PÁV

A katasztrófavédelmi rendszer felépítése, szervezeti egységek, általános témakörök.
Válasz küldése
Avatar
sivatagi_roka
lángterelgető
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2005. márc. 07. 16:48
Tartózkodási hely: Balkány

-

Hozzászólás Szerző: sivatagi_roka » 2007. jan. 30. 2:48

Zsöte 20 írta:na csak hogy ne áltassátok magatokat hiú reményekkel...

Páv I-et az unioba lépésünk óta nem kérnek a rendőrök mert ott nincs ilyen...
DE! a cégek meghagyják ezt a lehetőséget mert remek kiszórási lehetőség ahhoz hogy külön indok, és végkielégítés nélkül eltávolíthassanak létszámleépítés gyanánt, vagy egyes renitens embereket!
csak még PÁV I. nek hívják...
egyébként a jogsiban sincs már külön feltüntetve a PÁV, csak egy papírcetli ficeg a jogsim mellé hajtogatva...
idézek belőle szó szerint!

...I.(első)pályaalkalmassági kategóriában alkalmas. e minősítés a megkülömböztető jelzést használó gépjármű vezetése kivételével határozatlan ideig, megkülömböztető jelzést használó gépjármű vezetésére 2008. jan. 17.-ig érvényes.... (akkor jár le ugyanis az 5 év...)

egyébként a hatályos rendelet száma: 11/1988.(XII.20.)KM-BM együttes rendelet.

remélem segítettem!
Én is így hallottam,de ezek szerint nem csak kitalálta valaki hanem ez így van.
Az ördög sosem alszik,mint ahogy én sem!
/A tested kopjon,ne a lelked!/
/Ide csak hozni szabad,vinni NEM!!!!/
Avatar
Zsöte 20
tűzkakas-idomár
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2004. szept. 19. 19:19
Tartózkodási hely: Zsámbék

Hozzászólás Szerző: Zsöte 20 » 2007. jan. 30. 0:58

na csak hogy ne áltassátok magatokat hiú reményekkel...

Páv I-et az unioba lépésünk óta nem kérnek a rendőrök mert ott nincs ilyen...
DE! a cégek meghagyják ezt a lehetőséget mert remek kiszórási lehetőség ahhoz hogy külön indok, és végkielégítés nélkül eltávolíthassanak létszámleépítés gyanánt, vagy egyes renitens embereket!
csak még PÁV I. nek hívják...
egyébként a jogsiban sincs már külön feltüntetve a PÁV, csak egy papírcetli ficeg a jogsim mellé hajtogatva...
idézek belőle szó szerint!

...I.(első)pályaalkalmassági kategóriában alkalmas. e minősítés a megkülömböztető jelzést használó gépjármű vezetése kivételével határozatlan ideig, megkülömböztető jelzést használó gépjármű vezetésére 2008. jan. 17.-ig érvényes.... (akkor jár le ugyanis az 5 év...)

egyébként a hatályos rendelet száma: 11/1988.(XII.20.)KM-BM együttes rendelet.

remélem segítettem!
Tisztesség, becsület.
Mentő
slagmester
Hozzászólások: 385
Csatlakozott: 2003. jan. 08. 11:39
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Mentő » 2007. jan. 29. 22:45

Az én értelmezésem szerint nem, korlátlan idejüvé vált, mivel a PÁV I- ben csak egy korlát létezett, az idő.
A többi kategóriánál vannak különbségek, busz, kamion stb, de a PÁV I kizárólag kéklámpára szól, az illető jogosítványa határozza meg mekkora kéklámpást vezet.
Keress rá a PÁV- ra a google-ban és mindent megtalálsz, általában a Főfelügyelet oldalán.
Kis hazánkban az ő szavuk dönt közlekedés ügyben legyen az vizi, légi vasúti, szárazföldi.
profi
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 52
Csatlakozott: 2006. nov. 12. 16:04

Hozzászólás Szerző: profi » 2007. jan. 29. 22:23

akkor most mi is van?? Az aki megszerezte a pav-ot mentőre pl 2002-ben nem kell megújítani????
Mentő
slagmester
Hozzászólások: 385
Csatlakozott: 2003. jan. 08. 11:39
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Mentő » 2007. jan. 29. 21:43

Mielött vérre mennétek:



PÁV jogszabályi változás


2006.09.04. hétfő 13:09

A 41/2004. (IV.7.) GKM rendelet 11. § (7) bekezdése

„A rendelet hatálybalépése előtt a járműfajtára (kategóriára) megállapított korlátozás 2006. június 30-án hatályát veszti.”

Ez azt is jelenti, hogy a korábban kiadott, járműfajtára korlátozó PÁV I., PÁV. II., PÁV.III., PÁV IV. minősítés 2006. július 1-től (a rendelet erejénél fogva) korlátozás nélkülivé válik.


A kategória korlátozás feloldásával egyidőben megszűnt az autóbusz vezetők kötelező időszakos minősítése is.



A Közlekedési Főfelügyelet oldaláról van az infó:

http://www.kff.hu/kozerdekuinfo/PAVjogszvalt.html
Grófúr
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1390
Csatlakozott: 2006. jan. 21. 18:15
Tartózkodási hely: 100ból 1

Hozzászólás Szerző: Grófúr » 2007. jan. 29. 21:18

Na, ezen mosolygok már megint!
Mikor bejött a rendelet, mindenkinek fel kelett menni a vizsgára. Talán a 20onból 4-5ünknek sikerült egyből. Jött a pénz beszedés, másodszorra mki megkapta! :-P :-P :-P

Jogsi?
Vegyünk egy példát, van egy fiatalnak lóvéja, leteszi 18 évesen az összes pecsétet. Meg sem szárad a tinta rajta, már is mehet buszt vezetni. Tömegeket szállítani.
Erre, meg itt a Nagymotor! Elöször egyedül, kisköbcenti, majd 2 fővel, majd nagy köbcenti is jöhet. Ez, 3 vizsga! Ez logikus?

Nem a PÁV.I.től lessz a sofőr, jó sofőr!!
Csak az ÉL igazán, aki másoknak is ÉL! /xakmondas/
Danka János
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2180
Csatlakozott: 2002. dec. 01. 18:49
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: Danka János » 2007. jan. 29. 21:09

Pozsár írta:A beleszólás képes kollégáim többsége azt képviseli, hogy a 41/2004 GKM rendelet- ennek 1. § (2) miatt - nem vonatkozik az önkorm tűzoltóság gj vezetőire. Ergo - szerintük - el kell menniük az OKF-re és meg kell felelniük a vizsgálaton és csak ezután vonulhatnak a fecsivel :shock:
Szerintem is el kell majd menniük erre a "házi" PAV-ra. Egyszer. Ha majd sorra kerülnek valamikor. Megy már néhány éve a dolog, de még a gépkocsivezetők fele sem végezte el nálunk. Én még az oktatás tematikájával sem találkoztam (a rendelet szerint ezt az OKF készíti el), azt meg végképp nem olvastam, hogy akinek ez még nincs meg, az nem vezetheti a nagy piros autót.
Nem is értem, hogy miért bennünket kérdezel. Nálatok nincs az OKF-nek területi szerve, amelyik szakmai felügyeletet gyakorol felettetek? Ott - papír szerint - minden kérdésedre szakszerű választ kaphatsz. ;-)
Avatar
szemlits
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 631
Csatlakozott: 2004. júl. 28. 22:57

Hozzászólás Szerző: szemlits » 2007. jan. 29. 18:30

Köszönöm az információkat!
Az általam képviselt vélemény, magánvélemény, nem tükrözi annak a szervezetnek a hivatalos álláspontját, aminek a tagja vagyok!
Pozsár
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1132
Csatlakozott: 2006. dec. 22. 18:08
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pozsár » 2007. jan. 29. 17:48

Uraim!

Gondságom van... :???:

Ugyebár most felvételi (ár)hullám van. Ez eddig jó. :-)
A jelöltek között -többek között- hivatásos (C,E,F) jogosítvánnyal rendelkezők is vannak. Ez egyenesen nagyon jó!:-D
Sőt! Még olyan is akad, akinek PAV I is van a 41/2004 GKM szerinti. Ez egyenesen kiváló - lehetne, ha... :mad:

Kérdésem:
Ezek a (leendő) kollégák, ha eljutnak odáig, felülhetnek-e vonuló szerekre "pilótának", vagy el kell-e őket küldeni a 32/2002 BM rendelet szerinti OKF-es vizsgálatra :-?

A beleszólás képes kollégáim többsége azt képviseli, hogy a 41/2004 GKM rendelet- ennek 1. § (2) miatt - nem vonatkozik az önkorm tűzoltóság gj vezetőire. Ergo - szerintük - el kell menniük az OKF-re és meg kell felelniük a vizsgálaton és csak ezután vonulhatnak a fecsivel :shock:

Urak!
A jogértelmezésetekre van szükségem!
... szerintem a GKM rendelet arról szól, hogy - némi könnyítést adva - nem kötelezi a rendvédelmiseket a PAV I megszerzésére, hanem "kvázi", vagyis szinte házi képzéssel és felülvizsgálattal megengedi rendezni a kérdést. Szerintem a követelmény csökkenti, de annak már meglétét nem teszi semmissé...szerintem...

Ti hogy látjátok?
Handbauer Péter
Avatar
Petikeeeee
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2106
Csatlakozott: 2005. nov. 19. 23:31

Hozzászólás Szerző: Petikeeeee » 2007. jan. 29. 13:27

Kettes csoportú orvosi alkalmassági kell hozzá és legalább 2 éves jogosítvány.
Ennyi.
Avatar
sivatagi_roka
lángterelgető
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2005. márc. 07. 16:48
Tartózkodási hely: Balkány

-

Hozzászólás Szerző: sivatagi_roka » 2007. jan. 29. 0:10

szemlits írta:'Estét!

A B kategória mellé hogy lehet PÁV I-et csinálni?
Kell hozzá "hivatásos" B-kat jogosítvány?

Köszönöm!
Kell hozzá csinálni hivatásos orvosi alkalmasságit..Aztán mehetsz páv-ra
Az ördög sosem alszik,mint ahogy én sem!
/A tested kopjon,ne a lelked!/
/Ide csak hozni szabad,vinni NEM!!!!/
Avatar
szemlits
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 631
Csatlakozott: 2004. júl. 28. 22:57

Hozzászólás Szerző: szemlits » 2007. jan. 28. 22:48

'Estét!

A B kategória mellé hogy lehet PÁV I-et csinálni?
Kell hozzá "hivatásos" B-kat jogosítvány?

Köszönöm!
Az általam képviselt vélemény, magánvélemény, nem tükrözi annak a szervezetnek a hivatalos álláspontját, aminek a tagja vagyok!
Avatar
Petikeeeee
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2106
Csatlakozott: 2005. nov. 19. 23:31

Hozzászólás Szerző: Petikeeeee » 2007. jan. 23. 13:11

Én pontosan tudom,hogy mi a helyzet (személyes a KFF vezető pszichológusa hívott fel,úgyhogy nem én találtam ki).

1. A PAV II életre szól,tehát akinek korlátozás van benne (mint például nekem is 2009.január 21-ig),azt már figyelmen kívül kell hagyni.

2. A PAV1-et ötévente kivétel nélkül mindenkinek ismételnie kell.Nincs olyan,hogy életre szóló PAV1.

Engem különösebben nem zavar,hogy 28 helyen kell majd PAV1-eznem,
a tűzoltóknál az OKF-nél,a mentőknél a KFF-en,marha jó,élvezem!!!
Tök jó buli!!!
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3470
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2007. jan. 23. 13:10

32/2002. (XII. 12.) BM rendelet

A hivatásos önkormányzati tűzoltóságok gépjárművezetőinek képzése

12. § (1) A tűzoltó-parancsnokságokon foglalkoztatott főfoglalkozású gépjárművezetőknek, illetve azoknak, akiket feladataik ellátása mellett a parancsnok szolgálati gépjármű vezetésére jogosít fel (a továbbiakban: gépjárművezető) elméleti és gyakorlati képzésen kell részt venniük.
(2) A megkülönböztető jelzést használó szolgálati gépjármű vezetője 5 évenként 16 óra időtartamú időszakos továbbképzésen vesz részt.
(3) A gépjárművezetők képzési kategóriáit, a képzésben való részvétel feltételeit, valamint a képzési követelményeket a 8. számú melléklet tartalmazza.

13. § (1) A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság:
a) kidolgozza a képzési programot és a képzési tematikát;
b) koordinálja a képzést és a képzés tekintetében szakmai irányítást gyakorol;
c) felállítja a képzést végző oktatóhelyeket és a pszichológiai vizsgálóhelyeket, valamint biztosítja ezek működési feltételeit.
(2) A szolgálati gépjárművek vezetőinek alapszintű képzését és vizsgáztatását olyan személy végezheti, aki az erre jogosító képzésen és időszakos továbbképzésen részt vett és a követelményeknek megfelelt.
(3) A gépjárművezető képzésről, a képesítési követelmények teljesítéséről, a képzést folytató szervnél és a gépjárművezető szolgálati helye szerint illetékes személyügyi szervnél naprakész nyilvántartást kell vezetni.
(4) A sikeres vizsgáról szóló igazolást a képzést folytató szerv adja ki.
(5) A képzés költsége az érintett tűzoltó-parancsnokságot, illetve a BM OKF-et terheli.

14. § (1) Azt a gépjárművezetőt, aki 2002. szeptember 15-ét megelőzően szolgálati gépjárművet vezethetett és közúti balesetet nem okozott, 2004. június 30-ig csökkentett, 8 órás alapszintű képzésben kell részesíteni.
(2) Az a gépjárművezető, aki 2002. szeptember 15-ét megelőzően
a) megkülönböztető jelzést használó szolgálati gépjárművet PÁV I. minősítés nélkül vezethetett és közúti balesetet nem okozott, e járműveket emelt szintű képzés teljesítése nélkül 2005. június 30-ig vezethet;
b) PÁV minősítést szerzett, a minősítésének megfelelő szolgálati gépjárművet az előírt képzés teljesítése nélkül 2005. december 31-ig vezethet.
(3) A (2) bekezdés a) és b) pontjában szereplő gépjárművezetők emelt szintű képzése 16 órában történik.

8. számú melléklet
a 32/2002. (XII. 12.) BM rendelethez


A hivatásos önkormányzati tűzoltóságok gépjárművezetőinek képzési rendje

1. A gépjárművezetők képzési kategóriái
1.1. Alapszintű: a szolgálati gépjárművek vezetésére felkészítő 10 tanórás képzés.
1.2. Emeltszintű: a megkülönböztető jelzéseket használó szolgálati gépjármű vezetésére felkészítő, első alkalommal 40 órás képzés.
1.3. Speciális: a tűzoltó-parancsnokságok igényei alapján, egyes sajátos beosztások betöltéséhez egyedi tematika alapján végrehajtott képzés.

2. A gépjárművezető képzésben való részvétel feltételei
2.1. Alapszintű: érvényes vezetői engedély, minimum 1. egészségi alkalmassági csoportba való besorolás.
2.2. Emeltszintű, valamint speciális: érvényes – nem kezdő – vezetői engedély, alapszintű gépjárművezetői képzésben való részvétel, a követelmények teljesítése, a képzést követően legalább 6 hónap vezetési gyakorlat, 2. egészségi alkalmassági csoportba való besorolás, pszichológia alkalmasság.
3. Képzési követelmények
3.1. Alapszintű: a tematika elméleti tananyagának számonkérése írásban, valamint a tematika gyakorlati tananyaga alapján összeállított vizsgafeladatok (tanpálya) teljesítése meghatározott szintidőn belül.
3.2. Emeltszintű: a tematika elméleti tananyagának számonkérése írásban, valamint a tematika gyakorlati tananyaga alapján összeállított vizsgafeladatok (közúti, tanpálya) megoldása.
3.3. Speciális: a tematika elméleti tananyagának számonkérése írásban, valamint a tematika gyakorlati tananyaga alapján összeállított vizsgafeladatok (közúti, tanpálya) megoldása.
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.
Avatar
koszeg20
tűzkakas-idomár
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2004. márc. 02. 18:07
Tartózkodási hely: Kőszeg, Kossuth u.3.
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: koszeg20 » 2007. jan. 23. 11:52

Petikeeee !
Ne higgy egy húszasnak az intézetnél azt mondták az ÖT-nél is kell 5 évente ismételni csak a busz vezetőkre vonatkozik a módísítás. A megyi felügyelet rosszúl tudja. Akkor mindenki mehet vizsgázni öt évente a létesítményi és ÖT, és ÖTÉ nél melnézést az előző fére inf. ért. :-(
Avatar
koszeg20
tűzkakas-idomár
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2004. márc. 02. 18:07
Tartózkodási hely: Kőszeg, Kossuth u.3.
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: koszeg20 » 2007. jan. 23. 10:24

A rendeletbe ne is mert megint rosszat írtam:
41/2004-es(IV.7.) GKM összekötő köszönöm.
Avatar
koszeg20
tűzkakas-idomár
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2004. márc. 02. 18:07
Tartózkodási hely: Kőszeg, Kossuth u.3.
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: koszeg20 » 2007. jan. 23. 10:08

Petikeeeee!
Ugy látom nem hiszel egy 20-nak.

Kedves Fórumozók a HÖT-nél szolgálóknak az OKF-n kell vizsgát tenni, ha van nekik civil PÁV I. akkor is. Mert ez van még érvényben.

Az ÖT. LÉT. és ÖT-nek a közlekedés felügyeletnél, de nekik nincs már időkorlát. Megszünt a régi 5 éves időtatam. Akinek valamikor bepecsételték és megszerezte a PÁV I-et az most haláláig szól, illetve amedig megkapja hozzá a II-es orvosit. Itt írnám le a fórumot olvasó ÖT vagy ÖTE tagoknak, hogy bármilyen régen szerezte meg és erről papírja van az menjen be a rendőrségre és jegyeztesse be a jogsiba. Ugyanis nincs visszamenő hatály. Ha egyszer megszerezte azt bejegyzik erről tájékoztattak a főfelügyeletnél. Ha tíz éve szerezte meg és benn van a jogsiba az is jó! Ha új jogsít kap akkor figyeljen oda hogy átvezessék!

A mentősöknek nem nekik továbra is csak 5 év és 5 évente ismételni kell.

Tehát aki, HÖT-nél és ÖT-nél is vezetni akarja a nagy piros vasat kéklámpa ninóval, annak két vizsga kell.

Elnézést, de 41/2000-re módosult a rendelet.
Avatar
Békés Csaba
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2006. nov. 12. 13:40

Hozzászólás Szerző: Békés Csaba » 2007. jan. 23. 8:02

Hello mindenki!

Az Én esetemben 1999-es KFF-es PÁV 1,3 korlátlan időre,
PÁV 2 pedig 5 évre korlátozva(buszra). ez még a trabantos
eset előtti téma! Ezekután jogszabályi változás, és OKF ugy
dönt,hogy mindenkit 5 évente ujravizsgál PÁV 1 kategóriában.DE csak BMÖTM-en belül vezethetsz vele!
Hangsúlyozom csak HÖT-nél beosztott gépkocsivezető esetében
tudok nyilatkozni. Egyéb esetben pedig a KFF által kiadott érvényesség
az irányadó. Remélem érthető voltam.


Üdv: BCS

Quod dixi,dixi.
Avatar
sivatagi_roka
lángterelgető
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2005. márc. 07. 16:48
Tartózkodási hely: Balkány

-

Hozzászólás Szerző: sivatagi_roka » 2007. jan. 23. 2:10

Személy szerint én igy ezzel nem sok mindent tudok kezdeni,de remélem a többiek igen.
Az ördög sosem alszik,mint ahogy én sem!
/A tested kopjon,ne a lelked!/
/Ide csak hozni szabad,vinni NEM!!!!/
Avatar
osszekoto1
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2003. nov. 19. 0:01
Tartózkodási hely: Budapest

jogszabály változás

Hozzászólás Szerző: osszekoto1 » 2007. jan. 23. 1:58

fröcskölő
vízpocsékoló
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2007. jan. 13. 16:36

Hozzászólás Szerző: fröcskölő » 2007. jan. 22. 22:34

Úgy bizony. A mentősök, a nem HÖT-ös tűzoltók megszívták. A balesetet okozó BM-esnek ezek szerint továbbra sem kötelező a PÁV-1.
fireman
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2110
Csatlakozott: 2003. jan. 24. 21:17
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: fireman » 2007. jan. 22. 21:43

fröcskölő írta:Gyönyörű. Sajnos Ráadásul, ha nem sikerül nem vezetheted a kéklámpást.
Nagyon hasonló ok miatt nem engedik a hivatásost PAV-1-re. Mikor rájöttek (trabantos szigorítás után fél évvel) rögtön saját vizsgarendszert vezettek be, amin csodák-csodájára alig hasal el valaki.
A kádárista állam felszámolása nélkül nem lehet igazi jövőképet, valódi alternatívát kínálni - sem jobboldalit, sem baloldalit. Mindaddig minden politikai szlogen csak fedőnév az állam fosztogatási lehetőségek kiaknázására.
Babarczi Eszter
Avatar
sivatagi_roka
lángterelgető
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2005. márc. 07. 16:48
Tartózkodási hely: Balkány

??

Hozzászólás Szerző: sivatagi_roka » 2007. jan. 22. 20:32

Ez mind nagyon szép is jó is,de akkor miért van ez a sok különbség a tűzoltóságok között is?Akkor tennék inkább azt hogy a PÁV-ból csinálnának egy másik kategóriát és ha kell a pénz akkor csinálja minden hatóság külön külön magának.Ha jól tudom az Unióba csak két féle jogositvány típus van:az úrvezetői meg a hivatásos.Ez mind ami itt megy az országban csak a pénz miatt van.A hivatásos orvosiról meg annyit hogy én nyáron voltam és nem volt valami nagy durranás,csak alapvető dolgokat vizsgáltak meg és utána fizess és mehetsz.
(pl:Középsuliban még hallásvizsgálat is volt)Itt nem!
Az ördög sosem alszik,mint ahogy én sem!
/A tested kopjon,ne a lelked!/
/Ide csak hozni szabad,vinni NEM!!!!/
fröcskölő
vízpocsékoló
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2007. jan. 13. 16:36

Hozzászólás Szerző: fröcskölő » 2007. jan. 22. 20:27

Gyönyörű. Sajnos nekünk köztestületi sofőröknek viszont 5 évente KÖTELEZŐ megújítani a PÁV-1-et. Igaz nem saját zsebből fizetjük, hanem köztestületi pénzből, de ez akkor is durva. Ráadásul, ha nem sikerül nem vezetheted a kéklámpást.
Avatar
karlos
tűzkőről pattant
Hozzászólások: 63
Csatlakozott: 2005. ápr. 20. 16:40

Hozzászólás Szerző: karlos » 2007. jan. 22. 19:29

Petikeeeee írta:
koszeg20 írta:Petikeeee!

A jogszabály ami a PAV I. írja elő nem vonatkozik a HÖT-re rendőrség stb.
Te látsz valahol olyat a jogszabályban,ahol lerják,hogy "kivéve tűzoltóság és rendőrség"?
Maga a jogszabály rögtön úgy kezdődik, tehát nem is kell sokáig keresni:

41/2004. (IV. 7.) GKM rendelet
a közúti járművezetők pályaalkalmassági vizsgálatáról

1. § (1) A rendelet hatálya - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - azokra a gépjárművezetőkre, illetőleg vezetési jogosultságot megszerezni szándékozókra terjed ki, akik gépjárművezetői tevékenység végzéséhez pályaalkalmassági minősítést kívánnak szerezni, továbbá azokra, akiket pályaalkalmassági minősítés megszerzésére köteleztek (a továbbiakban együtt: gépjárművezető).

(2) A rendelet hatálya nem terjed ki:

a) a rendőrség, a hívatásos katasztrófavédelmi szervek, az önkormányzati tűzoltóság, a határőrség és a büntetés-végrehajtási szervezet állományába tartozó hivatásos szolgálati jogviszonyban álló azon személyekre, akik e szervek megkülönböztető jelzést használó gépjárműveinek vezetésére jogosultak és ilyen gépjárművet vezetnek,

b) azokra a hadkötelezettség alapján katonai szolgálatot teljesítő gépjárművezetőkre, akik megkülönböztető jelzést használó honvédségi tűzoltó és sebesültszállító gépjárművet vezetnek.
Válasz küldése