Faun tűzoltódaru

Minden amit tudni kell vagy tudni szeretnél a tűzoltóautókról és a tűzoltók által használt eszközökről, felszerelésekről.
Válasz küldése
Avatar
Pozsárka
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 586
Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Tartózkodási hely: Pécs HÖT

Hozzászólás Szerző: Pozsárka » 2005. aug. 16. 16:06

Danka Janinak!

"...A kisérletezés nem árt, már csak az a kérdés, hogy mibe került ez a fejlesztés, illetve ki állta a számlát - ergo: megérte-e? Remélem igen..."

Ez szőröstül-bőröstül egy üzleti vállalkozás egy majdani értékesítés reményében. (Én azt gondolom, hogy nem is igazából a honi "piac" a célpont.)
A fejlesztés minden költsége a Horoszcoop Kft-é úgy, ahogyan az eszköz tulajdonjoga is az övé. Az üzlet minden kockázatával és majdani nyereségével együtt.
Hogy nekik megérte-e, azt mi soha sem fogjuk megtudni...
Nekünk mindenképpen nyereség.
Avatar
Pozsárka
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 586
Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Tartózkodási hely: Pécs HÖT

Hozzászólás Szerző: Pozsárka » 2005. aug. 16. 15:54

Mindenkihez, de főleg Érdeklődőnek!
...mivel hogy megpószálok válaszolni a feltett kérdéseire.

Érdeklődő írta: "...Annyi kérdésem lenne, hogy mennyi időbe tart a kocsi daruból emelőkosárá tartó átszerelése??? Ez jármű kiváltja a régi Simon kosarast, vagy az marad az első számú emelő??? ..."

A tervező szerint 5 (öt) perc, DE: ezt még ők sem produkálták, mármint a jelenlétünkben.
Mi még csak megközelítjük a 10 percet, és ezt sem a megjelölt 3 fővel.
Ebből is látszik, hogy nem egyenértékű egy skylifttel...
Amiben viszont felülmúlhatatlan:
1.) Egy tonna terhelhetősége van a kosárnak. Ezt persze nem feltétlenül mentendő személyre kell átváltani (10-12 fő). Gondolkodhatunk felszerelésben is, tárgyakban, de magasban végzendő munkafolyamatban is...
Ezekben az esetekben ez az eszköz valóban felülmúlhatatlan.
A kosár kialakítása már önmagában is rendkívüli! Hord helyzetben ügyesen össze van "csomagolva". Ezt az ötletes kialakítást bármelyik szakosodott világmárka-cég megirigyelhetné!
2.) A daru (emelés közben is) távvezérelhető! Gondolj bele! A nyakadban lóg a kezelőpult és ott állhatsz a teher mellett, vagy "akárhol" és prímán müxik a dolog...
Asszem már ezért megéri csapatpróbázni a szerkezetet...
Egyenlőre ennyi...
Üdv: HPéter
Danka János
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2180
Csatlakozott: 2002. dec. 01. 18:49
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: Danka János » 2005. aug. 15. 23:01

Félreértés ne essék, nem támadom az ilyen jellegű kísérleteket. A "megérte" szót viszont csak akkor tudom hozzátenni, ha tényleg "hasznos" a dolog.
Csak egy példa: nekünk is van egy nagy darunk, néztünk hozzá plusz ellensúlyt, hogy többet tudjon teljes gémkinyúlásnál emelni. Súlyos milliókért kapható, de "csak" 1 tonnával tudna többet vele a szerkezet. Lehet rá mondani, hogy előfordulhat, amikor pont ez hiányozna - akár életmentésnél is - de ezt a költséget az üzemeltető nem tudja felvállani, a tulajdonos meg nem akarja.
Szóval az élet nem egyszerű...
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. aug. 15. 22:36

Ott a lap alján a feltaláló tervezője a kosárnak.
Az hogy be lesz e vetve a jövő megmutatja.
Mivel ez a legelső lyen darab, természetes hogy lesz fejlesztés rajta gondolom nem is kevés. Hogy mibe kerül majd, azt sem lehet előre jósolni. Azt meg hogy ki finanszirozza, nem nekem kell tudni 8-) i
Szóval ez egy DARU.
Igazad van, ez az, nem is kicsi példány.
De érzésem szerint megvan az oka, hogy ez meg lett tervezve, és ami fontosabb, el is készült, és bevethető.
Tippem szerint (ez az én véleményem) mindig ez az olcsóbb, ha kell egy olyan eszköz, ami ekkora magasságból ekkora létszámot tud menteni, átalakitani egy meglévő darut oly módon, hogy az funkcionálhat eredeti formában is, mint egy egész gémet, stb megtervezni, legyártani, és a hozzá tartozó macerás utat végigjárni, ami szintén nem lehet olcsó dolog.

Mindenesetre valóban elismerés a szülő atyjának. Gondolom a darut gyártó cégnél is néztek érdekesen, mi lett a darujukból. (jó értelemben).
Avatar
tűzzománc
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2004. aug. 06. 22:59
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: tűzzománc » 2005. aug. 15. 22:00

Nem tudom ki taláta ki, de fantasztikus az ötvözet, nekem nagyon tetszik, lehet a büdös életben nem lesz egyszer sem bevetve, de ha csak egyszer és egy ember életét is megmentheti.........
Hát akkor megérte, és bárki találta ki tényleg óriási, gratulálok! :tapsolo:
Danka János
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2180
Csatlakozott: 2002. dec. 01. 18:49
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: Danka János » 2005. aug. 15. 21:24

Tetszetős jármű.
Amit lehet, azt ki kell próbálni, de én úgy vagyok az ilyen szerekkel, mint a hasonlóan "hibrid" emberekkel: aki mindenhez ért, az nem ért semmihez sem igazán.
Szóval ez egy DARU.
A hátrányai nyilvánvalóak, ezek egy részéről maestro már írt. Ennek ellenére előfordulhat, hogy szükség lehet rá és ott be is vethető. A kisérletezés nem árt, már csak az a kérdés, hogy mibe került ez a fejlesztés, illetve ki állta a számlát - ergo: megérte-e? Remélem igen.
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. aug. 15. 19:55

Bár én sem vagyok tüzoltó, csak a web oldalt szögelgetem, azért válaszolok:)
Kösz a gratulációt, meg is érdemli a szer, mert élőben még impozánsabb, mint igy fotókon.

Időt nem lehet még mondani, mert mindoössze pár napja van itt a szer, igy jóócskán van mit tanulni, ismerkedni vele, a szereléssel,és a müködésével együtt, hiszen akik vonulnak majd vele, nekik is tök ujdonság a jaármű ebben a formában. A kérdésre igy kicsit későb lehet visszatérni, mikor már rendesen begyakorlták a szerelést.

Nem, nem is válhatja ki a Simont, hiszen ennek a járműnek teljesen másoka paraméterei. Eleve a mérete miatt is, hiszen ahhoz hogy menjen valahova, külön utvonal engedély kell, mert nem biztos hogy ahová kell vonulni, a legrövidebb uton oda is tudna érni. Lehet ennek az akadálya felső vezeték felüljáró, szük utca szoval nem egyszerü vele közlekedni.

A másik dolog, hogy abban csak bizni lehet, hogy nem lesz olyan éles esemény, amikor egyszerre 10 embert kellene vele menteni valahonnét.

Szóval marad a Simon :)
Avatar
Érdeklődő
tömlőszállító
Hozzászólások: 131
Csatlakozott: 2004. okt. 25. 18:14
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: Érdeklődő » 2005. aug. 15. 19:29

Gratulálok a régi-új járműhöz!!! Bár nem szakmabeli vagyok, de bennem is felmerült pár kérdés. Eddig is szerintem az egyik legszebb, legimpozánsabb jármű volt a FAUN, de ez a "bővítés" most még "extrábbá" tette ezt a szert... Annyi kérdésem lenne, hogy mennyi időbe tart a kocsi daruból emelőkosárá tartó átszerelése??? Ez jármű kiváltja a régi Simon kosarast, vagy az marad az első számú emelő???

Köszi a választ!!!
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Faun tűzoltódaru

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. aug. 15. 17:19

Az a szerencse ért, hogy én oszthatom meg veletek egy páratlan, a maga nemében nyugodtan lehet állitani, egyedülálló darus szer fotóit és egy kis mozgó anyagot a szerről.

Ha van valami kérdés e ritka jármúvel kapcsolatban, ide be lehet pötyögni, mert biztos, mindenkiben, aki a szakmában dolgozik, felmerül pár kérdés.
Klikk ide és lásd a szert
Válasz küldése