* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. szept. 21. 0:01

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. jún. 08. 9:41 
pernyekergető

Csatlakozott: 2004. jún. 07. 8:41
Hozzászólások: 20
Offline
:idea: :arrow:
T. vizsgáló!
Helyesbitek, a reptéri tréningek elsősorban a repülőgép eseményekhez kapcsolódó beavakozás taktikai elemek gyakorlását jelenti. Természetesen a létesitménybe elő forduló eseményekre is végzünk gyakorlatokat. Hát ennyi!!!!
Üdv: Tu-154


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. jún. 08. 7:20 
vörös kakas réme
Avatar

Csatlakozott: 2004. ápr. 25. 19:16
Hozzászólások: 470
Offline
TU-154!

Ez valami fogalomzavar: "szintentartását fejlesztik". Most szinten tart, vagy fejleszt?

A kérdésem még mindig ugyan az. (lásd előző hosszászólásomban a kérdéseket)

Üdv:
vizsgáló


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. jún. 07. 20:49 
pernyekergető

Csatlakozott: 2004. jún. 07. 8:41
Hozzászólások: 20
Offline
:D :arrow: [b]
T. vizsgáló és fireman!
A repülőgépeken korlátozás nélkül szinte minden veszélyes anyag szállítható ha a szállítási szabályokat betartják. Az FTP-és tűzoltói feladatokat pedig nem lehet összehasonlitani a reptéri feladatokkal ill. forditva. A gyakorlatok a reagáló és beavatkozási készség szintentartását fejlesztik. Azt tudni kell, hogy a reptéri riasztási norma idő nem 2 perc mint a városi tűzoltóknál, hanem sokkal pengésebb, vagyis nappal 30 sec. ill. éjjel 60 sec. Ez nemzetközi norma!!!!!!!!! és ferihegyen is ennyi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. jún. 07. 20:04 
vörös kakas réme
Avatar

Csatlakozott: 2004. ápr. 25. 19:16
Hozzászólások: 470
Offline
Ha jól tudom, akkor a reptéri TÜO-k nincsenek a világtól elzárva. A fővárosnál az elméleti ismereteiket a gyakorlatban is kipróbálhatják.

Helyes az infóm TU-154? Milyen tapasztalatokkal szolgálnak ezek a gyakorlatok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. jún. 07. 19:52 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Hozzászólások: 2110
Tartózkodási hely: Orosháza
Offline
TU-154!

Milyen vesz. anyagokat és milyeneket nem szállíthatnak repülővel?
Ha leesik, ugyebár még egy sem maradt fenn, itt lent mire számítsunk?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. jún. 07. 19:40 
pernyekergető

Csatlakozott: 2004. jún. 07. 8:41
Hozzászólások: 20
Offline
:idea: :lol: Tisztelt Tűzoltó Kollégák!
Szeretném bemutatni a Ferihegyi tűzoltó kollégák munkáját, feladatát és az előző hozzászólásokat ki kell egészitenem.
Az RKI reptéren kivül is vonul, mivel a BM idevonatkozó intézkedése szerint a 4-es fő és a 2 B terminál bevezető út elsődleges működési körzet, tehát ha jelzést kap a készenléti szolgálat akkor ki is vonul. Rendelkezik reptéri katasztrófavédelmi igazgatóság speciális műszaki mentésekhez szükséges magyarországon rendszeresitett műszaki mentésnél használatos berendezésekkel. Ezen felül valóban a BA Rt.-nek van saját szervezésü PV és és Műszaki Mentő Szolgálata akik országos szinten is igen kíváló - mind mennyíségü és minőségü - műszaki berendezésekkel segítik a reptéri tűzoltók munkáját. Meg kell jegyeznem az RKI készenléti állománya évente egy kis vidéki városi tűzoltóság vonulási szám statisztikáját vonulja a reptéren belül ill. a Monor HÖT-el kötöttek alapján Vecsésre is kitekint és végzi a tűzoltást és müszaki mentést. Mivel az RKI készenléti járművei is meghibásodnak és tudni kell hogy a reptéri tűzvédelmi kategória biztositása az elsődleges, ezért a vonulást a keritésen kivül szüntelteni kell. A közeljövőben a műszaki okok miatt hiányzó gépjárműfecskendő készenlétbe áll, akkor a Ferihegyi gyorsforgalmi útra is vonulni fog az RKI, az FTP-vel a közlejövőbe megkötendő szerződés alapján. Az RKI készenléti állománya évente, talán országosan is a legtöbbet gyakorlatozik. Magyarul, nekik otthon kell lenni a reptéri események kezelésében, valamint a gyakorta előforduló veszélyes anyagok felszámolásában, műszaki mentésekben. Ezért ők naponta sokat gyakorolnak közösen a helyi PV és MMSZ szolgálattal közösen. Tehát ,van helyük a rendelkezésükre álló felszerelésekkel a balesetek felszámolásában, mert tudják úgy a feladatukat mint a városi tűzoltó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. jún. 06. 14:07 
szikracsapkodó

Csatlakozott: 2004. jún. 06. 13:55
Hozzászólások: 16
Offline
Harley írta:
Még régről dereng valami, hogy a '80-as években vagy a '90-es évek elején volt egy nagy baleset Ferihegyen, akkor személygépkocsik ütköztek össze. Emlékszik rá valaki?

Amit viszont nem értek, miért nem a tűzoltóság végzi a műszaki mentést Ferihegyen. Illetve ha jól tudom, reptéren kívül közúti balesethez is vonulnak a ferihegyi tűzoltók. Ha nem végeznek műszaki mentést, akkor honnan van feszítővágójuk. Vagy nincs? De akkor mit keresnek egy közúti balesetnél.


Van a reptéren Műszaki Mentő Szolgálat, nekik van feszítővágójuk és minden egyéb felszerelésük, de ők a PV alá tartoznak. Ők csak műszaki mentést végeznek, ami kb. annyiból áll, hogy kiviszik a helyszínre a felszerelést, amit a tűzoltók használnak, illetve beazonosítják a vesz. anyagokat.
Elvileg az RKI-nak van működési területe a reptér területén kívül is, ahová vonulnak, ezért van feszítővágójuk és egyéb felszerelésük is. Más kérdés, hogy ritkán hívják őket oda, ami hozzájuk tartozik. Van még egy megállapodás a Monor HÖT-tel, miszerint az RKI két fecskendője segítségnyújtásra vonulhat Vecsés területére. Ez a szerződés érvényben van, de a repteresek mégsem vonulnak ki, mert jelenleg nincs elég mozgósítható járművük. Amint végeznek az eszközök felújításával, megint lesz vecsési vonulás.
Különben a reptéri nem sokban különbözik egy ún. külső tűzoltóságtól.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. jún. 06. 8:19 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22
Hozzászólások: 2178
Offline
Még régről dereng valami, hogy a '80-as években vagy a '90-es évek elején volt egy nagy baleset Ferihegyen, akkor személygépkocsik ütköztek össze. Emlékszik rá valaki?

Amit viszont nem értek, miért nem a tűzoltóság végzi a műszaki mentést Ferihegyen. Illetve ha jól tudom, reptéren kívül közúti balesethez is vonulnak a ferihegyi tűzoltók. Ha nem végeznek műszaki mentést, akkor honnan van feszítővágójuk. Vagy nincs? De akkor mit keresnek egy közúti balesetnél.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004. jún. 05. 13:55 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2002. okt. 19. 15:35
Hozzászólások: 618
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Ez tipikus esete aannak, hogyan kreáljunk híreket a médiában.
Mégis mitől lett ez akkora hírérték? Koccanásos balesetek ezrével vannak, tűzoltóautók is koccannak. Ez a balszerencsés gépkocsivezető meg pont egy repülő szárnyát tudta összekarmolászni, hát istenem. Ugyan mi más lehetne egy reptéren, mint repülő. Akkor lenne belőle igazán hír, ha pl. ez a két jármű az M7-en ütközik össze, vagy a vizsgálat kiderítené, hogy a tűzoltóautót egy elszánt alkaida vezette. Még jó, hogy nem egy izraeli gépnek ütközött, mert akkor a helyszínen lelőtték volna szegény tűzoltót.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Repülőtéri tűzoltók
HozzászólásElküldve: 2004. jún. 05. 9:29 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Hozzászólások: 5734
Offline
Az ország több pontján is dolgoznak (Pl. Ferihegy, Kecskemét), az ő témájukban azonban még nem született topik a Lánglovagok fórumán.

Talán az alábbi sajnálatos eset alapot adhat rá, hogy az ő munkájuk is "terítékre" kerüljön.

Repülőgépnek ütközött egy tűzoltóautó Ferihegyen
Egy parkoló repülőgép szárnyában okozott kárt egy tűzoltóautó pénteken Ferihegyen.
2004.06.04 19:42 M1

Pénteken 17 óra körül szolgálati feladatot teljesítő tűzoltó jármű fülkerésze hozzáért az egyik parkoló repülőgép szárnyrészéhez - mondta el Szentes György alezredes. Hozzátette: a fülkerész a szárny végén levő terelőlemezben okozott kárt.

Elmondta azt is, hogy a károk mértékéről és a baleset okairól egyelőre nem tud nyilatkozni, mert a repülőtér és a repülőtéri katasztrófavédelmi igazgatóság szakembereinek bevonásával folyik a történtek kivizsgálása

Forrás: Ma.hu


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.