10. 21:05 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28
Hozzászólások: 277
Offline
A műveletirányítás TIK-be költözése kinek jó, Giro?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 10. 18:07 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
Végre, van mire érdemben reagálni!

"1. A 112-re szükség van, szükség volt és szükség lesz. Ahol az unión belül 500 millió állampolgár utazgat föl és alá, kell egységes segélykérő szám. Hogy ez fizikailag hol van, az nem releváns, bár Budapest kihagyásán meglepődtem."
A cél a területileg is rendundáns működés volt. Igazából jobb volt az ország két távoli pontjába tenni ebből a szempontből a két központot. Egy főváros előbb lesz célpont, mint két vidéki város (ha mindenáron kell valamilyen indok :) ). Mindkét helyszínen a körülmények adottak voltak az elhelyezéshez.

2.-hoz: A rendőrségnél az esetirányítást (és mást is, ahogy írod) a 107-et felvevők végezték (most arről az időről írok, amikor a 112-re váltás történt), de az egyáltalán nem igaz, hogy háttérbe szorult volna a segélykérés fogadás. Azt tudni kell, hogy a 112-vel olyan technikai fejlesztések történtek, amiket a 107-nek nem volt módjában használni. Másrészt nagyon magas volt az intézkedést nem igénylő hívások száma, ezért amivel foglalkozni kellett, arra sokkal kevesebb erőforrás jutott.

3.-hoz: Érzékelem, hogy a 112 bevonása a rendszerbe, és a vele való szembenállás nem előzmény nélküli. A tűzoltóság-katvéd belső átszervezésével felgyülemlett feszültség most a 112 zúdul, hiszen ez az aktuális lépés. De rossz gondolat az, hogy most mindent varrjunk a 112 nyakába! A belső híradós gondok már a 112 előtt is megvoltak, a szakmán belül nem sikerült ezek szerint jó megoldást kivitelezni.
Én azt a gondolatot szertném elhinteni, hogy a hívásfogadás, mint olyan, egy szakma. Meg kell tanulni, képességek, készségek, tudás kell hozzá. Sajnos ez az elismertség nincs meg. Igazából a problémás esetek mutatnak rá, hogy az emberi tényező, a tudás, a hozzáállás, milyen fontos ebben a munkában.

4.-hez: Szerintem politikai döntés volt, illetve mivel a rendőrség és a katvéd a BM-hez tartozott, és ott a rendőrségnek volt erősebb szava, a kérdés így dőlt el.

5-7.-hez: "A mobilról indított segélyhívások a megyékre ment be és nem a legközelebbi tűzoltóságra, de innen átkapcsolták a területileg illetékes tűzoltóságra, a jelzőt a helyismerettel rendelkező kérdezte ki."
Akkor ugye elmondható, hogy nem a 112-vel kezdődött a nem helybe befutó híváskezelés! Maga a tűzoltóság látta így a munkáját célszerűbbnek, hatékonyabbnak, és nem a rendőrség vagy a havásfogadó rendszer.
Egyébként a 112 szempontjából technikailag nem lenne akadálya lentebbi szintre kapcsolni a hívást és küldeni az adatlapot. Csak az a koncepció, hogy helyben a beavatkozást végezzék, az irányítás, eszkaláció, döntések, pedig magasabb szinten menjen. Nyilván erre születtek tanulmányok a szervezetn belül, és ismeritek ezeket!

8.-hoz: "Egyrészt azért, mert aki segítséget kér, nagyobb bizalommal fordul egy megszemélyesíthető valakihez, akit ismer. "
Ismerek pár tűzoltót, de soha nem ők veszik fel a telefont, tehát gyakorlatilag nem ismerek senkit - pedig nem élek egy igazán nagyvárosban!
"A helyi emberek fél szavakból is megértik egymást, nem beszélve a helyi tájszólásról (egy szombathelyi operátor a Tóalmást értheti Tolmácsnak, de egy nagykátai biztosan nem.) "
Dehogy! Nem volt semmilyen tájszólás az eset kapcsán! Nagyon is jól hallható volt, minden. Jól hallható volt a mentésirányítónak is. A tűzoltó pedig visszakérdezett, hogy ugye akkor Tolmács,.... a helyszín? És a bejelentő rámondta, hogy igen! Vagyük már tudomásul, hogy ezek kommunikációs hibák, az esetből azért lett ügy, mert három ember hibázott. A tanulságot le lehet vonni: tanulni kell a kommunikációt, jól kell kérdezni, stb. Amúgy az elhallás ellen nem sok mindent lehet tenni, amíg ember csinál valamit, addig meg kell adni a hibázás lehetőségét. Ugyanígy hibázik a tűzoltó is, ha úgy nézzük: felveszi a védőfelszerelést, mégis megsérül alatta. Követett el hibát? Nem, hiszen használta ami elő volt írva.
A helyismeretről csak annyit: most költözött ide az ország másik feléből egy rendőr, aki az irányításon van. Neki mennyi a helyismerete? Hát nem sok! Hiába mondanak neki helyi dolgokat, nem ismeri és lehet 20 év múlva sem fogja. De egy tarlótűznél is nehéz bemondani, hogy hol merre, és pontosan honnan menjenek. Ez bizony ott derül ki majd a helyszínen.
"A másik probléma, hogy egy tűznél amikor tömegével jönnek a jelzések, a helyi híradóban információ dömping van. Most nincs, mert csak az első telefonszám szerepel a riasztási lapon, pedig lehet, hogy a második és a tizedik ember adott pontos információt, ezek az infók számunkra elvesznek." Ez a probléma szintén nem a 112-höz köthető, a saját resdszeretek teszi ezt, nektek kellene elérni, hogy megváltozzon. Azt nem tudom mennyire tudjátok, hogy ami nálatok az 'Egyéb'-ben szerepel, az a 112-nél 'Megjegyzés', ami óriási különbség! Minden infó oda megy, aminek nincs dedikált helyez egy adatlapon, tehát nagyon is fontos lenne elolvasni. Mert oda van írva a bejelentő által megadott sok infó, amit a hívásfogadónak elmondott, és az operátor fontosnak tart továbbadni, pédául Dobogókő esetén is.

Folyt.köv...


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 10. 17:14 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
Ja, és ugye a sajtó szereti a hangzatos címeket: megszűnik a 104 ! Ahogy a másik kettő nem szűnt meg, ez sem fog. De így sokkal eladhatóbb a cikk, többen fogják megnézni - ennyi!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 10. 17:11 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
Harley írta:
Amikor emberéletről van szó, minden perc számít – Átirányítják a segélyhívásokat

Nocsak, a mentők sem ujjonganak?

Tényleg megszűnik a mentők 104-es száma? Mit kell hívni, ha baj van?

„Sok hívás SIM-kártya nélküli telefonról érkezik, de nem árt tudni, hogy a hívásfogadó központban ezeknek a helye is pontosan látszik egy térképen.”

Ezt az orbitális hazugságot.


Ismét csak azt tudom írni, hogy fals vagy nem teljes információkra hivatkozva születnek cikkek. Nincs kétszeri kikérdezés! Ha elektronikusan elmegy az adatlap, akkor csak az egészségügyi részt kell kikérdezni, amit az operátor nem tesz meg, hanem a mentésirányító. Akár ugyanígy levezetheti a szülést is, mint most.

A balesetes autós csak gondolja, hogy a helyben befutott hívására azonnal indultak volna. Nem indul el semmilyen szerv addig, míg nem tisztáz bizonyos dolgokat a hívással kapcsolatban. Például ha nincs személyi sérülés, akkor rendőr nem fog a helyszínre menni (kivéve ha külföldi állampolgár részese a balesetenek). A mentős sem indul el, amíg nem tudja milyen esettel áll szemben, nincs információja a sérültekről.
A kikérdezési protokollokat nem a hívásfogadóknál találták ki, azokat a szervek adták át. Tehát a tűzoltós kikérdezés protokollját a tűzoltók. Ha ez kevés, akkor ezzel nekik kell foglalkozni. A tűzoltók protokollja passzol a Pajzshoz, gyakorlatilag azonnal indíthatja az irányító az esethez hozzárendelt szereket.

Egyébként a legnagyobb probléma épp a mentők elérhetetlensége. Volt olyan, aki azért hívta a 112-t, mert a 104-et hosszú percekig nem vették fel. Ezekről is érdemes lenne beszámolni!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 07. 17:25 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Pomáz
Offline
Tisztelt Kollégák!
Elnézést kérek, de hosszú leszek.
A központi segélykérés kialakításának elvi problémájával sokat foglalkoztam, aki régen van a szakmában, annak említem a gyulai állampolgársági biztosi vizsgálatot megindítását talán 2002-ben, ami egy általam írt jelentésnek volt köszönhető. Aztán több vizsgálat több jelentés és a 112 kezdett javulni. DE jó sosem lett.
2010-ben született egy politikai döntés a 112 megvalósításáról. Előtte is történtek intézkedések, döntések, hiszen ezt a folyamatot elő kellett készíteni, de a 2010-es politikai döntést határkőnek vélem több okból is. Egyrészt ekkortól datálható, hogy megfelelő pénzeszköz is hozzárendelésre került, másrészről ekkortól látszott az erős politikai akarat a megvalósítás mellett. Tehát eddig sikertörténet. Ami 2010 után bekövetkezett, az viszont mégis rémálom lett. :radobbent:
Elsős sorban a „hogyan hajtsuk végre” témakört említeném. Ameddig korábban több szakember elmondhatta a véleményét – ezáltal kicsit gyermekének is érezhette a 112-t – addig 2010 után a gőgös arrogancia, valamint a titkosítás volt tapasztalható a területen. Úgy gondolom, hogy ez nagy hiba volt, hiszen egy csomó jószándékú szakembert abban a pillanatban a 112 ellen fordított, másrészről a sok hivatalból okos, frissen kinevezett senkik, akiknek rendszerszinten a problémára sem rálátásuk, sem tapasztalatuk nem volt, döntési, vagy döntés közeli pozícióba kerültek. :piroman:
Van egy tanulmányom a 112 problémáról – szigorúan csak a tűzoltó vonalról – amit lelkesen keresek, de sajnos eddig nem leltem meg, ami a mai helyzetet előrevetíti. De nem adtam fel a keresését, meg lesz, mert minden ilyen anyagom meg van valahol.
Tehát néhány gondolat abból az anyagból.
1. A 112-re szükség van, szükség volt és szükség lesz. Ahol az unión belül 500 millió állampolgár utazgat föl és alá, kell egységes segélykérő szám. Hogy ez fizikailag hol van, az nem releváns, bár Budapest kihagyásán meglepődtem. :shock:
2. a mentők – tűzoltók – rendőrök segélykérési rendszere más-más. A legkomolyabban a tűzoltók veszik, majd a mentők, legvégül a rendőrök. Ez azért van, mert a tűzoltóságnak egy jól bevált, jól átgondolt és kifinomult struktúrája alakult ki és jelzések viszonylag homogének voltak, tűz, műszaki mentés, azaz javarészt olyan események, amelyekre azonnal ugrani kellett, valamint minden szervezetnél megjelent a helyi szintű híradó ügyeletesi státus, ami az utóbbi években (a HÖT időkben) létszámgazdálkodási problémák miatt valóban felhígult.
A mentőknél már megjelentek az egyéb egészségügyi probléma miatti segélykérések, melyik az ügyeletes kórház, házi orvos mentőt kér 6 órás szállításra, betegszállítás koordinálása, valamint a tényleges életveszély –eü. probléma miatti segítségkérés. A telefonügyelet először mentőállomás szinten volt, de nem önálló telefonügyeletessel, hanem a kivonuló vette a hívást, majd kivonult, a telefon meg átirányítódott általában megyei szintre, majd megyei szintű mentőirányítás működött.
A rendőrségnél a 107-et telefont diszpécser szolgálatra használták. A tanuk keresése, eltűnt személy keresése, a kékfény utáni bejelentések fogadása, stb. a tényleges segélykérés háttérbe szorult, a kapitányság szintű diszpécser ÜTI-ként működött.
3. A 112 a legtöbb tagállamban kiegészítő sürgősségi hívószám, azaz a nemzeti hívószámok megmaradtak és azok működtek. Az uniós csatlakozással is azt vállaltuk, hogy a 112-t a segélyhívó rendszerek nemzeti struktúrájához igazítjuk. Ezek a nemzeti segélykérő struktúrák hosszú évek alatt kiépült és begyakorolt, jól , kiforrt rendszerek voltak. Erre jött a Bakondi :hazudos: és szétrúgta a tűzoltóság teljes rendszerét, a Pintér művek meg a rendőrségen csinált amit csinált. :csendesen:
4. A 112 működtetésére a rendőrség szemet vetett. Ez még az első Orbán kormány alatt volt. Ekkor dőlt el, hogy mely szervezet felügyelje a rendszert. Hogy ez szakmai döntés volt-e vagy politikai, azt nem tudom. :radobbent:
5. Az elmúlt 10-20 évben az emberek telefonálási szokásai nagyot változtak. A mobilról indított segélyhívások a megyékre ment be és nem a legközelebbi tűzoltóságra, de innen átkapcsolták a területileg illetékes tűzoltóságra, a jelzőt a helyismerettel rendelkező kérdezte ki. :idea:
6. Történt egy felmérés valamikor 2008-2010 között, a segélykérésekről és akkor állapították meg, hogy 60% már a megyékre ment mobilról és csak a 40 % jött a 105-ön közvetlenül a tűzoltóságra.
7. 2010 után az a döntés született, hogy 40%-tól elveszik a helyi segélykérés lehetőségét és ezt központosítják. :satani: Ez hiba volt. Egyrészt, még nem alakult ki a működéséhez a struktúra, de még a rendszer sem találódott ki. Az erőből való politizálás szép példája volt , hogy elnémult a 105 Pomázon és átcsörgött Szentendrére, majd elnémult ott is és becsörgött Pest megyébe, amely akkor költözött a Mogyoródi útra és még nem volt megcsinálva a híradó helyiség sem. Amikor megkérdeztem, hogy miért nem akkor viszik el a 105-öt, ha kész a fogadóközpont, akkor egy felsőbb utasításról hablatyoltak, tehát szakmai indoka nem volt. Aztán jött az az időszak, hogy minden ment a megyére, majd onnan átadták a városnak, majd onnan riasztották az ÖTP-t. Ekkor volt az a halásos lakástűz Pomázon, amikor Pomáz díszpolgárának a felesége bent égett a házába, mert a tűzoltók a település másik végébe mentek. Ekkor már a rendszerhiba kimutatható volt! Ezután jött a 112 és a Pajzs, a maga megörökölt rendszerhibáival.
8. A 112 rendszernek szerintem még kellene 10 év párhuzamos futtatás a hagyományos segélykérő rendszerrel. Egyrészt azért, mert aki segítséget kér, nagyobb bizalommal fordul egy megszemélyesíthető valakihez, akit ismer. A helyi emberek fél szavakból is megértik egymást, nem beszélve a helyi tájszólásról (egy szombathelyi operátor a Tóalmást értheti Tolmácsnak, de egy nagykátai biztosan nem.), a helyi dűlő és tanyanevekről, a helyi jellegzetességekről, amely információk csak a helyieknek jelentenek valamit. (105. csörög: Gyertek gyorsan ég a Májas tanyája! és a tűzoltók nem mentek rossz címre. :tilos: ) A másik probléma, hogy egy tűznél amikor tömegével jönnek a jelzések, a helyi híradóban információ dömping van. Most nincs, mert csak az első telefonszám szerepel a riasztási lapon, pedig lehet, hogy a második és a tizedik ember adott pontos információt, ezek az infók számunkra elvesznek. :-?
9. A segélyhívások működése. Ha csak tűzoltó kell (mert tűz van), a 105-nek kellene működni és a legközelebbi tűzoltóügyeleten csörögni, vagy ide átkapcsolni (ki van építve). A tv-ben elmondtam, hogy miért, hol nyerünk időt. A 105-nek úgy kellene működni, hogy az 5. csengés után, vagy 30 sec. után vagy … átcsörög megyei szintre, vagy a 112-re. Erre azért van szükség, mert 1 ügyeletesnek csak 2 keze és 2 füle van. Tűznél meg jönnek a jelzések dögivel és a sem foglaltat, sem nem fogadott hívást nem szabad csinálni a segélykérésből. A társadalmat nem lehet egyszerre megtanítani segítséget kérni, mert 60 év alatt sem sikerült megannyi tűzvédelmi és munkavédelmi oktatáson. Igen is lesznek Mari nénik, meg Pista bácsik, akiknek helyi ember kell, aki lefordítja, hogy mit is szeretne. A jelenlegi rendszer pont tőlük a 40%-tól veszi el a jó segélykérés lehetőségét. (Hogy jutunk el Önhöz? Gondolom autóval. :radobbent: ) Őz azok, akik nem mobiloznak, hanem a jó öreg vezetékes telefonon beütik a 3 számjegyet, ha bajban vannak. Aztán szép lassan elfogynak és a 112 meg olyan remekül fog működni, hogy nem lesz szükség a helyi jelzésfogadásra. Ez pedig akkor következik be, amikor nem szólal meg a telefon a helyi tűzoltóságon és nem akkor, amikor valamelyik főmajom :gunyos: úgy dönt. (Csak zárójelben jelzem, hogy minden tűzoltóságon van híradóügyelet, mindenhol van 112 végpont, mindenhol volt 105 vonal, tehát még pénzbe sem kerülne, hisz ki van építve, hogy működjön, egy döntés kérdése)
10. A 112 kell. Mikor kell ? Ha nem tudom eldönteni, hogy kitől kérjek segítséget, ki az illetékes, több szerv segítségére van szükség, vagy a helyben hívott szervezet nem válaszol. Ezzel talán megválaszoltam a tömeges jelzésre való kérdést is, egyszerűen átcsörög és kész. De a felsorolt siófoki példa azért sántít, mert ha tömeges van és a tűzoltók már kint vannak, hiába jön be egy 38. jelzés, hogy éppen ráborult egy fa, nem lesz aki odamenjen, mert mindenki szanaszét dolgozik. A jelzést lehet, hogy remekül fel lehet venne. És? Egyébként volt villám árvizünk, viharunk, nagy tüzünk, hajótüzünk, lezuhant repülőnk és tudtuk kezelni a jelzéseket. Sőt büszkén mondhatom, hogy a téves jelzések és a vaklármák száma is 5-7% között mozgott, most meg üti a 30%-ot.
Végezetül. Rendszerhibáról beszélek, ami nem egy telefonos segélykérő rendszer, hanem a rendszert alkotó gép-ember-szoftver,- szervezeti struktúra-infrastruktúra-stb stb összessége. De semmi esetre sem az a minimálbéren kereső operátor, aki elért, vagy rosszul vesz fel egy címet. Az a rendszer, ahol az ember, gép, szoftver stb hibázhat, vagy csak rosszul lett kitalálva az alapja, azt rendszerhibának nevezem. A tévesztés lehetősége mindig benne van, de nem mindegy hogy házat, utcát, települést, vagy megyét tévesztek.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 07. 7:57 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22
Hozzászólások: 2201
Offline
Amikor emberéletről van szó, minden perc számít – Átirányítják a segélyhívásokat

Nocsak, a mentők sem ujjonganak?

Tényleg megszűnik a mentők 104-es száma? Mit kell hívni, ha baj van?

„Sok hívás SIM-kártya nélküli telefonról érkezik, de nem árt tudni, hogy a hívásfogadó központban ezeknek a helye is pontosan látszik egy térképen.”

Ezt az orbitális hazugságot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 03. 14:31 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
Raktáros írta:
Giro írta:
Raktáros írta:
Nyolc bejelentés volt egy 25-30 perces időszakban. Közel egymáshoz volt két baleset (25 és 27km-nél). Az ilyen esetekben szokásos probléma játszódott le, hogy az autópályán pontosan kellett beazonosítani az eseteket. Erre minden irányítás nagyon kényes, a gyakorlatban viszont a bejelentők szinte soha nem tudják megadni a kmkövet, de nem csak a 112-es operátornak, hanem bármelyik irányítónak sem, egyszerűen nem tudják hol vannak pontosan. Bevallom, én sem figyelem hol járok, úgyhogy én sem tudnám. Az első eset kapcsán egyébként a bejelentések nagyon eltértek a sérült járművek és a személyek számát illetően (2 jármű 1 sérült, 3 jármű 3 sérült egy halott). Senki nem számolt be beszorult sérültről vagy tűzről.
A 27km-nél anyagi káros baleset volt, tűz vagy üzemanyag folyás nélkül.
Ilyen esetben a katasztrófavédelem nem kér értesítést!

Jobb lett volna, ha mint 4 évig vonulós tűzoltó megállsz (mindkét esetnél), és szakszerűen tudtál volna jelzést adni.
A legnagyobb probléma ugyanis még mindig a jelzésleadással van, meg azzal, hogy a kikérdező a kommunikációt jól végezze, vezesse! Ugyanis olyan csapdahelyzetek vannak, amiket tudatos odafigyeléssel lehet csak elkerülni.


Nos ha mint ahogy mondod 8 bejelentés volt csupán abból 3 én voltam. Először jeleztem az első balesetet elmondtam hogy épp újraélesztenek valakit az operátor visszakérdezett a km-re akkor elmondtam neki hogy most érek a következő km-hez és igy tudom hogy 25-ös km. Utána hivtam vissza hogy szerintem kellene tűzoltó is. A harmadik hivással pedig a buszos koccanást jeleztem ahol szintén pontosan elmondtam a km szelvényt és hogy rendőri intézkedés kell mert a középső sávban van a háromból.. Ez az utolsó volt 17:50-kor. 17:58-kor a rendőrség hivott vissza pontosítani a helyszint és 18:01-kor a tüzoltóság szintén ezért.
A második hivásnál először rákérdeztem hogy tüzoltók vonulnak-e. 10-20 másodperc telt ell mire azt tudta mondani nem. Egyrészt miért nincs egy olyan monitor előttük ami jelzik kik vonulnak oda, mindenkinek egyértelműbb lenne.

Való igaz meg kellett volna állni de nem tudtam (nem fogok magyarázkodni miért okom volt rá és már segítettek mások) . Pontosan ezért telefonáltam mert elég sokat olvasgattam erről hogy a bejelentők nem tudják hányas kilométer kőnél járnak.
Ott a WAZE ahol mikor valamilyen eseményt küld be az ember azonnal rögzíti a GPS koordinátákat például ha ezt valakik a 112-nél látnák akkor egyszerűbb lenne a helyszint is beazonosítani.
De az a 11 perc elég sok idő főleg ha beszorult sérültről van szó.


A 112-ből mindannyiszor az általad azonosított helyszínt kapták meg a szervek. Nyilván ők is a többszörös jelzések miatt nem érezték tisztának a helyzetet, ezért próbáltak tisztán látni. Mint írtam, a 25km-nél történt esetnél sok ellentmondásos információ volt, mind a helyszínt, mind a sérültek számát illetően, márpedig az ugye nem mindegy. Te egy újraélesztésről tudtál, azt már a halott sérültön végezték akkor. De volt még három sérült azon kívül. De ez is csak sokadik kérdésre derült ki.

Nem cseszegetlek a meg nem állás miatt, csak a következő a helyzet: ha azt mondod, hogy most haladtam el a helyszín mellett, akkor azzal azt fejezed ki, hogy csak egy pillanatra láttad az eseményt, nem tudsz pontos információt adni. Ilyen fura a kommunikáció, illetve annak értelmezése. 8-)
Az operátor megnézte, hogy az adatlapok közül volt-e valamelyiken értesítés a katvéd felé, ehhez kellett neki a 10-20mp.
A 112-es operátor nem kap információt a vonuló állományról semelyik szerv irányából, ilyen döntés született. Annyit tud, hogy a szervek az esettel már foglalkoznak.
A 112-es rendszer zárt, semmilyen információs csatorna nincs nyitva, így a Waze vagy más rendszerek sem érhetők el. Nem is lenne ideje az operátornak ezt nézni. A tevékenység irányítások úgy tudom el vannak látva információval hivatalos helyekről (autópálya felügyelet, útinform). A 112-re beérkező bejelentésekre egy területen belül rá tud keresni.
GPS jelet nem küld át a telefonod, ha a 112-t hívod. Csak annak a toronynak a lefedettsége ellenőrizhető, amire a híváskor kapcsolódott a telefon. Ez viszont egy nagyobb terület, még az autópálya irány sem állapítható meg. Majd ha a járművekbe épíített helymeghatározó rendszerek (e-call) küldenek infót, akkor tud azzal a rendszer dolgozni. A rendszer tudja fogadni a gps koordinátákat, tehát ha valaki megáll, van olyan mobil alkalmazása, ami a helyzetét megadja, akkor azt bediktálva az operátor be tudja azt vinni a rendszerbe, és ezzel tud dolgozni.

Beszorult sérültet nem jelentett senki rajtad kívül egyik eset kapcsán sem, ezért nem volt értesítés a katvéd felé!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 03. 10:27 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 13:44
Hozzászólások: 2
Offline
Giro írta:
Raktáros írta:
Nyolc bejelentés volt egy 25-30 perces időszakban. Közel egymáshoz volt két baleset (25 és 27km-nél). Az ilyen esetekben szokásos probléma játszódott le, hogy az autópályán pontosan kellett beazonosítani az eseteket. Erre minden irányítás nagyon kényes, a gyakorlatban viszont a bejelentők szinte soha nem tudják megadni a kmkövet, de nem csak a 112-es operátornak, hanem bármelyik irányítónak sem, egyszerűen nem tudják hol vannak pontosan. Bevallom, én sem figyelem hol járok, úgyhogy én sem tudnám. Az első eset kapcsán egyébként a bejelentések nagyon eltértek a sérült járművek és a személyek számát illetően (2 jármű 1 sérült, 3 jármű 3 sérült egy halott). Senki nem számolt be beszorult sérültről vagy tűzről.
A 27km-nél anyagi káros baleset volt, tűz vagy üzemanyag folyás nélkül.
Ilyen esetben a katasztrófavédelem nem kér értesítést!

Jobb lett volna, ha mint 4 évig vonulós tűzoltó megállsz (mindkét esetnél), és szakszerűen tudtál volna jelzést adni.
A legnagyobb probléma ugyanis még mindig a jelzésleadással van, meg azzal, hogy a kikérdező a kommunikációt jól végezze, vezesse! Ugyanis olyan csapdahelyzetek vannak, amiket tudatos odafigyeléssel lehet csak elkerülni.


Nos ha mint ahogy mondod 8 bejelentés volt csupán abból 3 én voltam. Először jeleztem az első balesetet elmondtam hogy épp újraélesztenek valakit az operátor visszakérdezett a km-re akkor elmondtam neki hogy most érek a következő km-hez és igy tudom hogy 25-ös km. Utána hivtam vissza hogy szerintem kellene tűzoltó is. A harmadik hivással pedig a buszos koccanást jeleztem ahol szintén pontosan elmondtam a km szelvényt és hogy rendőri intézkedés kell mert a középső sávban van a háromból.. Ez az utolsó volt 17:50-kor. 17:58-kor a rendőrség hivott vissza pontosítani a helyszint és 18:01-kor a tüzoltóság szintén ezért.
A második hivásnál először rákérdeztem hogy tüzoltók vonulnak-e. 10-20 másodperc telt ell mire azt tudta mondani nem. Egyrészt miért nincs egy olyan monitor előttük ami jelzik kik vonulnak oda, mindenkinek egyértelműbb lenne.

Való igaz meg kellett volna állni de nem tudtam (nem fogok magyarázkodni miért okom volt rá és már segítettek mások) . Pontosan ezért telefonáltam mert elég sokat olvasgattam erről hogy a bejelentők nem tudják hányas kilométer kőnél járnak.
Ott a WAZE ahol mikor valamilyen eseményt küld be az ember azonnal rögzíti a GPS koordinátákat például ha ezt valakik a 112-nél látnák akkor egyszerűbb lenne a helyszint is beazonosítani.
De az a 11 perc elég sok idő főleg ha beszorult sérültről van szó.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 03. 10:14 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
iroda írta:
A vitához
-személyeskedésben nem vagyok partner
-ez a fórum nem a részletes szakmai elképzelések ismertetésének helye
-a fórum abban tud komoly segítséget szolgáltatni, hogy bizonyos dolgok értékelését, esetleges módosítását, pontosítását a szakmai szervezetek széles körben egyeztetve elvégezzék
-a bajba jutottak részére nyújtott segítség kérése nem általános politikai kérdés, hanem a segítségnyújtásra kialakított szervezetek szakmai állásfoglalásának függvénye
Lehetne folytatni, de ennyi.


- Nem gondolom, hogy személyeskedtem volna. Smile-t kiraktam, ahol esetleg ez félreérthető lett volna. Én cirka 25 éve fórumozok, van 'gyakorlatom' az ilyen kommunikációban. Az 'Ennyi!' annyit jelent, hogy valaki érvelés nélkül lép ki egy vitából, vagyis erőből, az erősebbnek vélt pozíciójából próbálja a véleményét átvinni.
- A fórumon egyértelmű minősítések hangzanak el (ki kell dobni ez egész 112-t, stb.), ezek akkor minden szakmai alap nélküli, indulati alapú vélemények tehát. Helyenként az oldal hírei is pontatlan információkon alapulnak vagy éppen olyanokat osztanak meg. Én próbálnék információkat nyújtani, hogy lássatok a felszín alá, lássátok a dolgokat a másik oldalról. Ha nem találok partnert, akkor persze ennek nem sok értelme van. Értékelni pontos információk birtokában lehet. Ahogy írod, szakmai szervezetek, szakértők kell megvizsgáljanak dolgokat.
- Nem vagyok politikus. Egy szakterületen dolgozom, a politika nem érdekel, én is elszenvedem a politikai alapon hozott döntéseket, mind e rendszer, mind az egész ország viszonylatában. Szakmai álláspontja van az OKF-nek, az ORFK-nak, az OMSZ-nek, amiket mások itt és másutt is vitatnak. Most akkor mi van? Lehet vitázni a fenti szervezetek szakmai véleményével, vagy nem? Én úgy vélem, hogy véleménye mindenkinek lehet egy ilyen témában, hiszen bármelyikünknek bármikor szüksége lehet segítségre. De egy korrekt véleményalkotáshoz, helyzetértékeléshez, módosítási javaslatok felvetéséhez nem árt tényeket ismerni. A döntés felelőssége viszont a kinevezett döntéshozóké, ezen nem lehet változtatni. Abban kell bízni, hogy ők szakmai alapú és lelkiismeretes döntést hoznak.

Sajnos nem lehet egy 'Ennyi'-vel lezárni a dolgokat, mert az itteni véleményeket mások is olvassák, és bennük érzelmeket váltanak ki, ami adott esetben befolyásolja a munkájukat! Ebbe bele kellene gondolni. Gondolom fura lenne, ha egy tűzoltó azt olvasná az újságban, hogy egy polgár arra panaszkodik, hogy véleménye szerint szakszerűtlenül, rosszul oltották a házát. Miközben a polgár 100m-ről látott csak mindent.

Kérem, hogy folytassunk vitát, vessetek fel problémákat, melyekről beszélni kell/lehet. Konkrét ügyekről ez nehéz, adatvédelmi okok miatt. Általánosan már sokkal több mindenről lehetne beszélni. Természetesen a helyzetünknél fogva más oldalról látjuk a dolgokat, de pont emiatt közösen sokkal teljesebb képet fognánk át.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 03. 9:00 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2007. jan. 13. 20:49
Hozzászólások: 137
Offline
A vitához
-személyeskedésben nem vagyok partner
-ez a fórum nem a részletes szakmai elképzelések ismertetésének helye
-a fórum abban tud komoly segítséget szolgáltatni, hogy bizonyos dolgok értékelését, esetleges módosítását, pontosítását a szakmai szervezetek széles körben egyeztetve elvégezzék
-a bajba jutottak részére nyújtott segítség kérése nem általános politikai kérdés, hanem a segítségnyújtásra kialakított szervezetek szakmai állásfoglalásának függvénye
Lehetne folytatni, de ennyi.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 20:54 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
Big Gabi írta:
Giro írta:
„Egy példa akkor: vihar, tömeges esemény, ezáltal tömegesen érkező jelzések feltépett tetőkről, lakásban-pincében álló vízről, kidőlt fák, villámcsapott épületek. Mondjuk 300 jelzés egy óra alatt, a helyszín Siófok. A 138. jelző legyen autós, akire rádőlt a fa, kimászni nem tud, fejsérülése van. Mikor kerül ő sorra, és akkor milyen állapotban lesz?”

Ha és amennyiben javasolhatom az FKI igazgatóját és az országos tűzoltósági főfelügyelőt meghallgatni, arról, hogy ezt a problémát miként oldotta meg az FTP!

Giro írta:
„Vagy azzal, hogy nincs áram a laktanyában, mert a trafóállomásba is villám csapott.”

Én úgy tudom, hogy a(tűzoltó) laktanyák rendelkeznek önálló áramellátó berendezéssel!


Konstruktív hozzáállást várok, nem azt, hogy másra toljuk a választ. Mert ez a módszer felőletek nézve sem elfogadható! A helyszín pedig Siófok, nem a főváros. :-P

Az áramellátó mennyi ideig képes működésben tartani a laktanyát? Vagy fogalmazzuk át a kérdést úgy, hogy mi történik akkor, ha a laktanya elérhetetlen távközlésileg. Hova kerül a hívás ilyen esetekben?

És én most nem csak a 112 előtti állapot szerint kérdezem a megoldást, hanem a még az előttire időre, mikor a hívás helyéhez legközelebbi beavatkozó fogadta a jelzést, hiszen többek szerint az a legideálisabb.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 18:53 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3432
Offline
Giro írta:
„Egy példa akkor: vihar, tömeges esemény, ezáltal tömegesen érkező jelzések feltépett tetőkről, lakásban-pincében álló vízről, kidőlt fák, villámcsapott épületek. Mondjuk 300 jelzés egy óra alatt, a helyszín Siófok. A 138. jelző legyen autós, akire rádőlt a fa, kimászni nem tud, fejsérülése van. Mikor kerül ő sorra, és akkor milyen állapotban lesz?”

Ha és amennyiben javasolhatom az FKI igazgatóját és az országos tűzoltósági főfelügyelőt meghallgatni, arról, hogy ezt a problémát miként oldotta meg az FTP!

Giro írta:
„Vagy azzal, hogy nincs áram a laktanyában, mert a trafóállomásba is villám csapott.”

Én úgy tudom, hogy a(tűzoltó) laktanyák rendelkeznek önálló áramellátó berendezéssel!

_________________
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 18:37 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
iroda írta:
Lehet ezen a 112 számról vitázni, védeni, támadni.
Határozott véleményem sok évi tapasztalat és külföldi gyakorlat ismerete alapján, hogy ez a mostani rendszer nem a legjobb.
Ennél van jobb, ami nem befolyásolja ilyen mértékben a végrehajtó szerveket azzal, hogy elveszik egy csomó értékes idő az élet, egészség és egyéb értékek veszélyeztetésével, a beavatkozás hatékonyságának negatív befolyásolásával.
Az időtényező pedig minden szakmai értékelésben meghatározó tényező mind a tűzoltó ,mind a mentő szervezetek szolgálatában.
Ennyi.


Nézd, ex katedra kijelentésekkel nehéz vitába szállni! Az, hogy "Ennyi", az nem érv egy szakmai vitában.
De honnan van ismereted a mostani rendszerről, honnan tudod mit tud, mit nem tud? Illetve milyen sok évi tapasztalat és külföldi gyakorlat van mögötted? Értékes ember lehetnél ebben a rendszerben, ha használható ötletekkel segítenéd, amik máshol beválltak.
Kérnélek, hogy vázolj fel, egy általad működésileg jó rendszert!

Az időtényezőben igazad van.
Egy példa akkor: vihar, tömeges esemény, ezáltal tömegesen érkező jelzések feltépett tetőkről, lakásban-pincében álló vízről, kidőlt fák, villámcsapott épületek. Mondjuk 300 jelzés egy óra alatt, a helyszín Siófok. A 138. jelző legyen autós, akire rádőlt a fa, kimászni nem tud, fejsérülése van. Mikor kerül ő sorra, és akkor milyen állapotban lesz?
Megspékelheted a dolgot azzal, hogy román nyelven beszél csak a bejelentő.
Vagy azzal, hogy nincs áram a laktanyában, mert a trafóállomásba is villám csapott.
A példa nem erőltetett, nemrég volt több hasonló esemény.

Apropó időtényező: ez nagyban a bejelentőtől függ! Mennyire lehet kikérdezni, mennyire összeszedett, stb. Mit csinálsz egy olyannal, aki először két sérültről beszél, aztán két sérültről és egy halottról, aztán már három sérültről és egy halottról. Az autópályán van, és nem tudja hányas kmkőnél, csak hogy melyik autópályán haladt és milyen irányban.
Mennyi ennek a kikérdezésnek a 'normaideje', ami elfogadható?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 16:52 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2007. jan. 13. 20:49
Hozzászólások: 137
Offline
Lehet ezen a 112 számról vitázni, védeni, támadni.
Határozott véleményem sok évi tapasztalat és külföldi gyakorlat ismerete alapján, hogy ez a mostani rendszer nem a legjobb.
Ennél van jobb, ami nem befolyásolja ilyen mértékben a végrehajtó szerveket azzal, hogy elveszik egy csomó értékes idő az élet, egészség és egyéb értékek veszélyeztetésével, a beavatkozás hatékonyságának negatív befolyásolásával.
Az időtényező pedig minden szakmai értékelésben meghatározó tényező mind a tűzoltó ,mind a mentő szervezetek szolgálatában.
Ennyi.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 15:38 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
Petikeeeee írta:
Mondjuk az sokat elmond erről a kiváló és mindennél jobb rendszerről, ha az egész kikérdezést folyton az elejétől kell kezdeni. Szerintem kéne még a 112 fölé is vagy 18 db lépcső, akkor lenne a legkiválóbb a világon.


Nem kell újrakezdeni. Honnan jön ez az elképzelés?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 12:15 
hamutipró

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02
Hozzászólások: 94
Offline
ATV-ből: http://www.atv.hu/videok/video-20170802 ... lykeresben

Ismét pontatlanok az infók, illetve István úgy állítja be, mintha a 105 112-re irányítása óta lenne csak a központi irányításból származó probléma, azaz a helyismeret hiánya.
Mert ugye jól tudom, hogy a katvédnél volt már előbb az az átszervezés, amikortól is a megyei hírközpontba mentek a hívások, és nem közvetlenül a beavatkozáshoz legközelebbi egységhez közvetlenül.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 413 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.