Tatra tűzoltóautó

Minden amit tudni kell vagy tudni szeretnél a tűzoltóautókról és a tűzoltók által használt eszközökről, felszerelésekről.
HNorbert
kapacsmester
Hozzászólások: 269
Csatlakozott: 2006. aug. 10. 8:06
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: HNorbert » 2007. aug. 19. 15:59

Gyönyörűűűűű!
Ez remélem mindenkinek tetszik még annak is aki ellene volt mert a felépítménye cseh gyártmány.Itt a Tatra ötvözve a nyugati technikával nagyszerű.Remélhetőleg az ára is ily nagyszerű legalábis annyira hogy a legközelebbi átadás után ilyenek érkezzenek.
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5895
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2007. aug. 19. 13:39

Az új TATRA Rosenbauer AT2

A fotó alatti "18 snímků" linken további 18 db kép nézhető meg.
Avatar
mikahock
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 893
Csatlakozott: 2005. jan. 17. 11:10
Tartózkodási hely: Abádszalók
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: mikahock » 2007. ápr. 17. 21:51

Lánglovagok írta:http://www.langlovagok.hu/html/tuzvonal/156.shtml

A többi anyag átmenetileg nem elérhető. A régi képek feltöltése folyamatosan halad az új rendszerbe.
Köszönöm! Jó lenne egy ilyen ...! :-P 8-)
"A gumi kopjon, ne a lelked!"
"Életünk olyan, amilyenné gondolataink teszik."
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5895
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2007. ápr. 17. 21:22

http://www.langlovagok.hu/html/tuzvonal/156.shtml

A többi anyag átmenetileg nem elérhető. A régi képek feltöltése folyamatosan halad az új rendszerbe.
Avatar
szszot
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1580
Csatlakozott: 2005. okt. 02. 17:15
Skype: szszot
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: szszot » 2007. ápr. 17. 21:21

szerintem ezek még a régebbi honlapról való linkek és azért nem jönnek be. Vagy mégsem? :-k
"Nem félek a holnaptól, mert láttam a tegnapot és szeretem a mát!"
Avatar
mikahock
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 893
Csatlakozott: 2005. jan. 17. 11:10
Tartózkodási hely: Abádszalók
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: mikahock » 2007. ápr. 17. 21:16

"A gumi kopjon, ne a lelked!"
"Életünk olyan, amilyenné gondolataink teszik."
eurotrade
vízpocsékoló
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2006. júl. 12. 14:19
Tartózkodási hely: Kisigmánd
Kapcsolat:

Kérés!

Hozzászólás Szerző: eurotrade » 2006. júl. 12. 14:32

Sziasztok!
Szeretném összegyűjteni, az elmúlt pár hónapban készült anyagokat a Magyarországon járt TATRA-ról.
Szeretném ehhez a segítségeteket kérni!

Minden privát anyagot szívesen fogadok.
teichtera
vízpocsékoló
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2005. jan. 21. 9:26

Hozzászólás Szerző: teichtera » 2006. júl. 01. 7:12

Megnéztem a videót. Brutális a gépes. Megdöbbentően nagy hely van a fülkében. A málhatér kialakításán, valamint a felszerelések elhelyezésén valószínűleg lehet változtatni (ha kell).
Bízzunk benne, hogy az egyéb, még nem málházott felszerelések tekintetében is a minőségre és a megbízhatóságra fognak törekedni nagyjaink. Kifejezetten nem tetszenek például nekem személy szerint a Renault fecskendőkre felmálházott világító eszközök. Nem tudom használta-e valaki tűzesetben, sűrű füstben. Nekem a Survivor lámpák (www.streamlight.com) megbízhatóbbnak tűnnek (lehet, hogy ez nem csak az én véleményem).
Avatar
Frinyó
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 979
Csatlakozott: 2005. feb. 21. 20:57
Tartózkodási hely: Tárnok

Hozzászólás Szerző: Frinyó » 2006. jún. 21. 19:29

A legutóbbi videóhoz nem tudok mit hozzáfűzni, leszámítva azt, hogy BRUTÁLIS!!!
"Szégyen a futás,de a kurv@ annyát annak aki kerget!"
Avatar
TCsaba
tűzkőről pattant
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2005. dec. 05. 12:02
Tartózkodási hely: Jászárokszállás
Kapcsolat:

Cikk

Hozzászólás Szerző: TCsaba » 2006. jún. 21. 13:48

Az új Tatra tűzoltógépjárművet tesztelték a tűzoltók című a jármű tesztjéről íródott cikkhez annyit fűznék még hozzá, hogy a Jászárokszálláson bemutatott Tatra tűzoltó fecskendő cseh tűzoltóságok igényeinek megfelelően lett kialakítva.

Ebből adódóan volt a motorháztetőre szerelve a szerparancsnok légzőkészülékének a rögzítése. Természetesen a magyar igényeknek megfelelően a THT felépítmény gyártó az üléstámlában is el tudja helyezni a légzőkészüléket.

Ugyanez a helyzet a két első üléssel is. Kérésre természetesen légrugós változatban is legyártják az üléseket.

Tulajdonképpen minden olyan változtatást, kérést ki tud szolgálni a gyártó, ami Magyarországon alőírás, vagy egyedileg kér egy adott tűzoltóság.

Amennyiben további kérdésetek van még a járművel kapcsolatban, akkor azt itt a fórumon is megtehetitek a forgalmazó irányába.

Emellett a következő telefonszámon is érdeklődhettek:
06 (20) 462-58-47
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5895
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2006. jún. 20. 20:45

L_Jani
Szerkesztő
Hozzászólások: 729
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 19:42
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: L_Jani » 2006. jún. 20. 13:38

Tátra videó 5. rész:

Sárdagasztás 3.
L_Jani
Szerkesztő
Hozzászólások: 729
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 19:42
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: L_Jani » 2006. jún. 19. 19:16

Tatra videó 3. és 4. rész:

Sárdagasztás 1.
Sárdagasztás 2.

A második videó közvetlenül az első folytatása - ajánlott egyszerre nézni!
Kokesz105
vízpocsékoló
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2006. jún. 19. 18:15
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: Kokesz105 » 2006. jún. 19. 18:33

Sziasztok!

Volt szerencsém a Cséfalvai Guszti és a Varga András jóvoltából egy privát bemutatón résztvenni. Az autóról rosszat nem tudok mondani. Lementünk a főútról, ahol megkülönböztető jelzés nélkül is 125 km/h volt a sebességünk. A sáros földesúton kicsit visszavett az András egészen 70 km/h-ig. Ez volt az igazi élmény. A sár föcsögött, az autó meg tök stabilan ment egyenesen, a kátyúkat nem kerülgetve! A felázott sáros kukoricaföldben fordultunk meg minden probléma nélkül. Lehetett érezni, hogy ráz az út, mint a Merciben kb. 20-30 -nál. A tűzoltóautó egy euro III-as léghűtéses motorral volt felszerelve, ami 408 LE tudott leadni. Ennél kisebb motorral szert nem nem helyeznek forgalomba. A kéttengelyes változat 2000-6600 liter víz szállítására képes a megrendelő igénye szerint. A szivattyúja 8 baron 2400 l/perces teljesítményú. A véleményem szerint amíg a kormány a kátyúhelyzetet úgy oldja meg, hogy visszaminősíti az utakat, addig és az után is jó lenne nekünk a tátra. Aki kipróbálja, az nyugodtan fogja mondani, hogy a fullosan szerelt 75 milliós Tatra sokkal jobb, mint a közel 100 milliós Merci, vagy Renault. Mennyivel több szert lehetne szétosztania az Önkormányzati és Területfejlesztési miniszterasszonynak a biztosítóktól befolyt 1 %-ból.
Kisúj 21
vízpocsékoló
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2006. jún. 18. 8:59
Tartózkodási hely: Kisújszállás

Hozzászólás Szerző: Kisúj 21 » 2006. jún. 19. 16:10

Köszönöm kérdésed! De nem! Nem volt képesújság nála, így hamar végzett....
Avatar
darti
szikracsapkodó
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2006. máj. 22. 17:40

Hozzászólás Szerző: darti » 2006. jún. 19. 14:26

És akkor most Bandi a WC-n maradt???
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5895
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2006. jún. 19. 11:06

Tatra videó 2. rész:

120 km/h
(figyeljétek az út minőségét is!)
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5895
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2006. jún. 18. 21:42

Tatra videó 1. rész:

Fényhíd és kéklámpák
Kisúj 21
vízpocsékoló
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2006. jún. 18. 8:59
Tartózkodási hely: Kisújszállás

Hozzászólás Szerző: Kisúj 21 » 2006. jún. 18. 19:56

Kollégáimmal volt szerencsénk megnézni és kipróbálni a TATRA-t Jászárokszálláson. A gépjármű a jól ismert csővázas hajtóművel, a legerősebb motorral és legstabilabb futóművel van felvértezve. Bár a hasmagassága az alacsonyan elhelyezett középső osztómű miatt kicsi, aggodalmunkra rácáfolt a sártengerben. Hátsó hajtással elment olyan helyeken, ahol az IFA-k már köhögnek. Pedig akinek van IFA az tudja, hogy az sem rossz terepen. A futóműve egy álom. Közel 120-nál a mosóteknő méretű kátyuk kis gödröcskéknek tűntek, és az autó jóindulatúan ringatózott fölötte. A kanyarstabilitásáról meg annyit, hogy 70 km/h-val vasaltunk be egy szigorú balos ívbe, és lengésnek, csúszásnak nyoma sem volt. A fülke óriási, a fékek egyszerűen fantasztikusak. Ezt ki kell próbálni! Ja és a hullámtörő miatt a víz löttyenését sem lehet érezni benne. :-P
kisér-tet
hamutipró
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2006. jún. 18. 9:41

Hozzászólás Szerző: kisér-tet » 2006. jún. 18. 9:56

Megismerve a TATRAT, egyöntetű a véleményünk: Ide nekünk ez kell!!! (Alföld, rossz utakkal) Olyan területeken, ahol még a belterületen is sok a föld út, gyakran kell menni a határba, és az aszfaltos utak is gödrösek, egy ilyen masszív, stabil menettulajdonságú autó kell!!! Aki beleül és megtapasztalja, hogy mit tud az autó sárban, mit tud kanyarokban, az nem vágyik többé a csicsásabb, de labilisabb más típusokra. Nem utólsó szempont, hogy az ára is nagyon méltányos. Most már csak "ütni kell" a döntéshozókat, hogy legyen pénz a beszerzésre!
"Egy mindnyájunkért és mindnyájunk egyért!" Gróf Széchenyi Ödön 1864.
Avatar
darti
szikracsapkodó
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2006. máj. 22. 17:40

Hozzászólás Szerző: darti » 2006. jún. 17. 23:17

Szerintem nagyon jól néz ki a fecskendő. Így tisztán és újonnan meg főleg.
Mondjuk az eleje nem olyan szép :-D , de ugyebár ez nem amerika.
Viszont a technika és a megbízhatóság biztosan előnye lesz majd.
Avatar
firee
csizmás kandúr
Hozzászólások: 227
Csatlakozott: 2004. jún. 16. 21:50
Tartózkodási hely: Nyugat

Hozzászólás Szerző: firee » 2006. jún. 17. 22:41

Sziasztok!
Nagyon várom ezeket a képeket és videókat!
Nagyon tetszik ez a fecskendő!
Van egy oldal amin a cseh technikáról vannak képek: http://www.hasicina.cz
,,Ahol a fájdalom ott a segítség!"
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5895
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2006. jún. 17. 22:17

Hamarosan rengeteg kép és videó a Magyarországon lévő Tatra fecskendőről!

Egy kis ízelítő a videók témájából:
- stabil 120 km/h egy rossz, kátyúkkal teli úton
- fényhíd és kék villogók működés közben
- brutális sárdagasztás

Lánglovagok.hu exkluzív 8-)
Avatar
firee
csizmás kandúr
Hozzászólások: 227
Csatlakozott: 2004. jún. 16. 21:50
Tartózkodási hely: Nyugat

Hozzászólás Szerző: firee » 2006. jún. 16. 23:54

,,Ahol a fájdalom ott a segítség!"
Válasz küldése