* Belépés   * Regisztráció * GyIK    * Keresés
Pontos idő: 2018. feb. 25. 7:06

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Hozzászólás a témához  [ 444 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 19:54 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
Big Gabi írta:
Giro írta:
„Egy példa akkor: vihar, tömeges esemény, ezáltal tömegesen érkező jelzések feltépett tetőkről, lakásban-pincében álló vízről, kidőlt fák, villámcsapott épületek. Mondjuk 300 jelzés egy óra alatt, a helyszín Siófok. A 138. jelző legyen autós, akire rádőlt a fa, kimászni nem tud, fejsérülése van. Mikor kerül ő sorra, és akkor milyen állapotban lesz?”

Ha és amennyiben javasolhatom az FKI igazgatóját és az országos tűzoltósági főfelügyelőt meghallgatni, arról, hogy ezt a problémát miként oldotta meg az FTP!

Giro írta:
„Vagy azzal, hogy nincs áram a laktanyában, mert a trafóállomásba is villám csapott.”

Én úgy tudom, hogy a(tűzoltó) laktanyák rendelkeznek önálló áramellátó berendezéssel!


Konstruktív hozzáállást várok, nem azt, hogy másra toljuk a választ. Mert ez a módszer felőletek nézve sem elfogadható! A helyszín pedig Siófok, nem a főváros. :-P

Az áramellátó mennyi ideig képes működésben tartani a laktanyát? Vagy fogalmazzuk át a kérdést úgy, hogy mi történik akkor, ha a laktanya elérhetetlen távközlésileg. Hova kerül a hívás ilyen esetekben?

És én most nem csak a 112 előtti állapot szerint kérdezem a megoldást, hanem a még az előttire időre, mikor a hívás helyéhez legközelebbi beavatkozó fogadta a jelzést, hiszen többek szerint az a legideálisabb.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 17:53 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 18:28
Hozzászólások: 3450
Offline
Giro írta:
„Egy példa akkor: vihar, tömeges esemény, ezáltal tömegesen érkező jelzések feltépett tetőkről, lakásban-pincében álló vízről, kidőlt fák, villámcsapott épületek. Mondjuk 300 jelzés egy óra alatt, a helyszín Siófok. A 138. jelző legyen autós, akire rádőlt a fa, kimászni nem tud, fejsérülése van. Mikor kerül ő sorra, és akkor milyen állapotban lesz?”

Ha és amennyiben javasolhatom az FKI igazgatóját és az országos tűzoltósági főfelügyelőt meghallgatni, arról, hogy ezt a problémát miként oldotta meg az FTP!

Giro írta:
„Vagy azzal, hogy nincs áram a laktanyában, mert a trafóállomásba is villám csapott.”

Én úgy tudom, hogy a(tűzoltó) laktanyák rendelkeznek önálló áramellátó berendezéssel!

_________________
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 17:37 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
iroda írta:
Lehet ezen a 112 számról vitázni, védeni, támadni.
Határozott véleményem sok évi tapasztalat és külföldi gyakorlat ismerete alapján, hogy ez a mostani rendszer nem a legjobb.
Ennél van jobb, ami nem befolyásolja ilyen mértékben a végrehajtó szerveket azzal, hogy elveszik egy csomó értékes idő az élet, egészség és egyéb értékek veszélyeztetésével, a beavatkozás hatékonyságának negatív befolyásolásával.
Az időtényező pedig minden szakmai értékelésben meghatározó tényező mind a tűzoltó ,mind a mentő szervezetek szolgálatában.
Ennyi.


Nézd, ex katedra kijelentésekkel nehéz vitába szállni! Az, hogy "Ennyi", az nem érv egy szakmai vitában.
De honnan van ismereted a mostani rendszerről, honnan tudod mit tud, mit nem tud? Illetve milyen sok évi tapasztalat és külföldi gyakorlat van mögötted? Értékes ember lehetnél ebben a rendszerben, ha használható ötletekkel segítenéd, amik máshol beválltak.
Kérnélek, hogy vázolj fel, egy általad működésileg jó rendszert!

Az időtényezőben igazad van.
Egy példa akkor: vihar, tömeges esemény, ezáltal tömegesen érkező jelzések feltépett tetőkről, lakásban-pincében álló vízről, kidőlt fák, villámcsapott épületek. Mondjuk 300 jelzés egy óra alatt, a helyszín Siófok. A 138. jelző legyen autós, akire rádőlt a fa, kimászni nem tud, fejsérülése van. Mikor kerül ő sorra, és akkor milyen állapotban lesz?
Megspékelheted a dolgot azzal, hogy román nyelven beszél csak a bejelentő.
Vagy azzal, hogy nincs áram a laktanyában, mert a trafóállomásba is villám csapott.
A példa nem erőltetett, nemrég volt több hasonló esemény.

Apropó időtényező: ez nagyban a bejelentőtől függ! Mennyire lehet kikérdezni, mennyire összeszedett, stb. Mit csinálsz egy olyannal, aki először két sérültről beszél, aztán két sérültről és egy halottról, aztán már három sérültről és egy halottról. Az autópályán van, és nem tudja hányas kmkőnél, csak hogy melyik autópályán haladt és milyen irányban.
Mennyi ennek a kikérdezésnek a 'normaideje', ami elfogadható?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 15:52 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2007. jan. 13. 19:49
Hozzászólások: 137
Offline
Lehet ezen a 112 számról vitázni, védeni, támadni.
Határozott véleményem sok évi tapasztalat és külföldi gyakorlat ismerete alapján, hogy ez a mostani rendszer nem a legjobb.
Ennél van jobb, ami nem befolyásolja ilyen mértékben a végrehajtó szerveket azzal, hogy elveszik egy csomó értékes idő az élet, egészség és egyéb értékek veszélyeztetésével, a beavatkozás hatékonyságának negatív befolyásolásával.
Az időtényező pedig minden szakmai értékelésben meghatározó tényező mind a tűzoltó ,mind a mentő szervezetek szolgálatában.
Ennyi.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 14:38 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
Petikeeeee írta:
Mondjuk az sokat elmond erről a kiváló és mindennél jobb rendszerről, ha az egész kikérdezést folyton az elejétől kell kezdeni. Szerintem kéne még a 112 fölé is vagy 18 db lépcső, akkor lenne a legkiválóbb a világon.


Nem kell újrakezdeni. Honnan jön ez az elképzelés?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 11:15 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
ATV-ből: http://www.atv.hu/videok/video-20170802 ... lykeresben

Ismét pontatlanok az infók, illetve István úgy állítja be, mintha a 105 112-re irányítása óta lenne csak a központi irányításból származó probléma, azaz a helyismeret hiánya.
Mert ugye jól tudom, hogy a katvédnél volt már előbb az az átszervezés, amikortól is a megyei hírközpontba mentek a hívások, és nem közvetlenül a beavatkozáshoz legközelebbi egységhez közvetlenül.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 02. 11:07 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
Raktáros írta:
Sziasztok!

Szombaton (07.29) történt a halálos kimenetelű baleset az M0-on.
Mikorra odaértem már jó páran segítettek valaki próbálta újjáéleszteni az egyik sérültet. Továbbhaladtam közben hivtam a 112-t az operátornak elmondtam mi történt aki szerint már többen jelezte de kérte pontosítsam a helyszínt. Elmondtam neki hogy a 25-ös km-nél történt.Rendeben megköszönte majd közölte a szervek mennek a helyszinre. Ahogy letettük beugrott hogy kellene tűzoltó is, visszahivtam öket kérdeztem megy-e tűzoltó kis várakozás után közölte nem.Kértem riassza le őket is.
11 perc múlva hívtak vissza tűzoltóként mutatkozott be (36112) és kérdezte hova is vonuljanak. Ismét elmondtam. Visszakérdeztem még csak most mennek? Nem már elindultak állította. Válaszként közöltem vele szerintem Szigetszentmiklósnak lenne a legközelebb.Ez rájuk tartozik.
DE az a 11 perc nem hagy nyugodni. :ideges: :ideges:


Nyolc bejelentés volt egy 25-30 perces időszakban. Közel egymáshoz volt két baleset (25 és 27km-nél). Az ilyen esetekben szokásos probléma játszódott le, hogy az autópályán pontosan kellett beazonosítani az eseteket. Erre minden irányítás nagyon kényes, a gyakorlatban viszont a bejelentők szinte soha nem tudják megadni a kmkövet, de nem csak a 112-es operátornak, hanem bármelyik irányítónak sem, egyszerűen nem tudják hol vannak pontosan. Bevallom, én sem figyelem hol járok, úgyhogy én sem tudnám. Az első eset kapcsán egyébként a bejelentések nagyon eltértek a sérült járművek és a személyek számát illetően (2 jármű 1 sérült, 3 jármű 3 sérült egy halott). Senki nem számolt be beszorult sérültről vagy tűzről.
A 27km-nél anyagi káros baleset volt, tűz vagy üzemanyag folyás nélkül.
Ilyen esetben a katasztrófavédelem nem kér értesítést!

Jobb lett volna, ha mint 4 évig vonulós tűzoltó megállsz (mindkét esetnél), és szakszerűen tudtál volna jelzést adni.
A legnagyobb probléma ugyanis még mindig a jelzésleadással van, meg azzal, hogy a kikérdező a kommunikációt jól végezze, vezesse! Ugyanis olyan csapdahelyzetek vannak, amiket tudatos odafigyeléssel lehet csak elkerülni.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 19:43 
Szent Tömlő őrzője

Csatlakozott: 2004. okt. 21. 18:28
Hozzászólások: 3450
Offline
Egy példa!

Ez év elején a „beteg” arca bénulási jeleket mutatott!

A labdázás persze beindult, az ügyeletes orvos a tünetek elmondását követően, azonnal a mentők értesítését javasolta! A mentők „diszpécsere”, és itt az érdekesség, azonnal kérte a „beteget” a telefonhoz! Néhány percnyi beszélgetés után, a „diszpécser” egyértelműen kijelentette, nem agyvérzés, nem sztrók! Az ügyelet vizsgálatát javasolta.

Mint később kiderült, a mentők diszpécserének volt igaza!

A kérdés, Miskolcon és Szombathelyen kik a szakmai ismerettel rendelkezők, bármelyik szervet figyelembe véve?

_________________
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 13:06 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
gakocsis írta:
Gondolkodtam, hogy írjak e egy ilyen szakmai fórumba, de miért ne..

Talán fel kellene nőni ahhoz mindenkinek, hogy ne egymásba rugdossatok. Volt az életemnek egy olyan szakasza, amikor a 112 egyik vonalánál ültem. Gyanítom ti nem nagyon beszélgettek azokkal az emberekkel, akiknek a munkáját, teljesítményét egy egy ilyen cikk megítéli.

A rendszer rossz. Szerintem ezen nincs is értelme vitatkozni, minden érintett órákig, napokig tudja , tudná sorolni a problémákat. Megoldást kellene találni. Úgy tűnik a politikai döntés megszületett egy ügyben, amit ismerve a hazai helyzeteket nem nagyon fognak megváltoztatni.

A gond ott van, hogy :
- Alkalmatlan rendszert erőltetnek rá egy szervezetre.
- Nincs konszenzus még arról sem, hogy mi a szervezet pontos feladata. Előszűrés? Pontos kikérdezés? (ezek nem ütik egymást?)
- Kívülről úgy ítéltek meg egy rendszert, hogy nem ismeritek milyen szabályok szerint működik.

Az operátorok "helyzetébe" akiknek az adatlapokat köszönhetitek egy percre is belegondoltatok?
- Ismeritek milyen nyomás alatt vannak?
- van e időlimitjük a hívás befejezésére?
- van e technikai, informatikai segítségük a pontos kiértékeléshez?
- hány hívást kezelnek egy nap, készenléti szervekre lebontva?
- és ezeknek milyen a megoszlása?
- Tudjátok, hogy milyen munkaszervezésben dolgoznak?
- Tudjátok MIT LÁTNAK A KÉPERNYŐN? Mi alapján döntik el, hogy a hívást hova kapcsolják?
(extrém eset, de ha a más városból jelent be eseményt, akkor milyen módszerrel lehet azt megoldani, hogy ne a telefonhívás szerinti illetékességű állomás kapja meg a hívást, hanem az, amelyik valóban illetékes?)

Tudom, hogy ezek egyike sem ment fel senkit akkor ha emberéletről van szó. A legnagyobb teher éppen ezért az a lelkiismeret, aminek köszönhetően bizony számtalan operátor úgy végzi a munkáját hogy a lelkiismeretére és nem a szóban (sosem írásban) kiadott utasításoknak megfelelően cselekszik.

Rengetek olyan szakmai szabály van, ami sérül nap mint nap. Évek óta, sok fórumon hangoztattam már, hogy az ESR projekt központjai egy speciális feladatot (igazából három teljesen eltérő feladatot ellátó) contact centerek. Ezt nehéz elfogadni, de meg kell érteni, hogy az eredeti tervben, európai példákban olyan intézmény szerepelt,ahol a három szakterület legjobb tulajdonságait magas fokon űző szakértőket kívántak bevonni.
Helyette a bérminimumot fizető, a munkaügyi statisztikákat javító vízfejek lettek, ahol még a dolgozók státusa sem tisztázott, az ORFK munkavállalói, de se nem közfeladatot ellátó személyek, se nem közalkalmazottak, köztisztviselők (csak megjegyzem a takarítónők az ORFK-tól, a MENTŐKÖN át a KATASZTRÓFAVÉDELEMIG bezárólag közalkalmazottak.

A központokban a munkaszervezési tapasztalatlanságok miatt óriási méretű a fluktuáció. Két év alatt közel 60 %-a cserélődött le az első lépcsőben felvett operátoroknak.

Nincs kialakítva az a középvezetői réteg, aki gyorsan, és dinamikusan tudná kezelni az olyan váratlan eseményeket amik az informatika rendszer hiányosságai miatt előfordulhatnak.

És ezek nem azoknak az operátoroknak a hibái, akikkel napi szinten kapcsolatban kellene lennetek. Ennek a szervezetnek egy élő organikus részként kellene működni, napi kapcsolatban az operátorokkal, rendőrökkel, mentősökkel, katasztrófavédőkkel..

Ismerjétek meg egymást, és segítsétek, ne romboljátok az emberi kapcsolatokat.

A lánglovagok szerkesztőinek pedig egy javaslat, írjanak egy tényfeltáró cikket, üljenek be egy 24 órás időszakra a központok valamelyikébe, ismerjék meg azokat a protokollokat amiket követni kell, és ez alapján ítéltessenek majd meg az operátorok.


Némileg meglepő módon itt is sok a fals információ! Csak párat hozok fel:
1. "- Tudjátok MIT LÁTNAK A KÉPERNYŐN? Mi alapján döntik el, hogy a hívást hova kapcsolják?
(extrém eset, de ha a más városból jelent be eseményt, akkor milyen módszerrel lehet azt megoldani, hogy ne a telefonhívás szerinti illetékességű állomás kapja meg a hívást, hanem az, amelyik valóban illetékes?)"
Ha az illető valaha dolgozott operátorként, és ilyen problémája volt, akkor igen komoly rendszerhasználati gondjai lehettek.

2. "...európai példákban olyan intézmény szerepelt,ahol a három szakterület legjobb tulajdonságait magas fokon űző szakértőket kívántak bevonni. "
Dehogy, soha nem volt ilyen koncepció! Az igaz, hogy van olyan megvalósítás, ahol az irányítás szakemberei és a hívásfogadó egy helyen ül, de ez Mo-n soha nem volt cél.

3."...ahol még a dolgozók státusa sem tisztázott, az ORFK munkavállalói, de se nem közfeladatot ellátó személyek, se nem közalkalmazottak, köztisztviselők (csak megjegyzem a takarítónők az ORFK-tól, a MENTŐKÖN át a KATASZTRÓFAVÉDELEMIG bezárólag közalkalmazottak."
Az operátorok ezzel szemben munkavállalók, mint sok más ORFK-s. Hozzáteszem nem közfoglalkoztatottak, mint azt már olvastam máshol, nem kevés pejoratív éllel.

Természetesen a rendszer nem hibátlan, illetve minden rendszer javítható, fejleszthető. De ehhez dolgozni kell rajta, és minél több a résztvevő, ez annál keményebb meló, mert eltérő érdekeket kell adott esetben a lehetőségeken belül kielégíteni.

Az elsőre jó ötletnek tűnik, hogy a szerkesztő üljön be 24 órára, és ismerkedjen az ottani munkával, csak kérdés, hogy mit engednek majd abból leírni. Ugyanis a titkolódzás elég nagy a rendszer körül, ami szerény véleményem szerint nem feltétlenül okos dolog. Mert ez alapvetően mindig táptalaja a félinformációknak, és a félreértéseknek-félremagyarázásoknak.
Például


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 12:46 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
dreszi írta:
Teljesen egyetértek azzal, hogy a felelőst el kell bocsátani. Tehát a belügyminisztert, nem az operátort.


Nézzétek, tőlem elbocsáthatják bármelyik minisztert! DE!
Továbbra is lesz emberi hiba. Továbbra is lesz, amikor két ember hibázik, sőt továbbra is lesz olyan, amikor három ember hibázik. Mint jelen esetben is, csak a negyediknek tűnt fel a hiba.
Mindenki hibázhat, a minisztertől a bejelenlentőig, a jelzőig. Mert erre is van példa.
Ettől még egy rendszer lehet jó, igazából csak annyit lehet megállapítani róla, hogy mennyi hibát visel el, meddig képes tolerálni az emberi faktort.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 11:51 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
Még egy: az átjelzések is mennek az adatlapi kapcsolatok esetén. Tehát egy mentős tud kérni tűzoltót, ha a kikérdezésnél úgy értékeli hogy ez szükséges.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 11:47 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
Mondjuk tömeges események miatt, vagy mert több szerv is érintett egy eset kapcsán.

Mondjuk van egy vihar, utána tömegesen jönnek a bejelentések? Hogy lehet ezt kezelni? Hogy aki 28.-nak telefonál, és éppen neki sürgős lenne a segítség, mert egy rádőlt fa alatt fekszik, de azért nem veszik fel a hívását, mert a tűzoltó épp azt magyarázza az 1-27 jelzőnek, hogy nincs annyi szivattyújuk, hogy mindenhova eljusson.

Vagy miért várjon egy balesetes sérült a mentős kapcsolásra, ha közben valakinek egy sima egészségügyi panasza van?

Tudod, nem fekete-fehér és igen-nem a játék!


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 11:27 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 18:28
Hozzászólások: 284
Offline
Giro írta:
dreszi írta:
Giro egy kérdésre válaszolj kérlek: De miért?


Bocs, mire irányul a kérdés?

Mi értelme van a mentőket és tűzoltókat behúzni a 112-be úgy, hogy a jelzésfogadást teljes mértékben elveszik tőlük? Nem a kormányzati sablondumákra vagyok kíváncsi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 11:15 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
dreszi írta:
Giro egy kérdésre válaszolj kérlek: De miért?


Bocs, mire irányul a kérdés?


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 11:14 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
Harley írta:
Giro írta:
1. Nem kapcsol hangot, adatlapot sem küld.

Ez lesz szép baleset.

Giro írta:
2. Csak adatlapot küld, hangot nem kapcsol.

A BM szerint ilyen nincs.


Kérem szépen, olvassunk már! Írtam, hogy ezek az elméleti lehetőségek.
1. eset pl. ha nem szól bele senki, gyerek szórakozik, stb. Küldje az adatlapot? Ne! Kapcsoljon hangot? Ne!
2. eset mentős irányba valóban nincs.

Az egésszel egy dologra céloztam: 4 féle technikai lehetőség, 3 szerv felé, ez ügye 12 féle kezelés. Plusz még a többes hangkapcsolatok esetei.
Érthető, hogy ez kezelés szempontjából milyen bonyolultságot jelent? Mert úgy látom a hozzászólásokból, hogy itt fekete-fehér, igen-nem eseteket ismernek csak hozzászólók, miközben az élet ennél lényegsen bonyolultabb.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 11:06 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
dreszi írta:
A pomázi parancsnoknak azért kicsit ellentmondanék. Pont Bakondi volt az, aki kitartóan keresztbe tett a 112-nek és a TIK-be való költözésnek.


Van olyan ország, ahol az összes szerv és a hívásfogadó is egy helyen van. És működik!
Nem ördögtől való elképzelés tehát a TIK-be költözés.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 10:37 
kapacsmester

Csatlakozott: 2006. máj. 24. 18:28
Hozzászólások: 284
Offline
Giro egy kérdésre válaszolj kérlek: De miért?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 10:26 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 9:22
Hozzászólások: 2211
Offline
Giro írta:
1. Nem kapcsol hangot, adatlapot sem küld.

Ez lesz szép baleset.

Giro írta:
2. Csak adatlapot küld, hangot nem kapcsol.

A BM szerint ilyen nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 10:25 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
dreszi írta:
Néhány érdekes részlet a tűzoltó-mentő integráció diplomamunkából:
http://www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/ ... eres&ID=46

Ausztria: 112 központ 6 tartományban van.

Dánia: 39 helyen van 112 központ és minden régióban működtetnek mentésirányítási központokat.

Portugália: A segélykérő hívásokat 4 központi és 22 területi helyen fogadják, attól függően, hogy a 112-őt, vagy a nemzeti segélykérő vonalon érkezik-e a jelzés.


Valóban érdemes elolvasni a szakdolgozatot. De nem (csak) azért, hogy a decentralizált 112-re találjunk érveket. Sokkal fontosabb a mentős-tűzoltó együttműködés az ellátásssal kapcsolatban, tehát hogy legyen mentős képzettségű is egy szeren.
A 112-es központok és a mentésirányítások kiépítése, kapcsolata nagyon sokféle lehet. mindegyik variációban működhet jól és rosszul.

Egyet minden esetre érdemes figyelembe venni. A szervek elérhetetlensége 'politikai kérdés' (alkalmas arra, hogy hisztériát, fejetlenséget, káoszt okozzon), nem fordulhat elő, hogy nem kapcsolható egy 104, 105, 107, vagy akár a 112. Perpillanat tudásom szerint a 112 a legbiztonságosabb ebből a szempontból. Aztán ha elérhető, akkor mennyi idő alatt veszik fel az adott számon.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 10:13 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
Hova kapcsolna az alapadatok felvétele nélkül? A 2. pont értelmetlen, és én nem is olvasok ilyet (és a valóságban sincs):
"A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint a 104-es számra érkező segélyhívások majdan a Központi Hívásfogadóba futnak be, de a bejelentőt minden esetben továbbkapcsolják az Országos Mentőszolgálathoz, melynek mentésirányítói saját protokoll alapján kérdezik ki a segélyhívót.

Amennyiben kizárólag egészségügyi panasz a bejelentés tárgya, az alapadatok rögzítését követően az elektronikus adatlap továbbítása történik meg, ezt követően kapcsolják csak át az élőhangot, és kezdődik a mentők saját kikérdezése."

A két bekezdés ugyanazt a folyamatot írja le.
Annyit kell tudnia az esr operátornak az egészségügyi panaszról, amennyi a hívásszűréshez kell, ezeket az információkat pedig az elektronikus adatlapon továbbítja is a mentősnek. Az operátor adatvédelmi okok miatt sem tudakolhat a szükségesnél többet a bejelentő állapotáról, ezért is kell a mentősnek tovább kikérdezni.

Ugye az alábbi variációk léteznek elméletben egy befutó hívás kapcsán:
1. Nem kapcsol hangot, adatlapot sem küld.
2. Csak adatlapot küld, hangot nem kapcsol.
3. Hangot kapcsol, adatlapot nem küld.
4. Adatlapot küld és hangot is kapcsol utána.

Kombinálva mindez három irányítással, egyidejű hangkapcsolattal feléjük.

Szeretnék kicsit rendet tenni a fejekben, mert az információhiány sok felesleges indulatot szült itt a rendszerrel kapcsolatban. Minden esetre mindenkit kérek, hogy ember módjára közelítsen az esr operátorokhoz (és kérem hogy ezt akár moderációval is tartassa be az Admin Úr), akik helyenként komoly helytállásról tesznek tanúbizonyságot.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 9:19 
Szent Tömlő őrzője
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 10. 9:22
Hozzászólások: 2211
Offline
Ahogy kiveszem, két eset van.

1. Alapadatot rögzít, majd továbbkapcsol.
2. Egyből továbbkapcsol.

Ahhoz, hogy az operátor eldöntse, melyik verzió lesz, információra van szüksége a bejelentőtől. Az meg elmondja a magáét. Az idő megy, a segítség nem jön.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 9:06 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
Nem látom, hogy ilyen lenne írva.
ESR oldalon az alapadatokat rögzítik. Mentős oldalon az egészségügyieket.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 8:07 
Szerkesztő
Avatar

Csatlakozott: 2002. aug. 08. 19:21
Hozzászólások: 5829
Offline
Giro írta:
Sajnos megint (azaz ilyet nem először olvasok az itteni fórumon) pontatlan az oldalra kirakott tájékoztatás.
Nincs, és nem volt soha dupla kikérdezés. Minden szerv a saját igényeinek megfelelően kérdezteti ki a bejelentőt, a mentősökkel is így lesz. Ugyanakkor a mentésirányítási csoportok a többi szervvel együtt értesülhetnek a bejelentésről, csak a beavatkozást igénylő esetekkel kell foglalkozniuk, stb.

Akkor a Belügyminisztériumban rosszul tudják? Ott van világosan a cikkben, mikor lesz dupla kikérdezés.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 01. 7:47 
tömlőszállító

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 22:02
Hozzászólások: 110
Offline
iroda írta:
De hiányzik szerencsétlen mentőknek ez a KÉT központi segélyhívási lehetőség.........


Hiányzik bizony, mivel főleg Budapest, Pest megye nagyon el van havazva!
Sajnos megint (azaz ilyet nem először olvasok az itteni fórumon) pontatlan az oldalra kirakott tájékoztatás.
Nincs, és nem volt soha dupla kikérdezés. Minden szerv a saját igényeinek megfelelően kérdezteti ki a bejelentőt, a mentősökkel is így lesz. Ugyanakkor a mentésirányítási csoportok a többi szervvel együtt értesülhetnek a bejelentésről, csak a beavatkozást igénylő esetekkel kell foglalkozniuk, stb.


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 112-es segélyhívó
HozzászólásElküldve: 2017. júl. 31. 12:56 
vízpocsékoló

Csatlakozott: 2017. júl. 31. 12:44
Hozzászólások: 2
Offline
Sziasztok!

Szombaton (07.29) történt a halálos kimenetelű baleset az M0-on.
Mikorra odaértem már jó páran segítettek valaki próbálta újjáéleszteni az egyik sérültet. Továbbhaladtam közben hivtam a 112-t az operátornak elmondtam mi történt aki szerint már többen jelezte de kérte pontosítsam a helyszínt. Elmondtam neki hogy a 25-ös km-nél történt.Rendeben megköszönte majd közölte a szervek mennek a helyszinre. Ahogy letettük beugrott hogy kellene tűzoltó is, visszahivtam öket kérdeztem megy-e tűzoltó kis várakozás után közölte nem.Kértem riassza le őket is.
11 perc múlva hívtak vissza tűzoltóként mutatkozott be (36112) és kérdezte hova is vonuljanak. Ismét elmondtam. Visszakérdeztem még csak most mennek? Nem már elindultak állította. Válaszként közöltem vele szerintem Szigetszentmiklósnak lenne a legközelebb.Ez rájuk tartozik.
DE az a 11 perc nem hagy nyugodni. :ideges: :ideges:


Vissza a tetejére
 Profil E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 444 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Impresszum és moderációs alapelvek
Lánglovagok Egyesület - egyesulet.langlovagok.hu
Legfrissebb hozzászólások: RSS

   Lánglovagok Egyesület | Lánglovagok.hu tûzoltóportál | Lánglovagok Hírlevél © Lánglovagok.hu 2001-2016.