PÁV

A katasztrófavédelmi rendszer felépítése, szervezeti egységek, általános témakörök.
Válasz küldése
Avatar
Petikeeeee
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2107
Csatlakozott: 2005. nov. 19. 22:31

Hozzászólás Szerző: Petikeeeee » 2007. jan. 22. 18:08

Meg mellesleg az is érdekes,hogy egyes tűzoltóságokon elfogadják a KFF-es PAV-ot,máshol meg nem.
Bár megszokhattuk már,ilyen országban élünk. :-x
Avatar
Petikeeeee
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2107
Csatlakozott: 2005. nov. 19. 22:31

Hozzászólás Szerző: Petikeeeee » 2007. jan. 22. 18:05

koszeg20 írta:Petikeeee!

A jogszabály ami a PAV I. írja elő nem vonatkozik a HÖT-re rendőrség stb.
Te látsz valahol olyat a jogszabályban,ahol lerják,hogy "kivéve tűzoltóság és rendőrség"?
Avatar
komitomi
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 52
Csatlakozott: 2006. nov. 15. 13:37

Hozzászólás Szerző: komitomi » 2007. jan. 22. 17:53

Sziasztok!
Én azért csináltam saját zsebből a KFF-nél PÁV1-et, hogy több esélyem legyen, mint a többieknek(holnap kiderül)rendben meg is kaptam és most kiderül nem is jó a HÖT-nak ?! Vagy igen most már nem értem próbáltam végigolvasni a fórumot de egyikben sem vagyok biztos. :-?
Vagy a "civil?"PÁV1-et az OKF-nél kell 5 évente megvédeni :-?
Lehet, már túlbonyolítottam BOCSI. :???: :-P
gtibcsi
lángterelgető
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2006. okt. 26. 11:14

Hozzászólás Szerző: gtibcsi » 2007. jan. 22. 17:07

Bocs a civil PÁV 1 - t is ötévente meg kell újítani , így szól a rendelet .
gtibcsi
lángterelgető
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2006. okt. 26. 11:14

Hozzászólás Szerző: gtibcsi » 2007. jan. 22. 17:06

Csabi ?
Te mit értesz civil életben használt "kék" alatt ?
Mert az OMSZ se teljesen civil csak nem ÖTM-hez tartozik , nálunk egy - két Gázműves autón van kéklámpa , Pesten más persze , sőt láttam már Specmentőknél is !
Avatar
Békés Csaba
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2006. nov. 12. 12:40

Hozzászólás Szerző: Békés Csaba » 2007. jan. 22. 15:30

Kedves Kollégák!

Ezt a témát én úgy ismerem,hogy kell egy KFF-es PÁV1 vizsga amit a
civil életben használhatsz, de hogy a BM szervein belül vezethess
kéklámpás járművet, ezt a KFF-es vizsgát 5 évente az OKF-nél meg
kell erősíteni(védeni).Ugyanez a paradoxon a civil nehézgépes és
tűzoltótechnika kezelői téma!

Hello mindenki! BCS

Quod dixi,dixi!
Avatar
koszeg20
tűzkakas-idomár
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2004. márc. 02. 17:07
Tartózkodási hely: Kőszeg, Kossuth u.3.
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: koszeg20 » 2007. jan. 22. 15:22

a jogszabály ha jól emlékezem egy 11/1988 as KM BM a másik a hszt-re pedig egy 21/2000-es BM-IM-TNM jó böngészést.
Avatar
koszeg20
tűzkakas-idomár
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2004. márc. 02. 17:07
Tartózkodási hely: Kőszeg, Kossuth u.3.
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: koszeg20 » 2007. jan. 22. 15:17

Petikeeee!

A jogszabály ami a PAV I. írja elő nem vonatkozik a HÖT-re rendőrség stb. Azt javasolom ne indíts pert mert veszítesz. Keress egy ÖT vagy létesítményi tűzoltóságot ott vezethetsz vele piros kéklámpás ninót. Ugye milyen egyszerű az élet. S míly sok tűzoltóság van mennyi érdekes szabállyal. Ez is egy kivételes szabályozás a hszt alá tarozóknak. :-D
Avatar
Tűzoltóság Pilisvörösvár
csizmás kandúr
Hozzászólások: 234
Csatlakozott: 2003. dec. 24. 13:25
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Tűzoltóság Pilisvörösvár » 2007. jan. 22. 14:52

Üdv ! Az EU nem kéri a Pávot ! Természetesen az egészségügyi alkalmasságit azt igen ! Amijen autó tipusra van érvényes vezetői engedélyed azzal azt a fajta járművet vezetheted amire érvényes ! /szgk , tgk/ Ha jol tudom 2 éves gyakorlatnak lennie kell ! Egyébként ez valóban nem más mint pénzlehuzás !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (hivatalosan) A rendörségnél egy ügyintézőit kell csinálni a parancsnoknál és már repkedhetsz is kékkel arénával ! De ha jól belegondoltok nembiztos hogy a rendörnek , a mentősöknek , a tűzoltóknak kellene PÁLYA ALKALMASSÁGI VIZSGÁLATRA menni ! Egyébként amikor unioba keveredtünk sok sok mindent megkellet volna változtatni , de nem tették mert emigyen döl a lé !!!!!!!!!!!! Lásd , regadó !!! Tehát a pávnak is tünnie kellet volna !!
Avatar
Petikeeeee
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2107
Csatlakozott: 2005. nov. 19. 22:31

Hozzászólás Szerző: Petikeeeee » 2007. jan. 22. 14:34

Látjátok,mindenki mond mindent...
Egyesek szerint csak az OKF-es PAV1 jó,mások szerint a rendes is.A paraszt meg döntse el. :-x

Nekem KFF-es PAV1-em van és ha nem fogják elfogadni,Isten bizony pert indítok.Tudomásom szerint a Közlekedési Főfelügyelet hivatalos magyar hatóság,tehát ha kiállít egy igazolást,vagy állásfoglalást,akkor azt el kell fogadni.
Így aztán ha nekem van egy KFF-es PAV1-em,amin feketén-fehéren rajta van,hogy eddig meg eddig vezethetek kéklámpás autót,akkor ÉN vezethetek kéklámpás autót.

A rendőröknél pedig valami ügyintézői nyavalya van.
Náluk is be akarták vezetni,hogy szirénás autóra PAV1,csak sajnos a delikvensek 60% fölött buktak meg.Így aztán kitalálták,hogy mégsem PAV1 kell,hanem csak ez a kamu papír.
Én így tudom,ha nekem hazudtak,én is hazudok,és elnézést kérek.
Avatar
sivatagi_roka
lángterelgető
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2005. márc. 07. 15:48
Tartózkodási hely: Balkány

-

Hozzászólás Szerző: sivatagi_roka » 2007. jan. 22. 14:17

Hát igen.Legalább lenne valami amiben konkrétan le lenne írva vagy megfogalmazva.Én is hallottam már mindent a PÁV-ról hogy lehet nem is kell a Unió miatt,de ez csak szóbeszéd.Amíg mindenért fizetni kell addig ezt nem fogják eltörőlni.Ha akarsz valamit akkor fizess saját zsebből,mert nincs aki támogatna.
Az ördög sosem alszik,mint ahogy én sem!
/A tested kopjon,ne a lelked!/
/Ide csak hozni szabad,vinni NEM!!!!/
Pikta
lángterelgető
Hozzászólások: 162
Csatlakozott: 2005. máj. 02. 19:19
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: Pikta » 2007. jan. 22. 13:02

Petikeeeee írta:Kissé nevetséges,hogy a Közlekedési Főfelügyeletnél csinált PAV1 nem érvényes a tűzoltóságnál...
Ez hol van leírva?
Én és még pár kollég tavaly nyáron újitottuk meg a PAV1-et a KFF-en (saját zsebből), mivel arra hivatkoztak, hogy a OKF-es vizsgálatra nincs fentartott helyünk. Akkor és azóta sem szólt nekünk senki hogy miért a civil PAV-val nyomjuk a gázt és használjuk a kéket.
Csapatmunka !!!
Avatar
Frinyó
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 979
Csatlakozott: 2005. feb. 21. 19:57
Tartózkodási hely: Tárnok

Hozzászólás Szerző: Frinyó » 2007. jan. 22. 12:54

Tudomásom szerint a rendőröknél egy másik alkalmassági van, ami állítólag erősebb, mint a Páv1. Aki náluk ezt a belsős dolgot nem végzi el, az nem használhatja az autón a kéket...
"Szégyen a futás,de a kurv@ annyát annak aki kerget!"
Avatar
Petikeeeee
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2107
Csatlakozott: 2005. nov. 19. 22:31

Hozzászólás Szerző: Petikeeeee » 2007. jan. 22. 11:53

Kissé nevetséges,hogy a Közlekedési Főfelügyeletnél csinált PAV1 nem érvényes a tűzoltóságnál...
Ez is megérne egy pert,hiszen világosan benne van, hogy "megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű vezetésére" érvényes. Namármost,ha nekem van C kategóriám,akkor coki.

Ez alapján a KFF PAV-ja gyakorlatilag csak a mentőknél jó,hisz a rendőrségnél nem kell PAV1 (ami szintén vicces egy kissé)...
gtibcsi
lángterelgető
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2006. okt. 26. 11:14

Hozzászólás Szerző: gtibcsi » 2007. jan. 22. 10:26

Azzal egyet értek ,hogy kell egyfajta vizsga a megkülömböztető jelzést használó járművezetőknek . De legyen gyakorlati is ne csak pszihológia , mert a PÁV 1 -es vizsga erről szól most . Az másik probléma , hogy nem mindenhol van pénz vezgyakra , vagy gyakorló pályára kimenni .
A rutinnak meg elvileg meg kellene lenni hiszen csak hiv. jogsival és a két éves kezdő jogsi letelte után még két év múlva lehet menni a PÁV 1-re !

De a többi PÁV -ra meg nincs szükség csak pénzről szól ez is .
Avatar
morradin
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2006. jan. 08. 6:00
Tartózkodási hely: Délegyháza
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: morradin » 2007. jan. 22. 9:30

Sivatagi_róka!

A PÁV nem a rutinról szól. Ez totál piszológia. Ezért nagyon sok múlik azon, hogy épp az adott napon mennyire vagy kipihenve, nem-e vagy ideges és ilyenek. Nekem amikor kellett, sikerűlt szerencsére. Ma már nem biztos, hogy menne. Egyébként hallottam olyasmit, hogy az Eu-ban nem kérik a PÁV-ot. Akkor pedig nem tudom, miért erőltetik még mindíg.
De ezt csak hallottam.
Avatar
sivatagi_roka
lángterelgető
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2005. márc. 07. 15:48
Tartózkodási hely: Balkány

-

Hozzászólás Szerző: sivatagi_roka » 2007. jan. 21. 23:16

Inkább azt csinálnák hogy gyakorlatban is felmérnék az emberek vezetési tudását és oktatnák nem pedig felesleges indokkal elküldik az embert a fenébe.Nem hiszem hogy aki a régi vassal tudott bánni az ne tudna mást jól vezetni.Egy évben nem csak egyszer kétszer kellene hallani arról hogy tűzoltók tanpályán gyakorolhatnak.
Az ördög sosem alszik,mint ahogy én sem!
/A tested kopjon,ne a lelked!/
/Ide csak hozni szabad,vinni NEM!!!!/
Avatar
morradin
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2006. jan. 08. 6:00
Tartózkodási hely: Délegyháza
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: morradin » 2007. jan. 21. 22:07

zegzeg!

Ez is egy érdekes hozzászólásod volt. Ha nem sikerülne az államvizsgád, akkor azt a hülyeséget is töröljék el?
Lehet, hogy a PÁV-nak volt igaza? Nagy vas nem sima hétvégi kocsikázással halad. Nagyon észnél kell ám lenni! Ez nem sima teherautó, ha villog a tetején az a kék lámpa!
Avatar
zegzeg
tömlőszállító
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2006. aug. 12. 20:00

Hozzászólás Szerző: zegzeg » 2007. jan. 21. 21:42

:???: Tiszteletem kollágák. Háát nem mostanában volt új hozzászólás.
A NAGY PÁV-1 -es vizsgához annyit hogy a mikor azt mondták hogy kevés a sofőr és sofőr lehettem de még nem neveztek ki. 2-3 évig nyomtam Ifán, Csepelen semmi probléma nélkül, Jártunk Zalavárra a tőzegtűzhöz, Balesetekhez mentem, vittem a szert. Elküldtek Páv-ra, ott meg kihozták hogy nem lehetek a cégnél sofőr. Ez egyszerüen baromság.
TÖRÖLJÉK EL EZT A KOMPLETT HÜLYESÉGET.
hamumanó
kapocspárkulcs tekergető
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2005. jan. 03. 15:56

PÁV

Hozzászólás Szerző: hamumanó » 2005. aug. 03. 19:01

Nem tudni
Danka János
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 2180
Csatlakozott: 2002. dec. 01. 17:49
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: Danka János » 2005. ápr. 04. 20:12

És ez már működik valahol?... :roll:
Big Gabi
Szent Tömlő őrzője
Hozzászólások: 3477
Csatlakozott: 2004. okt. 21. 19:28

Hozzászólás Szerző: Big Gabi » 2005. ápr. 04. 12:19

32/2002. (XII. 12.) BM rendelet
a hivatásos katasztrófavédelmi szerveknél, a tűzoltóságoknál, valamint az ezirányú szakágazatban foglalkoztatottak képesítési követelményeiről és képzési rendszeréről


A hivatásos önkormányzati tűzoltóságok gépjárművezetőinek képzése

12. § (1) A tűzoltó-parancsnokságokon foglalkoztatott főfoglalkozású gépjárművezetőknek, illetve azoknak, akiket feladataik ellátása mellett a parancsnok szolgálati gépjármű vezetésére jogosít fel (a továbbiakban: gépjárművezető) elméleti és gyakorlati képzésen kell részt venniük.
(2) A megkülönböztető jelzést használó szolgálati gépjármű vezetője 5 évenként 16 óra időtartamú időszakos továbbképzésen vesz részt.
(3) A gépjárművezetők képzési kategóriáit, a képzésben való részvétel feltételeit, valamint a képzési követelményeket a 8. számú melléklet tartalmazza.

13. § (1) A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság:
a) kidolgozza a képzési programot és a képzési tematikát;
b) koordinálja a képzést és a képzés tekintetében szakmai irányítást gyakorol;
c) felállítja a képzést végző oktatóhelyeket és a pszichológiai vizsgálóhelyeket, valamint biztosítja ezek működési feltételeit.
(2) A szolgálati gépjárművek vezetőinek alapszintű képzését és vizsgáztatását olyan személy végezheti, aki az erre jogosító képzésen és időszakos továbbképzésen részt vett és a követelményeknek megfelelt.
(3) A gépjárművezető képzésről, a képesítési követelmények teljesítéséről, a képzést folytató szervnél és a gépjárművezető szolgálati helye szerint illetékes személyügyi szervnél naprakész nyilvántartást kell vezetni.
(4) A sikeres vizsgáról szóló igazolást a képzést folytató szerv adja ki.
(5) A képzés költsége az érintett tűzoltó-parancsnokságot, illetve a BM OKF-et terheli.

14. § (1) Azt a gépjárművezetőt, aki 2002. szeptember 15-ét megelőzően szolgálati gépjárművet vezethetett és közúti balesetet nem okozott, 2004. június 30-ig csökkentett, 8 órás alapszintű képzésben kell részesíteni.
(2) Az a gépjárművezető, aki 2002. szeptember 15-ét megelőzően
a) megkülönböztető jelzést használó szolgálati gépjárművet PÁV I. minősítés nélkül vezethetett és közúti balesetet nem okozott, e járműveket emelt szintű képzés teljesítése nélkül 2005. június 30-ig vezethet;
b) PÁV minősítést szerzett, a minősítésének megfelelő szolgálati gépjárművet az előírt képzés teljesítése nélkül 2005. december 31-ig vezethet.
(3) A (2) bekezdés a) és b) pontjában szereplő gépjárművezetők emelt szintű képzése 16 órában történik.


8. számú melléklet a 32/2002. (XII. 12.) BM rendelethez

A hivatásos önkormányzati tűzoltóságok gépjárművezetőinek képzési rendje
1. A gépjárművezetők képzési kategóriái
1.1. Alapszintű: a szolgálati gépjárművek vezetésére felkészítő 10 tanórás képzés.
1.2. Emeltszintű: a megkülönböztető jelzéseket használó szolgálati gépjármű vezetésére felkészítő, első alkalommal 40 órás képzés.
1.3. Speciális: a tűzoltó-parancsnokságok igényei alapján, egyes sajátos beosztások betöltéséhez egyedi tematika alapján végrehajtott képzés.

2. A gépjárművezető képzésben való részvétel feltételei
2.1. Alapszintű: érvényes vezetői engedély, minimum 1. egészségi alkalmassági csoportba való besorolás.
2.2. Emeltszintű, valamint speciális: érvényes – nem kezdő – vezetői engedély, alapszintű gépjárművezetői képzésben való részvétel, a követelmények teljesítése, a képzést követően legalább 6 hónap vezetési gyakorlat, 2. egészségi alkalmassági csoportba való besorolás, pszichológia alkalmasság.

3. Képzési követelmények
3.1. Alapszintű: a tematika elméleti tananyagának számonkérése írásban, valamint a tematika gyakorlati tananyaga alapján összeállított vizsgafeladatok (tanpálya) teljesítése meghatározott szintidőn belül.
3.2. Emeltszintű: a tematika elméleti tananyagának számonkérése írásban, valamint a tematika gyakorlati tananyaga alapján összeállított vizsgafeladatok (közúti, tanpálya) megoldása.
3.3. Speciális: a tematika elméleti tananyagának számonkérése írásban, valamint a tematika gyakorlati tananyaga alapján összeállított vizsgafeladatok (közúti, tanpálya) megoldása.
Avatar
sivatagi_roka
lángterelgető
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2005. márc. 07. 15:48
Tartózkodási hely: Balkány

Info

Hozzászólás Szerző: sivatagi_roka » 2005. ápr. 03. 20:48

Hali!

Ezek szerint ha jól értelmezem akkor az Ö.T.E. kötelékében elegendő a civil PÁV I.??
Ha valaki pontos infót tudna írni akkor megköszönném!

Előre is köszi!
soprano
tűzokádó sárkány legszörnyűbb rémálma
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2004. szept. 29. 5:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: soprano » 2005. ápr. 02. 18:57

http://www.kff.hu/dokk/main/valami/cmi-18.88953=;
DN-43.104973=18.89246;DN-43.106640=18.107292;
DN-43.40002=18.284369;DN-43.196386=41.214328&
23-214334=lc_goto&108236&

http://www.kff.hu/dokk/main/valami/cmi-18.88953=;
DN-43.104973=18.89246;DN-43.106640=18.107292;
DN-43.40002=18.284369;DN-43.196386=41.118107&
23-196706=lc_goto&108236&

http://www.kff.hu/dokk/main/valami/cmi-18.88953=;
DN-43.104973=18.89246;DN-43.106640=18.107292;
DN-43.40002=18.284369;DN-43.196386=41.118317&
23-196710=lc_goto&108236&
˝Magyar az, akinek fáj Trianon˝- a többi csak állampolgár!
heely
pernyekergető
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2005. jan. 28. 11:59

Hozzászólás Szerző: heely » 2005. ápr. 01. 17:19

Akkor csak várni tudok :( :cry: :cry:
Válasz küldése