PÁV

A katasztrófavédelmi rendszer felépítése, szervezeti egységek, általános témakörök.
Válasz küldése
hápi
pernyekergető
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2007. feb. 03. 12:14

Hozzászólás Szerző: hápi » 2007. feb. 11. 10:46

Kedves Gepárd kapizsgálod te ezt a dolgot ! Én nem tudtam hogy te mentös vagy ezért nem részleteztem a civil v. belsős kérdést . A káosz akkor kezdődött amikor néhány nagy értékü fecsi eldobta magát . Hirtelen elkezdték számonkérni a PÁV-okat,akinek nem volt irány a Kisfaludi (ma már Vajdahunyad ) utca,volt akinek csont nélkül sikerült de volt akiknek nem. Ez azt eredményezte hogy kevesen lettünk sofőrök :-? . Megoldásként lett az OKF "belső"PÁV. Az okos lány története Mátyás királyjal : hoztam is ajándékot,meg nem is ! Kollégáknak van is PÁV,meg nincs is PÁV. :-k
Avatar
gepárd780
hamutipró
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2007. feb. 06. 15:23

Hozzászólás Szerző: gepárd780 » 2007. feb. 10. 9:30

Oké, köszi a felvilágosítást, na akkor ezt a részét értem, viszonmt akkor meg az a véleményem, hogy itt olvasgatom, hogy azzal meg csak "fecskendőt" vagy nem "fecskendőt" lehet vezetni, szóval lényeg az, hogy nem teljeskörű PÁV-I (azaz pl. úgy mellékesben ezek szerint nem mehetne el mondjuk éjszakára ügyeletes orvosi kocsira), akkor jogilag szerintem tűzoltó srácok akkor lennétek levédve teljesen, ha a teljeskörű "civil" PÁV-I-et is megcsinálnátok, de ez megint csak az én véleményem, ahogy én látom, csak ha vannak ilyen korlátozások, hogy tehát nem teljeskörűen érvényes az a belső PÁV-I akkor azért adódhatnak problémák, és akkor meg biztos ami biztos alapon szerintem nem árt ha le vagytok fedve a Közlekedési Főfelügyelet teljes körűen érvényes (azaz bármire ami kék villogós) PÁV-I-ével.
Na de ez csak az én meglátásom .......
addig is balesetmentes vonulást mindenkinek !!!
Avatar
Frinyó
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 979
Csatlakozott: 2005. feb. 21. 20:57
Tartózkodási hely: Tárnok

Hozzászólás Szerző: Frinyó » 2007. feb. 10. 1:07

gepárd780 írta: Én a Közlekedési Főfelügyeletnél csináltam, valószínű, hogy akkor az enyém az a civil .... ??? Lényeg, hogy az én köreimben aki vezet, mindenkinek ilyen van, az is igaz, hogy mi mentősök vagyunk, na most lehet, hogy a tűzoltóknak van valami belső PÁV-I vizsgájuk is ami csak a tűzoltóautó vezetésre jogosítja őket de amúgy nem teljeskörűen elfogadott a cilvil életben úgymond ??

Pontosan így van!
"Szégyen a futás,de a kurv@ annyát annak aki kerget!"
Avatar
gepárd780
hamutipró
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2007. feb. 06. 15:23

Hozzászólás Szerző: gepárd780 » 2007. feb. 10. 0:46

na jó, ez már vicc, most még annyira se értek semmit mint eddig. ugy eén már azt se értem, hogy mi ez a civil meg belsős PÁV-I ?? Mi ez a hülyeség ? Hát ha egyszer PÁV-I, akkor nem ugyanolyan értékűnek kell lennie ? Én a Közlekedési Főfelügyeletnél csináltam, valószínű, hogy akkor az enyém az a civil .... ??? Lényeg, hogy az én köreimben aki vezet, mindenkinek ilyen van, az is igaz, hogy mi mentősök vagyunk, na most lehet, hogy a tűzoltóknak van valami belső PÁV-I vizsgájuk is ami csak a tűzoltóautó vezetésre jogosítja őket de amúgy nem teljeskörűen elfogadott a cilvil életben úgymond ?? Jaj srácok ez már egy horror, lassan le is teszek arról, hogy én ezt megértsem.....
De annak a hozzászólásnak örültem aki azt írta, hogy semmi köze a kettőnek egymáshoz, merthogy a polgűrin ugye nagyon sokan buknak meg...na én általában fellebbezéssel ugyan, de átmegyek (alig átlátható módon csakis a pénzre mennek rá, mert nekem ne magyarázzák el, hogy első fokon a csaj azt mondja nekem, hogy ezek olyan borzalmas eredmények, hogy örüljek, hogy jogosítványom van egyáltalán, utána pedig megfellebbezem és ott meg tök simán átmegyek) UNDORÍTÓ !!!

Na de még mindig ott tartunk, hogy valaki mesélje már el nekem, hogy mi ez a két féle PÁv-I ???? omolyan mondom, megbolondulok :-)
Avatar
Petikeeeee
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2106
Csatlakozott: 2005. nov. 19. 23:31

Hozzászólás Szerző: Petikeeeee » 2007. feb. 08. 19:24

fireman írta:Az OKF-sel csak fecskendőt vezethetsz.
Ez nem igaz.
Különleges szert is vezethetsz vele. :-D
(Bocs...)
hápi
pernyekergető
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2007. feb. 03. 12:14

Hozzászólás Szerző: hápi » 2007. feb. 08. 16:30

szasztok ! az a baj a PÁV-val hogy az eggyik törvény szerint nekünk nem kell ( ez a polgári ) a másik szerint kell . A polgárit nem fogadják el a fecsire,a belsőset meg nem fogadják el a civilek. Különben a rendörök ugy tudják h.megszünt,az oktatók sehogyse tudják,a kpm.-esek kérik. Nekem van mind a kettő ugyanis valamikor PÁV 1 nélkül nem lehettél gkv. aztán el kellet menni a belsössre is,és amikor megkérdeztem h.éretségizni is ujra kell ? néztek rám nagy ibolyakék szemekkel. Menjetek el tuti jó buli ! !
fireman
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2110
Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: fireman » 2007. feb. 08. 11:47

Az OKF-sel csak fecskendőt vezethetsz. A szigorítás után találták ki. "Nincs összefügés" avval, hogy a polgárin sokan buktak meg.
A kádárista állam felszámolása nélkül nem lehet igazi jövőképet, valódi alternatívát kínálni - sem jobboldalit, sem baloldalit. Mindaddig minden politikai szlogen csak fedőnév az állam fosztogatási lehetőségek kiaknázására.
Babarczi Eszter
Avatar
gepárd780
hamutipró
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2007. feb. 06. 15:23

Hozzászólás Szerző: gepárd780 » 2007. feb. 08. 11:21

Srácok!

Valaki világosítson már föl arról, hogy mi a különbség valami OKF-es ahogy olvasom meg a polgári PÁV-I között? Hát meghalok, évek óta benne vagyok a kékfényben úgymond, de fogalmam nincs arról, hogy mi az a másik PÁV-I ? Szerintem akkor nekem a polgári van meg, de hát mivel nem tudom melyik a másik, már semmiben nem vagyok biztos. Meg eddig ez fel se merült az én köreimben, hogy lenne két féle, szóval izgi, úgy bírom, hogy ekörül is annyi kavarás van. Na hát aki tudja pontosan, annak megköszönöm a választ.

Egyébként hát igen, az a dögtoló király, már írtam lejjebb, hogy a spanyol mentőkön van is (!!), máshol még nem láttam, de nem azzal van a baj, hogy gumi vagy nem gumi, hanem most gondoljatok bele, ha itt kicsit meglöksz valakit hátulról, ijedtségében tuti, hogy csak az lesz belőle, hogy csak keresztbeáll előtted az úton, sajnos a magyar vezetők tudása valami borzalmas. Szóval hiába mondják, hogy a bolond olaszok hogy vezetnek, mert tényleg a kis fiat pandának is nyomják 180-ig, meg a spanyolok is bolondok, mert egy piros lámpa nem jelent semmit, és én személyesen láttam, hogy a helyijáratos busz úgy megy rajta keresztül fékezés nélkül mint a huzat. Szóval nem erről van itt szó, hanem egyszerűen a vezetési kultúráról amiről már annyit beszéltek mindenhol. Ugye a magyar az abból indul ki, hogy ha neki zöld van akkor már csak azért is belédjön mert neki van igaza, na ez az ami normálisabb helyeken nem így megy, és ott meg hiába van neki zöld (én most spanyol példát tudok mondani), akkor se megy bele úgy a kereszteződésbe, hogy ne nézne előtte körül, és pont ezért ki se akad ha valaki akinek piros van az keresztbe elhúz előtte. És még csak nem is kurvaanyázik utána, és ez fordítva is igaz, tehát sokkal inkább figyelnek egymásra (!!), ezt kiemelném, tehát egymásra mint arra, hogy kinek van zöld és kinek piros !!! Na ezt a kultúra-szintet mikor fogjuk mi elérni az utakon ? És akkor persze hogy mehetnek mint az őrült, mégsincs annyi baleset, mert igaz , hogy megy látszólag mint egy bolond, de ez csak a látszat, mert ugyanakkor meg nagyon figyelnek egymásra, és bizony a 180-áról is lelassít a kereszteződésnél akkor is ha neki zöld van, és tuit, hogy nem megy át addig amig nem nézett körül, hogy nem jön-e valaki (akinek piros van elvileg ugye). Szóval nagyon más ..... jó lenne nálunk is ha így állnának az emberek a közlkedéshez, és nem a rohadt 30-as tábla az érdekes, hanem az egymásra figyelés, ilyen egyszerű. Nincs igazam ? Megismétlem, csak mert ez nagyon elárulja az egész mentalitást: Madrid hatalmas forgalmában a helyijáratos busz úgy húzott keresztül a piroson, hogy rá se lépett a fékre, mert tudta nyilván, hogy figyelnek ott a többiek, és tényleg ahogy visszagondolok, hát elég sokat voltam Madridban, de én bizony balesetet meg kell vallanom, hogy nem láttam !!
Avatar
Metálos20
vízpocsékoló
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2006. aug. 15. 8:10
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Metálos20 » 2007. feb. 08. 1:52

Helló!
Köszike a jó tanácsot!
Pár éve voltam már PAV III - on, de köszike a jó tanácsot. Ha van még valami, amire figyelni kell akkor meghallgatom szivesen.
Előre is köszönöm!
Nagy G.
FireBlade
kapacsmester
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2006. dec. 13. 23:24

Hozzászólás Szerző: FireBlade » 2007. feb. 08. 1:06

Ha az jó, ami nekem van, akkor pesten, a Korvin mozi mögött tudod végigvinni. Ha nem sikerül, akkor újból be kell fizetni a vizsgálat költségét, ami tavaly olyan 8ezer huf volt nekem.
Pár jótanács:
1, Szakállas embert ne válassz. Bajszosat se.
2, Kezdj el játszani valami komolyabb lövöldözős játékot, fejleszd a reflexeid, mert a gombos-hangos-pedálos gép valami kegyetlen :-D Többi nem vészes, de az nagyon kemény. Négy hibával meglett nekem, de kösd fel az alsót :)
Lehet, hogy hülyeséget írok, de legalább az én véleményem
Avatar
Metálos20
vízpocsékoló
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2006. aug. 15. 8:10
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Metálos20 » 2007. feb. 08. 0:57

Sziasztok!

Olvasgattam a fórumot, és én sem tudom, hogy most mi van a PAV I - el.
A videót én is láttam, és nagyon tetszett, főleg a buszos jelenet, meg amikor kijött a traktor a végén, arra még kiváncsi lettem volna, hogy ott mi is lesz. De mindegy, így is nagyon jó volt! A "dögtoló" az szerintem is kiváló ötlet, és lehetne vastag gumiból, úgy nem sérűlnének annyira az autók. Bár nem tudom, hogy a pk.-om mit szólna hozzá, ha a következő riasztáskor a mercivel, egy ilyet beválalnék?! :D
Igen nekem is volt már egy pár érdekes helyzetem volnulás közben, de erre most nem térek ki, elég annyit, hogy sok h...e ember van ez utakon ( tisztelet a kivételnek ).
Valaki igazán egyértelműen leírhatná, hogy most akkor mi is van a PAV I - el. 5 éves? KKF. vagy OKF? Ha OKF, akkor azt hol lehet csinálni?
Mert minden meg van hozzá, csak még a "pénzt nem csalták ki belőlem" :)
Meg ha elsőre nem sikeredik, akkor fel kell lebezni, azt tudom, és másodjára mennyire biztos, hogy megadják? ( vagy fizzesek egyből két PAV I - et? :) )

Előre is köszönöm a segítségeteket!
Minden kollegának BALESETMENTES VEZETÉSt kívánok,
Ill. köszönöm én is a tanácsokat, igyekszem megfogadni őket!
Nagy G.
FireBlade
kapacsmester
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2006. dec. 13. 23:24

Hozzászólás Szerző: FireBlade » 2007. feb. 08. 0:05

fireman írta:Aki szert akar vezetni az az OKF-re menjen. Akinek maszekhoz kell az a polgári PAV-1-et válassza.
Azt had kérdezzem meg, hogy nekem ilyen fémszálas papírom van, páv1-ről. Pesten csináltam, Korvin mozi mögött, direkt kékfényre. Ez jó lesz nekem kékfényre, vagy külön vizsgálat kell? ("...megkülönböztető jelzést használó gépjárműre öt évig érvényes...")
Lehet, hogy hülyeséget írok, de legalább az én véleményem
Avatar
gepárd780
hamutipró
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2007. feb. 06. 15:23

Hozzászólás Szerző: gepárd780 » 2007. feb. 07. 20:51

jaja, a kereskedelmi tévékben biztos a kéklámpások lennének az őrült bolondok akik nem tudnak vezetni, ha kicsit erőszakosabbak lennénk ...
De tudod mit ? nem kell olyan messzire menni, mondjuk itt Ausztriában, Németországban elég kötött minden, de Spanyolországban láttam, hogy a mentő úgy megy szirénázva járdán, úton, akárhol, ahol csak tud, hogy ott bizony repülnek a kukák meg ami elé kerül, szóval nem sokat vacakolnak, és tényleg ott nézegettem, először is minden mentő elején van vasrács, másodszor meg annyira tesznek ám rá, ezt itt nálunk nem lehetne megcsinálni, de ott hogy szinte mindegyik kocsi itt vagy ott végig volt húzva meg behorpadva meg kicsit megtörve, szóval ez úgy belefér nekik még ..... hát hiába, más kultúra, más felfogás, más mentalitás, ez nekik nem baleset, ez a vonuláshoz úgy hozzá tartozik és semmi kirívó nincs benne (na nem a nagy balesetekre gondolok, csak ilyen kisebb kukafélretolásokra, meg meghúzásra, karcolásra, horpadásra, ezekre csak úgy legyintenek, ez nem téma)
Próbálnánk mi itthon így közlekedni, hogy tényleg csak egy kukát toljunk arrébb ....ajaj, abból gond lenne ....
Avatar
komitomi
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 52
Csatlakozott: 2006. nov. 15. 14:37

Hozzászólás Szerző: komitomi » 2007. feb. 07. 20:09

NAGYON JÓ A VIDEÓ!!!!
Lehet, hogy tényleg így kellene itthon is. 2-3 hét alatt minden süket autós megértené, hogy nem viccből szól a sziréna!
:-D aztán meg nézhetnénk a kereskedelmi adókban a "nagy"hírek között, hogy a tűzoltók hogy vezetnek :-D :-D :-D



Daninak:a múlt év elején nekem kb. 150ezer volt a C Kat., E kat. 80ezer,
Kff-es páv 1 pedig 8500ft körül.
Avatar
Molnár Dániel
tömlőszállító
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2006. okt. 01. 16:38

Hozzászólás Szerző: Molnár Dániel » 2007. feb. 07. 17:38

komitomi írta:Szia Dani!
Saját zsebből kell a c-s jogsi? vagy a tűzoltóság fizeti?
Természetesen saját zsebböl!
"Elérem amit akarok, mert veszteni nem szeretek!"
Avatar
gepárd780
hamutipró
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2007. feb. 06. 15:23

Hozzászólás Szerző: gepárd780 » 2007. feb. 07. 17:24

Meghalok :-) ááááááááááááááá, ezt a linket mindenki nézze meg, nem kell ide se sziréna 200 W-tal, se sok kékfény, hogy minél feltűnőbb legyen az ember, srácok itt a megoldás :-) OKTATÓFILM-ként nézze meg minden kéklámpás kollega, nagyon király, és mintha olyan tök természetes lenne, senki mégcsak ki sem akadt a dolgon, na hát úgy látszik így lehet ezt megoldani ... ez kész ...... :-) na de legalább kicsitt jobb hangulatom lett, ahogy megnéztem :-)
üdv
gepárd780
Avatar
Firefighter17
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 580
Csatlakozott: 2006. aug. 14. 17:22

Hozzászólás Szerző: Firefighter17 » 2007. feb. 07. 16:45

Hihetetlen... Ennyit kell csinálni hogy mindenki tudja a dolgát??? :mad: :-D
De még a buszt is letolta... az komoly volt! :shock: :-D
Szerintem, mindenki tanulná egy jó félév után mit is kell csinálni ha szeretnének mögötte sietni... és még a karosszéria lakatosoknak is lenne munkájuk... :-D
"Minden tűzoltó piromániás különben nem szeretné a munkáját!"
Az eddigi hozzászólásaim a saját veléményemet képezik és semmiféle képpen nem egyeztethető össze a szolgálati helyem álláspontjával!
Avatar
karlos
tűzkőről pattant
Hozzászólások: 63
Csatlakozott: 2005. ápr. 20. 16:40

Hozzászólás Szerző: karlos » 2007. feb. 07. 12:25

Sziasztok!
Sok jó tanács elhangzott itt, minden kéklámpás bajtársnak balesetmentes vonulást kívánok.

Ha már az ütközővas, vagy "dögtoló" gondolata felmerült:

http://www.liveleak.com/view?i=8f93275ed9

A kocc után érdekes módon mindenki hogy tudja a dolgát !
Avatar
Firefighter17
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 580
Csatlakozott: 2006. aug. 14. 17:22

Hozzászólás Szerző: Firefighter17 » 2007. feb. 07. 12:06

Köszönöm a felvilágosítást és igérem a tapasztalatokat meg próbálom hasznosítani, aki elolvassa az szerintem tanul belőle! 8-) Hihetelen mennyire nem engednek el vonulás közbe minket... :-x Most volt vasárnap egy vonulásunk pont délbe, tetőtűz... 5-7 perc volt a vonulási idő, és nem tudom minek volt köszönhető, de csak eggyetlen autó volt akit le kellet tolni... Az a nagy szerencsénk a szolgálati helyünkön és a vonzás körzetünkben nincs is igazán piros lámpa. Bp. melleti település, 9500 lakos tartozik közvetlen hozzánk nagy felelősség... De nagyon szeretem csinálni! Amúgy a "dögtolón" már én is gondolkodtam... :-D
"Minden tűzoltó piromániás különben nem szeretné a munkáját!"
Az eddigi hozzászólásaim a saját veléményemet képezik és semmiféle képpen nem egyeztethető össze a szolgálati helyem álláspontjával!
Avatar
gepárd780
hamutipró
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2007. feb. 06. 15:23

Hozzászólás Szerző: gepárd780 » 2007. feb. 07. 9:12

Firefighter17 !
Ha csak egy jó tanácsot elfogadsz, mert a felelősségre kérdeztél, említettem, hogy külön vizsgálat tárgya minden eset, de egyet mondanék: legjobb persze a megelőzés, szóval végre kikötök a lényegnél: soha ne adj arra, hogy szirénával úgy mész bele egy kereszteződésbe, hogy nem tudsz megállni ha esetleg gáz van és egy hülyével találkozol aki nem állt meg !! Úgy közelíts minden pirosat, minmtha nem szirénáznál, és bizony tényleg csak ha látod, hogy mindenki megadta az elsőbbséget akkor menj tovább. Tudom, én könnyen beszélek, egy tűzoltóautó azért nehezebben áll meg és gyorsít fel újra egyfolytában, de ha balesetet el akarsz kerülni, akkor hiába megy a sziréna, vezess akkor is úgy, hogy fel légy készülve arra, hogy bármelyik helyzetben mégsem adják meg neked az elsőbbséget !
Én rohammentővel vagyok, tehát könnyebben állok meg persze, de én így csinálom, és nem baleseteztem még, de vannak videofelvételeim vonulásokról, tanulási céllal készítette a mellettem ülő, na hát nagyon tanulságos, ahogy visszanézzük, mindig volt olyan helyzet, hogy hiába szirénéztam, ha tökre nullára nem állok meg a kereszteződésnél akkor gond lett volna, mert többször is áthúzott még előttem valaki, aki egyszerűen valamiért nem állt meg pedig mindenki más megállt, azaz garantáltan pont keresztbekaptam volna. Úgyhogy nehéz egy dolog ez, meg furcsa, hogy szirénázunk, és mégis azt tapasztaljuk, hogy sokan szarnak rá (már bocsánat), van hogy 10 percig megyek egyetlen autó mögött szirénával és ajó istennek se húzódna le, hát nem hiszem el egyszerűen, marad kint a sáv belsejében és megy előttem 40-el, na hát tudod valami ütközővas kéne a kocsi elejére, az ilyeneket kicsit megtolni hátulról, mert nagyon bosszantó, hogy mennyire tesznek magasról a kék fényre, szirénára. Na tudnék példákat mesélni ami az én szirénázásom miatt történt de szerencsére én nem voltam érintett, csak olyan hogy a második szalad az elsőbe mert az megállt de a második meg már nem vete észre, és stb...de akkor soha nem érne véget a mondókám.
Lényeg csak annyi tömören, hogy ne bízz abban, hogy a sziréna miatt mindenhol elengednek és akkor nem lehet baj, eleve feltételezd mindig, hogy jöhetnek, és csakis így szabad belemenni egy kereszteződésbe !
üdv és jó vezetést
gepárd780
Avatar
komitomi
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 52
Csatlakozott: 2006. nov. 15. 14:37

Hozzászólás Szerző: komitomi » 2007. feb. 07. 8:36

Szia Dani!
Saját zsebből kell a c-s jogsi? vagy a tűzoltóság fizeti?
Avatar
gepárd780
hamutipró
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2007. feb. 06. 15:23

Hozzászólás Szerző: gepárd780 » 2007. feb. 07. 1:12

Jó a kérdésed ! Pont ez az amin el lehet évekig vitatkozni, és emiatt esik minden kéklámpás baleset külön vizsgálat tárgyává. Na közel sem olyan egyértelműen van az úgy ahopgy te kérdezed, de pont ebben rejlenek a problémák, a félremagyarázások, félreértések, néha disznóságok. Mert ugye mi vonatkozik a kéklámpásokra ? Hogy persze előnye van a KRESZ-ben, viszont arról meg meg kell győződnie, hogy ezt meg is adták-e neki, és csak utána szeghet meg valamit, pl. tehát hogy átmegy a piroson. Másrészt meg ott van az a szabály is, hogy a kékfényes autók továbbhaladását minden körülmények között lehetővé kell tenni. Na most akkor döntse el a jó isten hogy a tyúk volt előbb vagy a tojás, ez az a tipikus eset. Na amúgy amit te írsz, hogy "C" jogosítvány+ PÁV-I-ed van, nézd enneka kettőnek nincs köze egymáshoz, ha valakinek PÁV-I-e van akkor az érvényes minden megszerzett kategóriára, nem csak egyre!!

Na de a balesetekkel kapcsolatban pedig pont ezért van mindig ilyen nagy ügy belőle, aztán tudod sokszor arra használják ki ezt az ellentétet, hogy ráfogjkák arra akit amúgy is ki akarnak tenni, máskor meg egyértelműen az autóst hozzák ki hibásnak, lényeg, hogy minden kéklámpás baleset tehát teljesen egyedi elbírálás alá esik, de tudod mit, Inkább ne kerüljön rá sor ! Én is régóta kéklámpázom a forgalmasabbnál forgalmasabb helyeken, de még mindig minden alkalommal adódik olyan, hogy atya isten, ha nem álltam volna meg a kereszteződésnél és csak úgy belemgyek szirénával a pirosba, akkor keresztbekapok valakit, egyszerűen borzalom ahogy viselkednek a forgalomban, na meg hogy mennyi embernek hogy a franba van jogsija azt se értem, meg megyek mögötte 10 perce és a k. istennek se hajlandó lehúzódni, hát sokszor nem hiszem el egyszerűen, hogy ilyen az emberek hozzáállása, pedig ez van bizony.
Te most kezded a kéklámpázást amúgy vagy miért kérdezted ?
üdv
Avatar
Firefighter17
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 580
Csatlakozott: 2006. aug. 14. 17:22

Hozzászólás Szerző: Firefighter17 » 2007. feb. 07. 0:06

"C"-s jogsi a teher autó...
PÁV 1 meg ugye kéklámpa... a kérdésem csak annyi lenne hogyha tényleg vonulás közbe történik valami baleset akkor a kékkel közlekedő a felelős??? Ez így lenne?
"Minden tűzoltó piromániás különben nem szeretné a munkáját!"
Az eddigi hozzászólásaim a saját veléményemet képezik és semmiféle képpen nem egyeztethető össze a szolgálati helyem álláspontjával!
Avatar
Molnár Dániel
tömlőszállító
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2006. okt. 01. 16:38

Hozzászólás Szerző: Molnár Dániel » 2007. feb. 06. 20:47

Én csak sima mezei tűzoltónak jelentkeztem! Nem akarok vezetni, de a Parancsnok azt mondta csináljuk meg a c-és jogsit, meg a páv 1-et! Miért?
"Elérem amit akarok, mert veszteni nem szeretek!"
fireman
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2110
Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: fireman » 2007. feb. 06. 19:56

Aki szert akar vezetni az az OKF-re menjen. Akinek maszekhoz kell az a polgári PAV-1-et válassza.
A kádárista állam felszámolása nélkül nem lehet igazi jövőképet, valódi alternatívát kínálni - sem jobboldalit, sem baloldalit. Mindaddig minden politikai szlogen csak fedőnév az állam fosztogatási lehetőségek kiaknázására.
Babarczi Eszter
Válasz küldése