* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2017. nov. 24. 11:22

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2014. feb. 14. 20:25 
tűzkőről pattant

Csatlakozott: 2008. okt. 22. 23:47
Hozzászólások: 61
Tartózkodási hely: Budapest XX
Offline
A Kama3 köszöni jól van. Épp a Mogyoródi úton pihenget:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2013. márc. 18. 15:45 
lángterelgető
Avatar

Csatlakozott: 2007. ápr. 03. 20:34
Hozzászólások: 179
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Munkában a VIII/K-teher:
http://indafoto.hu/bowlingcamps/image/18073399-5c0ffbc9

_________________
"Az élet szép, tenéked magyarázzam?"


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2013. jan. 21. 0:10 
tűzkőről pattant

Csatlakozott: 2008. okt. 22. 23:47
Hozzászólások: 61
Tartózkodási hely: Budapest XX
Offline
Én K teherként tekintek rá:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 6319_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 3231_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2896_n.jpg

https://www.facebook.com/Bbazsaphoto


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2010. máj. 29. 23:06 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2009. jún. 22. 20:31
Hozzászólások: 355
Tartózkodási hely: Függőben
Offline
Nem egészen K-Teher, de itt említettem meg először szóval ide kívánkozik ez is.

Bejött a srácoknak a "GW-L3". Már a másodikat állítják szolgálatba. http://www.feuerwehr-obermaiselstein.de/index.php?seite=Artikel&artikel=zweites%20Auto%20ausgeliefert


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 27. 20:40 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2009. jún. 22. 20:31
Hozzászólások: 355
Tartózkodási hely: Függőben
Offline
firefighter25 írta:
http://tuzoltosag.szombathely.hu/galeriak/tuzoltoautok/teher/index_2.htm
http://tuzoltosag.szombathely.hu/galeri ... ndex_3.htm
http://tuzoltosag.szombathely.hu/galeri ... ndex_4.htm


Azért nem semmi a szombathelyi Tűzoltóság. A műszaki mentő szert is a saját elképzelésük szerint alakították át és úgy látom, hogy a K-tehert is ők csinálták.

Gratulálok!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 23. 23:12 
tűzkakas-idomár
Avatar

Csatlakozott: 2009. ápr. 30. 10:33
Hozzászólások: 329
Offline
http://tuzoltosag.szombathely.hu/galeri ... ndex_2.htm
http://tuzoltosag.szombathely.hu/galeri ... ndex_3.htm
http://tuzoltosag.szombathely.hu/galeri ... ndex_4.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 27. 10:57 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2004. júl. 28. 22:57
Hozzászólások: 630
Offline
Idézet:
Azért nem semmi, hogy ha valami le van írva a szabványban, (LF10/6) de el kell tőle térni attól még szabvány marad. Szimplán eléírják, hogy St.

Az St. az nem a "speciális" jelölése, hanem, hogy 6 személyes az LF 10/6, ami alapból 9 személyes lenne. Igazából rájöttek, hogy ezt a "könnyű" járművet 6 fő is ki tudja szolgálni, vagyis nem kell feltétlenül annyi ember. Amúgy még mindig 9 személyes az LF 10/6-osok jelentős része. Igazából olyan helyen használják az "St."-ket, ahol már van valami más alapszer (TSF-W, LF8, LF 8/6, stb.) vagy létesítményi tűzoltóságoknál.
Másik, hogy nem nagy kunszt amit kint csinálnak a szabványosdival, egyszerűen az a rendszer, hogy meghatározzák, milyen műszaki kialakításúnak (szállítható személyek száma, szivattyú teljesítmény, nyomócsonkok száma, tartályméret, stb.) és, hogy minek kell minimálisan rajta lenni. Amikor beillesztik a rendszerbe, megnézik, hogy mit teljesít és abba a kategóriába rakják.
Vagyis a rendszerbe bele van építve itt is a "változatosság", amit személy szerint igen élvezek, meg ők is élveznek. :tapsolo:
Mert ugye, ők saját maguknak tendereztetik a járműveket... ;-)

Idézet:
Észrevettem a tömlőcipelőt/fektetőt is amit a tanulmányodban említettél. Csak azért használják, mert így vékonyabb helyen helyezhető el és marad hely a raktérnek vagy benn a szabványban is?

Nincs benne, csak annyi van benne, hogy mennyi tömlőt kell felrakni minimálisan, az, hogy most az tekercsben, kosárban, kocsiban, harmonikában van, az igazából a "felügyelet" szempontjából édes mindegy. Majd a helyi emberkék kitalálják, hogy a legjobb nekik.
Amúgy eléggé különleges ami ezen az autón van, mivel általában 3 db. C tömlő (3 x 15 m) vagy 2 db. B tömlő (2 x 20 m) van a kosárban, ritkák ezek az egytömlős kosarak.
Igazából azért használják, mert egyszerűbb ezekkel tömlőt vinni és többet is tud vinni egy tűzoltó.

Idézet:
Érdekes, hogy két Mercedes mellé egy Bremach-ot választottak. Pedig szerintem Unimog alvázon is ugyanilyen jól nézne ki a cucc. Persze lehet, a számla kicsit magasabb lenne.

Biztosan megvan az oka, hogy miért választották a Bremach-ot... és nem biztos, hogy az anyagi okok miatt választották azt... ;-)

_________________
Az általam képviselt vélemény, magánvélemény, nem tükrözi annak a szervezetnek a hivatalos álláspontját, aminek a tagja vagyok!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 26. 20:17 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2009. jún. 22. 20:31
Hozzászólások: 355
Tartózkodási hely: Függőben
Offline
szemlits írta:
Marfisz!

Nem, de mondhatni majdnem... :-D
Ez egy StLF 10/6 -Sonderlösung-, vagyis:
- "St" = Staffel, azaz egy olyan LF 10/6 jármű, ami 6 személyes (a "normál" LF 10/6 az 9 személyes)
- LF 10/6 az egy itthoni terminológiában "könnyű" jármű, minimum 1000 liter/min szivattyúteljesítmény és 600 liter víz, valamint a szabványban (DIN 14530 Teil 5.) minimálisan meghatározott felszerelés megléte.
- Sonderlösung = "egyedi megoldás"
Vagyis ez egy fecskendő, alapvetően.
Ez a szépsége a német "rendszernek", hogy ha ezek a minimum feltételek teljesülnek, onnantól pluszban bármit ár lehet még rakni. Ők egy rakteret álmodtak meg, amibe gondolom rugalmasan pakolhatnak felszereléseket. Mellesleg 2 db. "Rollcontainer" (800 x 1200 mm) fér bele a "raktérbe".
Ahogy nézem egy középszivattyús elrendezés, vagyis minden megvan ami kell.
Miért nem készült el előbb...befért volna a tanulmányba... ;-)


Köszi! Reméltem, hogy hozzászólsz, mert német nyelvterületen tűzoltóság ügyben számodra nincs ellenfél. Mégegyszer kösz. Hála Istennek társalgási szinten bírom a németet, így sokat nézegettem a német wikipedian a tűzoltósághoz kapcsolódó szabványokat. Azért nem semmi, hogy ha valami le van írva a szabványban, (LF10/6) de el kell tőle térni attól még szabvány marad. Szimplán eléírják, hogy St. Észrevettem a tömlőcipelőt/fektetőt is amit a tanulmányodban említettél. Csak azért használják, mert így vékonyabb helyen helyezhető el és marad hely a raktérnek vagy benn a szabványban is?

Érdekes, hogy két Mercedes mellé egy Bremach-ot választottak. Pedig szerintem Unimog alvázon is ugyanilyen jól nézne ki a cucc. Persze lehet, a számla kicsit magasabb lenne.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 25. 20:43 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2004. júl. 28. 22:57
Hozzászólások: 630
Offline
Marfisz!

Nem, de mondhatni majdnem... :-D
Ez egy StLF 10/6 -Sonderlösung-, vagyis:
- "St" = Staffel, azaz egy olyan LF 10/6 jármű, ami 6 személyes (a "normál" LF 10/6 az 9 személyes)
- LF 10/6 az egy itthoni terminológiában "könnyű" jármű, minimum 1000 liter/min szivattyúteljesítmény és 600 liter víz, valamint a szabványban (DIN 14530 Teil 5.) minimálisan meghatározott felszerelés megléte.
- Sonderlösung = "egyedi megoldás"
Vagyis ez egy fecskendő, alapvetően.
Ez a szépsége a német "rendszernek", hogy ha ezek a minimum feltételek teljesülnek, onnantól pluszban bármit ár lehet még rakni. Ők egy rakteret álmodtak meg, amibe gondolom rugalmasan pakolhatnak felszereléseket. Mellesleg 2 db. "Rollcontainer" (800 x 1200 mm) fér bele a "raktérbe".
Ahogy nézem egy középszivattyús elrendezés, vagyis minden megvan ami kell.
További képek:
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Miért nem készült el előbb...befért volna a tanulmányba... ;-)

_________________
Az általam képviselt vélemény, magánvélemény, nem tükrözi annak a szervezetnek a hivatalos álláspontját, aminek a tagja vagyok!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 25. 19:26 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2009. jún. 22. 20:31
Hozzászólások: 355
Tartózkodási hely: Függőben
Offline
GW-L3?

http://www.lentner-gmbh.de/uploads/pics ... _6_1_3.jpg


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 17. 19:10 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2006. dec. 22. 18:08
Hozzászólások: 1129
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Hát Gyula! Nem mondhatok mást, mint hogy igen alaposan körüljártad a témát.
Gratula!

Örömmel látom, hogy immár a Védelem Online is közölte az írást.
Megjegyzem, nyomtatásban is szívesen látnám! Nívója bőven megüti a szaklap szokásos színvonalát.

Csak remélni tudom, hogy a HÖTOSz munkabizottsága, de az OKF illetékes főosztája is figyelmesen elemzi a leírtakat.
Bőven találni benne figyelemre méltó gondolatot, már amit a jövő gépjármű tendereiben figyelembe lehetne venni...

Üdv:

_________________
Handbauer Péter


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 16. 12:00 
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Avatar

Csatlakozott: 2004. júl. 28. 22:57
Hozzászólások: 630
Offline
'Napot!

Köszönöm!
Elsősorban vitaanyagnak szántam, mivel biztos, hogy nem én fogom "megmondani a tutit" ez ügyben. ;-)

Jambrik Rudolf:
Azért így utólag kimaradt néhány dolog... :radobbent:
Egy kérdés, csak úgy érdeklődésként... Nálatok beilleszthető e a rendszerbe egy ilyen jármű? Tudnátok e használni eredményesen? Azért ott a repülőtér igen speciális.

Marfisz:
Eszembe jutott a cserefelépítmény mint olyan, de két dolog miatt vetettem el, egy, hogy van már a rendszerben a mentőbázisokon a "platós konténer", a másik, hogy a cserefelépítménynek ezért vannak negatív tulajdonságai is:
- egyrészt jelentősen emeli az árat
- az emelőhátfal elhelyezése problémás
- az emelőszerkezet megemeli a platót, ami így sem alacsony
- egyedileg kell akkor gyártani az egészet, mivel nem szabvány méretű konténer fér mögé
- ha egy konténer van, akkor ugyanott van mintha nem lenne, ha több akkor sok helyen gondot okoz a konténer elhelyezése, a kisebb kocsikon elhelyezett felszerelés jobban lehelyezhető mint egy nagyobb darab konténer
- sokkal komolyabb rögzítő rendszer kell, ha teli konténert akarunk mozgatni
Vagyis én nem tennék fel a végébe cserefelépítményt.
A másik, hogy a málházási idő relatív. A német ismerős, akiknél van a cikkben szereplő MAN jármű (Donaustauf), mondta, hogy ők próbálgatták az átmálházást, maximum 20 perc alatt 2 ember szinte bármilyen variációt meg tud csinálni, de általában 5-10 perc, ha csak néhány dolgot kell cserélni. Valamint vegyük hozzá, hogy sok esetben vidéken a különleges szer 20-40-60 perc mire odaér RST-ben, akkor még mindig gyorsabb átmálházni. Persze ez csak elméleti dolog és nem helyettesíti teljes mértékben a különleges szert. De amúgy meg ki kellene próbálni... :-D

Üdv.!

_________________
Az általam képviselt vélemény, magánvélemény, nem tükrözi annak a szervezetnek a hivatalos álláspontját, aminek a tagja vagyok!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-teher
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 16. 7:47 
tűzkőről pattant
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 11. 9:07
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
Korrekt és szép munka, gartulálok a szerzőnek.
Összeszedett, teljesen vitaképes alkotás.

_________________
Üdv: Konkrétcsávó


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: "K' Teher
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 15. 0:44 
slagmester
Avatar

Csatlakozott: 2009. jún. 22. 20:31
Hozzászólások: 355
Tartózkodási hely: Függőben
Offline
Grat a munkához!

Szerintem a következő lépés , hogy a redőnyös málhatér mögötti rész horgos cserefelépítmény lesz. Ha a redőnyös málhatér úgy lenne kialakítva, hogy a horogszerkezet, ami igazából nem nagyon széles, elrejthető lenne benne, nem venne el helyet a hasznos hosszúságból. Gyakorlatilag kívülről ugyanígy nézne ki a jármű mint amit a képeken látunk. Ezzel a málházási idő radikálisan csökkenne.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: K-teher
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 14. 22:25 
kapacsmester
Avatar

Csatlakozott: 2005. szept. 06. 16:50
Hozzászólások: 263
Tartózkodási hely: Budapest
Offline
A téma briliáms feldolgozásáért itt és most szeretnék gratulálni Szemlits Gyula barátomnak!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.