Tűzoltóhajó

Minden amit tudni kell vagy tudni szeretnél a tűzoltóautókról és a tűzoltók által használt eszközökről, felszerelésekről.
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5893
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Re: Tűzoltóhajó

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2016. okt. 20. 12:40

Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5893
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Prometheus

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2014. jan. 29. 14:59

Valaki tudja, mi lett a régi tűzoltóhajóval?
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5893
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

IHO

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2013. ápr. 10. 21:15

Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5893
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

IHO

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2012. jan. 20. 9:55

Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5893
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Re: Tűzoltóhajó

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2011. júl. 18. 18:04

kmb000
szikracsapkodó
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2006. nov. 28. 9:10

Hozzászólás Szerző: kmb000 » 2007. júl. 15. 21:15

A PROMETHEUS újra vizen van!Kép[/b]
kmb000
szikracsapkodó
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2006. nov. 28. 9:10

Hozzászólás Szerző: kmb000 » 2007. ápr. 17. 6:33

A hajó festése bordó fehér lesz, és prometheus marad a neve! Ha minden jól megy, május 18.-án vizsgázik!
kmb000
szikracsapkodó
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2006. nov. 28. 9:10

Hozzászólás Szerző: kmb000 » 2007. márc. 31. 9:05

Újabb képek a prometheus átépítéséről: http://kep.tar.hu/kmb/50424809#2
kmb000
szikracsapkodó
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2006. nov. 28. 9:10

Re: re

Hozzászólás Szerző: kmb000 » 2007. feb. 16. 14:37

Ez azért van mert időközben tulajdonosváltás volt. Van rá esély, hogy szét akarták bontani.
Üdv.
Avatar
civil guard
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 703
Csatlakozott: 2003. júl. 01. 14:22
Tartózkodási hely: Budapest

re

Hozzászólás Szerző: civil guard » 2007. feb. 14. 12:52

Tisztelt fórumlakók!
A Prométheus nevű hajóró sorsáról 2006 januárjában írott cikkem nem felel meg a valóságnak mert a cikkben egy tévesen kapott információ miatt azt írtam, hogy a hajót szétbontják és hulladékként végzi. A hajó tulajdonosa tájékoztatott, hogy a hajót nem bontják szét hanem felújitják és így a közeljövöben hasznosítani fogják bár nem az eredeti funkciója szereint. Elnézést kérek a hajó tualajdonosától és az olvasóktól a pontatlanságért.
üdvözlettel Pfandler Csaba
civil guard

"aki jót tesz, annak semmi joga nincs hálát követelni"
Avatar
Brandmeister
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2005. máj. 30. 10:58
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Brandmeister » 2007. feb. 03. 0:35

A Prometheus előtti, T-1 nevű tűzoltóhajó sorsáról tud valaki valamit?
Eddig annyit tudok, hogy az 1961-es próbafutások után 1962-ben állt szolgálatba az Óbudai Hajógyár tisztiőrsén. 1982-ig állt szolgálatban.
Kép


Nagyobb kép: http://www.tuzoltosagbp.hu/reszlet/cikk ... nar121.jpg
Avatar
Frinyó
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 979
Csatlakozott: 2005. feb. 21. 20:57
Tartózkodási hely: Tárnok

Hozzászólás Szerző: Frinyó » 2007. jan. 27. 21:15

Lesz vele nem kis munkájuk, mire tipp-toppra megcsinálják...
Sok sikert hozzá!
"Szégyen a futás,de a kurv@ annyát annak aki kerget!"
kmb000
szikracsapkodó
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2006. nov. 28. 9:10

Hozzászólás Szerző: kmb000 » 2007. jan. 27. 20:29

Pár kép a szállításról.
http://kep.tar.hu/kmb/50424809#2
kmb000
szikracsapkodó
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2006. nov. 28. 9:10

Hozzászólás Szerző: kmb000 » 2007. jan. 26. 8:43

Megkezdődött a hajó felújítása! :-o [/img]
Avatar
policecars
tömlőszállító
Hozzászólások: 130
Csatlakozott: 2003. dec. 31. 6:34
Tartózkodási hely: Tamási
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: policecars » 2007. jan. 18. 18:42

Tudnátok segíteni, hogy pontosan hol lehet találni megkülönböztető jelzéssel felszerelt tűzoltóhajókat?
kmb000
szikracsapkodó
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2006. nov. 28. 9:10

Hozzászólás Szerző: kmb000 » 2006. nov. 28. 22:38

Igen tervezek rá vízszivattyút. Olyat amilyet felvonulásokon szoktak használni.
Avatar
Harley
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2240
Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22

Hozzászólás Szerző: Harley » 2006. nov. 28. 22:34

Marketingszempontból szerintem nagyon jó ötlet lenne, ha tűzoltóhajós stílusa - akár néhány vízágyúval vagy egyéb, tűzoltóságra utaló tárggyal - megmaradna, biztos élvezettel utaznának rajta csak azért, hogy egy "igazi" tűzoltóhajón mehessenek az emberek.
kmb000
szikracsapkodó
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2006. nov. 28. 9:10

Hozzászólás Szerző: kmb000 » 2006. nov. 28. 22:31

Személyszállítás, átkelőhajó egy kulturált szinvonalas öbölben. Megpróbálom a hajó eredetiségét megtartani az átépítésnél, mert nagyon tetszik a formája.
Avatar
Brandmeister
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2005. máj. 30. 10:58
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Brandmeister » 2006. nov. 28. 20:59

És mi lesz a további hasznosítási cél?
kmb000
szikracsapkodó
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2006. nov. 28. 9:10

Hozzászólás Szerző: kmb000 » 2006. nov. 28. 14:29

De igen. Más lesz a motor, és a meghajtás. A felépítmény is átalakul, de a kormányállás megmarad.
Avatar
Brandmeister
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2005. máj. 30. 10:58
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Brandmeister » 2006. nov. 28. 11:51

Melyik hajó éled újra? Csak nem a Prometheus?
kmb000
szikracsapkodó
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2006. nov. 28. 9:10

Hozzászólás Szerző: kmb000 » 2006. nov. 28. 9:16

A hajó újraéled. Igaz nem eredeti funkciója szerinti állapotban, de fel lesz újítva. Ha érdekel még valakit, teszek fel képeket róla.
Üdv mindenkinek!
dunaimentők
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2005. jan. 27. 17:35
Tartózkodási hely: Duna

Hozzászólás Szerző: dunaimentők » 2006. feb. 09. 14:53

Köszönöm szépen!
A képeken jól látszik a hajó orra. Ez a fajta felfut a jégre, maga alá gűri és összetöri, ha nem túl vastag.Szerintem nem a legjobb olyankor mikor átlagosan 7, de az összetorlódásoknál 15-20 cm-es jégben kell menni!
Egyébként nagyon szép hajó, elfopgadnék egy ilyet!
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5893
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2006. feb. 09. 14:27

Tűzoltóhajó adatai:

Gyártó cég: Uudenkaupungin Työvene Rt.
Súlya: 35 tonna
Hosszúsága: 13 m
Szélessége: 3,9 m
Motor: Volvo, 230 LE
Radar: Furono LS/1751
Daru: Palfinger PC 01
Szállítható emberek száma: 35 fő
Alkalmazhatósága: vontatás, műszaki és személyi mentés, búvárok vízre bocsátása, gépjárműszállítás a kinyitható orr-rész segítségével

Fotók a hajóról
dunaimentők
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2005. jan. 27. 17:35
Tartózkodási hely: Duna

Hozzászólás Szerző: dunaimentők » 2006. feb. 09. 13:19

Nem tudom, hogy a Tűzoltó hajónak milyen a testszerkezete, de az orra tompa. A jégben haladásnál előnyös a hegyes orr, lehetőleg erősített belépő élekkel. A "Sopron"m/s, illetve a Magyar építésű vontatóhajók ilyen orral épültek, de a lényegesen kissebb MAHART "Rendező I" is alkalmas a jégben haladásra. ha jól tudom a Vízirendészet "Duna" m/s-a is erősített ortőkés hajó, tehát alkalmas a jégben haladásra.A vontatáshoz előnyös, ha a vontató hajó rendelkezik vonóhoroggal, még jobb, ha vontacsörlővel. Műszaki mentési feladatoknál elengedhetetlen, hogy a mentő hajó oldalán megfelelő számú, nagy igénybevételt is könnyedén elviselő bak legyen, hogy a megfelelő számú (előre, hátra tartó, húzó, kereszt, illetve far- )köteleket legyen hova rögzíteni.Bizonyos esetekben nagy előny, ha a bakok egymástól síkban eltérnek.További szükséges lellék a gépi meghajtású "gugora" (drótkötélcsörlő) ami rendelkezik a megfelelő vonóerővel. (Jelen esetben cca 100 T+ a jégtábla súlya.)
A mentő hajónak szühsége van még megfelelő géperőre, kormány és manőverképességre, illetve az adott időjárási körülmények között radarra.Az sem hátrány, ha van fűtött utas vagy lakótér, az esetlegesen kihült , átázott utasoknak, konyha, ahol meleg italt lehet nekik készíteni.
A fent leírtak ellenére tény, hogy az 54m hosszú, 540T súlyú, 1600le teljesítményű hajó kicsit túlzás, hisze3n nem száz, inkább 5-10 ezer tonnára van méretezve és az biztos, hogy az adott feladathoz egy sokkal kissebb vontató is bőven elegendő lett volna, de amikor a riasztást kaptam nem volt más a közelben, aki nagyon gyorsan el is tudott volna indulni, ezért döntöttem a"SOPRON" m/s mellett.
azt, hogy a Tűzoltóság hajója meg tudta volna fogni a kompot, vagy nem én nem tudom. remélem tavaszig sikerül összehoznunk velük is valamiféle együttműködést és akkor többet fogok tudni a hajójuk teljesítményéről.
Válasz küldése