* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. nov. 20. 20:59

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 167 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 19:08 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2005. nov. 19. 23:31
Hozzászólások: 2104
Offline
Meg mellesleg az is érdekes,hogy egyes tűzoltóságokon elfogadják a KFF-es PAV-ot,máshol meg nem.
Bár megszokhattuk már,ilyen országban élünk. :-x


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 19:05 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2005. nov. 19. 23:31
Hozzászólások: 2104
Offline
koszeg20 írta:
Petikeeee!

A jogszabály ami a PAV I. írja elő nem vonatkozik a HÖT-re rendőrség stb.


Te látsz valahol olyat a jogszabályban,ahol lerják,hogy "kivéve tűzoltóság és rendőrség"?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 18:53 
kapocspárkulcs tekergető
Avatar

Csatlakozott: 2006. nov. 15. 14:37
Hozzászólások: 52
Offline
Sziasztok!
Én azért csináltam saját zsebből a KFF-nél PÁV1-et, hogy több esélyem legyen, mint a többieknek(holnap kiderül)rendben meg is kaptam és most kiderül nem is jó a HÖT-nak ?! Vagy igen most már nem értem próbáltam végigolvasni a fórumot de egyikben sem vagyok biztos. :-?
Vagy a "civil?"PÁV1-et az OKF-nél kell 5 évente megvédeni :-?
Lehet, már túlbonyolítottam BOCSI. :???: :-P


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 18:07 
lángterelgető

Csatlakozott: 2006. okt. 26. 11:14
Hozzászólások: 197
Offline
Bocs a civil PÁV 1 - t is ötévente meg kell újítani , így szól a rendelet .


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 18:06 
lángterelgető

Csatlakozott: 2006. okt. 26. 11:14
Hozzászólások: 197
Offline
Csabi ?
Te mit értesz civil életben használt "kék" alatt ?
Mert az OMSZ se teljesen civil csak nem ÖTM-hez tartozik , nálunk egy - két Gázműves autón van kéklámpa , Pesten más persze , sőt láttam már Specmentőknél is !


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 16:30 
kapocspárkulcs tekergető
Avatar

Csatlakozott: 2006. nov. 12. 13:40
Hozzászólások: 58
Offline
Kedves Kollégák!

Ezt a témát én úgy ismerem,hogy kell egy KFF-es PÁV1 vizsga amit a
civil életben használhatsz, de hogy a BM szervein belül vezethess
kéklámpás járművet, ezt a KFF-es vizsgát 5 évente az OKF-nél meg
kell erősíteni(védeni).Ugyanez a paradoxon a civil nehézgépes és
tűzoltótechnika kezelői téma!

Hello mindenki! BCS

Quod dixi,dixi!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 16:22 
tűzkakas-idomár
Avatar

Csatlakozott: 2004. márc. 02. 18:07
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Kőszeg, Kossuth u.3.
Offline
a jogszabály ha jól emlékezem egy 11/1988 as KM BM a másik a hszt-re pedig egy 21/2000-es BM-IM-TNM jó böngészést.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 16:17 
tűzkakas-idomár
Avatar

Csatlakozott: 2004. márc. 02. 18:07
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Kőszeg, Kossuth u.3.
Offline
Petikeeee!

A jogszabály ami a PAV I. írja elő nem vonatkozik a HÖT-re rendőrség stb. Azt javasolom ne indíts pert mert veszítesz. Keress egy ÖT vagy létesítményi tűzoltóságot ott vezethetsz vele piros kéklámpás ninót. Ugye milyen egyszerű az élet. S míly sok tűzoltóság van mennyi érdekes szabállyal. Ez is egy kivételes szabályozás a hszt alá tarozóknak. :-D


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 15:52 
csizmás kandúr
Avatar

Csatlakozott: 2003. dec. 24. 14:25
Hozzászólások: 234
Offline
Üdv ! Az EU nem kéri a Pávot ! Természetesen az egészségügyi alkalmasságit azt igen ! Amijen autó tipusra van érvényes vezetői engedélyed azzal azt a fajta járművet vezetheted amire érvényes ! /szgk , tgk/ Ha jol tudom 2 éves gyakorlatnak lennie kell ! Egyébként ez valóban nem más mint pénzlehuzás !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (hivatalosan) A rendörségnél egy ügyintézőit kell csinálni a parancsnoknál és már repkedhetsz is kékkel arénával ! De ha jól belegondoltok nembiztos hogy a rendörnek , a mentősöknek , a tűzoltóknak kellene PÁLYA ALKALMASSÁGI VIZSGÁLATRA menni ! Egyébként amikor unioba keveredtünk sok sok mindent megkellet volna változtatni , de nem tették mert emigyen döl a lé !!!!!!!!!!!! Lásd , regadó !!! Tehát a pávnak is tünnie kellet volna !!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 15:34 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2005. nov. 19. 23:31
Hozzászólások: 2104
Offline
Látjátok,mindenki mond mindent...
Egyesek szerint csak az OKF-es PAV1 jó,mások szerint a rendes is.A paraszt meg döntse el. :-x

Nekem KFF-es PAV1-em van és ha nem fogják elfogadni,Isten bizony pert indítok.Tudomásom szerint a Közlekedési Főfelügyelet hivatalos magyar hatóság,tehát ha kiállít egy igazolást,vagy állásfoglalást,akkor azt el kell fogadni.
Így aztán ha nekem van egy KFF-es PAV1-em,amin feketén-fehéren rajta van,hogy eddig meg eddig vezethetek kéklámpás autót,akkor ÉN vezethetek kéklámpás autót.

A rendőröknél pedig valami ügyintézői nyavalya van.
Náluk is be akarták vezetni,hogy szirénás autóra PAV1,csak sajnos a delikvensek 60% fölött buktak meg.Így aztán kitalálták,hogy mégsem PAV1 kell,hanem csak ez a kamu papír.
Én így tudom,ha nekem hazudtak,én is hazudok,és elnézést kérek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: -
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 15:17 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2005. márc. 07. 16:48
Hozzászólások: 166
Tartózkodási hely: Balkány
Offline
Hát igen.Legalább lenne valami amiben konkrétan le lenne írva vagy megfogalmazva.Én is hallottam már mindent a PÁV-ról hogy lehet nem is kell a Unió miatt,de ez csak szóbeszéd.Amíg mindenért fizetni kell addig ezt nem fogják eltörőlni.Ha akarsz valamit akkor fizess saját zsebből,mert nincs aki támogatna.

_________________
Az ördög sosem alszik,mint ahogy én sem!
/A tested kopjon,ne a lelked!/
/Ide csak hozni szabad,vinni NEM!!!!/


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 14:02 
lángterelgető

Csatlakozott: 2005. máj. 02. 19:19
Hozzászólások: 162
Tartózkodási hely: Kaposvár
Offline
Petikeeeee írta:
Kissé nevetséges,hogy a Közlekedési Főfelügyeletnél csinált PAV1 nem érvényes a tűzoltóságnál...

Ez hol van leírva?
Én és még pár kollég tavaly nyáron újitottuk meg a PAV1-et a KFF-en (saját zsebből), mivel arra hivatkoztak, hogy a OKF-es vizsgálatra nincs fentartott helyünk. Akkor és azóta sem szólt nekünk senki hogy miért a civil PAV-val nyomjuk a gázt és használjuk a kéket.

_________________
Csapatmunka !!!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 13:54 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2005. feb. 21. 20:57
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Tárnok
Offline
Tudomásom szerint a rendőröknél egy másik alkalmassági van, ami állítólag erősebb, mint a Páv1. Aki náluk ezt a belsős dolgot nem végzi el, az nem használhatja az autón a kéket...

_________________
"Szégyen a futás,de a kurv@ annyát annak aki kerget!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 12:53 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2005. nov. 19. 23:31
Hozzászólások: 2104
Offline
Kissé nevetséges,hogy a Közlekedési Főfelügyeletnél csinált PAV1 nem érvényes a tűzoltóságnál...
Ez is megérne egy pert,hiszen világosan benne van, hogy "megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű vezetésére" érvényes. Namármost,ha nekem van C kategóriám,akkor coki.

Ez alapján a KFF PAV-ja gyakorlatilag csak a mentőknél jó,hisz a rendőrségnél nem kell PAV1 (ami szintén vicces egy kissé)...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 11:26 
lángterelgető

Csatlakozott: 2006. okt. 26. 11:14
Hozzászólások: 197
Offline
Azzal egyet értek ,hogy kell egyfajta vizsga a megkülömböztető jelzést használó járművezetőknek . De legyen gyakorlati is ne csak pszihológia , mert a PÁV 1 -es vizsga erről szól most . Az másik probléma , hogy nem mindenhol van pénz vezgyakra , vagy gyakorló pályára kimenni .
A rutinnak meg elvileg meg kellene lenni hiszen csak hiv. jogsival és a két éves kezdő jogsi letelte után még két év múlva lehet menni a PÁV 1-re !

De a többi PÁV -ra meg nincs szükség csak pénzről szól ez is .


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 10:30 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2006. jan. 08. 7:00
Hozzászólások: 1046
Tartózkodási hely: Délegyháza
Offline
Sivatagi_róka!

A PÁV nem a rutinról szól. Ez totál piszológia. Ezért nagyon sok múlik azon, hogy épp az adott napon mennyire vagy kipihenve, nem-e vagy ideges és ilyenek. Nekem amikor kellett, sikerűlt szerencsére. Ma már nem biztos, hogy menne. Egyébként hallottam olyasmit, hogy az Eu-ban nem kérik a PÁV-ot. Akkor pedig nem tudom, miért erőltetik még mindíg.
De ezt csak hallottam.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: -
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 22. 0:16 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2005. márc. 07. 16:48
Hozzászólások: 166
Tartózkodási hely: Balkány
Offline
Inkább azt csinálnák hogy gyakorlatban is felmérnék az emberek vezetési tudását és oktatnák nem pedig felesleges indokkal elküldik az embert a fenébe.Nem hiszem hogy aki a régi vassal tudott bánni az ne tudna mást jól vezetni.Egy évben nem csak egyszer kétszer kellene hallani arról hogy tűzoltók tanpályán gyakorolhatnak.

_________________
Az ördög sosem alszik,mint ahogy én sem!
/A tested kopjon,ne a lelked!/
/Ide csak hozni szabad,vinni NEM!!!!/


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 21. 23:07 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2006. jan. 08. 7:00
Hozzászólások: 1046
Tartózkodási hely: Délegyháza
Offline
zegzeg!

Ez is egy érdekes hozzászólásod volt. Ha nem sikerülne az államvizsgád, akkor azt a hülyeséget is töröljék el?
Lehet, hogy a PÁV-nak volt igaza? Nagy vas nem sima hétvégi kocsikázással halad. Nagyon észnél kell ám lenni! Ez nem sima teherautó, ha villog a tetején az a kék lámpa!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 21. 22:42 
tömlőszállító
Avatar

Csatlakozott: 2006. aug. 12. 20:00
Hozzászólások: 127
Offline
:???: Tiszteletem kollágák. Háát nem mostanában volt új hozzászólás.
A NAGY PÁV-1 -es vizsgához annyit hogy a mikor azt mondták hogy kevés a sofőr és sofőr lehettem de még nem neveztek ki. 2-3 évig nyomtam Ifán, Csepelen semmi probléma nélkül, Jártunk Zalavárra a tőzegtűzhöz, Balesetekhez mentem, vittem a szert. Elküldtek Páv-ra, ott meg kihozták hogy nem lehetek a cégnél sofőr. Ez egyszerüen baromság.
TÖRÖLJÉK EL EZT A KOMPLETT HÜLYESÉGET.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: PÁV
HozzászólásElküldve: 2005. aug. 03. 19:01 
kapocspárkulcs tekergető

Csatlakozott: 2005. jan. 03. 16:56
Hozzászólások: 47
Offline
Nem tudni


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. ápr. 04. 20:12 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2002. dec. 01. 18:49
Hozzászólások: 2179
Tartózkodási hely: Várpalota
Offline
És ez már működik valahol?... :roll:


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. ápr. 04. 12:19 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28
Hozzászólások: 3427
Offline
32/2002. (XII. 12.) BM rendelet
a hivatásos katasztrófavédelmi szerveknél, a tűzoltóságoknál, valamint az ezirányú szakágazatban foglalkoztatottak képesítési követelményeiről és képzési rendszeréről


A hivatásos önkormányzati tűzoltóságok gépjárművezetőinek képzése

12. § (1) A tűzoltó-parancsnokságokon foglalkoztatott főfoglalkozású gépjárművezetőknek, illetve azoknak, akiket feladataik ellátása mellett a parancsnok szolgálati gépjármű vezetésére jogosít fel (a továbbiakban: gépjárművezető) elméleti és gyakorlati képzésen kell részt venniük.
(2) A megkülönböztető jelzést használó szolgálati gépjármű vezetője 5 évenként 16 óra időtartamú időszakos továbbképzésen vesz részt.
(3) A gépjárművezetők képzési kategóriáit, a képzésben való részvétel feltételeit, valamint a képzési követelményeket a 8. számú melléklet tartalmazza.

13. § (1) A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság:
a) kidolgozza a képzési programot és a képzési tematikát;
b) koordinálja a képzést és a képzés tekintetében szakmai irányítást gyakorol;
c) felállítja a képzést végző oktatóhelyeket és a pszichológiai vizsgálóhelyeket, valamint biztosítja ezek működési feltételeit.
(2) A szolgálati gépjárművek vezetőinek alapszintű képzését és vizsgáztatását olyan személy végezheti, aki az erre jogosító képzésen és időszakos továbbképzésen részt vett és a követelményeknek megfelelt.
(3) A gépjárművezető képzésről, a képesítési követelmények teljesítéséről, a képzést folytató szervnél és a gépjárművezető szolgálati helye szerint illetékes személyügyi szervnél naprakész nyilvántartást kell vezetni.
(4) A sikeres vizsgáról szóló igazolást a képzést folytató szerv adja ki.
(5) A képzés költsége az érintett tűzoltó-parancsnokságot, illetve a BM OKF-et terheli.

14. § (1) Azt a gépjárművezetőt, aki 2002. szeptember 15-ét megelőzően szolgálati gépjárművet vezethetett és közúti balesetet nem okozott, 2004. június 30-ig csökkentett, 8 órás alapszintű képzésben kell részesíteni.
(2) Az a gépjárművezető, aki 2002. szeptember 15-ét megelőzően
a) megkülönböztető jelzést használó szolgálati gépjárművet PÁV I. minősítés nélkül vezethetett és közúti balesetet nem okozott, e járműveket emelt szintű képzés teljesítése nélkül 2005. június 30-ig vezethet;
b) PÁV minősítést szerzett, a minősítésének megfelelő szolgálati gépjárművet az előírt képzés teljesítése nélkül 2005. december 31-ig vezethet.
(3) A (2) bekezdés a) és b) pontjában szereplő gépjárművezetők emelt szintű képzése 16 órában történik.


8. számú melléklet a 32/2002. (XII. 12.) BM rendelethez

A hivatásos önkormányzati tűzoltóságok gépjárművezetőinek képzési rendje
1. A gépjárművezetők képzési kategóriái
1.1. Alapszintű: a szolgálati gépjárművek vezetésére felkészítő 10 tanórás képzés.
1.2. Emeltszintű: a megkülönböztető jelzéseket használó szolgálati gépjármű vezetésére felkészítő, első alkalommal 40 órás képzés.
1.3. Speciális: a tűzoltó-parancsnokságok igényei alapján, egyes sajátos beosztások betöltéséhez egyedi tematika alapján végrehajtott képzés.

2. A gépjárművezető képzésben való részvétel feltételei
2.1. Alapszintű: érvényes vezetői engedély, minimum 1. egészségi alkalmassági csoportba való besorolás.
2.2. Emeltszintű, valamint speciális: érvényes – nem kezdő – vezetői engedély, alapszintű gépjárművezetői képzésben való részvétel, a követelmények teljesítése, a képzést követően legalább 6 hónap vezetési gyakorlat, 2. egészségi alkalmassági csoportba való besorolás, pszichológia alkalmasság.

3. Képzési követelmények
3.1. Alapszintű: a tematika elméleti tananyagának számonkérése írásban, valamint a tematika gyakorlati tananyaga alapján összeállított vizsgafeladatok (tanpálya) teljesítése meghatározott szintidőn belül.
3.2. Emeltszintű: a tematika elméleti tananyagának számonkérése írásban, valamint a tematika gyakorlati tananyaga alapján összeállított vizsgafeladatok (közúti, tanpálya) megoldása.
3.3. Speciális: a tematika elméleti tananyagának számonkérése írásban, valamint a tematika gyakorlati tananyaga alapján összeállított vizsgafeladatok (közúti, tanpálya) megoldása.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Info
HozzászólásElküldve: 2005. ápr. 03. 20:48 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2005. márc. 07. 16:48
Hozzászólások: 166
Tartózkodási hely: Balkány
Offline
Hali!

Ezek szerint ha jól értelmezem akkor az Ö.T.E. kötelékében elegendő a civil PÁV I.??
Ha valaki pontos infót tudna írni akkor megköszönném!

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. ápr. 02. 18:57 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2004. szept. 29. 5:00
Hozzászólások: 738
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
http://www.kff.hu/dokk/main/valami/cmi-18.88953=;
DN-43.104973=18.89246;DN-43.106640=18.107292;
DN-43.40002=18.284369;DN-43.196386=41.214328&
23-214334=lc_goto&108236&

http://www.kff.hu/dokk/main/valami/cmi-18.88953=;
DN-43.104973=18.89246;DN-43.106640=18.107292;
DN-43.40002=18.284369;DN-43.196386=41.118107&
23-196706=lc_goto&108236&

http://www.kff.hu/dokk/main/valami/cmi-18.88953=;
DN-43.104973=18.89246;DN-43.106640=18.107292;
DN-43.40002=18.284369;DN-43.196386=41.118317&
23-196710=lc_goto&108236&

_________________
˝Magyar az, akinek fáj Trianon˝- a többi csak állampolgár!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. ápr. 01. 17:19 
pernyekergető

Csatlakozott: 2005. jan. 28. 12:59
Hozzászólások: 31
Offline
Akkor csak várni tudok :( :cry: :cry:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 167 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.