Renault tűzoltóautók

Minden amit tudni kell vagy tudni szeretnél a tűzoltóautókról és a tűzoltók által használt eszközökről, felszerelésekről.
Válasz küldése
Avatar
BM KOK
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 669
Csatlakozott: 2002. nov. 20. 14:48
Tartózkodási hely: KOK
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: BM KOK » 2004. dec. 02. 6:51

Tisztelt One

Én értem, de más még nem. Ezért vannak O-KOK még mindig.

BM KOK
Avatar
atyus
tűzkőről pattant
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2004. ápr. 08. 11:36
Tartózkodási hely: Szeghalom

Hozzászólás Szerző: atyus » 2004. dec. 01. 23:41

Mi is kaptunk egy csodát.(csoda hogy megjött, nagyobb csoda: ha lesz rá képzettt gkv)
Egy pár "apróságtól eltekintve tetszik a szer.
A fülkébe a tartalék palackok nincsennek biztosítva, ne adj Isten az autó megborul a legénysé kap egy palackot a fejére (van aki ketőt is).
A jobb illetve a bal első fak felső polcárol leveni valamit trükkösen lehet.
A kéziszerszámok (villa ...) nevetségesek. A hátsó fakkokban lévő felszerelések rögzítése módosításokat kíván. A hátsó alu létránál feleslegesen spóroltak a fokok szélességével, és nehéz rá fellépni. A gkv mellet lévő polc az iratoknak hasznos csak az iratokat be kell iskolázni egy tanfolyamra hogy megtanulják fékezéskor ne ugráljanak ki a helyükről.
Klasz a munkatér megvilágítás, a tető tők rendezett(nem botladozól kölönböző csonkokban). A fent említett fakkok kivételével jól elérhető minden. Nagyon jók a szirénái.
Többet majd használatba vétel után.
Atyus
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Hozzászólás Szerző: one » 2004. nov. 30. 19:38

Ja, bocs ilyesmit írtam a légzők esetében is.
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Hozzászólás Szerző: one » 2004. nov. 30. 19:37

Igaz.
De gondolom aki nézegeti ez a lapot az úgy értelmezi ahogyan kell.
Avatar
backdraft
slagmester
Hozzászólások: 397
Csatlakozott: 2003. dec. 04. 20:14
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: backdraft » 2004. nov. 30. 17:07

One! Ugyanezt leírnád a Mercis topicban is???
Oda is beillik teljesen.... :mrgreen:
Üdv: Backdraft
Avatar
one
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 859
Csatlakozott: 2003. aug. 30. 21:27

Hozzászólás Szerző: one » 2004. nov. 30. 15:16

Nem akarok kötekedni, DE. Erről miért nincs nagy média hadjárat hogy OK , átvettük a szereket, csak éppen esetleg honapok múlva fognak csak üzemelni különböző OKOK miatt???????????????????????????
Amikor is a nép, akikért vagyunk az úgy tudja hogy most még több felszerelés óvja őket. Vagy nem???????
Avatar
vizsgáló
vörös kakas réme
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2004. ápr. 25. 19:16

Hozzászólás Szerző: vizsgáló » 2004. nov. 30. 13:16

Cv!
Ma sikerült körbejárni a szerencsétlen láncravertet!

Magas, emiatt a súlyponttal gondok lehetnek.
A legénységinél a sárgalámpa és a fékcsövek gyorsan a csizmák áldozatai lesznek.
A gallytörőnek mi értelme? Ha bemennek a sűrű sötét nagyerdőbe, akkor az oldalán fényezés karcolódik és értelemetlen a szerkezet az elején.
A szivattyútér magasan van, úgy brontósan megoldva. Kényelmetlen kezelni a szivattyút.
A hátsó alu létránál feleslegesen spóroltak a fokok szélességével.
A hátsó létrára fellépni védőruhában egy alacsonyabb embernek kisebb akrobata mutatvány.


Hát akkor ennyit a vizuális fürkészés után.
cv
tömlőszállító
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2003. máj. 07. 10:04
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: cv » 2004. nov. 29. 22:17

Vizsgáló
Sikerült? Redőnyök: lánc, lakat?

baksatg
Tudtommal: Renault: VIII (pardon: Józsefváros) és R1
Magasból mentők: nagy sakkozás de szerintem logikus: 5x méteres a XIII-ra, (innentől nem vagyok biztos de talán:) Volvó az I-re, I/Em a XX-ra, és még egy 37 méteres létra valahova. Így lesz egy tartalék emelő.

Ja, és a Békésra szánt fecskendő, létra és mentőszer már megvan. (ezek vadi újak)
Avatar
vizsgáló
vörös kakas réme
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2004. ápr. 25. 19:16

Hozzászólás Szerző: vizsgáló » 2004. nov. 29. 7:23

De igen Cv, arra gondoltam!

Ma körbe járom komolyabban.
Avatar
baksatg
tömlőszállító
Hozzászólások: 139
Csatlakozott: 2003. júl. 02. 14:12
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: baksatg » 2004. nov. 29. 6:30

Lemaradt: a fővárosban
Avatar
baksatg
tömlőszállító
Hozzászólások: 139
Csatlakozott: 2003. júl. 02. 14:12
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: baksatg » 2004. nov. 29. 6:24

Érdeklődnék, az elmúlt hetekben kapott új szerek melyik parancsnokságokhoz kerültek??
cv
tömlőszállító
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2003. máj. 07. 10:04
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: cv » 2004. nov. 28. 14:54

Vizsgáló! Csak nem arra gondolsz, hogy a VIII-ra cipőkanállal fér csak be a Renault? (És ha szerelik a régóta kért elszívót, annak a csöveit ügyesen kell felhelyezni!)

Megnéztem a Renaultot. Távolról nagyonb szép, mutatós. Ha az ember körbejárja már vannak hibák. Hozzávetőleg azonos észrevételeim voltak mint Tűzvarázsló17-nek ami kívülről látható. Szerintem egy fecskendőt úgy kell megépíteni, hogy a tűzoltónak ne keljen odafigyelni a ki- és beszálásnál a levegőtartály szerelvényeire (reagálva "hibás" véleményére - természetesen az IFA-nál mindenképp jobb)
"Tetszett" a rámálházott kihúzóslétra két műanyag görgője, meg a redőny mögött a "BAUMAX" feliratú láda.

Ami mindenképpen a javára szól, hogy alaposan körbelámpázták, aki ott dolgozik is látni fog, és az autósok is látni fogják messziről a szert és a körülötte levőket.

Mindent összevetve: miért nem jó nekünk a már bevált és megszokott Mercedes-Rosembauer? Jármű és tűzoltótechnikában közel azonos szinten vannak de ezeket már ismerjük, és a szervízek is képben vannak a leggyakoribb hibákból.
Avatar
vizsgáló
vörös kakas réme
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2004. ápr. 25. 19:16

Hozzászólás Szerző: vizsgáló » 2004. nov. 27. 20:15

Mi a helyzet a magasságukkal? Beférnek a szertárba vagy le kell ásni??
A Saurus technika személy szerint nekem nem tetszik.
Kívülről van egypár érdekes dolog, + felesleges csicsa.
Avatar
Tűzvarázsló17
tömlőszállító
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2004. nov. 03. 10:17
Tartózkodási hely: Pest megye

Második benyomások a RENAULT MIDLUM-SAURUS FS38 fecskendőről

Hozzászólás Szerző: Tűzvarázsló17 » 2004. nov. 27. 18:09

Üdv, mindenkinek!
Még néhány kritikus mondat az új Renault-Saurus fecskendőkről.
Sikerült megfejteni a menet közbeni rejtelmes zajok okát. A fülke és a felépítmény közötti szívótömlő-tartó szekrény hozzáér a fülkéhez, főleg a kiváló magyar utakon. Miaz, hogy hozzáér, egyenesen lesúrolja a fényezést. Vajon ez a szekrény hol került a járműre, Helsinkiben vagy esetleg a Herosnál? Van-e megoldás a hibára? Esetleg le kéne szerelni a szekrényt és a szívótömlőket a tetőre kellene helyezni, a kihúzóslétra alatt bőséges hely van. De mi lesz akkor a fülke mögötti üres résszel?
Jó pénzért a Renault-trucks-tól lehetne vásárolni spoilert, de ezt ki fogja fizetni? Vajon a garancia kiterjed-e erre a konstrukciós hibára?
És ha javtásra kerül a sor vajon mennyi ideig lesznek a Herosnál a járművek?
Avatar
otetk20
kapacsmester
Hozzászólások: 274
Csatlakozott: 2002. nov. 09. 21:18
Tartózkodási hely: Tótkomlós
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: otetk20 » 2004. nov. 26. 20:15

Néhány fényképet helyezetek már fel, hogy többet láthassunk belőle.

tk20
Avatar
Tűzvarázsló17
tömlőszállító
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2004. nov. 03. 10:17
Tartózkodási hely: Pest megye

Első benyomások a RENAULT MIDLUM 16-270 4x4 SAURUS FS38/3.8

Hozzászólás Szerző: Tűzvarázsló17 » 2004. nov. 26. 18:33

Üdvözlök, mindenkit!
Az új RENAULT-SAURUS fecskendőből az én parancsnokságom is kapott egyet, így én is szeretnék pár szót mondani róla.
Kezdeném a fülkével: ami egy gyári Renault Midlum duplafülke a legénységi tér elég szűk és az ülőlapok is rövidek egy kicsit, de a 170cm körüli emberek azért elférnek benne. A bal hásó legénységi ajtó alsó fellépőjénél valóban ott vannak azok a bizonyos levegőcsövek. Veszélyes helyen! Valóban le lehet taposni. A másik oldalon viszont az üzemanyagtartály "lóg" egy kicsit ki. Menet közben a hátsó sor alatt rejtelmes zörejeket lehetett a miénken hallani Vajon egyedi probléma? A kéklámpák elég gyengék rajta, az alsó elég sérülékeny helyre került. És mégvalami, a vezetőülés mögé felszereltek egy 3-s 220v-os elosztót, aminek mind a négy csavarja a falap hátoldalán kijött. Bravó. De összegezve a fülke szép, és kényelmes.
A felépítmény: a málhatér kialakítása a Rosenbauer-hez képest visszafejlődés, a sugárfelszereléshez két redőnyt kell felnyitni, a középsőt a tömlőért, a hátsót a sugárcsőért. Miért nem lehetett a sugárcsövet a fülkében elhelyezni? A tetőre nehézkes a feljutás a magasan lévő létra alsó foka miatt. És egy fontos dolog! Miért tettek normálnyomású sugárcsövet a magasnyomású gyorsbeavatkozókra?
Előnye a járműnek, hogy nincs túlterhelve az alváz 16 tonnás viszont a motor (270 le) lehetett volna egy kicsit erősebb, ugyanis az emelkedőt megérezte! És a gumiabroncsok mintázata is kérdőjelet hagy maga után.
Néhány szót az előnyökről: ideális a mérete, állófőtés van benne, elől, hátul elektromos ablakemelő (igaz ez egy kicsit már luxus), oldalsó térvilágítás, alacsony málhatér a többit meg ki kell tapasztalni!
L_Jani
Szerkesztő
Hozzászólások: 729
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 19:42
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: L_Jani » 2004. nov. 25. 18:07

Ma délelőtt átadásra kerültek az első fecskendők. Mik az első véleményeitek róla?

Ha választani kellene akkor Mercedes Atego, vagy Renault Kerax?
hibás
pernyekergető
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2004. jan. 24. 19:19

Hozzászólás Szerző: hibás » 2004. nov. 10. 12:52

tisztelt : Oláh Péter

ugy kezdem irásom , hogy a legelején rögtön bocsánatott kérek ha megbántanálak !

Én láttam a fecsit és eltudom rola mondani hogy számomra .
a felépitmény jó ugyanis nincs magasan mindent ellehetrajta érni egy átlag magaságú embernek én például 175 cm magas vagyok elérek rjta mindent az átmenő faknál kilhet hajtani az áram fejlesztőt vagy a feszitő vágot és rögtön feltudsz lépni és elér a tűzoltó mindent .

a legénység lépcsőnél szerintem nem lehet szét rugni ha a tűzoltó oda figyel .

aban igazad van hogy alámpák nincsenek védve .

És azis igaz hogy jó lett volna ha megkérdezik a tűzoltóságot hogy mit szeretek volna de nálunk egyelőre nem igy működik sajnos

száz szónak is egy a vége jobb mint az Ifa fecsi :?:
Avatar
Érdeklődő
tömlőszállító
Hozzászólások: 131
Csatlakozott: 2004. okt. 25. 18:14
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: Érdeklődő » 2004. nov. 08. 20:34

üdv!

Tudja valaki, hogy hány darab Renault fecskendő lesz átadva?
Oláh Péter
pernyekergető
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2002. nov. 27. 16:24

Hozzászólás Szerző: Oláh Péter » 2004. nov. 08. 16:06

Az új fecskendő/ gépjármű / valószinűleg kifogástalan lesz. Ezt bizonyítják a nemzetközi árúfuvarozási és szállítmányozási és eladási tapasztalatok. A felépítmény már más kérdés. A bemutatáson a felszerelések megnyerőek voltak de a málházás katasztrófa.
- A legénységi lépcsőnél szétrughatja az ember a fékcsőveket.
- A lámpák nincsenek védve.
- Nincsenek fellépők a felszereléshez.
És lehetne még sorolni tovább. Jó lenne ha egyszer eljuttnánk odáig hogy a fecskendő málhaterét a pályázó parancsnokság alakíthatná ki, szerintem nem nagy kérés.
L_Jani
Szerkesztő
Hozzászólások: 729
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 19:42
Kapcsolat:

Renault tűzoltóautók

Hozzászólás Szerző: L_Jani » 2004. nov. 08. 15:26

November végén szolgálatba állnak az első Renault fecskendők. Az egyik topikban már felmerült, hogy nem feltétlenül a legjobb választás volt ez a típus. Nektek mi a véleményetek róla?
Válasz küldése