* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. szept. 21. 0:02

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 1225 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 45, 46, 47, 48, 49
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. feb. 17. 10:53 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2002. szept. 02. 10:37
Hozzászólások: 980
Tartózkodási hely: Európa
Offline
Törvénytelen:

Igaza van Danka Jánosnak, ezt belső körben kell megvitatni nem nyilvánosan!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. feb. 17. 10:46 
szikracsapkodó

Csatlakozott: 2003. feb. 16. 14:52
Hozzászólások: 14
Offline
A köztestület és az öte elnöke, ugyanaz!
Az öte az elmúlt pár évben, többször is a széthulás utját járta, mert nem volt egységes vezetés és elszámolás! Ebből keletkeztek iratok is de, azt szintén figyelmem kivül hagyták az ellenörzést végzők!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. feb. 17. 8:13 
tűzkakas-idomár

Csatlakozott: 2002. dec. 10. 3:57
Hozzászólások: 301
Offline
Mitől törvénytelen a működés? Mert a parancsnoknak nincs meg a végzettsége, és esetleg okiratot hamisított? Attól csak ő van törvénytelenűl a helyén. A gépkocsi vezető etről még törvényesen dolgozik. Egyébként: Tudod te hány osztályvezetőnek nincs meg az előírt végzettsége a HÖT-ökön?
Biztos sok tűzoltó van, aki elláthatná a parancsnoki teendőket. De ki az aki ott hagyja a HÖT-öt, és az összes ezzel járó kedvezményt? Az 1,2-es szorzót, az 50 évesen nyugdíjba menést, a jubíleumi pénzeket, amik a végére elég tetemesek, stb...? Majd ha 50 évesen közös megegyezéssel elmegy nyugdíjba, utána igen. Nyugdíjkiegészítőnek. Mi van, ha 5-6 év mulva új koncepció jönn ki, és a köztestületek megszűnnek? Van erre garancia? Nincs. Ez csakmint minden más, politikai akarat kérdése. Igaz, nincsenek erre utaló jelek. Valószínű, hogy a jelenlegi felemás helyzet marad.
Az én maszek véleményem szerint az ilyen helyekre kihelyezett tűzoltóőrsökkel jobban járt volna mindenki. Ti is. Hiszen jópár embert oda is fel kellett volna venni, ha nem is ennyit, mint így, hiszen pár környékbeli biztosan ki ment volna a HÖT-ről. De akiket az "utcáról" az őrsre vettek volna fel, az élvezné azokat az előnyöket, amiket felsoroltam. És talán nem volna annyi ellentét. Vedd észre, az új tűzoltási szabályzat egy szintre emeli az ÖTE parancsnoki iskolát végzett köztestületi parancsnokot a komolyabb végzettséggel rendelkező HÖT parancsnokokkal. éa s közetstületi szolgálatparancsnokot (akinek lehet, még a 10 hónapos szakmunkása sincs meg), a technikusit végzett HÖT szolgálatparancsnokkal. Tegyétek szívetekre a kezeteket. Ez igazságos?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. feb. 17. 0:22 
szikracsapkodó

Csatlakozott: 2003. feb. 16. 14:52
Hozzászólások: 14
Offline
Danka János!

Ha téged ilyenen kaptak volna, még a helyeden lennél???
Miért nem irtak ki pályázatott? A megyében van több tűó is aki nyugodtan elláthatná a beosztást!

A VMKVI csak szakmai felügyeletett lát el, mint tudjuk. A legutóbbi köztestületi ülésen olyan hangok is voltak, hogy a megye csak van, és nincs semmi köze az eseményekhez.

amúgy ez belső kör, mivel csak tűók irnak ide


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. feb. 16. 21:46 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2002. dec. 01. 18:49
Hozzászólások: 2179
Tartózkodási hely: Várpalota
Offline
Törvénytelen!
1. Fog lépni, ha nem is az OKF, akkor a VMKVI. Hogy mit, azt nem tudom, és bár működésileg van kapcsolatom veletek (mi több, emberileg is), nem gondolom, hogy ez másra tartozna a "körön" belül.
2. Hallomásból úgy "sejtem", hogy a "ha ló nincs, szamár is jó" esete forog fenn. De se tényeket, se pontos infót nem tudok (A lényeg, ami engem érdekel, az az, hogy működjön tovább az ÖTE).


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. feb. 16. 15:04 
szikracsapkodó

Csatlakozott: 2003. feb. 16. 14:52
Hozzászólások: 14
Offline
Miért engedi az OKF a törvénytelen működést?

Balatonfüreden, a köztestületi parancsnok, anno domini, olyan munkaszerződést kapott, hogy szerezzen érettségit és végezze el a Létesítményi és önkéntes parancsnoki tanfolyamot.
Ez a mai napig nem történt meg, mellette a hamis vásárolt érettségit bemutatta vagyis felhasználta, képzettséget nem szerzett!!!

Ellene rendőrségi eljárás van folyamatban, ahol vizsgálják a közokirat hamisítást…
A köztesület mindezek ellenére fenntartja a törvénytelen működést, és nem váltotta le a parancsnokot!!!

Kérdés?
1, Miért nem lép az OKF?
2, A köztesületet alkotó polgármesterek miért támogatják a törvényellenes működést?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. feb. 12. 16:52 
hamutipró

Csatlakozott: 2002. dec. 31. 13:41
Hozzászólások: 98
Offline
Valami nem stimmel azért az egész ügyben. Ha a januári finanszírozás nem érkezett meg annak a legfőbb oka az lehetett, hogy a működési terület vállalásának engedélyezésében nagy csúszás volt. Az MTSZ-nek javaslattételi joga van, de tudomásom szerint az általam említett okok miatt ez sem volt meg csont nélkül. A dolog furcsasága egyébként az, hogy a helyi önkormányzat illetékeseitől, illetve a szakmai felügyeletet ellátóktól származó információk szerint a személyi feltételek is rendelkezésre álltak. Egyetlen gondot vetettek fel, mégpedig azt, hogy az adott település önkormányzatához nem társult más önkormányzat a köztestület megalapításakor. Ez igaz, de a miértre elég jól megnézni a térképet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. feb. 11. 22:21 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Hozzászólások: 539
Tartózkodási hely: Pomáz
Offline
Konkrétan. Azt hiszem Balmazújvárosról beszélsz, aki nem kapta meg a működési területet. Úgy tudom, hogy a személyi feltételek nem voltak meg, azaz nem volt olyan parancsnoka, mely megfelelt volna a hatályos jogszabályoknak. A hajdúböszörményi parancsnok látta volna el a pk.i feladatokat x km-ről. Úgy tudom, hogy ezért nem kapta meg. A MTSZ szerepét szerintem túlértékeled, mert csak javaslattételi joga van. A szakmai döntés az OKF-en van.
Másik megközelítésből ez a néhány napos huzavona sok köztestületnél okozott működési zavart. A januári finanszírozás nem érkezett meg, csak februárban.
Harmadik megközelítés: a köztestületté válás egy organikus fejlődés eredménye kellene, hogy legyen a jövőben. Az egyesületi forma tarthatatlan a tűzoltás és műszaki mentési tevékenységhez. Szükséges az átalakulás. Jeleleg a köztestületté válás együtt jár egy bizonyos körzetközponti feladatkör ellátásával is. Rossz a finanszírozási rendszer is, hiszen az alapból járó támogatás (jelenleg 8,2 MFt) jár mindenkinek alanyi jogon. A többi a lakosságarányos támogatás. El kellene oda jutnunk, hogy az önkormányzatok felismerik a társulás szükségességét. Ehhez az kell, hogy minden település kötelező közszolgáltatási feladata legyen a tűzvédelem.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. feb. 11. 17:52 
hamutipró

Csatlakozott: 2002. dec. 31. 13:41
Hozzászólások: 98
Offline
Mi erről a véleményetek? Létezik egy kb. 16 ezer lakosú város, amely köztestületi tűzoltóságot akar magának. Megteremti a szükséges személyi és tárgyi feltételeket. Szándékához bírja a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság és a megyei szövetség támogatását. S ekkor jön a Magyar Tűzoltó Szövetség, amely egyik aktivistája, - egyébként az OKF teljesen más területén tevékenykedő prominense - akinek hatására az MTSZ nem javasolja a működési terület megadását. Milyen jogon veszi magának a bátorságot bárki, hogy az állampolgári öntevékenységet és a vélhetően szakszerű feladatellátást megtorpedózza? Ti tudjátok a választ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 11. 19:10 
pernyekergető

Csatlakozott: 2003. jan. 07. 21:37
Hozzászólások: 35
Offline
Kedves P/20!
Megnéztem csodálatos honlapotokat és elég sokáig el is időztem rajta. MOst már be is tudtalak azonosítani. Hozzászólásodat, a honlapotokat, valamint a HÖTOSZ-LÖTOSZ-MTSZ közös tűzvédelmi koncepciót elolvasva, csak gartulálni tudok nektek. Én is egy kicsit más színben látom az önkéntes (vagy önkormányzati tűzoltóságok) megítélését. Azt hiszem nem fordítottam elég időt arra, hogy megismerjem a szervezetet, csak a "tájékoztatókra" hagyatkoztam, mely már látom, hogy nem volt igaz. Nálunk is lesz ennek megfelelően átszervezni való, ez a Niva megoldás nem is rossz, majd érdeklődök mások hogyan csinálják. Törekvésetekben egy dologgal nem tudok azonosulni, az pedig a beosztási jelzés, amit megalkottatok. Ezt - mint hivatásos tűzoltótól- vegyétek nagyon jó indulatú ajánlásnak, mielőtt valami lavinát zúdítotok magatokra.
A működési területemen van egyesület is, köztestület is. Nem is mondom, hogy rosszban lennénk egymással, megyei szövetségi rendezvényre is eljárunk együtt, viszem, hozom őket. Viszont ha holnaptól Jani bácsi, az egyesület parancsnoka ezredesi parolinnal áll mellém, akkor minden támogatottságomat elvesztitek és hidd el nem csak az enyimet, hanem a többi parancsnokét is. Hiúsági kérdés? Lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 11. 13:46 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Hozzászólások: 539
Tartózkodási hely: Pomáz
Offline
Kedves Barátom, Útkereső!
Kicsit nehezebb írásban beszélgetni, illetve vitatkozni, mint szóban, ezért valószínű, hogy több az elértés. Nem vettem egyáltalán támadásnak az álatlad leírtakat, nem tartom ingyenélőnek a hivatásos tűzoltóságot, hiszen én is arról írtam, hogy szüksége van rá, ez nem is lehet vita témája. A megfogalmazás lehet, hogy féreérthető volt, de hidd el ezek tapasztalatok. Éppen olyan, mint néhány évvel ezelőtt, micsoda rágalom hadjárat volt az önkormányzatiság ellen. Most is bele súlykolták jónéhány tűzoltóba, hogy ha létrejönnek az ÖT-k, ti mehettek kapálni, mert ki lesztek rúgva. Amikor azt írom te, meg ti, természetetesen a hivatásos tűzoltókra gondolok és nem szeméylszerint rád, mert nem i studom, hogy ki vagy.
Amiket leírtál egyetértek vele. Egy apró helyen van pontosítananom való, mégpedig ott, hogy a HÖT mellett is megfér az ÖT. Erről az a véleményem, hogy egy településen csak egy tűzoltóság legyen. Önkormányzati. Ennek lehetnek hivatásos és önkéntes tagjai is. Nyugaton is így működik.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 11. 12:14 
hamutipró

Csatlakozott: 2002. dec. 31. 13:41
Hozzászólások: 98
Offline
P/20:
Nagyon kérlek légyszíves olvasd el az általam korábban (pl. január 8-án leírtakat) leírtakat. Én nem támadlak titeket. Akkor is leírtam, s most is leszögezem, hogy némileg módosított (kiszámítható, világos, jövőképet sugalló) szabályozás mellett egyre nagyobb számban, s ebből következően egyre nagyobb szerepet játszva szükség van rátok. Bár nem írtad így le, de ingyenélőnek titulálsz ("a pénzt féltitek, a munkát nem"). Ezt ha így gondoltad, akkor visszautasítom. Azt azonban Te sem tagadhatod, hogy vannak olyan köztestületiek, ahol bár javult a helyzet a szakmai munka minőségén (lehet, hogy erős volt a"vak ló") még bőven van javítanivaló. Azt továbbra is tartom, hogy az ügyészségi vizsgálat ajánlásait -még akkor is, ha a rendszer átfogó szabályozására nincs meg az OKF akarata- meg kellett volna fogadni.
Ha az említett hozzászólásomat átolvasod, akkor láthatod, hogy számomra is az a fontos, hogy a tüzet minél előbb eloltsa valaki, a titulusok nem érdekelnek. Előző hozzászólásomban azt mondtam, hogy a hivatásos szó(!) magasabb színvonalat jelent, vagyis egy szóval sem azt, hogy ők valójában mindig magasabb szinten végzik a munkájukat.
A képzettséggel és a képzéssel kapcsolatban azt szeretném, ha az érdekérvényesítő képességetek erősődne. Ma ugyanis nem az igény határozza meg a képzés tartalmát, hanem a KOK legjobb tudása szerint -sokszor a szolgáltatásait igénybe vevőket meghallgatva -kitalál valamit. Ezt a felettes szervei egyébként általában jelentősen módosítják. Azzal egyébként megint csak egyetértünk, hogy a képzés tartalmát a feladat, a beosztás határozza meg, s nem a működési forma. A vakbélműtétre váró beteget sem érdekli, hogy állami, önkormányzati, egyházi, vagy vállalkozó orvos műti meg, a lényeg az, hogy sikerüljön (talán egy olyan példa végre, amely mindkettőnk szerint ül).
Másik felvetett kérdésemre is adtál választ, méghozzá olyat, amellyel támadsz is egyben. Én egy szóval sem mondtam akkor azt. hogy ez gond. Bármilyen furcsa is számomra még ez a kisebbik rossz. Azért rossz, mert az lenne jó, ha a 24 óra szolgálat kipihenésére használhatná. Mivel ez ma az utópia kategóriája, ezért sokkal jobb, ha a szakmájában dolgozik, mintha segédmunkás lenne egy kőműves mellett. A gond mindkét esetben akkor jelentkezik, ha bármely szolgálati helyre önmagát és társait veszélyeztető fáradt tűzoltó jelentkezik szolgálatra.
Lakóhelyemen nincs szó arról, hogy valaha is lenne majd önkéntes tűzoltóság, mivel itt van a hivatásos önkormányzati tűzoltóság, s azzal az egész település tökéletesen védett. Én ezzel nem értek egyet. Nyugaton még az ilyen településeken is megfér egymás mellett a hivatásos és a polgárok önvédelmi szerveződéseként létrejött, a helyi közösség alakításában fontos szerepet játszó önkéntes tűzoltóság. Szerintem ez még lakóhelyemen, Budapesten sem teljesen agyrém.
Most egy szuszra ennyit, bár ma hivatalosan nem dolgozom, de vár a munka. Üdv Neked és Mindenkinek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 10. 19:15 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Hozzászólások: 539
Tartózkodási hely: Pomáz
Offline
Útkereső: Az elnevezések és az általad felvetett kérdések mind struktúrából adódó anomáliák. A rendszert kellene megnézni és megreformálni, ahol szükséges és nem a struktúrákat foltozgatni.
Az állampolgárt nem az érdekli, hogy őt hivatásos vagy önkéntes védi, hanem az, hogy minél előbb kapja meg a segítséget. A beavatkozás színvonalában nem lehet különbség. Ismét egy példa. Vámosmikola a múlt évben kapott működési területet. Szerinted annak a vámosmikolai állampolgárnak mi az elsődleges szempont: hogy vácról (kb 60 km) egy általad magasabb szintű szolgáltatást nyújtó hivatásos tűzoltóság érkezzen a mostani hóviharban a jelzést követő 1,2 óra múlva, vagy a helyi köztestületi tűzoltóság 10-15percen belül?
A jelenlegi magasabb színvonalú szolgáltatás alatt gondolom azt érted, hogy a hivatásos tűzoltóknak magasabb a szakmai képesítése. 40 órás - 6 hetes stb. Ebben igazad van, de ez ez megit csak struktúra. Olyan képzési rendszer kellene, amelyik használható. Nem akarok ilyenekkel dobálni, hogy német, svájc, ausztria miért tudta megoldani. Igaz egyébként, hogy egy sugárvezetőnek, akinek ugyan azt a tüzet kell eloltani miért kell egyszer 40 órás, másszor 6 hetes iskola? Az, hogy azért mert az egyik hivatásos a másik önkéntes, az nem válasz, ugyanis ne a struktúrából induljunk ki, nézzük meg a feladatot. Gondolom ezzel te is egyet értesz.
Én önkéntes tűzoltóságot (köztestületet) vezetek, tűzvédelmi mérnöki oklevelem van. Ez megfelelhat bármely - majdnem bármely - hiavtásos tűzoltóság parancsnokának képesítési követelményének. Nem vagyok főállásban, önkéntes tűzoltó vagyok.
A katona példában azért vitatkozom veled, mert volt idő, amikor éles helyzetben működött a rendszer. II. világháború. Szerencsére azóta nem kellett. De most légyszíves ne írd vissza, hogy el is vesztettük a háborút! :lol:
Az önkéntes rendőrségi példád azért sántít, mert az politikai szervezet volt, ezért nem szerették. Azaz a barikád nem azonos oldalán állt a bajbajutott állampolgár és az önkéntes rendőr. A tűzoltó az igen, bár próbálták a mási oldalra kényszeríteni. (állam= mindenkori uralkodó osztály elnyomó szerve. állami tűzoltó ....ugye ismered)
Az 1. kérdésed ismét struktúra. Jelenleg a főállású önkéntes tűzoltók (már az elnevezésre is borsódzik a hátam) minimálbéren vannak, illetve amennyit ki tudnak gazdálkodni. Előző hozzászólásomban írtam, hogy mivel az önkéntes tűzoltóságoknál is kell vamemennyi főállású státusz, ezt nem főállású önkéntesekkel, hanem rendesen hivatásos tűzoltói jogviszonnyal kellett volna megoldani. Ez azért nem megy most, mert nincsenek meg azok a tárgyilagos alapok, melyről beszéltem, hogy hány lakos védelmét kötelező megoldani hivatásos tűzoltósággal stb. Ugyanis ez is következmény, minnél több embert védek, annál több riasztásom van. Ugye ez evidens.
A második kérdésedet nem értem. Ha arra gondolsz, hogy leadja a szolit a HÖT-be átszalad egy másik településre és felveszi a szolit mint ÖT, akkor erre azt mondom, hogy ilyen alapon mehetne kőművesnek is, disznót is nevelgethetne, miért baj, hogy azt csinálja amit szeret és amihez ért? Másik megközelítésből - az én olvasatomban- nem lehetne főállású tűzoltó, mert itt is hivatásos meg ott is hivatásos nem lehetne. Pont egy joghézag van kihasználva. De egy önkéntes tűzoltóság önkéntes készenléti szolgálatot vállaló tagja miért nem lehetne?
Szerintem egzisztenciálian féltékenyek a hivatásos tűzoltók az önkéntesekre, mert elveszik a területet, pénzt - a munkát gondolom nem sajnáljátok - ezért aggódtok a védett állampolgárok nevében. A baj csak ott van, hogy ez nem a ti feladatotok. azoknak a védendő állampolgároknak van egy választott vezetője, akit polgármesternek hívnak, az ő dolga az aggódás, azaz eldöntse,hogy milyen tűzoltóságra van szükség a lakosainak a védelmére. (mit engedhet meg magának)
A HÖT éves szinten 27 milliárd forintból gazdálkodnak. Tudom, ennek a java 90 %-a bér és járulék. az ÖT-ok 640 millióból az egyesületek 200 millióból. Nem a HÖT pénzből lett elvéve, tehát csak a munkát és egy kicsit a felelőséget vették át. Ezt miért kell sajnálni?
Amennyiben lakhelyedet, vagy egy általad ismert települést megadsz, közgazdaságilag is levezetem, hogy az ÖT-ok terjedésével mindenki jól jár és mi lehetne a következő lépés.
Volt riogatás annak idején is, talán most is, hogy az önkéntesek miatt a hivatásosok elvesztik az állásukat (minden bajok és ellenségeskedés forrása). Ez azért nem így van, mert az ÖT-l étrejöttével is több hivatásos (de nevezhetjük főállásúnak is) tűzoltó lett, mert főállású emberek nékül ezt az agyon bürokratizált és jogi útvesztőktől hemzsegő szakmát sem lehet soká csinálni. A jövőben a hivatásos tűzoltóságra szerintem a különleges feladatok megoldása (különleges szerek kezelése) fog inkább hárulni.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 10. 15:45 
hamutipró

Csatlakozott: 2002. dec. 31. 13:41
Hozzászólások: 98
Offline
P/20: részben egyetértek veled abban, hogy nem az elnevezés a fontos, hanem a tartalom. Azért csak részben, mert én azt is fontosnak tartom, hogy az elnevezések pontosan lefedjék a tartalmat, márpedig ma nem ez történik. Aki átolvassa e témával kapcsolatos fejltegetéseket az láthatja, hogy még a megszólalók jelentős része is keveri az egyesületeket a köztestületekkel. Miért várjuk akkor el az egyszerű mezei állampolgártól, hogy ugyanolyan szinten ellátottnak érezze magát az "önkéntesek" által védetten, mintha hivatásosak védenék őt. A hivatásos szó mindenképpen magasabb szakmai színvonalat jelent mint az önkéntes. A tűzoltási és a műszaki mentési tevékenység során nem lehet cél a szolgáltatások közötti különbség! Te is hoztál egy példát most megteszem én is. Az előző rendszerben vegyes érzésekkel viseltetett a társadalom a rendőrök iránt, de az önkéntes rendőrök megítélése még ennél is rosszabb volt. A tartalékos és a hivatásos katonakkal való összevetésed egyébként azért is sántít, mert - hála Istennek - a katonaságnak általában és főleg a tartalékos tiszteknek nem kell éles beavatkozásban mostanság részt venniük, bármit is hibáznak az kijavítható. Ugyanez a tűzoltás esetén nem mindíg modható el.
A rossz kérdésemmel kapcsolatban tehát megállapítható, hogy a nem főállású köztestületi tűzoltók esetében jelentkezik csak a kevesebb költség. Ennek kapcsán kérdezem meg azt, hogy ismereteitek szerint:
1. a főállású köztestületi tűzoltók bére mennyivel tér el és milyen irányban a hivatásos önkormányzati tűzoltóságon hasonló munkakörben foglalkoztatottak bérétől?
2. a folyamatos készenléti szolgálatot ellátók a bevetéseken kívüli időszakban a köztestületi tűzoltóságok nevében és bevételére mennyi szolgáltatást végeznek, s ez mennyiben tér el attól, amit a hivatásos kollegáik tesznek, tehetnének?
Részben ehhez kapcsolódva: helyesnek tartjátok-e azt, hogy a hivatásos önkormányzati tűzoltó a 24 óra szolgálat után fél órával már köztestületi tűzoltóként teljesít szolgálatot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 10. 12:33 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma

Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Hozzászólások: 539
Tartózkodási hely: Pomáz
Offline
Tisztelt Kollégák!
Az, hogy egy tűzoltóságot hogyan neveznek el, attol az égadta világon semmi sem fog megváltozni. A lényeg a szervezeti rendszerven van. Lakosság védelmet jelenleg egyféle tűzoltóság végez, azpedig az önkormányzati tűzoltóság. Persze itt nem a hivatásosra gondolok, mert az is egy szervezési kategória, meg az önkéntes is. Tehát önkormányzati tűzoltóság oltja a tüzet. Hány fő védett lakosság után szervezzen az önkormányzat tisztán hivatásos tűzoltóságot, hány főnél jó a félhivatásos struktúra (ezek a köztestületek) ezt a szakmának és az ellátott terület teljesítőképességétől kell függővé tenni. Azaz van bizonyos lakosság szám, ami fölött az államnak ki kell követelnie, hogy ott 24 órában hány főállású (hivatásos) tűzoltónak kell lennie készenlétben. Ez mellett természetesen lehetnének önkéntesekis, akik akkor kerülnek riasztásra, ha olyan jellegű esemény van. Aztán kellene olyan kategória, ahol az állam azt mondja, hogy naponta legalább 1 vagy 2 főnek kell lenni főállásban (hivatásos), amelyet önkéntesek egészítenek ki. A kategóriák természetesen nem azt kell, hogy jelentsék, hogy bebetonozott rendszer. Ezek minimális követelmények. Vagyis az állam azt követelei, hogy legalább 1 rajos tűzoltóság legyen, de a helyi lehetőségeket kihasználva ez akár 2 rajos is lehet. A minimum 1 fő 24 órában is bővíthető létszám. Lényeg: a lakosság szám alapján kapják az önkormányzatok VISSZA az adókból erre fordított fenntartási költségeket. Minnél nagyobb a város (vagy a működéi terület) annál több pénz érkezik. Működési területről beszélek, vagyis nem lehet a működési területet a végtelenségig növelni, mert megjelenik a 20 km-nél messzebbi településeken az egyenlő ellátás igénye is, és mint Imre említette itt márt nem beszélhetünk ellátásról, mentésről, meg fog jelenni egy új, kisebb ellátási körzet.
Tűzőr: ha úgy gondoltad, hogy az ÖT-ok létrejötténél az ÖT-nál alkalmazuásba kerülőket is hivatásos tűzoltóüi státuszba kellett volna venni, és az ÖT helyett önkormányzati tűzoltóságot kellett volna csinálni, melynek vannak hivatásos és önkéntes tagjai, akkor egyetértek veled, egyébként nem.
Kicsit gondoljatok a honvédségre. Vannak hivatásos katonák. Vannak olyan katonák, akik tartalékosok, azaz a jelen példában önkéntesek. Van olyan ismerősőm, aki tartaléskos őrnagy. Sorkatonaának a rigóképzőbe ment, tartalékos hadnagy lett, majd néha behívták 1-2 napra (hétre) tartalékos kiképzésre és jelenleg tartalékos őrnagy. Vagyis csak akkor megy be, ha kiképzés és esemény van. Viszon akkor teljesen egyenértékű őrnagy a hivatásosokkal. Ugyan ez a helyzet nálunk is. Vannak hiatásosok és vannak önkéntesek, akik ugyan azt az isolát kell(lene), hogy elvégezzék, jőjjenek be -nálunk legalább is -havonta továbbképzésre és csak akkor jöjjön, ha esemény van.
Mennyibe kerül az önkéntes tűzoltóság? Ez egy rosszul megfogalmazott kérdés. Ugyanis egy bevetésen mennyibe kerül az önkéntes tűzoltóság, erre azt lehet mondani, hogy ugyan annyiban, mint a hivatásos. Ez nem is leht másképpen, hiszen az önkéntes ki van véve amunkahelyéről és ilyenkor az igénybe vevőnek kell fizetnie a kiesett munadíját és JÁRULÉKAIT, az üzemanyag ugyan annyiba kerül, a felszerelés, oltóanyag, az elem, a védőfelszerelés, azaz minden ugyan annyiba kerül. A fő különbség ott van, hogy a bevetés után az önkéntes haza megy, nem fizetjük tovább a bérét, a járulékokat, a hivatásosnak (főállásúnak) pedig fizetni kell. Hangsúlyozni szeretném: AZ ÖNKÉNTESSÉG NEM INGYENESSÉGET JELENT, még akkor sem, ha ma ez -kényszerűségből - így működik.
Végezetül egyngedjetek meg egy hazai páldát. A közgyűlés (5 önkormányzat) eldöntötte, hogy a minden tűzoltó a polgári és szakmai iskolája, valamint az eltöltött szolgálati évek után a köztisztviselői illetmény hányszoros fizetési kategóriába sorolható be. Kiképzésnél, elrendelt rendkívüli készültségnél, egyéb igénybevételnél fizetjük ezt a díjat, beavatkozásnál ennek a dupláját. Vagyis, ha otthon készenléti szolgálatot lát el a tűzoltó, addig nem kap semmit, ameddig nincs riasztás. Ha van, innen ketyeg az előbb említett besorolási díj duplája. Ez tart a laktanyába visszaérkezésig. Vagyis, annyi pénz jár neki, mint amennyi az adatlaopn a beavatkozás ideje katagóriába megjelenik.
Így tb ellátása is biztosított a tűzoltónak, ami nagyon fontos.
Sajnálom, hogy nem ez lett elfogadva országosan mert tényleg használható a rendszer.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 09. 22:45 
hamutipró

Csatlakozott: 2002. dec. 31. 13:41
Hozzászólások: 98
Offline
Most csak egyetlen dologra térnék ki ez pedig maga az elnevezés. Nem véletlen, hogy az ügyészségi vizsgálat szerint is - a tűzoltó egyesületekkel való könnyű összetéveszthetőség miatt - meg kell változtatni az elnevezésüket. Jómagam is ezért használom inkább a köztestületi tűzoltó(ság) kifejezést. A dolog szépséghibája, hogy az ügyészség ajánlása ellenére ez a módosítás sem történt meg.
Az önkéntes kifejezés a köztestületiekre más miatt sem pontos. Tevékenységükért legtöbben valamilyen térítést, fizetést kapnak, ugyanakkor attól a pillanattól, hogy működési területet kaptak a tűzoltási és műszaki mentési feladatok ellátása nem önkéntes, hanem kötelező.
Egy kérdésre szeretnék ugyanakkor választ kapni: Mennyibe kerül valójában egy köztestületi tűzoltóság,milyen trükkökkel lehet kiegészíteni a központi költségvetésből kapott összeget?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 09. 22:28 
kapacsmester
Avatar

Csatlakozott: 2002. nov. 09. 22:18
Hozzászólások: 274
Tartózkodási hely: Tótkomlós
Offline
tűzimi A gondolat meneteddel teljesen egyet értek, nem vitatható az ellentétsem. Nagyon kevés olyan hivatásos van aki elfogadja, hogy a tüzet a helyben levő (saját tulajdon) szervezet is elvégezheti. Az állampolgárokat egyformán megilleti a védelem.

tk20


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Tűzoltó Köztestületek működésének tapasztalataiNagyon sajnál
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 09. 13:01 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2002. dec. 14. 13:14
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Abádszalók
Offline
Nagyon sajnálom , hogy vannak kedvezőtlen tapasztalatok is. Őszintén szólva szeretném tudni hogy melyik Ö. T. -ről van szó. Nekem olyan információim vannak, hogy az esetek 20-.30 %-ban kérnek segítséget hivatásos tűzoltóságtól. Tűzvizsgálat lefolytatására pedig .- már amennyiben szükséges - nem csak fecskendővel lehet menni ( Lada Nivák ? ) Alapvető félre értelmezése a 119 /1996 korm. rendeletnek, az amikor az Ö.T. 4 fő bent lévő állománnyal működik ( 24/48 vagy más rendszerben) és egyáltalán nincs önkéntes létszám ( akkor mitől önkéntes ! ). Ha az állampolgár szempontjából nézzük, akkor 20 km vonulási távolság esetén, vagy azon túl már nem lehet védelemről beszélni. Ezért az Ö.T.-ok működésének szükségességét szakmailag nem lehet meg kérdőjelezni. A működés szakmaiságát pedig a feltételek biztosítottságának figyelembevételével lehet tárgyilagosan megítélni.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 09. 11:28 
tűzkakas-idomár

Csatlakozott: 2002. dec. 10. 3:57
Hozzászólások: 301
Offline
Én a végletekig toleráns tudok lenni az ÖTE-kel. Ugyan ez a köztestületekkel pont fordítva van. Mivel ők Főfoglalkozású tűzóltók. Fizetést kapnak a munkájukért.
A munkájuk viszont sokszor ÖTE szintű. Hányszór volt már, hogy vissza akartak fordítani. Még jó, hogy mégis kimentünk.
Szerintem marhaság volt még így bonyolítani a tűzoltó szervezeteket. Az én véleményem szerint is hivatásos őrsöket kellett volna felállítani.
A másik: Höt-től 20 km-en belüli város, miért ellátatlan terület? :evil:


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 08. 23:01 
hamutipró

Csatlakozott: 2002. dec. 31. 13:41
Hozzászólások: 98
Offline
Azt hiszem mindannyiotok előtt ismert az, hogy a 90-es évek elején el kellett dönteni azt, hogy az ellátatlannak minősített területek ellátását miképpen oldja meg. Elsősorban anyagi megfontolások miatt az önkéntes tűzoltóságok létrehozását támogatta a politika. Megjegyzem ugyanakkor, hogy sajnálatosan nem mutatható ki pontosan, hogy valójában mennyibe kerül egy-egy köztestületi tűzoltóság működése. Egyre gyarapodnak létszámban, tudásban. Az általuk végzett beavatkozások minősége is változatos, néhány helyen profizmusukat látva veszélyeztetve érzik magukat a hivatásosok, máshol a "vak ló" effektus is előfordul. Érdekkülönbségek természetesen jelentkeznek, melyeknél, ha nem sikerül a nagyközösség számára fontos dolgot előtérbe helyezni (el legyen oltva minél előbb a tűz), akkor furkálódások is előfordulnak. Megítélésem szerint némileg módosított szabályozás mellett szükség van rájuk, még többre is.
Az a tűzvizsgálat jelenlegi szabályozásából fakadó különlegesség, hogy a hivatásosok részéről egy gépjárműfecskendő, akkor is a tűzeset színhelyére megy, ha az a tűzoltás szempontjából szükségtelen. Ezeket az utakat kis mértékben azzal is csökkenteni lehetne, ha a köztestületiek el tudnák dönteni, hogy tűzvizsgálati szempontból tűzesettel állnak-e szemben, mert ha nem, akkor nem kell autókázni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 08. 20:50 
kapacsmester
Avatar

Csatlakozott: 2002. nov. 09. 22:18
Hozzászólások: 274
Tartózkodási hely: Tótkomlós
Offline
tűzőr megértem gondjaid, de ezek a szervezetek nem vizsgálhatnak. ebből adódik, hogy a vizsgálót ha halaszthatatlan a kárhelyre kell jutattni. Másik gondolat az hogy I fokozatú riasztásra is két gépjármű fecskendő szükséges. A kárhelyen lehet eldőnteni, hogy a riasztott erő szükséges-e az esethez, vagy sem. Talán a legfontosabb dolgot hagytam utoljára, nevezetesen nem szükséges 4 fő bentartása a laktanyába ha a törvényben meghatározott szintidőnbelől a meghatározott minimális létszámmal elhagya a laktanyát. Több megoldásról hallottam már , híadós és gkvez tartózkodikben stb....

Sok gondolatott mozgat a téma, de a közelség és a pénz nagy úr......

tk20


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 07. 23:24 
pernyekergető

Csatlakozott: 2003. jan. 07. 21:37
Hozzászólások: 35
Offline
Nekem sajnos nem jók a tapasztalataim. Ugyan úgy vonultatni kell az egységemet, pedig van saját működési területe a közetstületnek. Igaz ugyan, hogy volt eset, amikor vissza fordítottak minket, de általában nem. A 4 fő mindíg megvan, de általában 4 fő kevés a beavatkozáshoz. Tűzvizsgálatra úgyis ki kell küldenem a fecskendőt. Pozitívumként annyit, hogy lassítják a tűz terjedését, előfordult, hogy el is oltották a tüzet, de ez nem jó megoldás. Inkább azt támogattam volna jobban, hogy a köztestületek helyett egy 1, vagy fél rajos hivatásos egységet állítsunk fel örs jelleggel. Nem is kellene külön hiradóügyelet, csak dekoncentrálnánk az erőinket a működési területen. Nem igazán értem ezt a 8-10 perces riasztási időt, hiszen ha bent van a négy fő, akkor miért kell ilyen sok idő, hogy elhagyják a laktanyát. Szóval egy nagyon gyenge kezdeménynek találom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003. jan. 06. 13:28 
kapacsmester
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 29. 11:42
Hozzászólások: 269
Offline
Véleményem szerint szükség van rájuk. Nem csak elfogultságból.
Nézzünk csak egy Csepreget, vagy Kisbért. Ha nem lennének, simán fél óra lenne az első hivatásos kiérkezése!Így is annyi, de legalább már történik tényleg hozzáértő beavatkozás!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2002. dec. 20. 17:58 
tűzkakas-idomár

Csatlakozott: 2002. dec. 10. 3:57
Hozzászólások: 301
Offline
Megmutatttam a felvetést pár kollegának. Azt mondták, ők inkább nem nyilatkoznak. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Tűzoltó köztestületek működésének tapasztalatai
HozzászólásElküldve: 2002. dec. 20. 15:16 
csizmás kandúr

Csatlakozott: 2002. dec. 14. 13:14
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Abádszalók
Offline
Az önkéntes tűzoltóságok immár 5-ik évüket kezdik. Minél több vélemény érdekelne. [/i][/b]


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1225 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 45, 46, 47, 48, 49

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.