Faun tűzoltódaru

Minden amit tudni kell vagy tudni szeretnél a tűzoltóautókról és a tűzoltók által használt eszközökről, felszerelésekről.
Válasz küldése
Avatar
szemlits
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 631
Csatlakozott: 2004. júl. 28. 22:57

Re: Faun tűzoltódaru

Hozzászólás Szerző: szemlits » 2009. feb. 28. 14:21

'Napot!

Én szétválasztanám a daru-kosár párosítást két részre...

Bázisdaru + kosár:
Az egyik a lent említett bázisdaru + kosár kombináció. Ahol ezek a bázisdaruk vannak, általában 1-2 magasból mentő mindig található. Azok arra vannak kifejlesztve, tehát szerintem jobb a használhatóságuk. Ha valaki RST-ben gondolkodik, akkor is ha magasból mentő kell, akkor inkább magasból mentőt kérnék, nem egy darut amin kosár van. Nem is beszélve arról, hogy az ilyen nagy daruk még az amúgy is hosszú létráknál/kosaraknál is nehezebben manővereznek.

Darus műszaki mentő + kosár:
Az osztrákoknál kezdik alkalmazni, sőt valamelyik pestkörnyéki ÖTE, ha jól emlékszek kapott is egy ilyen daru+kosárral párosítást. Egy olyan műszaki, amint van daru meg hozzá egy "munkakosár", igen-igen jól tudnánk használni (de szerintem nem csak mi). Tehát ez a daru+kosár párosítás szerintem igen jó ötlet lenne.
Kép

Üdv.
Az általam képviselt vélemény, magánvélemény, nem tükrözi annak a szervezetnek a hivatalos álláspontját, aminek a tagja vagyok!
Avatar
Firefighter17
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 580
Csatlakozott: 2006. aug. 14. 17:22

Re: Re:

Hozzászólás Szerző: Firefighter17 » 2009. feb. 28. 10:56

Pozsár írta:
Firefighter17 írta:Saját véleményem szerint, a magasból mentőket haggyuk meg magasból mentőnek a tűzoltó darukat meg tűzoltó darunak...
De lenne egy kérdésem, hogy a Tonado a kosárral eggyütt képes emelni is?
De ez most a 60-4 vagy a 35-3 típus? Mert eddig csak a 60-4-esen látam kosarat.
A 60-4 daru esetében vagyok némileg kompetens.
A válasz: a gémvégkosár megszerelését követően a daru (a kosár visszaszereléséig) nem képes daruzási feladatok végrehajtására.
Tehát vagy daru, vagy kosár üzemmód.

Üdv:
Így van! Én ezzel egyetértek, de minek a daruból magasból mentőt csinálni, ha vannak külön magasból mentők, és daruk? Érdekelne Ti mit gondoltok erről, így "reggel" első átgondolásra nem teljesen értem... (Ő róla van szó)
"Minden tűzoltó piromániás különben nem szeretné a munkáját!"
Az eddigi hozzászólásaim a saját veléményemet képezik és semmiféle képpen nem egyeztethető össze a szolgálati helyem álláspontjával!
Pozsár
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1132
Csatlakozott: 2006. dec. 22. 18:08
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re:

Hozzászólás Szerző: Pozsár » 2009. feb. 26. 8:45

Firefighter17 írta:Saját véleményem szerint, a magasból mentőket haggyuk meg magasból mentőnek a tűzoltó darukat meg tűzoltó darunak...
De lenne egy kérdésem, hogy a Tonado a kosárral eggyütt képes emelni is?
De ez most a 60-4 vagy a 35-3 típus? Mert eddig csak a 60-4-esen látam kosarat.
A 60-4 daru esetében vagyok némileg kompetens.
A válasz: a gémvégkosár megszerelését követően a daru (a kosár visszaszereléséig) nem képes daruzási feladatok végrehajtására.
Tehát vagy daru, vagy kosár üzemmód.

Üdv:
Handbauer Péter
Avatar
szergejj
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 534
Csatlakozott: 2005. jan. 01. 16:39
Tartózkodási hely: FDBP

Re: Tadano Faun ATF 60 - 4 daru

Hozzászólás Szerző: szergejj » 2009. feb. 25. 21:05

Nekem sajna nem müxik a link!
:C: Mindenkinek nyugodt szolgálatot :C:
Avatar
Harley
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2240
Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22

Re: Tadano Faun ATF 60 - 4 daru

Hozzászólás Szerző: Harley » 2009. feb. 11. 14:45

Pozsár
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1132
Csatlakozott: 2006. dec. 22. 18:08
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pozsár » 2007. aug. 21. 9:04

Egy kis érdekesség, hogy mi mindenre jó egy autódaru:

http://www.pecstuo.try.hu/vizilo

:-P
Handbauer Péter
Avatar
Firefighter17
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 580
Csatlakozott: 2006. aug. 14. 17:22

Hozzászólás Szerző: Firefighter17 » 2007. júl. 07. 19:06

Saját véleményem szerint, a magasból mentőket haggyuk meg magasból mentőnek a tűzoltó darukat meg tűzoltó darunak...
De lenne egy kérdésem, hogy a Tonado a kosárral eggyütt képes emelni is?
De ez most a 60-4 vagy a 35-3 típus? Mert eddig csak a 60-4-esen látam kosarat.
"Minden tűzoltó piromániás különben nem szeretné a munkáját!"
Az eddigi hozzászólásaim a saját veléményemet képezik és semmiféle képpen nem egyeztethető össze a szolgálati helyem álláspontjával!
Avatar
Petikeeeee
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2106
Csatlakozott: 2005. nov. 19. 23:31

Hozzászólás Szerző: Petikeeeee » 2007. júl. 06. 21:59

Nyugi,ha baj lesz,úgyis ráfogják az "alacsonyan képzett tiszthelyettesi vagy zászlósi állományra".

:tapsolo: :tapsolo:
apu szds
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2003. aug. 27. 8:16
Tartózkodási hely: Vasvár ÖT

Faun mentökosár

Hozzászólás Szerző: apu szds » 2007. júl. 06. 21:36

Csak gratulálni lehet annak az igen magasan képzett teamnek aki kitalálta, eldöntötte és még fel is szereltette a mentőkosarat a FAUN TADANO-ra.
Még szerencse hogy szem elött történt oktatás közben egy baleset, különben az a "hülye tűzoltó" lenne a hibás mert elszabadult az egész miskulancia és csak a szerencsének tudható be az, hogy nem történt haláleset.
Úgy látszik azért van aki még használja és használhatja az eszét, szakmai tekintéjét arra, hogy egyenlőre megtiltsa a használatát még gyakorlás céljára is. Az egyébként mentési (tűzoltó) célra alkalmantlan egyenesen nevetséges de ennek ellenére az építö iparban talán jól használható "szerelő kosárnak".

Dirici Úr csak gratulálni tudok!!!!!

A többi meg gondokodhat azon, hogy érdemes volt-e kidobni szó szerint az ablakon annyi pénzt amibe ez az egész hajcihő került.
Ja és amióta ez a szar rajta van a gémen azóta igencsak fúrcsa dolgokat produkál úgymint: úttartás,terhelhetöség- letiltás, ellensúly felvétele... stb
Avatar
Firefighter17
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 580
Csatlakozott: 2006. aug. 14. 17:22

Hozzászólás Szerző: Firefighter17 » 2007. márc. 28. 21:10

De erre külön fel lehet rakni a kosarat... Én azt hallotam róla... van itthon kb. 90 képem csak erről a típusról... de van olyan ami daru de a gém mellet van a kosár, szerintem az külön ki kell hajtani vagy nem tudom! Pont ma láttam vonulni az öcsikéjét a 35-3 Tonadot. Huhúúúú!!! Ez ám az élmény! :-D Vezetni még milyen élmény lehet! :-D
"Minden tűzoltó piromániás különben nem szeretné a munkáját!"
Az eddigi hozzászólásaim a saját veléményemet képezik és semmiféle képpen nem egyeztethető össze a szolgálati helyem álláspontjával!
Avatar
zegzeg
tömlőszállító
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2006. aug. 12. 20:00

Hozzászólás Szerző: zegzeg » 2007. márc. 28. 20:49

Tiszteletem kollégák.
:-o :-o :-o . KÉPZELJÉTEK : A Faun Tadanonkra felszereltek egy magasból mentő KOSARAT. :fal: :fal: :fal: :fal: :fal:
:radobbent: :radobbent: :radobbent:
Nagy ötlet. Csak semmire se jó.
44 tonnával melyiklakótelepre állunk be a kocsik közé a tizemeleteshez ?
Eddig is a határon üzemelt a daru - ezek után ?
Ez már több mint hülyeség. Darura kosarat. HÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ. :dilis:
Avatar
Firefighter17
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 580
Csatlakozott: 2006. aug. 14. 17:22

Hozzászólás Szerző: Firefighter17 » 2006. nov. 17. 18:26

Faun ATF 16-4 Tonado... örök álmom marad... milyen jogsik kellenek hozzá, és mennyibe kerülhet??? 43.8 tonna... gyönyörű lett!!! :-)
"Minden tűzoltó piromániás különben nem szeretné a munkáját!"
Az eddigi hozzászólásaim a saját veléményemet képezik és semmiféle képpen nem egyeztethető össze a szolgálati helyem álláspontjával!
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2006. jún. 10. 12:20

Hát hogy miért hová milyen darut rendszeresitenek, nemtom.

Háát szó se róla elég jól nézett ki a két vas együtt. Igaz, magasabbról jobb képeket lehetett volna csinélni, csak nem volt magas. Ami volt oda meg nem illett volna fellopakodni 8-)
Avatar
Érdeklődő
tömlőszállító
Hozzászólások: 131
Csatlakozott: 2004. okt. 25. 18:14
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: Érdeklődő » 2006. jún. 10. 9:52

Maestro!!
Köszi az infot!

Azon kezdtem el itt gondolkodni- látva a képeket- hogy nem értem, az új daru beszerzéseknél miért a Győrben is rendszeresített Faun BKF 35-4 darukat részesítik előnyben. Azok emelőteljesítménye véleményem szerint a legtöbb helyzetben abszolút nem elegendő. Valaki tudna ezzel kapcsolatban több infoval szolgálni?(előre is köszönöm) Lehet hogy az ára kedvezőbb?? 8-)
Egyébként nagyon jól mutatott az a két gyönyörű gép együtt! Gratula a gyakorlathoz!
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2006. jún. 09. 23:09

Amikor két daru emel egyszerre


Érdeklődő: Jah, de már rajta ismét. Kicsit tuningoltak, fejlesztettek rajta a tervezők, és fognak is a továbbiakban.
Avatar
Pozsárka
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 586
Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Tartózkodási hely: Pécs HÖT

Hozzászólás Szerző: Pozsárka » 2006. máj. 09. 11:29

Kedves Érdeklődő!

Jól látod.
A Vágóhíd utcai majálisról egyenest a kötelező revízióra volt hivatalos a darunk. Az alapjármű ezen sikeresen át is esett, de a kosár-szerkezet - hogy is mondjam - fennakadt a szűrőn...
Rödtön le is szerelték és ott marasztalták egy kis bütykölésre.

Egyébként nem kis átalakulás vár rá a közeljövőben, hiszen jelentős mérnöki fejleztést követően sokkal spécibb kialakítású lesz.

Üdvözlettel: Handbauer Péter
Avatar
Érdeklődő
tömlőszállító
Hozzászólások: 131
Csatlakozott: 2004. okt. 25. 18:14
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: Érdeklődő » 2006. máj. 09. 11:07

Tiszteletem!

Azt szeretnám kérdezni, hogy csak én látom rosszul, vagy tényleg leszerelték a pécsi bázis-daruról a nemrég ráépített kosaras berendezést? A most felkerült pécs melletti kamionbalesetnél vettem észre, hogy nem látom ezt az érdekes találmányt.....
köszi a választ!
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. aug. 22. 12:52

Az oldalon van a tel. szam, sztem gyorsabb es egyszerubb, mint levelezgetni. Munkaidoben barmikor lehet hivni, celszeru a titkarsagot, es ott kapcsoljak a pk.-t. Bizt lehetsz benne, nem vagjak le a telot 8-)
Döndi
vízpocsékoló
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2005. aug. 17. 0:05

Hozzászólás Szerző: Döndi » 2005. aug. 21. 15:43

Köszönöm a válaszokat.
Pozsárka, megkérdezem pár társamat kiket érdekel a dolog esetleg, és ha lehet, élőben is megnéznénk. Mailban, vagy telefonon lehetne ezt elintézni? Mit javasolsz? Téged kell keresni?
A másik kérdésem. Gondolom, van másik olyan jármüvetek is, ami tud a magasba nyulni. Létra és a kosaras autó. Nem lehetne azt megoldani, hogy egymás mellé áljanak, és ugy képet késziteni? Igy nagyon jó összehasonlitási alap lenne szerintem. Na meg maga a látvány, az sem lenne utolsó dolog.
Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. aug. 18. 1:15

Avatar
maestro
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2004. jún. 29. 22:18
Skype: maestro_01
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: maestro » 2005. aug. 17. 22:58

Na akkor had dumáljak én is kicsit bele 8-)

Döndi:
A 2-es kérdésedre:
Elhiheted, a távvezérlő kütyü tervezői is gondoltak erre, és olyan frekin megy, ami igen megbizható, és főleg zavar, és felharmónikus mentes, igy nem igen fordulhat elő, hogy valami kinyomja az adó által küldött jelet.
Mivel nincs külső antennája az adó résznek (amit a kezelő visz) biztos, hogy 1.2 giga fölötti frekitartományban müxik e dolog.
a város több pontján is látni lehet majd „munka közben” a gépet, hiszen a lehető legszélesebb feladatkörben kell próbáznia.
Elhiheted, mivel jómagam is kiváncsi természetrü vagyok, ha csaklehet ott lesz ezeken a helyeken a szemem 8-)

Igaza van Pozsárkának, van nagy kupac kép, de valóban csak olyanokat érdemes kitenni, ami érdekes valami szempontból. Uez van a videóval is, mert azz ahogyan leszerelik, meg összeszerelik, nem valami látványos (szerintem).
Avatar
Pozsárka
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 586
Csatlakozott: 2003. júl. 09. 15:28
Tartózkodási hely: Pécs HÖT

Hozzászólás Szerző: Pozsárka » 2005. aug. 17. 19:12

Szervusztok!

Döndi-nek: (és persze minden érdeklődőnek) :-)

1. Alaphelyzet: daru kiérkezett, kitalpalt. Innen indul a művelet. Jól látod, a dolog a horogszekrénnyel indul…
Az a bizonyos 5 perc csak egy megcélzott normaidő. A gyártó cég szerint „…az átszerelési feladatok elvégzésének ideje körülbelül 5-10 perc…”
A csapat próba során majd eldől.

2. Ezek „telibe talált” kérdések. Ugyanis nincs leírva sehol. Informálisan 1-200 méter.
A valós adatnak később be kell kerülnie a gépkönyvbe.
A távvezérlő egyébként FAUN gyártmányú. (Ez is jelent valamit)

3. (Részben visszautalva az előző kérdésedre is.)
Van tartalék akkumulátor, – tervezői tanács szerint –a kezelő zsebében.
Alaphelyzetben egyébként állandó csepptöltésen van a járműben
Nem ragad fenn, mivel a vezérlés bármikor átvehető a darufülkéből. Ezért kötelező a két „igazi” kezelő.

4. A „kicsomagolt” kosár járófelülete (nettó alapterület) 1,4x1,4 méter és 1 méter magas. Mindent vihet, ami belefér feltéve, ha 1000 kg-ot nem haladja meg (a benne lévőkkel együtt).

5. Elsősorban és döntően továbbra is autódaru. A kosár „csak” funkcióbővülést jelent, meg jelentős „képesség” növekedést.

6. Ez – mint már utaltam rá - továbbra is egy autódaru. A kitalpalás természetesen semmit sem változott.

7. Nincs kamerája. A kezelő vagy a kosárban van, vagy már a cél helyen, és persze lehet még a darufülkében is, de állhat a jármű mellett is. Vagyis ott van, ahol –saját döntése szerint – a legjobb helyen van.

8. Laktanya látogatásra bárki jöhet, csak jelezze időben! Így is előfordulhat, hogy csak üres laktanyát talál.
Persze azt azért kalkuláld be, hogy néhány hónapig csapatpróba van. Ez, a szokásosnál jóval nagyobb igénybevételt jelent mind a gépnek, mind a kezelőknek… (nem biztos, hogy repesni fognak az örömtől, ha túl felzaklatod őket). Egyébként – kicsi később (2-3 hét) - a város több pontján is látni lehet majd „munka közben” a gépet, hiszen a lehető legszélesebb feladatkörben kell próbáznia.

9. Persze. Mindent igyekszünk dokumentálni és archiválni. Már most vagy 250 képünk van (3 nap alatt). Persze ezeknek csak a látványosabb részét lesz majd érdemes közzétenni.

+1. A képek zöme és a videók maestro – tűzkakas-idomár :tapsolo: -, alias Hamerli Endre érdeme. Ő alkotta és gondozza egyébként az oldalunkat http://pecstuo.try.hu/ is.

Üdvözlettel: Handbauer Péter
Avatar
meszler
lángterelgető
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2003. júl. 24. 15:10
Skype: csabicsekk
Tartózkodási hely: Siklós
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: meszler » 2005. aug. 17. 18:52

Had kotyogjak bele... :-)
Döndi, a csere nem a helyszínen történik, hanem a vonulás megkezdése előtt, a laktanyában. (Horog marad ott, a helyszínre érve már bevethető a kosár)
A kosár nem ragad fent, a fülkéből is irányítható. (Asszem... de a gém tutira, ugyhogy le lehet hozni őket!)
Kamera (ahogy én láttam) nincs a kosárban. További fotók vannak (azaz voltak) róla a honlapomon, de az augusztus 21.-ig nem műxik... :mad:
Döndi
vízpocsékoló
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2005. aug. 17. 0:05

Hozzászólás Szerző: Döndi » 2005. aug. 17. 0:21

GRatulálok a szerzeményhez!
Kicsit érdekel a müszaki dolog, mivel a müszaki sulira járok, ezért kérdeznék párat, ha szabad annak ellenére, hogy uj vagyok itt.

1. Valóban 5 perc??????? Ez szerintem simán lehetetlen.
Számoljunk kicsit.
Kiindul az autó a helyszinre. Két lehetőségvan: Vagy ott veszi le a csörlő müvet a laktanyában, ez ugye kitalpalás, csörlő levétele, talpak vissza irány a helyszin, vagy ott teszi ezt meg. Igy is 5 perc? mert akkor ez világrekord lenne.

2. Milyen hatótávolságban müködik a távirányitója ?
Mi van akkor, ha valami bezavarja?

3. Mi van akkor ha pont lemerül az akkumulátorja, mikor fent van a kosárban? Akkor fent ragad?

4. Mi az a felszerelés amit tud vinni? Ugy értem, mik lehetnek ezek?

5. Mint normál daru megszünik ha beválik a szerkezet?

6. Lehet e a távirányitó segitségével a kitalpalást is elvégezni?

7. Kamera van e rajta, ami segitségével lát a kezelő valamit?

8. Mi van akkor, ha pl valaki (tegyük fel, én) élőben szeretné megnézni? (Mivel itt vagyok koliban) Van e erre lehetőség, vagy ezt nemlehet megoldani?

9. Lehet e majd látni további fotókat, illetve videót a járműről? Pl az összecsukható kosárról, a távirányitóról működés közben,

Egyelőre ennyi jutott eszembe (nemcsak nekem, a szobatársamis kérdezett.

Egyébként nagyon tudtok, hogy igy videókkal is bemutatjátok a szerkezetet valahogy sokkal jobban lehet érzékelni, látni, mint a sima fotókon.

A többi tüzoltóságnális vannak videók?

Köszi a választ és bocs ha sokat kérdezek :-D
Danka János
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2180
Csatlakozott: 2002. dec. 01. 18:49
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: Danka János » 2005. aug. 16. 16:55

Így már én is jószívvel rá merem mondani (nem mintha ez lenne a mérvadó :-D ), hogy megérte.
Válasz küldése