Megkülönböztető jelzések

Minden amit tudni kell vagy tudni szeretnél a tűzoltóautókról és a tűzoltók által használt eszközökről, felszerelésekről.
Válasz küldése
Avatar
BenceKékFényes
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 562
Csatlakozott: 2008. okt. 22. 12:11

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: BenceKékFényes » 2010. dec. 29. 15:53

De látjátok! A szokásos ... megint veszekszünk, és a végén ugyan azt mondja mindenki.

Sárgafényes is azt mondod, hogy azért a forgótükrös mégis komolyabb fény, még szélvédő mögé is. Sztem se lehet utolérni egy tükörhátteres halogént.

Akkor most mi a probléma? Tök egyetértek ezzel, amit írtál.

(Hidd el, nem én voltam az, aki betiltotta a vakító strobe és a szélvédő mögötti használatát .... bár annyi igazság lehet benne, hogy egy esetleges baleset kapcsán mi van, ha az autós az elvakításra panaszkodik?)
Minden jót: Bence
Vigyázat! Hazudok!
Ha pedig nem, akkor sok esetben az általam leírtak a képzelet szüleménye!
Avatar
Sárgafényes
szikracsapkodó
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010. dec. 02. 9:58

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: Sárgafényes » 2010. dec. 29. 13:40

Eldobtam egy hógolyót és lavina lett belőle.Én a mai napig azt állítom,hogy ha erős napsütésben kell figyj.vagy mkj.akkor forgótükrös az igazi.Lehetőleg fényhídban.
Az a dilettáns hozzá állás ,hogy a szembejövőt elvakítja az ablak mögötti kiegészítő villogó szerintem 1 nagy baromság.Igenis lássák hogy jövünk vagy ott állunk.Ha meg elvakitja,talán lehúzódik vagy félreáll,hogy szabad utat adjon.Én elre a célra Code3 DashLaser-t használok tükörrel.Igaz hogy barkácsolni kellett rajta,hogy a szélvédőn ne veődjön vissza a fénye de amióta megcsináltam nagyon bevált.
És 1 kérdés a végére:képet keresek Code3 XS8000-ről.
tonsil
hamutipró
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2006. márc. 03. 13:36

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: tonsil » 2010. dec. 29. 12:45

BenceKékFényes írta:BenceKékFényes írta:
* Tonsil, sztem nem kell túl sok műszaki ismeret ahhoz h az ember különbséget tegyen 12 V és 24 V között, valamit benéztél.

Majd ha nem nekem írsz, PÜ-t,hogy hogy kell Ohm-törvényből ellenállást számolni,majd akkor meséljél nekem benézésről. De megint csak mellébeszélsz és úgy forgatod a dolgokat,hogy neked jó legyen. :tapsolo:
BenceKékFényes írta: * Továbbra se ismerem el, h a strobe kevesebbet vesz fel, mint a halogén, maximum olyan kontextusban, h a silány minőségű, homasitás strobe vesz fel kevesebbet, mint egy 55 W-os halogén, na ez így igaz. De ha olyan strobet nézünk, aminek valamennyi fénye is van, akkor semmiképpen! Van olyan strobem is, amely 0,2 A körül vesz fel .... tök király, ilyennel kéne akkor tele tenni az autókat., aztán lesz energia-spórolás.
Vagy olvasni nem tudsz, vagy inkább nem akarsz és ragaszkodsz a saját hülyeségedhez,annak ellenére,hogy én tételes és visszakereshető adatokkal támasztottam alá a véleményem.
Erre Te képtelen voltál és egy tényleges adat nélkül állítod amit állítasz. Kivéve a saját villogód adatát,amit rövid úton be is buktál. Vagy nem tudtad megmérni rendesen, vagy szándékosan téves adatot adtál meg. Persze ezt elismerni utólag már büdös.

De jól van, ne ismerd el,csak azért is neked legyen igazad :radobbent: :-D
Avatar
BenceKékFényes
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 562
Csatlakozott: 2008. okt. 22. 12:11

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: BenceKékFényes » 2010. dec. 29. 10:35

one írta:Jól tudod, de nem akartam szót szaporítani. Természetes hogy tőlünk nyugatabbra az ilyen jellegű járművek, arra célra készülnek, tehát erősített ez+az. Nem pedig mint nálunk, azért mert piros a színe az alkalmas tűzoltó autónak. Lehetne ezt még tovább ragozni.
Jaja, hát ez is igaz ..... na de miért nem lehet ide is olyan autókat rendelni?
Minden jót: Bence
Vigyázat! Hazudok!
Ha pedig nem, akkor sok esetben az általam leírtak a képzelet szüleménye!
Avatar
BenceKékFényes
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 562
Csatlakozott: 2008. okt. 22. 12:11

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: BenceKékFényes » 2010. dec. 29. 10:31

Ha most minden cinikus megjegyzésre reagálnék, akkor az hosszú lenne, de jellemző, h a vita fontosabb megint ...

* Tonsil, sztem nem kell túl sok műszaki ismeret ahhoz h az ember különbséget tegyen 12 V és 24 V között, valamit benéztél.
* Továbbra se ismerem el, h a strobe kevesebbet vesz fel, mint a halogén, maximum olyan kontextusban, h a silány minőségű, homasitás strobe vesz fel kevesebbet, mint egy 55 W-os halogén, na ez így igaz. De ha olyan strobet nézünk, aminek valamennyi fénye is van, akkor semmiképpen! Van olyan strobem is, amely 0,2 A körül vesz fel .... tök király, ilyennel kéne akkor tele tenni az autókat., aztán lesz energia-spórolás.
* Mindeközben meg azt nem értem, min is vitatkozunk, hiszen én már Pirinyó bejegyzésétől kezdve egyetértettem kb mindennel, csak mindig sikerül valamit kötözködni. Azaz tetőre, menet közben halogén, nagy fényerejű lámpa, aztán az összes többi parkoló lámpa és kieg. lámpa pedig led vagy strobe.
* One-val abszolút egyetértek akkor, örülök h ő legalább nem száll be a vitába, ezek a Focusos LED-es hidak borzalmasak sztem is, mostanában is nem egy helyszínelésnél látom, hogy csak az működik az autón, és valami borzalom. De hogy érted, hogy milyen színű a halogén forgó benne? Hát meg aztán tudod, a Federal hidak láthatósága sajnos amúgy se a legjobb, valamiért sajnálják a tükröket.
* Fajónak: én Ausztriában és Olaszországban láttam nagyon jópofa fényeket amiket letesznek az útra előjelzőnek, gőzöm nincs mi az, így külsőre olyan, mintha egy csillagszórót gyújtana meg, mindenesetre elég feltűnő. Gőzöm nincs, mi aneve, de nem hiszem, hogy nálunk ne lehetne ezeket rendszeresíteni.
* Na de most meg már ne ott tartsunk, hogy még generátort is kelljen cserélni, csak mert semmi se elég, másrészt pont az energiatakarékosságról beszéltetek, akkor miért kéne? Ezzel együtt sztem még nagy halogén híd esetén se kell generátor-csere, nem menet közben van a baj, hát álló helyzeben meg hiába nagyobb az akksi, azért 3 órát nem fog kibírni egyik se, ha csak nem LED-módra, de hát ja ....... azt azért nem kéne.
* One figyi, hát te is mondod, hogy jelenleg a döntően halogének mellett is tojnak rá, és úgy húznak el melletted álló helyzetben, hogy életveszély .. Na most akkor ezt akarjuk csökkenteni?
* Végül, tök sokszor megegyeztünk már abban, hogy tele lehet pakolni az autót fényekkel, ez a magyar hozzáállás akkor se fog változni, és egyáltalán nem azzal van a baj, hogy nem veszi észre, hogyne venné észre .... ! Nem erről van szó.
* Na aztán megbízhatóság alatt meg nem tudom mit értetek. Nem azért, de előbb fogsz villanócsövet cserélni bármelyik minőségi strobeban is, mint hozzányúlni egy minőségi forgótükröshöz. Hányszor kell a forgótükrösöket "karbantartani" egy évben? Én ezt nem értem, de komolyan.
* Fajó, mi ez a Golfos dolog? Na mellesleg tudok én olyan autókat mutatni, amiket most állítanak forgalomba és bizony megirigyelhetné akár az akkori Golfot is, annyira katasztrófa .... de ez más kérdés persze. Helyet nem mondok, de van olyan város, ahol a vérszállító manapság is egy kínai 3 ezres kékkel szaladgál ... én is alig hittem a szememnek, és mégis.
* Fajónak szintén az elvakításról annyit, hogy hát igen, bizony van olyan megye, ahol be van tiltva kategorikusan a szélvédő mögötti fények használata a mentőknél, és azért valóban elgondolkodtató ez, mert sötétben igenis zavaró belülről (+ nem igazán szabályos), és olyan is van, ahol kieg. fénynek elöl strobe téglalap van felszerelve, de sötétben tilos használni pont a többi autós elvakítása miatt (bp-ieknek ez furcsa lehet persze). Szóval ez oda-vissza igaz.

És ismét csak annyi zárásnak, hogy sztem azért ez nem csupán annyi, hogy "kinek miről van tapasztalata", hiszen egy tök laikus is meg tudja mondani, hogy két fény közül melyik a feltűnőbb, és az ember az utakon meg nagyon sok mindennel találkozik.
Minden jót: Bence
Vigyázat! Hazudok!
Ha pedig nem, akkor sok esetben az általam leírtak a képzelet szüleménye!
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: one » 2010. dec. 29. 9:44

Jól tudod, de nem akartam szót szaporítani. Természetes hogy tőlünk nyugatabbra az ilyen jellegű járművek, arra célra készülnek, tehát erősített ez+az. Nem pedig mint nálunk, azért mert piros a színe az alkalmas tűzoltó autónak. Lehetne ezt még tovább ragozni.
fajó
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1564
Csatlakozott: 2010. máj. 16. 20:56
Tartózkodási hely: Balaton északi part

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: fajó » 2010. dec. 28. 22:23

Hali!
Mkj-s gjm-nek lehet és kell is erősebb teljesítményű generátort és akkut beszerelni, az meg mán elbírja!!!
Golffal egy kék körbeforgóval nem hiszem hogy életet mentettél, ha csak nem orvosi ügyeletes kocsit vezettél? Azt meg nem a dokik szokták volt vezetni!
"Tartsatok lépést a fejlődéssel, és amit elvállaltatok, azt tisztességgel végezzétek is el, mert csak ez által tudtok megbecsülést szerezni. " Idézet: Farkas József ny. tű. alezredes úrtól a Tűzoltó Iskola Műszaki Tanszék volt Főtanárától.
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: one » 2010. dec. 28. 21:51

A Focusos fényhíd szerintem is vicces, milyen szinű is a kéknek mondott forgó lámpa benne? Szerintem elég halovány, silány, legalábbis én így látom őket. A sziréna pedig miért ott a fejek felett szól?
Szerintem ez is parttalan vita hogy melyik a jobb, kinek melyik. Kinek miről van tapasztalata, stb.
Még a LED-s előnyökhöz tartozik az is hogy nincs benne forgó-morgó alkatrész, nem kell karbantartani, nem kell x időnként cserélni a motort, fogaskereket, ékszíjat, nem kell kenegetni. Továbbá ha normálisan fel van lámpázva egy autó, akkor mennyi is a kék lámpák és a sziréna áramfelvétele? A járműnek mennyit bír el? Elnézést, ha félre érhető voltam, a fogyasztásban én a jármű üzemanyag fogyasztására gondolta, persze nem elhanyagolható az áramfogyasztás sem. Sok kicsi sokra megy alapon, lehet összegezni ezeket.

Diplomata5
Ennyi erővel miért nem trabantok rohangálnak az utakon, hiszen azokkal is odalehetett érni mindenhová. Rossz a gondolkodásmód! Nem tudom, te mennyit közlekedsz kék lámpás autóval, mik a tapasztalataid, ha van időd, akkor nyugodtan kérdezd körbe a „hivatásos használókat” , akik nap mint nap használják a megkülönböztető jelzéseket, hogy mik a közlekedési tapasztalataik ezen a téren.
Ha nem, akkor csak gondolj bele, mennyit fejlődött a világ, mennyi jármű közlekedik mostanában, mennyi különböző méretű és kialakítású, mennyi világítós reklám van, mennyi zaj van az utakon, milyen hangerővel szólhat ma egy autó rádiója, stb., stb., stb. Ezek mind úgymond zavaró tényezők, és nem csak az autósokat, hanem az összes közlekedőt, lehetne ezt még tovább boncolgatni.
Az hogy egy darab kék lámpát észrevegyenek, ami az autó tetején van, ahhoz azt hiszem közlekedési kultúra is kellene, de az nálunk nincs, illetve az előbb említett okok miatt is kétséges az az egy darab kék lámpa időbeni észlelése. Az emberi életek megóvása nem pénzkérdése. Ezek miatt kell „úgy „fellámpázni, felmatricázni” a járműveket, gondolom melletted még nem mentek el amikor ott serénykedsz a villogó autó mellett. Hidd el életveszélyes, tojnak rá, későn veszik észre, stb.
A végcél az lenne amit fajó is említett, az hogy észrevegyenek, és kellő módon reagálják le az eseményeket.
tonsil
hamutipró
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2006. márc. 03. 13:36

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: tonsil » 2010. dec. 28. 21:22

BenceKékFényes írta:... Lehet hivatásos más valaki, attól még a modernebb halogének bizony megjelennek és fejlődnek. Ettől még lehet véleménye persze ....
hivatásos lett megszólítva nem Te. Miért érezted szükségét mégis reagálni?
BenceKékFényes írta: Nálam mélyrehatóbban azért kevesen ismerhetik ezt a kérdéskört, mind tapasztalati mind elméleti úton. ..
Megnéztem, és hű az anyját, tényleg el van írva a Federal honlapján, majd kéne nekik dobni egy emailt, biztos a 24 V melletti áramfelvételt írták, úgy nagyjából passzol is az érték.
Húúú...Ha tényleg annyira értenél hozzá,tudnád,hogy 24V-on minden villogó kevesebb áramot vesz fel mint 12V-on. :tapsolo:
Talán be kéne ismerni,hogy tévesen állítottad,hogy a stroboszkópos lámpád annyit fogyaszt mint egy halogén. És nem maszatolni szokás szerint.
fajó
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1564
Csatlakozott: 2010. máj. 16. 20:56
Tartózkodási hely: Balaton északi part

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: fajó » 2010. dec. 28. 20:11

Tisztelt szakértők!
Elnézést hogy belekotyogok a gondolatmenetetekbe :-)
Nekem az a lényeg hogy a járművet amiben ülök minden közlekedő észrevegye időben, arra megfelelően reagáljon legyen az mozgó vagy álló!
Minden időjárási körülmények között jól látható legyen, de ne vakítson el mert esetleg nem veszem időben észre a mkj-t használó jármű mellett dolgozót!
Egyébként a láthatóság és az előrejelzés (közúti baleset) végett célszerű lenne (többszínűben beszerezhető, akár vízálló) fáklyát is használni :!: Sokkal kevesebb belefutásos baleset történne :???:
Köszönöm hogy leírhattam véleményemet :-)
"Tartsatok lépést a fejlődéssel, és amit elvállaltatok, azt tisztességgel végezzétek is el, mert csak ez által tudtok megbecsülést szerezni. " Idézet: Farkas József ny. tű. alezredes úrtól a Tűzoltó Iskola Műszaki Tanszék volt Főtanárától.
Avatar
BenceKékFényes
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 562
Csatlakozott: 2008. okt. 22. 12:11

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: BenceKékFényes » 2010. dec. 28. 18:48

Nálam mélyrehatóbban azért kevesen ismerhetik ezt a kérdéskört, mind tapasztalati mind elméleti úton. Lehet hivatásos más valaki, attól még a modernebb halogének bizony megjelennek és fejlődnek. Ettől még lehet véleménye persze ....

Megnéztem, és hű az anyját, tényleg el van írva a Federal honlapján, majd kéne nekik dobni egy emailt, biztos a 24 V melletti áramfelvételt írták, úgy nagyjából passzol is az érték.

De páran miért vannak ennyire ellene a láthatóságnak? Számomra ez hihetetlen. Rendőrnek, tűzoltónak a járó motor amúgy is alapkövetlemény, ha jól tudom, akkor miért olyan fontos szempont az energiatakarékosság a láthatóság kárára?

Az a baj, hogy érveket soha nem látok, csak egyéni ízléseket, pedig tényleg jó lenne valamilyen fényerő-mérés.

Sárgafényes, pedig örülök, ha tetszik, de egy Excalibur halogénben, na aztán az ütős ...
A feltűnő autó pedig oké mindaddig, amíg ez a feltűnőség nem ütközik jogszabályokba, azaz ugye nincs tele matricázva az oldala, hátulja pl fényvisszaverő csíkokkal és stb. Éppen leállósávban nézegetek elég sokszor pályás autókat, és ugyan ez a tapasztalatom, hogy a strobe eltörpül a halogén mellett, ha mindkettő megy az autón (csak mert szokott). Na de ízlésekkel persze nem szabad vitatkozni.
Minden jót: Bence
Vigyázat! Hazudok!
Ha pedig nem, akkor sok esetben az általam leírtak a képzelet szüleménye!
Avatar
Sárgafényes
szikracsapkodó
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010. dec. 02. 9:58

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: Sárgafényes » 2010. dec. 28. 18:36

Sziasztok.Tegnap végre megérkezett az USA-ból a Code3 Excalibur.Igaz,hogy egyenlőre csak a fele működik de a fénye BRUTÁLIS.Aki ezta strobit nem látja az már vak.

Kedves Diplomata5. :radobbent:

Majd ha te is kimész dolgozni az autopálya leálló sávjára,és 130 -al száguldoznak el melleted, megnézem hogy 1db lámpár bízod e az életed.Ember ez már a XXI.század.Felgyorsult az élet,már nem elég a piros zászló.Szerencsére azt veszem észre,hogy egyre több cég és szervezet próbál minél feltünöbb autót szolgálatba állítani.
Feltünő autó=megmentheti az életed!!!
tonsil
hamutipró
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2006. márc. 03. 13:36

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: tonsil » 2010. dec. 28. 16:53

Esetleg még "hivatásos" véleményét várjuk,biztosan ő is a halogén mellett foglal állást. :-D :-D
Diplomata5
szikracsapkodó
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010. dec. 20. 17:27
Skype: szemereiab

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: Diplomata5 » 2010. dec. 28. 16:34

Sok igazsag van ebben is, abban is.
1, Nekem is adtak villanocsovest, de par helyzet utan elment a kedvem tole, es a spejzban pihen :grin: A jo kis Code3 felulmulhatatlan.
2, Eredekes lenne szamitasokat vegezni, ha megmaradtak volna a VW Golfoknal, az 1 db halogennel a tetejen a tobbszazezres fenyhidak helyett, hat nem semmi osszeget kapnank, amit megtakarithattak volna. Hatasossaga pedig egyforma. Ez elgondolkodtato.
En egy fontos dolgot latok:
Amerikanizalodunk, es elotte jo volt nekunk mas is, azota meg tenyleg semmi nem eleg, szerintem tulzas mar ami a mentokon, rendorautokon van jelenleg. A kozepere egy db kek, es annyi. Ilyen egyszeruen is meg lehetne ezt oldani. De az nem jo, mert olcso :-D

Boldog uj evet kivanok, es kellemes pihenest, meg ami hatra van!
tonsil
hamutipró
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2006. márc. 03. 13:36

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: tonsil » 2010. dec. 28. 15:07

BenceKékFényes írta:Hát tudja fene, én nem tudok linkelni, csak katalógus van előttem, de való igaz, hogy strobeből is létezik 10 és 16 Joule kisülésű is (a minőségiek), de amelyik 16 Joule, ott bizony 5,5 A-t adnak meg. A legkisebb dB amit találtam, 119 Db, és még az is 12 V-on 4,6 A de a 121 dB-esé már 16 A (persze más típus). Nagy átlagban azért 4,6 - 5,0 A.
Látom még így próbálod a végén 5A-re kikerekíteni egy nagy általánosítással de Te tudod.
Örömmel látom,hogy azért a 6-ból már lentebb adtunk.
Én konkrét típusokat írtam,egyiknek sem volt 3,5A-től magasabb az áramfelvétele és egyik sem gagyi kategória.
Nem kétlem,hogy van olyan 16J-os ami 5,5A-t vesz fel,biztos van,nem látok oda a katalógusodba,de aki azt veszi meg egy kisebb fogyasztásúval szemben,ami majdnem akkora villanási energiával bír, az meg is érdemli.
Csak halkan jegyzem meg,hogy egy RTK6 fényhídba való, 2 villanócsöves, 20J-os modul 4,8A-t vesz fel.

Részemről sincs harag,további jó fórumozást.
Avatar
BenceKékFényes
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 562
Csatlakozott: 2008. okt. 22. 12:11

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: BenceKékFényes » 2010. dec. 28. 14:47

Hát tudja fene, én nem tudok linkelni, csak katalógus van előttem, de való igaz, hogy strobeből is létezik 10 és 16 Joule kisülésű is (a minőségiek), de amelyik 16 Joule, ott bizony 5,5 A-t adnak meg. A legkisebb dB amit találtam, 119 Db, és még az is 12 V-on 4,6 A de a 121 dB-esé már 16 A (persze más típus). Nagy átlagban azért 4,6 - 5,0 A.

Azért "vesszőparipám" amúgy az LE-330 mert ezt sokáig a legminőségibb strobenak tartották, na meg ez volt kiosztva nekünk, csak hát jártam én ezzel úgy nem egyszer, hogy qurvaanyáztak és elég balesetveszélyes helyzetek lettek, mivel baromira nem látták, hogy villogna. Szóval vegyes a dolog, éjjel persze tökéletes.

Az Elektráknak már tényleg kezd elfogadható lenni a fényereje, na de azért a nap ott se süssön lehetőleg.

Hát a LED -technika pedig tök jó, az tényleg energiatakrékos megoldás, na de fénye is annyi. Most akkor meg a Focusokon levő híd lesz a vesszőparipám, mivel csak azt látom sokszor, és hát elég vicces, ha a forgó nem megy mellette. Kész baleseti forrás azzal kiállni valahova az útra, netán baleset mellé, jézusom .... Vagy még a microled paneleket ismerem közelről, na az is olyan, hogy sötétben tök jó, nappal viszont nem lehet észrevenni.

De miért gondolja valaki úgy, hogy mindent fejlesztenek és mindenből van modern, csak a halogénből nincs? Sztem azért egy modern Hella halogénnek ma is meg van a maga fényereje és minősége, tehát ezt tényleg nem értem.

De tényleg nincs semmi vita, hiszen többen is leírták, hogy azért tetőre egyértelműen halogén, és a kieg. lámpák lehetnek strobe vagy ledesek, csak azért legyen rajta legalább menet közben valami komolyabb fény tényleg.
Fene tudja, azért csak szemre, ha egymás mellé teszek egy 5 forgós Vistát vagy MX7000-et, azért enyhén más a fénye, mint egy akár minőségi strobe hídnak, hiába villan fel az 6 helyen is netán.

Na de tényleg kár lett volna hajba kapni, és lépjünk tovább, hát olyan szép halogén forgótükrösek vannak a piacon, hogy az hihetetlen. Mi volt amúgy a baj a III-as Golfokkal, egy KL700-assal a tetejükön? Volt olyan, aki azt nem vette észre? Sztem nem kell mindig csak azért megőrülni valamiért, mert az drága. Belegondolok, micsoda pénzkidobás ez folyamatosan ....
És akkor annál már modernebbek vannak, nem sokkal drágábban.

A fény lemérése meg nem is rossz ötlet one, erre is kíváncsi lennék nagyon. Megpróbálom majd azt is.

Tonsilnak mondanám, hogy azért ez koránt sem olyan szubjektív és relatív, nyilván senkinek nem jut eszébe egy patkó alakú strobe csövet összehasonlítani egy duplán csavarttal. stb ... szóval meg lehetne ezt tenni (most már sok ízzóra is ráírják a Lument).
Minden jót: Bence
Vigyázat! Hazudok!
Ha pedig nem, akkor sok esetben az általam leírtak a képzelet szüleménye!
tonsil
hamutipró
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2006. márc. 03. 13:36

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: tonsil » 2010. dec. 28. 14:34

one írta:Na végre, hogy megegyeztetek. Kár lett volna ilyenen hajba kapni.
Ne kiabáld el,még kiderülhet,hogy a Federal Signal sem ért hozzá és csak az jó amit ő mért.
one írta: Lépjünk inkább tovább, a LED-s lámpák irányába. Persze ez is jó téma, lehet rajta rágódni, lehet elemezni. Szerintem ennek csak egy hátránya van, az ára, kicsit drágább, mint a többi fajta. Viszont több előnye van, fogyasztás (áramfelvétel), megbízható, starpabíró. Mindezek mellett kiváló fényerővel rendelkezik, kisebb méretű lámpába, fényhídba helyezhető, ami hozzájárul a „kisebb” üzemanyag fogyasztáshoz.


Leírtad az összes tulajdonságát szinte de lehet még rajta rágódni meg elemezni persze,ezt már mások is megtették korábban,azóta gyártanak ledes fényhidakat,villogókat stb-t.
one írta:Az hogy melyiknek nagyobb a fényereje, strob vagy LED, hát le kellene mérni.
Nézd,ezzel lehet nagyon jó parttalan vitákat gerjeszteni .
Mert miről beszélünk? Mit hasonlítasz mivel? Milyen strob? Milyen led ? A leggyengébb strobot a legerősebb leddel? A legerősebb strobot a leggyengébb leddel? Egyenes villanócső? Patkó alakú vagy csavart? Tükörrel? Tükör nélkül? 5mm-es led? Milyen fényerejű? Superflux led? 1W-os led? 3W-os led? Nagyobb? Lencsével? Milyennel? Lencse nélkül? 3db led ? 4db? 82db? Több?
Ha két konkrét villogó összehasonlításról lenne szó,még talán lenne is értelme,de Ti tudjátok ;-)
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: one » 2010. dec. 28. 11:56

Na végre, hogy megegyeztetek. Kár lett volna ilyenen hajba kapni.
Lépjünk inkább tovább, a LED-s lámpák irányába. Persze ez is jó téma, lehet rajta rágódni, lehet elemezni. Szerintem ennek csak egy hátránya van, az ára, kicsit drágább, mint a többi fajta. Viszont több előnye van, fogyasztás (áramfelvétel), megbízható, starpabíró. Mindezek mellett kiváló fényerővel rendelkezik, kisebb méretű lámpába, fényhídba helyezhető, ami hozzájárul a „kisebb” üzemanyag fogyasztáshoz.
Az hogy melyiknek nagyobb a fényereje, strob vagy LED, hát le kellene mérni. De mindenesetre a halogén technika már elavult, van korszerűbb, jobb, megbízhatóbb. Attól hogy valaminek nagyobb a „világító felülete”, nem biztos, hogy nagyobb a fényereje, hogy jobban látható, hogy hamarabb észrevehető, észlelhető.
tonsil
hamutipró
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2006. márc. 03. 13:36

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: tonsil » 2010. dec. 27. 17:24

BenceKékFényes írta: na de mértél te már egy Federal LE-330-at? Hidd csak el nekem, 5,5 - 5,8 A a felvétele, és bizony láthatósága elég kétes.

De mondd nyugodtan, te miket mértél, hogy ez a véleményed ? Kíváncsi lennék rá!
Nem, még nem mértem LE-330-at de szerintem Te meg azon kívül mást nem mértél,mert
neked ez a vesszőparipád,igaz néha dicséred,néha meg kétes a láthatósága. Értem én.

Mivel mint korábban írtad,hogy a Haensch lámpákat nem ismered,akkor elárulom,hogy pl. egy Haensch Comet 12V-on kb 3,3A-t vesz fel,ami egy 15Ws villanás energiával bíró villogó.
Egy Elektra LBX 2000 (12Ws) 12V-on 3A alatt vesz fel. Ez kb. megegyezik a gyári adattal.
Mért értékek.

Az LE 330-nál már csak a Federal Signal által megadott adatokra tudok hivatkozni. Lásd itt: http://www.fedsigvama.com/portal/pb_gb/ ... 30_335.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Eszerint 12V-on 2,1-2,3A-t vesz fel. (Kb.10Ws)

Teljesen hihető,hogy egy az előbbiektől kisebb teljesítményű villogó nálad 3-szor akkora áramot vesz fel a gyárilag megadotthoz képest. :-D Szerintem küldd vissza gyorsan.

Rádiós fórumtárs időközben megelőzött az infóval,de hogy ne érjen senkit részrehajlás vádja,én is várok még egy mérési eredményt egy LE330-at birtokló ismerőstől.
rádiós
szikracsapkodó
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2006. szept. 16. 19:24

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: rádiós » 2010. dec. 27. 17:13

Szia Bence.

Most mértem meg 2-db Federal LE 330-at . Én 2.2 illetve 2.3 ampert mértem. Amit te mértél az 5.5 5.8 ampert az egy 12v 66w fogyasztónak az áramfelvételének felel meg.
Lehet, hogy én nem mértem jól, de a gyár is ezt a paramétereket adja meg.

link: http://www.scorpio.hu/download/P1050001gb_LE330_335.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


BenceKékFényes írta:
tonsil írta:
BenceKékFényes írta: Én azért annyit hadd jegyezzek meg, hogy ha egy villanócsöves minőségi és valamennyire látszik is, na akkor ott szó nincs kevesebb áramfelvételről, sőt, ugyan úgy megzabálja a kb 6 Ampert ....
Nem akartam részt venni az ingyen cirkuszodban, de hogy a téma iránt komolyan érdeklődők ne legyenek a hozzászólásod nyomán félrevezetve,hadd kérdezzem meg,hogy ilyen hülyeségeket Te honnan szedsz?
Kérlek szépen, pl onnan, hogy mondjuk megmértem ...

Nem értem, ki miért lenne félrevezetve. Persze nem egy Elektris strobet kell megmérni, mert azt hagyhatod egész nap és kb meg se érzi az akksi, na de mértél te már egy Federal LE-330-at? Hidd csak el nekem, 5,5 - 5,8 A a felvétele, és bizony láthatósága elég kétes.

De mondd nyugodtan, te miket mértél, hogy ez a véleményed ? Kíváncsi lennék rá!

Csak kérlek a stílusra azért vigyázzunk sztem, nem egymás gyepálására való ez a fórum, akkor se, ha nem értesz egyet!
Én tényt írtam.
Avatar
BenceKékFényes
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 562
Csatlakozott: 2008. okt. 22. 12:11

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: BenceKékFényes » 2010. dec. 27. 13:49

One!
Azzal meg abszolút egyetértek, hogy amint van mögötte foncsor, akkor a strobe fénye ÁLLAT, szóval valóban sokkal észrevehetőbb, mint a halogén, teljesen igazat adok Neked. Én csak az önmagában felvillanó strobera mondom, hogy annak bizony kétséges a fényereje.

Hát ízzók területén nem vagyok otthon, de valóban nem lenne rossz, ha létezne H1 meg H3 foglalatos 55 W vagy 100 w-nak megfelelő is, ebben is igazad van.
Minden jót: Bence
Vigyázat! Hazudok!
Ha pedig nem, akkor sok esetben az általam leírtak a képzelet szüleménye!
Avatar
BenceKékFényes
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 562
Csatlakozott: 2008. okt. 22. 12:11

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: BenceKékFényes » 2010. dec. 27. 13:37

tonsil írta:
BenceKékFényes írta: Én azért annyit hadd jegyezzek meg, hogy ha egy villanócsöves minőségi és valamennyire látszik is, na akkor ott szó nincs kevesebb áramfelvételről, sőt, ugyan úgy megzabálja a kb 6 Ampert ....
Nem akartam részt venni az ingyen cirkuszodban, de hogy a téma iránt komolyan érdeklődők ne legyenek a hozzászólásod nyomán félrevezetve,hadd kérdezzem meg,hogy ilyen hülyeségeket Te honnan szedsz?
Kérlek szépen, pl onnan, hogy mondjuk megmértem ...

Nem értem, ki miért lenne félrevezetve. Persze nem egy Elektris strobet kell megmérni, mert azt hagyhatod egész nap és kb meg se érzi az akksi, na de mértél te már egy Federal LE-330-at? Hidd csak el nekem, 5,5 - 5,8 A a felvétele, és bizony láthatósága elég kétes.

De mondd nyugodtan, te miket mértél, hogy ez a véleményed ? Kíváncsi lennék rá!

Csak kérlek a stílusra azért vigyázzunk sztem, nem egymás gyepálására való ez a fórum, akkor se, ha nem értesz egyet!
Én tényt írtam.
Minden jót: Bence
Vigyázat! Hazudok!
Ha pedig nem, akkor sok esetben az általam leírtak a képzelet szüleménye!
tonsil
hamutipró
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2006. márc. 03. 13:36

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: tonsil » 2010. dec. 26. 14:31

BenceKékFényes írta: Én azért annyit hadd jegyezzek meg, hogy ha egy villanócsöves minőségi és valamennyire látszik is, na akkor ott szó nincs kevesebb áramfelvételről, sőt, ugyan úgy megzabálja a kb 6 Ampert ....
Nem akartam részt venni az ingyen cirkuszodban, de hogy a téma iránt komolyan érdeklődők ne legyenek a hozzászólásod nyomán félrevezetve,hadd kérdezzem meg,hogy ilyen hülyeségeket Te honnan szedsz?
Avatar
Pirinyó
slagmester
Hozzászólások: 365
Csatlakozott: 2005. nov. 09. 10:59
Tartózkodási hely: Fehér folt(volt)

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: Pirinyó » 2010. dec. 25. 23:47

BenceKékFényes írta:Ajajajajj, üdvözöllek halogénes kolléga, de tudnod ell, hogy itt a forgótükrös és a kék szín előnyben részesítésével nem leszel népszerű :cool: Akkor kb egyet gondolunk, na de na de .... állítólag nem számít "modernnek".
Sebaj ...
Én azért annyit hadd jegyezzek meg, hogy ha egy villanócsöves minőségi és valamennyire látszik is, na akkor ott szó nincs kevesebb áramfelvételről, sőt, ugyan úgy megzabálja a kb 6 Ampert .... és még mindig kétséges azért a fénye napsütésben, ez azért tény. Legalábbis az én véleményem szerint ez erős tény. Tehát megtakarításról csak a LED-esek esetén beszélhetünk, ha ez szempont.
Sárgafényes érveit értem én, na de én azt hittem, hogy a járó motor alapkövetelmény. Pályán sokszor látok autókat, hogy egyszerre megy rajta a strobe és a halogén is, és hát nem is folytatom .... (pedig ha jól tudom, azok minőségi Hellák).

Én is mindenkinek Kellemes Ünnepeket és Boldog Új Évet kívánok !
Én halogén ellenes vagyok ezt már tudod.
Jól tudod a járó motor legalábbis Tűzoltó Gépjárműveknél alapkövetelmény.
Volt az idén több olyan esetünk,hogy hosszabb ideig voltunk a helyszínen,és igazán akkor jó lett volna valami energiatakarékosabb cucc mert jó pár ezrest elpöfögtettünk emiatt,de ami minőségi és szóba jöhet az legalább olyan mint az utolsóként kiadott rendőrségi Focusokon lévő ledes.
No az annyiba kerül,hogy annyit 10 év alatt sem költünk pluszban emiatt üzemanyagra.
Ja és nem hiszem el,hogy több órán át az nem szívja le az akksit!
Amúgy meg a tetővillogó az legyen forgótükrös.(igaz ne akkora mint a mi mercinken igaz bence)
Nem létezik halogén izzót felváltó ledes égő?(úgy mint amilyen 5 és 10w osokban már van)
Üdv:Pethő Tivadar
"Ne sírj azért, mert valami véget ért, mosolyogj, hogy részese lehettél."
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Re: Megkülönböztető jelzések

Hozzászólás Szerző: one » 2010. dec. 25. 19:20

Villanócsöves, vagyis strobis fénye napsütésben? Általánosságban azok olyan lámpák amiben a villanócsőre ráhúznak egy búrát, nincs semmilyen tükör mögötte ami segitené, erősitené a fényt. Ezek általában az önálló lámpák. Gondoljatok bele, az autó fényszórója, ott is az izzó fényét tereli, erősiti a fonycsor, tükör. E nélkül az az izzó sem sokat világitana.
Na de, amikor is egy fényhidban van beépitve a villanócső, az mögött bizony már ott van egy fényvisszaverő felület, egy tükör. Igy már nagyon jó, kiváló fénye van.
A LED, hát az LED. De már ezt is elemeztük régebben. zik is kiválóak.
Persze mind ezekhez, a minőségi terméket kell megvenni és nem sok gagyit.
Válasz küldése