Műszaki mentőszer

Minden amit tudni kell vagy tudni szeretnél a tűzoltóautókról és a tűzoltók által használt eszközökről, felszerelésekről.
Pernyetipró
tűzkakas-idomár
Hozzászólások: 301
Csatlakozott: 2002. dec. 10. 2:57
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pernyetipró » 2007. márc. 03. 9:07

Üdv!

Tudn valaki egy linket adni a Webber feszítő-vágók gyártójának honlapjához?

Előre is köszi!
Moslékkal is lehet tüzet oltani.
HNorbert
kapacsmester
Hozzászólások: 269
Csatlakozott: 2006. aug. 10. 8:06
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: HNorbert » 2006. szept. 23. 10:50

Nagyon szépen köszönöm.Őt is elkészítem papírból.
Danka János
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2180
Csatlakozott: 2002. dec. 01. 17:49
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: Danka János » 2006. szept. 22. 19:39

Sajna az ilyen dolgokat nem szoktam megjegyezni (valahogy nehezen maradnak meg a fejemben), de megkérdeztem a műszakis kollegát, tehát:
6020-as (erre tippeltem én is :-D ), 1 tonnás csörlővel.
Bővebbet ne tőlem! 8-[
HNorbert
kapacsmester
Hozzászólások: 269
Csatlakozott: 2006. aug. 10. 8:06
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: HNorbert » 2006. szept. 22. 17:32

Nincs itt valaki Veszprémből vagy valaki olyan aki tuidja hogy milyen autódaru van a veszprémi szeren?
Avatar
morradin
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2006. jan. 08. 6:00
Tartózkodási hely: Délegyháza
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: morradin » 2006. szept. 13. 16:45

Ezekre nem is terveztek darut és utólag sem lehet felrakni, mert nincs hely. Holnap adnak át kettőt. Ha jól tudom egyet a Fővárosnak, egyet Körmendnek.
HNorbert
kapacsmester
Hozzászólások: 269
Csatlakozott: 2006. aug. 10. 8:06
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: HNorbert » 2006. szept. 13. 15:28

kösz az infót de jobb lenne ha gyárilag lenne rajtuk daru ugyanis nincs minden tűzoltóságnak pénze és csereautója hogy felrakjon egy darut.És hát a csepelek meg eléggé elöregedtek.új műszaki mentő beszerzésre mikor lehet számítani?
Avatar
morradin
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2006. jan. 08. 6:00
Tartózkodási hely: Délegyháza
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: morradin » 2006. szept. 13. 10:46

Volt szerencsém tegnap menni pár km-t az IVECO MAGIRUS nehézmentőszerrel. Maszzív, nem "billegős". Elég jól gyorsul málhával is. Kényelmes. Málházasa: Vannak rajta nagyon jó, ötletesen elhelyezett felszerelések, de az ellenkezője is megtalálható. Legjobban a darut hiányoltam róla. Ami a legjobban meglepett az autón menet közben: a középső pedál nem nagyon akarta tudomásul venni, hogy ráléptem! Picit lenyomott fékpedállal elkezdett lassulni, de ugyanannyira lassult a kétharmadig benyomott pedállal is. Kellemetlen volt úgy vezetni, hogy egyik kezem állandóan a kéziféken volt. Ennél még a 4000-es STEYR is nagyobbat lassul. Valószínű, még szokni kell is kiismerni az autót.
pumper
kapacsmester
Hozzászólások: 262
Csatlakozott: 2006. ápr. 19. 10:34

Hozzászólás Szerző: pumper » 2006. szept. 12. 21:40

Na ez rossz topicba ment. (újból)
pumper
kapacsmester
Hozzászólások: 262
Csatlakozott: 2006. ápr. 19. 10:34

Hozzászólás Szerző: pumper » 2006. szept. 12. 21:39

Dobson Tibor mint "bérenc" kiemelkedő szerepet játszik tűzoltó egyenruhába bújva, a tűzoltóság nagy nyilvánosság előtti lejáratásában (szinte minden közleményében). Nem írom le, hogy mi a véleményem e személyről, mert ugyan Magyarországon szabad véleménynyilvánítás van, de mint minden alapjognak - ennek is- megvannak a maga korlátai. Ha itt a véleményemet közzé tenném, akkor erősen áthágnám ezen korlátokat, így most nem teszem...
Led
csizmás kandúr
Hozzászólások: 229
Csatlakozott: 2006. szept. 06. 9:31
Tartózkodási hely: Helvécia
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Led » 2006. szept. 12. 20:06

Szépen átalakították a szombathelyiek. Pedig úgy megszoktam a régit :) Igaz már a hangjáról tudtam ha a műszaki mentő vonult :)
Avatar
Frinyó
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 979
Csatlakozott: 2005. feb. 21. 19:57
Tartózkodási hely: Tárnok

Hozzászólás Szerző: Frinyó » 2006. szept. 12. 20:00

"Szégyen a futás,de a kurv@ annyát annak aki kerget!"
Avatar
Érdeklődő
tömlőszállító
Hozzászólások: 131
Csatlakozott: 2004. okt. 25. 18:14
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: Érdeklődő » 2006. szept. 12. 19:39

A darut a szombathelyi Tűzoltók szereltették fel rá utólag. A daru felszerelése előtti járműről a www.firetrucks.uw.hu oldalon láthatsz képeket.
HNorbert
kapacsmester
Hozzászólások: 269
Csatlakozott: 2006. aug. 10. 8:06
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: HNorbert » 2006. szept. 12. 19:15

Én láttam egy 1225-ös Mercedes ategót asszem hogy szombathelyi és volt rajta egy platószerű részen egy autódaru.És az érdekelne hogy az gyárilag van vagy a Tűzoltók rakatták rá valamikor?
nl
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 737
Csatlakozott: 2006. júl. 13. 13:19

Hozzászólás Szerző: nl » 2006. szept. 01. 19:39

Lehet hogy a bársony székek hátára az van írva hogy "A SZAKMA".
Sebaj, majd sporolunk nekik azzal hogy kisebb dolgok daruzásához kikérjük a NAGY vasakat, biztos hogy olcsobb lesz.
pumper
kapacsmester
Hozzászólások: 262
Csatlakozott: 2006. ápr. 19. 10:34

Hozzászólás Szerző: pumper » 2006. szept. 01. 17:42

de az is lehet, hogy nem a "tudatlanságot" és nem a "hozzá nem értést", hanem valami sokkal kézenfekvőbbet
Avatar
tűzoltó105
slagmester
Hozzászólások: 388
Csatlakozott: 2006. júl. 31. 12:39
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: tűzoltó105 » 2006. szept. 01. 17:18

Akkor a hozzá nem értést
bszl
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2002. szept. 03. 14:36

Hozzászólás Szerző: bszl » 2006. szept. 01. 17:11

A bársonyszék nem a tudatlanságot jelenti...
Avatar
tűzoltó105
slagmester
Hozzászólások: 388
Csatlakozott: 2006. júl. 31. 12:39
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: tűzoltó105 » 2006. szept. 01. 16:31

Az elv nem az, hogy használni lehessen normálisan,
hanem, hogy minél több féle legyen.
Akik ezeket kitalálják, azok életükben nem voltak káresetnél, műszaki mentésnél.
Fogalmuk sincs, hogy mi mire való.
Ismét a bársonyszéki okosok.
pumper
kapacsmester
Hozzászólások: 262
Csatlakozott: 2006. ápr. 19. 10:34

Hozzászólás Szerző: pumper » 2006. szept. 01. 15:45

morradin írta:Láttam a Herosnál ismét bővül a nehézmentőszer paletta. Ott "figyelt" 2db IVECO. Persze daru ezeken sincs!
Pedig kellene rájuk, de nagyon....
Avatar
morradin
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2006. jan. 08. 6:00
Tartózkodási hely: Délegyháza
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: morradin » 2006. szept. 01. 15:22

Láttam a Herosnál ismét bővül a nehézmentőszer paletta. Ott "figyelt" 2db IVECO. Persze daru ezeken sincs!
Pikta
lángterelgető
Hozzászólások: 162
Csatlakozott: 2005. máj. 02. 19:19
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: Pikta » 2006. márc. 05. 17:12

Nálunk a MM-n levő 6020-as a 1,5 méterre levő autót nem tudta kiemelni az árokból! :-(
Csapatmunka !!!
Avatar
puska bá'
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1774
Csatlakozott: 2005. aug. 11. 16:22

m

Hozzászólás Szerző: puska bá' » 2006. márc. 05. 14:51

egy túrót..
"lényünkbe rejtve homályosan és mélyen alszik az elmúlt veszedelmek rémülete....."
Avatar
vizsgáló
vörös kakas réme
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2004. ápr. 25. 19:16

Hozzászólás Szerző: vizsgáló » 2006. márc. 05. 7:53

A tisztánlátás kedvéért a Kcr 5000 műszaki adataiból:

emelőnyomaték: 50 KNm
gémrendszer kinyúlása teleszkóppal: 4,89 m
gémrendszer kinyúlása teleszkóp nélkül: 3,89 m

terhelhetősége:
teleszkóppal: 1000kp
teleszkóp nélkül: 1300 kp
2,5 m-nél: 2000 kp

(by: DM előadásán készített jegyzet)
Avatar
puska bá'
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1774
Csatlakozott: 2005. aug. 11. 16:22

müszaki m

Hozzászólás Szerző: puska bá' » 2006. feb. 24. 11:17

Az 5000-es ennyi,1250kg;a 6010-es többet tud.
"lényünkbe rejtve homályosan és mélyen alszik az elmúlt veszedelmek rémülete....."
Avatar
vizsgáló
vörös kakas réme
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2004. ápr. 25. 19:16

Hozzászólás Szerző: vizsgáló » 2006. feb. 24. 8:33

Ez az!
Teljes kinyúlás 5 méter, és itt kb. 1 tonnát emel. (Si mértékegységek hanyagolva). A csörlő 1 tonnás.

Puska bá' alaptagon nem kevés amit írtál?
Válasz küldése