112-es segélyhívó

A katasztrófavédelmi rendszer felépítése, szervezeti egységek, általános témakörök.
Válasz küldése
Avatar
dreszi
kapacsmester
Hozzászólások: 295
Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: dreszi » 2017. dec. 19. 22:19

Szerencsére vannak itt haladóbb gondolkodásúak is, akik megköszönik Giro erőfeszítéseit.
Avatar
szélkakas
slagmester
Hozzászólások: 394
Csatlakozott: 2011. máj. 25. 6:55

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: szélkakas » 2017. dec. 19. 19:00

Giro
Bárki is vagy erős az akcentusod, már ha érted, bár nem fogod, ahogy azt sem amiről "dumálunk" elképzelni sem tudod, mert nincs olyan tapasztalatod, tehát elképzelni sem tudod csak bizonygatod a magadét.
Írhatsz, nem válaszolok , már most mondom!
  • „Jogost művelni legszebb árulás."
    Euripidész

szélkakas=(apu szds. 2003. aug. 27. 8:16)= Fejes József aki figyeli, figyelteti, hogy mit írok, teljesen képben legyen!
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 19. 17:51

old campaigner írta:Az elmúlt 60 évben soha nem volt kérdés, hogy ki legyen riasztva és milyen sorrendben. Soha nem volt szempont az egyidejűség. Ha baleset történt, hívták a mentőket, ha tűz volt, hívták a tűzoltókat. Ha szükség volt a társszervekre, értesítették egymást. Pont. Nem volt parlamenti vita és nem volt állampolgári bejelent, nem volt ombudsman. Mindenki tette a dolgát, nem volt túl lihegve a dolog. Nem történt érdeksérelem és mindenkihez valóban az a szervezet indult el legelőször, akire szükség volt!
A 112 bevezetésével egy szakmai kérdésből, politikai vitát generáltak, ami csak arra jó, hogy szembe állítsanak olyan embereket, akik nem is értenek hozzá…
"Az elmúlt 60 évben soha nem volt kérdés, hogy ki legyen riasztva és milyen sorrendben. Soha nem volt szempont az egyidejűség."
Az idők változnak, ne akarjukn megrekedni a 60 évvel ezelőtti dolgoknál, mert a világ elszáguld mellettünk. Hol volt akkor buszbaleset, tömegrendezvény. Ha volt, mennyi volt a reakcióidő? Mások a helyzetek és mások az elvárások is!

"Ha szükség volt a társszervekre, értesítették egymást."
Mikor, újraélesztés előtt vagy után? Ha a mentős kérdezni akart valamit, akkor hogyan tette ezt meg, ha a rendőrségtől értesült egy balesetről? Volt folyamatos infója a sérültek számáról és állapotáról?
Ne akarjuk már azt elhitetni, hogy az volt minden idők lejobbika! Mindig lehet valamit jobban csinálni, néha ez sok harc árán sikerül csak.

"A 112 bevezetésével egy szakmai kérdésből, politikai vitát generáltak, ami csak arra jó, hogy szembe állítsanak olyan embereket, akik nem is értenek hozzá…"
Rosszul látod. Nem a 112 bevezetésével. És nem politikai vita, hanem inkább hatalmi harc áll a dolgok mögött. Erre jön még a sajtó, és az egész téma olyan deformáción megy át, hogy ember legyen a talpán, aki világosan átlátja.
Sok helyen kellene változtatni, biztosan. De a jelenlegi hisztéria közepén erre nem fog sor kerülni, ez meggyőződésem. Márcsak azért sem, mert mindenki bunkert ás, és onnan lövöldöz a másikra, helyenként persze a golyó vélt téveszt, és saját lövészérkában levőt találja el. Vannak akik feladják a harcot, és inkább 'fejbelövik' magukat. Mások feleslegesen 'hősködnek', megint mások értelmetlenül 'küldenek halálba' embereket. Nagyon nem jó ez így!
Remélem a hasonlat érthető volt, nehogy valaki direktben értelmezze, amit fentebb írtam.
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: ATV

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 19. 17:35

Szerintem a szakszervezet nem arra való, hogy szakmai kérdésekről vitázzon. A szakszervezet érdekvédelmi szerv. Az itt nyilatkozó szakszervezetisek nem egyszer sem jártak a hívásfogadókban, gyakorlatilag az alapján ami nyilatkoztak, a rendszer működését sem ismerik.
A narrátor alámondásában szép csúsztatások vannak. Említi a 200 helyet, ahol 2014 előtt fogadták a segélykéréseket, és utána mellé teszi, hogy most kettőben. Közben azt sugallja, hogy a 200-ból a a 112 belépésével lett 2, noha ez nem igaz! Minden szerv először megyei szontre vonta össze az irányításait, függetlenül a 112-től. Ha megnézzük, már ez is aggályos lehet. A tűzoltóság 'bedarálása' meg azt hiszem főleg nem a 112 miatt történt.
Amíg a szakszervezeti vezetők a 112 ellen harcolnak (meggyőződésem szerint szélmalomharcot vívnak), addig valaki röhög a markába, hogy jól összeugrasztott két társaságot, hadd ne fűzzem tovább...
A 112 képes lenne 200 helyre kapcsolni a jelzőt, nincs technikai vagy rendszerszintű akadálya, minden információt képes lenne a 200 helyre eljuttatni!

A mentős szakszervezetis nagyon okosnak próbált látszani, hozta az újraélesztős témát. Erről több oldalt lehetne értekezni, pár gondolat: aki soha nem végzett újraélesztést, az nem telfonos utasításra fogja tudni megcsinálni az újraélesztést. Én minden évben járok ilyen oktatásra, tudom. Azt is tudom, milyen ilyen helyzetben lenni, egy gyak halott ember közelébe kerülni egy váratlan helyzetben. Mutassa meg nekem valaki, hogy lehet egyszerre telfonálni és újréleszteni! Még kihangosított telefon mellett sem lehet, ez mese. Aki tud újraéleszteni, az tudja, mi a sorrend, mit kell tenni: 1. helyszínt biztosítani, 2. ...
Szóval a mesterségesen heroizált helyzetekre kár egy szakszervezeti vezetőnek játszani! Védje inkább szegény mentődolgozó bajtársait!

Azt sem szabad elfelejteni, hogy legtöbb súlyos esetben kell tűzoltó és mentő, a mentős nem sokat tehet, amíg nem fér hozzá a sérülthöz. Ezért a jelzés eljuttatása a legfontosabb, ezt a 112 egy hívás alapján adatlapküldéssel (tehát még az élőhang kapcsolása előtt) meg tudja oldani, ha a bejelentő kikérdezhető, értékelhető válaszokat ad.
Mostanában sikerült több ilyen esetet elcsípnem. Sokkal jobb lenne a helyzet, ha erről szólnának a tudósítások, és nem szenzációt hajhásznák az újságírók (részükről ez komoly felelőtlenség, visszaélés a média erejével).
Hogy milyen gyors tud lenne a rendszer, arra pár hete volt egy példa. Rendőrségi ügy, azonnal átkapcsolva az irányításnak, és 20 másodpercen belül kettesével mentek a járőrautók!
Anno a 105 csatlakozása kapcsán laikusként furcsáltam koncepciókat, melyeket itt a fórumon elő sem, merek hozni, mert homlokegyenest az ellenkezője annak, amit az itt megnyilvánulók képviselnek! Sok ilyen "furcsa" koncepciót sikerült enyhíteni, úgy látszik nem eleget.
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 19. 17:00

dreszi írta:Azért azt ne vitassuk már el, hogy a 112 a létszámából adódóan tömeges jelzések esetén az igazi életveszélyeket gyorsabban kiszűri. Ez a régi rendszerben nem tudott megvalósulni, a 2006-os tűzijátéknál is ez volt a baj.
Valójában ennek hatására indult-gyorsult be a folyamat, ott sokan nem voltak a helyzet magaslatán.
Biztos hogy gyorsabb a több szervet érintő esetek kezelése is.
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 19. 16:55

old campaigner írta:
Kontrát Károly elmehet a csipába! Kb 60 évig működtek a nemzeti / szakszolgálati segélykérő fogadó központok, a mostanihoz fogható problémák nélkül. Lehet hogy volt várakozás, de nem volt félre értés, téves helyszínre irányítás ésatöbbi… Kontrát Károly egy politikus, aki egy politikai párt által mantrázott projektet reklámoz, a PB-KB utasítása szerint.
A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének „erős csúsztatása” ipari tanuló a belügyi válaszhoz képest. A belügyminiszteri válasz szerint tömeges bejelentés esetén (viharkárok, fa kidőlés, vízszivatás pincékből) – és ez a lényeg hogy ilyen csak évente egyszer-kétszer fordul elő - az állampolgárok nem jutnának segítséghez. Ez egy orbitális hazugság, politikai propaganda! Illetve annyiban igaz, hogy várakozni kell a több száz/ezer közvetlen veszélyhelyzetet nem képező dőlt/dőlő/lógó fa/ág eltávolítására. Az ilyen esetekre vonatkozó várakozás a régi rendszerben is meg volt, ma a 112 bevezetésével nem javult a helyzet, hanem romlott!!!
"Lehet hogy volt várakozás, de nem volt félre értés, téves helyszínre irányítás ésatöbbi…"
Nehari, de ez máar csak a nagy számok törvénye sem lehet igaz. Ahol ember van, ott hibáznak is. Minden tiszteletem a tűzoltóké, de istent ne gyártsunk már senkiből (mentős, rendőr, szintúgy)!
A legjobb példa erre a Tóalmás-Tolmács eset, ahol a műveletirányítás beszélt a bejelentővel, elmondta neki is bejelentő a helyszínt, és simán Tolmács értette a műveletirányító is!

"..várakozni kell a több száz/ezer közvetlen veszélyhelyzetet nem képező dőlt/dőlő/lógó fa/ág eltávolítására. Az ilyen esetekre vonatkozó várakozás a régi rendszerben is meg volt, ma a 112 bevezetésével nem javult a helyzet, hanem romlott!!"
Hogy érted, hogy a várakozás a most is megvan, sőt a helyzet romlott?
A bejelentő biztosan előbb kap élőhangot a 112 esetén, sőt a kikérdezés után azt is tudja, hogy neki tetőfedőt, maszek fakitermelőt kell hívnia, mert ugye a katvéd nem minden esethez vonul. Ugyanez nagyobb esőzéseknél a pincebeázások esete. Az emberek tűzoltóval akrják a bokáig érő vizet kiszivattyúztatni, amire nincs eszköze a tűzoltóságnak, erről tájékoztatják a telefonálót. Tehát már ezekben az esetekben is előbb van infója a bejelentőnek, hogy ne várjon a tűzoltóra, keressen mást a kárelhárításra, így nem vár még órákat bokáig a vízben állva.
old campaigner
tömlőszállító
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2010. máj. 24. 19:37

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: old campaigner » 2017. dec. 18. 23:30

Az elmúlt 60 évben soha nem volt kérdés, hogy ki legyen riasztva és milyen sorrendben. Soha nem volt szempont az egyidejűség. Ha baleset történt, hívták a mentőket, ha tűz volt, hívták a tűzoltókat. Ha szükség volt a társszervekre, értesítették egymást. Pont. Nem volt parlamenti vita és nem volt állampolgári bejelent, nem volt ombudsman. Mindenki tette a dolgát, nem volt túl lihegve a dolog. Nem történt érdeksérelem és mindenkihez valóban az a szervezet indult el legelőször, akire szükség volt!
A 112 bevezetésével egy szakmai kérdésből, politikai vitát generáltak, ami csak arra jó, hogy szembe állítsanak olyan embereket, akik nem is értenek hozzá…
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5938
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

HírTV

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2017. dec. 18. 18:06

Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3477
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2017. dec. 18. 9:57

A 39/2011. (XI. 15.) BM miniszteri rendelet sem zárja ki a tűzoltóság részére történő jelzést!

„7. A tűzjelzés és a riasztás
35. § (1) A tűzoltóság részére érkező tűzesetre, robbanásra vagy azok közvetlen veszélyére vonatkozó bármilyen formájú közlést (a továbbiakban: tűzjelzés) káreset-felvételi lapon írásban vagy elektronikusan rögzíteni kell.”


Az nem veti fel a miniszter felelősségét, hogy törölte rendeletéből a 35. § (2) bekezdését és a 36. §-t ?
(2) A 35. § (2) bekezdését a 24/2012. (V. 8.) BM rendelet 5. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
Ezt! ["(2) A tűzjelzést – amennyiben az nem a működési terület szerinti tűzoltóságra érkezett – haladéktalanul a működési terület szerinti tűzoltóságra kell továbbítani."]

36. § A 36. §-t a 24/2012. (V. 8.) BM rendelet 5. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
Ezt! ["36. § A működési terület szerinti tűzoltóság szolgálatparancsnoka, akadályoztatása esetén a szolgálatparancsnok-helyettes vagy a szerparancsnok – a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság működési területén annak Hírközpontja –, önkormányzati tűzoltóság esetén a tűzoltóság parancsnoka, akadályoztatása esetén a parancsnok-helyettese, vagy rajparancsnoka köteles a jelzést annak tartalma – amennyiben van Tűzoltási Műszaki Mentési Terv (a továbbiakban: TMMT) az abban meghatározottak – alapján értékelni, a riasztási fokozatot meghatározni és egyéb, az esemény felszámolásához szükséges szervek, egységek értesítésére intézkedni."]

Az nem felelőtlenség, hogy az OKF főigazgatója törölte utasításából a tűzjelzést vevő személy feladatát?
6/2016. (VI. 24.) BM OKF utasítás!
A Tűzoltás-taktikai Szabályzat és a Műszaki Mentési Szabályzat nem határozza meg a jelzés fogadását, értékelését, valamint az információgyűjtésnek a 39/2011. (XI. 15.) BM rendelet előírásai mellet mire kell, hogy kiterjedjen!!!

A tűzjelzés adatait értékelőnek a riasztási fokozat meghatározásakor mit kell figyelembe venni?
Pl. A helyszín adottságaiból következő erő- és eszközszükségleteket?
Amennyiben az adott létesítmény Tűzoltási Műszaki Mentési Tervvel rendelkezik, akkor az abban meghatározott riasztási fokozatot kell elrendelni? Amennyiben a jelzésből egyértelműen kiderül, hogy a TMMT–ben meghatározott erő eszköz szükséglet vonultatása nem indokolt, alacsonyabb riasztási fokozat is elrendelhető?
http://docplayer.hu/28398066-1-mellekle ... lyzat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://docplayer.hu/31111295-2-mellekle ... lyzat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Netán, helyi szinten meg van tiltva a tűzjelzés fogadása?
A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.
Avatar
dreszi
kapacsmester
Hozzászólások: 295
Csatlakozott: 2006. máj. 24. 19:28

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: dreszi » 2017. dec. 18. 7:05

Azért azt ne vitassuk már el, hogy a 112 a létszámából adódóan tömeges jelzések esetén az igazi életveszélyeket gyorsabban kiszűri. Ez a régi rendszerben nem tudott megvalósulni, a 2006-os tűzijátéknál is ez volt a baj.
old campaigner
tömlőszállító
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2010. máj. 24. 19:37

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: old campaigner » 2017. dec. 17. 23:16

Kontrát Károly elmehet a csipába! Kb 60 évig működtek a nemzeti / szakszolgálati segélykérő fogadó központok, a mostanihoz fogható problémák nélkül. Lehet hogy volt várakozás, de nem volt félre értés, téves helyszínre irányítás ésatöbbi… Kontrát Károly egy politikus, aki egy politikai párt által mantrázott projektet reklámoz, a PB-KB utasítása szerint.
A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének „erős csúsztatása” ipari tanuló a belügyi válaszhoz képest. A belügyminiszteri válasz szerint tömeges bejelentés esetén (viharkárok, fa kidőlés, vízszivatás pincékből) – és ez a lényeg hogy ilyen csak évente egyszer-kétszer fordul elő - az állampolgárok nem jutnának segítséghez. Ez egy orbitális hazugság, politikai propaganda! Illetve annyiban igaz, hogy várakozni kell a több száz/ezer közvetlen veszélyhelyzetet nem képező dőlt/dőlő/lógó fa/ág eltávolítására. Az ilyen esetekre vonatkozó várakozás a régi rendszerben is meg volt, ma a 112 bevezetésével nem javult a helyzet, hanem romlott!!!
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3477
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2017. dec. 15. 11:26

A baj esetén ismerszik meg az ember, akkor ér véget a szerepjátszás és kiderül, hogy ki milyen is valójában.
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: Index.hu

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 12. 20:44

Lánglovagok írta:Csak nálunk béna a 112?
Ebben a cikkben is van pár tévedés.
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 12. 20:15

P/20 írta:A napokban volt egy sajtótájékoztató, amin elég buta módon próbálták a 112-t mosdatni. Gondolom a szolnoki haláleset és a HTFSZ eléggé átgondolatlan nyilatkozata miatt. Ezután felhívott az egyik televízió riportere és telefonos interjút kért a 112-vel kapcsolatban. Véleményemet elmondtam, rámutattam, hogy egy technikailag jól kiépített rendszert szervezésileg lefojtanak, ebből vannak a működési zavarok, eltévedések, sőt még elmondtam azt is, hogy a véleményem szerint hogyan kellene, hogy működjön. Azzal zárta a beszélgetést, hogy mit tanácsolok az állampolgároknak? Mondtam, hogy ugye nem azt akarja hallani tőlem, hogy lebeszéljek bárkit is a 112 hívásáról? Iszonyú sok pénzt költöttünk rá, működik az egész világon, ennek működnie kell a Kárpát medencében is. Túlzottan nem arathattam sikert, mert a híradóban egy nyári riportból kivágott részt tettek bele. (Nem láttam, csak hallottam róla).
Namármost. Ha én lennék a belügyminiszter és ennyi panaszt hallanék valamire, akkor csak megkérdezném azokat, hogy mi is a baj és szerintünk mit kellene jobban csinálni. Talán azokat kell megkérdezni, akik napi szinten szembesülnek a problémával, hogy vajon mi a legszűkebb keresztmetszet a 112-ben és miért nem működik? De nem ez történik. Abszolút amatőr módon hagyják az indulatokat elszabadulni, abszolút amatőr módon kezelik a sajtót, nem kérdeznek, mert mindenki hivatalból okos. Én egy picit beleláttam a másik oldalba is és megpróbáltam megérteni és rájönni, hogy hol vannak a rendszerhibák benne. Mert vannak.
A 112-vel ugyan az a baj, mint az EDR rádiókkal. Megvettünk egy drága, nagyon sokat tudó rendszert, aztán jött hülye (ez valamelyik döntéshozó, vagy döntés előkészítő, nem tudom) és az egészet lebutította olyan szintre, hogy a 90-es évek URH rádiózás színvonalán használjuk.
A titkolózás, a javítási szándék teljes hiánya, a kritikai észrevételek lesöprése vezet oda, hogy egy jobb sorsra érdemes rendszert működtetünk szarul, aminek bármikor bárki áldozatul eshet. Legyen az bajbajutott, segítségre szoruló, jelző, operátor, műveletirányító, vagy végrehajtó kivonuló szolgálat.
Azt ugye senki nem vitatja el, hogy a leghatékonyabb, amikor a jelző és a helyi ügyelet beszél egymással. Ez meg tudna valósulni a 112 rendszerén belül is, a 112 kikapcsol a helyi tűzoltóságra konferenciába. Ezt valaki nem engedi. Ez helyett a jelző, vagy a jelző hanganyaga csak a művelet irányításig juthat el. Az pedig a vak vezet világtalant tipikus esete.
"Ezt valaki nem engedi."
És ez a valaki nem a 112-ben van.

A sajtótájékoztató a körzeti orvos balfék megnyilvánulása miatt volt egyébként. A szolnoki eset csak kapóra jött, azért hogy... (amit ide írtam volna, az visszaszívtam írás közben, mert nem tudom bizonyítani),

A sajtóról már párszor leírtam a véleményem, amit írtál csak alátámasztja ezt.
Avatar
Lánglovagok
Szerkesztő
Hozzászólások: 5938
Csatlakozott: 2002. aug. 08. 20:21
Kapcsolat:

Index.hu

Hozzászólás Szerző: Lánglovagok » 2017. dec. 12. 18:14

P/20
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 542
Csatlakozott: 2002. aug. 28. 20:19
Tartózkodási hely: Pomáz
Kapcsolat:

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: P/20 » 2017. dec. 08. 19:04

A napokban volt egy sajtótájékoztató, amin elég buta módon próbálták a 112-t mosdatni. Gondolom a szolnoki haláleset és a HTFSZ eléggé átgondolatlan nyilatkozata miatt. Ezután felhívott az egyik televízió riportere és telefonos interjút kért a 112-vel kapcsolatban. Véleményemet elmondtam, rámutattam, hogy egy technikailag jól kiépített rendszert szervezésileg lefojtanak, ebből vannak a működési zavarok, eltévedések, sőt még elmondtam azt is, hogy a véleményem szerint hogyan kellene, hogy működjön. Azzal zárta a beszélgetést, hogy mit tanácsolok az állampolgároknak? Mondtam, hogy ugye nem azt akarja hallani tőlem, hogy lebeszéljek bárkit is a 112 hívásáról? Iszonyú sok pénzt költöttünk rá, működik az egész világon, ennek működnie kell a Kárpát medencében is. Túlzottan nem arathattam sikert, mert a híradóban egy nyári riportból kivágott részt tettek bele. (Nem láttam, csak hallottam róla).
Namármost. Ha én lennék a belügyminiszter és ennyi panaszt hallanék valamire, akkor csak megkérdezném azokat, hogy mi is a baj és szerintünk mit kellene jobban csinálni. Talán azokat kell megkérdezni, akik napi szinten szembesülnek a problémával, hogy vajon mi a legszűkebb keresztmetszet a 112-ben és miért nem működik? De nem ez történik. Abszolút amatőr módon hagyják az indulatokat elszabadulni, abszolút amatőr módon kezelik a sajtót, nem kérdeznek, mert mindenki hivatalból okos. Én egy picit beleláttam a másik oldalba is és megpróbáltam megérteni és rájönni, hogy hol vannak a rendszerhibák benne. Mert vannak.
A 112-vel ugyan az a baj, mint az EDR rádiókkal. Megvettünk egy drága, nagyon sokat tudó rendszert, aztán jött hülye (ez valamelyik döntéshozó, vagy döntés előkészítő, nem tudom) és az egészet lebutította olyan szintre, hogy a 90-es évek URH rádiózás színvonalán használjuk.
A titkolózás, a javítási szándék teljes hiánya, a kritikai észrevételek lesöprése vezet oda, hogy egy jobb sorsra érdemes rendszert működtetünk szarul, aminek bármikor bárki áldozatul eshet. Legyen az bajbajutott, segítségre szoruló, jelző, operátor, műveletirányító, vagy végrehajtó kivonuló szolgálat.
Azt ugye senki nem vitatja el, hogy a leghatékonyabb, amikor a jelző és a helyi ügyelet beszél egymással. Ez meg tudna valósulni a 112 rendszerén belül is, a 112 kikapcsol a helyi tűzoltóságra konferenciába. Ezt valaki nem engedi. Ez helyett a jelző, vagy a jelző hanganyaga csak a művelet irányításig juthat el. Az pedig a vak vezet világtalant tipikus esete.
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 07. 13:10

"A 112-es okozta problémákat az orvosi ügyeleten dolgozó szakemberek is érzékelik. – Abszurd, amivel szembesülünk. Például csörög a telefon, kimegyünk a helyszínre, ahol megállapítjuk: nagy a baj, mentőre van szükség. Hívnánk egyből a szolgálatot, de már csak a 112-es számot tudjuk tárcsázni. Fölveszik a telefont, ahol könyörögnünk kell, hogy kapcsoljanak egyből a mentőügyeletre. Sokszor nem teszik meg, hanem jönnek a kérdések, tudakolják, mi a probléma, miben segíthetnek. Már többször kifejezetten bunkón kellett viselkednem, hogy a szakkifejezéseket, rövidítéseket nem értő ügyfélszolgálatos értse meg: szakember vagyok, akinek vészhelyzetben sürgősen egy szakemberrel kellene beszélnie, különben nagy baj lesz – mondja egy orvosi ügyelet ápolója, aki korábban a mentőszolgálatnál is dolgozott."

Erre jó ellenpélda a tisztelt háziorvos, aki épp maga akadályozta a hívása fogadását, aztán utána rohant a sajtóhoz panaszra.
Semmiféle könyörgés nem kell, semmilyen szakmai témát nem hoznak fel az operátorok. Nyilván segít, ha a bejelentő elmondja, hogy orvos, orvos ügyelet munkatársa és szállítás miatt kér mentőt, erre meg erre a címre. Ennél többre nincs szükség!
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 07. 12:31

Harley írta:
Giro írta:
Harley írta:
Hihetetlen, hogy az MTI riportere mennyire buta és felkészületlen, és még kérdezni is mer.
A sajtó azt lát és hall, ami neki a nagyobb népszerűséget, több lájkot hozza, ezzel jó tisztában lenni. A szakmáknak jó lenne távolságot tartani tőlük, mert ha belekeverednek, abból jó nem sül ki!
A sajtó abból dolgozik, ami van. Ha a rendőrség elzárkózik a nyilatkozattól, akkor azért nem a sajtót kell hibáztatni.

A gyakorlat azt mutatja, hogy a sajtó sokszor már a kötelező kört se futja a rendőrségnél, mert tudja, hogy érdemi választ nem fog kapni. Arra meg minek várni.
Ebben sok igazság van. Túlmisztifikálták a dolgot az elején (nyilván vannak nem publikus infók, de ezt helyén lehet kezelni, máshol sem mesélik el a rendszert A-Z-ig), minden információs csapot elzártak. A sajtó még csak hagyján, de az állampolgárok sem tudták mi van folyamatban, pedig szerintem ez közügy, nem egy-két szakma ügye.
Avatar
Harley
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2254
Csatlakozott: 2002. aug. 10. 10:22

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Harley » 2017. dec. 07. 12:23

Giro írta:
Harley írta:
Hihetetlen, hogy az MTI riportere mennyire buta és felkészületlen, és még kérdezni is mer.
A sajtó azt lát és hall, ami neki a nagyobb népszerűséget, több lájkot hozza, ezzel jó tisztában lenni. A szakmáknak jó lenne távolságot tartani tőlük, mert ha belekeverednek, abból jó nem sül ki!
A sajtó abból dolgozik, ami van. Ha a rendőrség elzárkózik a nyilatkozattól, akkor azért nem a sajtót kell hibáztatni.

A gyakorlat azt mutatja, hogy a sajtó sokszor már a kötelező kört se futja a rendőrségnél, mert tudja, hogy érdemi választ nem fog kapni. Arra meg minek várni.
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 07. 12:09

Harley írta:Pont a vakriasztások kiszűrése nem történik meg, nem történhet meg, mert az operátoroknak ehhez nincs tapasztalatok, kockáztatni nem mernek és nem is tehetik meg. Max az ég a belem típusú hívásokat fogják meg.
Anno a katvéd úgy kérte, hogy ne kapcsolják át hozzájuk a bejelentőt, az operátorok töltsék ki a protokollt. Ha mégis szükséges plusz információ, akkor majd az irányítás visszahívja a jelzőt.
Az operátorok tényleg nem kockáztatnak, inkább adnak egy felesleges jelzáést, mint hogy rajtuk verjék el a port utólag. Egyébként van foylamatosan képzés az egyes irányítások részéről, tehát lehetne oktatni őket!
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 07. 12:02

Harley írta:
Hihetetlen, hogy az MTI riportere mennyire buta és felkészületlen, és még kérdezni is mer.
A sajtó azt lát és hall, ami neki a nagyobb népszerűséget, több lájkot hozza, ezzel jó tisztában lenni. A szakmáknak jó lenne távolságot tartani tőlük, mert ha belekeverednek, abból jó nem sül ki!
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 07. 12:01

dreszi írta:Budapesten és Pest megyében ugye marad a 104?
Budapest irányítása máshogy működik, mint a megyéké. Az OMSZ nem készült még fel.
Giro
tömlőszállító
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2017. júl. 31. 23:02

Re: 112-es segélyhívó

Hozzászólás Szerző: Giro » 2017. dec. 07. 11:48

"– Elengedhetetlen lenne, hiszen az eset felvevése, felmérése nagyon fontos. Egyrészt ki kell szedni a bejelentőből a pontos tartózkodási helyet és a bejutás lehetőségét, mindeközben kezelni kell az esetleges hisztijét, mert nyilván sokan pánikolnak. Ahhoz, hogy tudni lehessen, milyen egységre van szükség, ki kell deríteni, a beteg hogy van, milyen az állapota. Ezt viszont egy civil nem mindig tudja kellőképpen felmérni, minimum szakápoló szükséges hozzá – mondja egy mentő, aki korábban az irányításnál is dolgozott."

Aki ilyeneket nyilatkozik, az nem tudja, hogy most is minden mentős hívásnál az irányító megkapja a hívót, és az egészségügyi részről már a mentős tájékozódik?
Annak örülök, hogy megállapítja: "Egyrészt ki kell szedni a bejelentőből a pontos tartózkodási helyet és a bejutás lehetőségét, mindeközben kezelni kell az esetleges hisztijét, mert nyilván sokan pánikolnak."
Tehát akkor a hívásfogadónak van elég feladata. kiszedni, megnyugatni. Neki erre cirka 30mp áll rendelkezésre! Ha tovább tart, akkor az mindjárt a hívásfogadó rendszer (és az operátor) hibája! Vagy mégsem?
Válasz küldése